Sain tuommoset vanhat mutta hyväkuntoset karvakengät. Kehtaako nuita käyttää pakkasilla vai saanko yleisen halveksunnan niskaani, jos saamelainen näkee? Mistähän noista erottaa ovatko miesten vai naisten? Kokokaan ei suoraan kerro.
Auttakaapa vähän asioista tietävät.
Karvakengät
10
1824
Vastaukset
- Asioista tietävä
Mitä väliä sillä onko miesten vai naisten karvakengät? Näkyyhän noita feikki neljäntuulen lakkia käyttäviä naisiakin.
- Joo, mutta...
Saamelaisten mielestä nuiden käyttöön pitää hakea lupa saamelaskäräjiltä, kun ovat osa heidän pukuaan, aivan kuten neljän tuulen lakki jota ei myöskään sovi käyttää muiden kuin saamelaiskäräjien hyväksymän saamelaisen.
- farkut lököttäen
Joo, mutta... kirjoitti:
Saamelaisten mielestä nuiden käyttöön pitää hakea lupa saamelaskäräjiltä, kun ovat osa heidän pukuaan, aivan kuten neljän tuulen lakki jota ei myöskään sovi käyttää muiden kuin saamelaiskäräjien hyväksymän saamelaisen.
ympripäisään sitä kyllä horjutaaan kapakasta kapapkkaan, ,,,,
- lokki
hömöjähän ne feikkilakkeja käyttävät naiset ovatkin
kannattaa ottaa selvää ennen kuin vaatteen pukee päälleen - Karva Aslakka
Saamelainen ei kyllä välitä jos sulla on karvakenkät jalassa eli nutukaat .
- árvalit
Ei haittaa, käyttäväthän nuo lappilaisetkin (lapin asukkaat) nutukkaita..
Suomen talvi on aika petollinen. - joomoimari
Minulle on saamelainen tehnyt karvakengät kiitokseksi ja käytettäväksi.
- heinää kenkään
Jos nyt niitä kehtaa käyttää, mutta ne on tehty käytettäväksi kenkäheinan keralla, ei sukkien kanssa. Sukkien kanssa ne eivät ole edes kunnolla lämpimät.
Joten joudut hommaamaan heinät niihin nutukkaisiin. - joomoimari
Mie olen käyttäny molempien, sukkien ja heinien kans ja kyllä net ihan lämpimät on sukillaki. Paljon lämpimämmät ku mitkään muut talvikengät mitä olen kokeillu.
- peltoböö
Kyllä niitä nutukkaita käyttää ja tekkeeki lappilaiset ja etelä-suomalaiset ja lappalaiset ja vaikka ketkä. Niihin on olemassa monen eri lapin alueen pauloja ja miesten ja naisten paulat on erikseen. Ja sitte on ei-minkään alueen pauloja ja paulattomia kenkiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315426- 363721
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833273- 112535
- 292132
- 122057
- 1631876
- 141358
- 1051352
- 1371154