Motiivit keski-iän suhteelle

mies_44

Oma teoriani keski-ikäisten miesten ja naisten pääliimäisistä motiiveista suhteen aloittamiseen vastakkaiseen sukupuoleen (motiivit tärkeysjärjestyksessä).

Naiset:
1. Remontti-, korjaus- ja kuljetuspalvelut.
2. Kavaljeeri ja kustantaja "romanttisiin näytöksiin" (illalliset, kylpylät yms)
3. itsetunnon pönkittäminen ("vielä saan miehiä")
4. seksi
5. sielunkumppani, jolle voi avautua iloista ja murheista

Miehet:
1. sielunkumppani, jolle voi avautua iloista ja murheista
2. seksi
3. itsetunto (sinkkuushäpeän poistaminen)
4. seura erilaisiin menoihin (matkat ym)
5. apu ruoanlaitossa,ostoksilla ym

46

601

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen45vvvvv

      Nyt menit metsään, olen nainen ja mulla järjestys: sielunkumppani, seksi, hyvä seura. Remontti yms. palveluita löytyy ilman miestäkin. Romantiikkaa löytyy arjestakin. Itsetunto on kohdillaan. Mistä vaan löytyy oman ikäinen mies, joka hyväksyy mut sellaisena kuin olen. En miehen takia itseäni muuksi muuta. Toki luovin.

      • näillä mennään..

        Tapamillani miehillä on poikkeuksetta ollut :

        1. sijalla seksi. Vasta sitten tulee muut, jos tulee..!

        Itse arvostan hyvää:
        1.. Seuraa, keskustelutaitoa, tietämystä. Yhdessä viihtymistä.
        sielunkummppanuus kuuluu samaan gategoriaan tuon ed. kanssa.

        Itsetuntoani EI TARVITSE PÖNKITTÄÄ se on ennestään vahva.

        Ja viihdyn kyllä yksinkin.Mutta jsk. kaipaa ihmistä, kosketusta,juttukaveria, sitä tiettyä ihmistä jne.
        Seksin perään en ole ja ainakin uppo- oudon ihmisen kanssa se tuntuisi vielä omituisemmalta.
        Pitää olla kemiaa ,rakkautta ja tuntea toinen, luottamusta jne.
        Ei silti etten pitäisi seksistä, sen oikean ihmisen kanssa, mutta siksi en miestä hae !

        Harva nyky miehistä edes osaa tehdä rempaa, eli sekään ei ole motiivi, itse kyllä arvostan miestä joka on kätevä käsistään silläkin alalla, ettei ihan tumpelo ole.
        Koska itse osaan tehdä myös ja tykkään tehdä kaikkia kotiin liittyviä hommia, tapetoinutkin olen ja maalannut seiniä.

        Ja yksi mitä ihmetttelen, on miesten pukeutuminen ja käytöstavat, monelta ne täysin puuttuu.
        Ei mitään tarjoustalon farkkuja jalkaan. Eli, kun menet treffeille:
        PUKEUDU fiksusti, ei yliampuvasti, vaan siististi ! Ja arvosta naistasi.


      • HuhHuijjaa
        näillä mennään.. kirjoitti:

        Tapamillani miehillä on poikkeuksetta ollut :

        1. sijalla seksi. Vasta sitten tulee muut, jos tulee..!

        Itse arvostan hyvää:
        1.. Seuraa, keskustelutaitoa, tietämystä. Yhdessä viihtymistä.
        sielunkummppanuus kuuluu samaan gategoriaan tuon ed. kanssa.

        Itsetuntoani EI TARVITSE PÖNKITTÄÄ se on ennestään vahva.

        Ja viihdyn kyllä yksinkin.Mutta jsk. kaipaa ihmistä, kosketusta,juttukaveria, sitä tiettyä ihmistä jne.
        Seksin perään en ole ja ainakin uppo- oudon ihmisen kanssa se tuntuisi vielä omituisemmalta.
        Pitää olla kemiaa ,rakkautta ja tuntea toinen, luottamusta jne.
        Ei silti etten pitäisi seksistä, sen oikean ihmisen kanssa, mutta siksi en miestä hae !

        Harva nyky miehistä edes osaa tehdä rempaa, eli sekään ei ole motiivi, itse kyllä arvostan miestä joka on kätevä käsistään silläkin alalla, ettei ihan tumpelo ole.
        Koska itse osaan tehdä myös ja tykkään tehdä kaikkia kotiin liittyviä hommia, tapetoinutkin olen ja maalannut seiniä.

        Ja yksi mitä ihmetttelen, on miesten pukeutuminen ja käytöstavat, monelta ne täysin puuttuu.
        Ei mitään tarjoustalon farkkuja jalkaan. Eli, kun menet treffeille:
        PUKEUDU fiksusti, ei yliampuvasti, vaan siististi ! Ja arvosta naistasi.

        Minä myös ihmettelen miesten pukeutumista ja yleensäkin hygienian tasoa....Treffeille tullaan likaisissa farkuissa ja tarjoustalon ruutuflanellipaidassa ...tai sitten haalistuneessa printtiT-paidassa...lenkkarit lintassa tai jotkut ikivanhat sandaalit...Hiukset kampaamatta ja mitenkuten roikkuvana ..hampaat pesemättä ja ylipäätään hoitamatta, suu kun aukee niin lemu pölähtää..yök...Ei voi olla oikeesti niin tyhmää miestä, joka kuvittelee noilla eväillä olevansa jonkun naisen IHANNEKUMPPANI...tai sitten järjenjuoksussakin on vikaa...Lopuksi vielä , että ei toki kaikki miehet oo tällaisia, mutta liian moni...ja ainakin ne surullisen kuuluisat peräkammarin pojat, jotka ovat nettideittailun yleistymisen myötä ruvenneet itselleen naista hommaamaan...


      • ekjhdfkhaf

        Turhaa "nainen45www" siinä potaskaa jauhaat, todista että asiat ovat toisin!
        Mä olen myös törmännyt noihin Remontti yms. reiskojen hakijoihin useamman kerran.

        Mitä sitä hitto kieltämään, kun suomalainen nainen on sellainen.


      • dljdladjlas
        näillä mennään.. kirjoitti:

        Tapamillani miehillä on poikkeuksetta ollut :

        1. sijalla seksi. Vasta sitten tulee muut, jos tulee..!

        Itse arvostan hyvää:
        1.. Seuraa, keskustelutaitoa, tietämystä. Yhdessä viihtymistä.
        sielunkummppanuus kuuluu samaan gategoriaan tuon ed. kanssa.

        Itsetuntoani EI TARVITSE PÖNKITTÄÄ se on ennestään vahva.

        Ja viihdyn kyllä yksinkin.Mutta jsk. kaipaa ihmistä, kosketusta,juttukaveria, sitä tiettyä ihmistä jne.
        Seksin perään en ole ja ainakin uppo- oudon ihmisen kanssa se tuntuisi vielä omituisemmalta.
        Pitää olla kemiaa ,rakkautta ja tuntea toinen, luottamusta jne.
        Ei silti etten pitäisi seksistä, sen oikean ihmisen kanssa, mutta siksi en miestä hae !

        Harva nyky miehistä edes osaa tehdä rempaa, eli sekään ei ole motiivi, itse kyllä arvostan miestä joka on kätevä käsistään silläkin alalla, ettei ihan tumpelo ole.
        Koska itse osaan tehdä myös ja tykkään tehdä kaikkia kotiin liittyviä hommia, tapetoinutkin olen ja maalannut seiniä.

        Ja yksi mitä ihmetttelen, on miesten pukeutuminen ja käytöstavat, monelta ne täysin puuttuu.
        Ei mitään tarjoustalon farkkuja jalkaan. Eli, kun menet treffeille:
        PUKEUDU fiksusti, ei yliampuvasti, vaan siististi ! Ja arvosta naistasi.

        > PUKEUDU fiksusti, ei yliampuvasti, vaan siististi ! Ja arvosta naistasi.

        Kun vastapuoli edes YRITTÄISI ite tehdä samoin,


      • älä yleistä
        dljdladjlas kirjoitti:

        > PUKEUDU fiksusti, ei yliampuvasti, vaan siististi ! Ja arvosta naistasi.

        Kun vastapuoli edes YRITTÄISI ite tehdä samoin,

        Tämä vastapuoli ainakin tekee.


      • nainen45www
        ekjhdfkhaf kirjoitti:

        Turhaa "nainen45www" siinä potaskaa jauhaat, todista että asiat ovat toisin!
        Mä olen myös törmännyt noihin Remontti yms. reiskojen hakijoihin useamman kerran.

        Mitä sitä hitto kieltämään, kun suomalainen nainen on sellainen.

        Totta, jauhoin potaskaa, mutta en remonttiasioissa. Seksi on mulle nro 1. Sitten sielunkumppanuus ja hyvä seura. Seksiä en uskaltanut ekasijalle laittaa, kun joku ääliö varmasti sanoo, että hullu akka, jopa seksihullu. Mitäs nyt sanot?

        Harmi, että sulle on tullut vastaan vain avuttomia naisia, jotka ei edes yritä tehdä "miesten töitä" itse. Minulla on oikeasti ihan oma työkalupakki ja sieltä löytyy kaikenlaista tavaraa, jopa rautasaha ja putkipihdit. Yrityksen ja erehdyksen kautta jopa jotain osaan tehdäkin. Osaan muuten vaihtaa autonrenkaatkin itse. Eli miestä en tarvitse oikeastaan muuhun kuin seksiin ja seuraksi.

        Et kai sinä kuitenkaan suostu remppareiskana toimimaan? Sano suoraan, ettei kuulu sun toimenkuvaan. Jos nainen suuttuu, niin se on hänen moka.


    • rjuhani67

      Eiköhän nuo motiivit riipu ihan henkilöstä. Jos tosissaan on seuraa hakemassa, niin taitaa tuo sielunkumppani olla molemmilla sukupuolilla ykkösenä. Oma top 3 on kyllä sielunkumppani, seura ja seksi, jos listata pitää. Itsetunto on kohdillaan enkä häpeä sinkkuuttani.

      Aloittaja oli laittanut naisten seksimotiivin aika alas. Sen mitä itse olen naisia tavannut, niin kyllä heillä on seksi ollut tärkeämmässä roolissa. Voihan lista jonkun kohdalla pitääkin paikkaansa.

    • nainen kohta 50v

      Mun järjestys

      1.Sielunkumppani
      2. Ihminen, jonka kanssa voi tehdä kaikkea kivaa (ei seksi) ja jutella ja jonka vieressä vois vaikka löhöillä
      3.hyvään suhteeseen kuuluu hyvä seksi, molemmat osapuolet huomioon ottaen
      4. remontti-korjaus-kuljetus palvelut tehdään yhdessä, koska en ole itsekkään mikään poropeukalo :)

      Itsetunnon kohotusta ja rahoittajaa en tarvitse, mutta en myöskään halua olla toiselle itsetunnon pönkittäjä enkä rahoittaja. Yhdessä ku mennään niin yhteen hiileen puhalletaan ja jaetaan arjen ilot ja surut kahdestaan, niin henkisesti kuin taloudellisesti. Rehellisesti ja toisen toisensa huomioon ottaen. :)

      Olen useamman vuoden pärjännyt omalla palkalla ja pientä remonttia tehnyt itse, isompaan palkannut ammattiihmiset. Peiliin kun katson, näen ihan mukavan ehkä hieman ylipainoisen naisen, mutta ylipainollehan ei voi kukaan muu kuin vain minä itse tehdä jotain. :)

    • nainenmyös44vuotta

      Naisena kommentoisin listaasi ja korjaisin sen näin:
      Seksiseura, keskustelukumppani, ihminen jonka kanssa jakaa ilot ja surut, ja kaikki ovat YHTÄ tärkeitä

    • torvijäkäläduo

      Voi aloittaja, etsivätkö miehet todella sielunkumppania? Ihanaa kuulla. Olen keski-ikäinen nainen ja haluaisin löytää parin. Muut jutut tulevat sitten plussana.

