Harkinnassa kuinka paljon raaskii hyvään, pitkäikäiseen työmatkapyörään satsata rahaa. Matkaa kertyy 20 km/pvä pääsääntöisesti asfaltilla ja osin hiekalla. Olen peruslyhyt nainen 160 cm ja vaikea löytää näin syksyllä sopivaa pyörää työmatka-ajoon/satunnaiseen lenkkeilyyn. Useita malleja olen koeajanut ja hybridi tai sport pyörä vaikuttaa hyvältä mieluiten nestelevyjarruilla.
Crescentin Anaris olisi kolmesataa edullisempi kuin Bianchin malli, mutta siinä 51cm koko ehkä hieman liian iso minulle. 47cm runkokokoa ei tunnu löytyvän enää mistään. Bianchin malli olisi suoraan sopiva, mutta tosiaan kalliimpi ja lisäksi unisex rungolla.
Kuulisin mielelläni asiallisia vinkkejä kokeneemmilta pyöräilijöiltä. Tai olisiko jokin vaihtoiehtoinen malli tuossa 700-1000e hintaluokassa testaamisen arvoinen.
Crescent Anaris vs Bianchi Cameleonte työmatkapyöräksi
6
1606
Vastaukset
- Alkup. Maantiepyöräi
Noista Cressu on kootut virheet: huono runko, epämääräinen osasarja ja pomppukeppi yms. Cameleonte on pykälää parempi, kuten totesit. Oletko tarkastanut saatavuuden nettikaupoista?
Yksi tuttu on yrittänyt löytää pientä naistenkokoista maantiepyörää tuloksetta nyt kesällä. Niitä on tullut maahan aivan liian vähän. Joten jos mitat vain sopivat, niin kannattaa hakea pienikokoista maantiepyörää (vain kesä) tai cyclocrossaria (ympärivuoden).
Konan teräsrunkoinen Honky Tonk on mielenkiintoinen vaihtoehto. (Laitan silläkin uhalla, että joku taas itkee tästä.) Ainakin parilta kotimaiselta sivustolta löytyi vielä, mutta onko 49 cm kokoja todellisuudessa on kysyttävä. Lisäksi täytyy jollain vähän paremmalla mittarilla koittaa arvioida, voiko tuon sovittaa sinulle.- LZ 127
Se uusi Honky Tonk alkaa olla jo aika hyvä pyörä. Siinä on ne uudet Shimano Sora -kahvat joissa on paranneltu ergonomia. Vanhoilla Sora-sarjan kahvoilla ei voinut vaihtaa isommalle vaihteelle ala-asennosta kovinkaan helposti.
- konaisti
Osta Kona Dew Plus. On Suomen eniten myyty työmatkapyörä joten ei se huono voi silloin olla.
- Anonyymi
Aloitus ja edellä oleva kommentti vuodelta 2012 ja alla oleva ko. fillarin info vuodelta 2015.
- https://thebikelist.co.uk/kona/dew-plus
Kivan vihreen värinen runko ollut, itse tykkään, mutta melkoinen osien sillisalaatti ollut. Mutta sopiiko tuollaisen pyörän ajoasento duunimatkoille, ehkä ? .... peffa melko ylhäällä, tanko alhaalla, paljon painoa käsillä ja niska mutkalla, luulisi paikkojen puutuvan.
- Anonyymi
Vieläkö on Crescent ajossa?
- Anonyymi
Ei oo näkyny
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645592Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204207Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172896- 1522170
- 171896
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1241718- 951367
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77968