Aurinkolasit päässä pilvisellä säällä?

RayBan?

Silmät ovat sielun peili - piilotatko ne ja jos niin miksi?

Onko sinkulla aurinkolaseja ja jos on niin mitä hintaluokkaa ja pidätkö niitä myös pilvisellä säällä?

Minua kummastuttaa ne henkilöt jotka kulkevat aurinkolasit päässä myös pilvisellä säällä - tiedän toki että jotkut joutuvat käyttämään niitä terveydellisistä syistä myös silloin kun aurinko ei paista mutta kyllä varsin moni käyttää niitä aivan muista syistä - osa makeillakseen tai arkuuttaan että saa silmänsä peitetyksi ja osa taas siitä syystä että saa piilotettua krapulaiset silmänsä. Sitten on myös kriminaalityypit joilla mustat lasit on päässä että heillä säilyisi uskottavuus, sillä jos joku pääsisi katsomaan heidän arkoihin silmiin niin sieltähän paljastuisi arka poika.

58

4903

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..................

Suomalaiset käyttävät ylisuuria aurinkolaseja peittääkseen epäedulliset kasvonpiirteensä. Touko-elokuu on aikaa, jolloin niitä saa luvallisesti käyttää millä säällä tahansa.

• kjkhjkjhkhjk

Monilla on aurinkolaseissa vahvuudet. Jos normaalit rillit on jääneet kotiin, niin laseilla näkee, vaikka olisi pilvistä.

Itse joudun joskus pitämään aurinkolaseja esim kaupassa, että näen hinnat yms. Voihan se olla koomisen näköistä...

• Järjestyksenvalvoja

Kyllä sieltä todella paljon löytyy huumeiden käyttäjiä.
      Itse olen järjestyksenvalvoja ja jatkuvan koulutuksen, niin poliisien kuin terveydenhuollon ihmistenkin taholta.
      Vähänkin kun ihminen näyttää roisilta, niin todella usein on kyseessä huumeet. Ne laajentaa pupilleja ja silmät ei kestä valoa.

Toki jollekin se on imagokysymys, mutta ne pitäkööt sen halunsa.

• ...

Raybanit juurikin, mistäs arvasit. Joillakin on myös itsestääntummuvat lasit. Ja en käytä pilvisellä säällä, lisäksi mulla on kasa halpislaseja.

• Klasielviskö

Minä käytän aurinkolaseja melkeinpä aina, koska silmät on kovin valonarat, eikä viiveellä tuleva päänsärky ole kovin kiva.
      Mitään virallista diagnoosia tästä ei ole tehty, mutta en sillä mitään tekisikään.

Valehtelisin, jos väittäisin ettei joskus ole käynyt mielessä että pidetäänkö minua jotenkin "elviksenä" kun kuljen aurinkolasit päässä melkeinpä alkavaan hämärään saakka. Mutta aika pian saan nuo ajatukset karistettua, sehän ei ole minun ongelmani. Ja fiksuilla ihmisillähän näitä ongelmia ei olekaan kun minut laseineni näkevät.

Mutta toivottavasti nyt ei minään huumeidenkäyttäjänä sentään pidetä.. Kai niitä huumeheppuja on fiksustikin pukeutuvissa, siisteissä kavereissa yhtä lailla..

• ew5467j67k

Pitäähän jotkut idiootit sisälläkin aurinkolaseja.

• Totuus333

Ihmiset jotka käyttävät Similä väärin eli pahuuteentotuus eivät kestä auringonvaloa eli Jumalan säteitä. UV säteily on vain pahiksille vaarallista. Paholaisen silmät tulevat kipeäksi Jumalan valosta. - METATRON

• Anonyymi
        Totuus333 kirjoitti:

Ihmiset jotka käyttävät Similä väärin eli pahuuteentotuus eivät kestä auringonvaloa eli Jumalan säteitä. UV säteily on vain pahiksille vaarallista. Paholaisen silmät tulevat kipeäksi Jumalan valosta. - METATRON

Painu hintti vittuun

• Jep. Roy Orbisonilla oli aurinkolasit silmillä oli sitten sisällä tai ulkona. Sitä en tiedä oliko hän idiootti luonteeltaan, mutta hyvä laulaja oli.

• hsghs

pakko laittaa lasit päähän jos olen pilvessä. näkyy muuten liian helposti sekava olemus ulospäin

• Pyörällä.

Ajaessani käytän aurinkolaseja myös pilvisellä säällä, koska muuten ötökät lentävät silmiin.

• Reipas Mies

Minulla on siis usein aurinkolasit ulkona usein koska silmäni ovat herkät. Ilman laseja näytän kuulema vihaiselta kun siristän auringon kirkkauden takia silmiäni. Prkl uv säteily. Ilman viinaa olen pärjännyt jo pari vuotta, mikä ei suosituille ihmisille mitenkään kuulema käy laatuun- kauniista silmistään huolimatta.

Ihan naurettavaa yleistystä laseista (toki niitä jotkut käyttävät väärässä paikassa ), löysää kuule hiukan nutturaasi jos noin ahdistaa muiden lasit. Vai koetko että silmä-asiallinen palvelu miehiltä Sinulle on vähentynyt? Meikkaa paremmin :D

Kyllähän siinä kaupan kassalla yms. assariduuneissa on kiva minusta tsiigailla silmiään sirosti räpsyttelevää nätisti meikannutta nuorta naista.

• hhjkkllööääppuy

Vähän alta 3-kymppisestä valonarkuutta silmissä. Ei kirkas aurinkoinen päivä niinkään haittaa vaan kontrasti. Paihimpia on kirkkaat spottivalot joita kaupoissa on ja baareissakin ja tietenkin myös autojen valot varsinkin pimeässä. Halpisaurikolaseija tuli ensin käytettyä, sittemmin Raybania ja Serengetin laseja ja yhdet aurinkolasit optikoltakin silmälääkärin kautta. Nykyään kun laseja lukiessa muutenkin tarvitsen otan aina samalla myös aurinkolasit vahvuuksilla. Nyt vanhemmiten valonarkuus on kyllä vähentynyt mutta käytän silti edelleen aina jotain tummia laseja kun ulos menen.
      Se on selvä että juuri pimeässä tummilla laseilla liikkuvaa miestä pidetään outona ja epäilyttävänäkin. Mutta juuri pimeässä minä olen kaivannutkin näitä tummia laseja, kun se on kontrasti joka häiritsee..

• ##########

Terveyssyyt: joskus mulla on aurinkolasit siitä syystä, että silmiin tulee reumaattinen tulehdus, joka tekee silmän/t todella valonaroiksi. Akuuttivaihe, ennen kuin lääkitys alkaa purra, kestää yleensä ehkä viikon, jonka aikana pitää käyttää laseja (tai silmälappuja) koko ajan.

...Joskus tosin oon vaan ajatuksissani ja käytän aurinkolaseja vaikkei enää paistaisikaan, tai kuljen sateenvarjon kanssa vaikkei sada...

Kuulokkeita käytän mieluusti, musiikki blokkaa ympäristön melua ja tekee olon rennoksi ja vähemmän itsetietoiseksi, on helpompi vaikka hymyillä ventovieraille kun taustalla soi sopiva soundtrack...

• realismus

Kesän helpoin meikki - kirkasta huulipunaa ja aurinkolasit.

• ythr4

Itselläni on pukeutumisen suhteen kolme ongelmaa: Keväällä en meinaa saada millään pipoa pois päästä, en villasukkia pois jaloista enkä kesällä en aurinkolaseja päästä.

• tyylivälineet

Eniten aurinkolaseja näkyy otsalla?????

• Trendsetter.

Mä muute aloitin tuon trendin.

• tyylivälineet
        Trendsetter. kirjoitti:

Mä muute aloitin tuon trendin.

Ei ainakaan otsa tuolta kohtaa pääse palamaan?

• fwefew

uyfufy

• 78rwtw

Mä käytän aina aurinkolaseja kanssa, parista syystä. Ensinnäkin silmät on valonarat ja pahenee. Välillä oon yrittänyt olla ilman ja joskus oon vaan, mutta vitu**aa kun silmiin sattuu ja naama kurtussa joutuu kävelemään.

Jos on riittävän hämärää, olen mielelläni ilmankin silloin ja käytän hiuspantana tai koristeena tai puolipilvisellä ota varmuudeksi mukaan.

Mutta mä myös viihdyn niissä. Mä olen niin tottunut niihin, että tunnen olevani omissa oloissani lasien takana, ihan rauhassa. Pystyn keskittymään omiin ajatuksiini ja usein kuljenkin ihan omissa mietteissäni. Eli toisinsanoen eristän itseni niillä muista.
      Tosin, jos juttelen jonkun kanssa, nostan ne pois, koska on typerää piiloutua silloin ja epäkohteliasta, jos ei näytä silmiään. Mun mielestä.

Tosi halvat on, aina halvimmat varmaan, kun en tartte vahvuuksilla olevia enkä muotilaseja. Pitäisi varmaan sateellakin, jos kehtaisin :)
      En ole kriminaali :D
      Enkä vihamielinen enkä sinänsä epäsosiaalinenkaan, tykkään vaan piilotella omassa lasieni rauhassa.

• Moottoripyöräillessä käytän melkein aina aurinkolaseja. Varsinkin jos on pienikin riski että aurinko paistaa ajon aikana.

Lasit ovat 60 € arvoiset, silmälasien päälle laitettavat klipsit, sain ne kaupanpäälle kun ostin silmälasit.
      Photokrominen visiiri olisi kätevä, mutta maksaa 99 €.

• En ole ikinä pitänyt aurinkolaseja. Varmaan siksi että ne pitäisi hommata vahvuuksilla ja sit venkslata normirillien kanssa. Liikaa vaivaa hankkimisesta.

• 2012

Miksihän täällä ei saa kirjoittaa aikuisviihteestä, kun se on niin tärkeää poikamiehille?

• Se on niin KEWL!

Pidän aurinkolaseja aina, oli sää mikä tahansa. Sisällä ja ulkona, yöllä ja päivällä. Ensinnäkin siksi että niissä on vahvuudet, enkä jaksa koko ajan vaihtaa laseja. Toisekseen siksi että olen niin perkeleen cool, rock, hip, punk etc. ym. ja vaikka mitä.

• Lybia

Ensinnäkin, keskustellessa kasvokkain toisen kanssa, aurinkolasien käyttö on todella epäkohteliasta. Toiseksi, niiden käyttöön tottuu niin, että kohta on pidettävä sisälläkin ja hämärässä. Kolmanneksi, aurinkolasien terveellisyys on ylimainostettua, markkinointipropagandaa. Sitä paitsi jos silmät ovat kovin valonarat, kyseessä saattaa olla sairaus tai vitamiinin puutostila, joihin pitää saada hoitoa.

• whogivesashit

Vaikka onkin silmäsairaus ei se hoito välttämättä poista aurinkolasien tarvetta, ettäs tiedät. Tutustu tarkemmin ensin silmien eri sairauksiin, kommentoi sitten.

• ryppypappa

Kai tiedät, että aurinkoisella säällä ihminen alkaa helposti siristelemään silmiään ja se ei ole myöskään kauhean terveellistä? Lisäksi siristely lisää ryppyjen määrää silmän ympärillä.

• Pitäis opetella pitämään kyllä auringossa, mutta hukkaan tai istun aina päälle. 😂

Mutta katson yleensä suoraan silmiin, jos sanon jotain tärkeää jollekin. Katson myös silmiin kysymyksiin vastauksia saadessa. En ole syyttänyt ketään pitkiin aikoihin mistään, silti mulle on sanottu, että ne syyttää. Ja joskus joku on sanonut, että mun silmät on sielunpeilit. Niille on puhuttava totta. Tai sit on katsottava muualle.

Muuten. Pystyn katsomaan peilistä itseä silmiin ja iskemään silmää. 😉 Kuka muu voi katsoa itseä peilistä silmiin ja samoa itselleen, että oot hyvä jätkä/mimmi.

https://youtu.be/ebil6rgloNc

• Minä pystyn irvistelemään peilikuvalleni. Elämä näkyy, mutta sama äijä sieltä irvistää kuin vuosi sitten. Mutta todellisuutta ei itsestään voi piilottaa muilta. Miksi sitä pitäisi piilottaa itseltään?

En osaa käyttää aurinkolaseja. Vaikka pitäis...

• Niin_Tai_Näin

Mulla on niin valonarat silmät, että sisälläkin tekisi mieli käyttää aurinkolaseja. Valo aiheuttaa ihan kipua silmiin, kuin tuikkaisi puukon silmään. Käytän sellaisia mitkä mahtuu myös tavallisten silmälasien päälle.
      Lisäksi mulla on niin pistävän tummat melkein mustat silmät, että ihmiset luulee mun olevan joku narkki tai tulee jotain kommenttia, että on kummalliset silmät, ehkä siksikin tykkään piiloutua. En kyllä peittele mitään krapuloita tms. kun omaan terveelliset elämäntavat.

• Kkkkllloo

-häikäisy, kesällä on toisinaan pilvisinäkin päivinä suhteellisen kirkasta
      - migreeni kts edellä
      - en ole jaksanut meikata
      -haluan olla omassa rauhassani ilman, että kukaan ottaa kontaktia
      -haluan ottaa etäisyyttä keskustelukumppaniin
      -haluan tiirailla muita niin, ettei kukaan huomaa

• "-haluan ottaa etäisyyttä keskustelukumppaniin"

Hölmö. Kannattaa olla ennemmin keskustelematta jos niin ahdistaa aspergeria.

• Kkkllllool
        super-atm kirjoitti:

"-haluan ottaa etäisyyttä keskustelukumppaniin"

Hölmö. Kannattaa olla ennemmin keskustelematta jos niin ahdistaa aspergeria.

Niin no, toisinaan naisille käy niin, että yhtäkkiä joku idiootti lekuttelee viereen ja alkaa puhumaan asiattomuuksia. Minusta on kuitenkin kohteliaampaa vastata edes jotain, vaikka sitten hiukan viileästi , kuin että jättäis toisen kokonaan huomiotta.. vähän niinku just nyt.

• Kkkllllool kirjoitti:

Niin no, toisinaan naisille käy niin, että yhtäkkiä joku idiootti lekuttelee viereen ja alkaa puhumaan asiattomuuksia. Minusta on kuitenkin kohteliaampaa vastata edes jotain, vaikka sitten hiukan viileästi , kuin että jättäis toisen kokonaan huomiotta.. vähän niinku just nyt.

Olet epäsosiaalinen ja tyhmä. Opettele käyttäytymään niin kuin normaalit ihmiset.

• Kllllllooo
        super-atm kirjoitti:

Olet epäsosiaalinen ja tyhmä. Opettele käyttäytymään niin kuin normaalit ihmiset.

Niin, kyllähän koira koiran tuntee, taitaa samat määreet koskea sinua itseäsi. Huomasitko, että jo ensimmäisessä viestissäsi nimitit minua hölmöksi ja ääsburgeriksi? Ja seuraavassa epäsosiaaliseksi ja tyhmäksi? Et ole selvästikään vieläkään vaivautunut parantamaan käytöstapojasi.

• Kllllllooo kirjoitti:

Niin, kyllähän koira koiran tuntee, taitaa samat määreet koskea sinua itseäsi. Huomasitko, että jo ensimmäisessä viestissäsi nimitit minua hölmöksi ja ääsburgeriksi? Ja seuraavassa epäsosiaaliseksi ja tyhmäksi? Et ole selvästikään vieläkään vaivautunut parantamaan käytöstapojasi.

Olen hyväkäytöksinen ja menestyvä mies.

Sinä puolestasi olet epäsosiaalinen asperger, etkä tule ihmisten kanssa toimeen. Kuljet arkana ja pelästyt normaalia tevehdystä. Kuset ja paskannat housuihisi jos sinun täytyy normaalisti keskustella.

• Kklllllooo
        super-atm kirjoitti:

Olen hyväkäytöksinen ja menestyvä mies.

Sinä puolestasi olet epäsosiaalinen asperger, etkä tule ihmisten kanssa toimeen. Kuljet arkana ja pelästyt normaalia tevehdystä. Kuset ja paskannat housuihisi jos sinun täytyy normaalisti keskustella.

Olen nyt ihan otettu kun sain sinut noin lämpenemään ja innostumaan, mutta yritä nyt pysyä housuissasi kuitenkin.

• Kklllllooo kirjoitti:

Olen nyt ihan otettu kun sain sinut noin lämpenemään ja innostumaan, mutta yritä nyt pysyä housuissasi kuitenkin.

Tyhmät kommenttisi ei poista epäsosiaalisuuttasi ja pelokkuuttasi mihinkään. Yrität peittää ujouttasi ylimielisyydellä.

• Kkllloooi
        super-atm kirjoitti:

Tyhmät kommenttisi ei poista epäsosiaalisuuttasi ja pelokkuuttasi mihinkään. Yrität peittää ujouttasi ylimielisyydellä.

Ja jokainen kirjoittamasi sana todistaa minulle, että sinä haluat lisää. :)

• herkkupeppublondiini
        super-atm kirjoitti:

Mikäs könsikäs täällä pitää kuria yllä.

• paleblueeyes_

Aurinkolasit on hyvä suoja/kilpi kaikkea pahaa vastaan, niiden takana on turvassa. Aina ei kiinnosta näyttää silmiään. Naisiakin parempi katsoa niiden kautta, ei tarvi kääntää katsetta pois jossei halua ;)

• 45258855

Joo ja kätellessä pitää purisstaa niin kovaa kuin pystyy, ettei vaan näytä heikolta.

• whogivesashit

Niimpä, nimenomaan silmäsairaudesta johtuen joudun usein käyttämään aurinkolaseja myös pilvisellä säällä. Kukaan ei ole koskaan uskaltanut kommentoida tai kysyä sitä käyttöä, ihme kyllä. Siinäpä urpoilla miettimistä.

• Aurinkolasit1

No oisko kuule, että pilvisellä säälläkin on uv-säteilyä ja joillekkin voi tulla migreeni pienestäkin kirkkaudesta ja juuri joku silmäsairaus tjsp...

Huolehtikoot omista asioista nää ihmettelijät!

• Arskalasit

Voikos jotkut lääkkeet lisätä valonarkuutta?

• .. Harvoin pidän.. En ole oikein tottunut pitämään.. Autolla ajaessa joskus tulee pidettyä.. Jos on Oikein Pakko.. ;P

.. Niiden käyttö vain on jäänyt, kun aikoinaan tuli aina hävitettyä ja tuhottuan niitä mitä ihmeellisemmällä "tuurilla" AivanLiikaa.. ;D

• hienoahienoa

Blehoilla on hyvä feidata urpot. Sen lisäksi tykkään näyttäväni paremmalta (hienot) blehat päässä. Kyllä aurinkolasit ovat hemmetin hyvä keksintö. Baarissakin hyvä peittää niillä oman väsymyksen ja silmäpussit. :D

• Anonyymi

No onhan ne kesällä aivan ehdottomat, ne on paras silmänympärysvoidekin, kun ei voi sitä aurinkovoidettakaan ihan siihen silmänympärille laittaa. Jotku 90- luvun metallikehys serengetit hyviä, sopivan kokoisia ja neutraalin muotoisia. Wayfahrereita on useammat, harmi etteivät istu oikein oman nenän muotoon, lepäävät poskiluun päällä, ei hyvä. Siis metallisankaiset, joissa ne säädettävät nenätyynyt, saa istumaan parhaiten. Niiden takaa voi kyllä flirttailla, viilentävät tunnelmaa sopivasti. Normikeskustelussa epäkohteliasta pitää silmät verhottuina.

• Anonyymi

Kevään myötä ilmestyvät aurinkolasit päähäni. Myös talvella aurinkoisina päivinä.
      En käytä niitä sisällä, mutta ulkona kyllä.
      Minulla on Rodenstoc lasit, maksoivat muistaakseni 120 euroa muutama vuosi sitten.
      Olen ollut tyytyväinen.
      Miksi niitä käytän? Osa pukeutumistani, asuste.
      -nainen-

• Käytän ulkona aurinkolaseja (joskus pilviselläkin säällä, tosin en kuitenkaan sateella), koska en halua, että valo häikäisee silmiä. Kun aurinko paistaa, niin en tykkää siristellä silmiä. Silmien siristely voi pitemmän päälle aiheuttaa päänsärkyäkin. Ei arskat ole mulle mikään muotijutti, tosin kyllähän asu kuin asu näyttää vähän tyylikkäämmältä ja ehkä olemuskin, kun pistää ne päähän. Mutta ensisijaisesti ne on mulle kuitenkin häikäisysuoja.

• Anonyymi

Isot aurinkolasit on parhaat ja että ne peittää puoli naamaa

• Anonyymi

Taitaa olla n. 300 euron aurinkolasit.

• Anonyymi

Se nyt vähän riippuu siitä, millä volyymilla tuota aurinkoa on saanut silmiinsä.

• Vanha ketju, mutta kysymys on edelleen aiheellinen. Käytän ulkona aurinkolaseja kesällä ja talvella, jos vähääkään aurinko paistaa. En peittääkseni silmiäni, enkä asusteena, vaan ihan siitä syystä että silmäni ovat niin arat auringolle, että alan vähän väliä pärskimään kun alkaa häikäistä. Viime aikoina kun se aivastelu ei ole ollut oikein suotavaa niin sisä- kuin ulkotiloissa, niin siitäkin syystä mulla on usein puolipilvisellä säällä arskat mukana, vaikka sillä hetkellä kun lähden liikkeelle aurinko olisikin pilvessä. Esimerkiksi autoa en pysty aurinkoisella säällä ajamaan kovinkaan paljon ilman arskoja, kun joutuu siristelemään paljon, ja silmiin jopa sattuu kun aurinko häikäisee.

Mulla on äitini autossa, millä pääosin ajan jos ajan, aina omien lasien päälle kiinnitettävät klipsiarskat, jos tulee tilanne että aurinko alkaakin kuskina ollessani paistaa, eikä varsinaisia aurinkolaseja ole mulla mukana. Ne varsinaiset ostin laivalta kolmisen vuotta sitten, ja maksoivat jotain kolme neljäkymppiä, ja ne on tarkoitettu nimenomaan käytettäväksi silmälasien kanssa.

• Anonyymi

Vanha ketju, mutta niin on nää mun lasitkin. Eli jos on vaikka kädet täynnä tyhjiä pulloja, ja menen kauppaan, niin en yksinkertasesti saa niitä laseja pois päästä. Ja sitten jos saan, niin mihin ne laittaisin. Otsalle ei voi kun on lippis päässä. Ja kerran pistin lasit lippiksen päälle ja otin lippiksen pois, niin sitten tippu aurinkolasit ja sanka poikki, ette jos aamulla on pilvistä, niin sitten en laita laseja, mutta kirkkaalla kyllä. Ja jos on kirkkaalla ilman, niin siristää ja tulee ryppyjä, ja näyttää vanhemmalta, vaikkei se miehelle se vanhuus niin maailmanloppu ole. Mutta en silti halua olla vanha.

• Anonyymi

Hyvät aurinkolasit eivät tee näkökenttää yhtään tummemmaksi olkoon sitten sää pilvinen tai aurinkoinen. Tällaiset lasit maksavat noin 300 euroa joten jos ostat voit pitää niitä säällä kuin säällä.

AsianVierestä

• Anonyymi

Autoilulasit on tummennetut, noin muuten ei juuri tule pidettyä minkäänlaisia laseja auringossakaan, jos alkaa liikaa häikäisemään kannattaa mennä varjoon.

-harmiseikirj-

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      17173
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      42
      4962
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      300
      2778
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      149
      2085
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      133
      1634
    6. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      28
      1601
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      19
      1600
    8. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      399
      1560
    9. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      11
      1327
    10. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      11
      1323
    Aihe