Tunnetko adventistina kuuluvasi oikeaoppisten joukkoon (ainoastaan Suomen Adventtikirkon jäsenyys kelpaa eikä muut sapatinviettäjien lahkot) jotka ovat pyhempiä kuin muut uskovat (=ei adventtikirkon jäsenet)?
Oikeoppisten lahko
9
74
Vastaukset
Heipahei
Sinun pitää itse muodostaa rakkaussuhde Jumalaan ja Jeesukseen.
Henkilökohtainen suhde. Pyhä Henki ohjaa, kasvattaa, nuhtelee, lohduttaa, opettaa itse ihmistä kun jotakin tietoa ihminen saa, oppii Jumalan kanssa ehdolla että on halukas kaikkeen edistykseen ja tee uskon puolelle päätöksiään joka päivä.
Se on ehto.
Raamattu itse kertoo ja sanoo minkälainen hiippari on "lopun ajan pyhä ihminen" ja siinähän on sitten jo kaikki.
Ilm 14:12 ! Tuo jae kertoo koko raamatun yhdessä jakeessa, kaikki uskon vaatimukset samalla. Mistään muusta ei maailman ja universumin pelastushistoriassa ole koskaan ollut kyse kuin Jeesuksesta ja Jumalan laista.
Valkaise ajattelua vielä seuraavilla jakeilla ja avaimet taivasten valtakuntiin on kädessäsi: Hebr 12:14, Ilm 12:17.
Adventtikirkossa tuo asia tiedetään hyvin. Ihmisiä yksilöitä kasvaa Jumalan omia kaikissa raamattua lukevissa piireissä, niitä jotka ovat vilpittömiä sille ymmärrykselle/ tiedon määrälle minkä omistavat.
Adventtikirkossakin vehnää ja rikkaviljaa istuu samoilla penkeillä rintarinnan yksilöinä. Monet ensimmäiset tulevat viimeisiksi ja viimeiset ensimmäiseksi.
Portti on kapea ja tie kaita ja kivikkoinen henkilökohtainen koulu kasvuineen ja kompastuksineen. Jyviä putoaa tien sivuun, ohdakkeisiin ja kalliolle.
Jumalan siunausta
jariTuohonkin on vastattu lukemattomia kertoja.
Olen ja pysyn seitsemännen päivän adventistina.- Varoituksen sana
Joka luulee seisovansa on jo itse asiassa langennut.
"Olen ja pysyn seitsemännen päivän adventistina."
oli T Flinkin kommentti.
Valitettavasti olen kuullut monien sanovan samoin, kun ovat olleet jonkun lahkon jäseninä.
On kuitenkin ilmaantunut poikseutta jotain sellaista, että lahkon sisäinen ilmapiiri tai opilliset tulkinnat ovat muuttuneet niin, että ne, jotka kerran ovat olleet varmoja kuulumisestaan ns. "oikeaan" lahkoon, ovat sitten olleetkin juuri niitä, jotka ovat jättäneet lahkonsa aivan yllättäen.
Vaarallista on siis vakuutella, että "olen ja pysyn".
Voihan olla niin, että johonkin lahkoon kuuluva henkilö saa lisää valoa, eikä lahko kuitenkaan halua ruveta seuraamaan valoa, vaan erottaa jäsenensä ns. "harhaoppisena" siitä syystä.>>> Valitettavasti olen kuullut monien sanovan samoin, kun ovat olleet jonkun lahkon jäseninä. On kuitenkin ilmaantunut poikseutta jotain sellaista, että lahkon sisäinen ilmapiiri tai opilliset tulkinnat ovat muuttuneet niin, että ne, jotka kerran ovat olleet varmoja kuulumisestaan ns. "oikeaan" lahkoon, ovat sitten olleetkin juuri niitä, jotka ovat jättäneet lahkonsa aivan yllättäen. >>>
Katsos kun Timo kuuluu siihen herrakerhoon, jotka päättävät sen, miten saa ajatella, mikä on oikeaa oppia ja mikä on oikeaa uskoa jolla ollaan adventisti, niin kyllähän hän voi jeesustella minkä ehtii.
Sitten jos et kuulu herrakerhoon, niin tilanne on toki toinen.
Jos olet päättämässä siitä valosta ja mitä se valo on, niin mitäpä niistä muista tarvitsee piitata. Se on sitten niin, että he uskovat kuten Timo-setä sanoo, tai heille näytetään ovea.
Näin toimitaan amerikkalaisissa lahkoissa.
- T. Flinkin omatunto
Asia on juuri niin kuin "bushmanni" asian toi esiin. Minut vihittiin pastoriksi vuosijuhlilla 2012 ja pääsin "klaanin" jäseneksi. Pastorina minulla on enemmän valtaa ja nyt minulla on vapaa-aikaa roppakaupalla enemmän, eikä tarvitse piitata mistään ja palkka juoksee kuitenkin. Mutta minun on pakko kieltää kaikki se, mitä bushmanni kirjoitti ja sanoa, että sinun kannssasi en enää keskustele.
Miksi vihaat kolmen enkelin sanomaa?
Siksikö että siinä puhutaan tulikivijärvestä, jonne vielä lienet matkalla
, mutta käänny jo hyvä mies Kristuksen puolelen.
Kolmen enkelin sanoma löytyymuistaakseni Ilm. 14 jakeista 1-12 . . katsotaanpa . . .
Ilm.14. Uusi laulu Siionin vuorella
1 Sitten näin tämän: Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan oli sataneljäkymmentäneljätuhatta ihmistä, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi. [Ilm. 7:3,4]
2 Minä kuulin taivaasta äänen, joka oli kuin suurten vesien pauhu tai kuin ukkosen jylinä. Ääni, jonka kuulin, oli myös kuin harppujen helinää ja harpunsoittajien laulua. [Ilm. 1:15]
3 Valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä laulettiin uutta laulua, jota ei voinut oppia kukaan muu kuin nuo sataneljäkymmentäneljätuhatta, jotka on ostettu maan päältä. [Ilm. 5:9]
4 He eivät ole tahranneet itseään naisten kanssa vaan ovat pysyneet puhtaina kuin neitsyet, ja he seuraavat Karitsaa, minne hän meneekin. Heidät on ostettu ihmisten joukosta esikoislahjaksi Jumalalle ja Karitsalle. [1. Kor. 7:1; 2. Kor. 11:2; Ef. 5:27; Ilm. 3:4 | Jaak. 1:18; Ilm. 5:9]
5 Valhetta ei heidän suustaan ole kuultu, he ovat puhtaita ja virheettömiä. [Kol. 3:9]
Kolme enkeliä
6 Minä näin taas uuden enkelin, joka lensi korkealla taivaan laella. Hänen tehtävänään oli julistaa ikuinen evankeliumi maan asukkaille, kaikille kansoille, heimoille, kielille ja maille. [Ilm. 8:13 | Mark. 13:10 ]
7 Hän kuulutti kovalla äänellä: "Pelätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia - - hänen tuomionsa aika on tullut! Kumartakaa häntä, joka on luonut taivaan, maan ja meren ja vesien lähteet." [Ilm. 11:18]
8 Hänen jäljessään tuli toinen enkeli, joka kuulutti: "Kukistunut, kukistunut on suuri Babylon, tuo portto, joka iljetyksillään on vietellyt kaikki kansat juomaan vihan viiniä." [Jes. 21:9; Jer. 50:2, Jer. 51:8,9; Ilm. 17:5]
9 Näiden kahden jäljessä tuli vielä kolmas enkeli, joka kuulutti kovalla äänellä: "Se, joka kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa otsaansa tai käteensä sen merkin, [Ilm. 13:16,17]
10 joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan. Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä. [Jes. 51:17; Jer. 25:15; Hes. 23:33 | 1. Moos. 19:24]
11 Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -- ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen. [1. Moos. 19:28; Jes. 34:10]
12 Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen."- OJ
Miksi Ilm 14:12 on otettu yleensä erilleen asiayhteydestä? Vai onko pikemminkin adv.srk opin mukaisesti sovellettu kyseistä raamatun kohtaa?
Selvästikihän kyseisellä kohdalla tarkoitetaan kolmannen enkelin sanomaa pedonmerkistä ja siihen liittyvää kestävyyttä ja käskyjen pitämistä.
Sitten erona on tietenkin, mitä adventistit pitävät pedonmerkkinä. Jos pedonmerkkinä pidetään sunnuntain viettämistä, niin kyseisellä kohdalla saa hyvin perusteltua sapattia.
Jos vaihtoehtona onkin, että sunnuntai ei ole pedonmerkki, niin opetus menettää merkitystänsä ja täytyy alkaa miettimään uudelleen, mitä kyseinen kohta haluaa sanoa. Jumalan merkkinä/sinettinä on kuitenkin Pyhä Henki, mutta pedonmerkistä ei ole mainittu tarkempaa tietoa. Katsottessa kohtaa Ilm 14:11 näkyy maininta pedon nimen merkikseen. Olisiko adv opeissa pedon nimenä sitten sunnuntai?
Onko sunnuntain pedonmerkille olemassa edes raamatullisia perusteita?- Nuppuliini
Kysymys? Oletko sinä kiinnostunut opeista ja oikeassa olemisesta? Onko vaikuttimenasi rakkaus Jeesukseen Kristukseen ja Hänen katselemiseensa Hänen Sanastaan Pyhän Hengen valaisemana, Hengestä uudestisyntyneenä? Oletko käynyt rukoillen etsimässä ja kuulemassa Herraasi sapattijumalanpalveluksessa? Oletko Sanan kautta tutkinut rukoillen kuulemaasi? Onko kirjoittamasi vaikuttimina oletuksesi, kuulemasi ja lukemasi ennakkoluuloiset ihmismielen ja ymmärryksen kautta punotut ajatukset ja oma inhimillinen ja rajallinen ymmärryksesi? Voitko arvostella sellaista, mitä et ole itse käynyt katsomassa, kuulemassa ja katsotko ihmisiä Kristuksen sijaan? Ihmisiin voit vain pettyä! Seurakunnassa näkemäsi ovat armahdettuja syntisiä, pyhiä ja täydellisiä saat hakea täältä maailmasta - vaan et löydä, heidät/meidät voi löytää vasta Taivaassa, kun Jeesus Ilmestyy hakemaan omansa ja herättää meidät ylösnousemusruumiiseen (kaikki me muutumme... - raamatusta) - silloin voit nähdä ihmisen pyhänä ja täydellisenä, sellaisena, joksi Herra oli meidät tarkoittanut, ennen kuin synti sai vallan vääristää meidät sellaisiksi kuin nyt olemme. Yritätkö ymmärtää Jumalaa? Hänet voi löytää hengessä Sanan kautta? Gal 5: 16...antakaa Hengen ohjata elämäänne, niin ette toteuta lihanne, oman itsekkään luontonne haluja 17 Liha haluaa toista kuin Henki, Henki toista kuin liha. NE sotivat toisiaan vastaan, ja siksi te ette tee mitä tahtoisitte 18 Mutta jos Henki ohjaa teitä ette ole lain alaisia. 19 Lihan aikaansaannokset ovat selvästi nähtävissä. Niitä ovat siveettömyys, saastaisuus...21, 22 Hengen hedelmää taas ovat ...Näitä vastaan ei ole laki.
Raamattu opettaa lahkoontumisen olevan lihan teko, joka tuo seurakunnan keskelle riitaisuuden, hajaannuksen sekä ylpeyden. Jumalan selkeä säätämys on, että uskovat ovat yksi Jumalan seurakunta ja seurakunnan tulee pysyä yhdessä toinen toisiaan rakentaen. Jumalan todellinen seurakunta on hajallaan erilaisissa herätysliikkeissä, kirkkokunnissa ja niiden ulkopuolella. Ennen Herran Jeesuksen toista tulemusta Hän kokoaa kansansa yhdeksi seurakunnaksi, juuri sillä tavalla kuinka Raamattu opettaa.
Lahkohengen vallassa oleva pitää oman lahkon jäseniä ainoina oikeina uskovina, inhimillinen rajallinen ymmärryksemme helposti sokaisee meidät, emmekä osaa nähdä asioita suuren Jumalan näkökulmasta. Onneksi Herra tutkii sydämet. Raamatun opetuksen mukaan todellinen Herran Jeesuksen opetuslapsi pitää kaikkia uudestisyntyneitä uskovia sisarinaan ja veljinään Herrassa Jeesuksessa riippumatta siitä mihin herätysliikkeeseen ja kirkkokuntaan uskova kuuluu tai vaikka ei kuuluisi mihinkään herätysliikkeeseen tai kirkkokuntaan. - Näin luen Pyhästä raamatusta ja tähän haluan uskoa ja rukoilen, että Herra antaisin Kristuksen uudestisynnyttämien ihmisten Hengellisten silmien avatutua näkemään Jumalan rakkauden näkökulmasta ja vielä ennemmin vielä sokeina elävien silmät näkeviksi Hengessä ja totuudessa, mitä on Jumalan lahjoittama keskinäinen rakkaus ja uskovien yhteys. - Seurakuntaperheissä on omat arvonsa ja korostuksensa, ne eivät ole pelastuskysymyksia, vaan sydämessä asuva Kristus ja henkilökohtainen uskonyhteys Häneen pelastaa. On hyvä, että tutkimme Sanan kautta kuulemamme ja näkemämme, rukoillen, ja pidämme sen, minkä Herra oikeaksi näyttää.
Ollaan varovaisia, ettemme heitä lasta pesuveden mukana. Jeesuksen aikanakin monet loukkaantuivat itse Jeesukseen ja pettyneinä poistuivat Hänen läheltään ja Hänen opetustensa vaikutuspiiristä Joh. 6:61-66. Rukoilen, että Herra Jeesus Kristus itse saa rakastaa sinua henkilökohtaisesti ja Pyhä Henki saa johdattaa sinua tuntemaan totuuden Kristuksesta, emme tarvitse muuta opettajaa kuin Pyhä Henki.
- Seurakuntayhteyttä ja lepoa tarvitsemme kaikki, Jumala loi meidät itsensä ja toistemme yhteyteen ja valmisti meitä varten lepopäivän, Hän näkee inhimilliset heikkoutemme ja haluaa vahvistaa, tukea ja rakentaa meitä rakkaudessa Häntä, itseämme ja lähimmäisiämme kohtaan.Kristus ruumis tarvitsee kaikkia jäseniään, voimmeko sanoa toisillemme, ettei Kristus tarvitse sinua tai seurakuntaasi, Jumala tietää, mitä tekee. Juurrutaan Kristukseen henkilökohtaisesti ja muistetaan Hänen omat sanansa: Joh. 14:15-17, 23-26; Joh. 17:22-26; Jeesus ja laki Matt.5:17-20!
- Lahkolaisuuden voi nähdä uskonnollisena yhteisönä, kulttina, joka ei pidä sisällään sanomaa Jeesuksesta Kristuksesta ylösnousseena synnit anteeksiantavana Vapahtajana, Herrana ja Iankaikkisen elämän antajana!
" Eivät terveet tarvitse parantajaa vaan sairaat. Menkää ja tutkikaa, mitä tämä tarkoittaa: ´Armahtavaisuutta minä tahdon, en uhrimenoja´ En Minä ole tullut kutsumaan hurskaita vaan syntisiä." - Laki pitää huolen siitä, että ymmärrämme olevamme syntisiä, Kristus pitää huolen siitä, että olemme armahdettuja syntisiä.
- OJ
Olipa hyvä ja asiaa oleva kirjoitus Nuppuliinilta. Tuota sanomaa voisi kertoa niin seurakunnissa kuin kadullakin. Toivottavasti palstalaisistakin mahdollisimman moni voisi allekirjoittaa tuon tekstin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2011631
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?581061Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän140964- 85922
- 61916
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11810Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t268795Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75765Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk61732Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä342731