seksitön avoin suhde

ihmetapaus

Kaipaisin näkemystä tilanteeseeni koskien eräänlaista parisuhdetta.
Tutustuin puolisen vuotta sitten vähän omalaatuiseen, mutta kilttiin ja kivaan mieheen ja aloimme tapailla. Tuli ilmi että hän on biseksuaali ja että hänen on hankala olla fyysisesti lähellä toista ihmistä. Itsellänikin on seksuaalisia estoja joten se ei hirveästi haitannut. Koko suhteen ajan on häirinnyt se, että hän on välttelevä ja muut asiat ja ihmiset menevät suhteemme ja yhdessäolon edelle. On siis ollut aika selvä, ettei hän ole mitenkään rakastunut minuun, mutta itse i olin. Koetin kyllä olla ottamatta suhdetta kovin vakavasti ja olla varuillani.

Hän kuitenkin toi esille halun asua yhdessä ja kokea läheisyyttä. Kun eräänkin kerran kysyin, että mitä me nyt haluamme toisiltamme, jotain satunnaista tapailuako niin hän sanoi, että toivoo elämänkumppanuutta.
Muutin sitten hänen luokseen. Lähdimme lomamatkalle ja siellä jutellessa hän sanoi suoraan että ei ole missään vaiheessa ollut rakastunut. Itse olen jatkanut suhdetta aika pitkälti vain omasta rakastumisesta johtuen. Hän sanoi, että haluaa yrittää rakentaa suhdetta, koska pitää minusta ihmisenä.

Lisäksi hänen mielestään suhteessa ei saa olla mitään omistushalua, vaan pitää olla vapaa tekemään mitä haluaa, koskien myös seksiä. Uskollisuus seurustelu- ja parisuhteessa on minulle ollut melkolailla itsestään selvyys. Ollaan täysillä yhdessä sen aikaa kuin ollaan ja sitten jos ei homma toimi niin erotaan. Ei sillä että vastustaisin avoimia suhteita. Yhdessä vain on ihan tarpeeksi haastetta minulle. Hänellekään seksisuhteita tuskin olisi pian tulossa, koska hän ei oikein kykene seksiin. Emme ole harrastaneet seksiä yli puolen vuoden seurustelun jälkeen.

Koetin kysellä mitä hän haluaa, polyamoriaako vai mitä, mutta hän vain intti, ettei toiselta saa kieltää mitään ja rinnasti seksin ruoan ostamiseen kaupasta. Sanoin että en kiellä mitään, onhan luonnollisesti aina oma päätös ja valinta mitä milloinkin tekee. Vapaaehtoistahan se uskollisuus pitää olla.

Pahinta on se, ettei hän selvästi kertonut tätä avoimen suhteen vaatimusta ennen yhteen muuttamista. Toi kyllä usein esille, että ei halua perinteistä suhdetta, mutta enpä siitä osannut arvata. Tyhmä kun olen.

En nyt sitten tiedä mitä tekisin. Olen nyt vain koettanut pysyä väleissä ja toipua pettymyksestä ja päästää irti tunteistani, olla ystävä. Toki pääsen muuttamaan pois kun haluan... Mietin voisimmeko elää ystävinä yhdessä toistaiseksi, avoin suhde on toki ainakin silloin, kun ei ole syvempiä rakkauden tunteita mukana. Rakatuminen on osaltani onneksi ohi. Mitä mieltä tilanteesta?

1

505

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos sun on hyvä olla niin elele toki hänen kanssaan. Mutta jos alkaa tunnepuolella jokin painamaan, niin parempi varmaan ottaa läheisyyttä. Ei tunnu että olisit häneltä jotain pois viemässä..

Itselleni on yllättävän tuttu tilanne tuo, että haluaa ystävyyden tapaista kanssakäymistä, mutta jättää oven auki myös muulle. 12 vuotta olen ollut puolisoni kanssa ja seksielämä kukoistaa, mikä voi olla syynä sille, että en jahtaa pildeä vaikka avoimessa elänkin. Vaan sitä ystävyyttä pilke silmäkulmassa.. hyvähän se on itseään analysoida.

Eli tiivistettynä sanoen se ei ole sinun ongelmasi jos elämänkumppanisi tarpeet ovat erilaiset, jos kerran voit lähteä. Et ole siellä muuttamassa häntä vaan omista syistäsi, ja jos syysi on riittämätön kanssaelämiseen niin lähde pois :)

Niin minä tekisin, ja vaimonikin, mitä ollaan puhuttu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      31
      5683
    2. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      13
      3852
    3. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      193
      2321
    4. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      163
      1733
    5. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      77
      1647
    6. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      35
      1467
    7. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      14
      1375
    8. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      74
      1335
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      94
      1195
    10. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      224
      1194
    Aihe