Paljonko juoksisit cooperin testissä?

onko hyvä kunto

Ja montako etunoja punnerrusta jaksat tehdä.

138

518

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyöstix

Varmaan toi 3000 m menis. Punnerruksia jokusen :)

• En ole juossut cooperin testiä sitten armeijan, jolloin meni 2650. Olen tehnyt polkupyöräergoa ja 3,5 hapenottokyvyn pitäisi vastata noin 2700 metrin tulosta. Tosin fillarin polkeminen on vähän eri asia kuin juokseminen. Pitäisi varmaan omaksi ilokseen kokeilla joskus.

Olen paska punnertaja. Saan tällä hetkellä vähän alta huntin penkistä, joten siihen nähden noin 30 punnerrusta ei mielestäni ole yhtään mitään. Teenköhän niitä liian puhtaasti vai jotenkin väärin?

• Punnertaminen on eri juttu, kuin penkki. Sun pitää treenata punnerruksia, jos haluat saada hyvää tulosta punnerruksissa.

Itse tein aikoinaan joka aamu 200 etunojapunnerrusta ja sen lisäksi molemmilla käsillä 50 yhdenkäden punnerrusta.

• dazu kirjoitti:

Punnertaminen on eri juttu, kuin penkki. Sun pitää treenata punnerruksia, jos haluat saada hyvää tulosta punnerruksissa.

Itse tein aikoinaan joka aamu 200 etunojapunnerrusta ja sen lisäksi molemmilla käsillä 50 yhdenkäden punnerrusta.

Niin varmaan. Kunhan ihmettelen, miten näin hoikka poika ei saa enempää punnerruksia. Tein saman verran, kun nostin 60 penkistä 3 vuotta sitten. Vuosi sitten penkki oli huntti ja silti ei punnerrustulos ollut parantunut.

Vaan onhan kyseessä joko voima- tai kestävyyslaji.

• Ratikkakuski kirjoitti:

Niin varmaan. Kunhan ihmettelen, miten näin hoikka poika ei saa enempää punnerruksia. Tein saman verran, kun nostin 60 penkistä 3 vuotta sitten. Vuosi sitten penkki oli huntti ja silti ei punnerrustulos ollut parantunut.

Vaan onhan kyseessä joko voima- tai kestävyyslaji.

Eipä nekään, jotka nostaa 150kg penkistä, saa paljoa enempää, kuin sen 30 etunojaa, ellei ole niitä tehneet.
        Luulen, että siinä on jollain tapaa eri lihakset käytössä. Punnerrustulos muuten laskee myös helposti, eli, jos olet pari kk punnertamatta ja ennen meni 200, niin sitten menee enää 100 ja tuloksen parantaminen on taas kovan ja pitkäjänteisen työn takana. :/

• Cooperista ei hajuakaan. Punnerruksia paljon, mutta en nyt testaa kun oli ojentaja treeni tossa aikaisemmin.

• Jospa ensikerralla salilla käydessäni treenin jälkeen kokeilen miten käy, jos ohjelmoin juoksumaton pitämään 2200 vauhtia ja sitten seuraavalla 2400 jos ekakerta menee helposti.

Juokseminen on ollu mulle aina vastenmielistä touhua.

• hahmotelma kirjoitti:

Jospa ensikerralla salilla käydessäni treenin jälkeen kokeilen miten käy, jos ohjelmoin juoksumaton pitämään 2200 vauhtia ja sitten seuraavalla 2400 jos ekakerta menee helposti.

Juokseminen on ollu mulle aina vastenmielistä touhua.

Hassua muuten, että miten nuo arvosanat menee... 17-20v tarvii 3000m erinomaiseen, kun 21-29v tarvitsee vain 2800. Vaikka kaiken järjen mukaan vielä tuossavaiheessa vaatismustason pitäisi vain lisääntyä... vaikkakin sitä yleensä tulostaso laskeekin ihmisillä... vaan niillä jotka treenaa on se huippu vasta edessä päin kakskymppisenä.

• hahmotelma kirjoitti:

Hassua muuten, että miten nuo arvosanat menee... 17-20v tarvii 3000m erinomaiseen, kun 21-29v tarvitsee vain 2800. Vaikka kaiken järjen mukaan vielä tuossavaiheessa vaatismustason pitäisi vain lisääntyä... vaikkakin sitä yleensä tulostaso laskeekin ihmisillä... vaan niillä jotka treenaa on se huippu vasta edessä päin kakskymppisenä.

Taitaa olla vähän kaksipiippuinen juttu. Esimerkiksi ihmisen maksimisyke laskee iän myötä. Toistaalta parhaat maratoonarit on kolmekymppisiä, koska kestävyyden kehittyminen huippuunsa vie niin kauan aikaa.

Taitaa olla vähän kaksipiippuinen juttu. Esimerkiksi ihmisen maksimisyke laskee iän myötä. Toistaalta parhaat maratoonarit on kolmekymppisiä, koska kestävyyden kehittyminen huippuunsa vie niin kauan aikaa.

Niin tai puhumattakaan 5km ennätyksistä, jotka ovat lähimpänä tuota 12min urakkaan, mitä juoksumatkoihin tulee.

• hahmotelma kirjoitti:

Niin tai puhumattakaan 5km ennätyksistä, jotka ovat lähimpänä tuota 12min urakkaan, mitä juoksumatkoihin tulee.

Tosin Bekele näemmä juoksi oman ennätyksensä vain 22-vuotiaana. No ehkä cooperilal voi olla niin, että se on 25 ikävuoden jälkeen alamäkeä... Kun tuolta katselen missä iässä ennätykset viiden kilometrin matkalla tehdään.

No euroopan ennätys oli kolmekymppisen tekemä, mutta sekin saanut kansalaisuuden mantereelta vain vähän aiemmin.

• --------------------
        hahmotelma kirjoitti:

Miten niin VAIN 2800 ?

Sulla ei tosiaankaan ole käsitystä juoksusta. Vaatimustason ei pidä lisääntyä ikääntymisen myötä ja toisekseen ei tuo taulukko koske sellaista väkeä jotka treenaavat jatkuvasti, heille tuo 2800 on lastenleikkiä, mutta sunnuntai juoksijalle se on kova saavutus.

Itse juoksin vielä parivuotta ja 8 kiloa sitten noin 3000 metriä cooperissa, mutta nyt kun ei oikein ole tullut treenattua niin 2400 olisi tiukassa, mutta realistinen.

Jään mielenkiinnolla odottamaan cooper tulostasi.

Maksimisyke laskee, joo, mutta kukapa pääsee maksimisykkeeseen cooperissa? Eipä paljon auta, jos maksimisyke on 185 roundia minuutissa, jos jalat menee hapoille, kun on 165.

No, sitähän voi aina tietysti treenata, mutta anaerobinen on ihan oma hommansa ja sen rasittavuusaste elimistölle on niin suuri, ettei sitä voi tehdä, kuin kerran viikossa, paitsi suomi24 juoksupalstan vasta-alkajat, jotka pystyvät tekemään sen 5 kertaa viikossa.

• dazu kirjoitti:

Maksimisyke laskee, joo, mutta kukapa pääsee maksimisykkeeseen cooperissa? Eipä paljon auta, jos maksimisyke on 185 roundia minuutissa, jos jalat menee hapoille, kun on 165.

No, sitähän voi aina tietysti treenata, mutta anaerobinen on ihan oma hommansa ja sen rasittavuusaste elimistölle on niin suuri, ettei sitä voi tehdä, kuin kerran viikossa, paitsi suomi24 juoksupalstan vasta-alkajat, jotka pystyvät tekemään sen 5 kertaa viikossa.

Viimeisessä vedossa pyörällä maksimisyke oli 184 ja menin aivan hapoille. Vastus oli viimeiset 3 minuuttia 285 ja vaikeaa on sanoa, loppuiko jalat vai keuhkot ensin. Joka tapauksessa tuntui, että kuolema tulee juuri eikä kuntotesteri mikään lääkäri ole. Ehkä se sitten oli mitoitettu oikein, kun paukut loppuivat kesken molemmista samaan aikaan.

Lokakuussa taas, kunhan tämä bisse- ja makkarakausi loppuu. ;-)

• -------------------- kirjoitti:

Miten niin VAIN 2800 ?

Sulla ei tosiaankaan ole käsitystä juoksusta. Vaatimustason ei pidä lisääntyä ikääntymisen myötä ja toisekseen ei tuo taulukko koske sellaista väkeä jotka treenaavat jatkuvasti, heille tuo 2800 on lastenleikkiä, mutta sunnuntai juoksijalle se on kova saavutus.

Itse juoksin vielä parivuotta ja 8 kiloa sitten noin 3000 metriä cooperissa, mutta nyt kun ei oikein ole tullut treenattua niin 2400 olisi tiukassa, mutta realistinen.

Olet oikeassa. Minä en juokse vaan kävelen ympäri kaupunkia naisia katsellen reilut 100 km viikoon. Sitä se kuntotestarikin ihmettelee puhumattakaan lekurista, joka ihmettelee maksan gamma-gt-arvoa...

Miten niin VAIN 2800 ?

Ei niin pidä lisääntyä tietenkään ihan miten sattuu... Mutta pitääkö tolosvaatimus mitoittaa keskiverto pulliaisen mukaan? Sitähän saadaan sitten laskea vuodesta toiseen sitten. Tai niin ne ainakin ovat huolissaan jatkuvasti laskevasta fyysisestä kunnosta kansalaisilla meillä.

• hahmotelma kirjoitti:

Ei niin pidä lisääntyä tietenkään ihan miten sattuu... Mutta pitääkö tolosvaatimus mitoittaa keskiverto pulliaisen mukaan? Sitähän saadaan sitten laskea vuodesta toiseen sitten. Tai niin ne ainakin ovat huolissaan jatkuvasti laskevasta fyysisestä kunnosta kansalaisilla meillä.

Mutta onhan se yleiskuntotestiksi ihan hyvä mittari.

Miten niin VAIN 2800 ?

Enkä siis itse usko ihan siihen 2400m yltäväni. Se olisi yllätys. Tosin siinä on se tekijä, että minulla ei ole minkään laista hajua siihen millainen tulokseni olisi. Edellisen kerran olen juossut 11 vuotta sitten rapakuntoisena jonkun tuloksen ja se on se edellinen kerta kun olen juosten spurttia pidempää matkaa taittanut. Raportoin jahka se treeni kerta tulee, kun on sen verta energinen olo että lopetukseksi jaksaa.

• Kyöstix
        hahmotelma kirjoitti:

Enkä siis itse usko ihan siihen 2400m yltäväni. Se olisi yllätys. Tosin siinä on se tekijä, että minulla ei ole minkään laista hajua siihen millainen tulokseni olisi. Edellisen kerran olen juossut 11 vuotta sitten rapakuntoisena jonkun tuloksen ja se on se edellinen kerta kun olen juosten spurttia pidempää matkaa taittanut. Raportoin jahka se treeni kerta tulee, kun on sen verta energinen olo että lopetukseksi jaksaa.

Jokuhan vois vetää sua perässään:D

• Kyöstix kirjoitti:

Jokuhan vois vetää sua perässään:D

No jos joku niistä salin tiukoista muijista suostuu siinä matolla juoksemaan edellä, niin ennätyksiä rikotaan.

• Kyöstix
        hahmotelma kirjoitti:

No jos joku niistä salin tiukoista muijista suostuu siinä matolla juoksemaan edellä, niin ennätyksiä rikotaan.

Et taida pysyä peesissä...

• Kyöstix kirjoitti:

Et taida pysyä peesissä...

En niin... mutta ennen kuin se matto heittäis mut koomisesti seinään, niin ne ennätykset ois rikki.

• LiLiLi
        hahmotelma kirjoitti:

En niin... mutta ennen kuin se matto heittäis mut koomisesti seinään, niin ne ennätykset ois rikki.

11 vuotta sitten olet juossut testin - Etkö armeijaa viitsinyt käydä lainkaan?

• LiLiLi kirjoitti:

11 vuotta sitten olet juossut testin - Etkö armeijaa viitsinyt käydä lainkaan?

11 vuotta sitten viitsin käydä lainkaan. Helvetin typerys :D

Viimeisessä vedossa pyörällä maksimisyke oli 184 ja menin aivan hapoille. Vastus oli viimeiset 3 minuuttia 285 ja vaikeaa on sanoa, loppuiko jalat vai keuhkot ensin. Joka tapauksessa tuntui, että kuolema tulee juuri eikä kuntotesteri mikään lääkäri ole. Ehkä se sitten oli mitoitettu oikein, kun paukut loppuivat kesken molemmista samaan aikaan.

Lokakuussa taas, kunhan tämä bisse- ja makkarakausi loppuu. ;-)

Tein kans jonkinlaisen kuntotestin kun otettiin rasitus-EKG sairastellessani. Lääkäri totesi, että vähän huono kunto vaan, että treeniä lisää, kun pumppu alko ottaan rytmihäiriöö 165 kohdalla, eikä voinu enempää laittaa kierroksia lisää. Muutama kuukausi tuon jälkeen sain varmistuksen siitä, että pumppu oli ollut tulehtuneena, noh en minä onneksi niin hölmö ollut, että olisin treeniä oikeasti lisännyt, koska tiesin, että treenaamisen puutteesta se ei ollut kiinni, vaan päin vastoin.

• alamäkifani

Alamäkeen ja myötätuuleen. Muutoin en juokse!

• määmy

Ehkä 2 000, punnerruksii kevyesti 15.

• täysin nolla

Eilen sain punnerruksia 40 kun salilla punnersin huvikseni. Cooperis menis varmaan 2700 metrii. En ole mikään juoksija mut poljen paljon kuntopyörää ja salilla nostelen puntteja. 5 kertaa viikossa käyn salilla. Aika kohtuu kunto mulla taitaa olla vaikka hiukan mahaa onkin.

• 12 minsaa

Coopperis menis 12 minuuttia ja 30 punnerrusta, jos nainen alla

• Nasdaq

Hähhä hää

Olin juuri sanomassa jotain yhtä henkevää, kun jo ehdit.

(naurua)

• Nasdaq
        Nasdaq kirjoitti:

Hähhä hää

Olin juuri sanomassa jotain yhtä henkevää, kun jo ehdit.

(naurua)

Mä en tosiaankaan tiedä, sillä Cööperi pitäs juosta kentällä, siis tasasella ja vitoa vielä ympyrää. Aika vitun tylsää.

Etunojat on köyhiä varten.

• Omassa ikäluokassa kuulun ryhmään keskinkertainen kunto. Vaikka oon lopettanut tupakoinnin, niin keuhkot on pitkästä savustamisesta kärsineet. Kesällä juoksin cooperin, punnerruksia en oo mitannut.
      Hapenottokyky huono mutta lihaskuntoa löytyy muuten, esim polttopuiden teon kautta.

• mä vaan

En mä tykkää juoksemisesta. Punnerruksii menis 35-40 varmaan. Kuntopyörällä kun poljen niin matkaa tulee 34 km tunnin aikana. Vastus on aika kova kun hiki tulee ja kaks paitaa saan märäksi.

• "hiki tulee ja kaks paitaa saan märäksi. "

Tarkistan muuten vaan... siis... poljet jossain sisätilassa kuntopyörää ja vaihdat kesken kaiken paitaa, kun se tulee märäksi. Sisätilassa kuntopyörällä? Ymmärsinkö oikein?

• eiku,
        kaarne kirjoitti:

"hiki tulee ja kaks paitaa saan märäksi. "

Tarkistan muuten vaan... siis... poljet jossain sisätilassa kuntopyörää ja vaihdat kesken kaiken paitaa, kun se tulee märäksi. Sisätilassa kuntopyörällä? Ymmärsinkö oikein?

jospa hällä on kaksi paitaa päällekkäin!

• Kös?
        eiku, kirjoitti:

jospa hällä on kaksi paitaa päällekkäin!

Verkkopaita a la Turhapuro alinna?

• mä vaan

Joo, mä poljen salilla ja hikoilen paljon. Ei ole varmaan järkevää vaihtaa paitaa mut mä vaihdan kuitenkin.

• Ton perusteella

Aika kovassa kunnossa olet!

• En juokse kuin hätätilanteessa, 30 v sitten 2400 m ja etunojia 25.

• Jaa'a, aina olen juossut n. 2800, ensin kapasiteetin rajoilla ja sitten mukavuussyistä. Voi olla että pääsisin vieläkin samaan tai jopa 3000, mutta en usko että treenaamatta enempää menisi tällä kunnolla.

Punnerruksia en ole aikoihin tehnyt, enkä etenkään pitkänä egosarjana, mutta mutta uskoisin että n. 30 menisi itseä isommin rikkomatta kylmiltään. Juuri enempiä ei varmaan irtoaisikaan, luulen ma...

• 20-vuotiaana juoksin 3600. Nykyään "vähän" vähemmän. Tai ei tiedä kun ei ole tullut kokeiltua :p

Punnerruksista ei havaintoa.

• Eli 5000m olis mennyt aikaan 16.40, sellaista heikkoa sm-tasoa.

• dazu kirjoitti:

Eli 5000m olis mennyt aikaan 16.40, sellaista heikkoa sm-tasoa.

Itse kun olin intissä, niin yks sälli juoksi 4200m. Härnättiin sitä, että ei taida jenkkifudarilla olla aamupalaksi pelkkää kaurapuuroa, kun ei ole 5000m SM:iin lähtenyt. Pesäpalloilija juoksi samalla kertaa 3600m...

Jokseenkin oli hämmentävä fiilisi kun kahden kierroksen jälkeen ensimmäinen menee jo kierroksella ohi...

• Richartti kirjoitti:

Itse kun olin intissä, niin yks sälli juoksi 4200m. Härnättiin sitä, että ei taida jenkkifudarilla olla aamupalaksi pelkkää kaurapuuroa, kun ei ole 5000m SM:iin lähtenyt. Pesäpalloilija juoksi samalla kertaa 3600m...

Jokseenkin oli hämmentävä fiilisi kun kahden kierroksen jälkeen ensimmäinen menee jo kierroksella ohi...

Aika kova tulos jenkkifutarilla oli 5000m:lle, 14.51. Naisten olympia-vauhtia. Lasse Virénin en usko olleen noin hyvässä kunnossa armeijassa(!). Pesäpalloilijallakin aika hirveä kunto.
        Meillä oli muutama A-junioreiden Sm-sarjaa pelaava jääkiekkoilija ja muita seuraurheilijoita, nuo juoksivat sinne 3000m-3500m väliin. Muistaisin hämärästi, että joku olis juossut 3400m parhaaksi tulokseksi. Tosin olosuhteet olivat kelvottomat.

• Nasdaq
        dazu kirjoitti:

Aika kova tulos jenkkifutarilla oli 5000m:lle, 14.51. Naisten olympia-vauhtia. Lasse Virénin en usko olleen noin hyvässä kunnossa armeijassa(!). Pesäpalloilijallakin aika hirveä kunto.
        Meillä oli muutama A-junioreiden Sm-sarjaa pelaava jääkiekkoilija ja muita seuraurheilijoita, nuo juoksivat sinne 3000m-3500m väliin. Muistaisin hämärästi, että joku olis juossut 3400m parhaaksi tulokseksi. Tosin olosuhteet olivat kelvottomat.

Hetkellisen kuulo- ja muistelututkimusmatkani saldona havaitsin (synaptisella tasolla), että Virenin (Myrskylä) sydän on lähes kaksi kertaa suurempi kuin tavan taaplaajan.

Onko tuo geneettistä douppausta?

(sydämellistä naurua)

• Nasdaq
        Nasdaq kirjoitti:

Hetkellisen kuulo- ja muistelututkimusmatkani saldona havaitsin (synaptisella tasolla), että Virenin (Myrskylä) sydän on lähes kaksi kertaa suurempi kuin tavan taaplaajan.

Onko tuo geneettistä douppausta?

(sydämellistä naurua)

Siistiä

Cuul

http://www.youtube.com/watch?v=D7xRIqBEVso&feature=related

• Nasdaq

• Nasdaq

• Hävettäis kokeilla, sen voin sanoo. Jäis alimpaan tasoon, varmasti. Olin pari päivää selkävammainen, koska pyöräilin! :D Siitä voinee päätellä jotain. :(

• sinkkumies37

Armeijas juoksin 3400, eniten meidän tuvasta. nyt en tiedä mut varmaan joku 2700 menis varmaan. Lihaskunto on ihan kohtalainen, säbä treeneissa on mennyt 30 kun siel joutuu punnertaa välillä.

• Arvauksia: Cooper 2200-2400, etunojat 30.

• zisel

Ei hitto mitä tuubaa nää vastaukset täällä XD

En tiedä yhtään paljonko juoksisin coopperissa. Mä hengästyn jo ajatuksesta. Ihmeellistä että vaikka mun kunto nykyään on ehkä keskivertoa parempi (ja mitä se nyt sitten tupakoivalla ihmisellä voi olla) niin juoksemista ei vaan jaksa. Jaksan paljon rankempaa, esimerkkinä vaikka Bodypumppia hyvinkin mutta heti jos pitäis lähtee juoksee niin ei jaksa. Kai se on sitten niin tylsää että heti kun syke vähänkin nousee niin sen helpommin keskeyttää kun "ei jaksa" (?).

Miesten punnerruksia menee 16 yhteen putkeen. Tai en tiedä saisko jopa 20. Nääh, en usko. Leukoja jaksan vetää jotain 12.

• 12 leukaa naiselle on aivan mielettömästi, ellei satu olemaan taitovoimistelija tai vastaava.

• reenar
        Ratikkakuski kirjoitti:

12 leukaa naiselle on aivan mielettömästi, ellei satu olemaan taitovoimistelija tai vastaava.

zisel huippukunnossa....treeni tekee tuloksia

• Melkoisesti vedät leukoja. Tekee monelle miehellekin tiukkaa tuo määrä kertaheittoon.

• Onko naisillekin jotain omia punnerruksia? :/

• Ei tuttua
        voopotin kirjoitti:

Onko naisillekin jotain omia punnerruksia? :/

Joku "kevyt versio" varmaan.

• Ei tuttua kirjoitti:

Joku "kevyt versio" varmaan.

Kukahan torvi taas ehti miinuksen paukauttaa tohon. Urvelo torvelo! Mä en ole muunlaista punnerrusta koskaan älynnyt edes tehdä, kun sen mitä tekee miehet sekä naiset. Mikä se naisten versio on? Joku nostaa selästä vai?

• .
        Ratikkakuski kirjoitti:

12 leukaa naiselle on aivan mielettömästi, ellei satu olemaan taitovoimistelija tai vastaava.

No onhan se treenannu viikon jo.

• Ei tuttua
        voopotin kirjoitti:

Kukahan torvi taas ehti miinuksen paukauttaa tohon. Urvelo torvelo! Mä en ole muunlaista punnerrusta koskaan älynnyt edes tehdä, kun sen mitä tekee miehet sekä naiset. Mikä se naisten versio on? Joku nostaa selästä vai?

varmaan joku tolllainen. En kyllä ittekkään oo kuullu olevan kuin yhdenlaisia. Riippumatta sukupuolesta.

• voopotin kirjoitti:

Kun googlettaa saa enemmän vasutuksia, kun palstan miinupelleiltä.

http://www.youtube.com/watch?v=U-CycMk9gcc

Siis POLVILLAAN punnertamisesta on kyse, kun naistenpunnerrukssesta puhutaan. Aha. Kas kun ei makaa sohvalla ja laske vaan käsiä lattiaan ja nosta ylös.

• Ei tuttua kirjoitti:

varmaan joku tolllainen. En kyllä ittekkään oo kuullu olevan kuin yhdenlaisia. Riippumatta sukupuolesta.

Tulipa itsellekin taas uutta tietoa. Voikohan leukojakin vetää naisten tyylillä? Tuolin päällä, polvet koukkuun ja polvet suoriks. Leukaa vaan tangon päälle.

;)

• Ei tuttua
        voopotin kirjoitti:

Kun googlettaa saa enemmän vasutuksia, kun palstan miinupelleiltä.

http://www.youtube.com/watch?v=U-CycMk9gcc

Siis POLVILLAAN punnertamisesta on kyse, kun naistenpunnerrukssesta puhutaan. Aha. Kas kun ei makaa sohvalla ja laske vaan käsiä lattiaan ja nosta ylös.

Kas kun... kirjoitukses viimeinen lause :DD

• Ei tuttua
        voopotin kirjoitti:

Tulipa itsellekin taas uutta tietoa. Voikohan leukojakin vetää naisten tyylillä? Tuolin päällä, polvet koukkuun ja polvet suoriks. Leukaa vaan tangon päälle.

;)

Variaatioita löytyy ;)

• zisel
        voopotin kirjoitti:

Melkoisesti vedät leukoja. Tekee monelle miehellekin tiukkaa tuo määrä kertaheittoon.

Hmmm... oiskohan se sittenkin ollut 2 kpl? :D Jotenkin mulla on kyllä sellanen muistikuva että oisin vetänyt 12 leukaa ennenkun alotin nyt reenaa mutta ehkä muistan sitten omiani. Pitääpä muistaa piruuttaan koittaa kun pääsen tangolle. Sitten ainakin selviää että jos ei millään meinaa sitä 12 saada niin en varmaan ole tehnyt sitä kyllä ennenkään :D Mutta punnerrusmäärä on kyllä varma, sitä treenaan kyllä parhaillaan.

Laitan tähän samaan viestiin että oli tosi hienot kengät tuolla ketjussa johon laitoit sen aijaa- linkin. Ja mun mielestä ne sukatkin oli hienot - sopi hyvin niihin kenkiin :)

Mut joo, yleisvilkasu palstalle ja maate, öitä!

Totta, mutta tiedän pari miestä, jotka on saaneet jonain lukio-ikäisenä 15 leukaa treenaamatta. Se on aika p*rkeleen hyvin, joskin tää ziselin 12 olis periaatteessa jopa parempi.
        Leuanveto on mulle ollut aina vaikein laji, vaikka hauikset olikin ne kropan treenatuimmat ja suurimmat lihakset suhteellisesti.
        Enpä muista, paljonko olen parhaimmillaan saanut leukoja, mut varmaan jossain 20 ja 30 välissä. Luultavasti 30.

Armeijassa sain kaksi leukaa. Ensimmäisellä yrittämällä nolla ja toisella kaksi. Vaikeusastetta toi, kun meinasin tikahtua nauruun jo odottaessa vuoroani, kun näin, että tanko oli 250cm korkealla oleva rasvainen metallitanko ja lopulta täysin ylitsepääsemättömäksi jutuksi muodostui se, kun roikuin tangossa ja tuli käsky: "saatte suorittaa", siinä vaiheessa repesin ihan täysin ja putosin tangolta.

• zisel kirjoitti:

Hmmm... oiskohan se sittenkin ollut 2 kpl? :D Jotenkin mulla on kyllä sellanen muistikuva että oisin vetänyt 12 leukaa ennenkun alotin nyt reenaa mutta ehkä muistan sitten omiani. Pitääpä muistaa piruuttaan koittaa kun pääsen tangolle. Sitten ainakin selviää että jos ei millään meinaa sitä 12 saada niin en varmaan ole tehnyt sitä kyllä ennenkään :D Mutta punnerrusmäärä on kyllä varma, sitä treenaan kyllä parhaillaan.

Laitan tähän samaan viestiin että oli tosi hienot kengät tuolla ketjussa johon laitoit sen aijaa- linkin. Ja mun mielestä ne sukatkin oli hienot - sopi hyvin niihin kenkiin :)

Mut joo, yleisvilkasu palstalle ja maate, öitä!

Yks kaveri puhui joskus, että se oli saanut 20 leukaa, eikä se ollut koskaan treenannut mitään. Pistin sen sitten näyttään, niin sillä oli jalat maassa ja polvet vähän koukussa, eikä kädet ollu suorana missään vaiheessa, kun se teki ne leuat, eli sun pitää roikkua ilmassa, että ne voidaan hyväksyä.

• zisel
        dazu kirjoitti:

Yks kaveri puhui joskus, että se oli saanut 20 leukaa, eikä se ollut koskaan treenannut mitään. Pistin sen sitten näyttään, niin sillä oli jalat maassa ja polvet vähän koukussa, eikä kädet ollu suorana missään vaiheessa, kun se teki ne leuat, eli sun pitää roikkua ilmassa, että ne voidaan hyväksyä.

:D

Ne kerrat kun olen leukoja vetänyt niin olen joutunut hyppää siihen tankoon kiinni roikkuu ja alottanut siitä. Rupesin tosta tekniikasta miettii kyllä sen verran että kädet mulla ei varmaan ole mennyt suoriksi kun olen vetänyt leukoja, eli olen vaan nopeesti hosunut siinä pientä liikettä. Mutta tosiaan, eipä ole ennen niin paljon kiinnostanut mitkään lukemat joten en ole mihinkään ylös niitä pistänyt.

Naisten punnerruksista, josta tuolla oli puhetta, niin jos näyttää siltä että se on yhtä helppoa kuin... miten voopotin sen sanoi... jotenkin että "kas kun ei makaa ja roikota käsiä" :D niin rouva on hyvä ja koittaa ja kertoo paljon tuli :) Painonhan täytyy olla sitten siinä käsivarsilla eikä jaloilla eikä takapuoli jäädä ylös kun laskeutuu. Ja asento tässä: http://www.fit.fi/c/7333/punnerrus.jpg

• zisel
        . kirjoitti:

No onhan se treenannu viikon jo.

Ensmaanantaina alkaa kolmas viikko :)

• En tiedä yhtään cooperista. Joskus peruskoulussa juossut viimeksi moisen. Punnerruksia menee 10 kpl kerralla. :)

• Olin koulussa aina cooperin testissä siinä häntähuipussa laahustamassa. Inhoan pitkän matkan juoksuja. Heti tulee veren maku suuhun ja läkähdyn. Pitkän matkan pyöräilyt ja kävelyt sen sijaan menee ja jopa tykkään. Lyhyillä matkoilla sensijaan olen pärjännyt ihan kivasti juoksussa kouluaikoina, pystyn kiihdyttämään juoksun nopeasti "täyteen voimaansa", olin joskus joku 3. lyhyiden matkojen juoksuissa (tytöillä oli sellainen 60m:n juoksu joskus) ja viestissä olin varasijalla maitokannu-kisoissa :D

Juokseminen/hölkkääminen on tooodella inhottavaa puuhaa, yök.. Ja punnerrukset samoin. Yks voi mennä. En ole koittanut.

• Sul on mun luonto.

• hahmotelma kirjoitti:

Sul on mun luonto.

Mutta ei yläkroppaa...

• hahmotelma kirjoitti:

Mutta ei yläkroppaa...

On mul yläkroppa, ei pelkät jalat :O

• yybee kirjoitti:

On mul yläkroppa, ei pelkät jalat :O

Kyllä naiset on mulle kato pelkkä perse...

• Varsinkin pitkän matkan juoksu on vastenmielistä. Hölkkä ja reipas kävely sen sijaan rules. :)

• voopotin kirjoitti:

Varsinkin pitkän matkan juoksu on vastenmielistä. Hölkkä ja reipas kävely sen sijaan rules. :)

Lyhyen matkan hölkkä?

• hahmotelma kirjoitti:

Kyllä naiset on mulle kato pelkkä perse...

Ookke :)

• Kyöstix
        hahmotelma kirjoitti:

Lyhyen matkan hölkkä?

Topi viisastelee:((

• hahmotelma kirjoitti:

Lyhyen matkan hölkkä?

Tosin näin eilen kyllä hölkkääjän joka hölkkäsi alle kävelyvauhtini. Harmitti kun olin pyörällä liikenteessä ja hieman kiireessä töihin, olisi ollut hauskaa kävellä siitä ohi. Eikä tosiaan ollut aikaa pysähtyä vaan taluttelemaan pyörää sen ohi.

• voopotin kirjoitti:

Varsinkin pitkän matkan juoksu on vastenmielistä. Hölkkä ja reipas kävely sen sijaan rules. :)

Olen ymmärtänyt, että pitkien matkojen juoksijat on harvoin hyviä lyhyillä matkoilla ja toisin päin.Eli maratoonareista ei tule sprinttereitä eikä toisinpäin. Jos mä joku juoksija olen, niin lyhyiden.. Mahdollisimman lyhyiden :D

• hahmotelma kirjoitti:

Lyhyen matkan hölkkä?

Prööt sulle ja sun jutuilles.

• yybee kirjoitti:

Olen ymmärtänyt, että pitkien matkojen juoksijat on harvoin hyviä lyhyillä matkoilla ja toisin päin.Eli maratoonareista ei tule sprinttereitä eikä toisinpäin. Jos mä joku juoksija olen, niin lyhyiden.. Mahdollisimman lyhyiden :D

Niin se taitaa mennä. Mulla kans 800 m on maximi juosten. Sitten pitää tilata kyyti. ;D

• voopotin kirjoitti:

Sadan metrin hölkkä olympialaisiin. Ja neljän sadan ripeä kävely kanssa.

• Kyöstix
        voopotin kirjoitti:

Kävis muuten niin, että tää alle hahmiksen kävelyvauhtia hölkänny yhä liikkuis eteenpäin kun jo hahmikselle tilattais ambulanssia.....kyseessä diesel juoksija....

• hahmotelma kirjoitti:

Sadan metrin hölkkä olympialaisiin. Ja neljän sadan ripeä kävely kanssa.

Työpyörästä satula irti ja menoks.

• Nastola cooper
        yybee kirjoitti:

Ookke :)

Ruskean reiän ritariko siis hahmis?

• Kyöstix kirjoitti:

Kävis muuten niin, että tää alle hahmiksen kävelyvauhtia hölkänny yhä liikkuis eteenpäin kun jo hahmikselle tilattais ambulanssia.....kyseessä diesel juoksija....

No ei ollu... vaan semmonen isoperseinen muija jolla oli söpösti kädet semmosessa asennossa... no ei ole ikinä oppinut liikkumaan urheilumielessä... Siis tiedätkö sillein tyylillä tyttö joka ei osaa heittää palloa.

• Nastola cooper kirjoitti:

Ruskean reiän ritariko siis hahmis?

Kyllä naisten takapuolten sukupuoli on mies, eli varo koskemasta niihin. Tuo on tuollainen kaappihomon foobinen ajatusrata. Moikka vaan sulle taas.

• voopotin kirjoitti:

Työpyörästä satula irti ja menoks.

Kyllä pyörän käyttäminen on kielletty neljänsadan metrin lyllerryksessä, samoin kuin mopoautot.

• Kyöstix
        hahmotelma kirjoitti:

No ei ollu... vaan semmonen isoperseinen muija jolla oli söpösti kädet semmosessa asennossa... no ei ole ikinä oppinut liikkumaan urheilumielessä... Siis tiedätkö sillein tyylillä tyttö joka ei osaa heittää palloa.

Kaikki eivät juokse tyylillä Usain Bolt? Jokaisella oma tyylinsä....jopa sinulla....a la Orimattila

• hahmotelma kirjoitti:

Kyllä pyörän käyttäminen on kielletty neljänsadan metrin lyllerryksessä, samoin kuin mopoautot.

No sit sun pitää vaan lyllertää. :)

• Kyöstix kirjoitti:

Kaikki eivät juokse tyylillä Usain Bolt? Jokaisella oma tyylinsä....jopa sinulla....a la Orimattila

Kaikki eivät juokse.*

• voopotin kirjoitti:

No sit sun pitää vaan lyllertää. :)

Sinua varten minä jo jotain paralel olympicseja tässä suunnittelen. Miksihän kukaan ei ole niitä vielä keksinyt.

• Kyöstix
        hahmotelma kirjoitti:

Kaikki eivät juokse.*

Hölkkää.

• Kyöstix
        hahmotelma kirjoitti:

Sinua varten minä jo jotain paralel olympicseja tässä suunnittelen. Miksihän kukaan ei ole niitä vielä keksinyt.

Orimattila kisapaikaksi?

• Kyöstix kirjoitti:

Hölkkää.

Kaikki eivät hölkkää.*

• Kyöstix kirjoitti:

Orimattila kisapaikaksi?

Ajattelin paljon suuremmassa kaavassa. Voisi järjestää samassa kaupungissa kuin oikeast olympialaiset, mutta muutaman viikon niiden jälkeen.

• Kyöstix
        hahmotelma kirjoitti:

Kaikki eivät hölkkää.*

Tai elvistele?

• Kyöstix kirjoitti:

Tai elvistele?

No ei osannut juosta. Mikä siinä on niin v***n vaikeaa hyväksyä?

• hahmotelma kirjoitti:

Miksi minua? :)

• Kyöstix
        hahmotelma kirjoitti:

No ei osannut juosta. Mikä siinä on niin v***n vaikeaa hyväksyä?

Paraskin arvostelemaan...

• voopotin kirjoitti:

Mulla on kyllä jonkin asteisia vammoja kropassa, en ehkä pärjäis kaikissa kisoissa. Mutta minkämoiset olympialaiset sun kaltaiselle jolla kaikki vammat on päässä? :)

• Hyvä foto oli
        voopotin kirjoitti:

Niin se taitaa mennä. Mulla kans 800 m on maximi juosten. Sitten pitää tilata kyyti. ;D

Mihin kuvasi on kadonnut ja miksi?

• Kyöstix kirjoitti:

Paraskin arvostelemaan...

Paraskin puollustelemaan. Oletko yksi niistä jotka eivät osaa heittää palloa?

• Hyvä foto oli kirjoitti:

Mihin kuvasi on kadonnut ja miksi?

Se kyllästyi ja otti loparit. :)

• voopotin kirjoitti:

Jotta saadaan lyhyen matkan hölkälle hieman arvostusta.

• Kyöstix
        hahmotelma kirjoitti:

Paraskin puollustelemaan. Oletko yksi niistä jotka eivät osaa heittää palloa?

Lentää pallo jos mikä muukin...

• hahmotelma kirjoitti:

Jotta saadaan lyhyen matkan hölkälle hieman arvostusta.

Juksaat.

• Kyöstix kirjoitti:

Lentää pallo jos mikä muukin...

Sehän mukava. Vaan et siis myönnä, että on olemassa ihmisiä jotka eivät koskaan oppineet juoksemaan?

• voopotin kirjoitti:

Juksaat.

Kyllä. Kiinnostuin lajista heti itsekin.

• hahmotelma kirjoitti:

Kyllä. Kiinnostuin lajista heti itsekin.

xD

• Helsinki city marath
        hahmotelma kirjoitti:

Sehän mukava. Vaan et siis myönnä, että on olemassa ihmisiä jotka eivät koskaan oppineet juoksemaan?

Eikö sun kannattaisi alkaa treenaamaan maratonille?

3 kertaa viikossa juoksisit 10-15 kilometrin lenkin, niin johan kunto kohenisi ja parin vuoden kuluttua olisit sellaisessa kunnossa että maraton menisi 4-4,30 aikaan.

• Helsinki city marath kirjoitti:

Eikö sun kannattaisi alkaa treenaamaan maratonille?

3 kertaa viikossa juoksisit 10-15 kilometrin lenkin, niin johan kunto kohenisi ja parin vuoden kuluttua olisit sellaisessa kunnossa että maraton menisi 4-4,30 aikaan.

Tä? No ei mitään mielenkiintoa. Parissa kohtaa tässäkin ketjussa sanonut, että juokseminen on minulle vastenmielitä.

• hahmotelma kirjoitti:

Tä? No ei mitään mielenkiintoa. Parissa kohtaa tässäkin ketjussa sanonut, että juokseminen on minulle vastenmielitä.

Eikä maratoni aikeet menisi muutenkaan yksiin voimatreenin ja lihastenkasvattamisen kanssa.

• Kyöstix
        hahmotelma kirjoitti:

Eikä maratoni aikeet menisi muutenkaan yksiin voimatreenin ja lihastenkasvattamisen kanssa.

Keskityt olennaiseen ja peilailet itseäsi peilin edessä:D

• löytöjä
        voopotin kirjoitti:

Se kyllästyi ja otti loparit. :)

Ihan passeli kuva tää viimesin. :)

• 185/90
        hahmotelma kirjoitti:

Kyllä maratooni ja voimatreeni yhteen sopii jos ei ole mitään kovia tavoitteita.

Itse olen noin 90 kiloa painava ja pystyn juoksemaan maratoonin alle 4, 30 aikaan eli aika ei ole mikään kova, mutta parempi kun keskiverto lenkkeilijän aika ko. matkalla.

Lihasta on jonkin verran - penkistä nousee yli 100 kiloa ja muutenkin ruutia löytyy keskivertoihmistä enempi .. lihaskunto on vähintäänkin hyvää ... eli on sellaista kestovoimaa ja aerobista kuntoa

• 185/90 kirjoitti:

Kyllä maratooni ja voimatreeni yhteen sopii jos ei ole mitään kovia tavoitteita.

Itse olen noin 90 kiloa painava ja pystyn juoksemaan maratoonin alle 4, 30 aikaan eli aika ei ole mikään kova, mutta parempi kun keskiverto lenkkeilijän aika ko. matkalla.

Lihasta on jonkin verran - penkistä nousee yli 100 kiloa ja muutenkin ruutia löytyy keskivertoihmistä enempi .. lihaskunto on vähintäänkin hyvää ... eli on sellaista kestovoimaa ja aerobista kuntoa

Ei sovi. Ja jos sopisikin, niin se ei mielenkiintoa juoksemiseen taikoisi.

• yybee kirjoitti:

By the way, paras kehityssuunta olis pidemmästä matkasta lyhempään. Tämä perustuu kunnon harjoittelun järjestykseen, eli juoksukuntoa harjoiteltaessa juostaan lenkkejä tietyillä sykkeillä tietyn tuloksen aikansaamiseksi; ensin juostaan 115-125 sydänlihas kuntoon, sitten 125-135, lisäten veren tilavuutta, sitten kovemmat sykkeet, joilla lisätään hapenottokykyä ja lopulta anaerobista kestävyyttä.

Mitä lyhyempi matka, sen korkeammissa sykkeissä on harjoittelun pääpaino ja, kun harjoittelu menee pyramidina matalammista korkeisiin, paras lyhyenmatkan juoksija onkin juossut aiemmin pidempiä matkoja.

• 185/90
        hahmotelma kirjoitti:

Ei sovi. Ja jos sopisikin, niin se ei mielenkiintoa juoksemiseen taikoisi.

Sopiihan se, sä et vaan ymmärrä laajempia kokonaisuuksia.

Itse olen siitä oiva esimerkki että oikein hyvin sopii ja tiedän useita muitakin jotka ovat itseäni kovakuntoisempia ja skrodempia.

• 185/90 kirjoitti:

Sopiihan se, sä et vaan ymmärrä laajempia kokonaisuuksia.

Itse olen siitä oiva esimerkki että oikein hyvin sopii ja tiedän useita muitakin jotka ovat itseäni kovakuntoisempia ja skrodempia.

Ei sovi.

• 185/90
        hahmotelma kirjoitti:

Ei sovi.

Sopii - olen parempikuntoinen ja vahvempi kun sinä, jos me oltais jossakin testissä missä mitattais lihaskunto ja aerobinenkunto niin häviäisit kaikilla osa-alueilla.

• 185/90 kirjoitti:

Sopii - olen parempikuntoinen ja vahvempi kun sinä, jos me oltais jossakin testissä missä mitattais lihaskunto ja aerobinenkunto niin häviäisit kaikilla osa-alueilla.

Jos häviäisin kaikilla osa-alueilla, niin ei se silti sopisi minun tavoitteisiini millään tavalla.

Toisekseen, sinä et ole mitään muuta kuin puhetta.

• hahmotelma kirjoitti:

Jos häviäisin kaikilla osa-alueilla, niin ei se silti sopisi minun tavoitteisiini millään tavalla.

Toisekseen, sinä et ole mitään muuta kuin puhetta.

Ja tuolla kun kävin lukemassa totisempien treenaajien kokemuksia, niin lopputulos on lihasmassan menetys.

• Tääl oli kans leuoista juttua.. Niitä ei ole tullut montaa vedettyä, pari vissiin. Mutta sitten tytöillä ainakin oli sellainen testi koulussa, että kuinka kauan jaksaa pitää leukaa siellä tangon päällä, paikallaan, siis käsivoimilla.Siinä taas olin hyvä.. Mä vissiin lukittauduin jotenkin sinne :D Alkoi jo liikuntatunti loppua ja ope vilkuili kelloaan.. No, tuu jo pois, se sanoi sit lopuks.. En muista kyl aikaa, mut aika kauan vissiin olin. Mitäköhän hyötyä tostakin ominaisuudesta olis.. Hmm..

• :-)

Jos putoat joskus heikoilla jäillä veteen ja hilaat leukasi jään reunalle?

• :-) kirjoitti:

Jos putoat joskus heikoilla jäillä veteen ja hilaat leukasi jään reunalle?

Jee, toi on totta!

• Kyöstix

Lähtiskö kukaan tänään iltalenkki seuraksi? ;)

• Kyöstix

Oli muuten melkoisen lämpöinen keli vielä illalla. 6 kilsaa tuli lenkkeiltyä. :)

• Kyl se

kuupperi menis siin 12 minsaan ja punnerruksiaki sellaiset 40-50 .

• zisel

Laitetaan tähän ketjuun vielä sellanen että jos mä joudun helvettiin niin joudun olee siellä ikuisessa spinningissä. Se on itse perkeleen keksintö. Jos joku haluaa mennä koittaa intervalli-spinningiä niin suosittelen ottaa mukaan 15 hikipyyhettä ja 900 juomapulloa.

• Cooperissa meni suunnilleen 2400m viimeksi kun kokeilin, siitä on nyt reilu kymmenen vuotta. Kuvittelisin olevani vähintään yhtä hyvässä juoksukunnossa kuin silloin, joten ehkä tuo 2400m menisi nytkin.

Punnerruksia en ole tainnut kymmentä enempää kokeilla, eilen viimeksi kaksi kymmenen settiä. Fiiliksen perusteella olisi ehkä se 20 mennyt.

• Intissä meni vajaa vuosi sitten 3200 ja rapiat
      etunojia en saa vedeltyä kuntosaliharrastuksesta huolimatta enempää kuin n. 40

• voimamies

Penkistä nostin tänään salilla 3 kertaa 55kg punnerruksia menis varmaaan 40 ja cooperis joku 2600

• ripee kävelijä

Kävelen ja ripeesti.

• viisas kävelijä

Jos kerran kävellenkin kerkiää.

• Mark Henry

Juoksin tänään Cooperin. 2050m. Punnerruksia ehkä 30. Olen ollut paremmassakin kunnossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      74
      3750
    2. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      176
      2946
    3. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2926
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      57
      2411
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      362
      2190
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      160
      1870
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      78
      1565
    8. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      28
      1390
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1378
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      39
      1352
    Aihe