Miten voi tietää onko oma nimi Karitsan elämänkirjassa vai saatunan tuhoontuomittujen kirjassa?
Miten saa pelastusvarmuuden?
10
<50
Vastaukset
Raamatussa sanotaan:
"Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, ettei yksikään, joka Häneen USKOO, joutuisi kadotukseen vaan saisi iankaikkisen elämän."
Yksinkertaisimmillaan siis pelastusvarmuuden saa, kun uskoo Kristuksen sovittaneen minun synnit ja rikkomukset, olivatpa ne mitä tahansa. Kristus riittää.
-KaisaK, pappi- ...
Tiedätkö mitä usko on tässä tapauksessa?
Koska Jumalaa ei todistettavasti ole olemassa, uskot kuitenkin, että on. - no huh huh
... kirjoitti:
Tiedätkö mitä usko on tässä tapauksessa?
Koska Jumalaa ei todistettavasti ole olemassa, uskot kuitenkin, että on.Onko vielä nykyäänkin joku oikeasti noin tietämätön, että väittää olevan mahdollista todistaa jotakin olemassaolemattomaksi :D
- ...
no huh huh kirjoitti:
Onko vielä nykyäänkin joku oikeasti noin tietämätön, että väittää olevan mahdollista todistaa jotakin olemassaolemattomaksi :D
Ehkä Jumalaa emme voi todistaa olemattomaksi, mutta tämän
mielikuvitusolennon teot kylläkin.
Uskomalla pelastuvansa. Ei siihen muuta tarvita. Kyllähän erilaiset lahkot asettavat reunaehtoja pelastuksell, lestat, jehovat, hellarit jne. mutta aina voi rakentaa oman oppinsa joka tuo pelastuksen elleivät edelliset miellytä.
Hyvässä lykyssä saa seuraajia ja mammonaa kuten Benny Hinn ja vastaavat epelit.Hei,
itse olen etsiskellyt pelastusvarmuutta pitkäänkin. Minulle on jopa sanottu, etten ole kunnon kristitty, ellen sitä löydä. Minulle on myös opetettu, että jos omaa jonkin pelastusvarmuuden tapaisen, on ylpeä eikä ainakaan pelastu. Että suo siellä, vetelä täällä.
Tästä taustasta nousten olen etsinyt Raamatusta aiheeseen liittyviä kohtia. Nämä ovat minun pelastusköyteni, joista pidän kiinni:
- Mikään kadotustuomio ei siis kohtaa niitä, jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa. (Room 8:1)
- Olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, eivät enkelit, eivät henkivallat, ei mikään nykyinen eikä mikään tuleva eivätkä mitkään voimat, ei korkeus eikä syvyys, ei mikään luotu voi erottaa meitä Jumalan rakkaudesta, joka on tullut ilmi Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme. (Room 8:38-39). Tässä kohdassa erityisen tärkeää on, ettei mikään luotu - en edes minä itse - voi erottaa itseäni Jumalan rakkaudesta esim. mokailemalla.
- Te olitte kuolleita rikkomustenne ja ympärileikkaamattomuutenne vuoksi, mutta Jumala teki teidät eläviksi yhdessä Kristuksen kanssa. Hän antoi meille kaikki rikkomuksemme anteeksi, hän kumosi meitä rasittavan velkakirjan kaikkine määräyksineen ja teki sen mitättömäksi naulitsemalla sen ristiin. Hän riisui aseista vallat ja voimat ja saattoi ne kaikki häpeään, kun hän teki Kristuksesta niiden voittajan. (Kol 2:13-15)
- ja voimallaan Jumala varjelee teidät uskossa, niin että te saavutatte pelastuksen, joka on valmiina saatettavaksi ilmi lopunaikana. (1 Piet 1:5)
Lisäksi rohkaisisin seurakuntayhteyteen: käymään messussa ja ehtoollisella.
Sinikka-pappiSinikka sanoi :
Hei,
itse olen etsiskellyt pelastusvarmuutta pitkäänkin. Minulle on jopa sanottu, etten ole kunnon kristitty, ellen sitä löydä. Minulle on myös opetettu, että jos omaa jonkin pelastusvarmuuden tapaisen, on ylpeä eikä ainakaan pelastu. Että suo siellä, vetelä täällä.
________
Tuossa on hyvä mittatikku :
2.Korinttolaiskirje:
13:5 Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus ON TEISSÄ? Ellei, niin ette kestä koetusta.
ja tuossa toinen :
Johanneksen evankeliumi:
14:21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa, mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ILMOITAN ITSENI HÄNELLE."
- Yeshua on Herrani
Pelkkä uskominen Jeesukseen ei riitä, sinun pitää myös uskoa Jeesusta eli tehdä parannus kaikista synneistä. Sinun pitää myös rukoilla säännöllisesti (päivittäin) Jumalan kanssa.
Jeesus on selventänyt, että miten voi mitata omaa turvallisuuttasi uskosi kohdalla. Kristus kertoo:
"...If you doubt your security, then come to ME on your knees, repent of all your sin before ME, your GOD, and from your heart give ME your life! Announce your decision to another person, then read MY Word, spend time in the pages. Get to know ME in a secret place, pray earnestly, and I will show you that I am a GOD WHO passionately longs to know you intimately—more than you ever imagined!.."
http://www.yhwh-glory-end-time-ministry.com/index.php?p=2_31
"...Jos olet epävarma turvallisuudestasi, polvistu eteeni, kadu kaikkia syntejäsi (tee parannus) minun, sinun Jumalasi, edessä, ja anna koko sydämestäsi minulle elämäsi! Ilmoita päätöksesi jollekin toiselle henkilölle, sitten lue Sanaani, vietä sen sivuilla aikaa. Mene rauhalliseen, salaiseen paikkaan ja opettele tuntemaan minut, rukoile tosissasi (rehellisesti ja vilpittömästi), ja minä tulen näyttämään sinulle, että minä olen Jumala, joka kaipaan intohimoisesti tuntea sinut - enemmän kuin olet koskaan kuvitellut! ..."
Siis kyseessä on usko, joka saa katumaan syntejä Jumalan edessä, usko jonka kertoo häpeilemättä muille ihmisille, usko joka innostaa ihmistä lukemaan Raamattua, usko jossa ihminen rukoilee vilpittömästi sekä rehellisesti Jumalan kanssa ja usko että ihminen yrittää parhaansa mukaan totella Jumalaa.
Jos tunnistat tästä itsesi, niin Jeesus pelastaa sinut.- Yeshua on Herrani
Tuo rauhallinen ja salainen paikka on yksinkertaisesti sellainen paikka, jossa voi olla kahden Jumalan kanssa ja rukoilla Jumalan edessä polvillasi.
Mielestäni meillä ei voi olla sellaista varmuutta, koska emme tiedä mitä Jumala päättää. Voimme toivoa sitä, rukoilla sitä ja elää luottamuksessa.
Ehkä meistä tulisi liian itsevarmoja, pöyheitä ja rakkaudettomia, jos eläisimme liiallisessa varmuudessa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 29411496
- 1447096
- 1045892
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa425239- 524351
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta304169On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323581- 613574
- 813167
Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru223105