Lidlissä käymällä todella säästää

hmmmm...

Olin jo melkein luullut viimeaikoina, että LIdlin ja S-marketin ja Prisman hintataso olisi lähes sama, mutta nyt kun otin ihan laskimen käteen ja vertasin kuittia, niin säästin Lidlistä ostamalla yhdellä ostoskerralla jopa 4 euroa.

Ajattelin, että on ihan sama onko hintaeroa pari kymmentä senttiä. Eipä näköjään ole.

Lidlin ruokaostokset 14,60 e
S-marrket samat 20,60e

Olen kyllä ihmeissäni. Lidliin keskittämällä voi todellakin säästää.

S-marketin irtoperunakin maksoi 1,80 euroa kilolta, kun Lidl myy vastaavaa 0,69e/kg. Aika hurjaa? S-marketin tomaatit 2,80e/kg, ja Lidlissä tarjous 0,99e ja normaalisti ilman tarjousta 1,60-1,99e vaihtelee.

Kyllä tulee bonukset ilman mitään korttia jo hinnoissa, eikä tartte tukea S-ryhmän Venäjän ja Baltian valloitusta.

127

3854

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • duni-

      Monesti tulee Lidlin kassalla hämmästeltyä, kun ostaa ruokaa kahdeksalle päivälle 2-3 hengelle ja loppusummana 50-60€. Moni luulee meidän syövän pelkkää puuroa tuolla summalla, mutta joka päivälle on hyvä ruoka jogurtit, mehut, leivät, munat, hedelmät, maidot..
      Huom! Lidlissä laktoositon maito halvimmillaan 0,69€/L..
      Kakisteltua tulee monesti Prismassa tai Cittarissa, mutta eri syistä.. Kahden, kolmen päivän ruuat 40€!

      Pahana tapana meillä heitellä kaikkea turhaakin kärryyn, mutta Lidlissä näistä ei kerry kymppejä ylimääräistä.

      • hmmm...

        Citymarket on todella kallis, mutta niin on oikeastaan kaikki Keskon ruokakaupat. Itse käyn hakemassa K-kaupasta vain jotain euroshopper tuotetta välillä. Jopa K-marketin euroshopper munat ovat 1 euroa kalliimmat kuin Lidlin vastaava. Aika hurjaa. Hedelmät ovat aina 0,60-2€ kalliimpia kilohinnaltaan ja autas armiasta... myös esim. meetwursti, sama paino ja merkki on euron kalliimpaa... oikeastaan kaikki on Keskolla kalliimpaa. Kyllä sopii ihmetellä, etteikö ihmiset pidä silmiään auki, kun ovat niin bonuskorttiensa lumoissa.

        Vuodessa ostamalla lähes kaikki Lidlistä kertyy kyllä yhdelle hengelle hyvässä lykyssä satojen eurojen säästöt - toki enemmänkin riippuu mitä ostaa. Siinäkin säästää, että ei osta valmista vaan tekee itse mahdollisimman paljon... leivistä lähtien.


    • minun mieleeni

      Lidlistä löytyy myös sellaisia tuotteita, joita ei K-ketjun ja S-ketjun marketit myy lainkaan. Tai jos sattuu löytymään, ovat sesonkituotteita aivan hulluun hintaan myytyinä. Lidlissä on harvoin leipäjonon pituista kassajonoa, ja palvelukin on pääpiirteittäin ollut hyvää. Tykkään myös siitä, että eivät joka viikko vaihda hyllyjärjestystä vaan pitävät homman samanlaisena. Tämän totesin ulkomailla reissatessa. Tavarat löytyivät ihan samassa järjestyksessä kuin suomalaisestakin Lidlistä. Todella hyvä juttu, aikaa säästyy joka kerta kun ei tarvitse seikkailla ostoshyllylabyrintissa! Voi kun muutkin kaupat tämän käsittäisivät. Minulla ainakin menee hermot, jos etsin tuttua jauho/hillopakkausta monta minuuttia ja kierrän maratoonin läpi koko myymälän.

      • ihan ok

        Minä taas olen törmännyt lidlissä ihan saman mittaisiin kassajonoihin kuin muissakin kaupoissa ja lisäksi ne liukuhihnat ovat ihan nimimalistiset.. mutta en tullut tänne morkkaamaan lidliä, sillä sieltä kyllä saa paljon halvemmalla tavaraa - opiskelijana säästän asioimalla lidlissä


    • Esko_Lauha

      1468 euroa säästin viime vuonna keskittämällä ruokaostokset lidliin. Kiitos vain.

      • uskoako??????

        Kuinka tarkistit tuon summan?

        Kävitkö joka Lidl-vierailun jälkeen S- tai K-kaupassa kirjaamassa heidän hintansa muistiin?


      • Esko_Lauha
        uskoako?????? kirjoitti:

        Kuinka tarkistit tuon summan?

        Kävitkö joka Lidl-vierailun jälkeen S- tai K-kaupassa kirjaamassa heidän hintansa muistiin?

        Säästin kaikki kuitit ja tein suurten ostosten yhteydessä "ruokakori" - hintatarkistuksen sekä kirjoitin erotuksen ylös muistiin.

        Totta joka sana.


    • hmmmm...

      Ja niinpä tietysti olinkin nyt hairahtunut ilmottamaan tuon säästön väärin. Se siis olikin 6 euroa. Aika hurjaa.

    • I'm ok with Lidl

      Lidl on paras mahdollinen kauppa! En ymmärrä miksi monet halveksivat sitä kauppana koska olen ollut sekä k-cityssä, prismassa että lidlissä töissä ja vakuutan että tuotteet ovat aivan yhtä hyviä.. Lidl on ''unelma'' vähän niinkuin hese mäkkärin hinnoilla:D

    • lidlhalpaaon

      Kyllä lidlissä käymällä todellakin säästää. Tänäänkin oli mahtavat tarjoukset mm naudan jauhelihaa 3e KILO jne

    • ei riitä ei

      "Lidlin ruokaostokset 14,60 e
      S-marrket samat 20,60e"

      Ja mitkähän ne ostamasi tuotteet olivatkaan?

      Kun sopivasti valikoi, niin saa minkä tahansa liikkeen edullisimmaksi.

      Se on kuitenkin tosiasia, että Lidlin valikoima on kovin suppea eikä sieltä löydä läheskään kaikkea tarvitsemaansa (ehkä eineslinjalla olevat löytävät). Ei ole hyvä vaihtoehto muuta kuin täydennesostosten osalta - ja siinäkin menettänyt asemiaan, kun on vaihtanut alkuperäisten saksalaisten tuotteiden tilalle saarioista yms.

      • Siwaa ei saa millään vertailulla halvimmaksi!


      • ...
        siilisimo kirjoitti:

        Siwaa ei saa millään vertailulla halvimmaksi!

        Ei niin, koska se on Valintatalon kanssa kallein mesta ostaa safkaa.


      • BLOGGARI
        siilisimo kirjoitti:

        Siwaa ei saa millään vertailulla halvimmaksi!

        SIWA KALLEIMMASTA PÄÄSTÄ ESIM FLORA SIELLÄ 1,99 JS VALTSUS 1.79 MUTTA S-MARKETISSA 1,49 MUTTA LIDL PARAS 1,19


      • BLOGGARI
        ... kirjoitti:

        Ei niin, koska se on Valintatalon kanssa kallein mesta ostaa safkaa.

        MUTTA ONHAN SEKIN VERTAILUA,JOS ON KALLEIN


    • Hohhoijjaas

      Huimat 15€ ostokset...

    • sursilli

      Taitaa Lidlin hinnat vaihdella paljonkin eri paikkakunnilla? Meillä tuo naudan jauheliha oli viime viikolla tarjouksessa 4,99 kg. No silläkin hinnalla se oli edullista ja kannatti hakea. 0,99 hintaiset tomaatit olivat Hollannista. Ostin kyllä niitä mutta ovat ihan mauttomia. Lidlissä kotimaiset olivat 2,99 kg niinkuin muissakin kaupoissa. Lidlin tonnikalapurkki maksaa 1,29 e kun S-ryhmän Rainbow-tonnikalapalat maksavat 1,49. Lidlissä se on vain pienempi purkki. Lidlin makea chilikastike maksaa 1,99 ja maustetut kivennäisvedet 1,39 kun Prisman vastaavat ovat 1,69 ja 0,99 e.
      Lidlistä kannattaa hakea maidot jos käyttää paljon maitoa sekä satunnaiset tarjoukset. Myös leipä on siellä halpaa.

      • bngser

        "Lidlin tonnikalapurkki maksaa 1,29 e kun S-ryhmän Rainbow-tonnikalapalat maksavat 1,49. Lidlissä se on vain pienempi purkki. Lidlin makea chilikastike maksaa 1,99 ja maustetut kivennäisvedet 1,39 kun Prisman vastaavat ovat 1,69 ja 0,99 e."

        Tuotteiden tarkoitushakuisella valinnalla kaikki kaupat voidaan todistaa edullisiksi. Oletko verrannut mainitsemiasi tuotteita keskenään muutenkin kuin hinnan osalta? Esim. Lidlin maustamaton Löningen (tjs) kivennäisvesi hakkasi makuvertailussa kalliimmat kilpailijansa.


    • Kuta mitäkin

      Viimeksi kun ostin perunaa Prismasta, niin oli 0,49€/kg ja siinä samoissa sen hinta on ollut koko elokuun. Eli kallista on Lidlin perunat.
      No kotimaisesta tomaatista maksoin viimeksi 2,89€/kg, mutta en lähde sitä Hollantilaista jostain tarjouksesta juoksemaan ja erikseen hakemaan.

      Lidlistä en maitoa hae, kun sieltä ei saa 1% maitoa.