    • ..

      Älä vaan tule tänne korjaillee mitään.
      Jos saisin ystävyyttä, sielunkumppanuutta ja seksiä, se olis kova juttu...ja vissiin maho vaade.

      Millaisia naisia sä tapailet? Mieti ny hyvä mies miten sä teet valintasi?
      Mutta on myönnettävä, ettei tämä hakemininen ole helppoa. Natsaamien ei ole pelkästään kahden hakevan/ toisensa löytävän päätös.

    • ihhyeeaw

      Kuulostaa miehenkin mielestä lievästi katkeran oloiselta. :)

    • ...

      Miesten listalta poistaisin seksin. Se ei kiinnosta enää keski-iässä.

      • 3+3

        Sama kokemus. Aluks voi kiinnostaa, mut sit hiipuu. Surullista.


    • Mies48v

      Mun motiivina ainakin oli todellisen rakkauden löytyminen,pyyteetöntä epäitsekästä rakkautta puolin ja toisin.

      • näillä mennään..

        Vau, olet harvinaisuus !


    • 1.Sielunkumppani
      2. Seksi
      3. Seura

      Raha-asioita en pidä tarpeellisena jakaa ja ihan itse kustannan omat menoni. En liioin tarvitse miestä remonttitöihin, nekin olen tottunut hoitamaan itse ja mitä ei yksin pysty tekemään niin tehdään kaveriporukalla tai ostetaan ammattilainen tekemään.

    • mies_44

      Varmaan on ollut muustakin kysmys, mutta olen nähnyt monta tapausta, jossa nainen on ottanut miehen kun on tarvinnut jonkun tekemään "miehen työt" mökillä jne. Kun lukee profiileita tämä miehen remontti- ja korjaustaito on usein tärkeä toive. Osaksi se on tietysti sitä, että tällainen mies vain koetaan miehekkääksi.

      Ymmärrän tietty, että naiset hakevat sielunkumppania, mutta naiset voivat avautua asioistaan naisystävileen paremmin kuin miehet toisille miehille. Tästä syystä mielestäni (vaikka miehet ei sitä suoraan myönnä) naisystävä on miehelle korvaamattomampi nimenomaan keskustelukumppnina kuin mitä miesystävä on naiselle.

      • Mun puolesta mies saa olla ihan rauhassa poropeukalo remontissa. Sielunkumppanuus on paljon tärkeämpää. Ihanne olis tasa-arvoinen suhde jossa molemmat hyväksyisivät toisensa sellaisina kuin ovat. Ja löytyisi paljon yhteistä keskustetavaa.


    • mimosamagic

      Samaa mieltä glittergirlin kanssa!

    • Sovi-nisti

      Aika jännästi täällä naiset asettaa sielunkumppanuuden, seuran ja seksin ensimmäiseksi vaikka sinun kokemuksesi on että etusijalla ovat nuo miehen suorittamat palvelut, varmaan mini muukin mies kokee näin ja tästä voidaan siis vetää johtopäätös että suomalainen nainen on vaan niin kylmä ja tunteeton että vaikka nuo ikäänkuin pehhmeät arvot ovat muka päällimmäisenä niin mies kuitenkin kokee helposti että nainen on vain ilmaisen rengin perässä.

      Tuohn miehen motiiveihin voisin omalta kohdaltani sen verran puuttua että kolmonen ja vitonen pois, miksi ihmeessä itsetuntoa jos se on kunnossa pitäisi pönkittää jollakulla muulla ja minkä ihmeen takia suhde pitäisi aloittaa ruuanlaiton ja ostosten vuoksi kun kumpikaan ei kovin vaikeaa ole? Jaa, no pääsee siellä ostoksilla toki nopeammin rahoistaan eroon naisen kanssa.

    • tarjotaanhajuvesiä

      Minä olen ystävieni kanssa puhunut paljon siitä, että mies olisi mukava saada kumppaniksi seksin vuoksi ja sitten seuraksi erilaisiin tekemisiin. Aika harva haluaa kokoaikasuhteen. Parina päivänä viikossa tapailu riittäisi ja antaisi henkisesti ja fyysisesti tarpeeksi. Mutta emme me silti etsi varattuja miehiä. Miehen pitää voida viedä julkisesti ulos. Tuntuu olevan tarjolla näitä äitiä kaipaavia tai salaista rakastajarta etsiviä. (Tältä siis näyttää keski-ikäisen naisen näkökulmasta. Ehkä tämäkin on tulkintavirhe.)

      • Sovi-nisti

        No niinpä, sama koskee naisia paitsi eivät äitiä kaipaa mutta kuitenkin tiukempaa sitoutumista kuin tuo pari päivää tapailua ja sitten sopiva hengähdystauko väliin. Johtunee osin siitäkin että ne jotka hakee sitä tiukempaa sitoutumista ovat aktiivisempia hakemaan kuin me vähän väljemmässä (en kuitenkaan tarkoita tällä useamman kanssa vehtaamista) suhteessa viihtyvät jotka harvemmin edes kovin aktiivisesti ollaan "haku päällä" , ehkä sitten silloin harvoin kun ollaan törmätään helpommin vakavampaa suhdetta hakeviin.


      • omaa tilaa
        Sovi-nisti kirjoitti:

        No niinpä, sama koskee naisia paitsi eivät äitiä kaipaa mutta kuitenkin tiukempaa sitoutumista kuin tuo pari päivää tapailua ja sitten sopiva hengähdystauko väliin. Johtunee osin siitäkin että ne jotka hakee sitä tiukempaa sitoutumista ovat aktiivisempia hakemaan kuin me vähän väljemmässä (en kuitenkaan tarkoita tällä useamman kanssa vehtaamista) suhteessa viihtyvät jotka harvemmin edes kovin aktiivisesti ollaan "haku päällä" , ehkä sitten silloin harvoin kun ollaan törmätään helpommin vakavampaa suhdetta hakeviin.

        No johan on kumma kun aina nämä kokemukset menee ristiin. Itse olen nainen ja törmännyt vain niihin miehiin, jotka haluaa muuttaa kiireellä yhteen. Etsivät naisesta kodinhoitajaa itselleen?

        Minulle riittäisi suhde, jossa asutaan omissa asunnoissa ja tavataan esim 3-5 kertaa viikossa, joista sitten pari yötä nukutaan yhdessä. Näin aikuisena kaikista helpoin ratkaisu, kun molemmilla lapsia omasta takaa. En kaipaa mtn uusperhettä. Kiireinen elämä ja omat lapset kuluttavat henk. voimavaroja ja ainakin minä tarvitsen ihan omaakin aikaa. En jaksa kiehnätä kenenkään kyljessä tauotta.

        Toisaalta, ne miehet jotka haluavat väljemmän suhteen, edellyttävät suhteelta myös ns.avointa suhdetta, jolloin pettäminen on heille sallittua...


      • mies_44

        Näin juuri. Tämä on yllättävän yleistä. Mieheltä halutaan näitä tiettyjä "palveluksia", mutta koska oma ystäväpiiri ja elämä ovat jo niin vakiintuneet niin tämä mies halutaan elämään mukaan vain parina päivänä viikossa ja naisen omilla ehdoilla. Omat murheet puhutaan naisten kesken ja miestä ei haluta keskustelukumppaniksi henkilökohtaisella tasolla. Tämä on juuri pointtini, että mies haluaisi luotetun henkilön, jonka kanssa puhua asioista ja elämästä laveasti, mutta keski-ikäinen nainen hakee usein pinnallisempaa suhdetta. Naisystävät pysyvät parhaimpina ja luotettavimpina ystävinä ja miestä ei tarvita keskustelukumppaniksi henkilökohtaisella tasolla.


      • N 44
        mies_44 kirjoitti:

        Näin juuri. Tämä on yllättävän yleistä. Mieheltä halutaan näitä tiettyjä "palveluksia", mutta koska oma ystäväpiiri ja elämä ovat jo niin vakiintuneet niin tämä mies halutaan elämään mukaan vain parina päivänä viikossa ja naisen omilla ehdoilla. Omat murheet puhutaan naisten kesken ja miestä ei haluta keskustelukumppaniksi henkilökohtaisella tasolla. Tämä on juuri pointtini, että mies haluaisi luotetun henkilön, jonka kanssa puhua asioista ja elämästä laveasti, mutta keski-ikäinen nainen hakee usein pinnallisempaa suhdetta. Naisystävät pysyvät parhaimpina ja luotettavimpina ystävinä ja miestä ei tarvita keskustelukumppaniksi henkilökohtaisella tasolla.

        Minä haluaisin miehen nimenomaan myös keskustelukumppaniksi ja hyvinkin henkilökohtaisella ja syvällisellä tasolla. Haluan miehen jakamaan ajatuksia, tunteita, kokemuksia, unelmia... Haluan myös tunnetasolla syvän ja sitoutuneen suhteen, johon panostetaan ja johon ei kuulu muita.

        Mutta minulle riittäisi silti tapaaminen pari kertaa viikossa (siis keskimäärin, voi tietysti vaihdella tilanteen mukaan useammin tai harvemmin). Tarvitsen omaa tilaa ja aikaa itselleni, enkä halua, että toinen on jatkuvasti fyysisesti läsnä. Puhelimessa voitaisiin puhua kyllä vaikka päivittäin. Tapaamiset totta kai molempien ehdoilla.

        Käytännön asiat ovat sitten sivuseikka, ne aina hoituvat jotenkin. Tietysti autottomana ja kortittomana on kiva saada joskus kuljetusapua, mutta ei se ole välttämätöntä, ja sitä voi saada tarvittaessa muiltakin. En siis edellytä, että miehellä on edes autoa. Sama koskee kaikenlaisia korjaus- ja remppahomppia. Joitakin juttuja voisi olla kyllä kiva tehdä kaksistaan (esim. maalaus ja tapetointi). Mutta periaatteesa mies voi olla käytännön asioissa jokseenkin tumpelo. En pidä tällaisia asioita olennaisina.

        En siis missään nimessä hae pinnallista ja kepeää suhdetta, mutta syvällisyys ja "vakavuus" suhteessa ei edellytä jatkuvaa yhdessäoloa.


      • 33
        mies_44 kirjoitti:

        Näin juuri. Tämä on yllättävän yleistä. Mieheltä halutaan näitä tiettyjä "palveluksia", mutta koska oma ystäväpiiri ja elämä ovat jo niin vakiintuneet niin tämä mies halutaan elämään mukaan vain parina päivänä viikossa ja naisen omilla ehdoilla. Omat murheet puhutaan naisten kesken ja miestä ei haluta keskustelukumppaniksi henkilökohtaisella tasolla. Tämä on juuri pointtini, että mies haluaisi luotetun henkilön, jonka kanssa puhua asioista ja elämästä laveasti, mutta keski-ikäinen nainen hakee usein pinnallisempaa suhdetta. Naisystävät pysyvät parhaimpina ja luotettavimpina ystävinä ja miestä ei tarvita keskustelukumppaniksi henkilökohtaisella tasolla.

        Outo tulkinta sinulta. Outoja naisia sinulla. Älä yleistä parin naisen perusteella. He eivät ole olleet sinusta todella-todella kiinostuneita, siis eivät ole rakastaneet sinua. Vissi on näin.


    • D69

      1. Sielunkumppani jonka kanssa saa puhua itsensä vaikka pökerryksiin.
      2. Seura luontoretkillä ja muualla. Fiinejä illatsuja en tarvitse.
      3. Seksi.
      4. Kuljetuspalvelut, kun en omista autoa enkä ajokorttia. En asu missään hajoamistilassa olevassa liiterissä, joten remontointiapua en tarvitse. Tai sen hoitaa taloyhtiö. Tai minä itse.
      5. Itsetunnon pönkittäminen, mutta se nyt on vaan se alkuajan ilo ja sitten asia muuttuu vähemmän tärkeäksi.

    • Nainen 47

      Jotta en tästä enempää hoikistuisi, niin tarvitsisin ehdottomasti kokkaustaitoisen miehen.

    • ihankivanainenkuopiosta

      Mä oon eka kertaa millään keskustelu-palstalla vaikka ikä 48v.
      YH-äiti aika isoille lapsille,itsenäisesti hoidan ok-talon asiat,perheen,työn ja työt ja harrastan ratsastusta ym. Ihastuin vuosi sitten naapurikylän ukkoon joka vakuutteli sen olevan molemminpuolista. Puhu hempeitä ja piteli kädestä jopa viitaten yhteiseen tulevaisuuteen monin tavoin. Aloin uskoa ja uskalsin rakastua ja myös näyttää sen avoimesti. Talven tullen ukko alkoi osoittaa kyllästymisen merkkejä ja vetäytyi,kuitenkin ristiriitaisesti taas ei. Paskamaisia kokemuksia taustalla joten olin kyllä hyvinkin ahdistunut ja peloissani etten kelpaa,petetään jne.
      Ja niinhän siinä kävi. Oon vielä aika onneton kaikesta tapahtuneesta vaikka järjellä ajateltuna en tarvitse ketään joka ei välitä sittenkään....
      Sitähän sitten miettii mikä minussa on vikana ja oikeestaan ensimmäistä kertaa haluaisin todella rakastaa ja saada sitä itsekkin.
      En oikein oo käyny missään,kapakatkin tuntuvat vierailta ja arki vie usein ajan ja voimat. Mieheltä haluaisin ennenkaikkea vanhanajan asennetta elämään ja ihmissuhteisiin. Suoraselkäisyyttä, rehellisyyttä,ystävällisyyttä,
      Jos kemiat natsais niin intohimoa puolin ja toisin. Väliyyämistä.
      Uskollisuutta edes sen ajan mitä yritettäisiin yhdessä. Seksi on tullut tärkeäksi ja toivottavasti ei tulis kovin pitkää taukoa...
      Haluaisko joku kommentoida, esim.savon alueen miehet, tai "kohtalosisaret"?

    • ötöö

      haluaisin tuntea, että minua rakastetaan. Muita kohtia ei listalla ole.

    • ihankivanainenkuopiosta

      Hyvin kiteytetty. Siinähän se.
      Muiden kannattais välttää, ja itsekkin,noita yleistyksiä että kaikki miehet tai naiset haluaa tai ei halua, samoja asioita tms.
      Näähän on lähes täysin persoona-kysymyksiä, ei sukupuolesta riippuvaisia.
      Kyllä kun kaikki aikanaan loppuu ja katsoo elettyä elämäänsä taaksepäin,eiköhän se rakastiko ja saiko rakkautta nouse tärkeimmäksi,ainakin omalla kohdallani.
      Mä oon tullut johonkin vaiheeseen koska elämässä aiemmin painottuneet negatiiviset tunteet erinäisistä syistä johtuen. mut parempi näin, ehkä se enteilee onnea ja pysyvyyttä,vaikka vaikea uskoo....

    • Tasa-arvoa

      Sinulle mies_44, kyllä naiset etsivät itselleen kumppania; näin se menee. Joitain poikkeuksiakin varmasti löytyy, mutta ystävää kaikki toivovat.

      Itseäni ärsyttää nämä palstan miesten itkut: ei saada naisia, naiset ovat laskelmoivia jne. Miehet taas esittävät itsensä uhreina. Näinkö se menee?

      Itse olen kunnollinen nainen, joka saa netistä lähinnä seksiseuraa vonkaavien miesten yhteydenottoja. Ovatko kaikki miehet siis vain seksihulluja yleistyksenä? Eivät tietenkään.

      Moni mies haukkuu palstalla naisten ulkonäköä. Ovatko kaikki miehet pinnallisia? Eivät varmastikaan.

      Sovitaanko siis, ettei kirjoitella stereotypioita puoleen eikä toiseen?

    • otatko annettuna

      Hmmm, osaan remontoida, korjata ja ajaa. Olen aina maksanut omat menoni, itsetuntoni ei kaipaa pönkitystä, en usko enää höpötyksiin sielujen kumppanuuksista. Ystävilleni voin avautus iloista ja murheista.
      Siis mitä jää aloittajan listasta jäljelle: kavaljeeri ja seksi.

      Etsin siis seksikavaljeeria?

      :D

      Onpa harvinaisen typerät motiivit suhteelle, ei ihme jos ei parisuhde onnistu

    • mies+-50

      Naiselta odotan suunnilleen seuraavia asioita:

      1. Kumppanuus, yhteenkuuluvuus ja rakastaminen
      2. Läheisyys ja aikaa sille, mihin myös seksi kuuluu
      3. Auttaminen käytännön asioissa (miesten töitäkin)
      4. Matkustaminen ja yhdessä kokeminen, rikas elämä
      5. Yhteiden identiteetin vahvistaminen

      • Otatko annettuna

        No niin, nyt saamme tarkasteltavaksemme -50 nimimerkillä kirjoittaneen miehen odotuslistan (olemme siis palstalla suhde - nettideittailu, mutta parisuhteestahan tässä kaiketi puhutaan ja sen motiiveista) ja minä olen se sama henkilö, joka en pitänyt aloittajan listasta:

        -50 mies
        odottaa naiseltaan suunnilleen seuraavia asioita:

        1. Kumppanuus, yhteenkuuluvuus ja rakastaminen
        2. Läheisyys ja aikaa sille, mihin myös seksi kuuluu
        3. Auttaminen käytännön asioissa (miesten töitäkin)
        4. Matkustaminen ja yhdessä kokeminen, rikas elämä
        5. Yhteiden identiteetin vahvistaminen

        (Tää ei tuu olemaan kilttiä, jos odotat kilttiä kirjoitusta hyppää seuraavaan viestiin)

        Pidän vielä vähemmän tästä listasta kuin ketjun aloittajan versioista.

        Tämä mies ei näköjään vaan ymmärrä tai ei halua ymmärtää

        Parisuhde ei onnistu, jos laaditaan listoja siitä mitä "naiseltasi" odotat. Parisuhde on suhde, jossa on kaksi osapuolta. Yksipuolisten listojen laadinta ei takaa onnellista parisuhdetta vaan osoittaa ainoastaan millainen Sinä olet.

        Vai onko niin, että onnellinen parisuhde ei olekaan enää nykypäivänä kenenkään intresseissä?

        Tämä -50 mies haluaa miellyttää naisia. Niinpä hän kertoo, mitä ajattelee, että nainen haluaa kuulla.

        Hän kirjoittaa näitä lauseita ajattelematta niitä loppuun. Hauskin oli tuo 5. kohta: yhteisen identiteetin vahvistaminen.

        Parisuhteessakin on kuule kaksi erillistä ihmistä. He voivat hetkeksi sulautua toisiinsa (jos onni on myötä ja seksiä saa) mutta säilyttävät kuitenkin oman erillisyytensä.

        Näin ainakin, jos molemmat ovat terveitä eikä toinen yritä alistaa toista itsensä jatkeeksi.

        No, elämä on lyhyt ja "mies jo odottaa", joten mennäänpä tulkintaan:

        Kyseessä on mieshenkilö, jolla on treffit-osiossa ilmoitus. Tästä syystä hän ei halua paljastaa itsestään tarkkaa ikäänsä. Ilmoituksessaan hän antaa itsestään hyvin suvaitsevan kuvan, sellaisen mikä osuu mahdollisimman moneen vastakkaisen sukupuolen edustajan hakemaan ominaisuuteen. Hän ei ilmoituksensa mukaan välitä onko nainen pitkä vai pätkä, lihava vai laiha, ei siis niin ettei hän ehdottomasti haluaisi parasta mahdollista ulkonäköä, mutta hän haluaa antaa sen kuvan, että on suurpiirteinen ja suvaitsevainen henkilö.

        Tällainen yksipuoleinen odotuslista herättää minulla ainakin kylmiä väreitä, mitkä eivät mitenkään johdu mielihyvästä - päinvastoin. Mikä on tällaisen ihmisen motiivi parisuhteelle? Hyötysuhde - mulle heti kaikki nyt - naisen on annettava sitä, tätä ja tuotakin vielä.

        Mitähän tämäkin mies olisi valmis parisuhteelle tai naiselleen antamaan?

        Ei mitään. Otanko annettuna? En

        Seuraava, olkaa hyvä


      • Sovi-nisti
        Otatko annettuna kirjoitti:

        No niin, nyt saamme tarkasteltavaksemme -50 nimimerkillä kirjoittaneen miehen odotuslistan (olemme siis palstalla suhde - nettideittailu, mutta parisuhteestahan tässä kaiketi puhutaan ja sen motiiveista) ja minä olen se sama henkilö, joka en pitänyt aloittajan listasta:

        -50 mies
        odottaa naiseltaan suunnilleen seuraavia asioita:

        1. Kumppanuus, yhteenkuuluvuus ja rakastaminen
        2. Läheisyys ja aikaa sille, mihin myös seksi kuuluu
        3. Auttaminen käytännön asioissa (miesten töitäkin)
        4. Matkustaminen ja yhdessä kokeminen, rikas elämä
        5. Yhteiden identiteetin vahvistaminen

        (Tää ei tuu olemaan kilttiä, jos odotat kilttiä kirjoitusta hyppää seuraavaan viestiin)

        Pidän vielä vähemmän tästä listasta kuin ketjun aloittajan versioista.

        Tämä mies ei näköjään vaan ymmärrä tai ei halua ymmärtää

        Parisuhde ei onnistu, jos laaditaan listoja siitä mitä "naiseltasi" odotat. Parisuhde on suhde, jossa on kaksi osapuolta. Yksipuolisten listojen laadinta ei takaa onnellista parisuhdetta vaan osoittaa ainoastaan millainen Sinä olet.

        Vai onko niin, että onnellinen parisuhde ei olekaan enää nykypäivänä kenenkään intresseissä?

        Tämä -50 mies haluaa miellyttää naisia. Niinpä hän kertoo, mitä ajattelee, että nainen haluaa kuulla.

        Hän kirjoittaa näitä lauseita ajattelematta niitä loppuun. Hauskin oli tuo 5. kohta: yhteisen identiteetin vahvistaminen.

        Parisuhteessakin on kuule kaksi erillistä ihmistä. He voivat hetkeksi sulautua toisiinsa (jos onni on myötä ja seksiä saa) mutta säilyttävät kuitenkin oman erillisyytensä.

        Näin ainakin, jos molemmat ovat terveitä eikä toinen yritä alistaa toista itsensä jatkeeksi.

        No, elämä on lyhyt ja "mies jo odottaa", joten mennäänpä tulkintaan:

        Kyseessä on mieshenkilö, jolla on treffit-osiossa ilmoitus. Tästä syystä hän ei halua paljastaa itsestään tarkkaa ikäänsä. Ilmoituksessaan hän antaa itsestään hyvin suvaitsevan kuvan, sellaisen mikä osuu mahdollisimman moneen vastakkaisen sukupuolen edustajan hakemaan ominaisuuteen. Hän ei ilmoituksensa mukaan välitä onko nainen pitkä vai pätkä, lihava vai laiha, ei siis niin ettei hän ehdottomasti haluaisi parasta mahdollista ulkonäköä, mutta hän haluaa antaa sen kuvan, että on suurpiirteinen ja suvaitsevainen henkilö.

        Tällainen yksipuoleinen odotuslista herättää minulla ainakin kylmiä väreitä, mitkä eivät mitenkään johdu mielihyvästä - päinvastoin. Mikä on tällaisen ihmisen motiivi parisuhteelle? Hyötysuhde - mulle heti kaikki nyt - naisen on annettava sitä, tätä ja tuotakin vielä.

        Mitähän tämäkin mies olisi valmis parisuhteelle tai naiselleen antamaan?

        Ei mitään. Otanko annettuna? En

        Seuraava, olkaa hyvä

        On tämä kyllä mainio ketju naisellisine analyyseineen, heti kun mies listaa tuommoisen ns. mieleisen listan onkin kyseessä iljettävä liero joka pyrkii vain käyttämään hyväkseen, naisten vastaaviahan ei toki saa epäillä, niille pelkkää plussaa vain kiitos.

        Tuo 50 liero on varmaan vielä pahempi kuin minä joka voisin listata vaikka arvostavani:

        1. Hoikkuutta ja hyvännäköisyyttä
        1. Lapsettomuutta
        1. Omillaan toimeentulevuutta sen verran säästöjä ettei minut tarvitse meren/järvenrantataloa ja kaikkia kilkkeitä yksin rahoittaa
        1. Sitä että vaalii ja kunnioittaa miestään, ei napise turhista mutta osaa kuitenkin pitää oman päänsä silloin kun olen väärässä
        1. No joo, sitä kummppanuutta ja yhteenkuuluvuutta toki myös

        Kaikki on ykkösiä siksi kun odotan kaikkien täyttyvän enkä niitä pysty sen kummemmin erikseen arvottamaan, hyvästä naisesta löytyy nuo kaikki ja paljon muutakin mitä nyt en jaksa listailla mutta tuossa nyt alkua analyysiin.

        En malta olla kommentoimatta tuota:

        "
        Hauskin oli tuo 5. kohta: yhteisen identiteetin vahvistaminen.

        Parisuhteessakin on kuule kaksi erillistä ihmistä. He voivat hetkeksi sulautua toisiinsa (jos onni on myötä ja seksiä saa) mutta säilyttävät kuitenkin oman erillisyytensä.
        "
        Oletkos ihan varma, minusta kun hyvin monesti kuitenkin käy niin että ihmisistä jotka selkeästi ovat "pari" heidän ystävänsä puhuvat yleensä sitten yhdessä tyyliin "Jussi ja Anni", "Kari ja Sari" jne. näin minä ainakin teen vakiintuneista puhuessani enkä niin että olisi alunperin minun kaveri ja tyttöystävä tai vaimo tyylliin "Tero ja vaimonsa", Jari ja tyttöystävä" tms.


      • otatko annettuna
        Sovi-nisti kirjoitti:

        On tämä kyllä mainio ketju naisellisine analyyseineen, heti kun mies listaa tuommoisen ns. mieleisen listan onkin kyseessä iljettävä liero joka pyrkii vain käyttämään hyväkseen, naisten vastaaviahan ei toki saa epäillä, niille pelkkää plussaa vain kiitos.

        Tuo 50 liero on varmaan vielä pahempi kuin minä joka voisin listata vaikka arvostavani:

        1. Hoikkuutta ja hyvännäköisyyttä
        1. Lapsettomuutta
        1. Omillaan toimeentulevuutta sen verran säästöjä ettei minut tarvitse meren/järvenrantataloa ja kaikkia kilkkeitä yksin rahoittaa
        1. Sitä että vaalii ja kunnioittaa miestään, ei napise turhista mutta osaa kuitenkin pitää oman päänsä silloin kun olen väärässä
        1. No joo, sitä kummppanuutta ja yhteenkuuluvuutta toki myös

        Kaikki on ykkösiä siksi kun odotan kaikkien täyttyvän enkä niitä pysty sen kummemmin erikseen arvottamaan, hyvästä naisesta löytyy nuo kaikki ja paljon muutakin mitä nyt en jaksa listailla mutta tuossa nyt alkua analyysiin.

        En malta olla kommentoimatta tuota:

        "
        Hauskin oli tuo 5. kohta: yhteisen identiteetin vahvistaminen.

        Parisuhteessakin on kuule kaksi erillistä ihmistä. He voivat hetkeksi sulautua toisiinsa (jos onni on myötä ja seksiä saa) mutta säilyttävät kuitenkin oman erillisyytensä.
        "
        Oletkos ihan varma, minusta kun hyvin monesti kuitenkin käy niin että ihmisistä jotka selkeästi ovat "pari" heidän ystävänsä puhuvat yleensä sitten yhdessä tyyliin "Jussi ja Anni", "Kari ja Sari" jne. näin minä ainakin teen vakiintuneista puhuessani enkä niin että olisi alunperin minun kaveri ja tyttöystävä tai vaimo tyylliin "Tero ja vaimonsa", Jari ja tyttöystävä" tms.

        Oon ihan varma, Jussi ja Ani ovat kaksi eri henkilöä XD,
        mutta tää kyllä selvensi mun ajatusmaailmaani; joko tarjonta on huono tai mä olen käynyt nirsoksi

        otanko annettuna? en ota

        seuraava, olkaa hyvä


    • N39

      Minä toivon saavani elämääni miehen, jonka kanssa on hyvä olla, kokonaisvaltaisesti. Tämä käsittää kaiken sen, mitä hyvä parisuhde mielestäni on. Rakkautta, kumppanuutta, seksiä ,toisen arvostamista ja huomioimista, kykyä elää sitä ihan tavallista arkea yhdessä kotitöineen ja remontteineen, iloineen ja suruineen. Kaikki nämä ovat samalla viivalla, yhtä tärkeitä.

      On vielä kommentoitava tuota aloittajan ajatusta siitä, että nainen hakee ensisijaisesti remonttireiskaa:
      Kun suhde toimii, niin eikö se ole ihan sama, kuka tekee mitäkin töitä. Jos nyt minä olen parempi tekemään ruokaa, pesemään pyykkiä ja silittämään ja miehellä pysyy vasara näppärämmin hyppysissä, niin olisihan se sulaa hulluutta että minä rakentaisin vaikkapa sängyn onnettomilla puusepäntaidoillani ja sen päälle syötäisiin miehen tekemiä pohjaan palaneita perunoita jauhoklomppisen kastikkeen kera. Ihan vain tasa-arvon vuoksi.

      Onhan se molemmille mukavampaa köllötellä taidolla nikkaroidussa sängyssä puhtaiden, silitettyjen lakanoiden välissä vatsat täynnä, hyvästä seksistä nauttien.

    • mies_44

      Kun tämä palstakin on "nettideittailu" niin tarkoitin ehkä enemmän sitä, että nettideittailussa korostuu ikävästi tällaiset "remonttitaito" ym. vaatimukset. Elävässä elämässä on ihan selvä, että jos nainen kohtaa miehen, joka vie häneltä 5 minuutissa jalat alta (niinkuin muuten aika usein tapahtuukin silloin kun nainen alkaa seurustella), niin ei ole mitään väliä mitkä on remontti ja muut taidot. Olemus ratkaisee ja tunne siitä, että tämä olisi ihana ihminen vierelle. Tässä uskon yllä olevia kirjoittajia ihan täysin.

      Mutta jos nainen kirjoitaa jollekin tuntemattomalle nettiprofiilin perusteella tai menee tapaamaan tätä, niin silloin korostuu tällainen laskelmointi, että mitkä olisivat tällaisen seurustelun edut ja haitat.

      Ja koska nettideiteissä harvoin naiselta menee heti jalat alta, niin kysymys hänen mielessään on se, että ehkä voisin ihastua tähän mieheen ajan myötä, mutta sen selvittäminen veisi aikaa ja vaivaa. Siksi vaakakupissa painavat miehen taidot ja ansiot aika paljon.

      • D69

        Noin juuri.

        Naiset ovat yleensä elämänsä alusta asti oppineet siihen että ympäristöä pitää aina miellyttää. Mutta pariutumisasiat ovat sellainen raaka peli jossa EI VOI olla muiden mieliksi, vaan pakostikin joutuu tiedostamaan että joku mies viehättää ja toinen ei. Jos sitä joka sytyttäisi ei kohtaa, alkaa ympäristö tivaamaan että joko seurustelet ja sitten ilmaantuu näitä krantuksi haukkuajiakin. Sitten yrittää antaa periksi muille ja tavatessaan jonkun joka ei sytytä miettii että voisikohan häneen kiintyä ajan mittaan kun hänessä on ok se, se ja se juttu. Mutta samaan aikaan alitajunnassa möyrivät tuntemukset että olkoon vaikka mikä kaikki ok, niin minä en tästä miehestä pidä. Eikä sille tunteelle mahda mitään, ja sen mukaan on pakko mennä.

        Muuten alkaa huono ihmissuhde josta on vain harmia kaikille.


      • N39

        Totta, nettideittailustahan tässä oikeastaan pitäisi puhua - taisin itse vähän tuossa ensimmäisessä kommentissani harhautua polulta.

        Erosin pitkästä liitosta, 21 v, jokunen aika sitten ja keväällä keikuin tuolla treffipalstalla muutamia kuukausia. Se mitä itse treffipalstaltan miehiltä (ja yleensäkin mieheltä) toivon ovat nämä aiemmin mainitsemani rakkaus, kumppanuus, seksi, arvostus ja huomioiminen, kyky elää sitä ihan tavallista arkea yhdessä - kahden aikuisen ihmisen suhteessa. Tämä saattaa kuulostaa kovin itsekkäältä ja vähän raadolliselta, mutta kun olen tähän astisen elämäni aikana ollut äiti, vaimo, siivooja, kokki, leipuri, autonkuljettaja.... niin nyt toivoisin suhdetta, jossa saisin olla kumppanille ennenkaikkea nainen ja hän minulle mies, ilman sen suurempia odotuksia remontti yms. taidoista!


    • Itse haluaisin matemaatikkonaisen, joka osaisi laskea joskus vaikeiksi meneviä laskujani, tai ainakin ymmärtäisi jotakin asioista mitä lasken. Tietysti osaan itsekin laskea (takana on kyllä jonkin verran opintoja matematiikassa), mutta ammattiapua on hyvä olla aina lähellä. Erityisesti arvostaisin, jos joku osaisi pukea matemaattiseen muotoon ajatuksiani. Kyse on lähinnä matemaattisesta fysiikasta, mutta myös logiikasta.

      Pidän esim. tuollaisesta käytännöllisestä fysiikasta, esim. jos johtaa matemaattisen kaavan jään jäätymisnopeudelle (differentiaaliyhtälö), kun ollaan jäätymisen rajapinnalla. tai jos lähettää aurinkopurjeen matkaan, niin miten menee, tai jos jousella ampuu, niin miten pitkälle se nuoli lentää, jos ottaa ilmanvastuksen huomioon. Joskus tein myös laajennuksia suppeaan suhteellisuusteoriaan.

    • VanhanPierunJorinoit

      Ei kait sitä muuta motiivia ole kumppanin löytymiseen, kuin viedä yksinäisyys pois arjesta. Kaikki maistuu paremmalle toisen ihmisen seurassa. Keski-ikäisilläkin on tunteita ja läheisyydenkaipuuta.

    • tosion667788

      jep.Olen 45 v nainen,rakkautta etsimässä.. kaikkii olisi mukavampi tehdä yhdessä rakkaan ihmisen kanssa....en roiku kapakoissa siellä tapaa vaan humalaisia hönttejä.. Pidän itsestäni huolta, liikun , naama on ihan ok ..En tarvitsee elättäjää,remonttireiska enkä kuljetuspalvelua..oma auto käytössä , osaan porata reiät seiniin ihan itse, vaihtaa autonrenkaita ja kytkeä lamput sokeripaloihin...hieromasauakin osaan käyttä..en välitä irtosuhteista...ihmetyttää vaan mitä itse olet etsimässä..?? itse haluan aktiivistä miestä , en mikä kaljaankittava sohvaperuna

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      61
      2722
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      2005
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1628
    4. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1462
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      312
      1420
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      121
      1222
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      1209
    8. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1129
    9. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      44
      1058
    10. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      18
      1036
    Aihe