jyväskylän ratsastuskoulu hyvä?

-noviisi

Olen alottelemassa opiskelun ohessa ratsastuksen niin onko kyseinen paikka hyvä opetella alkeet/kehittyä ? ja yleisesti millaista on ?

29

6022

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riksuliiini

      Itse olen käynyt tuola Killerillä se on hyvä paikka ainakin yleisesti!! Suosittelen myös Suit`Silaa kannattaa käydä molemmissa hyvä opetus!!!!♥

    • moimomoi

      Killerillä ja suit-silassa asiat ovat nyt vähän niin ja näim.... Jos laadukkaan ja hyvän opetuksen haluaa niin suosittelen talli furuvatnia tai reykhestaria.... Voin sanoa että kokeileppa kumpiakin ja uskon että hakeudut edellä mainittuihin... Ellet nyt tosissasi pidä karjuvasta ratsastuksenopettajasta joka pelkää että pilaat hänen hevosensa......

    • Elä mene killerille-on tosi huono opetus.

    • pulleapupu

      pyh ha pah edelliset! killerillä on todella hyvä opetus! opettaja on tiukka mutta sitäkin parempi opin joka tunnillla ihan hirmuisesti kaikkea uutta! todellakin suosittelen! jos jotain parannettavaa pitäis sanoo niin tunti saattaa alkaa vähän myöhässä.. mutta suit sila sit siellä se ope polttaa tupakkaa ja käskee tyylii paukuttaa ja vetää suusta sitä hevosta ja et "raippaa raipppaaa". killerillä ratsastetaan pienillä avuilla. ja aivan mahtava paikka kannatan! :)

    • paras paikka!

      yhdyn! paras paikka! ennen ratsastin itse suit silassa ja siellä se ope poltti van tupakkaa siinä ja käski vetää hevosta suusta, paukuttamaan pohkeilla enkä oikeen koskaan oppinut yhtään mitäään.. sitten kun astelin jyväskylän ratsastuskouluun niin huh huh tajusin kui olin oppinut ihan liian koville avuille! hävetti! mutta onneksi nyt olen saanut paljo kehuja kuinka olen kehittynyt. odotan aina ihan hirmuisesti että pääsen ratsastamaan killerille ! opettaja ei ole mullekkaan koskaan huutanut mutta ollut kylläkin tiukka joka on vain hyvä asia! ei opi ellei sanota! ja juu opettaja saattaa välillä tulla myöhässä mutta tunti kestää sitten pidempäänkin ! ihan paras paikka kannatan ja suosittelen sydämmeni pohjasta! menkääs ihmeessä ees kokeilee, mullaki oli aika kauheet ennakko käsitykset mutta muuttu heti kun olin siellä ekan kerran käynyt ja kyllä mietitytti kuinka joku oli kertonut muuta... nyt olen käynyt jon monta vuotta ja olen todella tyytyväinen talliiin missä minä ratsastan!:)

    • Riimunaru081

      Suit-sila huono paikka. Opettaja vetää tupakkaa ja ohjeistaa huonosti. En oppinut mitään. Itekkin meinaan alottaa killerillä ihana paikka.

    • Heppatyttö

      Moi!
      Olen käynyt 4 vuotta killerin ratsastuskoulussa ja olen vaihtamassa pois. Syynä on aina sama lupailu mikä ei toteudu. Esim: pääset hyppäämään ja maastoon ja kisoihin mutta sama ihminen pääsee aina.Opettajaa ei saa kiinni puhelimitse ja alkeistuntilaiset tulevat kokeneiden tunnille. Hyvät hevoset ja maneesi ja kenttä mutta muut asiat ovat huonosti(tallin ilmapiiri)

    • Måi

      Olen ratsastanut 8 vuota killerillä, ja sitten kun ajatusmaailmani alkoi avautumaan lähdin pois. Opettaja käskee ratsastaa yhtä pelkällä kankiohjalla ja hakkaamaan raipalla, monet hevoset on jo 25 mikä on mielestäni jo eläke ikä ratsastuskoulussa jo monta vuotta pyörineelle. Hevoset on kyllästyneitä hommaansa.

      • Anonyymi

        25 vuotias voi jatkaa tunneilla jos se on hyvässä kunnossa!


    • Hello123456

      Jkl-ratsastuskoulussa on hyvää opetusta, opit ratsastamaan pienillä avuilla, tekemään erilaisia tallitöitä (jos haluat) ja hyppäämäänkin pääsee kun opettaja on varma että pystyt siihen.
      Suit-silaa suosittelen kokeilemaan vasta kun on jo ratsastanut hieman pidempään. Esim. ratatunnit on hyviä.

    • Kröhöm

      En muuta tiedä paitsi, että Marjon huuto kuuluu maneesista viereiselle kentälle jolla välillä ratsastan :/

    • MantaPryymur

      Jyväskylän ratsastuskoulu on todella hyvä paikka! Olen käynyt siellä vasta 7 kertaa, mutta voin sanoa että kannattaa mennä edes kokeilemaan. Tunneilla oppii tosi nopeasti, ja opettaja osaa katsoa mikä meni väärin ja auttaa korjaamaan sen.
      Se, että opettaja ei vastaa puhelimeen ei kyllä vastannut minun käsitystäni Marjosta. Toisin kuin viereinen Tmi Laura Jääskeläinen, jolle laitoin tekstiviestejä, sähköpostia, ja soitin, vastasi heti.

    • ensuosittele

      ei kannata mennä... kävin muutaman kuukauden enkä oppinut mitään uutta. ryhmään tuli joka kerta joku alkeisratsastaja eikä tunneilla edes laukattu!! menin aina samalla hevosella sen ajan mutta kerran yhellä toisella ja sillo laukattii...

      • Anonyymi

        La-su tunneilla ei laukata! Ja jos ryhmään tulee alkeisratsastajia voit vaihtaa tuntia! Ja Marion tunneilla oppii erittäin paljon!!!! Jos käyt kuukauden niin ei siinä edes ratsastaja kauheasti kehity tai ainakaan sillain, että sen huomais!!


    • Ridaus

      Ite kävin Killerillä 3-4vuotta ja oon ratsastanu kaikil hevosilla, hepat on iha hyviä, tosin moni oikeesti aika iäkäs. Riippuen ryhmästä johon joudut sua joko a) kohdellaan hyvin ja oot tervetullut tai b) et oo alkuunkaa.. Ite lopetin seuraavista syistä: tunnilla oli parhaillaa 12 ihmistä semipienessä maneesissa, se on rahastusta ku kovat velat ni ei siinä ehtiny oppimaan. Meni rahat ns hukkaan, opettaja melkone tuuliviiri ja aika stressaantunu, tietyt hepat ei vaa sovi sinne ja en halunnu enää käyä ku muutokset alko vaikuttaa nii negatiivisesti käyttäytymiseen.. Oon käyny Laku stall se oli iha ok, laura jääskeläiselle tai pollepotkuu/suitsilaa elä mene.. Sama vika tää rahan tarve.. Näistä julkisista ehottomasti paras on mennala.. Jos haluut oppia jtn sirl o kova hintataso iha syystä:) ja issikkatallitki ollu musta aika kivoi paikkoja.. Kannattaa käyä kuitenki joka paikka testaa koska ihmiset tykkää eri jutuista

    • Suositten

      Paras. Pääsee kehittymään! Voi auttaa tallitöissä halutessaan. Olen itse ratsastanut siellä 4,5 vuotta ja käyn 2 krt viikossa tunnilla. Pääsen hyppäämään joka viikko vakkari hepalla ja olen käynyt este sekä koulukisoissa.

    • Parastalli

      Paras talli! Oppii tosi hyvin.

    • Mantalove

      Ite oon käyny Jyväskylän ratsastuskoululla yli vuoden ajan. Todella hyvä paikka!Opettaja on kilpaillut menestyneesti SM kisoihin asti.Tarvittaessa sijaisia on ollut ja ovat nekin olleet hyviä!Alkeisilla on aika paljon "jumppatunteja" joissa harjoitellaan oikeaa istuntaa ja miten myötäillä hevosen liikkeitä yms.. Ite käyn 2 kertaa viikossa tunneilla. Opettaja on tiukka, mutta niin pitääkin jotta oppii! Opettaja ei laita hyppäämään ennen kun osaat kevyen istunnan ja hallitset hevosen laukassa. Maastot on isot ja siellä pääsee myös halutessaan maastoesteitä.Maastoon pääsee kun kysyy, koska ei opettaja teidän ajatuksia lue!Tunnit alkavat joskus myöhässä, mutta silloin ne myös kestävät pidempään!Osa hevosista alkaa olla jo vanhoja, mutta vanhin hevonen (27) on vielä vetreä kuin mikä! Tallin toisiksi vanhin hevonen (26) käy enää 2-3 kertaa viikossa tunneilla, koska siitä jo HIEMAN huomaa että ikää löytyy. Tallihenki on mitä mahtavin! Kun saavut ensimmäistäkin kertaa tallille sinua tervehditään ja esitellään talli yms...tallilla vitsaillaan ja tehdään kaikkea mukavaa yhdessä:D Tallitöissä voit auttaa jos haluat esim. hakea heppoja tarhasta, auttaa ruokkimisessa, auttaa muita ja taluttaa alkeisia.

      Suit-Sila on jotain niin järkyttävää.Osa hevosista on niin laihoja,että luut näkyy.Opettaja polttaa tupakkaa ja huutaa "Potki sitä vitun eläintä"! Sen oppilaat on ollut killerillä kisoissa ja se vaan huutaa siellä aidan takana "Vittu nyt käske sitä vitun eläintä!!"

    • hankasalmibest

      joo siis kävin jkl ratsastuskoululla jonkin aikaa.. en kehittyny mihinkään ja tunnilla tehtiin vaan samoja asioita alkeisratsastajia tungettiin meiän ryhmään jossai oli montakin vuotta harrastaneita. kaikki tuntu tosi epävarmalta ja opettaja oli välillä ties missä. tunnit alko myöhään, joka ei kyllä itteeni sinänsä haitannu kun kestikin pidempään yleensä. siellä oli aika kyseenalainen ilmapiiri ja kaikki oli aika sekavaa mut oli siellä välillä ihan mukavaaki. mutta vaihoinki sitten hankasalmen ratsastuskoululle ja kehitystä alko näkyä heti! suosittelen lämpimästi kaikille hankasalmen ratsastuskoulua, aivan huikeet opettajat ja ihana tallityöntekijä❤️ parempaa yrittääjääkin tallipiireissä saa hakea. hienot hevoset ja siistit paikat (mitä nyt hevostalleilla voi olla). hevosista sekä ratsastajista pidetään hyvää huolta. ei yhtään miinuksia. ihana paikka.

      • Anonyymi

        Hankasalmea en suosittele! Olin ratsastustunnilla. Yks opettaja poltti röökiä eikä puhunu mitään koko tuntiin.😡 Sit kun ees jotain sano niin vaan, että ”Vittu nyt käytät sitä saatanan raippaa ja ihan kunnolla.” Sit kun yks tuntilainen napautti vain se opettaja repäsi raipan ja alkaa hakkaamaan sillä raipalla. Hevonen lähtee hirveetä kyytiä pois päin ja ratsastaja lentää. Opettaja sanoi, että ”TÄSTÄ EI KERROTA SIT VITTU KELLEKKÄÄN ONKO VITTU SAATANAN TUNARIT SELVÄ!” No päätin sitten täällä kertoa. Oli joku musta hiuksinen nainen kyseessä. En edes muista nimeä enkä halua muistaa. Ja tämä samainen opettaja vaati meidän maksaa hänelle 10€!🤬


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hankasalmea en suosittele! Olin ratsastustunnilla. Yks opettaja poltti röökiä eikä puhunu mitään koko tuntiin.😡 Sit kun ees jotain sano niin vaan, että ”Vittu nyt käytät sitä saatanan raippaa ja ihan kunnolla.” Sit kun yks tuntilainen napautti vain se opettaja repäsi raipan ja alkaa hakkaamaan sillä raipalla. Hevonen lähtee hirveetä kyytiä pois päin ja ratsastaja lentää. Opettaja sanoi, että ”TÄSTÄ EI KERROTA SIT VITTU KELLEKKÄÄN ONKO VITTU SAATANAN TUNARIT SELVÄ!” No päätin sitten täällä kertoa. Oli joku musta hiuksinen nainen kyseessä. En edes muista nimeä enkä halua muistaa. Ja tämä samainen opettaja vaati meidän maksaa hänelle 10€!🤬

        Hei! Olin kait samalla tunnilla.😔 En oo sinne menny enkä edes uskaltanut kertoo tästä kellekkään. Näin sen kaupassa yks päivä ja se tuijotti mua!😫


    • Ööööäääppp

      Ei mitään hyvää sanottavaa. Itse olin vasta aloittelia ku sinne menin kokeilee mimmone paikka ja toinen huutaa siellä pää punasena ja juoksee mun perässä ja lyö raipalla heppaa...muhun ei ainakaa toimi tommone huutaminen ehkä joillekki soppii 🙃

      • Anonyymi

        Jos et osaa ratsastaa etkä selkeesti kuunnellu niin on sen pakko tulla. Ja tuo on jo liiottelua, että raipalla hakkaa.


    • Anonyymi

      Mennala! Mennala on hyvätasoinen ratsastuskeskus jossa hevosia kohdellaan hyvin! Siirryin killeriltä mennalan ja huomasin laadun paranevan paljon. Mennalalla on maneesi joten ratsastaa voi ympäri vuoden niin ulkona kentällä, kuin sisällä maneesissa.

      • Anonyymi

        Hyi! Yks opettaja ahdisteli mua siellä!😭


    • Anonyymi

      Pysykää kaukana tästä paikasta

    • Anonyymi

      Vastaan nyt 2vuoden kokemuksella. Hyvät hevoset ja todella opettavaa opetusta. Ei ole sotkuinen ympäristö. Ja Mario pitää hyvin huolta hevosistaan!🫶🏻

      Ratsastus niin Mario saattaa karjua jos tekee jotain väärin, mutta yleensä lopussa antaa hyvää palautetta. Oon jo tottunu siihen, että jos teen jonkun tosi ison virheen tunnilla niin Mario saattaa ”karjua”. Tai ei karjua vaan huomauttaa tosi isolla äänellä. Kyllä oppii tunneilla tooosi paljon!

    • Anonyymi

      Mario innostuu opettamaan tuntilaisia vaikka vahingossa yli ajalle.😅 Ja vaikka Mario komentaa kovalla äänellä niin se haluu meistä ratsastajista hyviä. Ja jos ei sanota ei koskaan voi oppiakkaan!

    • Anonyymi

      Moikka! Vastaan hieman myöhässä (11 vuotta lol)
      Aloitin Marjon tallilla ratsastamisen 7 vuotiaana. Ensimmäiset vuodet n. 2-3 vuotta olivat hyvät ja opin hyvin ratsastuksen perusteet. Sitten asiat meni jotenkin oudosti minun kohdallani. Kaikki tunnit meni ihan penkin alle, kun ratsastin aina samalla hevosella, jota en todellakaan osannut ratsastaa. Meinasi monta kertaa itku tulla (ja kerran tulikin), kun tuntui että opettaja ei opeta minua ollenkaan, vaan huutaa. No, jotkut kerrat meni hyvin ja sain todella paljon kehuja, kun jokin meni hyvin. Mutta yleensä siis huonosti. Huom! Olin tuolloin n. 3-5 luokalla ja vielä lapsi, joten luonnollisesti en uskaltanut kommentoida asiaa ja kertoa sitä miltä minusta tuntuu. Pahin kerta oli minusta kuitenkin se, kun tavalliseen tapaan en saanut hevostani välillä edes kääntymään. Opettaja huomauttaa minua siitä kovaan ääneen ja astelee uhkaavasti hevosen ja minun luokse. Yksi hevosista sitten säikähtää tätä ja säikähtäneen hevosen ratsastaja tippuu ja opettajaa sanoo minulle "näin käy, kun mä sua joudun käskemään." En tuu varmaan ikinä unohtaa noita sanoja, koska sain siitä traumaattista, koska pelkäsin opettajaa jo entuudestaan ja nyt hän syytti minua siitä, että olin aiheuttanut ratsastajan tippumisen. Lopulta vaihdoin tallilta pois vihdoin ja viimein Hankasalmen ratsastuskoululle. Opettaja oli silloin hyvä, kun ei menettänyt hermojaan. Sopii varmasti jollekkin tämä paikka, mutta ei minulle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      34
      1461
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      6
      1224
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe