Mikä on liikaa meikkiä?

kummastanut 84

Miehet hei

Milloin naisella on liikaa meikkiä?
Monet miehet tuntuvat puoltavan ns. luonnollista meikkausta.
Kuitenkin esim. baareissa huomaa että paras vienti on naisilla jotka ovat panostaneet laittautumiseen, silmät ja huulet viimesen päälle yms.

46

2640

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tikkurilast

      Purkki Miranolia on liikaa...

    • vööpötin
      • vööpötin

      • 8+4
        vööpötin kirjoitti:

        Tässä taas on sopivasti. Värivoiteet on lähes poikkeuksetta joka naisella kamalan näköistä. Luonnottoman näköinen naamataulu. Harva osaa käyttää oikean sävyistä ja oikein värivoiteita. Siksi mielummin ilman kokonaan, kun tuhraa itsestään naamiopään näköisen.

        http://3.bp.blogspot.com/_MZkb1F-Oflc/SijZ0t92_fI/AAAAAAAABbI/e3k5kY4Lur0/s400/Much Makeup.bmp

        Epäilen, ettet ole mies. Ja naisistakin se kaikkein vähiten asiantuntija.


      • lite mera
        vööpötin kirjoitti:

        Tässä taas on sopivasti. Värivoiteet on lähes poikkeuksetta joka naisella kamalan näköistä. Luonnottoman näköinen naamataulu. Harva osaa käyttää oikean sävyistä ja oikein värivoiteita. Siksi mielummin ilman kokonaan, kun tuhraa itsestään naamiopään näköisen.

        http://3.bp.blogspot.com/_MZkb1F-Oflc/SijZ0t92_fI/AAAAAAAABbI/e3k5kY4Lur0/s400/Much Makeup.bmp

        Määrä riippuu täysin ehostettavasta kohteesta. Toiset tarvii enempi kuin toiset.


      • vööpötin

      • lite mera
        8+4 kirjoitti:

        Epäilen, ettet ole mies. Ja naisistakin se kaikkein vähiten asiantuntija.

        Komppaan


      • vööpötin
        lite mera kirjoitti:

        Määrä riippuu täysin ehostettavasta kohteesta. Toiset tarvii enempi kuin toiset.

        Ei auta jos ei osaa.


      • lite mera
        vööpötin kirjoitti:

        Ei auta jos ei osaa.

        No sitten kannattaa käyttää ammattilaisen apua...


      • vööpötin
        lite mera kirjoitti:

        Tää on niinkuin katsojasta kii?

        No näyttääkö susta hyvälle vai? Rasvainen ja paksu kerron värivoidetta? Jos näyttää epäilen ettei ole estetiikan tajua lainkaan.


      • vööpötin
        lite mera kirjoitti:

        No sitten kannattaa käyttää ammattilaisen apua...

        Villi veikkaus, kuinkahan moni käyttää ammattilaisen apua ja edes tajuaa ettei osaa ja vois käyttää ammattilaista, koska ei itse osaa. Katukuvasta päätellen hyvin harva.

        Ei edes kaikki kosmetologit osaa meikata.


      • lite mera
        vööpötin kirjoitti:

        No näyttääkö susta hyvälle vai? Rasvainen ja paksu kerron värivoidetta? Jos näyttää epäilen ettei ole estetiikan tajua lainkaan.

        Jokainenhan laittaa just niin paljon kuin itsestä hyvältä tuntuu!
        Jollainhan voi olla tarkoituskin säpsäyttää muita ohikulkijoita


      • lite mera
        vööpötin kirjoitti:

        Villi veikkaus, kuinkahan moni käyttää ammattilaisen apua ja edes tajuaa ettei osaa ja vois käyttää ammattilaista, koska ei itse osaa. Katukuvasta päätellen hyvin harva.

        Ei edes kaikki kosmetologit osaa meikata.

        Kaikilla ei ole varaa ko.palveluihin. Täytyy itse soveltaa...


      • vööpötin
        lite mera kirjoitti:

        Jokainenhan laittaa just niin paljon kuin itsestä hyvältä tuntuu!
        Jollainhan voi olla tarkoituskin säpsäyttää muita ohikulkijoita

        Joo mutta ei pidä loukkaantua, jos joku pitää naamaa vastenmielisenä eikä kauniina.


      • lite mera
        vööpötin kirjoitti:

        Joo mutta ei pidä loukkaantua, jos joku pitää naamaa vastenmielisenä eikä kauniina.

        Mutta ei pidä lähteä rankalla kädellä arvostelemaankaan muitten ulkonäköä...jokainen taaplaa tässäkin tyylillään


      • vööpötin
        lite mera kirjoitti:

        Mutta ei pidä lähteä rankalla kädellä arvostelemaankaan muitten ulkonäköä...jokainen taaplaa tässäkin tyylillään

        Mielipide on mielipide, siitä ei tarvi tykätä. Kuten ei kaikkien ulkonäöstäkään. Moni vaan pilaa sen ulkonäkönsä meikeillä itsensä sotkemalla.


      • lite mera
        vööpötin kirjoitti:

        Mielipide on mielipide, siitä ei tarvi tykätä. Kuten ei kaikkien ulkonäöstäkään. Moni vaan pilaa sen ulkonäkönsä meikeillä itsensä sotkemalla.

        Vaikkei jonkun naamataulu viehätä niin senkin voi olla korrektisti sanomatta ääneen/jälkeen päin juoruilla asiasta.


      • vööpötin
        lite mera kirjoitti:

        Vaikkei jonkun naamataulu viehätä niin senkin voi olla korrektisti sanomatta ääneen/jälkeen päin juoruilla asiasta.

        No enhän mä juoruilekkaan. Ei tullut edes mieleen moinen. Mä sanon suoraan, jos sanottavaa on. Ja ei, en tykkää meikkipytyn näköisistä naamoista.


      • lite mera
        vööpötin kirjoitti:

        No enhän mä juoruilekkaan. Ei tullut edes mieleen moinen. Mä sanon suoraan, jos sanottavaa on. Ja ei, en tykkää meikkipytyn näköisistä naamoista.

        Jaa suoraan kohdehenkilölle?


      • vööpötin
        lite mera kirjoitti:

        Jaa suoraan kohdehenkilölle?

        No kyllä, jos kysyy onko mun meikki hyvännäköinen. Jos se on meikkipytyn näköinen sotkuposs ja pellemeikki, niin kyllä sanon ettei ole.

        Turha se on valehdella, kun toinen vielä nolaa ittensä pellemeikissään maailmalla.


      • lite mera
        vööpötin kirjoitti:

        No kyllä, jos kysyy onko mun meikki hyvännäköinen. Jos se on meikkipytyn näköinen sotkuposs ja pellemeikki, niin kyllä sanon ettei ole.

        Turha se on valehdella, kun toinen vielä nolaa ittensä pellemeikissään maailmalla.

        Tarkoitin, että jollei kysy! Menetkö sanomaan?


      • ?

      • vööpötin
        lite mera kirjoitti:

        Tarkoitin, että jollei kysy! Menetkö sanomaan?

        En kai mä mene silloin sanomaan. Taino riippuu kuinka tuttu ihminen kyseessä on. Joku frendi niin voisin sanoa, että olet kyllä nyt sutannut naamaas liikaa meikkiä.

        Mulla oli nuorempana sellanen kaveri, joka landelle kesälomalle tullessa raahas säkillisen meikkiä mukana. Joka kerta kun lähdettiin raitille ihan vaan landen hiekkatielle kävelemään se puunas naamaansa toista tuntia ja hiuksiaan toisen tunnin. Siis häh?! Landelle kävelemään, missä menee tyyliin muutama hassu auto tai traktori ohi, ehkä muutama mopopoika.

        "No jos joku sattuu katsomaan päin". Uf..


        Yks kaveri nukkuikin meikeissään, aamulla lisäs vanhan ripsarin päälle uutta. Luoja että sitä ripsaria oli paljon. Joskus kyllä oli ripsiä poikki. Miksiköhän? Ja kauhee akne, värivoiteet naamassa 24/7.

        En vaan tykkää pakkelinaamasta, se ei ole minusta kaunista katseltavaa. Ei voi mitään.


      • vööpötin
        ? kirjoitti:

        Ruokakaupassa näyttää pahalta, mutta yökerhon tai illan hämärässä hyvältä.

        Säkkipimeässä kyllä.

        Minusta olis hyvä meikki sellainen missä kehtaa olla missä vaan koska vaan. Luonnollinen.


      • lite mera
        vööpötin kirjoitti:

        En kai mä mene silloin sanomaan. Taino riippuu kuinka tuttu ihminen kyseessä on. Joku frendi niin voisin sanoa, että olet kyllä nyt sutannut naamaas liikaa meikkiä.

        Mulla oli nuorempana sellanen kaveri, joka landelle kesälomalle tullessa raahas säkillisen meikkiä mukana. Joka kerta kun lähdettiin raitille ihan vaan landen hiekkatielle kävelemään se puunas naamaansa toista tuntia ja hiuksiaan toisen tunnin. Siis häh?! Landelle kävelemään, missä menee tyyliin muutama hassu auto tai traktori ohi, ehkä muutama mopopoika.

        "No jos joku sattuu katsomaan päin". Uf..


        Yks kaveri nukkuikin meikeissään, aamulla lisäs vanhan ripsarin päälle uutta. Luoja että sitä ripsaria oli paljon. Joskus kyllä oli ripsiä poikki. Miksiköhän? Ja kauhee akne, värivoiteet naamassa 24/7.

        En vaan tykkää pakkelinaamasta, se ei ole minusta kaunista katseltavaa. Ei voi mitään.

        Tuommoisten kokemusten jälkeen alkaa pikkasen tulla hyväksyntääkin mielipiteillesi. Ärsytyskynnys sulla asiassa aika matalalla?
        Taitaa osittain olla vain tapa meikkailla: meni minne minne tahansa.


      • vööpötin
        lite mera kirjoitti:

        Tuommoisten kokemusten jälkeen alkaa pikkasen tulla hyväksyntääkin mielipiteillesi. Ärsytyskynnys sulla asiassa aika matalalla?
        Taitaa osittain olla vain tapa meikkailla: meni minne minne tahansa.

        No en tiedä kaipaako sekään asia mun hyväksyntää, mutta en vaan käsitä miksi luonnollisestikin kauniit naiset sotkee naamansa meikeillä. Yllin kyllin väriä pintaan oikeasti rumentaa, ei suinkaan kaunista.

        Joitain kohtia voi hiukan korostaa, mutta jos meikkiä on niin paljon, ettei se enää ikään kuin asetu naamalle ja naama on kuin eri ihmisen, niin en enää jaksa tajuta miksi. Värivoide vielä nostaa ihokuokoset esiin joillan ja kaikki finnit oikeen korostuu niillä. Sitten jää jostain kohtaa iho kuultamaan valkoisempana, kun se värivoiteella vedetty alue. Sotku on valmis. Kaula valkoinen ja naama on kuin sekunda somalin.

        Joku drag quuen menee tai muu teatteritaiteilija. Kun halutaan vetää ns. pellerooli päälle.


      • lite mera
        vööpötin kirjoitti:

        No en tiedä kaipaako sekään asia mun hyväksyntää, mutta en vaan käsitä miksi luonnollisestikin kauniit naiset sotkee naamansa meikeillä. Yllin kyllin väriä pintaan oikeasti rumentaa, ei suinkaan kaunista.

        Joitain kohtia voi hiukan korostaa, mutta jos meikkiä on niin paljon, ettei se enää ikään kuin asetu naamalle ja naama on kuin eri ihmisen, niin en enää jaksa tajuta miksi. Värivoide vielä nostaa ihokuokoset esiin joillan ja kaikki finnit oikeen korostuu niillä. Sitten jää jostain kohtaa iho kuultamaan valkoisempana, kun se värivoiteella vedetty alue. Sotku on valmis. Kaula valkoinen ja naama on kuin sekunda somalin.

        Joku drag quuen menee tai muu teatteritaiteilija. Kun halutaan vetää ns. pellerooli päälle.

        Voihan joku todellisuudessa halutakin tollaisen stailin.
        Tämä voi myös olla meikkifirmojen hyvää ja onnistunutta markkinointia. Käytetään vaikka ei välttämättä tarvitsisi, mutta kun mainoksessa oli että toimii.
        iälle 10-19 1 meikkituote käyttöön
        iälle 20-29 2 tuotetta
        iälle 30-39 3 tuotetta jne.
        Miltäs kuulostaisi?


      • worldwar3.women-vs.-men
        vööpötin kirjoitti:

        Evvk. Mullakin on silmät päässä.

        http://www.google.com/search?q=too much makeup&hl=fi&rls=com.microsoft:fi:IE-SearchBox&rlz=1I7HPEB_fi&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=GEAmUMusFtCO4gSziIGACw&ved=0CEcQsAQ&biw=1280&bih=603

        Ai ei voisi vähempää kiinnostaa Kirjoita ja samalla se onkin niin tärkeää, että sinun kirjoitettava piikkittelevää kommenttia. Naiset hei! Tämä on hyvä esimerkki ihan suorasta itsensä kusettamisesta ja siitä kuinka, vaikka miehille suunnattu kysymys, niin naisilla pakottava tarve vallata palsta. Ja pastoja nämä valtaavatkin. Kokonaisuudessaan. Naisilla ei hajuakaan sukupuolisesta tasaa-arvosta. Tai sen verran, että ovat sen loukkaamisesta kiinnoissaan.


    • yybee fanit

      yybeen mielipidettä ventataan

    • Baariin eri meikit kuin ruokakauppaan. Vaikka mää olenkin nykyään tällainen maalaismoukka, niin -ttu mää en huulipunasta/kiillosta ja silmien päähän meikkaamisesta luovu (silloin kun meen postilaatikkoa pidemmälle :)

      Ei täs iässä tarvi enää miettiä, mikä ketäkin miellyttää ja mää olen täällä jo normaalin maineen aikoja sitten menettänyt... Jo teini-iässä :)

      • yybee fanit

        Jee! yybee rules


      • Mites, yybee :)

        unohtuuko ikinä pestä maalit puis ennen nukkumaan menoa?


      • Mites, yybee :) kirjoitti:

        unohtuuko ikinä pestä maalit puis ennen nukkumaan menoa?

        No aika harvoin nykyään. Max kerran vuodessa, jonkun pippalon jälkeen... Silloinkin olen yleensä pessyt, mutta joskus huonosti :(

        Piilarit (tai toinen niistä) on joskus jäänyt silmään.. Se hienomotoriikka aamuyöstä :/


      • ~cissi~
        yybee kirjoitti:

        No aika harvoin nykyään. Max kerran vuodessa, jonkun pippalon jälkeen... Silloinkin olen yleensä pessyt, mutta joskus huonosti :(

        Piilarit (tai toinen niistä) on joskus jäänyt silmään.. Se hienomotoriikka aamuyöstä :/

        Kaikki "alan asiantuntijat" aina sanoo, että puhdistus on ihonhoidon a ja o, koskaan missään olosuhteissa ei saa mennä meikit päällä nukkumaan.

        Ja mä meen aina baari-illan jälkeen meikkien kanssa nukkumaan, tai jos on miehen kanssa niin ei jaksa enää poistua sängystä pesemään meikkejä. Eikä ole iho mennyt pilalle, kyllä se itsensä puhdistaa.


      • Palstan vasemmisto
        ~cissi~ kirjoitti:

        Kaikki "alan asiantuntijat" aina sanoo, että puhdistus on ihonhoidon a ja o, koskaan missään olosuhteissa ei saa mennä meikit päällä nukkumaan.

        Ja mä meen aina baari-illan jälkeen meikkien kanssa nukkumaan, tai jos on miehen kanssa niin ei jaksa enää poistua sängystä pesemään meikkejä. Eikä ole iho mennyt pilalle, kyllä se itsensä puhdistaa.

        Oikeistopropagandaa!!


    • Kaikist yleisin virhe näyttäisi oman näkemykseni mukaan on silmien maskeeraminen "umpeen". Tummaa mascaraa, tummaa kajaalia, hirveet mustat feikkiripset jne... Lopputulos on jotain sellasta ettei tarkempaankaan katsomalla pysty sanomaan onko ko. henkilöllä siniset vai ruskeet silmät. Harvalla suomalaisella on niin isot silmät, että niitä kestäis reilummin maskeerata. Sitten nää huulipunat jotka poikee merkittävästi huulten normaalista sävystä...ei, ei, ei...


      Paras vienti...hmm...täällä päin kun katsoo minkälaisia on ns. "viejämiehet" jotka parveilee nuorten "klounityttöjen" ympärillä, niin yleensä niillä on rikkinäiset vanhat farkut jalassa, Koffin lippis päässä ja kynnenaluset mustan paskan värjäämät...jos sellainen kiinnostaa, niin ei muuta kuin pakkelia naamaan. Todennäköisesti se mieskin on pakkeloinut päivällä 90-luvun mersuaan isin tallissa :)

    • Sanonpahan vain

      Välillä tuntuu vähän siltä, että meikin määrästä puhuessa ajatellaan, että mitä enemmän meikkiä on, sitä luonnottomammalta näyttää. Vähällä, mutta räikeällä meikillä saa paljon pahempaa jälkeä kuin huolellisella, luonnollisemmilla sävyillä toteutetulla ehostuksella.
      http://www.latestbeauty.com/wordpress/wp-content/uploads/2009/01/natural-makeup.bmp
      Uskaltaisin veikata, että tälläkin tytöllä on kasvoissaan vähintään meikkivoide, puuteri, luomiväri tai muutama, ripsiväri, huulikiilto (tai vaalea huulipuna), poskipuna ja mahdollisesti myös kulmakarvaväri ja erinäisiä pohjustusvoiteita. (Puhumattakaan mahdollisesta Photoshopista.) Kuulostaa paljolta, ja sitä se onkin. Mutta lopputulos on hyvinkin luonnollisen näköinen, ja huvittavasti juuri tällaiseen kuvaan usein viitataan puhuttaessa, että vähemmän meikkiä on mukavamman näköistä. Jos meikkejä ei osaa käyttää oikein (esim. löytää oikeita sävyjä ja ymmärtää, että varsinkin kaikessa eniten näkyvän meikin, kuten luomivärien ja huulipunan sekä rajausten ja ripsien suhteen less is more), voi tuloksena olla järkyttävä ilmestys. Tällöin kyse ei välttämättä ole suoraan meikin määrästä vaan ennemmin laadusta.

    • riuttala76

      Enpä ole itse ikinä nähnyt naista, jolla olisi liikaa meikkiä.

    • meikkipar

      Meikkiä on liikaa silloin, kun meikin huomaa. Saunapuhtaat kasvot ovat makuuni.

    • Fjwenfsdfdfdf

      Jos neitiä läpsäyttää olkapäälle ja naama tippuu siitä lattialle niin silloin on vähä liikaa.

    • Anonyymi

      Ei ole liikaa meikkiä.
      Ei koskaan.
      Kymmenensentin meikkikerros on parasta.

    • Anonyymi

      Ei meikin tarvitse olla luonnollisen näköinen. Runsaasti meikatun ottaisin baarista mukaan mieluummkn kuin luonnollisen näköisen.

    • Anonyymi

      Viiskymppisen poikamiehen mielipide...

      "Milloin naisella on liikaa meikkiä?"

      Eikö kannattaisi pikemminkin miettiä, mitä (terveydellistä) hyötyä on turhien meikkien käytöstä?!

      Mitä kysymykseen tulee, itse ainakin suosin ennemmin luomua, kuin että vedetään päälle joka päivä maksimaalinen määrä erilaista pakkelointia. Noin pidemmän päälle, ei taida olla kovin terveellistä ja taitaa olla pikemminkin elimistön kannalta enemmän tarpeetonta kemikaalikuormaa. Terve iho ei turhia kemikaaleja kaipaa.

      Eli, kohtuus kaikessa, ja ilmankin pärjää aivan hyvin...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9139
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3799
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      86
      2665
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2494
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1773
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1602
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe