Nainen haluaa olla vain kaveri..

kaveriko vain?

Tapailemani nainen ilmoitti vastikään, että haluaisi olla kanssani vaan kavereita. Olimme tapailleet pari kuukautta, mutta erinäisistä syistä johtuen sutinasta ei sitten tullut mitään pidempiaikaista. Minulle jäi vähän ikävä tunne, että enkö kelpaa muuksi kuin kaveriksi. Jostain syystä minulla on vielä tunteita häntä kohtaan. Onko kuitenkaan enää mitään järkeä lähteä ehdottamaan kaveripohjaltakaan tapaamista tai ylipäänsä olla häneen yhteydessä? Mitä se kaveruus ylipäänsä tarkoittaa tämän jälkeen?

19

5967

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naistuntija

      Et tunne käsitettä kaverikortti.

      Nainen antaa kaverikortin miehelle siitä syystä, ettei näe tässä omaa miesystävääsä, muttei tahdo miehen alkavan hänelle ilkeäksi. Useimmiten jatko menee niin, että jos satutte törmäämään jossain, voitte moikata ja hymyillä toisillenne.

      Ja älä missään nimessä tee sitä virhettä, että alkaisit kuvitella teidän alkavan vielä joskus seurustelemaan.

    • 995

      Itsesi kannalta on parempi, ettet pidä tähän naiseen yhteyttä, unohdat nopeammin. Kaveruus tarkoittaa, että haluaa erota sovussa niin kuin edellinenkin sanoin.

    • kaveriko vain?

      Karu totuushan tuo taitaa olla, että ei siitä enää mitään tulisi. Pohjimmiltani tunnen sen, että tämä kaveripäätös oli helpotus, sillä melkoista säätämistähän se oli. Mutta jostain syystä ne tunteet vielä ovat pinnassa. En vain vielä ehtinyt kunnolla oppia tuntemaan häntä eikä hänkään minua, mistä syystä kaikki tuntuu hätiköidyltä.

      • naistuntija

        Nuo pakinantosyyt ovat usein sellaisia, ettei niitä mieluusti toiselle sano. Variaatioita on miljoonia, mutta niinhän se menee, että vastapuoli etsii parempaa kumppania. Siis itselleen sopivampaa: luonteen, ajankäytön, etämään suhtautumisen, kiinnostusten kohteen, huumorintajun, käytöstapojen jne. puolesta suurempaa matchia.


      • kaveriko vain?
        naistuntija kirjoitti:

        Nuo pakinantosyyt ovat usein sellaisia, ettei niitä mieluusti toiselle sano. Variaatioita on miljoonia, mutta niinhän se menee, että vastapuoli etsii parempaa kumppania. Siis itselleen sopivampaa: luonteen, ajankäytön, etämään suhtautumisen, kiinnostusten kohteen, huumorintajun, käytöstapojen jne. puolesta suurempaa matchia.

        Kuulin kyllä häneltä jos jonkinmoista syytä, miksei jutusta tullut mitään ja pidän niitä kyllä todella mitättöminä syinä. Hän ikäänkuin etsimällä etsi minusta epäkohtia, joista ei pitänyt. Eli pieniltä tuntuvat asiat pääsivät kärjistymään ja aiheuttivat lopulta sotkun. Voiko esim. sosiaalisuus ja ihmisläheisyys vaikuttaa negatiivisesti alkavaan suhteeseen?


      • naistuntija
        kaveriko vain? kirjoitti:

        Kuulin kyllä häneltä jos jonkinmoista syytä, miksei jutusta tullut mitään ja pidän niitä kyllä todella mitättöminä syinä. Hän ikäänkuin etsimällä etsi minusta epäkohtia, joista ei pitänyt. Eli pieniltä tuntuvat asiat pääsivät kärjistymään ja aiheuttivat lopulta sotkun. Voiko esim. sosiaalisuus ja ihmisläheisyys vaikuttaa negatiivisesti alkavaan suhteeseen?

        Toki voi. Tosin nyt tarvisi enemmän tietoja, millainen nainen on kyseessä, ja millaisissa tilanteissa ja ennen kaikkea miten tuot ihmisläheisyyden esiin.

