Ystävyys- ja rakkaussuhteen ero

finaIcountdown

Eikö ystävyydestä olekin lyhyt matka rakkauteen vai onko ystävyydellä ja rakkaudella eroa?

Miten edes olla ystävä kenenkään kanssa, jota ei rakasta...?

Miten olla ystävä varatulle miehelle? *kauhistuttaa*
Saako halata? Saako tuntea lämpimiä tunteita? Ikävän tunne, kun ei ole lähellä...?

12

1471

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • määmy

Rakkaudes on eri variaatioit. Mulla monta rakasta frendii, naisia ja miehiä, vapait ja varattui. Eikä mieleen tulis muuta ku ystävyys.
      Mikäli jokainen syvä ystävyys muuttuis rakkaudeks, mul ois iso haaremi.

Mä rakastan myös mun sukulaisiini, tietty eri taval mitä puolisooni

• ap.

Mitä on syvä ystävyys miehen ja naisen välillä? Onko siihen rakastetulla pääsyä miltään osin?

• määmy
        ap. kirjoitti:

Mitä on syvä ystävyys miehen ja naisen välillä? Onko siihen rakastetulla pääsyä miltään osin?

Se on suurta luottamust ettei kahdenkeskisist keskusteluist kerrota muille, ei edes omalle puolisolle. En sitä kiellä etteikö muutama miespuolinen olis kertonut halunneensa seurustella kanssani, jotkut myös toivonut nykyisen liittomme hajoais. Ne ovat olleet kovaa kuultavaa, siinä on osattava pitää kieli keskellä suuta, jotta voi empaattisesti kertoa ettei ole mitään mahdollisuuksia.

Sen olen jättänyt kysymättä miksi eivät ole ehdottaneet seurusteluu silloin, kun olin vielä vapaa. Mikäli ollaan tunnettu aikana, jolloin olin vilitön ja vapaa. Ei ole syytä kääntää veistä toisen haavassa.
        Osa heistä ovat omasta tahdostaan poistuneet ystäväpiirist, osa on pysyny.

Ja halatessa ystävää ilossa tai surussa, todellisten ystävien välinen halaus ei vie handuja napapiirin alapuolelle.

Poikkeussääntö, jos suuret tunteensa mua kohtaan kertonu on alkanu levittää musta perättömii juoruja, olen kertonu jokaiselle asiasta kysyneelle mistä todellisuudes on kyse.
        Riippuen myös asian vakavuudesta olen viimeistään kolmannen utelun jälkeen kertonut puolisolleni mistä on kyse, vaikka hän ei olis juoruist tietoinen. Ellei ensimmäinen kyselijä ole puolisoni ja silloinkin hän saa kertoa mitä kautta on ky. väitteen kuullu.

• vööpötin

Eikö ystävyydestä olekin lyhyt matka rakkauteen vai onko ystävyydellä ja rakkaudella eroa?

- Hmm, ,ä taas vastaan vain oman näkemykseni mukaan. Mikä ei ole siis ehdoton totuus ja fakta, mutta tuntuu minusta oikealta sanoa, että on ystäviä joista voisi tulla rakastettujakin ja on ystäviä joista ei koskaan voisi tulla rakastettuja. Eli ystävyydestä joidenkin kanssa voi olla lyhyt matka rakkauteen ja joidenkin kanssa ystävyydestä on niin pitkä matka rakkauteen, ettei se ole mahdollista.

Miten edes olla ystävä kenenkään kanssa, jota ei rakasta...? - Ystävät ovat ainakin mulle erilailla rakkaita, kun esimerkiksi mun kumppani. Minä haluan kaikella tapaa kumppaniani, mutta en ystäviäni.

Miten olla ystävä varatulle miehelle? *kauhistuttaa*
      Saako halata? Saako tuntea lämpimiä tunteita? Ikävän tunne, kun ei ole lähellä...

- Ei kai se mahdotonta ole, jos pystyy pitämään seksuaaliset vibat erossa siitä ystävyydestä. Tai niitä ei ystävysten välille eedes kehity. En pidä ongelmana omalla kohdalla olla ystävä miehen kanssa. Edes varatun kanssa, koska mulla on selkee ajatus siitä missä se raja kulkee.

• ap.

Ehkä minulla on suurempi kynnys alkaa ystävyyssuhteeseen kuin sinulla. Mitään tapaystäviä en edes kaipaa.

• vööpötin
        ap. kirjoitti:

Ehkä minulla on suurempi kynnys alkaa ystävyyssuhteeseen kuin sinulla. Mitään tapaystäviä en edes kaipaa.

Mullakaan ei ole tapaystäviä. Ystäviä muutenkin vähän, mutta periaatteessa en pidä siis rajoitteena ihmisen sukupuolta enkä siviilisäätyä. Kunhan molemminpuolinen kunnioitus toisen elämää kohtaan on tajuttu ja hyväksytty molemminpuolin.

• vööpötin
        vööpötin kirjoitti:

Mullakaan ei ole tapaystäviä. Ystäviä muutenkin vähän, mutta periaatteessa en pidä siis rajoitteena ihmisen sukupuolta enkä siviilisäätyä. Kunhan molemminpuolinen kunnioitus toisen elämää kohtaan on tajuttu ja hyväksytty molemminpuolin.

Sitten taas tällaisia kaveri/ystävän kanssa panosuhteita mä en henkilökohtaisesti ymmärrä. Minusta kaverit ja ystävät ei kuulu olla panokavereita ja jos ne on, ne ovat jo silloin ihan muuta kuin vain kavereita ja ystäviä.

Kaverien ja ystävien kanssa ei aleta intiimiin suhteeseen. Vaikkakin, joskus intiimin parisuhteen jälkeen suhde voi jatkua kaveruutena ja ystävyytenä, mutta seksi yms. on jäänyt suhteesta kokonaan pois.

• ap.
        vööpötin kirjoitti:

Sitten taas tällaisia kaveri/ystävän kanssa panosuhteita mä en henkilökohtaisesti ymmärrä. Minusta kaverit ja ystävät ei kuulu olla panokavereita ja jos ne on, ne ovat jo silloin ihan muuta kuin vain kavereita ja ystäviä.

Kaverien ja ystävien kanssa ei aleta intiimiin suhteeseen. Vaikkakin, joskus intiimin parisuhteen jälkeen suhde voi jatkua kaveruutena ja ystävyytenä, mutta seksi yms. on jäänyt suhteesta kokonaan pois.

Minä en ymmärrä edes mitään kaverisuhteita. Kaverit taitavat olla niitä tavan_vuoksi_ystäviä.

• vööpötin
        ap. kirjoitti:

Minä en ymmärrä edes mitään kaverisuhteita. Kaverit taitavat olla niitä tavan_vuoksi_ystäviä.

Kaverit on juuri niitä joiksi voidaan laskea mm. työkaverit, harrastuskaverit, seurojen kaverit jne. Ystävät on sitten niitä joiden kanssa ollaan läheisempiä ja avoimempia.

Kaikilla on jonkilaisia kavereita, jos yhtään missään tekemisissä ihmisten kanssa on. Ystäviä ei välttis ole.

• djgy6r4eew

Millanen on tapaystävä?

• ap.

Tapaillaan tottumuksen vuoksi tai käytännön syistä. Ei tavata, koska tunnemme tunteita häntä kohtaan.

• vööpötin
        ap. kirjoitti:

Tapaillaan tottumuksen vuoksi tai käytännön syistä. Ei tavata, koska tunnemme tunteita häntä kohtaan.

Silloinhan se ystävä on enemmän, kuin ystävä jos häneen alkaa kehittyä rakkauden tunteita. Sellaisia kuten mahdolliseen elämänkumppaniin yleensä muodostetaan.

Ystävää vältellään, kun ei haluta mennä pidemmälle. Eikö? Tuokin kai voi muuttua ns. tapaystävyydeksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1548
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      24
      1080
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      88
      1044
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      88
      970
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      906
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      851
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      845
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      821
    10. 70
      789
    Aihe