väkivalta parisuhteessa

Tiikerinsilmä_

Näin alkuun haluaisin sanoa että toivoisin asiallisia kommentteja sillä aihe on monelle ihmiselle arka, jopa siinä määrin että kirjoittaa tänne palstalle ennemmin kuin avautuu läheisille ihmiselle koska ei ole siihen vielä valmis.

Eli muutama vuosi sitten tapasin miehen joka hurmasi minut kohteliaalla käytöksellä, ulkonäöllä ja sillä että vaikutti herkältä mutta samalla hyvän itsetunnon omaavalta tyypiltä. Hän vaikutti rehelliseltä ja luotettavalta ja on mielestäni sitä vieläkin.

Myöhemmin hänestä kuitenkin paljastui huonoja piirteitä, yleensä alkoholi oli vaikuttanut asiaan. Hän alkoi vähättelemään ja haukkumaan jopa teki sitä julkisesti, nyt vuoden aikana käytös on muuttunut yhä väkivaltaisemmaksi, on potkimistä, tönimistä, hiuksista vetämistä ja kuristamista. Pelko, hämmennys ja suru tästä kaikesta ohjaa omaa käytöstäni ja tiedän että tämä ei voi jatkua, tuntuu vain että en ole valmis jättämään miestä ja toivon että hän näkee kuinka paljon hänestä välitän, kuinka paljon olen valmis antamaan anteeksi. Toivoisin että hän vielä muuttuu ja tajuaa että riitelyssä on aina kaksi osapuolta, kukaan ei riitele yksin mutta väkivalta on täysin väkivallan käyttäjän vastuulla eikä mikään siihen oikeuta.

Henkinen -ja fyysinenväkivalta syö itsetuntoa ja vie voimat elää kun sitä jatkuu vuosia, sen tiedän kun koin samaa lapsuudessani. En vain haluaisi päästää hänestä irti, rakkaus on todella "sokea" niinkuin sanotaan sillä ajattelen hänen olevan joku toinen ihminen kun raivokohtaus iskee. Joku muu kuin se rakas ihminen jonka tunnen.

28

3479

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • irroita !!!

      Voi hyvä tavaton näitä naisia !
      Nyt ja nopeasti eroon tuosta miehestä, sinun avullasi hän ei muutu, tilanne vain pahenee, hän jatkaa pahoinpitelyä niin kauan kun itse annat siihen mahdollisuuden.
      Totta kai syö itsetuntoa ja vie voimat ! Ala hyvä ihminen nyt tekemään asialle jotakin ! Sinulla on pitkä tie vielä toipumiseen kun pääset miehestä eroon ja mitä nopeammin sitä parempi.
      Rakkaudella miehen puolelta asiassa ei ole mitään tekemistä, kuka rakkaimpaansa löisi ? Sinä olet sokea oikeasti ja TYHMÄ ! Näitä naisia on pilvin pimein joka puolella, ne vaan salaavat kaikki iskut ja lyönnit, luulevat pienessä sydämessään muuttavansa miehen käytöksen mitä enempi rakastavat.

      Tee sydämessäsi päätös erota miehestä ja tee se myös. Aloitat eheän elämän kunnes ( siihen on pitkä matka ) olet valmis uuteen suhteeseen, tästä on jo jäänyt pelkotilat sisimpääsi,, uskallatko luottaa kehenkään ja saatko koskaan enää toimivaa ja kunnollista parisuhdetta.
      Päästä irti, siitä se alkaa !

    • Kokemuksen sana

      Jos ihminen on hyvä toiselle mutta ei saa vastavuoroisuutta, ihminen turhautuu ja alkaa vähättelemään, siinä on itsetutkistelun paikka, ei auta ihmettely "miks siitä tollanen tuli", kannattaisi miettiä "teinkö minä hänestä itsekkyydelläni tuollaisen"

      Näin se vain menee molemminpuolin.... pihtaus, otsan rypistys, tiskikoneen täyttäminen minun tavallani, et osaa ajaa oikein, sammutat tulipalon väärin, ne on pahoja asioita.

      Sinustakin näkee että et ole sekunttiakaan ajatellut miten "hän" asiat tekisi, mikä on hänen tapansa ja toiveensa, kykynsä.

      Ja sitten se classinen neuvo "lähde menee ennenkuin heitetään!"

    • Tiikerinsilmä_

      Naisen kommentille kiitokset mielipiteestä mutta tyhmä en ole, naiivi kylläkin joka voi johtua kokemattomuudesta tai perusluonteesta. Mies on pyytänyt useasti anteeksi ja myöntää että on vihanhallinnan kanssa ongelmia, eikä halua erota.

      ja tälle "kokemuksen sanalle" lapsellisempaa ja yksipuolista ajattelutapaa saa hakea.

    • 14+3

      Niin, voi tätä empaattisuuden määrää! Se tuntuu olevan omakin ongelmani. Aina mennä ja olla toisen pään sisällä, miltä hänestä tuntuu. Tunteet ja järki ei kulje käsi kädessä.

    • uusi elämä

      Millaista neuvoa odotat? En osaa sanoa muuta kuin lähde pois vielä kun pystyt. Se on ainoa hyvä, eettinen ja toimiva ohje. On turha odottaa, että väkivaltainen ihminen muuttuu. Ymmärrän kyllä, miten joku voi hyväksikäyttävään suhteeseen jäädä, mutta se ei ole järkevää eikä turvallista. Kun tarpeeksi kauan saa kuulla olevansa ongelmiin syypää, sen alkaa itsekin uskoa. Olen itse ollut väkivaltaisessa suhteessa manipuloivan narsistipsykopaatin kanssa. Naimisissa. Onneksi osasin lähteä ajoissa. Hengenlähtö oli lähellä useamman kerran. Sekä lääkäri, että poliisi kehottivat lähtemään ja sanoivat, että väkivallalla on taipumus vain raa'istua. Oikeassa olivat. Lähdin siinä vaiheessa kun jouduin pyörätuoliin. Nyt on oikeudenkäynnit takanapäin.

      Väkivaltainen kumppani osaa syyllistää, eristää uhrin läheisistä yms. Lopulta sitä alkaa epäillä omaa mielenterveyttään, kyseenalaistaa tunteitaan ja havaintojaan. Toipuminen voi olla hidasta. Älä tuhlaa kallista elämääsi toisen sylkykuppina olemiseen.

      • lässyttävä

        lässyn lässyn


      • lässy??
        lässyttävä kirjoitti:

        lässyn lässyn

        sulle lässyn lässyn.Taidat kuulua naistenhakkaajiin vai oonko väärässä?


      • Anonyymi

        Ilmam miestä åärjää. Huippukiva.fi ostaa Dildon ja muita leluja. Ja tienaa töissä itse rahansa. Oi että sinkkuna on rauhallista ja ihanaa.


    • Tulevaisuus auki

      Itse lähdin lapsen kanssa pois kun toista kertaa käytiin kotona käsiksi, olen sanonut ettemme tule takaisin ennenkuin on hakenut apua ongelmaansa. Sanoi hakevansa, mutta ei ole vielä sitä tehnyt -tässä en periksi anna; kun se käsiksi käymisen raja on kerran rikottu se on aina vain helpompi ylittää ellei opi hallitsemaan kiukkuaan.

    • kiltti mies..

      Hurmasi sut "ulkonäöllä". Joo siihen ne naiset aina lankeaa ennen kun saavat turpaansa.

      • Kohtalon nainen

        Hei Tiikerinsilmä lähde ihmeessä lätkimään siitä suhteesta. Itse juuri tänään lopetin 1,5v kestäneen suhteen jossa väkivalta koko ajan lisääntyi. Samoin tämäkin mies oli alkuun oikein hurmaava ja ystävällinen. Seurustelun jatkuessa aloin huomata hänen outoja käytöstapojaan. Esimerkiksi liikenteessä hän käyttäytyi agressiivisesti, jos joku autoilia hieman hidasteli silmät alkoi "kiilua" tavallaan tuli sellainen lasittunut katse ja sadattelua ja hyökkäilyä melkein edelläajavan auton puskuriin. Mies oli vannonut ettei koskaan lyö naista, mut niin vain kävi muutama viikko takaperin, että ensimmäinen isku tuli ja viimeviikolla sitten ihan kunnolla. Tässä oli kyllä alkoholi kuvioissa. Sanoin vain asian hieman liian jyrkästi (hänen mielestään) ja siitä se alkoi. Haukkuminen, sylkeminen päälle, viskominen, vaatteiden repiminen ja lyöminen. Kovin pyyteli anteeksi ja minun oli syy, kun sanoin asiani liian suoraan. Se oikeutti hänet tekemään noin. Anelua, tekstiviestejä miten paljon rakastaa minua ym. Olen yhden väkivaltasuhteen käynyt jo läpi ja tiedän, jos kerran lyö niin lyö toistekkin. En ole vielä pystynyt työstämään asiaa, vaan on mennyt suoraan sanoen nukkuessa, sillä tällaiset koettelemukset vie niinpaljon voimavaroja ettei voi arvatakkaan. Uskon, että vielä tulee itkun aika ja silloin annan kyynelten virrata sillä se puhdistaa. Elämä jatkuu :-)
        Voimija ja enkeleitä sinulle Tiikerinsilmä ja muille samoin kokenneille.


      • Tiikerinsilmä_

        Jos lukisit tekstin huomaisit että ulkokuori ei ollut ensimmäisenä listalla, luonne ratkaisee aina.


      • Tiikerinsilmä_
        Tiikerinsilmä_ kirjoitti:

        Jos lukisit tekstin huomaisit että ulkokuori ei ollut ensimmäisenä listalla, luonne ratkaisee aina.

        Kiitos kohtalon naiselle kirjoituksesta, tiedän itsekkin että tuo on täysin totta. Harvoin väkivaltainen mies/nainen ymmärtää tai osaa lopettaa. Varsinkaan kun tälläinen ihminen ei tunnu ymmärtävän että satuttaa toista ja kyky empatiaan puuttuu tai on näyttelyä että kumppani ei jättäisi.

        Tälläisen ihmisen mielestä aina väkivallan uhrissa on syy ja hän itse ei ole tehvyt mitään väärää. Ihminen joka ei ymmärrä tehneensä väärin ja vilpittömästi kadu tekoa ei voi koskaan muuttua.

        Vielä minulla on toivoa että kaikki kääntyy parhainpäin. Jos kuitenkin seuraava kerta tulee niin tiedän mitä täytyy tehdä, "lakata" rakastamasta miestä ja lähteä. Löytää jotain uutta sisältöä elämään ja elää sinkkuna niin kauan kuin siltä tuntuu.


      • love&hate
        Tiikerinsilmä_ kirjoitti:

        Kiitos kohtalon naiselle kirjoituksesta, tiedän itsekkin että tuo on täysin totta. Harvoin väkivaltainen mies/nainen ymmärtää tai osaa lopettaa. Varsinkaan kun tälläinen ihminen ei tunnu ymmärtävän että satuttaa toista ja kyky empatiaan puuttuu tai on näyttelyä että kumppani ei jättäisi.

        Tälläisen ihmisen mielestä aina väkivallan uhrissa on syy ja hän itse ei ole tehvyt mitään väärää. Ihminen joka ei ymmärrä tehneensä väärin ja vilpittömästi kadu tekoa ei voi koskaan muuttua.

        Vielä minulla on toivoa että kaikki kääntyy parhainpäin. Jos kuitenkin seuraava kerta tulee niin tiedän mitä täytyy tehdä, "lakata" rakastamasta miestä ja lähteä. Löytää jotain uutta sisältöä elämään ja elää sinkkuna niin kauan kuin siltä tuntuu.

        Minä en koskaan lakannut rakastamasta miestäni vaikka väkivallan takii jouduin pakenemaan.Pelko omasta hyvinvoinnista oli silti suurempi kuin rakkaus.Rakastin hänen hyviä puoliaan ja niitä oli paljon.Mutta pikkuhiljaa se rakkauskin on haalistumassa ja tilalle tulee inho,halveksunta,viha,ja tunne että ei hän muo koskaan rakastanut niinkuin minä häntä.Olin hänelle joku korvike.Myös äitiään hän kohteli huonosti.


      • sylkykuppi
        Kohtalon nainen kirjoitti:

        Hei Tiikerinsilmä lähde ihmeessä lätkimään siitä suhteesta. Itse juuri tänään lopetin 1,5v kestäneen suhteen jossa väkivalta koko ajan lisääntyi. Samoin tämäkin mies oli alkuun oikein hurmaava ja ystävällinen. Seurustelun jatkuessa aloin huomata hänen outoja käytöstapojaan. Esimerkiksi liikenteessä hän käyttäytyi agressiivisesti, jos joku autoilia hieman hidasteli silmät alkoi "kiilua" tavallaan tuli sellainen lasittunut katse ja sadattelua ja hyökkäilyä melkein edelläajavan auton puskuriin. Mies oli vannonut ettei koskaan lyö naista, mut niin vain kävi muutama viikko takaperin, että ensimmäinen isku tuli ja viimeviikolla sitten ihan kunnolla. Tässä oli kyllä alkoholi kuvioissa. Sanoin vain asian hieman liian jyrkästi (hänen mielestään) ja siitä se alkoi. Haukkuminen, sylkeminen päälle, viskominen, vaatteiden repiminen ja lyöminen. Kovin pyyteli anteeksi ja minun oli syy, kun sanoin asiani liian suoraan. Se oikeutti hänet tekemään noin. Anelua, tekstiviestejä miten paljon rakastaa minua ym. Olen yhden väkivaltasuhteen käynyt jo läpi ja tiedän, jos kerran lyö niin lyö toistekkin. En ole vielä pystynyt työstämään asiaa, vaan on mennyt suoraan sanoen nukkuessa, sillä tällaiset koettelemukset vie niinpaljon voimavaroja ettei voi arvatakkaan. Uskon, että vielä tulee itkun aika ja silloin annan kyynelten virrata sillä se puhdistaa. Elämä jatkuu :-)
        Voimija ja enkeleitä sinulle Tiikerinsilmä ja muille samoin kokenneille.

        minulla oli mies,kiltti komeakin.Rakkaus roihahti heti.Sit kaikki muuttui.Alkoi tosiaan ensin tönimiset.Sit revittiin vaatteita,syljettiin.Heiteltiin ruokaa päälle ja kaikkii mahollisii tavaroita.Seinät täynnä ruokaa ja kaljaa,tuhkakuppi mun päähä...Ja eka isku.Ja toinen,jo kovempi.Enää se ei heitellyt tavaroita,vaan minua.Pitkin seiniä ja raahattiin pitkin lattioita,olin verissäpäin ja huusin armoa.Hän asui vanhan äitinsä kanssa mut muhun purki raivonsa.Kunnes iskuja sateli päähän jo aika tiuhaan.Lopetin suhteen.Sen jälkeen kyttäs muo ja veteli kunnolla päähän kun osuimme kadulla vastakkain.Että mä oon tuhonnut meidän suhteen.Olin huora jakorasia tyhmä lehmä ym.Tämä tapahtui keskellä päivää ja kukaan ei pysähtynyt auttaan vaikka jalankulkijoita oli paljon,kiitos teille.Lopulta joku oli soittanut poliisit ja pääsin sairaalaan jossa sitten sain parantua.Se jäi siihen mutta vieläkin pelkään kohtaavani hänet.Olin hänelle itsestäänselvyys,omaisuutta.Nyt tiedän että jo alussa nämä raivokohtaukset olisi mun pitänyt tajuta.En ollut ennen koskaan kokenut väkivaltaa,en osannut oikeesti pelätä.Toivon vain olevani turvassa.Seurustelemaan en enää ala koskaan.


      • tuo on riippuvuutta
        Tiikerinsilmä_ kirjoitti:

        Kiitos kohtalon naiselle kirjoituksesta, tiedän itsekkin että tuo on täysin totta. Harvoin väkivaltainen mies/nainen ymmärtää tai osaa lopettaa. Varsinkaan kun tälläinen ihminen ei tunnu ymmärtävän että satuttaa toista ja kyky empatiaan puuttuu tai on näyttelyä että kumppani ei jättäisi.

        Tälläisen ihmisen mielestä aina väkivallan uhrissa on syy ja hän itse ei ole tehvyt mitään väärää. Ihminen joka ei ymmärrä tehneensä väärin ja vilpittömästi kadu tekoa ei voi koskaan muuttua.

        Vielä minulla on toivoa että kaikki kääntyy parhainpäin. Jos kuitenkin seuraava kerta tulee niin tiedän mitä täytyy tehdä, "lakata" rakastamasta miestä ja lähteä. Löytää jotain uutta sisältöä elämään ja elää sinkkuna niin kauan kuin siltä tuntuu.

        Totanoin. Miksi sun pitää jäädä odottamaan vielä sitä seuraavaa kertaa? Seuraavalla kerralla asia voi olla niin, että sä kuolet pahoinpitelyyn. Kirjoitat aivan fiksusti, ettei ihminen muutu ilman omaa haluaan. Miksi kuitenkin odotat sitä muutosta? Ei sun rakkautesi miestä muuta. Et vaan suostu myöntämään sitä itsellesi. Miksi?

        En ole kokenut fyysistä väkivaltaa suhteessa. Henkistä sitäkin enemmän. Loppuajasta mies sanoi, että olen niin kamala, että tekisi mieli lyödä. Minä läksin silloin. En jäänyt odottamaan, että tuleeko pataan vai ei. Varmasti olisi jossain vaiheessa tullut.

        Sinulla on vielä toivoa. Mutta vain siinä tapauksessa, että jätät miehen. Anna hänen tehdä muutos omassa itsessään yksinään. Ei se sua tarvitse siinä prosessissa. Kamalaa lukea, miten väkivalta annetaan kerta toisensa jälkeen anteeksi ja selitys on, että kun niin rakastan. Ei miehesi rakasta sua yhtään.


    • black eyes

      Olen aikuinen nainen.Aloin seurustelemaan erittäin ihanan nuoremman miehen kanssa.Olimme alusta asti tiiviisti yhdessä.Muutama kk niin tuli eka ns läppäisy poskelle.Kovaa.Vähän aikaa alkoi tönimiset,potkuja sinne tänne.Aina kännissä.Tietysti yritin kysellä syitä.Syy oli minun kun olin taas jotain väärin sanonut.Kunnes tuli eka kunnon hakkaaminen.Hän harrasti päähän potkimista.Makasin maassa ja potkuja sateli niin rajusti et oli tajuttomuus lähellä.Aloin olla yleinen näky silmät mustina.Jatkuvaa poliisin kutsumista.Sain minäkin ohjeita mm poliisilta miten pitää päästä eroon.Tein joka hiivatin kerrasta jolloin poliisit kävi rikosilmoituksen.En muuten tajuu miksi naiset ei näin tee.Kunnes tuli se viimeinen pisara jolloin todella meni taju,pää niin tohjona etten tajunnut maailman menosta mitään pitkään aikaan.Emme asuneet yhdessä.Onneksi.Hankin lähestymiskiellon ja käräjillä oltiin muutamat kerrat.Sen koommin en hänestä oo kuullut muutakuin hänellä on taas uusi nainen joka menee tuolla naama mustana.Meidän yhteinen aikamme kesti vuoden ja hän sai sen aikaan että menetin luottoni miehiin.Ja joku nyt sanoo ei kaikki oo samanlaisii. Totta, ei ookkaan mutta multa meni halu ees tutustuu siinä mielessä kehenkään.Minä hankin koiran ja mulla on ainakin turvallinen kumppani nyt.Se ei hakkaa vaikka haukkuu!!!Mun oma Mustikkani!

      • Anonyymi

        Ja sinä siedär haukkumista. Vai onko rakkaasi koira😂😂😂😂


    • kysympä vaan

      Hyvä rakastava ap. Jos miehesi hakkaa sinulle aivovamman tai muuten saat jonkin fyysisen oireen jota ei miehen rakkaus enää selvinpäin paranna .

      Niin minkä arvoisena pidät tämänhetkistä fyysistä olemustasi

      Kun (/ jokin turpaan veto voi aiheuttaa silmän roikkumisen tms nk.. pienen rakkauden muistutuksen.

    • oppeliini1

      "Vielä minulla on toivoa että kaikki kääntyy parhainpäin. Jos kuitenkin seuraava kerta tulee niin tiedän mitä täytyy tehdä, "lakata" rakastamasta miestä ja lähteä. Löytää jotain uutta sisältöä elämään ja elää sinkkuna niin kauan kuin siltä tuntuu."

      Tuon luettua jokainen (sinä itse mukaanlukien) tietää että sinä et lähde minnekkään tuon pahoipitelijän luota.

      Mutta kahdesta asiasta sinun täytyy huolehtia:
      1) älä missään tapauksessa hankkiudu raskaaksi tuon miehen kanssa!
      2) sinun jäätyä tuon kiiltokuva - hyväsydämmisen-kauniskäytoksisen pedon pieksettäväksi, mene itsepuolustuskursseille. Opit kuinka muutamalla kädenliikkeellä saa valtavimmankin kokoisen vastustajan täysin kyvyttomäksi.
      Oikeastaan se on jo velvollisuutesikin yksilonsuojaamista kohtaan. Vain kaikista vetelimmät ja laiskimmat eivät viitsi nähdä edes pikkuisen vaivaa opetellakseen puolustamaan itseään!

      Onhan se niin paljon helpompaa kärsiä katkenneista luista, mustelmista, elää kuoleman pelossa ja keksiä itselleen ja muille syitä miksi minä rAAAkastan tuota petoa!

    • pelko jäi

      minäkin luulin, et kaikki muuttuu vielä paremmaksi, mutta yli 30 vuotta odotin ja eipä muuttunut, sain vielä huonomman kohtelun, kunnes tajusin, jos en nyt lähde, en voi enää myöhemmin lähteä...ei muuttunut koskaan, ja jos on muuttunut nykyisen kanssa, ihme on tapahtunut..

    • Nokitettu

      Olen 19-vuotias nuori nainen. Tapasin nykyisen mieheni elokuussa 2012. Kaikki oli alussa mahtavaa ja ihanaa, tuntu siltä kuin olisi elänyt sadussa. Nyt sitten kuukauden sisällä tämä henkilö on kolme kertaa riepotellut, nakellut ja töninyt. Eilen pahin pelkoni sitten toteutui. Tämä henkilö tapansa mukaan suuttui taas jostain eikä suostunut sanomaan mitä tein väärin. Aikamme tapeltua hän riepotteli taas minua ja töni pitkin seiniä. Yritin lähteä tilanteesta pois, mutta mies otti minua kiinni kovasti ja väänsi ranteitani. Kun vihdoin pääsin irti, hän löi minua kasvoihin. Pystyin onneksi avaamaan suuni nyt ulkopuoliselle ihmiselle, joka neuvoi minua hakeutumaan lanulle psykiatrille. Haluaisin tietää onko mahdollista näin aikaisessa vaiheessa saada väkivaltaisuus ulkopuolisten avulla loppumaan? En haluaisi jättää miestäni, mutta en voi myöskään elää pelon vallassa ja tiedän että miten kauemmin olen tämän miehen kanssa, sitä vaikeammaksi eroaminenkin menee. Olen kai tyhmä kun kuvittelen että ehkä hän muuttuu... Olen lapsena joutunut katsomaan äitiini kohdistuvaa väkivaltaa toistuvasti ja olen senkin takia enemmän henkisesti hajalla.

      • Oasis

        Toivon todella, ettet jää miehesi luo. Mikään ei oikeuta väkivaltaa, ei mikään. Kun tulee ensimmäinen kerta, tulee toinenkin ja aikaa myöden kynnys käydä toiseen käsiksi laskee entisestään.

        Sinä olet kovin nuori vielä ja sinulla on paljon ihanaa elämää elettävänä. Älä hyvä nainen tee itsellesi sitä, että tietentahtoen jäät suhteeseen, jossa et voi koskaan tuntea täysin olevasi turvassa. Miehen vieressä täytyy tuntea olevansa turvassa kaikelta pahalta, siinä ei saa pelätä, ei kokea uhkaa, ei tuntea itseään mitättömäksi.


    • Wifebeater

      Omassa suhteessani kärsin useita vuosia siitä että muija kävi aina päälle, noh, otin iskut vastaan ja yritin rauhoitella. Loppua ei kuitenkaan tullut vaikka vuodet kului, jossain vaiheessa sitten kääntyi siihen että itsekkin rupesin väkivaltaiseksi. Itseä hävetti ja ällötti oma käytös, kun selvinpäin en koskaan toiseen kajoaisi väkivaltaisesti. Suhde päättyi loppujen lopuksi eroon, kylläkin muista syistä. Nuo väkivaltaiset riidat meillä johtui siitä ettei osattu riidellä rakentavasti. Muija huusi ja minä olin hiljaa. Ja seuraaavana aamuna kaikki sitten mukamastas hyvin. Osittain varmaan tuo muijan väkivalta johtui siitä et oli nuorena saanut kotona niin paljon väkivaltaa osakseen, et on sitten varmaan tullut sellanen kuva et se on oikea tapa riidellä. Itsellä se väkivalta tapahtui lähinnä niin että päässä vaan napsahti. Ja sitten oli kaikki tolkku pois.

    • niin.

      Ainoa vaihtoehto on ero. Mies ei muutu koskaan. Sattuu kun eroaa, mutta mitään muuta ei voi tehdä. Yrittää etsiä uusi komea mies ja luonne. Jos ei pääse irti millään, pitäisi hakea keskusteluapua siihen terapeutilta joka tietää nämä jutut.

    • vaiennut

      Haluatko laitta suhteesi, miehesi, alkoholismin vai itsesi etusijalle?

      Olet siinä mielessä onnellisessa asemassa, että olet aikuinen ja pois pääsy on huomattavasti mutkattomampaa, kuin lapsuuden alholistin kanssa eläminen.
      Kannattaa ottaa ero, sillä ei siitä mihinkään muutu, ensin alkaa viikonloput, sitten joka viikonloppu sitten arkena ja jatkuu jatkuu, kunnes huomaat ettei hän koskaan ole selvänä. Mitä pidemmälle kierre menee niin sitä väkivaltaisemmaksi muuttuvat.

      Pois pääsemisellä tarkoitan, että sinulla on mahdollisuus vaikuttaa eli otat eron!
      Siitä jää pahat muistot ja ero satuttaa, mutta kiität itseäsi jos et 2 vuoden kuluttua niin viimeistään 10 vuoden kuluttua mahdollisten omien lastesi tähden!
      Kun kerran käy sinuun kiinni erittäin väkivaltaisesti, niin minkä luulet estävän tätä jatkumasta mahdollisiin yhteisiin lapsiin? Sinunko? Ei mikään muu kuin ero ei tule estämään sitä!

    • Anonyymi

      Kaikenlaista. Itse en edes lähe enää suhteeseen. Nähny muutamat pahar jutut jo. Moni on aluksi ihana,hurmaava ja lopulta jopa murhaava. Eksäni hurmaa uusia naisia ja sitten naiset saavat tuta sen pimeän puolen..

      • Anonyymi

        siinä oikea sydänkäpynen


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1796
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1376
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe