Porkkana ja ihon väri

lkjöjkjkhkh

En ole pitkään aikaan syönyt porkkanaa ja tänään söin, ja tuntuu että heti iho reagoi siihen, on jotenkin paremman ja ruskettuneemman näköinen.

Se tässä ihmetyttää, että voiko tulos näkyä heti parin tunnin päästä kun on syönyt YHDEN tai kaksi porkkanaa?:)

En pahemmin pidä porkkanasta ja luulin, että vaikutukset ihon väriin tulee vasta joskus kuukauden päästä jos on vedellyt porkkanoita urakalla...

5

3705

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ............

Suggestion voima on suuri. Kun uskot porkkanan jotenkin muuttavan ihosi väriä tai ulkonäköä, luultavasti olet taipuvainen näkemään positiivisia muutoksia. Voit nähdä niitä, vaikkei niitä olisikaan. Samalla tavalla placebo eli lumelääkkeetkin tehoavat, vaikka olisivat jauhopillereitä.

• sdgsgsdgsd

Sitähän minä tässä yritänkin selvittää, koska luulen sen johtuvan suggestiosta. Ilmeisesti toiset eivät sitten ole todenneet samoja muutoksia, joten porkkana ei kaunista. Vaikka tässäkin niin sanotaan: http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Porkkanan syöminen lisää ihmisen viehättävyyttä/1135263023713

• .............
        sdgsgsdgsd kirjoitti:

Sitähän minä tässä yritänkin selvittää, koska luulen sen johtuvan suggestiosta. Ilmeisesti toiset eivät sitten ole todenneet samoja muutoksia, joten porkkana ei kaunista. Vaikka tässäkin niin sanotaan: http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Porkkanan syöminen lisää ihmisen viehättävyyttä/1135263023713

Kyllähän porkkanassa on karoteeneja (varsinkin beeta-) eli oranssihtavia pigmenttiaineita. Eivät ne rusketa tai edistä ruskettumista, kuten väitetään, vaan saattavat saada rusketuksen näyttämään hieman hehkuvammalta. Hirveästi ainetta pitäisi elimistöön saada, jotta se ihon väriä muuttaisivat.

Puutostilat ja aliravitsemus (jotka tosin ovat Suomen oloissa aika harvinaisia) tietysti vaikuttavat myös ihon kuntoon ja väriin.

• Popsi popsi
        ............. kirjoitti:

Kyllähän porkkanassa on karoteeneja (varsinkin beeta-) eli oranssihtavia pigmenttiaineita. Eivät ne rusketa tai edistä ruskettumista, kuten väitetään, vaan saattavat saada rusketuksen näyttämään hieman hehkuvammalta. Hirveästi ainetta pitäisi elimistöön saada, jotta se ihon väriä muuttaisivat.

Puutostilat ja aliravitsemus (jotka tosin ovat Suomen oloissa aika harvinaisia) tietysti vaikuttavat myös ihon kuntoon ja väriin.

Tunnen kaksi ihmistä, jotka ovat saaneet porkkanasta väriä ihoonsa, kumpikin joi kuukausitolkulla valtavia määriä porkkanamehua. Toisella iho oli nätin ruskettunut, mutta hän oli muutenkin ulkona paljon, ja toisen iho oli vähän sairaan värinen.

Minä olen saanut ihooni väriä eräästä lääkeaineesta. Valitettavasti väri oli keltainen ja vaaleassa ihossani niin kirkas, että käänsin kadulla päitä. :(

• Rusina...
        Popsi popsi kirjoitti:

Tunnen kaksi ihmistä, jotka ovat saaneet porkkanasta väriä ihoonsa, kumpikin joi kuukausitolkulla valtavia määriä porkkanamehua. Toisella iho oli nätin ruskettunut, mutta hän oli muutenkin ulkona paljon, ja toisen iho oli vähän sairaan värinen.

Minä olen saanut ihooni väriä eräästä lääkeaineesta. Valitettavasti väri oli keltainen ja vaaleassa ihossani niin kirkas, että käänsin kadulla päitä. :(

Kuulemma isot määrät karoteeneja ihon alle kerääntyneenä (siis elimistössä yleensä) voivat saada rusketuksen värin näyttämään paremmalta, vaikkeivat ne ihoa suojaa tai edistä ruskettumista. Yleensäkin koko rusketushömpötys on pahinta, mitä ihonsa tuhoamiseksi voi tehdä. UV-säteily (lue: auringonvalo, solarium) vanhentaa ihoa enemmän kuin mikään muu, ja on lisäksi vaarallistakin melanoomavaaran takia. Tunnen erään psyykepotilaan, serkkuni, joka ei paljon neljän seinän sisältä poistu, ja hänellä on ikäisekseen lapsekkaan oloinen iho siitäkin huolimatta, että tupakoi. Niin että jos viitsii vähänkään nenäänsä pidemmälle tässä elämässä katsoa, välttää turhaa säteilyä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa

10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö
      Maailman menoa
      264
      9932
    2. K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä

vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon
      Maailman menoa
      194
      5664
    3. Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen

Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos
      Maailman menoa
      164
      5234
    4. PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT

* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *
      Maailman menoa
      75
      4881
    5. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      4
      2723
    6. Ootko sä nainen suuttunut

jostain? Harmi jos tullut väärinkäsityksiä.
      Ikävä
      212
      2449
    7. Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää

Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.
      Ikävä
      12
      2279
    8. Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen

Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell
      Maailman menoa
      354
      2022
    9. Menen nyt koisimaan

Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      21
      1705
    10. Minkälainen auto

Kaivatullasi on? Väri/Merkki? :)
      Ikävä
      90