Pituus hypyn askelmerkit

pera334

Hei!

Lapsille yritän opettaa eri lajeja (alle 10v koululaisia) En vain itse ole koskaan oppinut miten pituushypyssä mitataan askelmerkit kohdalleen. Voiko joku auttaa tai laittaa linkkiä mistä löytyis tietoa. Yritin etsiä netistä mutta en löytänyt tietoa mistään. Kiitos

4

2631

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ex-aituri

      Pistä lapset ensin juoksemaan ilman askelmerkkiä n.20m tai mikä tuntuukaan luontevalta. Kerro heille, että yrittävät osua lankkuun ilman sipsutuksia. Kun lapsi on hypännyt, kerro kuinka paljon meni yli/vajaaksi. Sitten lasketaan ihan vain jalka jalanperään askelmerkkiin asti. Muistan itselläni olleen 70-100 jalanmittaa pituushypyn askelmerkki.

      Toivottavasti auttoi´! :)

    • R.V.

      Alle 12-vuotiaat hyppäävät kilpailussa metrin pituiselta ponnistusvyöhykkeeltä ja hyppy mitataan ponnistuskohdasta sitä lähimpään alastulojälkeen. Askelmerkin ei siis tarvitse olla tarkka. Vauhdin pituus hyppääjän nopeuden mukaan, mitä nopeampi hyppääjä sitä pitempi vauhti.

      • pera334

        Kun olemme olleet nappula kilpailuissa niin muut vanhemat laskevat mitta nauhalla P9 luokassa askelmerkkejä ja homma vaikuttaa niin totiselta. Kun olen kysynyt neuvoja saan aivan kummia kommentteja että eihän tässä voi kilpakumppaneita lähteä neuvomaan, ota itse selvää.

        Tiedän kyllä miten hypätään mutta jollakin tavalla pitäis oppia sovittamaan vauhti, vauhdin pituus ja ponnistus oikealle jalalle. Itse myös hyppäsin nuorempana ja olin aika hyvä nuorissa ikäluokissa (useimmiten sijalla 1-3) mutta jo teiniiässä kukaan ei kertonut niksejä ja jäin sitten jälkeen ja kiinnostus meni. Olis kiva opettaa omille lapsille vähän enemmän, koska meidän urheiluseurassa kenelläkään ei oikein ole kiinnostusta syvemmin opastaa ketään. Mennään vain kerran viikossa harjoituksiin tekemään jotain, ja palautetta ei saa koskaan.


    • lllloooolll

      Moi,minä olen 10v lapsi.Olin tänään Lohjan koulujen välisissä kilpailuissa.Voitin tuloksella 365.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8366
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe