Hei!
Lapsille yritän opettaa eri lajeja (alle 10v koululaisia) En vain itse ole koskaan oppinut miten pituushypyssä mitataan askelmerkit kohdalleen. Voiko joku auttaa tai laittaa linkkiä mistä löytyis tietoa. Yritin etsiä netistä mutta en löytänyt tietoa mistään. Kiitos
Pituus hypyn askelmerkit
4
3104
Vastaukset
- Ex-aituri
Pistä lapset ensin juoksemaan ilman askelmerkkiä n.20m tai mikä tuntuukaan luontevalta. Kerro heille, että yrittävät osua lankkuun ilman sipsutuksia. Kun lapsi on hypännyt, kerro kuinka paljon meni yli/vajaaksi. Sitten lasketaan ihan vain jalka jalanperään askelmerkkiin asti. Muistan itselläni olleen 70-100 jalanmittaa pituushypyn askelmerkki.
Toivottavasti auttoi´! :) - R.V.
Alle 12-vuotiaat hyppäävät kilpailussa metrin pituiselta ponnistusvyöhykkeeltä ja hyppy mitataan ponnistuskohdasta sitä lähimpään alastulojälkeen. Askelmerkin ei siis tarvitse olla tarkka. Vauhdin pituus hyppääjän nopeuden mukaan, mitä nopeampi hyppääjä sitä pitempi vauhti.
- pera334
Kun olemme olleet nappula kilpailuissa niin muut vanhemat laskevat mitta nauhalla P9 luokassa askelmerkkejä ja homma vaikuttaa niin totiselta. Kun olen kysynyt neuvoja saan aivan kummia kommentteja että eihän tässä voi kilpakumppaneita lähteä neuvomaan, ota itse selvää.
Tiedän kyllä miten hypätään mutta jollakin tavalla pitäis oppia sovittamaan vauhti, vauhdin pituus ja ponnistus oikealle jalalle. Itse myös hyppäsin nuorempana ja olin aika hyvä nuorissa ikäluokissa (useimmiten sijalla 1-3) mutta jo teiniiässä kukaan ei kertonut niksejä ja jäin sitten jälkeen ja kiinnostus meni. Olis kiva opettaa omille lapsille vähän enemmän, koska meidän urheiluseurassa kenelläkään ei oikein ole kiinnostusta syvemmin opastaa ketään. Mennään vain kerran viikossa harjoituksiin tekemään jotain, ja palautetta ei saa koskaan.
- lllloooolll
Moi,minä olen 10v lapsi.Olin tänään Lohjan koulujen välisissä kilpailuissa.Voitin tuloksella 365.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12701Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581331Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165- 1271028
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071000Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä18996Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42899
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297885- 72875