miten harjoittelen toista puolta kroppaa?

sulkkissulkkis

olen ruvennut pelaamaan sulkapalloa 2 kertaa viikossa. minua huolestutta vähän se, että samalla tavalla kuin tenniksessä, sulkkiksessa töitä tekee periaatteessa vain yksi puoli kroppaa, eli minun tapauksessa oikea, ku oikeakätinen olen. eli minua mietityttää se miten pääsen harjoittelemaan toista puolta (vasenta), joka ei juurikaan tee töitä? Pelaaminen vasemmalla kädellä ei onnistu ;). Yritän kotona sulkkiskentältä palattuani vähän käsipainoja nostella (siis vain vasemmalla kädellä) mutta en tiedä, riittääkö se? Kuinka kauan ja miten pitäisi nostella, että erot tasaantuvat? Haluaisin että keho kehittyy tasapuolisesti, ja ettei oikean käden lihakset kasvaa hirveästi vasempaan verrattuna ;).
Nii ja riittääkö jos nostan vain painoja vasemmalla kädellä? Vai pitääkö myös esim. vasemman pakaran lihaksia harjoitella enemmän, koska eihän sulkkiksessa pelkästään käsi tee töitä?
Neuvokaa kiitos miten pääsen harjoittelemaan myös vasenta puolta kroppaa.

3

218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rairai

      Kyllä se toinenkin käsi tekee töitä vaikkei mailaa pitelekään. Tenniksessä ottaa mailaa vastaan, kahdenkäden rystyssä luo voiman, tasapainottaa ym. Lyönneissä myös vartalon kiertymisellä suuri merkitys. Et saa voimaa lyönteihis pelkällä kädellä. Mulla viisi vuotta molempien lajien aktiivista harrastamista 3-5 tuntia viikossa, enkä nostele painoja kuin satunnaisesti ja ihan yhtä heikot molemmat kädet ovat. Opettele pelaan vasurina jos kovin huolestuttaa.

    • sulkkissulkkis

      hmm... muistan että ekojen kertojen jälkeen ikävä kyllä vain toinen puoli kroppaa oli kipeä, joten tuskin kuitenkin molemmat puolet tekivät saman verran töitä ;)

      • rai

        Kyllä mullakin suliksessa tauon jälkeen tulee toisen puolen pakara enempi kipeeksi. Sama tais olla reisien kans. En oo kiinnittåny asiaan enempää huomiota. Vastakkaisen puolen treenaamisella uskon että teet vain vahinkoa itselles. Vedä lenkkiä ja normi punttitreeniä tai muuta "symmetristä" liikkumista enemmän.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      71
      3309
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      558
      3117
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      38
      2563
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2032
    5. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      310
      1842
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1835
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      10
      1702
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      121
      1383
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1241
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1228
    Aihe