        Sellaista alfaahan naiset tuppaavat jahtaamaan. Muiden ihmisten huomioiminen on useimmiten positiivista, mutta jos näytät tietynkaltaisten naisten silmissä naiivilta hipiltä, intohimo kokee kolauksen.

        Sosiaalisuudesta tulisi tähän hätään sellainen mieleen, että jos tulet muidenkin naisten kanssa hyvin toimeen, heikon itsetunnon omaava nainen voi pitää asiaa huonona juttuna. Tässäkin taas kyse siitä, miten olet muiden ihmisten kanssa. Yleisesti ottaen naiset kylläkin haluavat miehen, jolla on muitakin ottajia (koska tietyt piirteet miehessä ovat haluttuja), mutta luottamus ja tämän yhden naisen yksilöllisyys täytyy pitää mielessä, kun olet hänen kanssaan ja muidenkin ihmisten ympärillä.


      • kaveriko vain?
        naistuntija kirjoitti:

        Toki voi. Tosin nyt tarvisi enemmän tietoja, millainen nainen on kyseessä, ja millaisissa tilanteissa ja ennen kaikkea miten tuot ihmisläheisyyden esiin.

        Sellaista alfaahan naiset tuppaavat jahtaamaan. Muiden ihmisten huomioiminen on useimmiten positiivista, mutta jos näytät tietynkaltaisten naisten silmissä naiivilta hipiltä, intohimo kokee kolauksen.

        Sosiaalisuudesta tulisi tähän hätään sellainen mieleen, että jos tulet muidenkin naisten kanssa hyvin toimeen, heikon itsetunnon omaava nainen voi pitää asiaa huonona juttuna. Tässäkin taas kyse siitä, miten olet muiden ihmisten kanssa. Yleisesti ottaen naiset kylläkin haluavat miehen, jolla on muitakin ottajia (koska tietyt piirteet miehessä ovat haluttuja), mutta luottamus ja tämän yhden naisen yksilöllisyys täytyy pitää mielessä, kun olet hänen kanssaan ja muidenkin ihmisten ympärillä.

        Pidän usein yhteyttä läheisiini ja myös tapaan heitä. Puhun myös paljon heistä. On tullut oltua kauan yksin, joten viime aikoina tuo ihmisläheisyys on vain voimistunut. Mielestäni jokaisella on tähän oikeus. Olen myös melko tunteikas ja näytän sen toiselle suoraan puheilla tai eleillä. Voi olla, että tapailemani nainen säikähti tunteikkuuttani. Huomasin tämän ehkä liian myöhään. Tulen toimeen ihmisten kanssa ja minulla on myös naispuoleisia kaveritakin, jotka eivät tosin ole mitään "sutinatuttuja". Huomasin, että tämä vaivasi häntä ja saattoi kasvattaa epäluottamusta minua kohtaan, mikä oli kuitenkin aivan turhaa. Tiedän kyllä kenen kanssa olen ja kunnioitan sitä.

        Mutta, olen tällainen enkä voi muuksi muuttua. Enkä todellisuudessa tiedä, mikä oli lopullinen syy kaikelle tälle. Kuten totesit aiemmin, "Variaatioita on miljoonia.."


    • dkfkrlkkkkk
    • nainen kysyy

      Kuulostaa tutulta. Aivan, kuin olisin ollut se nainen ! Eli itselläni sama tilanne, mutta toiselta kantilta katsottuna. Haluaisin pitää tämän, minulle läheiseksi tuntemani miehen, ystävänäni. Arvostan häntä ihmisenä, enkä haluaisi menettää häntä. Mutta mies ei ymmärrä lainkaan tunnettani. Onko aivan mahdotonta olla ystävä, jos on ollut sutinaa ?

      • kaveriko vain?

        Millaisena sinä itse koet ystävyyden "sutinan" jälkeen? Tämä on se asia, jota koitan selvittää nyt itselleni.


      • JiiMunKaa

        Entä jos olette olleet ihastuneita 25 vuotta sitten ja tavanneet uudestaan ettekä ole olleet missään tekemisissä neljännes vuosisataan? Eikö tässä luulis olevan jotain muutakin kun kaverihaluja.


    • 14

      Niinhän se tuppaa menemään, että kaikki välit poikki.

      Oletko itse ollut joskus korviasi myöten ihastunut johonkin mieheen, joka on sitten loppujen lopuksi antanut sulle pakit, ja vielä haluaisit ruveta kuuntelemaan, miten sen elämässä tapahtuu, mikä on ollut mukavaa jne, esittää iloista, vaikka sisuskaluissa sieppaa tietoituus, ettet saa toista ikinä?

      Ei sillä, kyllä tuo varmasti joiltakin onnistuu, riippuen ihmisistä ja millainen yhteinen stoori heillä on takana, mutta todella harvinaista tuollainen on.

    • oppeliini1

      "Olimme tapailleet pari kuukautta" Tuo on vasta tutustumisajan alkua!

      Mikäli säpinällä tarkoitat intiimiä yhdessäoloa, ei ole lainkaa ihme että ystäväsi kaatoi jäitä pussiisi!
      On hyvä olla tunteikas mutta säästä tunteilusi ihmiselle jonka todella tunnet ja joka todella tuntee sinut. Pari kuukautta on aivan liian lyhyt aika .

      Minä näen- haluan- saan kaiken jo eilen aina näyttää vievän hakoteille. Ellet sitä ole itse vielä omakohtaisesti oppinut, katsele ympärillesi.

      • kaveriko vain?

        Juuri sitä nopeasti etenemistä koitin varoa, mutta annoin tunteilleni vallan. Lyhyessä ajassa molemmilla rupesi olemaan voimakkaita tunteita toista kohtaan ja pian jo olimme kuin kaksi kyyhkystä. Sitten hän alkoi etääntyä, välillä antaen köyttä ja kuitenkin vetäisi sen takaisin. Eli antoi ymmärtää että hänellä olisi lämpimiä tunteita minua kohtaan, mutta ei niitä sitten todellisuudessa ollutkaan. Miten lienee tuon kaveruuden laita sitten, senkin haluaisin tietää.


    • naistuntija

      Nyt vaikuttaa vahvasti siltä, että naisella oli heikko itsetunto. Haki sinusta ainoastaan omanarvontunnon pönkitystä.

      Todella v*ttumaista, mutta niin yleistä. Sinuna en edes sylkäisisi naisen suuntaan, nuo temput aiheuttaa itelleni vahvoja puistatuksia.

      • kaveriko vain?

        Kyllä siinä taisi olla molemmilla heikko itsetunto, hänellä ehkä vielä heikompi, mikä näkyi epävarmuutena ja jonkinlaisena luottamuspulana. Olisinpa jotenkin pystynyt todistamaan kaikki epäilyt ja olettamukset vääriksi, mutta en saanut siihen mahdollisuutta. Yötä lainaten, "niin särkyvää on onni tää, niin mitättömästä voi kaikki sirpaleiksi sälähtää.."


    • opppi

      Unohda koko nainen, sellaiset kaverisuhteet harvoin toimii eivätkä anna mitään jotka alkavat ihastuksesta ja muuttuvat pikaromanssiksi tämän jälkeen toinen osapuoli ilmoittaa että ollaan vaan kaveripohjalta.
      Näin se on, itseäsi kiusaat jos pyristelet siinä lähellä kun kaverillasi alkaa aika ajoin olla sutinaa muiden kanssa,
      oma kokemukseeni perustan, minulle nainen sanoin yli 20v sitten että tykkään ja rakastan sinua mutta ollaan vaan kaveripohjalla, lähti enkä sen jälkeen hänestä kuullut.

    • Nuotiedetään

      Bitch haluaa aina olla kaveri kun pelkää sitoutumista.

      • eivakiinnu

        vaihtaa kaverin pian toiseen, niinkö


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2824
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      526
      2671
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1855
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1787
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1733
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1679
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1282
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      87
      1116
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      58
      1099
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1092
    Aihe