Törmäsin yhteen keskusteluun kerran, missä kerrottiin, että mikä ihmisten pukeutumisessa ärsyttää. Mä en vaan voi käsittää, että miten toisten pukeutuminen ärsyttää ja se kyseinen keskustelu mua vasta ärsyttikin. Tyypit luetteli kaikkea maan ja taivaan välillä, esim. balleriinatossut (wtf mikä niissä voi olla ärsyttävää) . Jos joku on pukenu vaikka alkkarit sukkahousujen päälle ja lähteny baanalle, niin oli se mun rekatio pienen pääni sisällä mikä tahansa, niin ei se kyllä ärtymys ole. Ymmärrän ehkä jotenkin, että voi ärsyttää jos joku pukeutuu täysin tilanteeseen sopimattomalla tavalla, tyyliin hautajaisiin, missä noudatetaan normi etikettiä, niin laittaa jonkun pinkin prinsessamekon. Mutta en ymmärrä, et jos lähet johonki kaupungille, että miten sua voi ärsyttää muiden pukeutuminen :D voiks silloin olla ihan täysjärkinen jos tyyliin balleriinatossut on ärsyttäviä?
Miten toisen pukeutuminen voi ärsyttää
117
4885
Vastaukset
- yks vaan
No, jotkut ihmiset tuntuvat ärsyyntyvän herkästi siitä, jos kaikki muut eivät mahdu samaan muottiin. Siis jos tälläinen ärsyyntyjä ei pidä balleriinoista, niin silloinhan kaikkien muidenkin pitää (hänen logiikkansa mukaan) niitä vihata.
On hyvä, että ihmisillä on erilaisia pukeutumistyylejä ja makuja. Tuo piristystä katukuvaan. - ,,,
Tuttavani on kaunis, hienostunut nainen ja käytti räikeitä värejä jotka eivät sopineet.
Ystävät voivat sanoa tyylistä.
Pirre ja Hansu-tyyliin, korkokengät ja tuulitakki ja vielä hiukan tyhmä. Huh-huh. Tosin
Havaitsin senkin, kun on oikein hienoja ihmisiä ja olet asiallisesti puettu, et silti ole tarpeeksi fiksu, kun vaatteita täytyy vaihtaa. Kaapissani oli vain yksi ainoa puolihame.
Otin pitkät porukasta.
Kyllä vanhemmat ihmiset haluavat olla neutraaleja, kunhan on siisti ja puhdas. Olen kanssasi aivan samaa mieltä. Luin just jotain samankaltaista tekstiä ja mietin vain että itse en juurikaan reagoi muiden pukeutumiseen jolleivät muut pukeudu erittäin hyvin, silloin saattaa ihan positiivinen reaktio tulla. Ja vaikka näkisinkin jonkun joka pukeutuu erittäin huonosti niin en kyllä missään nimessä ärsyynny siitä. Eihän se muhun vaikuta millään lailla.
- Vilauttelijat
Toisten pukeutuminen voi herättää ihmetystä sun muuta, mutta ei ärsytä. Tai no voisiko sanoa ärsyyntymiseksi, mutta mua häiritsee ainoastaan yksi asia. Se, että jos naisella tai miehellä näkyy persvako. Inhottavaa, kun joku istuu tai kumartelee sun edessä ja persus näkyy... Ja nykyään kun on lyhyitä paitoja ja matalavyötäröisiä housuja niin tätä tapahtuu usein. Ennen vanhaan vaan jollain lökäpöksymiehillä...
- OkVialutus
Kiitos vilauttajat,kiitos.Se on nami
- muodin orja
OkVialutus kirjoitti:
Kiitos vilauttajat,kiitos.Se on nami
Vaatteet on mun aatteet.
- Muotiton
Ihmiset ärsyyntyy jos toinen ei sovi hänen luomaan muottiin. Varsinkin miesten pukeutuminen on hyvin säädeltyä tai muuten homoksi haukutaan.
- sikari-sakari
Homoiluhan on nykyisin suurta muotia täällä Suomessakin.
Kaikille miehille siis vaan rohkeasti homokuteet päälle! - Dr. Pain
sikari-sakari kirjoitti:
Homoiluhan on nykyisin suurta muotia täällä Suomessakin.
Kaikille miehille siis vaan rohkeasti homokuteet päälle!Kerro ihmeessä millaisia on homokuteet. Eiköhän homot pukeudu kuin kuka tahansa.
- yksvaantäällä
No, itse henkilökohtaisesti ajattelen että toisten pukeutumisen haukkuminen - täällä netissä tai ohimennessä supattaen - on niin lapsellista, että ihmettelen miten joku voi edes alentua moiseen.
Itse saan osani myös näistä vinoista katseista ja joskus minulle tullaan suoraan sanottuna vittuilemaan pukeutumiseni takia. Okei, en pukeudu niin kuin "normaalit" ihmiset, mutta sentään pukeudun niin kuin haluan.
Olen siis metallisti, eli peruspukeutumiseen kuuluu renksuhousut tai hame, musta paita, paksupohjaiset kengät (new rockit tai demoniat), tai tennarit yms. Pari lävistystä löytyy naamasta.
Enkä kauhistele kenenkään muiden vaatteita tai tyyliä, vaikken niistä välttämättä tykkääkään. Enkä tuijottele porukkaa kaupungilla, koska minut on pienestä pitäen opetettu siihen että tuijottaminen on epäkohteliasta ja loukkaavaa. Silti tuntuu että osalla ei tahdo silmät pysyä päässä ja siinä kohtaa tekee mieli sanoa että enää ei eletä millään keskiajalla, kyllä nykyään saa pukeutua niin kuin haluaa.
Ja osa katsoo asiakseen kommentoidakin pukeutumistani. Yleensä tosin päin naamaa uskalleta tulla sanomaan vaan supistaan vierustoverin kanssa että hei katso kuinka kamalat vaatteet. = ) Vaikka pukeudunkin eri tavalla, niin kyllä mulla silti on vielä kuulo tallella!
Mummot kauhistelee et hui hitto tuohan vie laukun ja pissikset ja jonnet katsoo että vittu mikä hevari. Ja teen nyt kaikille selväksi että HEVARI, GOOTTI, METALLISTI ja PUNKKARI ovat eri asioita, kun joillakin se ei tunnu sinne jakeluun menevän.
No, kaikkia ei voi miellyttää, mutta se toisaalta ei ole mun päänsärkyni jos jollain on ongelma mun vaatteiden kanssa. ^^- what?
mitä eroa on hevarilla ja metallistilla? mikä on metallisti?:D ihan uteliaisuutta vaan kysyn, ei oo ennen tommonen termi ees tullu vastaan..:O
- täysin samaa
what? kirjoitti:
mitä eroa on hevarilla ja metallistilla? mikä on metallisti?:D ihan uteliaisuutta vaan kysyn, ei oo ennen tommonen termi ees tullu vastaan..:O
Ei niillä mitään eroa ole.
- ketunpää
täysin samaa kirjoitti:
Noita metallistejahan on niin paljon että ihmettelen kun joku sellainen sanoo olevansa erikoinen tai mielestään ei pukeudu normi-ihmisen tavoin. Näitähän on joka kylän katukuvassa. Sekö on sitten persoonallsita tai erikosita kun kaikki saman aatteen ihmiset ovat samanlain pukeutuneet. Sehän on kuin brittien koulupuvut. Mikä sitten on se normi-ihmisen pukeutumistyyli? Jakkupuku? Eihän niitä ole kuin jollakin hyvin harvalla ihmisellä enää nykyaikana. Ja miksi tuulipuvusta irvaillaan. Niitäkin on tosi tyylikkäitä ja on suojaava vaate näillä leveysasteilla, jolloin vappunakin satelee räntää.
Pukeudutaan sään mukaan, mielentilan mukaan, tilanteen mukaan...silloin on hyvä. Persoonallinen tyyli olisi hyvästä, mutta kenelläkään Suomessa ei juuri ole persoonallista tyyliä, vaan se on jostain kopsattu tms. - ihpöijpoj
täysin samaa kirjoitti:
pukeutuminen ei määrää oletko gootti hevari..vaan mitä musiikkia kuuntelet. ei ole mitään sääntöjä joten ei voi sanoa mitään. hevari se tulee kai ensimmäisenä mieleen, joten siksi yleensä myös sua sanotaan siksi kadulla.
- näillä mennään
what? kirjoitti:
No, jos viilataan ihan pilkkua, niin hevarit yleensä pukeutuu farkkuihin, maastohousuihin, bändipaitoihin ja kuuntelee ns. "vanhempaa heviä" (iron maiden, helloween yms).
Metallisti taas kuuntelee metallia, joka on raskaampaa kuin hevi.
Yleisnimitys kuitenkin tämän tyylisistä ihmisistä on hevari. Ne jotka ovat perehtyneet aiheeseen paremmin, osaavat erottaa hevarin ja metallistin sekä gootin. - nyyhnyyh1
Näitten hevari-kommentoijienko olisi pukeutumisesi perusteella sitten pitänyt osata tietää, mihin alakulttuuriin kuulut? Mistä he sen tietäisivät, kun asia ei kiinnosta. Laita nyt ihmeessä lappu otsaan ja kirjoita vaikka vielä takinselkämykseen, mikä se sun genre on, ettei tarvi väärinpuhumisesta mieltänsä pahoittaa.
- kontrolli.F
ketunpää kirjoitti:
Noita metallistejahan on niin paljon että ihmettelen kun joku sellainen sanoo olevansa erikoinen tai mielestään ei pukeudu normi-ihmisen tavoin. Näitähän on joka kylän katukuvassa. Sekö on sitten persoonallsita tai erikosita kun kaikki saman aatteen ihmiset ovat samanlain pukeutuneet. Sehän on kuin brittien koulupuvut. Mikä sitten on se normi-ihmisen pukeutumistyyli? Jakkupuku? Eihän niitä ole kuin jollakin hyvin harvalla ihmisellä enää nykyaikana. Ja miksi tuulipuvusta irvaillaan. Niitäkin on tosi tyylikkäitä ja on suojaava vaate näillä leveysasteilla, jolloin vappunakin satelee räntää.
Pukeudutaan sään mukaan, mielentilan mukaan, tilanteen mukaan...silloin on hyvä. Persoonallinen tyyli olisi hyvästä, mutta kenelläkään Suomessa ei juuri ole persoonallista tyyliä, vaan se on jostain kopsattu tms.Tässä kohtaahan tämä hevari ei sanonut, että pukeutuisi erikoisesti tai haluaisi olla erikoinen, onpahan vaan se, mitä haluaa (= mitä hevaripiirit määräävät ;)
Onhan tuo tyyli jo ihan peruskauraa kaikissa yli 500 ihmisen kylissä, ettei nyt luulisi enää kenenkään huomiota herättävän. Mutta kyllä sen voi silti erilaiseksi luonnehtia siksi, että tuntemattomat kommentoivat. Ei massaansulautuville tulla sellittämään, että vaatteissa on jotain vikaa. - ....................
näillä mennään kirjoitti:
No, jos viilataan ihan pilkkua, niin hevarit yleensä pukeutuu farkkuihin, maastohousuihin, bändipaitoihin ja kuuntelee ns. "vanhempaa heviä" (iron maiden, helloween yms).
Yleisnimitys kuitenkin tämän tyylisistä ihmisistä on hevari. Ne jotka ovat perehtyneet aiheeseen paremmin, osaavat erottaa hevarin ja metallistin sekä gootin.Sanotaan nyt niin, että poserit pukeutuvat haetun tyylin mukaan, millä taas ei ole mitään tekemistä musiikkimaun kanssa, joka taas määrittelee sen, oletko lopulta hevari, vai punkkari.
Hevareilla tarkoitetaan ihmisiä, jotka diggaavat heavy metallia, eli sitä ensimmäistä metallin tyylisuuntaa, joka syntyi 60-70-lukujen taitteessa. Myös heavy metal on metallia. En oikein ymmärrä kumminkaan, mitä tarkoitetaan metallisteilla, koska heavyn lisäksi on aikas paljon muitakin metallisuuntauksia? Kuuntelevatko nämä metallistit sitten kaikkea sitä muuta, kuin heavya? Thrash metal ei myöskään ole heavya, mutta perinteikäs thrash -univormu koostuu pillifarkuista ja ns. thrash -liiveistä, sekä toki bändipaidasta. Nämä metallistit taitavat olla näitä nykymetallia kuluttavia Rammstein -faneja, jotka erottuvat juuri näillä pussimaisilla renksuhousuillaan ja jotka eivät osaa Maidenin ja Metallican lisäksi nimetä yhtäkään kunnon pumppua. Nämä todellakin elävät aivan eri maailmassa, kuin oikean metallimusiikin ystävät.
Se, että pistetään särökitaralla sekamelskaksi, ilman kunnon kappalerakenneta, örnitään mikkiin ja hakataan tuplabasareita, ei tee musiikista raskaampaa. Raskas musiikki voi tarkoittaa vaikka hitaasti laahaavaa suruvirttä.
Mutta ketjun aiheesta sen verran, että muotipukeutuminen itse asiassa ärsyttää välillä julmetustikin. Typerää, kuinka ihmiset haluavat laittaa samanlaisia rättejä ylleen, vain, että haluavat olla osa porukkaa. Jotkut muoti-ilmiöt ovat vielä harvinaisen typerän näköisiä, kuten vähän aikaa sitten nähty lökäpöksybuumi. En kerta kaikkiaan voi ymmärtää, kuinka joku haluaa laittaa polvissa asti riippuvat pussit jalkaansa ja laahustaa, kuin paskat housussa ja pitää itseään tämän vuoksi parempana, kuin niitä, jotka eivät "tajua, mikä on siistii". Tosin saihan tuostakin muutamat kerrat hyvät naurut.
Muotipukeutuminen huit helvettiin ja vaatetta oman maun mukaan päälle. Muodin ja sen perässä hiihtelevien "ansiosta" kaupasta ei voi ostaa, kuin niitä muotilumppuja, taikka sitten aivan niitä pirun juntin näköisiä perusjuttuja. Saisi tulla lisää vaihtelevuutta ja valikoimaa nimenomaan miesten vaatteisiin, koska kaikki eivät diggaa enemmistön suosimia ryysyjä. - bcvbg
näillä mennään kirjoitti:
Yleisnimitys kuitenkin tämän tyylisistä ihmisistä on hevari. Ne jotka ovat perehtyneet aiheeseen paremmin, osaavat erottaa hevarin ja metallistin sekä gootin.Tuli mieleen että children of bodomin aleksi laiho on haastatteluissa puhunut itsestään myös punkkarina. ja useastikin. että voihan se oma päänsisäinen maailma olla vähän moniulotteisempikin..
- rasittavaa
Samoilla linjoilla aloittajan kanssa! Pätee niin pukeutumiseen sekä ihan tiettyyn ryhmäkäyttäytymiseen. Siis että joissain porukoissa täytyy joko olla 100 % samanlainen kuin muut tai sinua katsotaan kieroon. Tämä tuli minulle vastaan oikeastaan vasta reilu parikymppisenä kun vaihdoin alaa. Ennen opiskelin taidealaa. Ei sielläkään ihmiset mitenkään ihan hullusti pukeutuneet. Jotkut tosi muodikkaasti, jotkut perus tuulitakki/tennarit, joillain tosi persoonallinen tyyli. MUTTA en muista että ikinä olisi edes puhuttu siitä mitä jollain on päällä ym. Jokainen tyylillään! Nyt sitten vaihdoin insinööriopintoihin. Ja voi jestas että täällä päivitellään toisten ulkonäköä, milloin leikattuja hiuksia (!) tai jos on joku uusi vaate niin se pitää heti analysoida. Todella rasittavaa. Oon huomannu että itsekin tulee vähän varovaiseksi, kun ei vaan jaksa sitä ruotimista. Ja insinööripojille on jotenkin noloa pukeutua hyvin. Poikkeuksia toki on. Pikkusieluista touhua.
