Miehen hengitys HAISEE!!!

Vaikea asia..

Miten vihjailla kauniisti, että miehen hengitys haisee? En pysty juttelemaan hänelle edes kasvotusten ilman, että joutuisin pidättämään hengitystä :(
Hän kyllä pesee hampaitaan aamuin illoin, olen sen verta vakoillut.. Ja olen yrittänyt tosi monesti tarjota purkkaa/kurkkupastilleja, mutta hän ei koskaan ota niitä!
Hän on ihana mies, pidän hänestä todella paljon, mutta pahanhajuinen hengitys jotenkin lannistaa kaiken, kun ei voi just läheltä katsoa silmiin ja puhua samaan aikaan, pussaaminenkaan ei houkuta ja sänkypuuhissa se tappaa halut.. :( Nukkuminen hänen kanssaan ei myöskään onnistu muuten kuin selin, koska hän hengittää nukkuessaan sitten suun kautta..

30

12101

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdasdsadsadsasdsad

Tuo on kyllä kiusallinen vaiva mistä voi olla vaikea puhua. Käyttääkö hän hammaslankaa, tiedätkö? Hänellä voi olla myös proppuja nielurisoissa. Hammaskivi on myös yksi mikä aiheuttaa hajua. Kielellä voi olla joskus myös peitettä, kielikin pitäisi silloin tällöin puhdistaa jos sitä vaivaa on.

Oletteko kuinka kauan olleet yhdessä? Jos olette jo tunteneet/seurustelleet hyvän aikaa, asiasta voi mielestäni vaan rauhassa keskustella, eli sanoa suoraan mutta nätisti. Jos taas suhde on tuoreempi, koita naamioida huomautus vaikka niin, että olet huolestunut hänen suunsa terveydestä kun haju on sellainen. Mainitse vaikka salakavala tauti parodontiitti joka aiheuttaa lopulta hampaiden irtoamista. Että olisi hänen omaa parastaan käydä hammaslääkärillä tai suuhygienistillä, varsinkin jos viime käynnistä on aikaa. Ja panostaa tietenkin hampaiden kotona hoitamiseen. Jos kyse on tosiaan puutteellisesta suuhygieniasta, voi parodontiitilla pelottelu tepsiä! :D kukapa haluaisi hampaansa menettää? Kyseessä on muutenkin salakavala tauti jonka etenemistä ei omassa suussa läheskään aina huomaa, pahimmillaan vasta kun kiinnityskudokset ovat niin huonossa jamassa että hammas heiluu. Tietoa parosta pitäisi lisätä, moni ei ole siitä kuullutkaan ja silti yllättävän moni sitä tietämättään sairastaa.

Minulla on aivan samanlainen ongelma, mieheni hengitys haisee pahalle. Hän tupakoi ja usein unohtaa pestä hampaat. Kyllä hän ennen ne harjasi ja ahkerasti lankasikin, mutta yhteenmuuton jälkeen jäi nekin pois. Nukun aina kääntyneenä hänestä pois päin koska en kestä sitä pahaa hajua. Suudelmat ovat vaihtuneet pikaisiin pusuihin. Tiedän kyllä kuinka inhottava tilanne voi olla kun toinen haisee, varsinkin jos kumppani ei itse edes tiedosta pahaa hajua. Itse olen vielä suuhygieniastani tarkka, olen joskus itse kärsinyt pahanhajuisesta hengityksestä, mutta tiedostin sen itse. Syynä oli hammaskivi ja vaiva katosi suuhygienistillä käynnin jälkeen.

Olen melkeinpä luovuttanut oman tilanteeni suhteen. En jaksa olla miehelle mitään äitihahmo, joka nalkuttaa aamuin illoin hampaiden pesemisestä. Muutenkin ientulehdus hänen tapauksessaan voi jäädä huomaamatta kun tupakoi, suun verenkierto huononee eikä ikenistä välttämättä vuoda verta, vaikka tulehdusta olisikin. Olen hänelle asiasta sanonut, hampaiden harjaamisesta siis, ja useasti mutta aina se jotenkin vaan mieheltä unohtuu. Jos hän intohimoisia suudelmia minulta haluaa, niin saisi alkaa hoitaa suutansa kuten aikuisen kuuluukin. En minä nyt häntä jättämässä ole asian takia kun suhde muuten toimii, mutta kyllä se haittaa intiimiä kanssakäymistä kun toisen suu haisee.

• klb,kbn.l?kömlö

Minulla on sama ongelma. Mies vieläpä haluaisi suudella usein, mutta yritän vältellä, koska haju/maku tarttuu siitä omaan suuhuni. Haju on mädäntynyt tai viittaa mielestäni johonkin tulehdukseen tms. Olen ottanut asian esiin, mutta mies ei ole mennyt lääkäriin, osti vain suuvettä, vaikka olen sanonut, ettei se auta mitään.

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

• suuvesi:)

Kokemusta löytyy täältäkin. Miehen henki haisee ja välillä se häiritsee itseänikin.Hampaiten hoidon hän kyllä hoitaa sekä kielen harjauksen.Hän kyllä tiedostaa henkensä pahan hajun.Kasvotusten ei haluta olla pitkää aikaa.Suudellessa ei onneksi haju haittaa.

• lanka tepsii

Meidän pelastukseksi tuli HAMMASLANGAN KÄYTTÖ, joka päivä. PIti pitkään ja hartaasti asiasta huomauttaa, mutta kun lopulta se meni mieheni jakeluun, ongelma poistui. Mutta joka ikinen kerta, kun mies ei käytä hammaslankaa, ongelma palaa. Joten todella suosittelen!! Liian tiukat hammasvälit aiheuttaa pahanhajouista hengitystä ja pelkka harjaus ei tepsi. Myös suuhygienistillä käynti hammaskiven poistossa auttaa, mutta ei hammaskiveä tulekaan enää hammaslangan käytön myötä niin paljoa.

• miehen kommentti

Minulla haisee hengitys vaikka mitä tekisin! Olen siitä hammaslääkärille valittanut ja sain vastauksen valita pehmeämpi harja, joka harjaisi paremmin hampaiden välit.

Pesen hampaat aamuin illoin, samoin kuten olen tehnyt koko ikäni. Käytän hammaslankaa usein, koska ruoka jää herkästi kiinni ahtaisiin hammasväleihini. Purukumiakaan ei voi syödä ylenpalttisesti, koska ksylitoli aiheuttaa isoina määrinä ripulia. Viitisen purkkatyynyä tunnissa työpäivän aikana, niin suolen toiminta on taattu :-)

Vaikka olisin juuri pessyt hampaani, huomaan itsekin hetken päästä hengitykseni haisevan aivan kamalalle!

Kärsin ajoittaisesta refluksitaudista, jossa nielty ruoka ei kulje mahalaukkuun saakka, vaan jää ruokatorveen ja aiheuttaa kipua joka johtaa yökkäilyihin. Tähän olen saanut lääkitystäkin, mutta en haluaisi koko ikääni nappailla noita.

En hae täältä vastausta ongelmaani, vaan halusin tuoda muitakin syitä pahanhajuiseen hengitykseen.

• 21

• dent.est

Pahanhajuinen hengitys voi johtua elimellisestä vaivasta esim.munuaisviasta tai kurkun paiseesta tai muusta tulehduksesta. Myös hengitysteiden tukkoisuus voi olla syynä. Nenäonteloiden tuuletus ei vaan toimi ja sinne alkaa kertyä kuonaa joka imee maut ja hajut. Jälkimmäiseen saattaa auttaa putsilau (nenä, korvat, kurkku), ruokavalion vaihto (kantsii esim.kokeilla olla pari viikkoa ilman maitotuotteita).

Hammashygienia ei ole edes yleisin syy.

• Hammasrakonen

Kyllä sinun pitää ottaa pahanhajuinen hengitys puheeksi, jotta hän tiedostaisi ongelman. Yleisin syy pahanhajuiseen hengitykseen ( vanhan viinan ja valkosipulin lisäksi ) on hampaiden rakoihin jääneet ruuan muruset, varsinkin liha. Se ei ala haista heti vaan vasta muhittuaan kunnolla, käytännössä seuraavana päivänä mätämisen haju alkaa tulla esiin. Itsella on valitettava taipumus kerätä hampaiden väliin pääasiassa juuri lihaa, joka alkaa haisemaan. Itse sitä ei huomaa, mutta lähipiiri kylläkin.
      Hampaiden harjaus ei auta, koska se ei poista hammasvälejä riittävän hyvin. Toki hampaat tulee harjattua aamuin ja illoin siitä huolimatta. Itselläni toimii hyvin muoviset hammastikut ( saa apteekista ), puiset tahtoo välillä katketa ja jäädä valillä aika tiukkaan kiinni rakoseen. Hammaslanka on myös ihan jees, mutta ei ole kovin esteettisen näköistä, jos ravintolassa rupeaa touhuamaan hammaslangan kanssa. Itse pidän aina hammastikkuja mukana ja aina syömisen jälkeen tulee tarkistettua, ettei ruokaa ole jäänyt rakoihin, sillä aika usein sitä jää vaikka ei tunnu.

• Testannut

Jos hampaat ovat kunnossa, ja haisee silti, syy voi olla ruokatorvessa. Varsinkin jos on todettu refluksitauti, silloin läppä päästää hajut suoraan vatsasta ulos. Mätänevä ruoka ei haise hyvältä.

Pari keinoa auttaa. Laihdutus ja ruoka-annosten pienentäminen. Siiloin ruoka ei venytä vatsaa, eikä läppä fuskaa niin paljon.

• vihjeet-
        Testannut kirjoitti:

Jos hampaat ovat kunnossa, ja haisee silti, syy voi olla ruokatorvessa. Varsinkin jos on todettu refluksitauti, silloin läppä päästää hajut suoraan vatsasta ulos. Mätänevä ruoka ei haise hyvältä.

Pari keinoa auttaa. Laihdutus ja ruoka-annosten pienentäminen. Siiloin ruoka ei venytä vatsaa, eikä läppä fuskaa niin paljon.

Refluksitautiin pitää hakea lääkäriltä apua aina. Vaikka sen jälkeen laihduttaisi. Refluksitaudista voi kehittyä kurkkuun jopa syöpää, mikäli sitä ei hoideta ajoissa. Isäni kuoli sellaiseen. Vatsahapot syövyttävät kurkkua pahimmillaan tai kuluttavat limakalvoja.
        Kuitenkaan hetkellinen oire ei ole vaarallinen, mutta siihenkin rennie yms. Mutta jatkuessa pitää hankkia lääkäriltä eri valmisteet.

• Salpaajat+Airlift

Tuon tyyppinen hengityksen todella paha haju josta valitatte, johtuu refluksitaudista. Valitatte aivan aiheesta. Haju on karsea. Se on hankalampi juttu, että moni mies ei käsitä että hänellä on tuo ongelma. Ongelmasta kärsivänä miehenä annan neuvon, että sanokaa siitä suuttumisen uhallakin. Näyttäkää vaikka miehelle tämä tekstini todisteeksi. Miehen pitää tehdä asialle kaikki mitä pystyy. Refluksiongelma vaan on pirullinen vaiva, koska helppoja ratkaisuja ei ole. Vaiva on yleistynyt hurjasti viime vuosina, enemmän kai miehillä. Se on useimmiten jonkinlainen elintasosairaus: syitä voi olla alkoholin käyttö, tupakointi, joku asia länsimaisessa ruokavaliossa tai nämä kaikki. Suuhygienialla ei ole mitään tekemistä asiassa. Itselläni on hammaslääkärin mukaan Suomen puhtain suu, mutta haju on paha refluksin takia. Ongelman aste vaihtelee. Pienet ruoka-annokset auttaa.

