EN SAANUT OSTAA VEET:IN KYLMÄVAHALIUSKOJA

Whatthefuck:o

Olin eilen K-citymarketissa, ja ajattelin ostaa Veet:on kylmävahaliuskoja jotain Veet:in rasvoja yms. Menin sitte kassalle, ja se myyjä oli ehkä jotain 40-vuotias nainen.Noh, sitte laitoin ne tavarat liukuhihnalle, ja sitten se nainen tokas, että ''näitä ei saa ostaa alle 16-vuotias''?!?!? Mitä ihmettä? Olen kohta 15 vuotta täyttävä, maksava asiakas, ihmettelevänä nuori neiti! ''Alle 16-vuotiaitten pitäisi ajella karvansa vanhemman seurassa'' Voi herran jumala. Kuka antaa vanhemman kattella siinä vieressä, kun esim. ajaa alapään? Mihin tää maailma on menossa! Olen ennenkin saanut ostaa kaupasta Veet:intuotteita. Ihme käytöstä siltä rouvalta!

48

3372

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saa ostaa!

      Kyllä myös alle 16-vuotiaat SAAVAT ostaa ihokavojenpoistotuotteita. Luin Veet: in sivuilta, että on SUOSITELTAVAA, että alle 16-vuotiaat käyttäisivät niitä tuotteita aikuisen seurassa. En kyllä tiedä miksi, mutta niin siellä ainakin lukee. Kaupassa pitäisi olla erikseen lappu, jos ei saisi ostaa ihokarvojenpoistotuotteita. Jos ei lue, niitä SAA ostaa. Teeppäs valitus siitä kaupasta, ja osta tuotteesi jostain muualta. Taisi olla vaan kokematon myyjä...

      • Da fug?

        Laki ei kiellä ihokarvojenpoistotuotteita. Ite oisin varmaa väittänyt vastaan ja kunnolla


    • joopas

      Eikä mikään kokematon myyjä vaan itseensä täynnä oleva tärkeilijä! Ollu samassa hommassa varmaan 20 vuotta.

      Tai sit sillä on vaan saman ikänen oma tytär ja on löytäny sen poistelemasta karvojaan ja päättäny et kenenkään muun vanhemman ei tarvitse törmätä moiseen järkyttävään näkyyn...

    • Saa ostaa

      Kyllä niitä saa ostaa.Suosittelen tekemään tuollaisesta myyjästä valituksen.

    • nuori^tyttö

      ei kyllä itsellä ole tullut koskaan vastaan samanlaista tapausta.... Kyllä niitä saa ostaa, en ole koskaan kuullut ettei saisi. Eri asia jos 10v lapsi menee ostamaan, mutta saavat kai hekin ostaa? mutta n.15v teinityttö on jo eri asia! pitäisihän siitä lappu hyllyssä/ kassalla olla että kielletty alle 16v tms jos asia olisi niin. Ja itse en todellakaan alkaisi sheivaamaan isäni nähden (asun isällä) :D

      • no joo

        Just just. Ei nuorilla ole muutenkaan kokemusta mistään. 15-vuotias on vielä kakara vaikka teini olisikin. Kauppa saa itse päättää minkä ikäisille mitäkin myyvät, ei sitä asiakkaat päätä, loppujen lopuksi. Ja joo, ei kakaroille tuollaisia myrkkyjä edes tarvitse myydä, vai luuletteko että aine joka periaatteessa tappaa ihokarvat on jotenkin terveellistä ?


      • Täys huti
        no joo kirjoitti:

        Just just. Ei nuorilla ole muutenkaan kokemusta mistään. 15-vuotias on vielä kakara vaikka teini olisikin. Kauppa saa itse päättää minkä ikäisille mitäkin myyvät, ei sitä asiakkaat päätä, loppujen lopuksi. Ja joo, ei kakaroille tuollaisia myrkkyjä edes tarvitse myydä, vai luuletteko että aine joka periaatteessa tappaa ihokarvat on jotenkin terveellistä ?

        Yritit komeaa provoa mutta huitaisit tyhjään. Vahaliuskoissa ei ole mitään myrkkyjä eikä niiden myynnissä ole mitään ikärajoja. Mitähän se äiskä sanoo kotona kun on pyytänyt tyttöään tuomaan samalla itselleen vahaliuskoja. Äiti voi polttaa proppunsa kun tyttö sanoo että kassa otti pois.


      • noup21
        no joo kirjoitti:

        Just just. Ei nuorilla ole muutenkaan kokemusta mistään. 15-vuotias on vielä kakara vaikka teini olisikin. Kauppa saa itse päättää minkä ikäisille mitäkin myyvät, ei sitä asiakkaat päätä, loppujen lopuksi. Ja joo, ei kakaroille tuollaisia myrkkyjä edes tarvitse myydä, vai luuletteko että aine joka periaatteessa tappaa ihokarvat on jotenkin terveellistä ?

        itse asiassa kauppa EI SAA päättää ikärajoja..
        Osa kaupoista on yrittänyt energiajuomille pistää ikärajoja ja niistä on tullut uhkasakkoja.
        Kauppa sää valita asiakkaansa kunhan se ei ole syrjivä tai rasistinen rajaus.


      • ???
        noup21 kirjoitti:

        itse asiassa kauppa EI SAA päättää ikärajoja..
        Osa kaupoista on yrittänyt energiajuomille pistää ikärajoja ja niistä on tullut uhkasakkoja.
        Kauppa sää valita asiakkaansa kunhan se ei ole syrjivä tai rasistinen rajaus.

        Mitä ihmeen uhkasakkoja? Kuka tuollaisesta voi edes päättää, eihän millekään sakolle ole perustetta jos kauppa ei suostu myymään jotain tuotetta. Tuollaisesta uhkasakosta pääsee helposti eroon - poistaa energiajuomat kokonaan myyntivalikoimasta. Sitten ei myydä kenellekään.


    • ÄLLITÄLLI

      Hahhhaa, oliko tämä vitsi? Tai oikeasti, vitsejähän nämä suomen "lait" on. Kuten tämä kaljaa ei saa myydä ennen klo 9:ää eikä klo 21 jälkeen. Omakohtaisena kokemuksena, ostin kerran simaa ja klo oli n. 8.30. Pimu kassalla rupesi pyörittelemään simapulloa, ja minä siinä äimistelemään, että onko siinä jotain vikaa. Pimu kassalla lässytti ettei alkoholia saa myydä ennen klo 9:ää, no sainhan mä sen viinapulloni, kun taisi prosentit jäädä alle kaks.. Älytöntä meininkiä, Räsäsen ämmäkö näitä keksii?

    • 16V

      ensin ootellaan kun karvatkasvaa ollaan aikuisia,sitten jo 16v-aletaan häätään karvATPOIS,SAIRASTA

    • srhsh

      Karvanpoistotuotteilla ei ole todettu olevan terveydellisiä haittavaikutuksia käyttäjälleen, ei aiheuta ainakaan vakavaa riippuvuutta ja rahanmenoa kuten esim. pelikoneet tai energiajuomat.

      Mene kysymään kaupassa asiasta joltakin toiselta myyjältä tai soita kaupan pomolle. Mikäli kaupassa ei oikeasti ole sanottu kaikille myyjille tällaisesta K16-rajoituksesta, ilmoita tästä noin 40-vuotiaasta myyjästä kaupan johdolle.

      • et silleen

        Jaa, allergiareaktiot eivät ole siis haittavaikutuksia ? Ei ole kyllä missään todettu niiden olevan täysin turvallasia käyttääkään.


      • !?
        et silleen kirjoitti:

        Jaa, allergiareaktiot eivät ole siis haittavaikutuksia ? Ei ole kyllä missään todettu niiden olevan täysin turvallasia käyttääkään.

        Enpäs ole kuullut että joku olisi saanut allergisia reaktioita vahaliuskoista.


      • .........
        et silleen kirjoitti:

        Jaa, allergiareaktiot eivät ole siis haittavaikutuksia ? Ei ole kyllä missään todettu niiden olevan täysin turvallasia käyttääkään.

        Minkäköhän kaikkien tuotteiden myymistä pitäisi rajoittaa sillä perusteella, että joku saa niistä allergisiareaktioita? Ei muutaman ihmisen allergia voi viedä tuotteita kaikkien niiden saamattomiin, joille tuotteista ei tule oireita.


      • Myynti loppuisi
        ......... kirjoitti:

        Minkäköhän kaikkien tuotteiden myymistä pitäisi rajoittaa sillä perusteella, että joku saa niistä allergisiareaktioita? Ei muutaman ihmisen allergia voi viedä tuotteita kaikkien niiden saamattomiin, joille tuotteista ei tule oireita.

        Tuolloin pakkauksiin pitäisi laittaa ohjeisiin maininta että aiheuttaa joillekin allergisia oireita. Todennäköisesti myynti loppuisi siihen, joten valmistaja tekee mieluummin tuotteen joka ei aiheuta allergiaa.


      • Ei teini
        Myynti loppuisi kirjoitti:

        Tuolloin pakkauksiin pitäisi laittaa ohjeisiin maininta että aiheuttaa joillekin allergisia oireita. Todennäköisesti myynti loppuisi siihen, joten valmistaja tekee mieluummin tuotteen joka ei aiheuta allergiaa.

        Voi hel****, tiedätkö yhtään paljonko on myynnissä sellaista tavaraa jota aiheuttaa allergisia oireita toisille? Et niin.
        Myynnissä saa olla, kunhan tuotteessa varoitetaan. Silloin vastuu siirtyy kuluttajalle. Kaupat on täpöten täynnä kempparituotteita ja niist'ä jokainen voi aiheuttaa allergisia oireita. Sitä ei valmistaja voi ikinä taata ettei tuote voisi aiheuttaa mitään allergiaa.
        Järki käteen.


    • 16v karvat pois?!?!

      Hämmentävää,naurettavaa ,pöyristyttävää ja huolestuttavaa samalla kertaa.
      Onko ihmiskunta tulossa lopullisesti pöpiksi.

    • entinen voimistelija

      Kyllä esimerkiksi urheilevat nuoret poistavat karvojaan. Miettikää nyt itse esimerkiksi uimaria, joka on perinyt vanhemmiltaan karvaisuuden. Kyllä siinä jäisi uimaritytöiltä harrastukset kesken, jos ei saisi häiritseviä karvoja poistaa.

      Kyse on kuitenkin 16-vuotiaan kohdalla nuoresta, joka päättää peruskouluaan ja menee lukioon/ammattikouluun eli ei tosiaankaan mistään 12- tai 13-v ikäisestä.

      • sick world

        Kyseessä olikin nyt 14-vuotias tyttö lapsi.


      • Karvattoman sileä
        sick world kirjoitti:

        Kyseessä olikin nyt 14-vuotias tyttö lapsi.

        No voi kuule, murrosikä voipi alkaa jo siinä 10-vuotiaana ja samalla voimakas karvankasvu. Kyllä yläasteikäiset ajelevat karvoja, älä järkyty. Eivät he enään ole mitään pikkulapsia.

        Tosin, eihän se teitä telttahameisiin pukeutuvia harmaita lahkolaisia haittaa, antaa kaikkien jumalan karvojen kasvaa vaan ja pellon rehottaa oman aviomiehen silmäniloksi.

        Yöks..


      • Hölmökö oot
        sick world kirjoitti:

        Kyseessä olikin nyt 14-vuotias tyttö lapsi.

        Taidat olla supersuojeleva vanhempi. Eilen juuri oltiin naisporukalla saunassa ja mukana oli 13 vuotias tyttö äitinsä kanssa. Tissit ja karvoitus kuin aikuisella naisella, ei voi enää puhua lapsesta. Tytöt aikuistuu nykyisin aina vaan aikaisemmin.


      • ONNITTELUT
        sick world kirjoitti:

        Kyseessä olikin nyt 14-vuotias tyttö lapsi.

        7v synttärien johdosta toivottavasti opit lukemaan pian. Oli nimittäin 16v tyttö


      • Ei teini
        ONNITTELUT kirjoitti:

        7v synttärien johdosta toivottavasti opit lukemaan pian. Oli nimittäin 16v tyttö

        Ei ollut, lue uudestaan aloitus! Kohta 15 vuotta TÄYTTÄVÄ, siinä sanotaan.


    • dfhdfhdfh

      Mie oon ostanu Prismasta noita vahaliuskoja. Oon 14 vuotta vanha ja ei ne oo mitään sanonu.

    • Notonlyone2

      Mitä ihmettä täällä inistään ettei saisi nuoret poistaa karvoja?
      Aina karvojen ajelulla ei ole ulkonöällisiä syitä vaan on paljon hygienisempaakin poistaa aika ajoin liika karvoitus, muuten ties mitä bakteereja alkaa itämään.

      • myyjä

        Niin älä siis inise karvat kuuluu ihmisen kehoon fysiolokisesti ja niillä on merkitys myös niillä bakteereilla muuten ihminen haisisi paljon enemän...


    • itsekkin ollut nuori

      Huhhu mitä juttuja :O Tainnut kassa itse keksiä lait. Sen ymmärtäisin, jos kaljaa tai viinaa. Mutta nehän voikin sitten aikuiset pistää hakemaan :D

    • rdht

      jos sitä myyjää ittee vittutti niin paljon ku on niin karvanen vanha akka eikä jaksa tehä asialle mitään. nuoret ne kun jaksaa :D en tiiä typerä myyjä.

    • karvainen6

      Aika sairasta nykyinen karvojen pelko.

    • Antuanette34

      Mitä sairasta on, jos haluaa näyttää naiselta, eikä rekkakuskilesbolta?

      • myyjä

        Tyttö on tuossa iässä vasta kasvamassa aikuiseksi ja karvat kuuluu myös kasvamiseen on vain sairasta ajatella tuossa iässä karvojen ajelua...


      • poistaja
        myyjä kirjoitti:

        Tyttö on tuossa iässä vasta kasvamassa aikuiseksi ja karvat kuuluu myös kasvamiseen on vain sairasta ajatella tuossa iässä karvojen ajelua...

        Kuinkahan sairas olin sitte minä, kun ajelin karvat pois heti 11-vuotiaana kun ne ilmesty?


    • 124854

      Niin siis myyjähän todennäköisesti noudatti saamiaan ohjeita. Mutta ainahan voi käydä pyytämässä korkeammalta taholta liikkeestä mielipiteen, että toimiko myyjä ohjeistuksen mukaisesti..

      Onhan toi outoa, kyllä pitäisi kenen tahansa saada poistaa niitä karvoja mitä tahtoo. Varsinaista haittaa tuskin asiasta on..

    • Pedo magneettiko?

      """Mitä sairasta on, jos haluaa näyttää naiselta"""

      Ööö aikuisella naisella on karvoja, pikkutytöllä ei!

      Jos siis haluat näyttää NAISELTA niin älä ajele karvojasi.

      Jos taas haluat miellyttää pedoja, niin ajele itsesi ja alapääsi pikkutytön p***ksi?

      Kumpi on normaalimpaa?

      • ....

        Kyllä moni aikuinen nainen ajelee karvojaan. Kuinka moni mies haluaa naisensa omaavan vaikka pitkät kainalo ja sääri karvat?


    • kaupoissa

      tähän pitää kommentoida että itse aloitin sheivauksen noin 14vuotiaana ei siitä sen enmpää, kaupassa pitää olla kyseisessä hylly välikössä selvä lappu jos kauppias on päättänyt olal myymättä tuotetta alle 16v. niinkuin energiajuomissa ilmoitetaan ja kaljoissa joka nyt tietty on laki.
      olihan jollekkin joskus tullut vastaan että ei oltu kondoomei myyty..
      niin tai näin ota suoraan yhteys kauppiaiseen hän siellä määrää kun on k-ketjusta kyse ja ilmaise asia että tälläinen sääntö pitää olla asiakkaiden näkyvillä

    • myyjä

      ei mikään kokematon myyjä vaan asiansa osaava myyjä tiesi että olet vielä lapsi eikä niiltä ajeta vielä karvoja vain hiuksia ja nekin vanhempien ohjauksessa eli kyllä myyjä on ollut oikeassa sinä olet vielä ala ikäinen..

      • !!!

        Jospa antaisin tässä järkevän ohjeen "myyjälle". Mikäli tuotteelle ei ole määrätty ostorajoituksia iän perusteella, sinulla ei ole oikeutta kieltäytyä myymästä tuotetta. Et edes tiedä onko nuori edes ostamassa kyseistä tuotetta itselleen. Vanhemmat ovat voineet laittaa nuoren asialle ja koska vahaliuskoissa ei ole ikärajoituksia, eivät ole voinut varautua siihen että kassa ottaa tuotteen pois. Vanhemmat tuntevat kyllä ikärajoitukset eikä pistä tyttöään ostamaan tupakkaa tai keskiolutta koska tietävät ettei niitä myydä ala-ikäisille.

        Olet ilmeisesti myyjänä jossain lestadiolaisalueella jossa tuollaisia asioita noudatetaan.


      • hahaa!

        taisit SINÄ olla se myyjä joka ei tälle tytölle niitä myynyt!


    • 098123

      Eiköhän se oo jokasen oma asia et ajaaks karvojaan vai ei?

    • ,,,,,,,,,,,,,,,,,,

      Tietääkseni laki ei kiellä kys. tuotteiden myymistä alle 16-vuotiaille. Myyjä on varmaan lukenut paketista varoitustekstit ja typeryyttään käsittänyt asian hieman väärin. Lapsuudessani eräs jätskikiskan kesäduunari ei myynyt minulle rommi-rusinaa, koska jätskissä oli rommia. :D

      Nuo varoitustekstit on laadittu lähinnä tuotteen valmistajan suojelemiseksi, jos esimerkiksi joku alle 16-vuotias (jenkki) sattuisi käyttämään Veet:iä yli suositellun vaikutusajan ja haluaisi firmalta korvauksia kun iho hieman punoittaa käytön jälkeen niin firma säästyy korvausvaatimuksilta. Nuo tuotteiden vaikutusajatkin on aina ilmoitettu reilusti alakanttiin.

      Mielestäni myyjällä ei ollut oikeutta kieltäytyä myymästä tuotteita. Mieleeni muistuu lähes vastaava tapaus vuosien takaa, kun silloinen kollegani kieltäytyi myymästä kortsuja "lapsille" vaikka niissä ei ole ikärajaa. Tuollaisella kieltäytymisellä voi olla jo pahemmat seuraukset ja siinä menee kaikki koulujen valistukset hukkaan.

    • kyllä

      mitä vittua te jaksatte väittää vastaan yhen ihmisen karvoista ?

      • !!!!

        Eihän kukaan ole enää vuoteen väittänyt mitään.


    • nhengwnyebgenhwngwjwtvgw

      Olisit vaihtanu kassaa

      • ...

        Ohjeesi on vuoden myöhässä. Mutta tyhmyyttä aloittajalla oli se että olisi voinut sanoa kassalla että ne menee äidille/isosiskolle/mummolle.


      • VÄÄRIN!
        ... kirjoitti:

        Ohjeesi on vuoden myöhässä. Mutta tyhmyyttä aloittajalla oli se että olisi voinut sanoa kassalla että ne menee äidille/isosiskolle/mummolle.

        VEET:in tököteissä ei edelleenkään ole mtn ikärajaa joten "aloittajan" ei olisi tarvinnut selitellä mitään. Tuollaisessa tilanteessa pitäisi pyytää esimies paikalle mutta tuskin kenellekään alle 15-vuotiaalle lapselle tulee moinen mieleen.


      • *facepalm*
        VÄÄRIN! kirjoitti:

        VEET:in tököteissä ei edelleenkään ole mtn ikärajaa joten "aloittajan" ei olisi tarvinnut selitellä mitään. Tuollaisessa tilanteessa pitäisi pyytää esimies paikalle mutta tuskin kenellekään alle 15-vuotiaalle lapselle tulee moinen mieleen.

        Eikö ois turvallisempaa, että "lapset" poistaisivat karvansa vahaliuskoilla, kuin partaterällä, sillä se jos joku on hengenvaarallista! Mieti ny ku joku vetäsee vahingossa valtimon auki tai v****nsa syvän haavan! itse aloitin jo 11 vuotiaana, sillä karvat olivat pikimustia tiheään kuin apinalla! (jaloissa siis)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1748
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      62
      1113
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      145
      1099
    4. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      915
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      910
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      23
      891
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      850
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      769
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      61
      764
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      731
    Aihe