Huvittavat 50 + v. miehet !

Hulluja nuo miehet

Katselin ajankulukseni tuon ikäisten miesten profiileja ja hyvin moni näytti hakevan naista ikäluokassa 35 - 45 v (max). Kuvittelevatko nuo miehet oikeasti olevansa niin kiinnostavia noin paljon nuorempien naisten mielestä ? Näköjään miehisellä itseluottamuksella miehillä ei ole itsekritiikkiä tässä asiassa, kun näin näyttää olevan niin monella. Totuus on se, että tuskin monikaan heistä tulee saamaan tuosta ikäluokasta tyttöystävää. Ja jos saa, niin luulisi henkisen (ja fyysisenkin ) ikäeron näkyvän aika pian. Eikö miesten nyt kannattaisi suosiolla kättelyssä tunnustaa, että mahdollisuudet oman ikäisten kanssa ovat paremmat puhumattakaan jatkossa yhteiselosta.

(Ja huom ! Olen itse 43 v., joka haluaa suunnilleen ikäistään seuraa, eikä missään tapauksessa mitään toyboyta, jolla ei ole mitään elämänkokemusta)

88

1155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jättömaa

      Sehän se tässä on niin surullista, että näillä markkinoilla ei tarjonta ja kysyntä kohtaa. Tuolla on "sinkut" palsta täynnä nuoria miehiä, joita ei ole kelppuuttaneet ikäisensä tytöt. Nämä tyttöset etsivät vauraita kolmekymppisiä herrasmiehiä. Sitten on taas tämä armeija näitä viisi- kuusikymppisiä väsyneitä, entisiä aviomiehiä, jotka etsivät tuollaisia 30 - 40-vuotiaita mimmejä.
      Jotkut yksilöt onnistuvat molemmissa ikäryhmissä, mutta valtavasti porukkaa huokailee sydänsuruissaan. Sinne tänne haahuillaan, mutta ääni ei kuulu. Ja sitten on me vanhempien naisten ryhmä, joita ei kukaan enää huolisi.
      Ja loppujen lopuksi ois melkein mahdollista olla kaikkien onnellisia. Kun vaan oltaisiin realistisia ja ehkä ihmiskuva olisi jossain määrin humaamimpi. Arvo ei riippuisi puhtaasti ulkoisista tekijöistä.
      Noita vuosia 30 - 40 ikävuoden välillä sanotaan ruuhkavuosiksi muista syistä, mutta ovat tässäkin milelesssä oikeat kuumat vuodet. :-)

      • nyhjäkekö

        Muilta osin allekirjoitan väitteesi, mutta kokemukseni mukaan nuoret naiset hakevat vahnemmista miehistä kykyä ja halua sitoutua, eivät niinkään vaurautta/ rahaa. Nuoret miehet ovat usein harmillisen keskenkasvuisia naisiin verrattuna. Naiset haluavat ehkä jo muuta kuin baareissa juoksemista ja vilkasta sosiaalista elämää. Nuorille miehille taasen tuntuu olevan jätkien jutut tärkeämpiä kuin tyttökaverin kanssa nyhjääminen.


    • jokaisen oma asia

      Anna ihmisten hakea mitä haluavat, mitä se sinulle kuuluu. Nuorempaa kumppania turhaan hakevien ryhmään kuuluu paljon naisiakin.

      Ehkä näillä miehillä on periaate, jos ei löydy haetusta ryhmästä sopivaa, niin antaa olla, ei ole väliksi muista.

      • 38 - 9 = 29

        Täällä on yks alle 40 v. mies, joka on ollut täällä ihan jo iäisyyksiä, vuosikausia keskeytyksettä, vaikka profiiliteksti on ihan hyvä. Aiemmin oli huono kuva, mutta nyt sekin ok. Ei mikään kiiltokuvapoika eikä normaalipainoinenkaan, mutta aivan mukavan näköinen heppu. Olen ihmetellyt, että mikä mättää, kun ei ketään löydy, mutta sillähän on hakuna omasta iästä 9-2 vuotta nuorempi. Johtuisko siitä sitten.

        Ihmetyttää vain, että olisko oikeasti oman ikäinen nainen niin hirveä kohtalo, että ennemmin on kokonaan ilman.


    • 50+ mies

      Taustalla on se, että 50 -miesten kainaloon eksyy tai hakeutuu hämmästyttävän paljon nuoria naisia. Miksi nettiprofiilissa ei saisi etsiä samanlaista kuin mitä kokemuksen mukaan baareistakin.

    • kaikki järjestään

      Jospa osasyy on siinä että 50 naiset ovat kovinkin haluttomia seksiin mutta miehellä sitä riittää.

      • ei_riitä

        Jopa vitsin murjaisit.


    • realismi_hoi

      Kokemukseni mukaan 40-50 vuotiaiden naisten ilmoituksissa noin komannes asettaa miehen yläikärajaksi oman ikänsä ja selvästi alle puolet on sellaisia, joissa oma ikä osuu edes likimain toivotun miehen ikähaarukan puoliväliin.

      Toisaalta tunnen tuskin ketään 40-50 vuotiasta naista, jolla olisi itseään enemmän kuin pari vuotta nuorempi mies. Lähes kaikissa tapauksissa mies on naista vanhempi, usein 5-10 vuotta. Joten jotakin reaalimaailmalle vierasta on näissä naistenkin profiileissa.

      • inhorealismia

        On tainnut tuntemistasi naisista suurin osa mennä miehensä kanssa kimppaan jo nuorena. Ei se mikään ihme ole jos esim. 23-vuotias nainen ottaa mielellään 28-vuotiaan miehen, koska miehillä se juopon retkustelu saattaa jatkua 25- tai jopa 30-vuotiaaksi asti (ja surullisilla tapauksilla vielä siitä eteenpäinkin). Eli kun nainen olisi jo kypsä seesteiseen perhe-elämään, miehellä on vielä menohalut pahimmillaan.

        Mutta jos 40 nainen jää jostain syystä sinkuksi, hänellä ei ole mitään järkevää syytä tyytyä itseään reilummin vanhempaan mieheen. Kyllä 40 ikäisen miehen pitäisi jo parisuhteeseen kyetä. Mutta kun suhde ei näemmä miehiä enää kiinnosta. Seksi vain. Eli miehet palaavat muutaman suhdevuoden jälkeen takaisin samaan tilaan missä olivat parikymppisinä.


      • sososos
        inhorealismia kirjoitti:

        On tainnut tuntemistasi naisista suurin osa mennä miehensä kanssa kimppaan jo nuorena. Ei se mikään ihme ole jos esim. 23-vuotias nainen ottaa mielellään 28-vuotiaan miehen, koska miehillä se juopon retkustelu saattaa jatkua 25- tai jopa 30-vuotiaaksi asti (ja surullisilla tapauksilla vielä siitä eteenpäinkin). Eli kun nainen olisi jo kypsä seesteiseen perhe-elämään, miehellä on vielä menohalut pahimmillaan.

        Mutta jos 40 nainen jää jostain syystä sinkuksi, hänellä ei ole mitään järkevää syytä tyytyä itseään reilummin vanhempaan mieheen. Kyllä 40 ikäisen miehen pitäisi jo parisuhteeseen kyetä. Mutta kun suhde ei näemmä miehiä enää kiinnosta. Seksi vain. Eli miehet palaavat muutaman suhdevuoden jälkeen takaisin samaan tilaan missä olivat parikymppisinä.

        Järkevää syytä??? Ja kyllä miehiä kiinnostaa suhde. Seksi aina tuupataan miesten niskoille, vaikka se vie naisia aivan samalla lailla.
        Jos rakastut 10v. vanhempaan..mitä sitten selität? Elämä vie ja aina ei taksi tuo..


      • inhorealismia
        sososos kirjoitti:

        Järkevää syytä??? Ja kyllä miehiä kiinnostaa suhde. Seksi aina tuupataan miesten niskoille, vaikka se vie naisia aivan samalla lailla.
        Jos rakastut 10v. vanhempaan..mitä sitten selität? Elämä vie ja aina ei taksi tuo..

        Jää selittämättä koska en rakastu 10 vanhempaan, jos tämä siis oli oikeasti minulle esitetty kysymys, eikä vain ilmaan heitetty ajatus.

        Näin sen vuoksi että en lähde tapailemaan niin vanhoja miehiä. Olen aina ollut enemmän itseäni nuorempiin päin kallellaan, ja jos tämä hyväksytään miesten kohdalla, niin kyllä se pitää hyväksyä naistenkin kohdalla jos ei halua olla tekopyhä tai kaksinaismoralisti.

        Tosin en tarvitse 10 v nuorempaa. Vähän vähemmän nuorempikin riittää. Ja kelpaa jopa pari vuotta vanhempikin.

        Realismia on sekin että valitettavasti kaikki ihmiset eivät tee kuten niin sanottu suurin osa tai jotkut niiskuneidit tai valittajavaltterit joiden mielestä asioilla on joku yksi ainoa mahdollinen järjestys...


      • hipaisukytkin

        Tiedän todella paljon naisia, joilla on nuorempi mies. Jos sitten ajatellaan julkisuudessa olevia naisia, niin sieltähän vastaavia tapauksia löytyy aivan valtavasti.

        Kyllä naisen kannattaisi ottaa nuorempi mies, jos ajatellaan koko elämänkaarta. EI ole kiva naiselle, että hän joutuu viettämään yksin elämänsä viimeiset vuodet, jolloin hän kaipaisi eniten lähelleen toista ihmistä seuraksi ja turvaksi.

        Mutta jokainen etsiköön elämäänsä ihan millaista ihmistä haluaa. Kukaan ei voi kertoa toiselle, kenen kanssa tämän pitäisi viihtyä. Elämä ei mahdu tilastoihin, eikä totuttuihin kaavoihin. Pääasia olisi, että jokaiselle riittäisi onnea.


    • mahdollista on

      Mutta kyllä näyttää naisille kelpaavan vaikka kuinka vanhat miehet. En usko, että on laikaan mahdotonta miehelle löytää selvästi itseään nuorempaa seuraa. Itse en osaa kuulua tähän naisryhmään.

      • 22

        Jos nainen on rahan, elintason ja elättäjän perässä, voi kelvatakin. Ja voihan sitä nuorta rakastajaa edelleen ylläpitää sillä välin kun rikas kurppa painaa duunia. Eikös tämä ole se win-win vanhoille miehille ja opportunistisille naisille?


    • Yksinäisten maa

      Näinhän se on, että paljon jää yksinäisiä huokailemaan yksinäisyyttään. Sitä sitten eläkkeellä saa ihmetellä, kun on täysin yksin. Elikkäs olen huomannut saman epärealistisuuden miesten toiveissa. Itse naisena kyllä haluan ikäiseni, en paljon nuorempaa, en paljon vanhempaa.

      • comolainen

        "Yksinäisten maalle"

        Kun mies ihastuu, ei siinä ikä merkitse mitään. Mutta usein mies ihastuu nuorempaan...Minäkin 12 v. nuorempaan, ja nyt avoliitossa. En ajatellut ikää, kun hänet näin. Hän vain oli viehättävä, hymyilevä, kaunis (hymyilevä ihminen yleensä on kauniimpi kuin normi suomalainen mököttäjä), ja valmis keskustelemaan.
        Ainahan miehet ovat olleet naisiaan vanhempia...
        Milloin mitenkin...


    • jaahahhah

      Jos ikä ei merkitse mitään, niin miksi sitten ei samanikäinen, vaan paljon aina
      nuorempi. Joka jossain vaiheessa kerää kimpsut ja kampsut siirtyen
      oman ikäisiin.

      • comolainen

        Kerro se! Yhtä poikkeusta lukuunottamatta aina ollut 3-14v nuorempi nainen.
        Ja naiset olleet useinmiten se aktiivinen osapuoli.
        Nuorempiakin ollut tyrkyllä, tosi nuoria.


    • miehinen +40v mies

      "(Ja huom ! Olen itse 43 v., joka haluaa suunnilleen ikäistään seuraa, eikä missään tapauksessa mitään toyboyta, jolla ei ole mitään elämänkokemusta)"

      Täysin mahdoton yhtälö. Ei 43 vuotias nainen alle viiskymppisiä miehiä saa. Tai siis saa toki vaikka kolmekymppisiä, jos kaikki kelpaa. Kukaan vähänkään normimmassa kuosissa oleva 40-46 vuotias mies ei huoli yli nelikymppisiä naisia. Noh tietysti poikkeukselliset 40v valioyksilöt voi kaupaksi mennä jopa alle viiskymppisille miehille, mutta tuollaiset valiot on äärimmäisen harvinaisia ja eivät kyllä yleensä vapaille markkinoille eksy, koska niitä ei tarvi vaihtoon laittaa.

      Se vaan on karu tosiasia, että naisilla on tähtihetkensä, jolloin he voivat hyvin pitkälle valita kumppaninsa (jos siis ovat päällisin puolin ok kunnossa, eli ulkonäkö riittävä), siis 18-30 vuotiaina. Sen jälkeen nainen alkaa vanhenemaan huomattavasti miestä nopeammin ja kun esimerkiksi viiskymppisen miehen ja naisen ihoa vertaa, on niillä eroa kuin yöllä ja päivällä miehen eduksi. Hyvä verrokki on vaikka 40 vuotiaiden naisten sekä miesten kämmenselät. Nelikymppisellä naisella on kämmenselät aivan ryppyiset ja aivan "mummokuosissa", kun taas samanikäisellä miehellä ne eivät 20 vuodessa ole juurikaan muuttuneen.

      Kun me miehet olemme 20-30 vuotiaina olleet pitkälti naisten armoilla ja naiset ovat valinneet tuolloin parhaat päältä, niin nyt kun osat ovat vaihtuneet, niin miksi me miehet emme saisi toimia samoin.

      Tähän on nyt sitten turha vetää niitä möhömahaisia huonohampaisia viiskymppisiä miehiä, jotka ovat omilla elämäntavoillaan vaikuttaneet epäedulliseen ulkomuotoonsa. Kyllä karu tosiasia on se, että jos sekä nainen, että mies ovat 40-50 vuotiaina molemmat pitäneet itsensä kuosissa ja harrastaneet liikuntaa, niin se ero kasvaa miehen hyväksi entisestään. Nimittäin naiset tuossa iässä rypistyvät vielä enemmän harrastaessaan kuntoilua ja pitäessään itsensä hoikkana. Miehille ei taas noin käy, vaan kunnostaan huolta pitävät 40-50 vuotiaat miehet ovat hyvinkin nuorekkaita ja käyvät kolmekymppisille naisille kaupaksi kuin häkä. Tämän siis tiedän ihan omasta kokemuksesta, vaikka nykyinen tyttöystäväni ei olekaan kolmekymppinen, vaan 24v.

      Eli siis tottahan viiskymppiset miehet hakevat nuorempia naisia siksi, koska oman ikäiset ei miellytä ja koska niitä nuoria kuitenkin saavat. Tämä siis ei tarkoita sitä, että kaikki viiskymppiset miehet nuorempia naisia saisivat, mutta ne jotka ovat kondiksessa ulkoisesti, että sisäisesti ja muutenkin elämä kohdillaan, niin pomminvarmasti saavat nuorempia ihan tasokkaita naisia. Miksi siis heidän täytyisi tyytyä sellaisiin, jotka eivät heitä (meitä) miellytä.

      Tottahan minä katkeruutesi ymmärrän, kun haluaisit nuorempaa miestä (siis ikäistäsi), mutta et käy kaupaksi. Siinä olet kyllä täysin kuutamolla, kun väität ettei viiskymppiset miehet saa nuorempia naisia. Minulla on ystäväpiirissäni useita tapauksia joissa viiskymppisellä miehellä on itseään 10-20 vuotta nuorempi kumppani. Eikä tarvi mennä kuin markettiin pyörimään, niin siellähän ko pareja näkyy pilvinpimein. Niin ja pikkuvinkkinä, kun katselet kaupoissa pariskuntia, niin niissä sopusuhtaisen näköisissä pareissa nainen on vähintään 10 vuotta nuorempi, kun taas sen näköiset viiskymppiset pariskunnat, joissa nainen näyttää miehen äidiltä, niin he ovat saman ikäisiä. Näin se vaan menee.

      Olen sen verran käynyt tuolla treffipalstalla joskus vilasemassa, että tiedän vähänkään siedettävämmän näköisten 30v naisten laittavan yläikärajakseen oma ikä 2v. Suomi24 treffipalstalla siis pyörii pääasiassa naisia, jotka hakee korkeintaa omanikäistään ja mieluummin nuorempia miehiä. On päivänselvää, että tuollaisilla kriteereillä 40 ikäluokassa ei naisilla flaksi käy ja sitten kun huomataan karu tosiasia, tullaan tänne katkerana avutumaan.

      Kun tiedän treffipalstojen tilanteen, niin en ole itse koskaan sieltä kumppania edes yrittänytkään hakea. Mutta miski niin tekisinkään, kun käyn kaupaksi nuoremmille naisille ihan oikeassa elämässä. Ei totisesti ole tarvetta ollut täällä ruikuttaa saamattomuuttani, vaikka en itseäni alle kymmenen vuotta nuorempaa kelpuutakkaan, kuin erikoistapauksissa.

      • no jaa

        Jos ei ajatella ulkonäköä ja lasten tekoa, niin miksi oman ikäinen nainen ei sullekaan kelpaa? Nelkyt nainenhan tietää mitä tahtoo ja 50 nainen varmasti vielä paremmin. Seksi on ihanaa ja nainen nauttii siitä. On oma itsensä, ei tunne enää tarvetta esittää mitään. Sekö sua pelottaa oman ikäisissäsi? Ettet pärjää heidän kanssaan? Vai haetko jotain arvostusta ja ihailua muilta kun sulla on niin nuori nainen vierelläsi?

        Mua ei viehätä yhtään 50 miehet, sori vaan. En mitenkään löydä mitään yhteistä itseäni kymmenen vuotta ja risat vanhempien miesten kanssa. Te olette niin itseänne täynnä, ettei sanat riitä kertomaan. Kun ette saa naista kiinnostumaan puhumalla ja olemalla oma itsenne, vedätte esiin seksin, kun muka mitä vanhempi puu, sitä kovempi oksa. Jos sekään ei tepsi, tuleekin sitten raha ja omaisuus kuvioihin. No thank's mulle.

        Olen 45 v ja miesystäväni 43 v ja hyvin menee. Miksi naisen pitäisi hyväksyä huomattavasti vanhempi mies? Ei tässä vielä haudan ovella olla toivottavasti pitkään aikaan vaikka keski-ikäisiä ollaankin.


      • 1915

        Jaa vai niin,,,vai niin.


      • no joooo

        MIesystäväni on muutamia vuosia minua nuorempi, kroppa priimakunnossa, ulkonäöllisesti komea myös kasvoiltaan. Nuorekas ikäisekseen. Pukeutuminen aina tip top. Ei kaikki komeat miehet ole kuten sinä. Minä en ole täydellinen, en sinne päinkään. Miesten vartalo pysyy nuorempana koska raskaudet eivät sitä kuluta. Arvaapa vain kuinka paljon sikiö kuluttaa naisen elimistöä? Siksi monelle naiselle tulee reikiä hampaisiin raskauksien jälkeen ja iholle pigmentaatiota, vartalo menettää nuoruuden kukoistuksen, jalkapohjat laskeutuvat, kengännumoro kasvaa, rinnat latistuvat, aivot kutistuvat, hiuksia putoaa, tulee synnytyksenjälkeistä masennusta jne jne.
        Entäpä jos naiset lopettaisivat lasten synnyttämisen tyystin varjellakseen ulkonäköään, kun miehet kerran katsovat vaan ulkonäköä ja nuoruutta?


      • piaffi

        Kun et ole koskaan etsinyt seuraa treffipalstoilta, et tiedä tilannetta. Olen hieman sinua vanhempi nainen ja minulle sataa viestejä suunnilleen ikäisiltäni miehiltä. En koe itseäni ollenkaan ikälopuksi. Olen mielestäni aika tavallisen näköinen, mutta ei se menoa haittaa. Kokeile laittaa ilmoitus ja tule sitten kertomaan, miten on sujunut.


      • Hulluja nuo miehet

        1. Olen kyllä seurustellut itseäni nuorempien kanssa, viimeisin oli 9 v. nuorempi ja kosi minua vielä viime vuonna, vaikka oltiin edellisenä vuonna erottu. En kuitenkaan muista kuin ikäsyistä ollut enää miehestä kiiinnostunut. Ja ko. mies on ihan timmissä kuosissa edelleen. Ja hän ei ole ollut ainoa itseäni nuorempi seurustelukumppani.

        2. Minulle ei ulkonäkö eikä muut ulkoiset seikat olekaan tärkeintä, kuten sinulle tuntuu olevan. Miehellä saa olla esim. pientä vatsaa eikä tarvitse näyttää siloiselta mallipojalta. Ainut mistä olen jonkin verran tarkka on pituus eli en halua itseäni lyhempää miestä. Sinulle taas tuntuu ulkonäkö olevan kaiken mitta, minulle taas se, mitä löytyy korvien välistä. Ja mistäs muka päättelet, että olen katkera ja 'en käy kaupaksi' ? Sinähän tässä kirjoituksellasi todista olevasi aikalailla ainakin tosikko...

        3. Olet ilmeisesti itse sitten myös vielä poikamies, kun mainostat, että 'käyn kaupaksi nuoremmille ihan oikeassa elämässä' ja et kelpuuta alla 10 v. nuorempaa kuin erikoistapauksissa' ; vaihdatko siis naista aina silloin tällöin sen mukaan, tuleeko joku uusi kelpuutetuksi entisen tilalle ? Mitäs tästä pitäisi ajatella 40 v. miehen kyseessä ollessa ?

        4. Naisen vanhenemista ei edelleenkään tunnuta hyväksyttävän, mutta miehen vanheneminen on sitten tietysti eri juttu, sehän tapahtuu, jos tapahtuu ihan ilman mitään fyysisiä vaikutuksia, vai ...? Voin kertoa, että miehelle vanheneminen voi vaikuttaa esim. kyvykkyyteen (kokemusta on siitäkin) , mutta naisella seksielämä senkun paranee vanhetessaan.

        M.O.T.


      • Hulluja nuo miehet
        Hulluja nuo miehet kirjoitti:

        1. Olen kyllä seurustellut itseäni nuorempien kanssa, viimeisin oli 9 v. nuorempi ja kosi minua vielä viime vuonna, vaikka oltiin edellisenä vuonna erottu. En kuitenkaan muista kuin ikäsyistä ollut enää miehestä kiiinnostunut. Ja ko. mies on ihan timmissä kuosissa edelleen. Ja hän ei ole ollut ainoa itseäni nuorempi seurustelukumppani.

        2. Minulle ei ulkonäkö eikä muut ulkoiset seikat olekaan tärkeintä, kuten sinulle tuntuu olevan. Miehellä saa olla esim. pientä vatsaa eikä tarvitse näyttää siloiselta mallipojalta. Ainut mistä olen jonkin verran tarkka on pituus eli en halua itseäni lyhempää miestä. Sinulle taas tuntuu ulkonäkö olevan kaiken mitta, minulle taas se, mitä löytyy korvien välistä. Ja mistäs muka päättelet, että olen katkera ja 'en käy kaupaksi' ? Sinähän tässä kirjoituksellasi todista olevasi aikalailla ainakin tosikko...

        3. Olet ilmeisesti itse sitten myös vielä poikamies, kun mainostat, että 'käyn kaupaksi nuoremmille ihan oikeassa elämässä' ja et kelpuuta alla 10 v. nuorempaa kuin erikoistapauksissa' ; vaihdatko siis naista aina silloin tällöin sen mukaan, tuleeko joku uusi kelpuutetuksi entisen tilalle ? Mitäs tästä pitäisi ajatella 40 v. miehen kyseessä ollessa ?

        4. Naisen vanhenemista ei edelleenkään tunnuta hyväksyttävän, mutta miehen vanheneminen on sitten tietysti eri juttu, sehän tapahtuu, jos tapahtuu ihan ilman mitään fyysisiä vaikutuksia, vai ...? Voin kertoa, että miehelle vanheneminen voi vaikuttaa esim. kyvykkyyteen (kokemusta on siitäkin) , mutta naisella seksielämä senkun paranee vanhetessaan.

        M.O.T.

        Täsmennykseksi vielä, että tuo aiemmin kirjoittamani 1-4-kohdan viesti oli tarkoitettu vastaukseksi 'miehinen 40 v miehelle'.


      • %%

        Aloittaja varmasti ajaa takaa sitä, että yksinäiset ihmiset voisivat löytää toisensa, kun eivät jo alkumetreillä lokeroisi toisiaan? Tämä on totta! Jos siis etsisi edes kokeeksi oman ikäluokan naisia, ei tarvitsisi itkeä, ettei naista löydy. Helppoa eikö totta?

        Omasta mielestäni ikä on tosiaan vain numeroita, jos miettii arkipäiväisiä ihastuksia. Mutta jos mies etsii jatkuvasti vain nuoria tyttöjä ikäänsä nähden, herää kyllä kysymys, miksi?

        Monelle miehelle, kuten tuolle yllä kirjoittavalle miehiselle 40 -tyypille oma vanheneminen on kova paikka. Silloin on helppoa alkaa vihata omaa ikäluokkaansa ja naisia, joita tietty miestyyppi (sovinistit) on kautta aikojen halveksineet. Keksitään jotain evoluutioteorioita ynnä muuta peetä esim. lastenteosta nuorempien kanssa jne, kun tosiasiassa huomataan, että omanikäisten naisten elämänkokemus tekee näistä naisista liian pelottavia lähestyä. Mies ei koe pystyvänsä hallitsemaan näitä itsetietoisia ja omassa elämässään seksuaalista huippua läpikäyviä naisia.

        Kyseinen miehinen 40 kirjoittaa rumasti ikäistensä naisten ulkonäöstä. Olen itse tuon ikäinen, enkä koe itseäni todellakaan ikälopuksi. Minun mittani ovat urheiluharrastuksesta ja hyvistä elämäntavoista johtuen mallimitoissa. On rumaa arvostella toisten ulkonäköä, mutta on aivan pakko muistuttaa, että moni ikäiseni mies omaa valtavan ison kaljamahan ja on menettänyt osan hiuksistaan. Silti naiset eivät kirjoittele yhtä rumasti miehistä. Kaikki me vanhenemme; myös miehinen mies 40 . Näin se vain menee.


      • mies+-50
        piaffi kirjoitti:

        Kun et ole koskaan etsinyt seuraa treffipalstoilta, et tiedä tilannetta. Olen hieman sinua vanhempi nainen ja minulle sataa viestejä suunnilleen ikäisiltäni miehiltä. En koe itseäni ollenkaan ikälopuksi. Olen mielestäni aika tavallisen näköinen, mutta ei se menoa haittaa. Kokeile laittaa ilmoitus ja tule sitten kertomaan, miten on sujunut.

        Tuo on mukava kuulla! Itse teen harvemmin aloitteita, niitä tulee aivan mukavasti ikäisiltäni naisilta. Deittailu ja mahdollinen seurustelukin sujuu hyvässä hengessä, ikätoverille ei tarvitse kaikkia juttuja selittää: yhteinen elämänkokemus on jo valmiina. Seksi kuuluu useimmiten aivan olleellisena itsestään selvänä juttuun: harvoin saa tuntea niin paljon vapautta...


      • Lilac71

        Mikähän sut sitten toi tällaiselle palstalle?


      • yhyybyhyy

        Ihan tieteen todistamana miehen aktiivisin seksielämä on 20-30 vuotiaana, naisen 40-50 vuotiaana.

        Huomaahan sen kun 50 miehen yhdeksi yöksi erehtyy pokaamaan... puoli yötä lämmitellään ja kerran toimitaan. 30v mies toimii ja toimii... ;)


      • ----
        yhyybyhyy kirjoitti:

        Ihan tieteen todistamana miehen aktiivisin seksielämä on 20-30 vuotiaana, naisen 40-50 vuotiaana.

        Huomaahan sen kun 50 miehen yhdeksi yöksi erehtyy pokaamaan... puoli yötä lämmitellään ja kerran toimitaan. 30v mies toimii ja toimii... ;)

        Itse olen nelikymppinen nainen ja minulle kävisi ihan loistavasti yksi kerta yössä, samoin se pidempi lämmittely. En todellakaan etsi mitään panokonetta. Eikä määrä pysty koskaan korvaamaan laatua.


    • SariMarjaana.

      Olen sinua pari vuotta vanhempi nainen, eli 45v ja nyt seurustellut muutaman vuoden minua nuoremman miehen kanssa. (Tällä hetkellä mies 40v ja minä 45v)
      Meillä synkkaa tosi hyvin, ja mies jaksaa juuri ja juuri vauhdissani, joten en vanhempaa miestä voisi itselleni kuvitella!

      Useimmat seurustelukumppanini ovat olleet minua nuorempia, yksi oli tosin vuoden vanhempi kuin minä.

      • mies+-50

        Nyt kyllä yleistät iän. On heikkokuntoisia nelikymppisiä ja timangissa kunnossa olevia kuusikymppisiä. Sama pätee naisiin, lihavia ja hengästyviä jo varhaisessa keski-iässä ja ihannekroppaisia viittä vaille eläkeläisiä. Molempia on kokeiltu, jälkimmäiset vievät voiton kirkkaasti. Terve mieli terveessä ruumiissa...


    • Sovi-nisti

      Kysymys ei lienee siitä että miehet kuvittelisivat olevansa kiinnostavia nuorempien naisten mielestä vaan siitä että niitä itseään ei vaan ne ikäisensä naiset kiinnosta. Kylmä fakta on että nainen vanhenee nopeammin, ohuempi iho joka rypistyy nopsempaan, viisikymppisen naisen kroppa harvemmin tyttömäinen varsinkin jos on joskus synnyttänyt, jne. voisn hyvin kuvitella etten itsekaan sitten aikanaan viisikymppisenä juuri ikäisistäni naisista kiinnostu mutta jos nuorempia saatavilla miksei niiden kanssa sitten vehtaisi, varsinkin kun olen kuulemma aina vaikuttanut ikäistäni nuoremmalta niin voisin hyvinkin itse kelvata niille nuoremmille naisille.

      Tuomitsetkos Saulin? 30 v. ikäeroa ja hyvin tuntuu pyyhkivän vaikka fyysiseesti toki ovat tuolla erolla jo vähän eriparia, minä pitäisin semmoista kymmenen vuoden eroa sellaisena jossa mies/nainen pari on sopusuhtaisimmillaan.

      • ö_ö öö

        Vai Sauli. Kas siitäpä vasta hauskuus repee, kun aletaan muksuja tehtaileen.
        Isukki vähän, no joo lähentelee 70v, kun taapero (rot) menee kouluun.

        Hyvää päivää vaan.


      • inhorealismia

        Mitä ihmeen pointtia tässä lässytyksessä naisten vanhenemisesta on, koska eivät miehetkään mihinkään formaldehydiin ole säilöttynä niin että he olisivat 50 iässä jotenkin erinomaisessa kuosissa? Poikkeusyksilöiden perusteella ei voi päätellä mitään koko sukupuolen edustajista. Jotkut 30 miehetkin jo näyttävät papparaisilta, oikein välillä hätkähtää kun katselee miesten kuvia.

        Minäkin olen aina vaikuttanut ikäistäni nuoremmalta, joten jos alkaisin seurustelemaan 50 miehen kanssa, niin sehän olisi suorastaan irvokasta jos mies olisi iälleen tyypillisen näköinen ja itselläni on (KUULEMA) kroppa kuin parikympisellä. Ehkä seura pitää tosiaan valita sen mukaan miltä näyttää, kuin mitä seisoo passissa.

        Tai sitten vähät välittää kaikista säännöistä. Itselläni esim. on ryppyjä silmien ympärillä, mutta jos ne ovat tärkeämpiä kuin se että kanssani voi viettää aikaa nauttimalla erilaisista asioista, mukaanlukien seksi, niin jo on pienestä kiinni... 50 miehillä sensijaan alkaa jo tulla niitä kaikenlaisia potenssiongelmia mukaan kuvioon ja jos jokaista aktia ennen pitää muistaa ottaa Viagraa, niin kyllä se jotenkin köppöiseltä tuntuu.

        Useimmiten se että ei halua itseä 10 v vanhempaa kumppania on kysymys siitä arvostaako itseään. Jos ei tunne olevansa samalla viivalla huomattavasti vanhemman kanssa, niin ei tunne ja on oikeus toimia sen mukaisesti.


      • Hulluja nuo miehet

        Tarkoitatko Sauli Niinistöä ? Sama tuntuu olevan ongelma poliitikolla kuin monella muullakin 50-60-vuotiaalla eli omaa 'nuorekkuutta' pitää sitten nuoremmalla naisella tukea. Mikäs siinä jos menee hyvin, mutta lähes 30 v. ikäero on kyllä aika erikoista. Samahan koskee esim. Paavo Lipposta ja vaimoaan, mutta ehkäpä nämäkin naiset ovat sitten asiansa harkinneet, mutta ihmetellä aina sopii. En tuomitse siis ketään, mutta ihmettelen ja kyseenalaistan.


      • Sovi-nisti
        Hulluja nuo miehet kirjoitti:

        Tarkoitatko Sauli Niinistöä ? Sama tuntuu olevan ongelma poliitikolla kuin monella muullakin 50-60-vuotiaalla eli omaa 'nuorekkuutta' pitää sitten nuoremmalla naisella tukea. Mikäs siinä jos menee hyvin, mutta lähes 30 v. ikäero on kyllä aika erikoista. Samahan koskee esim. Paavo Lipposta ja vaimoaan, mutta ehkäpä nämäkin naiset ovat sitten asiansa harkinneet, mutta ihmetellä aina sopii. En tuomitse siis ketään, mutta ihmettelen ja kyseenalaistan.

        Juu niin tarkoitin, eikös kuitenkin jo nuo Saulin ja Paavon tapaus osoita nimimerkkisi vääräksi, "hulluja nuo naiset" olisi osuvampi koska Pate ja Salehan on saaneet mitä halusivat, "ei se ole hullu joka pyytää vaan se joka maksaa" sanotaan ja pätenee tähänkin. On se 30v. toki minustakin vähän liikaa, kymmenen vuotta olisi passelein ero ehkä.


      • Hulluja nuo miehet
        Sovi-nisti kirjoitti:

        Juu niin tarkoitin, eikös kuitenkin jo nuo Saulin ja Paavon tapaus osoita nimimerkkisi vääräksi, "hulluja nuo naiset" olisi osuvampi koska Pate ja Salehan on saaneet mitä halusivat, "ei se ole hullu joka pyytää vaan se joka maksaa" sanotaan ja pätenee tähänkin. On se 30v. toki minustakin vähän liikaa, kymmenen vuotta olisi passelein ero ehkä.

        Niin, mistäs me oikeastaan tiedetään, kumpi osapuoli on saanut mitä halusi ? No, ainakin Paten tapauksessahan on julkisesti kerrottu hänen piirittäneen ja päivystäneen Päivin työpaikan liepeillä. Ilmeisesti sitten molemmat osapuolet saivat mitä hakivat ja sehän on tietysti hyvä, jos kaikki ovat tyytyväisiä loppuelämänsä.

        Nimimerkkini tarkoittaa, että pidän 'hulluina' miehiä, jotka ovat vain nuorempien naisten perään pelkästään iän vuoksi ja pyrkivät pönkittämään selvästi nuoremmalla naisella itsetuntoaan itsensä ja muiden silmissä. Muiden silmissä se ei kuitenkaan aina ehkä näytä siltä, mitä miehet ovat kuvitelleet sen heistä kertovan. Voidaan toki sanoa myös, että 'hulluja nuo naiset', jotka saattavat olla sinisilmäisiä vanhemman miehen suhteen...tai sitten tietävät tarkaan mitä tekevät valitessaan vanhan miehen !


      • Sovi-nisti
        Hulluja nuo miehet kirjoitti:

        Niin, mistäs me oikeastaan tiedetään, kumpi osapuoli on saanut mitä halusi ? No, ainakin Paten tapauksessahan on julkisesti kerrottu hänen piirittäneen ja päivystäneen Päivin työpaikan liepeillä. Ilmeisesti sitten molemmat osapuolet saivat mitä hakivat ja sehän on tietysti hyvä, jos kaikki ovat tyytyväisiä loppuelämänsä.

        Nimimerkkini tarkoittaa, että pidän 'hulluina' miehiä, jotka ovat vain nuorempien naisten perään pelkästään iän vuoksi ja pyrkivät pönkittämään selvästi nuoremmalla naisella itsetuntoaan itsensä ja muiden silmissä. Muiden silmissä se ei kuitenkaan aina ehkä näytä siltä, mitä miehet ovat kuvitelleet sen heistä kertovan. Voidaan toki sanoa myös, että 'hulluja nuo naiset', jotka saattavat olla sinisilmäisiä vanhemman miehen suhteen...tai sitten tietävät tarkaan mitä tekevät valitessaan vanhan miehen !

        Juuri näin, toivotaan että kaikki saa mitä haluaa noissa reilusti eri-ikäisissäkin liitoissa, jos ovat onnellisia mitäpä se meille muille sitten kuuluukaan. Jos toinen arvostaa varakkuutta ja kumppanin älyä ja toinen sitten nuoruutta niin voi hyvinkin toimia jos kumpaisessakin on sopivasti toisen himoitsemaa.

        Joo ei se toimi, jos ei jo entuudestaan ole itsetunto kunnossa tuskinpa se sillä nuoremmalla kumppanilla paranee, tulee vaan lisää epävarmuustekijöitä kun joutuu omia vanhenemisen merkkejä sitten kyttäilemään tarkempaan luulisin. Se kun vaan on niin että jos on ruma ja kaunis yhdessä saa se kaunis näyttämään ruman entistä rumemmalta, joskus taisin lukea joistakin akvaariokaloista että olikohan se niin että kirkuvan ja kauniin näköinen kala mielellään kaveeraa ruman kanssa nin näyttää sitten entistä houkuttelevammalta vastakkaisen sukupuolen silmissä. Selittäisiköhän tuo sitten miksi nuori nainen viihtyisi vanhan miehen kanssa, mene ja tiedä.