Ainoa oikeaoppinen ratkaisu vaivaan olisi vatsaportin leikkaus. Jos siihen ei lähde, ei auta muu kuin syödä happosalpaajia jatkuvasti. Ohjeiden vastaisesti vaan. Ne pitävät refluksiongelmaa jotenkuten hallinnassa, mutta eivät poista sitä. Eikä happosalpaajat riitä poistamaan hajua. Saattavat aavistuksen vähentää sitä, mutta eihän se riitä koska haju on kuvottava. Hajun vähentäminen ei paljon auta, koska se on niin paha että jos sitä tulee vähänkin, vaimon elämä on pilalla.

Jotain hyvää:
        Minun kokemuksen mukaan hajun saa pois yhdellä keinolla. Tunnen vaivani hyvin ja osaan itsekin testata onko hajua vai ei. Apteekista saa Airlift -merkkisiä hengityksenraikastuspillereitä. Ihan pieni purkki. Haju lähtee niillä kokonaan mutta niitä täytyy syödä yhtä mittaa jotta vaikutus säilyy. Vaikutuksen myös tuntee. Ruokatorveen tulee sellainen lievästi viileä tai hiukan kihelmöivä tunne. Airliftissä on jotain mikä reagoi juuri tämän vatsasta nousevan aineen kanssa ja neutraloi sen. Tunteessa ei ole mitään pahaa, hyvä vaan kun tietää että aine vaikuttaa. En tiedä että aineesta olisi mitään haittoja joten niitä voi ottaa parikin kerralla ja lisää aina kun vaikutus lakkaa. Mutta meneehän niitä tosi paljon jos näin tekee. Vaikutus alkaa melkein heti. Jos illalla heittää pari naamaan niin hajujen pitäisi pysyä muutaman tunnin pois. Jos syö myös salpaajia.

Refluksissa kyse on siitä, että ruokatorvessa oleva 'takaiskuventtiili' ei toimi, vaan päästää hajut ylöspäin. Sama ilmiö johon olette ehkä törmänneet jossain lattiakaivolla varustetussa tilassa, jossa vettä käytetään hyvin harvoin: kaivon vesilukosta haihtuu vesi pois ajan kanssa ja viemäristä alkaa tulla hajua. Hajun tulo loppuu kun kaivoon laskee pari litraa vettä. Refluksitaudin kanssa vaan ei ole helppoa ratkaisua. Puukolla se on yleensä hoidettavissa, mutta mielellään ei lähtisi vatsaportin leikkaukseen. Leikkauksesta seuraa kuulemma se, että oksentaminen on sen jälkeen mahdotonta. Ei sillä että olisi tarvetta oksennella, mutta sen se tekee. Läppää kiristetään sen verran. Jos leikkaukseen ei mene, ainoa keino on syödä happosalpaajalääkkeitä jatkuvasti, vaikka jatkuvasti ei saisi syödä. Ja sekin vain lieventää oireita mutta tekee samalla vatsan herkäksi menemään sekaisin.

Refluksitauti on eri juttu kuin närästys. Refluksissa ruokatorven läppä on vaan menettänyt tiiviytensä. Alhaaltapäin ei nouse vatsan sisältöä, vaan erittäin ohutta nestettä seinämiä pitkin ylös. Se haisee ja ärsyttää äänihuulia ja ääni pyrkii muuttumaan ikäänkuin epäteräväksi. Äänen häviäminen ja ärsytys kurkussa laittaa rykimään ainakin välillä. Ongelma äänen kanssa on ärsyttävä. Pitkäaikainen mahanesteen ärsytys voi tosiaan aiheuttaa kurkkusyövän. Mutta vaiva on pirullinen koska siihen ei ole muuta kunnollista lääkettä kuin operaatio. Yleensä onnistuu mutta ei sitä mielellään teettäisi.

Jos leikkaukseen ei lähde, ainoa keino on syödä happosalpaajatabletteja: Somac, Losec ym. Eikä nekään tehoa kunnolla mutta auttaa jonkinverran. Pitkässä käytössä ne sotkee vatsan happotasapainoa. Vatsa menee herkemmin sekaisin vaikka tukevan lounaan takia. Tiedä sitten mitä muuta se vatsalle tekee pitkän päälle. Minä kyllä olen syönyt happosalpaajia melkein koko ajan vuosikaudet koska vaihtoehtoa ei ole ellei mene puukotettavaksi. Vapaasti ostettavien happosalpaajien lisäksi on olemassa reseptillä Nexium-merkkisiä tabuja, se on tehokkaampi mutta hyvin kallis tuote. Eräs työterveyslääkäri määräsi niitä pitkinä kuureina pysyvästi vaikka periaatteessa ei saisi. Mutta minkä teet kun vaiva on niin pirullinen.

Hajun huomaa mies itsekin jos keskittyy siihen. Kämmen suun eteen ja puhaltaa ulos niin kyllä sen itse haistaa. Jos haju on voimakas niin kyllä miehen pitäisi tuntea myös jonkinlaista ärsytystä kurkussa.
        Siis happosalpaajat ja Airlift jatkuvasti syötynä. Reseptillä Nexiumia ainakin kokeiltavaksi. Kalliiksi tulee halvatkin lääkkeet jos koko ajan syö. Leikkausjono on harkinnan arvoinen ratkaisu.

• 7

Ongelma voi olla myös se että te olette geneettisesti huono pari. Maku ja haju on biologinen viesti yhteensopivuudesta.

• asdafdasdsadasd

Geneettinen yhteensopivuus ei liity mitenkään hygieniaan, josta tässä tapauksessa todennäköisesti on kyse. Ihmisissä on eroja, mutta jos hengitys haisee oikeasti pahalle, on jossain vikaa.

Tai no, mikäs siinä jos jonkun geneettinen ideaalikumppani haisee likaiselle ja suussa mätänee viikkojen ruuat kun ei hampaita harjata :D

• Nosta kissa

Suuhygienistille hampaiden perusteelliseen putsaukseen.
      Nosta kissa pöydälle, ei siinä ikävä kyllä muu auta.

• vihjeet-

1. Hammaslääkäri (säännöllinen)
      2. Suuhygienisti, hammaskivenpoisto (säännöllinen)
      3. Hammaslanka (joka ilta tai edes joka toinen)
      4. SB12 tyyliset suuvedet välillä, ei kokoajan ole pakko
      5. Hammastikut, ienraja puhtaaksi
      6. Normaali hammasharja ei riitä, pitäisi olla professional oral b sähkökäyttöinen tyyliin tai vastaava
      7. Suun kuivuminen kuntoon, eli ei saisi liiaksi kuivua. Jos kuorsaa, uniapnea voi pahentaa hajua.. se pitäisi hoitaa
      8. Kitarisat, nielurisat, nuhaa?
      9. Hänen pitäisi katsoa mikä syöminen tai juominen pahentaa ogelmaa
      10. Kielenpuhdistus
      11. Jos syö tai juo, sen jälkeen huuhtelee vedellä suun
      12. Tupakointi pois
      YMS

• suuvettäkurluttamaan

Mmh, jos mies on parikymppinen, niin voisiko johtua viisaudenhampaiden puhkeamisesta? Eikai ne vaan mädi? luin jostain, että voivat aiheuttaa pahaa hajua. Kyllähän parisuhteessa pitää pystyä tuollaisesta kertamaan hienotunteisesti, vaikeaa se voi olla jos suhde on vielä suht tuore... jotenkin, että kulta, en mitenkään pahalla, mutta minusta sinulla haisee henki ikävästi... voisko suuvesi auttaa, en tiedä kun ei ole kokemusta. Jos on hammaskiveä, niin hammaslääkäri kyllä passittaa suuhygienistille poistattamaan ne, ainakin minut passitti.

Pahan hajuinen hengitys on kyllä ikävää :/ joskus olen joutunut kasvokkain juttelemaan ihmisen kanssa, jolla on ollut aivan karmean pistävä löyhkäävä hengitys. Siinä on kiva sitten yrittää olla...

• sano se

Ja ei sitten voi tutulle ihmiselle sanoa että häritsee, ei se siitä loukkaannu. Sen pitäis itse tiedostaa että mahtaisko mulla hengitys haista ja varmuuden vuoksi käyttää suuvettä vaikka ei haisiskaan, mutta olis suu puhdas joka tapauksessa.

• afghaniangirl

ahh, ihan hirveetä ! mun miehellä on kans sama ongelma enkä voi puhua asiasta.. :( :(

• olis pakko vaan

En oikein ymmärrä ylihienotunteisuutta. Kyllä täytyy pystyä sanomaan asiasta. Mies on röyhkeän itsekäs, kun ei huomioi toista? Joten mikset säkin olisi sen verran rohkea, että puhut asiaa. Ei siitä turhaan sanota. Eikä ilkeästi sanota...

Jos pelkäät miestäsi ettet uskalla sanoa, että tulisi seurauksia, oletko oikean miehen kanssa? Väkivaltaisesta suhteesta voi erota tai jos toinen naksahtaa. Myös jos mies alkaa aina riidellä kovin voimakkaasti, kun aiheesta sanoo, ero lienee parempi... Eikä sitten sano.

Asioista pitää voida keskustella, mies on aiheuttanut itse kiusallisen tilanteen. Ilkeästi ei kukaan sano, mutta pitäisi informoida toista miten hammashoito toimii kotona ja hammaslääkärissä. Palstalla oli lista jonka voisi tulostaa.

• miesvm1967

Haisi vuosi sitten joten tilanne on joko parempi.. tai pahempi :D

• nosta kissa pöydälle

Mies ei varmaan käytä hammastikkuja, hammaslankaa ja suuvettä joskus pahanhajuiseen hengitykseen (ei kaupan esim. listerine on liian voimakas, vaan apteekin)? Käykö hammaslääkärissä ja hammaskivenpoistossa säännöllisesti? Mitä hän juo ja syö? Kahvi voi tehdä mm. Miksi häntä ei kiinnosta huuhdella suuta ruuan ja juoman jälkeen, ja ottaa joskus pastilli. Pastilli ei ole pakollinen kylläkään. Hammaslääkäri käynti voisi olla hyvä että selviää, mikä on vikana, voi olla tulehdus suussa...

Sano suoraan asiallisesti, ei sitä voi sanoa hienotunteisesti. Ja että mittasi on täynnä, mitä hän aikoo tehdä asialle. Ihme ettet ole eronnut jo aikoja sitten. Et voi saada seksistä ja läheisyydestä mitään, ei ole kunnon parisuhde?

• lisään.

Myös kurkkutulehdus voi aiheuttaa sitä.

• Turpaan van ja onnea

Olen myös mies, ja olen vahdannut haukkana omaa hengitysäni,koska oikeaoppinen tapa on pitää itsensä koko ajan valmiina suutelemiselle, ja siihen liittyy huulten pitäminen koko ajan pehmeänä, samallatavalla kuin nainenkin pitää, eli huulirasvaa käyttöön riittävästi. Partakarvat ja typerät viikset minimiin tai pois. Sitten tuo hengitys. Ostakaa sähköhammasharja, ja käyttäkää ELMEX hammastahnaa. Elmex on niin vahvaa, että esim suihkussa seisten jos pesee hampaita samalla, ja tahnaa putoaa iholle, tahna polttelee iholla.
      Pitää kyllä muuten hengityksen raikkaana. Listerinellä voi huuhtoa perään jos haluaa. Sitten olen käynyt puolen vuoden välein omahammaslääkärillä. Useimmiten ei ole ollut korjattavaa, mutta joskus on.
      Itselläni on myös tuota "refluxia" eli vatsalaukun lukko ei aina pysy kiinni, ja yöllä voi tulla oksennuksen maku suuhun.
      Refluxia tulee pahimmin silloin, kun on juonut sixpackin kaljaa illalla.
      Lopetin kaljan miltei kokonaan, ja refluxiakaan ei juuri ole ollut sen jälkeen.
      Myös hiilihappoiset muut juomat pitää jättää illalla juomatta.

Pahimmillaan olen joutunut tuolissa istuen viettää yön refluxin takia, koska henkitorvea polttaa aivan sikana, ja se laittaa yskimään niin ettei voi nukkua ollenkaan.

Tässä näitä neuvoja kaikille.

Itse sanon kenelle tahansa suorat sanat jos henki haisee. Oli mies tai nainen.

Kerran yksi tuttava valitteli kun vaimonsa kanssa ei oikein ole läheisyyttä.
      Sanoin sille että hengityksesi haisee niin että nainen vain hienotunteisesti vetäytyy suhteesta, kun typerä äijä ei tajua että koko juttu johtuu löyhkäämisestä.

Pitäisi olla kenelle tahansa itsestäänselvä juttu tuollainen.

• Kyllä ketuttaa!

Mulle oli järkytys kun pikku hiljaa olen tajunnut että mieheni pesee hampaitaan ehkä kaksi kertaa viikossa. Hampaat täynnä töhnää, ikenet tulehduksesta turvoksissa. Ei harjaa IKINÄ hampaitaan esim. aamuisin ihmisten ilmoille lähtiessään, eikä tajua että hengityksensä löyhkää valehtelematta metrin päähän. Ylikin. Pari kertaa olen sanonut että pese hampaasi, kun on ollut johonkin lähdössä. Että aikuiselle pitäisi olla sanomassa tämmösstä..?! Juo myös aivan liian vähän. Kuiva, pesemätön haiseva suu ja tupakka siihen päälle. Haju on HIRVEÄ. Vaikuttaa kaikkeen. Eniten miettii kuinka joku voi olla noin saamarin hölmö ja välinpitämätön ympäristöäänkin kohtaan. Jo likaisten hampaiden ulkonäkö kuvottaa!

• Tiia1

Olin ensitreffeillä ja mies oli aivan ihana. Hengitys haisi niin lehmän paskalle, että meinasin alkaa yökkimään. Hän mainosti olevansa kova pussailemaan ja yritti pussailla jatkuvasti,oli pakko sanoa että hei mun on pakko kiiruhtaa kotiin..hätätapaus. Vieläkin yököttää, koko ratikkamatkan tuntui että omatkin huuleni olivat saaneet paskanhajun ja haistoin sen siis koko matkan. En tiedä mitä teen. Hyi ja hyi ja hyi..En edes voinut kuvitella että 30v nuori komea mies ja suu voi haista noin kauhealle.

• Lootuska

Minä olen kyllä ehdottomasti sitä mieltä, että p..n hajuinen hengitys ei todellakaan ole peräisin hampaista, vaan sieltä alempaa. Pakoputkesta, suolistosta ne hajut on peräisin. Kun suolisto on kunnossa ei hengitys ainakaan p..lta haise.

• Haisulit

Itse sanoin miehelleni vain ihan suoraan, että sun hengitys haisee ihan paskalta :D Okei, reaktio ei ollut kovin iloinen, mutta mitäpä sitä kiertelemään. Syyksi löytyivät proput, jotka poistamalla ei ole enää haissut! Itselläni myös ajoittain hengitys haisee ja se johtuu osin propuista ja osin siitä, että yksi hampaanväli kerää ruokaa ja jos sitä koloa ei saa kunnolla tyhjennettyä, niin alkaa käry käydä!

Niin ja mitä noihin suuvesiin tulee, niin älkää hyvät ihmiset käyttäkö niitä! Kuluttavat vain hampaita ja tekevät hallaa eikä päinvastoin! Erikseen ovat väliaikaiseen käyttöön tarkoitetut Corsodylit jne, mutta noi Listerinet ja muut ovat ehdoton ei!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1548
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      24
      1080
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      88
      1044
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      88
      970
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      906
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      851
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      845
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      821
    10. 70
      789
    Aihe