      • liideliii

        Lidlin maito on samaa tavaraa kuin valion, erilaisissa purkeissa vain :)


    • hmmmm....

      Kylläpäs asenteelliset bonuskorttilaiset ovat löytäneet tän ketjun ja alkaneet pommittaa, että hohhoijaa 15euron ostokset hohhoijaa. No hei, tuolla summalla saa jo paljon Lidlissä - paljon enemmän mitä s-ryhmästä tai keskolta. Lopulta sillä ei ole väliä mitä on suurinpiirtein ostanut, että pääsisitte todistamaan olevanne oikeassa ja minä väärässä. Olkaa vain siinä bonuskortti huumassanne ihan rauhassa. Ei kuule kiinnosta. Ja jos 15 euroa on mielestänne vähän, niin ette te kuule ymmärrä rahan arvoa lainkaan. Se, että ottaa chilikastikkeen sieltä ja täältä, ei paljon ole merkitystä. Mä teen kastikkeeni ihan itse, enkä valmiina osta.

      On sit kuiteski ihan sama, jos haluaa juoda kivennäisvettä niin siitäs vain. Ei kiinnosta. Kotimaiset tomaatit on oikeasti mauttomia. Niistä ei tee mikään muu maukkaita kuin se kotimaisuus siellä omassa pääkopassa.

      Tottakai sieltä löytyy näitä fiksuja, joille ei suhteellisuudentaju sano yhtään mitään.Hinnat olivat tämän hetkisiä hintoja joita kuiteista vertailin ja seuraavan kerran kun kävin S-ryhmän kaupassa oli hinnat pompanneet edelleen korkeammalle. :))) Saattepahan sit ne bonuksenne... eineksistänne.

      • lidl, onneksi on

        joo, Lidlissä tulee käytyä, viimeksikin ihan nauratti kun kassa ilmoitti ostosten loppusumman,,edullista on. Kyllä mä saan sieltä kaiken mitä mä tarviin, jos ei ole sattumoisin sitä mitä aattelin ostaa, niin sou wot, voin mä olla ilmankin. Ei mun maailma siihen kaadu.


      • eri tarpeet

        Siitä ei kuitenkaan pääse mihinkään, että Lidlin valikoima on kovin suppea. Sopinee suppealla ruokavaliolla olevalle (vähävaraiset opiskelijat nuudeleineen ja tonnikaloineen yms.), mutta jos on vaativampi maku ja monipuolisemmat tarpeet, niin se kelpaa vain tiettyjen tuotteiden ostopaikaksi.

        Ja se muutaman vuoden takainen Lidl on lisäksi pilattu suomalaisilla jauhomakkaroilla ja eineksillä. Sellaiset eivät houkuttele Lidliin, joka on kaiken lisäksi toisella puolen kaupunkia. Eikä sieltä löydy meidän perheen suosikkileipää. Niin ja se kotimainen tomaatti - ne ovat tänä kesänä sattuneet olemaan siinä Lidlissä kypsempiä ja siten myös maukkaampia kuin esim. Prismassa, joten niitä sitten ostetaan sieltä.

        Miksi on niin kauhean vaikea ymmärtää, että eri ihmisten tarpeet ovat erilaiset - se mikä sopii sinulle, ei välttämättä sovi muille?


      • no hoh hoh
        eri tarpeet kirjoitti:

        Siitä ei kuitenkaan pääse mihinkään, että Lidlin valikoima on kovin suppea. Sopinee suppealla ruokavaliolla olevalle (vähävaraiset opiskelijat nuudeleineen ja tonnikaloineen yms.), mutta jos on vaativampi maku ja monipuolisemmat tarpeet, niin se kelpaa vain tiettyjen tuotteiden ostopaikaksi.

        Ja se muutaman vuoden takainen Lidl on lisäksi pilattu suomalaisilla jauhomakkaroilla ja eineksillä. Sellaiset eivät houkuttele Lidliin, joka on kaiken lisäksi toisella puolen kaupunkia. Eikä sieltä löydy meidän perheen suosikkileipää. Niin ja se kotimainen tomaatti - ne ovat tänä kesänä sattuneet olemaan siinä Lidlissä kypsempiä ja siten myös maukkaampia kuin esim. Prismassa, joten niitä sitten ostetaan sieltä.

        Miksi on niin kauhean vaikea ymmärtää, että eri ihmisten tarpeet ovat erilaiset - se mikä sopii sinulle, ei välttämättä sovi muille?

        "Sopinee suppealla ruokavaliolla olevalle (vähävaraiset opiskelijat nuudeleineen ja tonnikaloineen yms.), mutta jos on vaativampi maku ja monipuolisemmat tarpeet, niin se kelpaa vain tiettyjen tuotteiden ostopaikaksi."

        Hohhoijaa! Vaikka ollaan lidlistä ostettu, niin ei todellakaan olla koettu sitä suppeaksi ruokavalioksi, eikä todellakaan syödä mitään nuudeleita. Taas näitä outoja ennakkokäsityksiä.

        Lidlistä saa ihan perustarpeet ja sitä mitä ei saa, voi hakea muualta ja sitä ei ole paljon. Aika ylenkatsomista suorastaan. Kyllä näkyy ihan hyvissä asemissa olevia tekemässä melkein kaikki ostoksensa kärryt täynnä Lidlissä - on lääkäriä, on vaikka ketä pikkujepukkaa.

        Meillä vähän vitsaillaan niistä "sokoksen asiakkaista", että ne hakee jotain tiettyä sieltä ja lähtee sit pois, kun ei tule niitä bonuksia. :-DDD Tai saa just sen väristä maitopurkkia ku siellä sokoksella... tai just sitä yhtä brändiä.

        Tottakai sijainti vaikuttaa, jos on kaukana niin käy sit siellä missä tykkää, jos ei hintakaan haittaa.


      • eri tarpeet
        no hoh hoh kirjoitti:

        "Sopinee suppealla ruokavaliolla olevalle (vähävaraiset opiskelijat nuudeleineen ja tonnikaloineen yms.), mutta jos on vaativampi maku ja monipuolisemmat tarpeet, niin se kelpaa vain tiettyjen tuotteiden ostopaikaksi."

        Hohhoijaa! Vaikka ollaan lidlistä ostettu, niin ei todellakaan olla koettu sitä suppeaksi ruokavalioksi, eikä todellakaan syödä mitään nuudeleita. Taas näitä outoja ennakkokäsityksiä.

        Lidlistä saa ihan perustarpeet ja sitä mitä ei saa, voi hakea muualta ja sitä ei ole paljon. Aika ylenkatsomista suorastaan. Kyllä näkyy ihan hyvissä asemissa olevia tekemässä melkein kaikki ostoksensa kärryt täynnä Lidlissä - on lääkäriä, on vaikka ketä pikkujepukkaa.

        Meillä vähän vitsaillaan niistä "sokoksen asiakkaista", että ne hakee jotain tiettyä sieltä ja lähtee sit pois, kun ei tule niitä bonuksia. :-DDD Tai saa just sen väristä maitopurkkia ku siellä sokoksella... tai just sitä yhtä brändiä.

        Tottakai sijainti vaikuttaa, jos on kaukana niin käy sit siellä missä tykkää, jos ei hintakaan haittaa.

        "Hohhoijaa! Vaikka ollaan lidlistä ostettu, niin ei todellakaan olla koettu sitä suppeaksi ruokavalioksi, eikä todellakaan syödä mitään nuudeleita. Taas näitä outoja ennakkokäsityksiä. "

        Ei ollenkaan ennakkokäsitys, vaan oma kokemus. On myös lehdissä ollut esillä, miten aivan eri luokkaa on Lidlin ja muiden liikkeiden tuotevalikoiman laajuus.

        Sinun ennakkokäsityksesi on, että kaikilla olisi samanlaiset tarpeet kuin sinulla. Aika itsekeskeistä!


      • no hohhoh
        eri tarpeet kirjoitti:

        "Hohhoijaa! Vaikka ollaan lidlistä ostettu, niin ei todellakaan olla koettu sitä suppeaksi ruokavalioksi, eikä todellakaan syödä mitään nuudeleita. Taas näitä outoja ennakkokäsityksiä. "

        Ei ollenkaan ennakkokäsitys, vaan oma kokemus. On myös lehdissä ollut esillä, miten aivan eri luokkaa on Lidlin ja muiden liikkeiden tuotevalikoiman laajuus.

        Sinun ennakkokäsityksesi on, että kaikilla olisi samanlaiset tarpeet kuin sinulla. Aika itsekeskeistä!

        No nyt sitä ollaan itsekeskeisiä. Jos lukisit viestin niin ymmärtäisit mitä tarkoitan.

        Lidl ei kilpaile valikoiman suuruudella vaan sillä, että sieltä löytyy pari-kolme samaa lajia tuotetta and that's it. Yksinkertaista. Sillä saadaan alas jo kaupan kustannuksia ja se näkyy hinnoissa.

        Edelleen tarkoitus oli, että jos ei välitä ruoan hinnasta voi aivan vapaasti olla käymättä Lidlissä ja ostaa brändättyjä tuotteita, kun ne on parempia. Se on kaikki tosi paljon mielikuvista kiinni.

        No kerro mulle sitten mitä sä et saa Lidlistä ostettua, sellasta perus elintarvikkeita - mitä sä yleensä syöt? Jos on gluteeniton esim. tai allergioita tai luomu tyyppi, niin sit voi olla eriasia.


      • Maku kysymys
        no hohhoh kirjoitti:

        No nyt sitä ollaan itsekeskeisiä. Jos lukisit viestin niin ymmärtäisit mitä tarkoitan.

        Lidl ei kilpaile valikoiman suuruudella vaan sillä, että sieltä löytyy pari-kolme samaa lajia tuotetta and that's it. Yksinkertaista. Sillä saadaan alas jo kaupan kustannuksia ja se näkyy hinnoissa.

        Edelleen tarkoitus oli, että jos ei välitä ruoan hinnasta voi aivan vapaasti olla käymättä Lidlissä ja ostaa brändättyjä tuotteita, kun ne on parempia. Se on kaikki tosi paljon mielikuvista kiinni.

        No kerro mulle sitten mitä sä et saa Lidlistä ostettua, sellasta perus elintarvikkeita - mitä sä yleensä syöt? Jos on gluteeniton esim. tai allergioita tai luomu tyyppi, niin sit voi olla eriasia.

        Brändätty ne on Lidlissäkin mutta pääosin itse keksityillä.
        Tosin resepti ei aina ole sama, kuin tuotteen valmistajan omalla nimellä tekemissä tuotteissa.


      • Walintakysymys
        no hoh hoh kirjoitti:

        "Sopinee suppealla ruokavaliolla olevalle (vähävaraiset opiskelijat nuudeleineen ja tonnikaloineen yms.), mutta jos on vaativampi maku ja monipuolisemmat tarpeet, niin se kelpaa vain tiettyjen tuotteiden ostopaikaksi."

        Hohhoijaa! Vaikka ollaan lidlistä ostettu, niin ei todellakaan olla koettu sitä suppeaksi ruokavalioksi, eikä todellakaan syödä mitään nuudeleita. Taas näitä outoja ennakkokäsityksiä.

        Lidlistä saa ihan perustarpeet ja sitä mitä ei saa, voi hakea muualta ja sitä ei ole paljon. Aika ylenkatsomista suorastaan. Kyllä näkyy ihan hyvissä asemissa olevia tekemässä melkein kaikki ostoksensa kärryt täynnä Lidlissä - on lääkäriä, on vaikka ketä pikkujepukkaa.

        Meillä vähän vitsaillaan niistä "sokoksen asiakkaista", että ne hakee jotain tiettyä sieltä ja lähtee sit pois, kun ei tule niitä bonuksia. :-DDD Tai saa just sen väristä maitopurkkia ku siellä sokoksella... tai just sitä yhtä brändiä.

        Tottakai sijainti vaikuttaa, jos on kaukana niin käy sit siellä missä tykkää, jos ei hintakaan haittaa.

        Niin jostain kaupoista voi valita mieleisen tuotteen ja jostain on pakko ostaa sitä mitä sattuu olemaan...
        Meidän ja teidän "perustarpeet" lienevät vähän erilaiset.


      • ghdzgfs
        Maku kysymys kirjoitti:

        Brändätty ne on Lidlissäkin mutta pääosin itse keksityillä.
        Tosin resepti ei aina ole sama, kuin tuotteen valmistajan omalla nimellä tekemissä tuotteissa.

        "Tosin resepti ei aina ole sama, kuin tuotteen valmistajan omalla nimellä tekemissä tuotteissa."
        Ja?

        Sama on SK-kauppojen omat merkit -tuotteissa.


      • jeppps
        no hohhoh kirjoitti:

        No nyt sitä ollaan itsekeskeisiä. Jos lukisit viestin niin ymmärtäisit mitä tarkoitan.

        Lidl ei kilpaile valikoiman suuruudella vaan sillä, että sieltä löytyy pari-kolme samaa lajia tuotetta and that's it. Yksinkertaista. Sillä saadaan alas jo kaupan kustannuksia ja se näkyy hinnoissa.

        Edelleen tarkoitus oli, että jos ei välitä ruoan hinnasta voi aivan vapaasti olla käymättä Lidlissä ja ostaa brändättyjä tuotteita, kun ne on parempia. Se on kaikki tosi paljon mielikuvista kiinni.

        No kerro mulle sitten mitä sä et saa Lidlistä ostettua, sellasta perus elintarvikkeita - mitä sä yleensä syöt? Jos on gluteeniton esim. tai allergioita tai luomu tyyppi, niin sit voi olla eriasia.

        Lidl onkin fiksu siksi, että siellä ei myydä kahtakymmentä erilaista eksoottista hedelmää jatkuvasti kuten esim. Prismassa. Kuinka moni tavallinen suomalainen ostelee rambutaneja, kookospähkinöitä, lohikäärmehedelmiä tai tamarilloja säännöllisesti?? Veikkaan, että aika harva. Ja Prisma menettää näiden hedelmien vuoksi rahaa helvetisti -> korkeammat hinnat asiakkaille. S-ketjua olen pitänyt kilpailukykyisenä pitkään, mutta viime aikoina hinnankorotukset ovat menneet ihan överiksi joissakin tuotteissa.


      • ffdsgadfasdfasdfadf
        jeppps kirjoitti:

        Lidl onkin fiksu siksi, että siellä ei myydä kahtakymmentä erilaista eksoottista hedelmää jatkuvasti kuten esim. Prismassa. Kuinka moni tavallinen suomalainen ostelee rambutaneja, kookospähkinöitä, lohikäärmehedelmiä tai tamarilloja säännöllisesti?? Veikkaan, että aika harva. Ja Prisma menettää näiden hedelmien vuoksi rahaa helvetisti -> korkeammat hinnat asiakkaille. S-ketjua olen pitänyt kilpailukykyisenä pitkään, mutta viime aikoina hinnankorotukset ovat menneet ihan överiksi joissakin tuotteissa.

        lidlin valikoima on vallan hyvin riittävä sellaiselle, joka osaa itse valmistaa ruokaa. uusavuttomien toki kannattaa hakea teurasjätepitsansa prisman hyllystä, siellä kun on kymmeniä metrejä eri laatuja.

        itse en missään nimessä halua maksaa siitä, että kauppa pitää ylisuurta valikoimaa ja heittää puolet roskiin. minähän sen kuitenkin maksamaan joudun!


      • nöh nöh nöh
        no hohhoh kirjoitti:

        No nyt sitä ollaan itsekeskeisiä. Jos lukisit viestin niin ymmärtäisit mitä tarkoitan.

        Lidl ei kilpaile valikoiman suuruudella vaan sillä, että sieltä löytyy pari-kolme samaa lajia tuotetta and that's it. Yksinkertaista. Sillä saadaan alas jo kaupan kustannuksia ja se näkyy hinnoissa.

        Edelleen tarkoitus oli, että jos ei välitä ruoan hinnasta voi aivan vapaasti olla käymättä Lidlissä ja ostaa brändättyjä tuotteita, kun ne on parempia. Se on kaikki tosi paljon mielikuvista kiinni.

        No kerro mulle sitten mitä sä et saa Lidlistä ostettua, sellasta perus elintarvikkeita - mitä sä yleensä syöt? Jos on gluteeniton esim. tai allergioita tai luomu tyyppi, niin sit voi olla eriasia.

        Voi voi, että osaa olla kapeakatseisia tyyppejä! Lidl nyt ei vaan riitä kaikille, pelle!


    • K-kaupan asiakas

      Juu kyllä tosiaan säästää, kun lähtee hakemaan jotain tarjousta niin se on yleensä loppu, siinä sitä sitten tulee runsaasti säästöä. Senvuoksi olenki siirtynyt vallan K ja S-kaupan asiakkaaksi

    • ........

      Lidlissä kävisin useammin, mutta etäisyys on liian pitkä, valikoimat hivenen liian suppeat ja tuoretta, marinoimatonta lihaa on huonosti saatavilla.
      Ostokset tulee etupäässä tehtyä tarjousten mukaan eri kaupparyhmien paikoista.
      Citymarket on ainoa missä en vastaisuudessa asioi kuin pakon edestä. Helevetin kallis ja laatu hedelmissä ja vihanneksissa enintään keskinkertaista.

      • bbghnjgjkjggg

        Itse käyn kerran tai pari viikossa lidlissä. Lihat haen sitten maatila-palvaamosta. Ai milläkö rahalla? No sillä, joka säästyy kun ostokset tekee lidlissä.
        Rahaa en säästä lidlissä käymällä senttiäkään, minulla on vain varaa syödä paremmin.


    • osteri osteli

      Tänään Lidlistä:
      Kotimaista tomaattia 2,79 kg
      Kotimaista kurkkua 1,49 kg
      Hollantilaista paprikaa 1,49 kg
      Jääsalaattipussit 1,15 kpl
      Maalaisviipaleet 0,89 kpl
      pähkinäsuklaapatukat 60 g 0,39 kpl
      savulohiviipaleet 2,99 200 g
      Prismasta:
      X-tra colaa 1,14 pullo
      Rainbow light-mehutiiviste 1,69 pullo
      X-tra wc-paperi 1,70 8 rullaa
      Vaasan lounassämpylät -30% jää 0,90 pussi
      Rainbow margariini 60% 0,89 400g:n rasia
      Perunat -30% jää 0,55 kilo

      K-supermarket:

      Naudan paistijauheliha 400 g 1,99
      Paistotuore ranskalainen patonki 380 g 1 e
      Arkijuusto viipaleet 500 g 2,57 e
      Banaanit 1 e kg

      • Ekstra kulut

        Kauanko meni aikaa ja paljon tuli lisää matkaa yhdessä kaupassa käymiseen verrattuna?


      • asiakassomistaja

        "Tänään Lidlistä:
        Kotimaista tomaattia 2,79 kg
        Kotimaista kurkkua 1,49 kg
        Jääsalaattipussit 1,15 kpl"


        Tein äsken samat ostokset Prismasta

        Kotimaiset tomaatit 2,89 -5,5% = 2,73
        Kotimainen kurkku 1,39 -5,5% = 1,31
        Jääsalaatti 1,19 -5,5% = 1,12
        ....
        valion maito 0,69 -5,5% = 0,65


      • 700e nettotulo/kk
        Ekstra kulut kirjoitti:

        Kauanko meni aikaa ja paljon tuli lisää matkaa yhdessä kaupassa käymiseen verrattuna?

        Olen työtön 4 lapsen yh-äiti. Fillaroin jokaisena kouluaamuna kaupparingin: K-market - Prisma - Lidl ja ostan tarvitsemani tarjous-, alennetut ja parhaimmaksi havaitut tuotteet kustakin liikeryhmittymästä. Suosin suomalaista ja luomua mahdollisuuksien mukaan. Jos saisin ansiotuloja, käyttäisin autoa ja hakisin mahdollisimman paljon suoraan tuottajilta, suoramyynneistä ja toreilta.

        Koska aamuvarhaisella kaupoissa ei ole liiemmälti asiakkaita, kolmen kaupan rinkiin kuluu aikaa yhtä paljon kuin yhdessä kuluisi ruuhka-aikana.

        Tänään kuten eilenkin, poljen keräämään kaupungin [lunastamalta, villiintyneeltä puutarha-] tontilta omenoita. Herukat ja raparperin otin talteen jo aiemmin.

        Kanttarelli on ainoa sienilajike jonka tunnistan, ja sitä on pakkasessa ja kuivattuna lahjoiksi saakka. Ylijäämäpuolukkaa myyn polkuhintaan sukulaisille ja perunan tuo viljelijä suoraan kylmäkellariin 25 kilon säkeissä 10€ /säkki.

        Käytän myös lapsityövoimaa mahdollisuuksien mukaan, mikäli hyvissä tarjouksissa on ostorajoitus per asiakas ja kauppa sijaitsee koulumatkan tuntumassa ja marjametsässä.


      • BLOGGARI
        asiakassomistaja kirjoitti:

        "Tänään Lidlistä:
        Kotimaista tomaattia 2,79 kg
        Kotimaista kurkkua 1,49 kg
        Jääsalaattipussit 1,15 kpl"


        Tein äsken samat ostokset Prismasta

        Kotimaiset tomaatit 2,89 -5,5% = 2,73
        Kotimainen kurkku 1,39 -5,5% = 1,31
        Jääsalaatti 1,19 -5,5% = 1,12
        ....
        valion maito 0,69 -5,5% = 0,65

        JA JOS OLISIT OSTANUT SAMAT TAVARAT SIWASTA TAI VALTSUSTA OLISI KYL OLLU VIELÄ KALLIIMPAA


    • ei todellakaan

      Kävin perjantain Lidlissä ja meni 52,32€, sitten menin Alkoon ja meni vaan 44,50€, lidlikö muka halpa.

      • Kun halvalla sai

        Mää kävin eilen ja meni kans yli 50€, eikä syötävää ollut kuin nimeksi, kalliiks tuli.


    • hyvä on hyvä

      Lidlillä on paljon hyviä tuotteita, joita ostan säännöllisesti. Esim. perunamuusijauhe on parasta, mitä olen syönyt ja kun laittaa täysmaitoa reilusti voita ja suolaa, niin menee itsetehdystä. En voi sietää Mummon muusseja ym. joissa kamala sivumaku ja koostumus kuin liisteriä!

      Kananuggetit on valmistettu rintafileestä ja sen kyllä huomaa: maistuvat nirsollekin ja rakenteessa on pureskeltavaa, ei mitään löysää höttöä. Pakkasesta saa myös edullista (3kpl 2,99€) pitsaa erilaisina versioina, mistään muualta ei löydä tuohon hintaan. Pitsa on lisäksi hyvää ja pohja rapeaa.

      Nyt uutuuksina oli lapsille kalaöljykapseleita, 2,99€ muistaakseni paketti. Hedelmäinen maku, kelpasi nirsolle 5-vuotiaalle hyvin. Lidlistä ostin hänelle aikoinaan myös kumisaappaat, kuutisen euroa maksoivat ja vieläkin käytössä.

      • hyvä on hyvä

        Ja toki vihanneksia ostetaan usein myös! Lidlissä on Cosmopolitan-nimistä salaattia, sellaista makeaa ja usein tarjouksessa euron pintaan. Todella hyvä salaatti tuli siitä tänään, vaikka alkuviikosta ostin jo, rapeana oli pysynyt eikä ruskeaa ollut kuin vähän jossain kohdissa. Tähän kaveriksi vaikka niitä hollantilaisia terttutomaatteja (joita K-ketju on alkanut satunnaisesti myymään myös...) ja edullista kotimaista kurkkua, niin nam.

        Banaanit ovat usein reilun euron/kg, niitä ostan lapselle joskus. Luomumaito tulee edulliseksi kun sen hankkii Lidlistä; 0,99€/litra. Samoin edullisia ja kotimaisia laktoosittomia tuotteita on reippaasti tarjolla eikä hinta huimaa päätä. Rasvasta pitäville: Lidlin vispikermassa on enemmän rasvaa kuin muiden ketjujen kuohukermassa. Jogurttihyllyllä saa todellakin rahoilleen vastinetta: jogurttien kermapitoisuus voi olla yli 10% ja esim. suklaavanukkaan kermapitoisuus on yli 80%! Tuollaisia ei saa muualta, ei vaikka kuinka etsisi. Parasta näissä tuotteissa on kuitenkin luonnollisuus: lisäaineita ei ole yhtä paljon kuin muiden kauppojen tuotteissa.


      • Hyvää on
        hyvä on hyvä kirjoitti:

        Ja toki vihanneksia ostetaan usein myös! Lidlissä on Cosmopolitan-nimistä salaattia, sellaista makeaa ja usein tarjouksessa euron pintaan. Todella hyvä salaatti tuli siitä tänään, vaikka alkuviikosta ostin jo, rapeana oli pysynyt eikä ruskeaa ollut kuin vähän jossain kohdissa. Tähän kaveriksi vaikka niitä hollantilaisia terttutomaatteja (joita K-ketju on alkanut satunnaisesti myymään myös...) ja edullista kotimaista kurkkua, niin nam.

        Banaanit ovat usein reilun euron/kg, niitä ostan lapselle joskus. Luomumaito tulee edulliseksi kun sen hankkii Lidlistä; 0,99€/litra. Samoin edullisia ja kotimaisia laktoosittomia tuotteita on reippaasti tarjolla eikä hinta huimaa päätä. Rasvasta pitäville: Lidlin vispikermassa on enemmän rasvaa kuin muiden ketjujen kuohukermassa. Jogurttihyllyllä saa todellakin rahoilleen vastinetta: jogurttien kermapitoisuus voi olla yli 10% ja esim. suklaavanukkaan kermapitoisuus on yli 80%! Tuollaisia ei saa muualta, ei vaikka kuinka etsisi. Parasta näissä tuotteissa on kuitenkin luonnollisuus: lisäaineita ei ole yhtä paljon kuin muiden kauppojen tuotteissa.

        Olen huomannut tämän itsekin, ihan pelkästä maustakin. Lidlin jogurtit ja vanukkaat ovat paljon paremman makuisia, ja kerma tuntuu vatkautuvan ja pysyvän vaahtona huomattavasti paremmin kuin valion vastaava versio. Muista kaupoista saa etsiä aitoa tuotetta kissojen ja koirien kanssa kaiken maailman kevythuttujen ja kemikaalilla kyllästettyjen joukosta. Lidlissä ei tarvi kuin kävellä hyllyn luo ja alkaa poimia tavaraa koriin/kärryyn. Kasviksistakin löytyy valinnanvaraa. Joku puhui ettei olisi eksoottisia, kyllä sieltä ainakin mangoja ja avocadoja löytyy ihan joka kerta kun itse käyn eikä hintakaan ole paha.


    • sdfgsfdgasdfdf

      minusta hintataso prisman ja lidlin välillä on aika sama kun laskee prisman hinnan bonuksineen.
      silti useammin lidlissä tulee poikettua, koska siellä halpisruuatkin on hyvälaatuisia.
      hinta/laatu-suhteessa lidl on ykkönen.

    • Kulinaristi keijo

      Ostakaa te ihan vapaasti sieltä lidlist'ä sitä hikistä jäteruokaa, jota Saksassa tehdään surkeissa tehtaissa. Turha teille on sitäkään sanoa, että halvalla ei saa hyvää. Sittenhän kärsitte ruokamyrkytyksistä yms. kun haluatte säästää muutaman euron käymällä Lidilissä. Eipä hyvin mene.

    • oi aikoja ja tapoja

      Eipä se hinta ole aina tae laadusta ja hyvästä mausta. Lidlin tuotteista en ole kertaakaan saanut ruokamyrkytystä, hienon hotellin ravintolasta kyllä pahemman luokan ripaskatauti pääsi kimppuun hyökkäämään. Ymmärrän kuumentaa lihatuotteet riittävän kuumaksi ja pitää ne tietyssä astemäärässä sopivan aikaa, kasvikset kannattaa pestä ennen käyttöä (tämä pätee mistä tahansa ostetun kanssa...!). En käytä puolivalmisteita tai valmisruokia, joten niitä en voi kommentoida. Lihaa kyllä ostan marinoituna ja pakasteensa lidlistä USEIN, jopa näitä "salmonellalihoja" on meillä syöty vaan eipä ole tauti iskenyt. Taitaa "kulinaristi keijo" olla suomilenkkiä ja olutta popsiva suomijuntti, joka mielellään maksaa k-mafialle ja s-korruptiolle ylisuuret hinnat täysin perustuotteista. Rahaa säästyy vuodessa useampi satanen, kun ruoka tehdään itse ja ostetaan lidlistä.

      • tapojen ajat

        Toki säästyy, mutta pitää sitten laskea kaikki kulut mm. sähköt, vedet, leivinpaperit, hiivat jne.
        Mutta vapaa-aikansa voi käyttää muutenkin, työt vie ihan riittävästi aikaa.


      • oi aikoja ja tapoja
        tapojen ajat kirjoitti:

        Toki säästyy, mutta pitää sitten laskea kaikki kulut mm. sähköt, vedet, leivinpaperit, hiivat jne.
        Mutta vapaa-aikansa voi käyttää muutenkin, työt vie ihan riittävästi aikaa.

        Käytätkö sitten sen ruuanlaitolta säästyvän ajan mieluiten lääkärin vastaanotolla roikkuessa, kun kaiken maailman kausilentsut jne iskevät kun puputat pelkkiä eineksiä? Minä syön mieluusti terveellisesti, säästän rahaa siinä sekä lääkärikuluissa. Hyvän ruuan valmistamiseen riittää puoli tuntia mainiosti. Hyvän ruuan ei tarvitse olla hankalaa ja monimutkaista valmistaa, yksinkertaiset jutut ovat parhaita. Taidat olla lenkki einessukupolvessa, jotka eivät enää erota retikkaa retiisistä tai palsternakkaa porkkanasta kaupan vihannestiskistä mutta tunnistaa eines"liha"pullat toisistaan paketin ulkonäön perusteella.


      • Retiisi yuk!
        oi aikoja ja tapoja kirjoitti:

        Käytätkö sitten sen ruuanlaitolta säästyvän ajan mieluiten lääkärin vastaanotolla roikkuessa, kun kaiken maailman kausilentsut jne iskevät kun puputat pelkkiä eineksiä? Minä syön mieluusti terveellisesti, säästän rahaa siinä sekä lääkärikuluissa. Hyvän ruuan valmistamiseen riittää puoli tuntia mainiosti. Hyvän ruuan ei tarvitse olla hankalaa ja monimutkaista valmistaa, yksinkertaiset jutut ovat parhaita. Taidat olla lenkki einessukupolvessa, jotka eivät enää erota retikkaa retiisistä tai palsternakkaa porkkanasta kaupan vihannestiskistä mutta tunnistaa eines"liha"pullat toisistaan paketin ulkonäön perusteella.

        Joillakin on outo käsitys valmisruuasta..., eipä lentsut iske sen useammin kuin muihinkaan ja jos kun menee yksityiselle ei tarvitse jonottaa puoltapäivää...

        Lämpöisenä ruokana työpaikka/matkalounas riittää ma-pe (lounaspaikoissakin paljon valmisruokaa...), la,su sitten jotain kokkausta tai valmista kotona tai ravintolassa. Joten ei ole paljon tarvi kokkailla. Salaatit saa em. paikoissa ja helppo tehdä itsekkin, kuten napostelujuureksetkin.
        Ja retikkaa tai retiisiä en syö, ovat pahanmakuisia ja palsternakaksi riittää se pikkupala mikä tulee keittojuuressetissä, sen harvan kerran kun soppaa tehdään.


    • K-kaupan asiakas

      Olenpa säästänyt sievoisia summia kun en ole käynyt Lidlissä, käytän niitä säästöjäni sitten K- ja S-kaupoissa.

    • Ketjut kuriin

      Jos ruoka maksaa S-ryhmän kaupoissa paljon niin bensa se vasta maksaakin ABC -huoltamoilla. Ai niin mutta siitähän saa bonuksia, maksoi mitä maksoi... Vanha viisaus pitää paikkansa tässäkin asiassa; ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa.

      • Kuten haluat

        Haittaaks se, jos se on halvempaa bonusten jälkeen?
        Päivän hinnat polttoainenetistä katsottuna, niin 20 km säteellä keskikaupungista löytyy Dieseliä 2snt halvemmalla kilpailijalta ja minun bonusten jälkeen Abc on n. 6,6 snt halvempi sitä.


    • 20

      Ihan uteliaaksi tässä tulee. Millä paikkakunnalla s-kaupassa myydään maitoa alle 70sentin? Meillä maitolitra (arlaingman) maksaa 90 senttiä!!

      • .. .. ..

        no vaikkapa Helsingissä 0.71-5.5%=0.67

        onneksi oman paikkakunnan prismassa on vielä muutaman sentin halvempaa.


      • 20
        .. .. .. kirjoitti:

        no vaikkapa Helsingissä 0.71-5.5%=0.67

        onneksi oman paikkakunnan prismassa on vielä muutaman sentin halvempaa.

        Ohhoh sanon. Täällä pirkanmaalla s-market pulittaa maitolitrasta 90 senttiä ja lidl 75. Ei montaa kertaa tarvi miettiä missä kaupassa käy, vaikka kuinka bonuksia laskis. Karkeesti arvioiden viikon ruokatarvikkeet 4 hlön perheelle s-marketissa maksaa 20-30 euroa enemmän mitä lidlissä. Usein s-marketin kassalla ihmettelee, että miten voi lasku olla yli 100 euroa, vaikkei mitään erikoisuuksia edes ostaisi. Yksistään maitotuotteet ja kasvikset/ hedelmät on lidlissä nii paljo halvempia, ettei s-markettiin ole mitään asiaa. Vedätystä sanon minä.


      • rasva-%
        20 kirjoitti:

        Ohhoh sanon. Täällä pirkanmaalla s-market pulittaa maitolitrasta 90 senttiä ja lidl 75. Ei montaa kertaa tarvi miettiä missä kaupassa käy, vaikka kuinka bonuksia laskis. Karkeesti arvioiden viikon ruokatarvikkeet 4 hlön perheelle s-marketissa maksaa 20-30 euroa enemmän mitä lidlissä. Usein s-marketin kassalla ihmettelee, että miten voi lasku olla yli 100 euroa, vaikkei mitään erikoisuuksia edes ostaisi. Yksistään maitotuotteet ja kasvikset/ hedelmät on lidlissä nii paljo halvempia, ettei s-markettiin ole mitään asiaa. Vedätystä sanon minä.

        Kait vertailette sitten samanlaisia maitoja tyypiltään? Sillä ei ole väliä onko Arla-Ingmannia vai Valiota.
        Täällä prismassa rasvaton maito 76 snt - bonarit


      • 20
        rasva-% kirjoitti:

        Kait vertailette sitten samanlaisia maitoja tyypiltään? Sillä ei ole väliä onko Arla-Ingmannia vai Valiota.
        Täällä prismassa rasvaton maito 76 snt - bonarit

        kevytmaidosta puhun ja tääläpirkanmaalla osataan s-matketissa pyytää valion maidosta vielä enemmän kuin arla-ingmanin vastaavasta. Huokeimmalla lähtee arlan maito. Joka tapauksessa lidl myy omaansa edullisimmin ja hintaero on sen 15 senttiä. Kyse on saman paikkakunnan kaupoista ja kaupat hyvin liki toisiaan.


      • 20
        20 kirjoitti:

        kevytmaidosta puhun ja tääläpirkanmaalla osataan s-matketissa pyytää valion maidosta vielä enemmän kuin arla-ingmanin vastaavasta. Huokeimmalla lähtee arlan maito. Joka tapauksessa lidl myy omaansa edullisimmin ja hintaero on sen 15 senttiä. Kyse on saman paikkakunnan kaupoista ja kaupat hyvin liki toisiaan.

        20 lisää edelliseen viestiin milbona vs arla-ingman 15 sentin ero


      • ABCJKL
        20 kirjoitti:

        20 lisää edelliseen viestiin milbona vs arla-ingman 15 sentin ero

        Jyväskylä Prisma, Valio ja Arla molemmat 0,69€/l, josta bonukset vielä pois....


      • ABCJKL
        ABCJKL kirjoitti:

        Jyväskylä Prisma, Valio ja Arla molemmat 0,69€/l, josta bonukset vielä pois....

        ...niin ja L-kauppa hinnoittelee jokseenkin vastaavan tuotteen 0,71


    • Kallista vai halpaa?

      Turha tehdä "varmoja" päätelmiä muutamien tuotteiden hinnoilla. Otappa siihen vertailuun vaikka 100 tuotetta, niin saat jonkinlaisia tuloksia.

      Pappa sanoi aikoinaan, ettei saksalainen osaa tehdä muuta kuin hyvät krematoriot. Tiedä sitten...

      • rikkaat.....?

        Jos puhutaan 5% boonuksista niin tarvinnee 1500 euroa käyttää ostoksiin kuukaudessa. Aika rahakasta porukkaa tuntuu olevan ,jos tuollaisen summan käyttää ostoksiin kuukaudessa sok-ryhmän kauppoihin!


    • Oikeasti?

      Otan osaa jos jonkun talous on kiinni parin euron säästöstä.
      Käykää töissä niin ei tarvitse edes katsella ruokaostosten hintoja.

    • BettinaBirgit

      Itse kyllä kasvattaisin ruokani itse jos ei olisi varaa syödä ravintolassa.
      On minulla myös kokki joka kasvatta ruokani ja se on aivan taloudellista en ymmärrä miten ihmisillä on ongelmana ruokakauppojen hintavuus, ei kannattaisi juoda niitä kaikkia rahoja niin ei ole rahaa ruokaan.

    • epätietoinen kulkija

      ONKO LIDL SUOMALAINEN KAUPPAKETJU ?
      MENEVÄTKÖ RAHAT JONNEKIN MUUHUN MAAHAN, VAI JÄÄVÄTKÖ NE SUOMEEN ?

    • ohahuuh

      Hieno mainosketju taas. Taivas aukeaa liiterin asiakkaalle.

      • matti kukkarossa

        Jos tämänpäiväisiin uutisiin on uskomista, niin tämä viestiketju vaikuttaa just siltä, mistä varotettiin, eli ylenpalttiset tuotemainokset ovat maksettuja. Jotenkin heti ensimmäinen viesti tuntui minusta yliampumiselta.
        Ruokatavaroiden hinnat vaihtelee todella paljon, varsinkin, kun vertaa tarjoushintoja toisen kaupan normaalihinnotteluun.
        Tarkkana tietysti pitää olla joka kaupassa, niin säästöäkin voi syntyä..


    • töttöröö

      mä en asioi natsien kaupoissa

      • !

        Mielummin natsien ku juutalaisten.


    • Suurin osa perustavarasta löytyy Lidlistä ihan kohtuuhalvalla, ainakin edullisemmin kuin muualla. Jos taas kaipaa jotain erikoisempaa, niin voi käydä täydentämässä ostoksensa muissa isoissa ketjukaupoissa, mutta hyvin paljon tavaraa löytyy Lidlin valikoimasta. Varsinkin tykkään viikkoteemoista, koska silloin saa ostettua sellaisia tuotteita, mitä ei miilloin löydy mistään.

      Ihan typeriä ovat bonusten perässä juoksijat, sekä mukamas uskolliset asiakkaat. Mitä järkeä on maksaa enemmän jostain tuotteesta kun saman saa halvemmallakin?

    • Mä kyllä ostan pääosan ostoksistani K-Marketista (asuinalueeni lähikauppa), joskus mä ostan perusruokatuotteita Lidl'istä (sijaitsee hieman pidemmällä) ja kun mä haluan nauttia laadukkaista tuotteista, niin mä menen ostamaan ne Stockmann'in Herkkuun.

      Siksi mä käytän asuinpaikkani lähikauppaa, koska jos ihmiset alkaa ostaa ruokansa muualta kuin lähikaupasta, kauppa vaihtaa paikkaa, paremmille paikoille. Turha sitten on valittaa, jos omalla asuinalueella on vain joku hikinen Siwa tai Alepa.

      Eikä minua haittaa se, vaikka ruoka maksaa hieman enemmän. Laatu ja palvelu maksaa. Jos joku tyytyy siihen, että hakee ruokansa kuin varastohyllystä ja ainoa palvelu on kaupan kassalla, niin siitä vain.

      Toisaalta, aina voi hyvin säästää muustakin kuin vain ruuasta. Mä säästin tänä vuonna reilut 50,000€. Mä jätin ostamatta Audi A5:n ja sen sijaan mä kuljen koko vuoden julkisilla kulkuneuvoilla (seutulippu). Säästin samalla bensakuluissa ja autovakuutuksessa, kun ei mene rahaa niihin.

    • sama juttu!

      Olen myös huomannut,että kannattaa käydä Lidllistä ostamassa aina vaan enemmän ja enemmän. Reilu säästö,joka todella kannattaa käyttää hyväksi. Tuotteet ovat laadultaan hyviä. Käy Lidllissä : )

      • Miksi siis

        Kävin tänäänkin ja tosi halpaa oli, meni 0€
        Sinänsä huvittava topic, kun hinta on ratkaiseva, miksi aloittaja ostaa irtoperunaa, kun pussiperunaa saa puoleen hintaan ja halvalla?

        Montako senttiä säästä viikossa keskimääräinen maidon ostaja, jos sen saa 5 snt/l halvemmalla?


      • makuaisti ok
        Miksi siis kirjoitti:

        Kävin tänäänkin ja tosi halpaa oli, meni 0€
        Sinänsä huvittava topic, kun hinta on ratkaiseva, miksi aloittaja ostaa irtoperunaa, kun pussiperunaa saa puoleen hintaan ja halvalla?

        Montako senttiä säästä viikossa keskimääräinen maidon ostaja, jos sen saa 5 snt/l halvemmalla?

        Mielellään maksaa sen 5 centtiä lisää, että saa hyvää maitoa. Muuten voisin käydäkin Lidllissä.


      • Hintavertailumestari
        makuaisti ok kirjoitti:

        Mielellään maksaa sen 5 centtiä lisää, että saa hyvää maitoa. Muuten voisin käydäkin Lidllissä.

        Suomalaista maitoa siellä Lidlissäkin myydään, paljon halvempaa tosin. Olen vasta löytänyt Lidlin maidon, vaihtanut tosissaan Valiosta siihen, ja erinomaista se on.


      • Mudpeeshityumyum
        Hintavertailumestari kirjoitti:

        Suomalaista maitoa siellä Lidlissäkin myydään, paljon halvempaa tosin. Olen vasta löytänyt Lidlin maidon, vaihtanut tosissaan Valiosta siihen, ja erinomaista se on.

        En minä ainakaan halua lehmänpaskaheinämaitoa, siis maitoa jota ei ole kunnolla puhdistettu - hintakun on niin pieni niin ei kata turvallisuutta 100%.


      • HIntavertailumestari
        Mudpeeshityumyum kirjoitti:

        En minä ainakaan halua lehmänpaskaheinämaitoa, siis maitoa jota ei ole kunnolla puhdistettu - hintakun on niin pieni niin ei kata turvallisuutta 100%.

        Ja hinta ei välttämättä takaa laatua.


    • jauzaa

      Käyn ihan fiiliksen mukaan milloin missäkin kaupassa ja seurailen toki alennuksia josko siellä olisi jotain mitä normaalistikkin ostaisi. Yksi tuote joka itsellä tulee mieleen ensimmäisenä on mehujen hintaero.

      S-market - Brazil appelsiinimehu 1,19e litra
      KKK-market - Brazil appelsiinimehu 1,79e litra

      Lisäki en osta itse koskaan suojakaasussa olevaa jauhelihaa joten senkin mukaan tulee kauppapaikka valittua joskus.

      • 20

        Tämän päivän uutinen muka mainostajista on propagandaa ja ihmiset uskovat mieluummin sitä kuin todellisia hintoja.
        Jos minä saan joka viikko 20-30e halvemmalla ruokatavarat lidlistä se tekee kuukaudessä jo 80-120. Minusta se ei ole ihan pieni summa, vaan olisi tyhmää vaan maksaa liikaa. Ja en ole mikään sossupummi. Töissä käyn ja veroja maksan. Hintatietoisuus ei ole mikään juntti-pummin merkki päin vastoin, viisautta minun mielestäni.
        Jos kauppias nostaa hintoja isomman katteen toivossa, niin kuin näyttää meillä s-liike toimineen, niin en minä ainakaan ole valmis maksamaan samasta tuotteesta huomattavasti isompaa hintaa kuin tuo 5% on, jota täällä s-liikkeen mainostajat hehkuttavat.


      • Ostin ku sain halava

        No siinäpä sinä sitten säästät mojovan läjän rahaa eläkepäiviä varten, kun ostat sen mehus sieltä kkk-marketista.


    • magamunda

      hahahahaaaa

      • magamunda

        Verratkaapa ihan tosissaan useamman tuotteen hintaa.
        Ei pelkästään maidon ja vihannesten. Lidl on lopulta kalliimpi vaihtoehto ja lisäksi siellä käytetyt rahat virtaa Saksaan. Myös monet tuotteet tulevat Saksasta ,
        joista taas hyötyvät Saksalaiset. meillä 5%:n bonusrajaan tarvitaan ostoja 1200€.
        Huomioitavaa on , että myös polttoaineesta saa tuon alennuksen bonuksen muodossa. ABC:n hinta ei ole enää niin kallis , kuin joitain vuosia sitten.
        Lopullinen hinta on useasti selkeästi edullisempi. ostokset keskittämällä saa tuon 5%:n rajan täyteen.


      • 20
        magamunda kirjoitti:

        Verratkaapa ihan tosissaan useamman tuotteen hintaa.
        Ei pelkästään maidon ja vihannesten. Lidl on lopulta kalliimpi vaihtoehto ja lisäksi siellä käytetyt rahat virtaa Saksaan. Myös monet tuotteet tulevat Saksasta ,
        joista taas hyötyvät Saksalaiset. meillä 5%:n bonusrajaan tarvitaan ostoja 1200€.
        Huomioitavaa on , että myös polttoaineesta saa tuon alennuksen bonuksen muodossa. ABC:n hinta ei ole enää niin kallis , kuin joitain vuosia sitten.
        Lopullinen hinta on useasti selkeästi edullisempi. ostokset keskittämällä saa tuon 5%:n rajan täyteen.

        ;)olet hassu ja taidat olla s-liikkeen palkkalistoilla ;)

        Minä olen hintoja vertaillut ja sen omalla paikkakunnallani todennut, että s-liike on kallis ja lidl on halpa. Hintaeroa on enemmän kuin 5%. Eikä meidän talouden polttoaine, sähkö ja ruokakulut ole riittävät tuohon 5%:iin. No joulukuussa on, mutta ei muulloin.


      • BLOGGARI
        20 kirjoitti:

        ;)olet hassu ja taidat olla s-liikkeen palkkalistoilla ;)

        Minä olen hintoja vertaillut ja sen omalla paikkakunnallani todennut, että s-liike on kallis ja lidl on halpa. Hintaeroa on enemmän kuin 5%. Eikä meidän talouden polttoaine, sähkö ja ruokakulut ole riittävät tuohon 5%:iin. No joulukuussa on, mutta ei muulloin.

        KUIS SIWA JA VALINTATALO?


    • N

      Pienenhuomion tein.

    • ES on jumala

      mie hakea k kaupast ES

    • Halpaa ruokaa

      Porissa ainakin Pick N' Pay on suorastaan naurettavan halpa.Kevytmaito maksaa vakituisesti 0,57e ja ykkösmaitokin vain 0,69e. Erillisistä hyllyistä saa päivittäin -30% sekä -50% tuotteita laidasta laitaan, varsinkin lihatuotteita sekä tuorejuustoja. Jugurtit ovat halpoja ja tarjouksia on usein. Monet juotavat jugurtit yms ovat vakituisesti vain 0,99e luokkaa. Kanasuikaleet ovat usein vain 1,99€ 300g ja jauhelihaakin saa 400g paketin yleensä hintaan 1,99e-2,50e.

      Leipää on monenlaisia sämpylöitä, paahtoleipiä sekä ruisleipiä usein 0,99€ hinnalla ja tuoreita munkkeja/donitseja sekä leipomuksia saa edullisesti päivittäin. Karkkeja löytyy kokoajan tarjouksesta. Pakasteissa patonkeja/pizzoja saa usein tarjouksesta ja mm. lohkoperunat ja ranskalaiset ovat 1e/pss luokkaa lähes aina. Energiajuomia ja limsoja saa halvalla. 1,5l limu usein 1,30€ ja mehutkin halpoja. Wc- ja talouspaperitkin jees. 8rll wc-paperiakin vain 2,60e.

      I like.

    • Hintavertailumestari

      Joo Lidlistä nykyään ostan melkein kaiken. Olen tuota hintavertailua paljon tehnyt koska köyhänä ollaan. Jos jotain ei löydy ni sitten S-marketista mutta sekin on harkittua, koska tosiaan tuotteiden hintaero voi olla huomattava.
      En edes ymmärrä. Ja "Bonuksilla" ei tee mitään ellei tosiaan käytä 100 € per viikko. Eikä sekään paljoa auta.

      K-marketit ovat kalleimpia, heittävät S-markettienkin hintoihin vielä euron päälle.

      • Lidl hyvä ja huono

        Lidl on tosiaankin halpa ja paljon kotimaista tavaraa, kuten esim. leivät, jotka ovat yllättävän hyviä. Juomapuolesta löytyy kyllä miinusta, eivätkä tuoremehut ole sen edullisempia oikeesti, kuin muuallakaan. Cokikset ja jaffatyyppiset limsat ovat tosi pahan makuisia verrattuna oikeisiin vastaaviin, vaikka hinta onkin pieni, mutta en kyllä osta toista kertaa.


      • Lidl hyvä ja huono kirjoitti:

        Lidl on tosiaankin halpa ja paljon kotimaista tavaraa, kuten esim. leivät, jotka ovat yllättävän hyviä. Juomapuolesta löytyy kyllä miinusta, eivätkä tuoremehut ole sen edullisempia oikeesti, kuin muuallakaan. Cokikset ja jaffatyyppiset limsat ovat tosi pahan makuisia verrattuna oikeisiin vastaaviin, vaikka hinta onkin pieni, mutta en kyllä osta toista kertaa.

        > ... jaffatyyppiset limsat ovat tosi pahan makuisia verrattuna oikeisiin vastaaviin

        miten lie luokittelet loppuviikosta ostamani, tykkään kovasti:

        "Freeway Orange 0 %" 1,09€/kaksi litraa, 2 kcal/100g


      • heps max
        as77 kirjoitti:

        > ... jaffatyyppiset limsat ovat tosi pahan makuisia verrattuna oikeisiin vastaaviin

        miten lie luokittelet loppuviikosta ostamani, tykkään kovasti:

        "Freeway Orange 0 %" 1,09€/kaksi litraa, 2 kcal/100g

        Prismassa Pepsi Max 0,52€/l eli 8 litran 4pak pantteineen 5,79


    • ei näitä taas

      Taas näitä. Ostapa lidlistä merkkituotteita, niin huomaat ettei olekaan halvempi. Esim. lidlin italian-tai meksikon pata, niistä tulee vähemmän syötävää kuin rainbown tai muun merkkisistä, vaikka hintaeroa ei ole juuri ole. Ja kun keskitän sekä s-markettiin että prismaan, tulee myös takaisin euroja, lidlistä ei.

      • ???

        kuka tollasia tarvii? Mä ainakin teen ruuan itse.


      • r4yhdf
        ??? kirjoitti:

        kuka tollasia tarvii? Mä ainakin teen ruuan itse.

        Siis vittuako selität?


    • .....

      6 kk vertailtiin meidän perheessä perus s-markettia ja lidliä.

      Ensin 6 kk käytiin ostamassa kaikki aina s-marketista, sitten käyntiin 6 kk lidlissä.

      Säästöt oli JOKA KUUKAUSI 170-250 euroa verrattuna s-markettiin!!! (Meidän perheessä 4 henkilöä).

      Ollaan käyty nyt 3 v pelkästään lidlissä ja siellä on kyllä ilo käydä, kun kaksi isoa muovipussillista ruokatarvikkeita maksaa 20-30e ja sillä pärjätään melkein koko viikko.

      EI PAHA!!! Lidl on ehdottomasti ykkönen.

    • hvjnnimmkmkmk

      Jep ostan croissantit aina lidlistä. Maksaa vain 39snt, mutta esim. prismassa joku 1.30e

    • ...........

      Pakko kanssa tulla hehkuttamaan tuota Lidliä. Itse olen köyhä opiskelija, niin todellakin kelpaa halpa safka. Ennen kävin vallan S-marketissa ja rahaa paloi armottomasti enemmän. En ollut uskoa aluksi korviani kassalla, kun aloin Lidlissä käymään.

      Lisäksi olen huomannut hedelmien ja vihannesten olevan paljon paremmassa kunnossa kuin muissa kaupoissa.

    • Takaisin pulpettiin!

      Tuossa on kyllä kuuden euron ero eikä neljän... just saying.

    • selvä ero

      Asun täällä rajakaupungissa, joten hintavertailua voi tehdä kahden maan kesken.
      Torniossa on Lidli, jonka hintataso on reippaasti edullisempi mitä kummankaan maan muissa ruokakaupoissa.

    • Lidlin kannattaja

      Ehdottomasti kävisin Lidlissä, matka vaan on pitkä.Siellä myydään kotimaisia tuotteita ihan kiitettävästi. S-marketit ja K-kaupat sika kalliita..

    • Lidl asiakas aina

      Koko vuoden kun ostaa Lidl ruokaa saa puolesta välistä marraskuuta vuoden loppuus ilmaiset ruuat .Olen laskenut omaa talouttamme ja siksi aina pyydän kuitin.Lidlissä myyjä sen antaa joka kerta pyytämättä.Muissa ketjuissa myyjät kysyy tuon inhottavan kysymyksen Otatko kuitin.Mistäs lasket menosi jos et kuiteista.ilmeisesti kysymyksellä pyritään asiakkaan hetken retkahdukseen ja näin sumuttamaan omaa talouslaskentaansa.

    • Tarjoustalo

      Lidl on kyllä halpa, mutta eihän Saksalaisia ja Suomalaisia tuotteita voi verrata keskenään. Vaan vertailuun pitää ottaa samanlaiset tuotteet eri kaupoissa. Esim. katsotaan, paljonko HK:n sininen maksaa eri kaupoissa. Itse ostan lähes kaikki ruoat Tarjoustalosta.

    • E 200?

      Millähän ratapölkyn kyllästeellä ne Lidlin leivät on säilötty kun kestävät viikkotolkulla?

      • ei tietoa

        En tiedä, en ole koskaan ostanut tuota leipää. Ostan vain ruisleipää.


      • Esko_Lauha
        ei tietoa kirjoitti:

        En tiedä, en ole koskaan ostanut tuota leipää. Ostan vain ruisleipää.

        Keskittäkää ostoksenne Lidliin ja tehkää ruokakori- hintatarkistus joka ostokerran jälkeen ja kirjatkaa erotus ylös.

        Ei tarvitse ihmetellä, kuka ne S-, ja K- ryhmän "bonukset" oikeasti maksaa.
        Te maksatte, rakkaat kanssaihmiset. Te itse maksatte bonuksenne sekä luotte valtavan katekuplan suurille ketjuille.


      • hmmmm.....
        Esko_Lauha kirjoitti:

        Keskittäkää ostoksenne Lidliin ja tehkää ruokakori- hintatarkistus joka ostokerran jälkeen ja kirjatkaa erotus ylös.

        Ei tarvitse ihmetellä, kuka ne S-, ja K- ryhmän "bonukset" oikeasti maksaa.
        Te maksatte, rakkaat kanssaihmiset. Te itse maksatte bonuksenne sekä luotte valtavan katekuplan suurille ketjuille.

        Olen samaa mieltä.

        Tällä viikolla tuli taas säästettyä ainakin 10 euroa ruokaostoksista. Kyllä vertailu todellakin kannattaa ja hinnat elävät. Myös etukortti tarjousten perässä juokseminen kannattaa LIdlin asiakkaillekin, kunhan pysyy hintojen perässä. Siinä ei kauheasti s & k- kaupan katteet kasva... kun ostaa vain tarjoustuotteita.

        Toki kävin hakemassa myös keskon plussatarjous lihoja, mutta mitään muuta en kyllä ostanut- kun oli niin kallista. Euroshopper tee taas on kanssa ihan hyvä, mutta eipä sillä K-kauppa pysy pystyssä.

        Jos Lidlistä pitäisi jotain huonoja puolia sanoa, niin ainakin heidän puolikarkea vehnäjauhonsa (se 2 kg) on todella surkeaa. Sillä ei saa kunnollista sitkoa, eikä se ole verrattavissa tavalliseen suomalaisen tuottajan puolikarkeaan jauhoon. Lässähtäneitä lopputuloksia riittää ihan liikaa, että se 20 sentin hintaero Xtra jauhoihin ei ole niin suuri että kannattaisi joka kerta ärsyyntyä huonoista lopputuloksista. Jopa hiivaleipäjauholla saa parempaa sitkoa. Kaikki muu onkin Lidlissä sitten kutakuinkin positiivista.

        Silleensä...


      • hmmmm....
        hmmmm..... kirjoitti:

        Olen samaa mieltä.

        Tällä viikolla tuli taas säästettyä ainakin 10 euroa ruokaostoksista. Kyllä vertailu todellakin kannattaa ja hinnat elävät. Myös etukortti tarjousten perässä juokseminen kannattaa LIdlin asiakkaillekin, kunhan pysyy hintojen perässä. Siinä ei kauheasti s & k- kaupan katteet kasva... kun ostaa vain tarjoustuotteita.

        Toki kävin hakemassa myös keskon plussatarjous lihoja, mutta mitään muuta en kyllä ostanut- kun oli niin kallista. Euroshopper tee taas on kanssa ihan hyvä, mutta eipä sillä K-kauppa pysy pystyssä.

        Jos Lidlistä pitäisi jotain huonoja puolia sanoa, niin ainakin heidän puolikarkea vehnäjauhonsa (se 2 kg) on todella surkeaa. Sillä ei saa kunnollista sitkoa, eikä se ole verrattavissa tavalliseen suomalaisen tuottajan puolikarkeaan jauhoon. Lässähtäneitä lopputuloksia riittää ihan liikaa, että se 20 sentin hintaero Xtra jauhoihin ei ole niin suuri että kannattaisi joka kerta ärsyyntyä huonoista lopputuloksista. Jopa hiivaleipäjauholla saa parempaa sitkoa. Kaikki muu onkin Lidlissä sitten kutakuinkin positiivista.

        Silleensä...

        Hiukan pakko oikaista. Kyllä Lidlin puolikarkealla näemmä onnistuu, mutta vaatii enempi vaivausta ja tulee tosi hyvä ranskanleipä esim. Toki sen proteiinipitosuus on matalampi kuin "suomi-jauhojen", joten kertois vähä siitä, ettei sillä saa niin hyvää sitkoa. Leipominen kuiteskin onnistuu.


      • Back to 60s
        hmmmm.... kirjoitti:

        Hiukan pakko oikaista. Kyllä Lidlin puolikarkealla näemmä onnistuu, mutta vaatii enempi vaivausta ja tulee tosi hyvä ranskanleipä esim. Toki sen proteiinipitosuus on matalampi kuin "suomi-jauhojen", joten kertois vähä siitä, ettei sillä saa niin hyvää sitkoa. Leipominen kuiteskin onnistuu.

        Lidliä suosittelevien ravintovalikoima näyttää mielenkiintoiselta tätä keskustelua lukiessa.


    • rairatirai

      Säästän Lidlissä asioimalla pelkässä maidossa jo 250e vuodessa CM verrattuna. Juustossa melkein saman verran. Lisäksi vihannekset ovat paljon halvempia ja laadukkampia kuin s- ja k-ryhmän kaupoissa. Muissa kaupoissa en käy nykyään kuin täydentämässä ostoksia jos en saa jotain Lidlistä.

      Kuinka moni yksineläjä saa bonusjärjestelmistä 500e vuodessa takaisin? Veikkaisin, että ei kukaan.

      • Puppua tuli

        Yksineläjä ostaa vuodessa yli 6000 litraa maitoa? (kun lasken meidän Prisman hinnanerolla, enkä huomio edes niitä bonuksia...)


      • ime suolta
        Puppua tuli kirjoitti:

        Yksineläjä ostaa vuodessa yli 6000 litraa maitoa? (kun lasken meidän Prisman hinnanerolla, enkä huomio edes niitä bonuksia...)

        cm(1,19e) ja lidlin(0,79) täysmaitolitran hinnassa on täälä päin 40c hintaeroa, sitä kun kiskoo kaks litraa päivässä 365*2*0,4=292e. Laskin vähän vähemmällä kun aina ei välttämättä ihan mene 2l. Lidlissä kilon oltermanni 5,95e, k-kaupassa 10e. Juustoa menee melkeen kilo viikossa.


      • b-rappu.
        ime suolta kirjoitti:

        cm(1,19e) ja lidlin(0,79) täysmaitolitran hinnassa on täälä päin 40c hintaeroa, sitä kun kiskoo kaks litraa päivässä 365*2*0,4=292e. Laskin vähän vähemmällä kun aina ei välttämättä ihan mene 2l. Lidlissä kilon oltermanni 5,95e, k-kaupassa 10e. Juustoa menee melkeen kilo viikossa.

        Juot 5-kertaa enemmän kuin meillä keskimäärin (laskettuna yhteensä kotona ja lounaspaikoissa käytetyt) ja vielä rasvaisinta laatua...
        Täysmaidon hintaa en seuraa, kun en osta sitä ikinä.
        Rasvattomalla ja kevytmaidolla ei ole eroa kuin muutama sentti.

        Meilläkin syödään juustoja runsaasti, mutta keskimäärin sitäkin menee 1/3 kg per nokka viikossa, eikä sekään ole perusrasvaista.


      • puppumiäs_kuulemma
        b-rappu. kirjoitti:

        Juot 5-kertaa enemmän kuin meillä keskimäärin (laskettuna yhteensä kotona ja lounaspaikoissa käytetyt) ja vielä rasvaisinta laatua...
        Täysmaidon hintaa en seuraa, kun en osta sitä ikinä.
        Rasvattomalla ja kevytmaidolla ei ole eroa kuin muutama sentti.

        Meilläkin syödään juustoja runsaasti, mutta keskimäärin sitäkin menee 1/3 kg per nokka viikossa, eikä sekään ole perusrasvaista.

        syön myös toista tuhatta kananmunaa vuodessa. ahdistaako?


      • Kom. Pepponen
        puppumiäs_kuulemma kirjoitti:

        syön myös toista tuhatta kananmunaa vuodessa. ahdistaako?

        Ei minua, omapa on ongelmasi.
        vrt. meillä menee n. 30 kananmunaa per nenä vuodessa, toki onhan niitä lisäksi muitten tekemissä ruuissa.

        Mutta aiempaan liittyen, Prismassa täysmaito 91 snt, mutta minulle on aivan sama onko täysmaito 5 snt vai 5€ litra.


      • rasvakammoilu
        Kom. Pepponen kirjoitti:

        Ei minua, omapa on ongelmasi.
        vrt. meillä menee n. 30 kananmunaa per nenä vuodessa, toki onhan niitä lisäksi muitten tekemissä ruuissa.

        Mutta aiempaan liittyen, Prismassa täysmaito 91 snt, mutta minulle on aivan sama onko täysmaito 5 snt vai 5€ litra.

        on läskien hommaa!!


      • puppumiäs
        Kom. Pepponen kirjoitti:

        Ei minua, omapa on ongelmasi.
        vrt. meillä menee n. 30 kananmunaa per nenä vuodessa, toki onhan niitä lisäksi muitten tekemissä ruuissa.

        Mutta aiempaan liittyen, Prismassa täysmaito 91 snt, mutta minulle on aivan sama onko täysmaito 5 snt vai 5€ litra.

        prisman täysmaito 1,09e/l


      • Katos kun
        puppumiäs kirjoitti:

        prisman täysmaito 1,09e/l

        Meillä se on 0,91€/l, jossain muualla se on jotain muuta.


      • Full body
        rasvakammoilu kirjoitti:

        on läskien hommaa!!

        Näinköhän on, ainoa henkilö minkä minä tunnen joka juo paljon maitoa, niin rasvaprosentit on kohdallaan myös kropassa.


      • > Kuinka moni yksineläjä saa bonusjärjestelmistä 500e vuodessa takaisin?

        K-ryhmän bonus on erittäin vähäjärkinen: joka toinen vuosi saat bonusta JOS et muuta kesken kauden paikkakunnalle, jossa K-ryhmän kauppoja ei työmatkan varrella ole yhtäkään (tai muutat ulkomaille)

        S-bonusta sentään saa jopa kuukausittain, minä tosin joka toinen kuukausi. Eli keskitän ostokseni tiettyihin kuukausiin saadakseni 50 euroa täyteen


    • menin alkoon

      Kävin perjantaina Lidlissä ja säästin noin 60 euroa kun en ostanut mitään. Että kyllä siellä käymällä säästää.

    • isompi bonus

      Meillä Prismassa rasvaton maito 0,71 € L. Prisma muutenkin kävelymatkan päässä ja Lidl yli kahden kilsan päässä.. Nykyään kaikki ostokset siitä lähemmästä kaupasta.
      Lidl poistanut valikoimasta mm. mustaherukkanektarin ja monta muutakin hyvää tuotetta . Ne tuotteet joita ennen sieltä kävin ostamassa on kaikki poistuneet valikoimista. Niin että ei tarvi käydä enää niin kaukana.

      • kerkar

        "Lidl poistanut valikoimasta mm. mustaherukkanektarin"

        mä ainakin ostin tuota viimeksi tänään lidlistä, olisko vaan ollut hyllystä loppunut?


    • Lindl leivän vuoksi
      • Sukset ristissä

        Mites nämä bio ja terveysasiat natsaa tuon paistopisteen vaalean leivän ja rasvaisten pikkulämpimien suhteen?


    • pari kauppaa viikos

      www.ruokamenot.fi seuraa edullisimpia tarjouksia. Pääruoka-aineen mukaan kun suunnittelee syömiset niin säästää eniten, oli kauppa mikä hyvänsä. Lidlissä käyn aina silti hakemassa esim. maidot.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      345
      4088
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      278
      2307
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      129
      1650
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      97
      1431
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1403
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1267
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1238
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      54
      1110
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1074
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      343
      1006
    Aihe