    • Perinteisestihän miehet ovat suhteissa se vanhempi osapuoli. 10 vuotta nuorempi vaimo ei ole mikään harvinaisuus.
      Koska ihmiset ovat yksilöitä, niin joillain 5-kymppisillä on vientiä nuorten naisten keskuudessa ja joillain ei. Toiset säilyvät nuorekkaina ulkonäöltään ja henkisesti ja toiset ei.
      Mä olen 42 ja mulla on miehiä ystävinä ikähaarukalla 30-55v. Ikä ei ole se tärkein tekijä, vaan se että meillä on yhteisiä kiinnostuksen kohteita ja viihdymme yhdessä ystävinä. Seurustelukumppania etsiessäni yritän nähdä sen ihmisen enkä tuijottaa ikää. Nettideiteillä vientiä tuntuu olevan 25-65 ikäisten miesten kanssa.

    • kädenselässäryppyjä

      Kuitenkin jotenkin toivoisi, etteivät miehet ajattelisi pelkästään niin pinnallisia seikkoja kuin ryppyisiä kädenselkiä :-) Alkaa tätä lukiessa välillä hieman puistattaa. Parempi pysyä poissa noilta nettideittimarkkinoilta.

    • ja lisää ruokaa...

      Suomi24-treffeillä 50 miehillä on usein lempiasioina takkatuli ja RUOKA, liikunta jää
      penkkiurheiluun ja sohvalla löhöilyyn...kyllä haluan itseäni nuoremman miehen mikä
      pysyy vauhdissa mukana!!!

    • jäntevä_mies

      Nimimerkin "miehinen 40v mies" kirjoitus on sekin kyllä jotenkin vähän katkera vuodatus, mutta joitakin asioita olen itsekin miettinyt vähän saman suuntaisesti.

      Olen 45 vuotias mies ja kun katselen töissä ja muualla tuntemiani ikäisiäni miehiä ja naisia, niin täytyy tunnustaa että tässä iässä naisten ulkonäkövaikeudet ja vanheneminen tulevat esille enemmän riippumatta siitä miten on elänyt kun taas miehillä vanheneminen näkyy paljolta siitä riippuen miten on elänyt.

      Miehistä suuri osa on tietysti keski-iässä omasta syystään aivan loppuun kuluneen näköisiä. Alkoholi ja tupakka ovat pilanneet ihon (alkaa punoittaa ikävästi jne) ja kaljamaha pullottaa monilla pyöreämpänä kuin 8kk raskaana olevilla naisilla. Mutta sitten ne miehet, jotka ovat ikänsä urheilleet, varsinkin kestävyyslajeja harrastaneet, ovat jänteviä ja hoikkia ja kasvoiltaankin helposti 10-20 muita ikäisiään nuoremman näköisiä.

      Jos taas nainen on kovin hoikka niin keski-iässä hän tulee helposti ryppyisen ja luisevan oloiseksi. Jos taas on vähänkin ylipainoa, niin se osuu useimmiten epämiellyttäviin paikkoihin. Naisten iho vanhenee eri tavalla kuin miesten. Esimerkiksi kaula-aukon aluetta ja käsiä kun katsoo niin tämän huomaa elleivät sitten nämäalueet pullota ylipainosta johtuen.

      • vanhusvaivainen

        Jäntevä_mies ei taida olla katsonut miehiä samalla kriittisellä silmällä. Urheilullisellakin miehelle alkaa näkyä kuivaa ja roikkuvaa ihoa.Yksityiskohtia voisi luetella paljonkin. Asento on vanhan miehen asento. Ja jos ei sitten puhuta seksitaitojen hyppyrimäisestä alaslaskemisesta. Kun katsoo kriittisesti, näkee erilailla ja miehet katsovat näin naisia ja naiset taas miehiä. Uskomatonta, että miehet luulevat olevan niin valtava ero vanhenemisessa. Siinä voi olla jotain 5-10 vuotta, mutta viimeistään 50 vuoden jälkeen miehet alkavat näyttää papparaisilta. Sori, mutta on niin helppo nähdä itsensä erilailla. Se on se sama, kun suurin osa luulee olevansa nuoremman näköisiä kun entiset luokkakaverit. :-)


    • Kyllästynyt-Kyllikki

      Itse olen 50v. nainen ja en todellakaan kuvittele enää näyttäväni ulkoisesti enää samannäköiseltä kuin nuorempana, vaikka kauniiksi on kehuttu.Miksi ihminen ei saisi näyttää ikäiseltään?Vääristynyt tämä nettimaailma on.Kaikki yrittävät olla niin kauniita ja virheettömiä...Ollaan kuin karjamarkkinoilla.Arvostellaan ja aiheutetaan toisille pahaa mieltä.Rakkauden ja kumppanin etsimisen pitäisi olla ihana asia, mutta useat turhautuvat tässä sirkuksessa.Mukavaa syksyä kaikille!

      • ,,,,,

        Sä olet Kyllikki oikeassa siinä, että karjamarkkinoiksi on nämä hommat menneet pitkälti menneet. Mutta totuus on kuitenkin se, että kukaan ei halua olla ihmisen kanssa, joka ei häntä miellytä. Nykyinen yhteiskunta mahdollistaa tämän. Entisaikaan ihmisten, etenkin naisten, oli pakko jotenkin taata toimeentulonsa ja muutenkaan ei kovin paljon kotikylillä vaihtoehtoja ollut, joten valkkaamiseen ei varaa ollut.

        Tämä ketjuhan alkoi katkeran 40 vuotiaan naisen vuodatuksesta, kun hän ei löydä riittävän nuoria miehiä. Kuitenkin jokaisella on oikeus luoda omat kriteerinsä. Jos 40 vuotias nainen ei ole valmis nostamaan ikä kriteereitään ja jää sen takia ilman, niin eihän se niiden miesten vika ole, jotka ei häntä kyseisillä kriteereillä huoli. Vielä vähemmän se on niiden viiskymppisten miesten vika, jotka ovat luoneet omat kriteerinsä, saavat he sitten niillä kriteereillä kumppania tai eivät. Miksi ihmeessä miesten kuuluisi laskea kriteereitään, mutta 40 naisen ei? Ei sitä ole missään llaissa määrätty, että miehen kuuluisi etsiä vain ikäistään elämänkumppania. Jokainen saa hakea ihan sen ikäisiä kuin haluaa ja jos se tekee 43 vuotiaan naisen katkeraksi, niin voi voi.


      • Hulluja nuo miehet
        ,,,,, kirjoitti:

        Sä olet Kyllikki oikeassa siinä, että karjamarkkinoiksi on nämä hommat menneet pitkälti menneet. Mutta totuus on kuitenkin se, että kukaan ei halua olla ihmisen kanssa, joka ei häntä miellytä. Nykyinen yhteiskunta mahdollistaa tämän. Entisaikaan ihmisten, etenkin naisten, oli pakko jotenkin taata toimeentulonsa ja muutenkaan ei kovin paljon kotikylillä vaihtoehtoja ollut, joten valkkaamiseen ei varaa ollut.

        Tämä ketjuhan alkoi katkeran 40 vuotiaan naisen vuodatuksesta, kun hän ei löydä riittävän nuoria miehiä. Kuitenkin jokaisella on oikeus luoda omat kriteerinsä. Jos 40 vuotias nainen ei ole valmis nostamaan ikä kriteereitään ja jää sen takia ilman, niin eihän se niiden miesten vika ole, jotka ei häntä kyseisillä kriteereillä huoli. Vielä vähemmän se on niiden viiskymppisten miesten vika, jotka ovat luoneet omat kriteerinsä, saavat he sitten niillä kriteereillä kumppania tai eivät. Miksi ihmeessä miesten kuuluisi laskea kriteereitään, mutta 40 naisen ei? Ei sitä ole missään llaissa määrätty, että miehen kuuluisi etsiä vain ikäistään elämänkumppania. Jokainen saa hakea ihan sen ikäisiä kuin haluaa ja jos se tekee 43 vuotiaan naisen katkeraksi, niin voi voi.

        Pilkkupojalle edellä: mistähän taas päättelit, että olen katkera, kun en saa nuoria miehiä ? Tuossa muutama puheenvuoro aiemmin juuri kerroin, että entinen 9 v. nuorempi poikaystävä kosi minua vielä eromme jälkeen. Olen siis löytänyt (useampiakin) nuorempia miehiä. Enkä syyllistä ketään, en edes niitä 50;ä miehiä, jotka nuorempia naisia etsivät, huvittunut asiasta vain. Ja lopuksi (1. puheenvuorossa) juuri mainitsin, että etsin suunnilleen samanikäistäni seuraa, en välttämättä nuorempaa eikä ainakaan yli 10 v. nuorempaa, en myöskään välttämättä paljon vanhempaa. Hieman tarkkuutta lukemiseen ja sitten kommentointiin, ei kannata syöksyä suinpäin purkautumaan ja omia huonoja fiiliksiään toisten syyksi laittamaan.

        Mielenkiintoista silti, että niin moni on kommentoinut ja useimmat ihan fiksusti !


      • herra 47
        Hulluja nuo miehet kirjoitti:

        Pilkkupojalle edellä: mistähän taas päättelit, että olen katkera, kun en saa nuoria miehiä ? Tuossa muutama puheenvuoro aiemmin juuri kerroin, että entinen 9 v. nuorempi poikaystävä kosi minua vielä eromme jälkeen. Olen siis löytänyt (useampiakin) nuorempia miehiä. Enkä syyllistä ketään, en edes niitä 50;ä miehiä, jotka nuorempia naisia etsivät, huvittunut asiasta vain. Ja lopuksi (1. puheenvuorossa) juuri mainitsin, että etsin suunnilleen samanikäistäni seuraa, en välttämättä nuorempaa eikä ainakaan yli 10 v. nuorempaa, en myöskään välttämättä paljon vanhempaa. Hieman tarkkuutta lukemiseen ja sitten kommentointiin, ei kannata syöksyä suinpäin purkautumaan ja omia huonoja fiiliksiään toisten syyksi laittamaan.

        Mielenkiintoista silti, että niin moni on kommentoinut ja useimmat ihan fiksusti !

        Hehheh, kukas se nyt on syöksynyt purkautumaan ja kenestä. Etkös sinä juuri aloittanut tämän ketjun. Oliko sinulla siis päällä hirmuisen hyvät fiilikset, kun lähdit viiskymppisiä miehiä arvostelemaan? Tuletko aina hyviä fiiliksiäsi purkamaan palstalle arvostelemalla viiskymppisiä miehiä? Miksi sinua vaivaa viiskymppisten miesten kriteerit, kun et edes heitä metsästä? Missä on logiikkasi? Arvostelet viiskymppisiä miehiä siitä, että he hakevat nelivitosia (juttusi mukaan hakevat 35-45, eli siis myös nelivitosia), mutta itse kehuskelet kahteen kertaan sitä, että olet saanut pokattua itseäsi 9 vuotta nuoremman. Mikä tekee viiskymppisistä miehistä, jotka etsii nelikymppisiä naisia, sinua huonompia? Sinua, joka ilmeisesti noin nelikymppisenä olet ollut noin kolmekymppisen miehen kanssa.

        Yhteiskunnassamme on HUOMATTAVASTI yleisempää, että miehet ovat parisuhteessa vanhempia, kuin päinvastoin. Sinä kuitenkin ihmettelet, että millä eväillä viiskymppiset hakevat itseään nuorempia naisia, vaikka siis se on yhteiskunnassamme pikemminkin sääntö kuin poikkeus. Sen sijaan on HUOMATTAVASTI harvinaisempaa siis on, että parisuhteessa nainen on vanhempi. Sinä kuitenkin pidät sitä ihan ok käyttäytymisenä ja jopa olet siitä hirmuisen ylpeä (kaksi kertaa rinta rottingilla sillä kehuskellut), että olet saanut 9 vuotta nuoremman. MISSÄ LOGIIKKA???


      • Hulluja nuo miehet
        herra 47 kirjoitti:

        Hehheh, kukas se nyt on syöksynyt purkautumaan ja kenestä. Etkös sinä juuri aloittanut tämän ketjun. Oliko sinulla siis päällä hirmuisen hyvät fiilikset, kun lähdit viiskymppisiä miehiä arvostelemaan? Tuletko aina hyviä fiiliksiäsi purkamaan palstalle arvostelemalla viiskymppisiä miehiä? Miksi sinua vaivaa viiskymppisten miesten kriteerit, kun et edes heitä metsästä? Missä on logiikkasi? Arvostelet viiskymppisiä miehiä siitä, että he hakevat nelivitosia (juttusi mukaan hakevat 35-45, eli siis myös nelivitosia), mutta itse kehuskelet kahteen kertaan sitä, että olet saanut pokattua itseäsi 9 vuotta nuoremman. Mikä tekee viiskymppisistä miehistä, jotka etsii nelikymppisiä naisia, sinua huonompia? Sinua, joka ilmeisesti noin nelikymppisenä olet ollut noin kolmekymppisen miehen kanssa.

        Yhteiskunnassamme on HUOMATTAVASTI yleisempää, että miehet ovat parisuhteessa vanhempia, kuin päinvastoin. Sinä kuitenkin ihmettelet, että millä eväillä viiskymppiset hakevat itseään nuorempia naisia, vaikka siis se on yhteiskunnassamme pikemminkin sääntö kuin poikkeus. Sen sijaan on HUOMATTAVASTI harvinaisempaa siis on, että parisuhteessa nainen on vanhempi. Sinä kuitenkin pidät sitä ihan ok käyttäytymisenä ja jopa olet siitä hirmuisen ylpeä (kaksi kertaa rinta rottingilla sillä kehuskellut), että olet saanut 9 vuotta nuoremman. MISSÄ LOGIIKKA???

        Huokaus.

        Juu, minä aloitin, mutta jos joku tulkitsee sen purkautumiseksi jostain omista huonoista kokemuksista, voin kertoa että tulkinta on väärä. Minä nimenomaan HUVITUIN noista miesten ikävaatimuksista nettiprofiileissaan. Kerroin omasta kokemuksestani nuoremman kanssa esimerkkinä, koska yksi mieshenikö tuolla ylemmällä ilmoitti suurella varmuudella, että minä A. haluan nuoremman miehen ja B. en käy heille 'kaupaksi'. Virhekäsityksethän on korjattava. Ja kehumiseksi on tuota mainintaani sanoisi, kehuminen on ainakin minun kielenkäytössäni ihan muuta kuin asiasta mainitseminen selvennykseksi (jos nyt aletaan vielä semantiikka tässä mukaan ottamaan).

        Enkä ole väittänut noita 50:ä miehiä huonommiksi, väitin että he eivät paljon itseään nuorempaa naisystävää helposti saa.

        Ja mitä logiikkaan tulee, niin ero minun ja noiden ilmoitusten miesten kanssa on se, että miehet TIETOISESTI ilmoituksessaan hakevat nuorempaa naista. Minun suhteeni nuorempiin miehiin ovat syntyneet sattuman kautta ihan muualla, missä ihmiset kohtaavat. En ole ollut erityisesti hakemassa nuorempaa miestä.


      • absinth

        Kyllikin kommentti asiallisinta mitä tältä palstalta löytyy . Useimmat täällä haluavat vain löytää vikoja toisista ja haukkumisen aiheita unohtaavat mikä tässä on periaatteena eli löytää miellyttävää seuraa iästä riippumatta......


      • mies+-50

        Komppaa edellisiä Kyllikin asiallisesta kommentoinnista. Mies kas kun kiinnittää huomiota ulkonäköön enmmän kuin siihen sisäiseen kauneuteen. Minulla merkitsee enemmän moitteeton pukeutuminen, ehkä hieman oma tyylikin ja kommunikointitaidot. Ne jotka hakevat, jopa vaativat nuoruutta ja kiiltokuvamaisuutta ovat sitten erikseen. Ikääntyessä omasta kunnosta ylläpitäminen kuuluu molempien sukupuolten velvollisuuksiin, liikunta antaa aikaa myös uusiin ajatuksiin ja luo pohjan ulkoiselle habitukselle!


    • Inhorealismia

      Miksi omaa rupsahtamistaan ei huomaa niin selkeästi kuin vastakkaisen sukupuolen edustajan rupsahtaneisuuden?

      Asia johtuu siitä että kun päivittäin pällistelet itseäsi peilistä, et pysty vertaamaan peilikuvaasi siihen mitä se oli vaikkapa 10 v sitten. Eikä päähäsi ole jäänyt mielikuvaa että miltä silloin näytit. Muistat vain miltä näytit eilen ja silloin näytit tietysti samalta kuin tänään.

      Sitten menet treffeille ja tapaat ihmisen jota ET ole nähnyt päivittäin vuosikausien ajan, vaan näet hänet ekaa kertaa. Vaikka hän olisi syntynyt samana päivänä kuin sinä itse, katsot että ei herrajjumala kun vanha ja väsähtänyt äijä/ämmä.

      Kumppaninsakaan vanhenemista ei välttämättä niin noteeraa, jos ei ole yltiökriittinen tai päivittäin itseään puolta nuorempien kanssa tekemisissä. Pointtina on siis tietynlainen turtuminen.

      Sitten jos jää sinkuksi ja alkaa treffailu, niin ei viehätä kukaan. Eikä osaa mieltää ITSEÄÄN vanhaksi, koska on "aina ollut se sama" Kalle tai Leena. Ihosi sisällä olet aina sama. Ulkoinen lässähtäminen ei vaikuta persoonallisuuteen, ei aina.

    • Ihonhoito, kosmetiikka ja elintavat ovat kehittyneet niin, että joskus on vaikea erottaa 30-vuotiaita 60-vuotiaista. Tupakoinnin vähentymisellä on tärkeä osa tässä. Eiköhän tulevaisuudessa saada hoidettua kämmenselätkin.

      Puolisoiden ikäerot tulevat kasvamaan kun ulkonäköön perustuva seksikkyys ei ole enää niin iso kysymys.

      • 40+++

        Aika erikoisia miehiä jos tuijottelevat kokoajan naisensa kämmenselkiä. Mutta miehillähän on taipumusta fetismiin...

        Kumma kun itselläni ei ole nuo selät rypyssä vaikka olen tässä parina kesänä ottanut aurinkoakin vähän liikaa.


    • Nelkytseiska nainen

      Jos nyt mietin tuntemiani pariskuntia, joissa sekä mies että nainen ovat noin 45-50-vuotiaita, ei voi mitenkään yleistää, että miehet olisivat aina nuoremman näköisiä kuin naiset. Useimmiten he näyttävät suurin piirtein samanikäisiltä, kumpikin on vanhentunut, kuten luonnolllisesti tapahtuu.

      Mitä sitten, jos on ryppyiset kädenselät? Kyllä se on kokonaisuus, joka ratkaisee, kun katsotaan, onko joku ikäistään vanhemman näköinen vai ei: pukeutuminen, hiustyyli, ryhti, hymy, olemus, puhetyyli, käyttäytyminen, ääni.

      Päivi Lipponen on aina näyttänyt ikäistään vanhemmalta. Seurako tekee kaltaisekseen? Eihän Päivi ole mitenkään ikäistään ryppyisempi tms. Tyyliltään vaan hieman tätimäinen.

      En nyt viitsi olla ilkeä ja linkittää tänne Suomi24 Treffeissä minuun yhteyttä ottaneita miehiä, mutta mielestäni moni 50-54-vuotias näyttää merkittävästi minua vanhemmalta ja vaikuttaa jotenkin jämähtäneeltä. En jaksa innostua miehistä, jotka eivät ole harrastaneet liikuntaa 30 vuoteen, eivät katso peiliin koskaan, eivätkä osaa kirjoittaa edes kahta lausetta järkevästi ja suurin piirtein oikein.

    • Hentriikki

      Kämmenselistä puheen ollen: katsokaapa joskus Super-Marjon eli Marjo Niittyviidan kämmenselkiä! Kuin 8-kymppisellä vanhuksella. Kasvotkin todella vanhan näköiset. Hän on ikäistään huomattavasti vanhemman näköinen, ei keskiverto 37-vuotias näytä läheskään niin vanhalta. Hänelle tärkeintä on olla hoikka, mutta voisi ymmärtää että muutama kilo veisi niitä ylimääräisiä kymmeniä ikävuosia hyvinkin tehokkaasti pois. Surullista suorastaan, että pitää laihuutta niin kovana ihanteena. No, sairaushan sekin on.

      Nuo kämmenselät järkyttivät kovasti, kun itse olen jonkin verran vanhempi, ollut työssä joka kuluttaa käsien ihoa, mutta ryppyjä ei ole.

      • ai ai

        Onkos kaksoisleuka ja selluliittiperse sitten parempi vaihtoehto?

        Joillakin meistä naisista vaihtoehdot ovat täsmälleen nuo. Joko näytät sinne tänne pursuilevalta pullataikinalta appelsiinikuorella tai sitten hui kamalaa on ryppyjä ja on sitä ja tätä.

        Eiköhän se ulkonäön haukkuminen alkaisi pikkuhiljaa tässä maassa jo riittää. Jos joku vaan jotenkin tulee kuuluisaksi ja sattuu olemaan nainen, niin jumalaton nälvintä vuodesta toiseen. Miehet saavat olla vaikka millaisia harvakarvaisia hikoilevia läskejä.


    • naurettavaa,säälittä

      tänään kurkkasin erään 56-vuotiaan miehen profiilia, ja poistuin nopeesti, haun kohde nainen 35-50, ja mä olen 55. mutta tämäkin oli yläkanttiin, enemmän näkee haun kohteena 18-40, viiskymppisiltä papoilta.

      • mies+-50

        Moi, ei kaikki 50 miehet hae lapsensa ikäisiä naisia, ei todellakaan. Suunnilleen samanikäinen on paras seurustelukumppani, no siitä sängystä puhumattakaan, Joka on kokenut, tietää...


      • m50 +
        mies+-50 kirjoitti:

        Moi, ei kaikki 50 miehet hae lapsensa ikäisiä naisia, ei todellakaan. Suunnilleen samanikäinen on paras seurustelukumppani, no siitä sängystä puhumattakaan, Joka on kokenut, tietää...

        Suunnilleen samanikäinen on minustakin sopivin. Nuoremmat tulevat esiin livessä, kun baareissa ei kehtaa kysyä ikää.


    • juro

      nainen on viiskymppisenä parhaimmillaan ..
      kaikki sujuu upeasti

    • yksjukkis

      heheh jos on 5-kymppinen mies ei nettihommista kannata edes haavella, jokin vanhankoti on lähinnä, kun katsoo naisten hakukriteerejä, jos on 60v niin ei edes vanhainkodissa oo sellaisia, kinthaaseen vaan ei siinä naista tarvita,heh

    • seoloppu

      Netissä ollaan ennakkoluuloisia jo pelkän iän perusteella, vaikka kaikki
      on niin yksillöllistä, ruttuineen ja ryppyineen. Ei vaivauduta edes tapaamaan. Joo sielläpähän valkkaatte rauhassa.

    • 70luvunnuori

      Surullista se on, että ennakkoluulot on niin syvällä. Ollaan yksin mieluummin kuin kohdataan ihmisiä. Voi vaikka rakastua!

      • inhorealismia

        Miten 40 naisena rakastut 50 mieheen joka on tehnyt joka suuntaan selväksi olevansa sellainen ikärasisti ettei voi kelpuuttaa itsensä ikäistä naista, vaan on pakko saada vähintään 10 v nuorempi?

        Miten voit rakastua sellaiseen mieheen joka haukkua räksyttää jatkuvasti kaikesta mahdollisesta mikä naisessa on tai mukamas on rumaa eli tässä ketjussa esille tulleet ryppyiset kädet (kumma kun ei itselläni niitä ole, vaikka 40 olenkin)? Näillä haukkujilla lienee agendana se että naisen itsetunto murenisi niin paskaksi että sitten putoaa kuin kypsä hedelmä sen 50 miehen syliin joka armollisesti korjaa talteen ruman ja rupsahtaneen 40 naisen.

        Harvemmin kuulee naisista jotka alkavat sättimään miehiä jotka eivät kyseisiä naisia halua. Yleensä ne haukkujat ovat aina miehiä joilla on napsahtanut sillä tavalla päässä että kuuluu kelvata kelle vaan, ja kokemus onkin karmea kun ei joku nainen olekaan lääpällään.

        Uusimmassa Hymy-lehdessäkin ammattityötön kylähullu 53-vuotias mies ilmoittaa että hän haluaa itseään nuoremman naisen. Mihin tämä jumalaton superego oikein miehillä perustuu?

        Mä haluan, mä haluan. Saahan sitä haluta vaikka mitä, mutta turpansa voisi kyllä pitää kiinnikin eikä juosta ympäri deittisaitteja ja ihmisten ilmoituksia haukkumassa naisia. Voihan sitä alkaa vaikka homoksi niin ehkä sitten saa nuoremman kumppanin.

        (Tulipahan vaan mieleen, edellinen kirjoittaja tietysti halusi olla ihqu sulqqu myönteinen. Mutta kun sori vaan elämä ei mene noin ihanasti. Ei miesten kanssa ainakaan.)


      • TotuudenTorvelo
        inhorealismia kirjoitti:

        Miten 40 naisena rakastut 50 mieheen joka on tehnyt joka suuntaan selväksi olevansa sellainen ikärasisti ettei voi kelpuuttaa itsensä ikäistä naista, vaan on pakko saada vähintään 10 v nuorempi?

        Miten voit rakastua sellaiseen mieheen joka haukkua räksyttää jatkuvasti kaikesta mahdollisesta mikä naisessa on tai mukamas on rumaa eli tässä ketjussa esille tulleet ryppyiset kädet (kumma kun ei itselläni niitä ole, vaikka 40 olenkin)? Näillä haukkujilla lienee agendana se että naisen itsetunto murenisi niin paskaksi että sitten putoaa kuin kypsä hedelmä sen 50 miehen syliin joka armollisesti korjaa talteen ruman ja rupsahtaneen 40 naisen.

        Harvemmin kuulee naisista jotka alkavat sättimään miehiä jotka eivät kyseisiä naisia halua. Yleensä ne haukkujat ovat aina miehiä joilla on napsahtanut sillä tavalla päässä että kuuluu kelvata kelle vaan, ja kokemus onkin karmea kun ei joku nainen olekaan lääpällään.

        Uusimmassa Hymy-lehdessäkin ammattityötön kylähullu 53-vuotias mies ilmoittaa että hän haluaa itseään nuoremman naisen. Mihin tämä jumalaton superego oikein miehillä perustuu?

        Mä haluan, mä haluan. Saahan sitä haluta vaikka mitä, mutta turpansa voisi kyllä pitää kiinnikin eikä juosta ympäri deittisaitteja ja ihmisten ilmoituksia haukkumassa naisia. Voihan sitä alkaa vaikka homoksi niin ehkä sitten saa nuoremman kumppanin.

        (Tulipahan vaan mieleen, edellinen kirjoittaja tietysti halusi olla ihqu sulqqu myönteinen. Mutta kun sori vaan elämä ei mene noin ihanasti. Ei miesten kanssa ainakaan.)

        "Uusimmassa Hymy-lehdessäkin ammattityötön kylähullu 53-vuotias mies ilmoittaa että hän haluaa itseään nuoremman naisen. Mihin tämä jumalaton superego oikein miehillä perustuu? "

        Äläs nyt! naisethan ovat aina vonkumassa itsevarmojen miesten perään, jotka tietävät mitä tahtovat :)


      • yhtähymyä!!
        inhorealismia kirjoitti:

        Miten 40 naisena rakastut 50 mieheen joka on tehnyt joka suuntaan selväksi olevansa sellainen ikärasisti ettei voi kelpuuttaa itsensä ikäistä naista, vaan on pakko saada vähintään 10 v nuorempi?

        Miten voit rakastua sellaiseen mieheen joka haukkua räksyttää jatkuvasti kaikesta mahdollisesta mikä naisessa on tai mukamas on rumaa eli tässä ketjussa esille tulleet ryppyiset kädet (kumma kun ei itselläni niitä ole, vaikka 40 olenkin)? Näillä haukkujilla lienee agendana se että naisen itsetunto murenisi niin paskaksi että sitten putoaa kuin kypsä hedelmä sen 50 miehen syliin joka armollisesti korjaa talteen ruman ja rupsahtaneen 40 naisen.

        Harvemmin kuulee naisista jotka alkavat sättimään miehiä jotka eivät kyseisiä naisia halua. Yleensä ne haukkujat ovat aina miehiä joilla on napsahtanut sillä tavalla päässä että kuuluu kelvata kelle vaan, ja kokemus onkin karmea kun ei joku nainen olekaan lääpällään.

        Uusimmassa Hymy-lehdessäkin ammattityötön kylähullu 53-vuotias mies ilmoittaa että hän haluaa itseään nuoremman naisen. Mihin tämä jumalaton superego oikein miehillä perustuu?

        Mä haluan, mä haluan. Saahan sitä haluta vaikka mitä, mutta turpansa voisi kyllä pitää kiinnikin eikä juosta ympäri deittisaitteja ja ihmisten ilmoituksia haukkumassa naisia. Voihan sitä alkaa vaikka homoksi niin ehkä sitten saa nuoremman kumppanin.

        (Tulipahan vaan mieleen, edellinen kirjoittaja tietysti halusi olla ihqu sulqqu myönteinen. Mutta kun sori vaan elämä ei mene noin ihanasti. Ei miesten kanssa ainakaan.)

        Tuleeko sulle Hymy?:D
        Olet tasokas nainen!


      • inhorealismia
        yhtähymyä!! kirjoitti:

        Tuleeko sulle Hymy?:D
        Olet tasokas nainen!

        Ei tule enää. Eipä tartte enää lukea kylähulluja mielisteleviä juttuja... Oli liian inhoa ettei ollut realismia. ;)

        Yleensä luen kyllä esim. Imagea.


    • dd2dddddddd

      Hahaa, heheeee, jollakin on nyt käämi palanut pahemman kerran.

    • Hulluja puhut

      Kyllä tuo nuorempien hakeminen on molempien sukupuolien ongelma. Ainakin e-kontaktissa vanhat 50 harput hakevat miehiä jopa 30-v alkaen. Tuntuu pikemmin olevan, että mitä kuluneempi keho ja alempi sosiaaliluokka, sitä vähemmän on realismia hakukriteereissä. Ei viisikymppinen ennenaikaisesti mummoutunut täti saa kolmekymppistä miestä. Tuskin edes irtosuhteeseen.

      Eli ei voi sanoa, että hulluja nuo miehet. Sano mieluummin, että hulluja nuo viisikymppiset.

      • Hulluja puhut

        Lisäystä...

        Näitä älyttömiä vaatimuksia näyttää naisilla olevan etenkin tuolla maksullisella sivustolla. Hieman harvinaisempaa täällä s24 puolella. Onko se niin, että kuvitellaan maksavan asiakkaan voivan vaatia enemmän tässäkin asiassa?


      • Ihme ruikutusta

        Puhut asiaa mutta vähän,minä 47v mies ja aina 33v-45v naiset minua lähestyy..Mutta sitten on oma lukunsa nämä 54-64v mummot,muka hyvin säilyneet..
        Tämä on jonkun katkeran akan jorinoita..Kukin hakee mitä haluaa,vittuako sitä täällä itkemään..


      • 40 jotain
        Ihme ruikutusta kirjoitti:

        Puhut asiaa mutta vähän,minä 47v mies ja aina 33v-45v naiset minua lähestyy..Mutta sitten on oma lukunsa nämä 54-64v mummot,muka hyvin säilyneet..
        Tämä on jonkun katkeran akan jorinoita..Kukin hakee mitä haluaa,vittuako sitä täällä itkemään..

        Eihän se muuten itkettäisikään, mutta kun ne 50 ukot ovat jatkuvasti kimpussa ja haukkuvat milloin miksikin jos ei halua semmoista riesakseen.


      • joo, koettu on
        40 jotain kirjoitti:

        Eihän se muuten itkettäisikään, mutta kun ne 50 ukot ovat jatkuvasti kimpussa ja haukkuvat milloin miksikin jos ei halua semmoista riesakseen.

        Sanos muuta. Millään ne ei tajua, että nelkyt nainen haluaa oman ikäisen miehen. Ei mitään setää. Jokainen tietysti saa hakea mitä haluaa. Mutta ei pidä suuttua ja huor...tella, jos ei ole valmis suhteeseen huomattavasti vanhemman miehen kanssa.


    • guppexx

      Tottahan on, että nettitreffeillä ikä on helpoin suodatuskeino. 50:n hyvässä kunnossa olevan miehen seura kelpaa nuoremmille naisille elävässä elämässä vallan mainiosti. Ikähän tosin on vain numero. Sitä ei monikaan elävänä tavatessa ensimmäisenä kysy. Sama koskee myös naisia.

      • sinne vaan sitten

        Pysykööt sitten siellä elävässä elämässä jos se siellä kerta kelpaa. Deitti-ilmoista pitäisi osata lukea se ikähaitarin yläraja jonka nainen on asettanut.

        (Kaikilla saiteilla kun ei ole sitä estoakaa.)


    • +40 uros

      Tuossa sivun reunassa olevassa "linjoilla nyt" Laatikossa oli juuri jonkun 48 vuotiaan miehen kuvallinen ilmoitus, jossa hän haki 30-45 vuotiaita naisia. Sen verran charmantin näköinen heppu, että ois ihan huoletta saanut laittaa yläikärajaksi 40 vuotta ja siltikin kauppa kävisi kuin rajuilma. Huvitti kun vieraskirjaan oli tullut tukku flirttejä, joista suurin osa 50 naisilta. Kuinka he edes voivat kuvitella, että heillä olisi moiseen kaveriin mitään mahkuja, kun kaveri selkeästi hakee kolkyt ja risat naisia ja tulee niitä myöskin pomminvarmasti saamaan.

      Eli siis tämä vain vielä kommenttina aloittajan harhaluuloihin. Asiallisen näköisellä viiskymppisellä miehellä ei ole minkäännäköistä tuskaa saada itseään 15 vuotta nuorempia naisia.

      • D69

        Naisena tulee joskus hyvin hyvin harvoin kirjoiteltua miesten vieraskirjoihin, mutta ei sillä tarkoituksella että yrittäisin jotenkin vongata tai kuvittelisin että minulla on saumaa. Tekee mieli vain tsempata jotain miestä joka on laatinut tosi hyvän ilmoituksen ja vaikuttaa fiksulta tyypiltä. Esim. välimatka on yksi tekijä jonka vuoksi en väen vängällä jotakuta miestä itselleni vingu ja hingu, mutta saatan silti laittaa pari sanaa ihan siitä ilosta että moisia miehiä yhä löytyy.

        Parempi olisi muutenkin kun kaikessa kanssakäymisessä vastakkaisten sukupuolten välillä ei olisi aina hampaat irvessä ikenet veressä -tyyppisen väkisin hakemisen maku. Kyllä sitä elämää pitää olla kumppanin hakemisen ulkopuolellakin. Ei ihme jos hommaan kypsyy jos kaikkien miesten (naisten) kohdalla näkee vain ilmassa leijuvan ruudun että laitetaanko tähän rasti "ei kiinnosta" vai "kiinnostaa".


      • oman ikäinen paras

        Taidan tietää, kenestä on kyse.

        Se "charmantti" mies on roikkunut nettideittipalstoilla jo useampia vuosia SAMALLA valokuvalla. Luoja tietää, kuinka vanha se kuva todellisuudessa on.

        Ja ei, en todellakaan innostunut hänen lähestymisestään. Yli kymmenen vuoden ikäero on aivan liikaa.

        Miksipä minä vanhaan gubbeen tyytyisin, kun perässäni juoksee lauma huomattavasti "charmanttia" miestä tasokkaampia ja nuorempia?


    • sulami

      Hei nimimerkki miehinen 40v mies
      Oksettaa, oot just niitä katkeria vanhoja äijiä joihin en koski pitkällä kepilläkääm!

    • Eihän näitä hakuja, kuten ei ihmisiäkään, voi kategorisoida noin yksinkertaisesti pelkkien ikävuosien perusteella. Ihmiset ovat niin kovin erilaisia, eikä ikä ole kuin numeroita. Joku viisikymppinen on paljon paremmassa kunnossa fyysisesti ja henkisesti kuin moni nelikymppinen. Ja ulkoisestikin paremman näköinen. Yksi on harmaatukkainen alle nelikymppisenä, toinen ei vielä kuusikymppisenäkään.Toiset ovat 68-vuotiaana dementoituneita vanhuksia, kun vastaavasti jotkut täysin skarppeja vielä 85-vuotiaana ja matkustelevat vielä ulkomaillakin. Moni ei missään vaiheessa elämäänsä esim. juokse Cooperin testissä yli 3000 metriä, joku tekee sen vielä 55-vuotiaana.

      Ei mielestäni joku 10 vuoden ikäero ole mitään, jos ihmiset henkiseltä tasoltaan ovat suunnilleen samalla aaltopituudella. Elämäntavat tietysti näkyvät meissä kaikissa ja jo kolmekymppisenä voi olla aikamoinen kehäraakki, jos on polttanut kynttilää molemmista päistä.

      Ja sitä paitsi, mitä se kenellekään kuuluu, jos aikuiset ihmiset vapaaehtoisesti päättävät lyödä hynttyyt yhteen?

    • PAULA63

      Kun mä olin parikymppinen, kroppa oli timmi, mutta mä olin tosi lapsellinen. Nyt mä olen viiskymppinen ja vähemmän timmi, mutta olen sitä mieltä, että järkeä on päänupissa enemmän kuin nuorena. Ja tämä järki sanoo, että jokainen etsii itselleen omalla tasolla olevan kumppanin ja siihen ei ole muilla nokan koputtamista. Tärkeintä on, että on ONNELLINEN.

      • pakkanen paukkuu

        Niin, elämä jää helposti elämättä, jos miettii muiden mielipiteitä.


      • krabazuk

        Huom:omalla tasolla ei tarkoita välttämättä ikää!


    • honekko-love

      Kun itselläni oli tuolla deittipuolella profiili, niin oli kyllä hämmentävää saada pari viestiä juurikin näiltä 50-vuotiailta, kun olin kuitenkin ilmoittanut hakevani omanikäisten seuraa, eli 20-25 vuotiaita. Toinen heistä vieläpä ilmoitti suoraan olevansa varattu, mutta tarjoavansa yhteisistä hetkistä "hieman opintotukea".
      Kohteliaat pakit lähti molemmille.

    • Paula63

      Näitä "lukutaidottomia" kiusanhenkiä löytynee kaikista ikäluokista. Kohteliaisuudesta sulle plussaa!

    • ikäpukit

      Hyvin hyvin hupaisaa on, että 70 v. laittaa profiiliin ikähaarukan alkavaksi 18
      vuodesta. Tuollainen menee jo suuren vitsin puolelle..

    • .....

      Ei.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1875
    2. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      77
      1555
    3. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      30
      1550
    4. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1412
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      308
      1351
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      120
      1181
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      1109
    8. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      997
    9. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      989
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      232
      868
    Aihe