Auton katolle kiinnitettävä pyörän kuljetusteline.

Ei vetokoukkua.

Millasia kokemuksia käyttäjillä on? Miten helposti sen pyörän saa kammettua sinne katolle, ilman että tarvii pelätä pyörän kaatumista ja kolhuja auton katossa?

5

770

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvät kokemukset24

Toisella kädellä etu- ja toisella kädellä takahaarukasta kiinni. Sitten nostetaan pyörä katolle. Pidetään pelkästään etuhaarukasta kiinni ja nostetaan se kuljetustelineen kiinnitysputki kiinni polkupyörän alaputkeen (se joka menee viistosti ohjaustangon alta keskiöön) ja napsautetaan lukitus kiinni. Telineen muoviremmit kiinni pyörän renkaisiin. Onnistuu ilman jakkaroita, jos pyörä on suhteellisen kevyt tai nostajalla on ruista ranteessa. Telineillä taitaa olla omat painorajat? Yhdistelmää ei sitten kannata ajaa matalaan tilaan, esim. autokatokseen. Bensan kulutus kasvaa, joten kaasu pohjassa ajo ei senkään puolesta kannata.

• ei koukkua myös

Hyviä kokemuksia. Ainakin itse saan pyörän helposti nostettua ja kiinnitettyä ilman pelkoa että pyörä kaatuisi tai naarmuttaisi autoa. Nostan pyörän etu- ja takahaarukasta ilmaan ja lasken tellingeille. Toisella kädellä pitelee pyörästä kii samalla kun kiinnität aisan alarunkoputkeen. Aluksi voi tuntua hieman hankalalta mutta kun muutaman kerran harjoittelee, niin sujuu nopeasti. Renkaat vielä varmistan liinoilla kiinni. Ja tämä ihan perus bee kaupan halpis telineellä. Olen ajellut sillä pitkät pätkät jo toista kesää. Kovemmilla tuulilla paljoa yli 110km/h ei viitti fillari katolla normaalisti ajella ja tiukat kurvit otan hieman hitaammin, hyvin on menny.
      Pyörä pysyy sateellakin puhtaampana kuin auton perässä. Koukkutelineet vaatisi lain mukaan vielä lisätakavalot ja ylimääräisen rek.kilven koska pyörä yleensä peittää nämä aika tehokkaasti.

• Ei vetokoukkua

Kiitos vastauksista. Taidampa sitten käydä ostamassa moisen härvelin.

• Kattopyörä

Kannattaa tsekata Thulen mallit. Ainakin se kallein malli monien mielestä paras vaikka sillä kyllä hintaakin on. Mutta sen saa lukittua niin niihin kattokiskoihin kuin sitten itse pyöräänkin joten pyörän voi jättää siihen myös vaikka kaupungilla pysäköidessä. Lisäksi kiinnitysaisan pyöritettävä pikakuristys on nopea ja näppärä. Itsellä noita on kolme vierekkäin katolla ja hyvin on toiminut jo kolme vuotta vaikka keskimmäiselle nosto onkin jo hieman akrobatiaa...

• Alkup. Maantiepyöräi
        Kattopyörä kirjoitti:

Kannattaa tsekata Thulen mallit. Ainakin se kallein malli monien mielestä paras vaikka sillä kyllä hintaakin on. Mutta sen saa lukittua niin niihin kattokiskoihin kuin sitten itse pyöräänkin joten pyörän voi jättää siihen myös vaikka kaupungilla pysäköidessä. Lisäksi kiinnitysaisan pyöritettävä pikakuristys on nopea ja näppärä. Itsellä noita on kolme vierekkäin katolla ja hyvin on toiminut jo kolme vuotta vaikka keskimmäiselle nosto onkin jo hieman akrobatiaa...

Itse olen käyttänyt sekä B-kaupan että Thulen peräkoukkutelineitä. Molemmat ovat toimineet ihan ok. Hinta on suurin piirtein sama tai Thule hieman halvempi, kun otetaan huomioon käyttöikä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3101
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1590
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1304
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      152
      1219
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe