En nyt tiedä, tuliko oikealle alueelle, mutta kirjoitetaan kumminkin.
Olen 16 vuotias poika, epäliikunnallisesta perheestä. Kuntoni on olut koko ikäni aika heikko ja cooperissakaan en ole koskaan juossut 2150 enempää. Välillä jaksan innostua liikunnasta, mutta siihen se sitten jääkin. Viime vuonna yritin käydä lenkillä 3-4krt/viikko koulun liikuntatunnit päälle puolentoista kuukauden ajan, enkä siltikään huomannut mitään muutosta kunnossa -> kiinnostus lopahti.
Lihaskuntoni on myös ollut heikohko, ei toki huomattavan heikko.
Koululiikunta on mielestäni ihan ok, toki mieluummin liikkuisin yksin. Olen kokenut kuntoni jopa häpeällisenä, sillä olen aina ollut ns. porukan peränpitelijä - mietin aina, että mitäköhän opettaja kaverit ajattelee.
Armeijakin tuolta lähestyy, olisi kiva jos olisi edes jonkinlainen kunto myöhemmin sinne.
Pituuttakin löytyy siellä 185 paikkeilla ja painoa vajaa 70, joten aika "kukkakeppi" olen (pituutta en tosin enää kasva).
Löytyisikö täällä auttavia ihmisiä, ohjeita/vinkkejä kaipaisin.
Kiitos!
Heikko kunto
3
108
Vastaukset
- himo liikkuja
Hei, ala harrastaa jotain liikuntaa seurassa.Hyvä harrastus olisi karate.Siinä saisit hyvät,ohjeet miten puolustaa itseään.Tänä päivänä ,niitä taitoja tarvitaan.Siinä voisit löytää, hyvän neidin myös itsellesi.Tämä harrastus todella hyvä,harkitse mitä saisit tästä.tsemppiä
- vaihda lajia
Itse olisin myös suositellut jotain muuta. Juoksu on oikeastaan yksi tylsimmistä urheilulajeista etenkin aloittelevalle. Toki jokaiselle sopii eri lajit ja mieltymykset.
Esim. uinti, potkunyrkkeily...lajeja on vaikka kuinka.
Ohjatuissa liikunnoissa on hyvänä puolena että panostaa paljon enemmän ja vetää itsensä äärimmilleen. - kivaa liikuntaa
Hienoa, että kunnon kohottaminen kiinnostaa! Kehottaisin sinua miettimään, mistä asioista tykkäät liikunnassa? Älä ajattele vielä, oletko välttämättä hyvä jossain, vaan ennemmin sitä mistä tykkäät. Lajeja riittää, mutta tärkeää on löytää sellainen mikä tuottaa iloa ja jaksat harrastaa säännöllisesti.
Terveyttä edistävään liikuntaan kuuluu sekä kestävyysliikuntaa että lihaskuntoa ja liikehallintaa. Olisiko sinulla mahdollisuutta/varaa personal traineriin? Henkilökohtaisella ohjauksella liikunnasta saa irti enemmän, ja PT voi etsiä kanssasi kiinnostavat ja sinulle sopivat harjoitusmuodot.
Jos haluat harrastaa yksin, juoksun sijaan voisit kokeilla pyöräilyä tai uintia. Kamppailulajit tai pallopelit ovat aika monipuolisia, mutta niissä tietysti ollaan ryhmässä. Jos tykkäät liikkua luonnossa, voisitko kokeilla melontaa, retkeilyä tai suunnistusta? Kuntosaliharjoittelukin voi olla monipuolista ja vaihtelevaa, kannattaa pyytää salin ohjaajaa tai muuta ammattilaista tekemään sinulle oma ohjelma treenaamista varten.
Alussa maltti on valttia, mutta jos liikut säännöllisesti ja syöt hyvin, niin tuloksiakin pitäisi alkaa näkymään aika pian. Tsemppiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124070MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822091Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5501658Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991395Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671117Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331048Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216943Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3838