Mikä mekko häihin?

....aaapuaaa

Olen siis 20-vuotias nainen ja poikaystäväni veli on menossa naimisiin syksyllä enkä yhtään tiedä mitä voisin laittaa päälleni. Kun ei voi laittaa valkoista, eikä liian tummaa, eikä kovin räikeääkään niin millainen mekko sopii häihin? Ilman että varastaa kaiken huomion morsiamelta..kuinka pitkä mekon tulisi olla, minkä värinen, minkä tyylinen?

Poikaystäväni veli on itse kovin vanhoillinen, hänen morsiamensa sitten taas on ihan eri maata, joten en osaa oikein päättää mitä kehtaan laittaa päälleni näyttämättä siltä että olisin muiden vieraiden rinnalla olevan eri juhlissa vallan, tai sitten toisinpäin, että muilla on hienot asusteet ja itselläni joku yksinkertainen..

Onko kellään mitään hyviä nettisivuehdotuksia josta löytää sopiva mekko?

2

602

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Monet häät kokenut

Vain täysvalkoinen ja -musta eivät sovi häävieraalle - mustavalkoinen kyllä käy. Kyllä kirkkaat vaatteet voi häihin laittaa.Paljaat olkapäät on hyvä peittää kirkossa esim. huivilla.

Maksimekot on melko varma valinta.

• Tyylitiedoton

Millasessa paikassa juhlat on? Sekin kertoo jo jotain. Onko esim joku hieno/arvokas juhlapaikka, vai vanha nuorisoseurantalo, maalla maalaistalon pihalla "latotansseina".

Itse olen ollut noista yllämainituista kaikentyyppisissä ja kyllä pukeutuminen eroaa!! Esim toi vanha, arvokas paikka, niin naisten vaatteet meni iltapuvun suuntaan, siis ei varsinaisia iltapukuja, mutta sen tyylistä. "Latotansseissa" taas enemmänkin kesä/kukkamekkoa, siis ihan juhlavaatteet kyllä, mutta ei olleenkaan samaa sarjaa kuin noi toiset.

Tämän esim voisi mun mielestä laittaa. http://www.ts.fi/teemat/tyyli/171459/Pikkujoulumekon paivitetty juhla

Tai tämäntapanen, kunhan peittää olkapäät kirkossa (ja varaa muutenkin lämmikkeeksi jonkun huivin/boleron tms) http://www.tori.fi/pohjois-pohjanmaa/Juhlavaatteita_osa_2__koko_34_36__3951888.htm

Tai tästä vähän kevyempi http://tyylitaivas.fi/asu/juhlamekko-haihin

Tästä linkistä suurin osa olis ihan ok http://www.xeniasday.com/2012/05/juhlien-vieraan-pukeutumista.html

Eli mä laittaisin häihin juhlapaikasta, hääparista ja omasta tyylistä riippuen jotain noiden linkkien tapasta. Ja toki kun on syksy ja viileämmät ilmat, niin joku huivi/bolero/neuletakki lämmikkeeksi (juhlapaikalla sisällä tuskin tarvii, mutta kirkko, matkat "happihyppelyt"). Ja kengiksi jotkut hieman umpinaisemmat, enemmän avokkaan tapaiset, ei ihan naru sandaletteja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      152
      2864
    2. Miten juhlitte ensi lauantaina?

Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      279
      2550
    3. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      39
      1544
    4. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      38
      1510
    5. Voi mies olit taas niin komea

Olet silmäkarkkia ❤️ Sua vois katsella vaikka koko päivän. ❤️
      Ikävä
      121
      1222
    6. Kadutko koskaan

Sitä mun iskiyritystä?
      Ikävä
      108
      1163
    7. Ryöstö Punkaharjulla

Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee
      Savonlinna
      15
      1075
    8. Uudestisyntyminen ei tapahdu kasteessa

Tässä Apostolien tekojen kohdassa näemme, että Filippus julisti hoviherralle ensin evankeliumia ja kuulusteli sitten tar
      Kaste
      204
      1053
    9. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      319
      946
    10. Lasse Lehtonen on yhtä aikaa sairauslomalla ja työmatkalla

Kelan johtaja näyttää vötkyilyn mallia, otti sairaslomaa ja lähti Brysseliin sitten ryyppäämään! 😂 Kelan pääjohtaja La
      Lieksa
      60
      922
    Aihe