4 tunnin työpäivä

shift down

Oletko töissä sellaisessa työpaikassa missä työnantaja sallii 4 tuntisia työpäiviä? Millä alalla ja mikä on selitys sille että työnantaja hyväksyy 4 tuntiset päivät?

Sama 6 tunnin työpäiville, eli jos työnantaja sallii 6 tuntiset työpäivät niin kertokaa mikä ala tai millaiset työtehtävät ja mikä on syynä siihen että työnantajalle käy näin lyhyt työpäivä.

20

7016

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KeppiHeppi

      Kaupan alalla 4 ja 6 tuntiset työpäivät on ihan normaaleja.. Niitä tekevät yleensä opiskelijat ja äidit, jotka haluavat olla enemmän lapsen/lasten kanssa (ja joiden miehet tienaavat kunnolla). Ja palkkaahan saa sitten vain 4-6 tunnista ei täydestä työpäivästä.

    • :)

      Myös siivousalalla on normaalia nuo 4 tai 4½h tai 6h päivät. Syynä yleensä joko osa-aika(sairas)eläkkeet, opiskelijat, äidit (joilla pieniä lapsia) tai muu vastaava oma pyyntö. Ja joskus kysyntä vastaa tarjontaa eli työnantajalla on vain tarjota osa-aikaista työtä juuri tän kaltaisille ihmisille. Esim siivousalalla uusi kohde, joka on mitoitettu 4h työn mittaiseksi (mutta ei ole tarjota lisukkeeksi muuta kohdetta että normaali työpäivä tulisi täyteen). Kuten KeppiHeppi kirjoittikin jo, tehdyistä työtunneista maksetaan palkka.

    • Siivooojat

      Eikö siivoojat tee 1,5h per päivä?

    • shit load

      Puhelinmyynti.

    • travelling

      Olen töissä lentoasemalla ja meidän työpäivistämme osa on pituudeltaan neljä tuntia. Joissakin firmoissa kentällä minimi on 5 tuntia. Meillä tuo neljä tuntia on hyväksyttävää koska työvuorot suunnitellaan lentojen mukaan.

    • nnnn

      Minä teen talvisin ma-to varsinaista työtä 4-5 tuntia iltaisin. Nämä jakautuvat päivässä pariin osaan kun vaihdan paikkaa ja aikaa kuluu ihan hyvin välimatkoihin eli saatan lähteä kotoa klo 14 ja olen takaisin klo 21. Olen harrastustoimen opettaja. Lisäksi aikaa menee niin paljon kuin vain haluaa siihen pistää, niin opetusten suunnitteluun. Työhön kuuluu luonnollisesti oman ammattitaidon ylläpito eli oma harrastus ja materiaalin hankinta.

      Tuostahan ei hirveästi palkkaa kerry, mutta välillä teen myös työkeikkoja ihan toiselta alalta oman yrityksen piikkiin. Monet muut opet jäävät kesäisin työttömyyskortistoon, mutta en oikein tiedä miten minun yrittäjänä kävisi, joten paiskin sitten kesälläkin keikkoja esim. vuokratyöfirman kautta. Töitä siis riittäisi mutta en ole rahanahne enkä työnarkomaani.

      Parasta tässä on että saa olla oman itsensä herra ja sopia omat työaikansa. Huonoa on se että lomakorvauksia vai mitä ne ovatkaan ei tietenkään yrittäjä saa.

      Olen sinkku, ei lapsia. Mutta oli kyllä taas ihana työpäivä lasten parissa. Huipputunne kun lapset innostuvat ja oppivat!

    • 147896

      metalliala, 4t /päivän saa kun on pieniä lapsia... sitten kun vähän kasvaa niin 6t, aina lapsen 9ikävuoteen asti.

    • tallennusta

      Olen ollut kahdessa eri tallennustyössä, ensimmäisessä sain päättää oman työaikani täysin itse, koska työ ei ole mitenkään aikaan sidottua. Eli 8-21 ja niin vähän tai paljon tunteja kun halusi.
      Toisessa työssä työaika oli 16-20 n. 4-5h.
      Olen kyllä nähnyt paljon tallennustyöilmoituksia missä oli 8h päivät, en tiedä kävikö itsellä hyvä tuuri, että sain tällaiset lyhyemmät työajat. 8h kun ei tuota työtä jaksa.

      Muistelen kyllä lämmöllä tuota kun sai itse päättää omat työaikansa, saatoin tulla töihin klo 12 ja lähteä 16, tällainen edistää suuresti työssäjaksamista.
      40h viikosta toiseen kuulostaa painajaismaiselta tämän rinnalla.

    • 0/t/vko

      en tekisi mitään muuta kuin 40t/vko jo palkankin takia... lyhennän sitten täältä loppupäästä 0t/vko meiningillä.

    • Avustaja -80

      Teen 6h/pv, koska olen henk.koht.avustaja, ja heidän tunnit määräytyvät avustettavan avuntarvekartoituksen perusteella sosiaalitoimistosta. Saan kuitenkin palkkaa lähes saman verran kuin jos tekisin täydet tunnit, sillä saan osan tunneista yksityistä kautta, avustettavan tyttären maksamana.

    • omituista9

      Meidän työpaikalla yksi päällikkö akka on saanut 4 tunnin työpäivän johtuen jostain perhepoliittisista syistä. Ihan höpöhöpö juttuja kyllä ihmisen pitäisi tehdä töitä täyspäiväisesti ja täyspäisesti.

      • NINKÖ

        Hehe.


    • 4hVko

      Jaa-a, miksi haluat 4h tuntia päivässä kun sama 4h viikossa on se johon moni tähtää: http://www.fourhourworkweek.com/
      (tietenkin tämä onnistuu harvemmalta Suomessa)

    • haukiespoo

      Teen korkeampaa laskentaa teollisuuden ongelmanratkaisun tueksi. Minulla on työsopimuksessa määritetty viikottainen työaika, mutta riittää jos teen kuukaudessa suurin piirtein oikean määrän tunteja. Päivittäinen työaika on täysin omalla vastuullani ja välillä en näe pomoani moneen viikkoon. Teen lyhyitä työpäiviä erityisesti maanantaisin ja perjantaisin.

      Projekteilla on tietysti deadlinet ja ne välillä rajoittavat vapautta (teen pitkää päivää, jos projektin valmistuminen sitä vaatii)

    • mualari4

      Rakennusalalla teen töitä 6h per päivä urakkapalkalla ja pidän yhden 30 min ruokatunnin 8-15 työaika ja olen maalari tampereella

    • max.2x10min

      Lidl 4-6,5h. Ihan kamalaa tahti, eikä ruokista. 1-2 10 minuutin taukoa. WC käynnit pyydettävä erikseen.

    • lastenhoitaja

      Olen tehnyt 4-tuntisia työpäiviä ja tälläkin hetkellä teen pääsääntöisesti 6 tunnin päiviä (välillä tarpeen mukaan 8 tunnin). Olen lastenhoitaja päiväkodissa.

    • tervetuloa00011

      Tervetuloa upeaan logistiikkayritykseemme tekemään neljän tunnin vuoroa. Teet vain ensin sopimuksen SOL:n kanssa ja pääset tutustumaan uuteen konseptiimme, jossa toivon mukaan voimme hypyttää vakituisia työntekijöitämme milloin neljän, milloin kymmenen tunnin vuoroilla. Jos on jotain töiden jälkeen sovittuna, niin hupsista vain ja pitkä vuoro, jos ei kelpaa niin kassan kautta ulos. Pyrimme muutenkin vähentämään näiden vanhojen ja kalliiden kustannuserien määrää ihan minimiin, ja silloin SINULLE ja ystävällesi tarjoutuu entistä enemmän tilaisuuksia puhaltaa yhteen hiileen kustannustehokkaasti. Eikun vain rohkeasti nauttimaan uudistuneesta työilmapiiristä.

    • kauppakannattaa

      Myyjänä kaupassa, iltavuorot 17-21
      kaupan alan peruspalkka iltalisät, niin tuo 4h vastaa 6h palkkaa.

    • publik.sektor.traktor

      Puoli tuntia päivässä varsinaista työtä (paperien siirtelyä pinkasta A pinkkaan B), loppupäivä tuoliin piereskelyä ja nettiselailua. Palkka 8 tunnista, tosin yksityisellä sektorilla tähän palkkaan pääsemiseksi pitäisi varmaan tehdä 10 tuntia sunnuntailisällä korotettuna...

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4915
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3106
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1611
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1223
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1197
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1187
    Aihe