En ole erityisen kiinnostunut sosiaalisista ympyröistä, statuksen nostosta, materiaalin hankkimisesta tai edes lapsien teosta. En tee kotona liharuokia, en kuuntele listahittejä, minulla ei ole televisiota. Pidän aika yksinkertaisesta elämästä. Olen myös hankkiutumassa melko harvinaiselle alalle töihin, jotta voin tehdä töitä kotoa.
En ole koskaan myöskään seurustellut ja olen jo 32-vuotias, sekin vaikeuttaa tilannetta entisestään. Usein tuntuu, ettei tällainen tyyppi voi löytää ketään mistään tai jos sen yhden jostain löytää, niin kokemattomuuteni muodostuu esteeksi.
Missä tapaisi ns. vaihtoehtonaisia?
39
726
Vastaukset
- 4567890+
Löydät vielä hengenheimolaisen itsellesi... Varmasti on paljon naisia, jotka pitävät samanlaisesta elämästä. Sinun pitäisi vain löytää heidät. Esim. jossain vapaaehtoistyössä koti tai ulkomailla voi sellaisia naisia piileskellä.
Minusta on hienoa, että nykymaailmasta löytyy myös miehiä, joilla ei ole paljon kokemuksia. Uskovaiset naiset eivät arvosta sitä, että on lukuisia kokemuksia. Hakeudu siis seurakuntiin ja laita nöyrästi kädet ristiin. Jumala kuulee kaikki rukoukset ja voi johdattaa tiellesi sopivan naisen.
Mutta sen naisen kannalta olisi toivottavaa, että sinäkin uskot, sillä muuten naisen mielestä teillä ei ole mitään tekemistä toistenne kanssa.
On siis toivoa!"Löydät vielä hengenheimolaisen itsellesi..."
Taitaa olla aika hiljaista. Jos 32 vuotiaaksi pääse ilman seurustelukokemuksia, niin tuskin niitä ilmaantuu tulevaisuudessakaan.- Huhuuuu?????????????
wlfwd kirjoitti:
"Löydät vielä hengenheimolaisen itsellesi..."
Taitaa olla aika hiljaista. Jos 32 vuotiaaksi pääse ilman seurustelukokemuksia, niin tuskin niitä ilmaantuu tulevaisuudessakaan.Juu ei niitä varmaan tuuuuuu..
- Tuli mieleen.
Vanhoillislestaadiolaisista saattaisi muutoin löytyä juuri sopiva, mutta he eivät salli muuta ehkäisyä kuin pidättäytymisen, joten se on joko lapsia tai kokonaan ilman sukupuolista kanssakäyntiä. Sosiaaliset ympyrät ovat kuitenkin pienet ja kaikki muut kohdat olisivat pelkkää plussaa heidän keskuudessaan.
- joooopa joooo----
Sosiaaliset ympyrät pienet? Itse lestaperheen kasvattina en ole moista huomannut, kun tavallisella, hiljaisella perhepäivällisellä jouluna on n. 100 tyyppiä. Tuossa siis lähiperhe eli vanhemmat, lapset ja heidän puolisot ja lapset.
Lestoissa en tunne yhtäkään rahaa, koulutusta yms arvostamatonta. En ole tainnut ikinä edes törmätä esim työttömään lestaan. Menestys ja raha takoittaa heillä jumalan siunausta. Köyhille siunausta ei siis ole ollut, joten heissä on jotain vikaa...
Kannattaa nimim. tuli mieleen tutustua vaikkapa Lapin yliopiston lestadionismi-tutkimukseen, jossa lestadiolaisuutta ja lestadionismia verrataan USA:n oikeistokonservatiivisiin kristittyihin. Eihän lestat edes saa äänestää muita kuin oikeistolaisia. He ovat siis likipitäen vastakohta sille, mitä ap hakee.
- yksin kertainen
Punavihreät kukkahattutädit pitävät myös ujoista yksinkertaista elämää viettävistä miehistä. Kutsu sellainen luoksesi yrttiteelle niin johan käy flaksi.
- kaksin kertainen
Mistä niitä kutsutaan?
- moninkertainen
kaksin kertainen kirjoitti:
Mistä niitä kutsutaan?
Kukkahattutätikoulusta vois löytää. Jos ei löydy punaisia, varmaan vihreätkin käy.
- vdvavf
Siis eivätkös he ole juuri niitä liberaaleja, jotka ovat vapautuneet perinteisistä naisten rooleista, mikä heille tarkoittaa sitä, että saa panna kaikkia miehiä?
- Stadista?
kaksin kertainen kirjoitti:
Mistä niitä kutsutaan?
Vihreät on Helsingin toiseksi suurin puolue.
- Eikö...
vdvavf kirjoitti:
Siis eivätkös he ole juuri niitä liberaaleja, jotka ovat vapautuneet perinteisistä naisten rooleista, mikä heille tarkoittaa sitä, että saa panna kaikkia miehiä?
kaikkia miehiä sitten saakaan panna?
- ............
Eikö... kirjoitti:
Eihän se tietysti ole laissa kiellettyä.
- No ei
Eikö... kirjoitti:
atm:iä ei saa, eikä pidä. Voivat muuten vahingossa lisääntyä.
- huono ennuste
Joo huonosti on sulla asiat. Tutki menneisyyttäsi, mikä meni vikaan naisten suhteen, ja tee jatkossa toisin.
- Reipas Mies
Jännä ajatelma että mitenkähän kemioisi tiukan moraalin naisasia naisen kanssa apnlaisen miehen :)
Veikkaan ettet ole tarpeeksi taiteellinen yliopistojen hippitytöille ja heillä on kulttuurillisempiakin vaihtoehtoja sekä kysyntää.
Jos tämän asian kanssa pohdit tosissasi niin minusta suunta on oikea etsinnälläsi.
Monesti olen tokaissut ja sanon nytkin, ehkä ap sinun tulisi zoomata ulkomaita naisystävän etsinnässä. Unohda umpiuskonnolliset piirit jos itse olet niihin kuulumaton. Sopiva kulttuuri ero voi olla juuri se lisä joka tasaa vaillinaista naisten käsittely taitoasi.
Eli yksinkertaistan: jos et juo ja biletä älä hamua naista joka niin tekee. Kaappidokaamisella ei liene koskaan naista saatu joten siitä ei ole kuin rahan menoa.
Joskus tosin tarvitaan joku muu tuote tai kemikaali avaamaan miehen henkisiä blokkeja naisen kanssa siinä tutustumisen tilassa kun tulee laittaa parastaan. - myyjä
Et ainakaan baarista.
- ap
En ole kiinnostunut uskovaisista naisista. Sain epäonnistuneen kasvatuksen uskovaisilta vanhemmiltani ja luulen, että se on suurin syy tähän ikisinkkuuteeni. Noista punavihernaisista sen verran, että juuri he taitavat olla se ryhmä, joka minua joskus saattaa katsoa. Pukeudun vaatimattomasti, joten muodikkaat naiset eivät ole minusta ulkonäöllisesti lainkaan kiinnostuneita.
- -
Kokeile kehiytsvammaisten hoitokodista.
- sacred_heart
Omia arvojani ja silmäänikin mielyttää tämmöiset vaihtoehtonaiset. Tuntuu että he eivät usein vaadi mieheltä tiettyä tulotasoa, ovat älykkäitä, ymmärtävät yleensäkkin kulttuurista jne. intellektuelli meiningistä jotain. Ja ovat nyt muutenkin paljon siedettävämpiä keskustelukumppaneita, kuin jotkut longchamp, gucci, muotitietoiset menestyjät. Pidän myöskin useimpien heidän pukeutumistyylistä. Eli punkkari ja hippi tyylisesti tai konservatiivisesti pukeutuvat kirjastonhoitaja tytöt ovat mun mieleeni :)
Yliopisto lienee kai se paikka jossa näitä maailmanparantaja tyyppisiä tyttöjä/naisia voi tavata. Mutta itse en ole sisällä (tai olen taideteollisessa, mutta heittävät minut vuoden päästä ulos, kun en ole opintojani sielä suorittanut, enkä kyllä suoritakkaan).
Ainoat tavat saada tämän tyyppisiin naisiin kontaktia on netin kautta. Tai sitten pysäyttää kadulla, esitellä itsensä ja kysyä puhelinnumeroa. Jälkimmäiseen en ole vielä tarpeeksi epätoivoinen.- ...
Tulipas siinä stereotypioita kerrakseen.
- mission possible
Mitäs jos selvittäisit, että mitä toimintaa kotipaikkakunnallasi on? Tai jossain isommassa kaupungissa? Esim. Flow-festarit on tyypillisesti sellainen paikka, jonne "hippiäiset" tulevat massoina. Myös Facebookissa on erilaisia ryhmittymiä, joiden kautta hoitavat tapaamisia, joten sellaiseen mukaan meneminen voisi olla hyvä vaihtoehto. Käsittääkseni Helsingissä on myös vegetaristeille kahviloita/ruokapaikkoja.
- N32
Tampereen Pispala olisi sinullesopiva paikka. Kannattaakos iitä kokemattomuudesta kertoa? Lue vaikka rakkausromaaneja, ettö koet tietäväsi, mitä teet.
Riippuu vähän asuinpaikastasi, mutta erilaiset r.y.:t ovat varmasti kultakeitaita kaltaisillesi... esim. kaikki eläinten oikeuksiin liittyvät järjestöt, vegaaniryhmät yms. Varsinkin kun mainitset ettet syö liharuokia... näillä on aina toimintaa, ja siellä tapaa kyllä naisia. Harvinainen ammatti ja ettei katso telkkaria myös plussaa.
Ei tietenkään mikään takuu onnistumisesta, mikään ei ole, mutta kun kerran kysyit missä noita liikkuu niin kokemuksesta tiedän että tuon tyyppisissä järjestöissä..- ap
En ole täysin vegaani, vaan syön maitotuotteita ja kananmunia. Lihaa syön vanhempien luona käydessä ja joskus silloin harvoin, kun käyn ravintolassa. En ole myöskään aktivisti, joten tuollaiseen järjestötoimintaan ei viitsi lähteä. Feikkaaminen tuskin viehättää ketään.
Lisäksi minulla on sellainen yleisfiilis, että aktivistit ovat vähän kuin uskovaisia, joilla on tarve tuputtaa omaa agendaansa aika väsymättä. Siihen saattaisi kyllästyä nopeasti. En kyllä tunne yhtään aktivistia, joten tämä on ihan mutua.
- 13+4
Ei ainakaan kannata asennoitua nuin negatiivisesti. Itse ainakin uskon, että omalla asenteella on myös merkitystä.
- 50pian
Mikä on ikähaarukka? Pelkään olevani liian vanha... ;(
- ap
En ole kovin tarkka iän suhteen, mutta sellainen kymmenen vuotta molempiin suuntiin taitaa olla aika maksimi. Sitten alkaa mennä elämäntilanne varmaan jo liian erilaiseksi...
- ekobiowoman
Onhan meitä 30-ikävuoden kohta saavuttavia naisiakin, jotka eivät dokaa, käy baareissa tai muutoinkaan kamalasti seuraelämässä, eivät pukeudu mitenkään muodin mukaan, eivät pahemmin meikkaa, syövät luomua, lukevat kirjoja, tekevät vapaaehtoistyötä ja vannovat homeopatian nimeen. Täällä olisi yksi yksin jäänyt yksilö. Ottajia olisi, mutta usein elämäntavat eivät kohtaa ja aiheuttavat arkielämässä hirveästi kitkaa.
Nuorempana ollut paljonkin suhteita, mutta aina jokin on mennyt mönkään. Mistä niitä vaihtoehtoMIEHIÄ oikein löytää? Tuntuvat olevan kaikki jo tähän ikään mennessä varattuja ja perheellisiä. Enkä ihmettele yhtään miksi.
Itselle istuisi täydellisesti jokin ihan rennosti pukeutuva, perussiisti, vähän kädentaitoja omaava ja luomuruokaa syövä mies. Lapsia ei tarvitsisi hankkia eikä sitä omakotitaloa ostaa. Perus elämä menisi minulle hyvin. Ekomies siis hakusessa! :)- Itu Hippi
Miksi pitää omata kädentaitoja?
- ap
Alan naisilla onkin ehkä vaikeampi tilanne. Vastaavia miehiä taitaa kuitenkin olla jonkin verran vähemmän ja luulen, että monet heistä ovat minun kaltaisiani omissa oloissaan viihtyviä. Aika vähän taitaa olla tässä ryhmässä sellaista testosteronia pursuavaa iskujoukkoa.
Periaatteessa olen varmaan ihan hyvässäkin tilanteessa naisen löytämistä ajatellen, mutta en vain jotenkin osaa aktivoitua harrastamaan elämää kodin ulkopuolella juuri lainkaan. Eniten tuottaa ongelmia se, että suullinen ulosantini on keskimääräistä heikompaa.
Mistä löysit aiemmat kumppanisi? Voisithan osallistua esim. kansalaisopiston kursseille. Sieltä voisi löytyä taide- ja käsityöpuolelta kiinnostavia tyyppejä. En tiedä mitä tarkoitat tässä kädentaidoilla, mutta on vähän sellainen tuntuma, että hyvin harvalla meistä mitään remppaustaitoja olisi... Eri asiat kiinnostaa.
- mustispeppers
Mä luin tuolla netti-treffeissä kans yhdestä paikkakunnan vaihtoehtomiehestä. Olin hieman järkyttynyt hänen mielipiteistään ja kuinka jyrkkiä ne olivatkaan. Kukaan nykyajan urbaaninainen ei suostu sellaista elämää viettämään. Ehkä hän tuurillä löytää hengenheimolaisen. Autoa ei saa olla, fillarilla joka paikkaan, linja-autokin on pahasta, ei lihatuotteita, ei maitotuotteita, eletään omataloudessa, yms. Eletään kuitenkin jo sellaisessa paikassa, jossa isompaan kaupunkiin 70 kilsaa.
- femme urbanus
"Kukaan nykyajan urbaaninainen ei suostu sellaista elämää viettämään. "
Älytön väite! Luulen, että juuri urbaaneissa olosuhteissa on niitä naisia, jotka ainakin ovat ajatelleet esim. täysin omavaraistaloudessa elämistä ilman autoa jne.
En oikein ymmärrä miksi mustipeppers sanoo tuon tyypin toiveita kumppanistaan jyrkiksi. Ihan samalla tavalla voi kai sitten sanoa mitä tahansa toivekumppanin kuvailuja jyrkiksi? Omasta mielestäni nuo tuon tyypin toiveet eivät ole edes mitään eriskummallisia ja näin urbaanina naisena voisin olla hyvinkin kiinnostunut tuosta tyypistä.
- carambola87a
Te ketkä ette ole seurustelleet ja haluaisitte, oletteko pääseet panemaan? Mikä motivoi teitä seurustelusuhteen hakuun? Aiheeseen liittyvä ketju: http://keskustelu.suomi24.fi/node/10896489
- ekobiowoman
Aikaisemmat seurustelukumppanini olen löytänyt joko netistä tai nuorenpana ihan kaverien ja tuttavien kautta. Muutama on tarttunut mukaan harrastusten parista aikoinaan. Nykyään olen vuorotyössä, joka estää aka tehokkaasti jonkun säännöllisen harrastuksen, koska en pääsisi paikalle miltein koskaan työvuorojen vaihtuvuuden takia. :(
Kädentaidoilla lähinnä tarkoitan että siinä kourassa pysyisi edes jokin vempele. Oli se sitten soppakauha, ruuvimeisseli tai imuri. Jos ei ole minkäänlaisia perustaitojakaan mistään niin arki olisi aika rankkaa kun pitäisi yksin tehdä kaikki. Näitäkin miehiä olen tapaillut ihan liikaa. Hakevat itselleen äidinkorviketta kun eivät osaa siivota saati tehdä ruokaa, eivät tunnista vasaraa sahasta eivätkä omaa perus käytöstapoja.
Ja olette niin oikeassa siinä, että tällaisia miehiä saattaa olla erittäin harvassa. Siis jos mukaan tuohon listaan lisätään tämä ekoilu. Nyttemmin olen mieluummin yksin kuin toivottomassa suhteessa mieheen, ketä ei herätä minussa minkäänlaista kiinnostusta tai himoa. :) - ystäväll "täti"
Puolueet ja kaikki naapuristonparannusjärjestöt? netti?
Tai mä voisin, mut oon vanhempi sua - vaihtoehtonainen
Täälläpä yksi vaihtoehtonainen. En juo alkoholia humalahkuisesti, en polta, en tykkää massaviihteestä... enkä oikeastaan varsinaisesta viihteeksi tarkoitetusta materiaalista. Omistan tv:n mutta katson sieltä vain dokumentteja jos niitä joskus tulisi. En käytä aikaani sosiaalisissa medioissa... olen kuitenkin yksinäinen koska en halua hamuta ympärilleni hirveää massaa ihmisiä joiden kanssa ei ole syvällistä yhteyttä. Minulle riittäisi oikeastaan jo yksi ainot ihminen joka olisi ystävä ja rakastaja samaan aikaan ja jonka kanssa suhde on syvällistä. Haluan tehdä eettisiä ratkaisuja, harmi että ne välillä vaativat rahaa, jota minulla ei paljoa ole. En tykkää materiasta ja halua hienoa taloa ja autoa jne. Tärkeintä on vain rakkaus. Asiat joista pidän on luonto, ihmissuhteet, elämän perusedellytykset, kiintymys ja rakkaus. Kaikki muu on toissijaista.. hyvä että mitään edes merkitsee. Olen 20-30 vuoden välissä iältäni ja vielä on mies löytämättä. Miksi? no siksi etten tiedä mistä etsisi. Olisi minulla vientiä, mutta kun arvomaailman täytyy osua kohdilleen. Vaikeaa erottaa ihmisistä kadulla mikä niiden arvomaailma on.
- vaihtoehtonainen
Edelliseen vielä mainitakseni... minunlaisiani siis voi löytää lenkkipolulta, kaupasta, jostain lapin tuntureilta rinkka selässä, metsän keskeltä haahuilemasta, joskus netistäkin pyörimässä yksinäisyyttäni, joskus jostain omiin arvoihin sopivasta tapahtumasta ja hyvin harvoin jostain muualtakin. Vaikeaahan tuo on silloin kaltaistaan löytää. Ehkäpä sitten joskus kunhan niin on tarkoitettu :)
- kokeileppas näistä
Puoluekokouksesta tai kirpputorilta
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1625616
- 2623302
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä413293Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?442718- 361854
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?271625Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411596- 161467
- 231447
- 241357