Sekin ärsyttää jos muoti otetaan liian tosissaan. Jos jollain on risti koruna(muotia tällähetkellä) joku kysyy oletko uskovainen ym. tämä nyt vaan esimerkkinä..- voi insinöörit
Kuulostaa kyllä pikkusieluiselta tosiaan. Mitä insinööreillä liikkuu päässä? Trendit ja muoti. :( Vanha juttu että risti on heti muka kiihkouskonnon merkki. Ai sitä vieläkin kysytään toistona.
- 9+16
Ala-asteelta asti minun pukeutumistani/ hiuksiani on kommentoitu. En ole koskaan ollut muodin mukaan pukeutuja. Kun olin ala-asteella, kaikilla tytöillä piti olla ns. trumpettihousut ja minulla ei koskaan ollut. Siitä sain kuulla monta kertaa.
Yläasteella taas kaikilla piti olla huppari (Fruit of the Loom) ja tummansiniset farkut, vyölenkistä roikkumassa mahdollisimman iso avainnippu ja reput jotka oli kirjoiteltu ja piirretty täyteen kaikkea ja siitä piti roikkua joku pieni pehmonalle yms. Olit ihan out porukoista jos et pukeutunut noin. Ja minähän en pukeutunut.
Nykyään käytän aika paljon hameita ja pukeudun mieleni mukaan, tyylini on aika naisellinen ja vähän boheemi. Monet katsovat pitkään ja supattelevat massavaatteissaan.
En välitä jos tukkani pörröttää hieman, eli en panikoi aamulla suoristusraudan kanssa. Aikuisiällä siis ehkä pukeutumistani enemmän ihmisiä ärsyttää hiukseni. Saan kuulla kuinka luonnonkihartuva tukkani on homssuinen, kerran erästä entistä työkaveria ärsytti, kun pidin hiuksia aina kiinni. Meillä nyt sattui olemaan sellainen sääntö, että pitkät hiukset tuli pitää kiinni. Massasta poikkeava todelläkin koettelee ihmisten ärsytyskynnystä. Mutta en halua provosoida, olen vain oma itseni.- kuka poikkeaa
No eikä se työkaveri pitänyt hiuksiaan kiinni vaikka oli sellainen sääntö? Miksi se työkaveri sitten poikkesi siitä työpaikan massasta? Eli ei ollut sääntöjen mukaisesti pukeutunut.
Siis 9 16 luulee poikkeavansa massasta, mutta se onkin työkaveri joka poikkeaa massasta. - miespoloinen
kuulostat eräältä naapurustoni naiselta jota olen katsellut ihallen jonkin aikaa ;)
asutko Vantaalla ... ? - 15+7
Niin,kyllä ihmiset ajattelevat hyvin pitkälle Suomessa junttimaisesti;Jokaisen pitää käyttöö farkkuja ja paita sitten t-paidasta kauluspaitaan,miehillä siis.Ja jos menet tuosta ns.pitemälle eli pidät pukua joka päivä,sinulla on siistit kengät ja silkkinen paita niin pakkohan sinun on olla kusipää ja luulla itestäsi enemmänkin.Varsinkin näin siis nuorten keskuudessa.
Veljeni nimittäin alkoi käyttämään pukua 19v,kun halusi muuttaa tyyyliään siistimmäksi ja kyllähän reaktio oli melkoinen kaveri porukassa.Luonne jos on vielä määrätietoinen,ei siis röyhkeä vaan itsevarma niiin,puku vain vahvistaa monenmieli kuvaa kusipäästä.
Jostain kumman syystä Suomalaiset eivät vain sulata siistimpiää pukeutumista,vaikka joskus 40,50-luvulla on ollut aivan normaalia pukeutua siististi.Ei enään,nyt kuuluu kävellä kaikkien samannäköisenä,muuten olet mulkvisti. - 9+16
kuka poikkeaa kirjoitti:
No eikä se työkaveri pitänyt hiuksiaan kiinni vaikka oli sellainen sääntö? Miksi se työkaveri sitten poikkesi siitä työpaikan massasta? Eli ei ollut sääntöjen mukaisesti pukeutunut.
Siis 9 16 luulee poikkeavansa massasta, mutta se onkin työkaveri joka poikkeaa massasta.No, hommahan meni niin, että tämä sääntö koski vain pitkiä hiuksia, hänellä oli lyhyet, niitä ei olisi saanut kiinni... :) Mutta siis ideahan tässä oli se, että kuinka jotain voi sellainen ärsyttää?
- Jutta-K
Vaatetyylin kopiointi.
Muutama vuosi sitten Nummelassa: kesän alussa muutaman päällä näki farkkuhameen jonka alla legginsit. Keskikesällä sitä näki jo usein. Loppukesällä tilanne meni naurettavaksi. Ei voinut päätä kääntää mihinkään näkemättä sitä. Nummelalaisten pikku kesävillitys. Kyllä minua nolotti niiden puolesta, kun eivät itse tajunneet nolostua.- ei kalsareissa
Legginsit ovat oikeasti kalsarit.
- Elämän tarkoitus
Elämäni tarkoitus on ärsyttää muita ihmisiä pukeutumisellani. Se tuottaa minulle suurta tyydytystä jos onnistun ärsyttämään muita. Pukeudun aina hyvin omituisesti ja virnistelen ylimielisesti ärsyyntyneille ihmisille. Suomen perustuslain mukaan minulla on oikeus pukeutua esim vaaleanpunaiseen muoviasuun jos haluan ja virnistellä ylimielisesti jos haluan.
- Militantti Antti
Aika erikoisella tavalla saat itsellesi mielihyvää ! Siinä on vaan se paha puoli, että kohta alat sulautua joukkoon ja siitähän et tykkää. Sun pitää kohta lähteä johonkin Taka-Hikiälle, siellä voit vielä jonkin aikaa jotakuta ärsyttää muttet esim. Hesassa enää juuri ketään. Mutta yksi on varma konsti vielä pitkän aikaa herättää huomiota ja inhoa muissa: Naama täyteen koukkuja ja nauloja ja vielä sen jälkeen pitkiä puukon viiltoja yli naaman, jää komeat arvetkin ja AIVAN VARMAAN herätät huomiota ja kaikkea säälin, inhon ja ihailun väliltä. Saat kuvasi telkkariin ja lehtiin ja susta tulee kuuluisa... Kokeilepa sitä! Ja vielä, rohkeampi ja coolimpi kuin kukaan muu!!!!
- Mietin vain...
Käytkö pesullakin harvakseen...? ;) Kaupungissamme oli mies, jonka elämän tarkoitus oli kaiketi sama kuin sinun. Huomion viimeistelläkseen hän ei luullakseni montaa kertaa vuodessa käynyt suihkussa. Jos ei näköaistin niin hajun kautta sai aikaan kieltämättä aika tehokkaan inhoreaktion...!
Jäin silti kovasti säälimään kuvailemaani löyhkälassea. Vaikutus ei lopulta ollut sen inhotehokkaampi kuin satunnainen koirankakka tai muu ällö jätös. Yksi papatti säihkyvien ilotulitteiden joukossa ei kauaa harmita. Miten monta hienoa vuotta valuikaan vessanpöntöstä suoraa alas..... :(
- noj000
Minishortsit on aika mauttomat. Piikkikorot on horahtavia suoraan sanottuna. Miesten hopparihousut eli kusisen näköset lökäpöksyt iljettää. Siinäpä nuo ärsyttävimmät vaatekappaleet...... niin ja tietty TURKIKSET. YÖÖÖÖK.
- Muotitietoinen
Määä oon erimielt sun kaaa ja määä ajan derbiiii
- KALLE KELLO
Hopparihousuja käyttää lapset, n 15 vuotiaat pojut. Niistä ei miestä saa tekemälläkään.
Turkki (siis ihan oikea) kelpais pakkasella, muttei ole rahaa, sanokoot piipertäjät, (jotka ei ymmärrä mitään) mitä tahansa, ne voisi mennä Grönlantiin.
- Samaa tavaraa kaikki
Voihan se olla niinkin että ei pukeutuminen itsessään tuo sitä ärsytystä, vaan sen kautta saatu mielikuva ihmisestä olentona. Voimme sitten kokea ihmisen ärsyttäväksi tämän persoonallisuutensa takia, jota kuvastaa esim. juuri nämä mielestämme vääränlaiset vaatteet
- hirvreestitrolliiA
Mitä mun pitäs mun pitäs sanoo jos joku haukkuu mua muotitiedottomaksi vaikka mä pidän topppapuvun housuja kesällä... ja t shritiiiiiiiiiiii ::>>>>>>>>>>>>>>>>>:::::::::>:>:.>.:>::>:..>>>.>:
- runopoikanen
Mua jotenski ärsyttää jos muijalla on housut jalassa kun aletaan panemaan. Se on jotenski niin hankalaa housujen läpi pökkiä. Mut ei se mua jotenski haittaa vaikkei se muita haittaakkaan.
Balleriinat ei kyllä haittaa, ne voivat olla hyvin jalassa. Paitti jos ne on yhen mun kaverin Juuson jalassa ja paitti jos pelataan fudista. - Tunkeroinen
Ärsyttää huppari, kun huppu on päässä ja altaa pälyilee rottamainen kuono. Pidän sellaisia potentiaalisina rikollisina.
- huppu päähän
Ite ainakin kiskasen hupun päähän usein kun alkaa ihmismassan seassa inhottaan oma pärstä.
Enemmänkin ujouden kuin rikollisuuden merkki, olettaisin.
- Oudot vermeet
Emmä nyt punaista näe, mutta sellainen koko naisen peittävä burka on aika älytön. Mikä vitsi siinä on? samalla ukko ja mukulat kävelee vieressä länsimaisittain pukeutuneena.
- ....................
Silloin nainen ei tyrkytä itseään, kun osaa peittää naisellisuutensa. Länkkärimuijat sen sijaan ovat itseään tyrkyttäviä hutsuja, joita saa tämän vuoksi käydä porukalla pökkäisemässä.
- Pöki sinä vaan itseä
.................... kirjoitti:
Silloin nainen ei tyrkytä itseään, kun osaa peittää naisellisuutensa. Länkkärimuijat sen sijaan ovat itseään tyrkyttäviä hutsuja, joita saa tämän vuoksi käydä porukalla pökkäisemässä.
Kumma kyllä Esim. Egyptissä, jossa näitä itsensähuivittaneita naisia on paljonkin, naisia myös ahdistellaan enemmän. Ei auta naisen siveellinen pukeutuminen eikä uskonnollisten merkkien esilläpito. Naisten häirintä on siis ihan jostain muusta kiinni kuin siitä, näyttääkö nainen hutsulta vai ei.
- ....................
Pöki sinä vaan itseä kirjoitti:
Kumma kyllä Esim. Egyptissä, jossa näitä itsensähuivittaneita naisia on paljonkin, naisia myös ahdistellaan enemmän. Ei auta naisen siveellinen pukeutuminen eikä uskonnollisten merkkien esilläpito. Naisten häirintä on siis ihan jostain muusta kiinni kuin siitä, näyttääkö nainen hutsulta vai ei.
Mutta ovatko he muslimeja, joita ahdistellaan? Onhan syyriassakin uuden fatwan mukaan nyt hyväksyttävää sotilaiden raiskata ei-muslimeja. Islam halveksuu kaikkea ei-islamilaista ja tämän vuoksi muiden uskontokuntien edustajien raiskaus ei ole kovinkaan tuomittavaa.
- ihanaa5
Kiva kun tulee kesä.Alkaa näkyy enemmän miniä..Ja mikä parasta pikku pikineissä rannalla!!!
- Kullin imijä
Joo huppu päässä=rikollinen.
- Munkki maha
Jos muitten pukeutumisesta ottaa pään vaivaa se on nimenomaan sen oma päänvaiva. Tällaisia tyyppejä justiin tekis niin mieli ärsyttää omalla pukeutumisellaan tarkoituksella ja aiheuttaa hämminkiä. Minä arvostan sellaisia tyyppejä ketkä rikkoo normeja pukeutumisellaan, kunhan muuten ovat fiksuja.
Enempi aiheuttaa ihmetystä minussa nämä jokaisen muoti ilmiön mukana juoksevat, koska ne ei ehkä uskalla kertoa persoonastaan mitään ja piiloutuu valmiiseen pukeutumisnormiin. Heistä ei oikeen ota selvää, mitä lie porukkaa.
- pari juttua
Toiset ihmiset ovat luonnostaan sellaisia, että he ovat herkempiä erilaisille ärsykkeille. Olen itsekin ollut nuorena sellainen, etten voinut sietää tiettyjä vaatteita, hiustyylejö/värejä jne. Esim. legginsit, balleriina-tossut, tunikat, leopardi-kuosi, räikeät värit jne. ovat olleen aina inhokkien listalla.
Nykyään pystyn olemaan ajattelematta toisten ulkonäköä, mutta edelleen on asioita, jotka saavat minut pahalle tuulelle, esimerkiksi tatuoinnit ja lävistykset.- Munkki maha
Siis oikeasti kiinnostavaa. Mikä on se tunne sinulla mikä aiheutuu tatuoinneista ja lävistyksistä?
- hohhoijjaa...
Mikä tatuoinneissa ja lävistyksissä on sitten niin kamalaa että sinua alkaa suututtaa kun näet sellaisen?
Jos sinulla on noin pahoja ongelmia toisten ulkonäön suhteen, suosittelen juttelemaan siitä jonkun kanssa ja hankkimaan oikeat lääkket. : )
Hankithan myös apua vihanhallintaan, jos vaikka sinun tekee mieli hakata joku siksi että sillä sattuu olemaan tatuointi ja/tai lävistyksiä. - pari juttua
hohhoijjaa... kirjoitti:
Mikä tatuoinneissa ja lävistyksissä on sitten niin kamalaa että sinua alkaa suututtaa kun näet sellaisen?
Jos sinulla on noin pahoja ongelmia toisten ulkonäön suhteen, suosittelen juttelemaan siitä jonkun kanssa ja hankkimaan oikeat lääkket. : )
Hankithan myös apua vihanhallintaan, jos vaikka sinun tekee mieli hakata joku siksi että sillä sattuu olemaan tatuointi ja/tai lävistyksiä.Ei minulla nyt suinkaan tuollaista ongelmaa ole, että tekisi mieli olla väkivaltainen noiden asioiden vuoksi. Hyvänen aika! :D
Vaikea sitä tunnetta on selittää. Arvostan vain ihmisen ulkonäössä luonnollisuutta aika pitkälle. Mielestäni tatuoinnit ja lävistykset pilaavat kauniin ihon ja naamataulun, samoin kuin myös räikeät hiusvärit saavat kauniitkin hiukset näyttämään epäluonnollisilta. Nykyään en niinkään ärsyynny jonkin tyylistä vaan ainoastaan ihmettelen, mikseivät ihmiset edes yritä näyttää viehättäviltä ja eleganteilta.
Olen kotoisin pieneltä paikkakunnalta, jossa ilmeni lapsuudessani paljon sosiaalisia ongelmia. Olen käynyt koulua, jossa oli paljon ongelmaperheiden lapsia. Liitän nuo tatuoinnit ja lävistykset alempiin sosiaaliluokkiin, kurjuuteen, sosiaaliseen pahoinvointiin, pinnallisuuden kulttuurin ihannointiin jne. Esim. leopardi-kuosista minulle tulee mieleen Kim Kardashian, joka on white trash queen ja jota en voi sietää. Päiväni saattaa mennä esim. pilalle, jos vastaantulijalla on tietynlainen tyyli.
len aina ollut herkkä ulkoisille ärsykkeille, ja sen on todettu olevan osa temperamenttiani. Olen kyllä harkinnut myös terapiaan hakeutumista asian vuoksi, mutta halvemmaksi tulee vain pysytellä erossa kaikesta kurjuudesta ja lapsuuden kouluajoista, koulukiusaamisesta jne. muistuttavasta. pari juttua kirjoitti:
Ei minulla nyt suinkaan tuollaista ongelmaa ole, että tekisi mieli olla väkivaltainen noiden asioiden vuoksi. Hyvänen aika! :D
Vaikea sitä tunnetta on selittää. Arvostan vain ihmisen ulkonäössä luonnollisuutta aika pitkälle. Mielestäni tatuoinnit ja lävistykset pilaavat kauniin ihon ja naamataulun, samoin kuin myös räikeät hiusvärit saavat kauniitkin hiukset näyttämään epäluonnollisilta. Nykyään en niinkään ärsyynny jonkin tyylistä vaan ainoastaan ihmettelen, mikseivät ihmiset edes yritä näyttää viehättäviltä ja eleganteilta.
Olen kotoisin pieneltä paikkakunnalta, jossa ilmeni lapsuudessani paljon sosiaalisia ongelmia. Olen käynyt koulua, jossa oli paljon ongelmaperheiden lapsia. Liitän nuo tatuoinnit ja lävistykset alempiin sosiaaliluokkiin, kurjuuteen, sosiaaliseen pahoinvointiin, pinnallisuuden kulttuurin ihannointiin jne. Esim. leopardi-kuosista minulle tulee mieleen Kim Kardashian, joka on white trash queen ja jota en voi sietää. Päiväni saattaa mennä esim. pilalle, jos vastaantulijalla on tietynlainen tyyli.
len aina ollut herkkä ulkoisille ärsykkeille, ja sen on todettu olevan osa temperamenttiani. Olen kyllä harkinnut myös terapiaan hakeutumista asian vuoksi, mutta halvemmaksi tulee vain pysytellä erossa kaikesta kurjuudesta ja lapsuuden kouluajoista, koulukiusaamisesta jne. muistuttavasta.Vaikka olenkin eri mieltä lävistyksistä ja tatuoinneista kanssasi, niin nyt on pakko sanoa, että ihailtavan rehellinen ja perusteluntäyteinen kommentti. Varsinkin suhteessa siihen, että tää on Suoli24............
- jhgfd
pari juttua kirjoitti:
Ei minulla nyt suinkaan tuollaista ongelmaa ole, että tekisi mieli olla väkivaltainen noiden asioiden vuoksi. Hyvänen aika! :D
len aina ollut herkkä ulkoisille ärsykkeille, ja sen on todettu olevan osa temperamenttiani. Olen kyllä harkinnut myös terapiaan hakeutumista asian vuoksi, mutta halvemmaksi tulee vain pysytellä erossa kaikesta kurjuudesta ja lapsuuden kouluajoista, koulukiusaamisesta jne. muistuttavasta.Tämä todellakin oli hyvä vastaus!
Meitä ulkoisille ärsykkeille herkkiä on muitakin. ULkopuolinen yleensä on sitä mieltä, että valitamme turhasta tai kiinnitämme huomiota vääriin asioihin ja "hanki elämä", mutta eivät tajua sitä, että kyse on ominaisuudesta. Itse ole herkkä äänille, rumalle puheäänelle erityisesti. Narisevalla äänellä puhuvat ihmiset ovat kauhistust. Mutta itseään voi todellakin myös kouluttaa näissä asioissa, koska tässä tapauksessa herkkyydestä seuraa myös paljon mielipahaa. Ei ole kivaa ärsyyntyä pikkuasioista.
- maximex3
Sellainen ärsyttää ainakin meikäläistä, mikäli joku käyttää pukeutumisessaan liikaa kultakoruja joihin useimmiten sortuvat (käyttävät) miehet.
Tähän yleensä kuuluu vielä kultahampaiden esitteleminen.
Myös "homssu" mainen pukeutuminen ärsyttää, ja liika helyillä ja koristeilla varustautuminen.
Ehkä suurin kaikista on kuitenkin kullan väriset kengät, joita naiset käyttävät.
Samoin kullan värinen auto,on ärsyttävä katsella.. - liikuta eväitä jo
Minua aina huvittanut ihmiset jotka vahtii toisten pukeutumista.Itsellä kaikki niin viimesen päälle, muttei hyväksytä muita, jotka ei ole.
Ei kukaan aina ole hienosti pukeutunut lomalla vaikka, siksi turha arvostella lomapukeutumista.
Ei voi olla puku päällä, sillä on lomalla, ja siksi ei tarvii verrata eri maan ihmisiin, he voi olla työhön menossa.
Mistä tämä luonne tulee, onko ankara kasvatus lapsena, vai hellyyden puute kun ei uskalla olla missään rennosti, eikä anna muidenkaan olla. - tryujtr
Mikään, siis absoluuttisesti mikään ei kerro naisesta kuinka valkoroska ja typerä parturikampaaja tämä on kuin lasten kengät.
Pikku tytöt käyttävät ballerina tossuja ja capreja, eivät naiset.- Nii kerta
Audrey Hepburn oli maailmantähti ja näyttelijä, ei pikkutyttö.
- Vaatteet
Ei nyt ihan heti tule mieleen tilannetta, jossa jonkun toisen pukeutuminen olisi minua ärsyttänyt tai suututtanut, mutta sellaisia tilanteita kyllä tulee ohimennen aina joskus, joissa ajattelen "No tuollaisia kuteita en kyllä itse käyttäisi." Syynä useimmiten, ettei joku tietty väri ehkä sovi minulle tai olen rakenteeltani erilainen verrattuna siihen toiseen, tai tyylisuunta ei vain nappaa (semi-punk henkeä itessäni, joten "pinkki prinsessaunelma" ei tunnu silleen omalta jutulta). Mutta eipä ne erilaiset tyylit silti ÄRSYTÄ, useimmiten vain sopivat kantajalleen paremmin kuin minulle.
En käsitä, kuinka jotkut voivat olla niin ahdasmielisiä, että jaksavat nähdä närää jonkun toisen pukeutumisesta, etenkin jos tämä joku toinen on ihan satunnainen tyyppi kaupungilta.
Työpaikassa pomoa pännii kaikki "tavallisuudesta poikkeava" vaatetus "merkkivaatteet", mistä jaksaa nalkuttaa kovaan ääneen, vaikka työpaikassa pidetään työvaatteita ja noita toisia riepuja sitten vapaalla. Ihan niin kuin kuuluisi pomolle, vaikka sitä juoksentelisi ilkosillaan vapaa-ajalla. - pullamummo86
Kyllä se vaan voi jotakuta ärsyttää ja kuten jo mainittu, eniten varmasti tällaisia massapukeutujoita ärsyttää muu kuin 'hyväksyttävä' pukeutuminen. Itse kuulun jälkimmäiseen kastiin ja pitää sanoa, että jotkin muotioikut alkavat ärsyttämään. POhdin miksi, ja päädyin siihen, että en vain kuolemaksenikaan pysty ymmärtämään ilmiötä. Esim. en ole koskaan voinut ymmärtää pienten nahkatakkien käyttöä naisilla. MIelestäni sellainen saa näyttämään spurgulta tai rakkarilta, eli ei kovin siistiltä saati nätiltä. En vaan ymmärrä, mikä siinä on idea. Ja faktahan on se, että muotimaailma saa ohjailtua massan mukana menevät ihmiset vaikka tiskirättiä huivina jos vaan niin päättävät.
Mutta: annetaan kaikkien kukkien kukkia, jokainen saa pukeutua haluamallaan tavalla. Jos joku siitä ärsyyntyy, on se hänen oma ongelmansa. Nahkarotsit nyt sattuu olemaan minulle ongelma, mutta oma pukeutumiseni sitten saattaakin pistää jollakulla muulla vihaksi asti. P.S: haluaisin oikeastikin tietää, mikä teitä joitakin naisia nahkatakissa lopulta viehättää. Keskustelu on paras ongelmien ratkaisija! :)- Nahkatakkinen tyttö
Mä käytän nahkatakkia, koska se on rento vaate ja paitsi "sopii tyyliin", myös pitää tuulta ja vettä, ja menee kaikkien muiden housujen tai hameiden kanssa, paitsi verkkareitten tai collareitten. Eli lenkkivaatteet tietty ilman nahkatakkia. :D
Oon tosin ite nähnyt sellasiakin versioita nahkatakista, jollasia en päälleni vetäisi.
Mitä nyt muotiin tulee, itsehän en siitä ymmärrä mitään, enkä ole koskaan kulkenut muodin mukana. Pidän vain niitä vaatteita, jotka omaan silmään näyttää kivalta ja tuntuu päällä mukavalta. Kaikki muut ihmiset sitten, olkoon muotimonstereita tai ei, tukehtukoot vaikka muotiinsa jos haluuvat.
Ite en tykkää "tissitoppi ja minihame" -tyylistä, tai muistakaan "moi haluan tarkotuksellisesti herättää miesten huomion!" -tyyleistä. Teinihoromaisuus on niin mautonta. Miesten/poikien vaatteissa taas inhottaa jääkiekko-paidat (muilla kuin kaukalossa pelaavilla siis) sekä tennissukat puvunkengät polvihousut. Hyi.
Joskaan ei mikään noistakaan inhotuksen aiheista mun elämääni pilaa. - ex muslim hyvä
Nahkatakkinen tyttö kirjoitti:
Mä käytän nahkatakkia, koska se on rento vaate ja paitsi "sopii tyyliin", myös pitää tuulta ja vettä, ja menee kaikkien muiden housujen tai hameiden kanssa, paitsi verkkareitten tai collareitten. Eli lenkkivaatteet tietty ilman nahkatakkia. :D
Oon tosin ite nähnyt sellasiakin versioita nahkatakista, jollasia en päälleni vetäisi.
Mitä nyt muotiin tulee, itsehän en siitä ymmärrä mitään, enkä ole koskaan kulkenut muodin mukana. Pidän vain niitä vaatteita, jotka omaan silmään näyttää kivalta ja tuntuu päällä mukavalta. Kaikki muut ihmiset sitten, olkoon muotimonstereita tai ei, tukehtukoot vaikka muotiinsa jos haluuvat.
Ite en tykkää "tissitoppi ja minihame" -tyylistä, tai muistakaan "moi haluan tarkotuksellisesti herättää miesten huomion!" -tyyleistä. Teinihoromaisuus on niin mautonta. Miesten/poikien vaatteissa taas inhottaa jääkiekko-paidat (muilla kuin kaukalossa pelaavilla siis) sekä tennissukat puvunkengät polvihousut. Hyi.
Joskaan ei mikään noistakaan inhotuksen aiheista mun elämääni pilaa.sillälailla arabi tyyppinä on hyvä, ainoa hyvä, oikea hyvä, olisiko aika vetää missäs mennään käyttöön, liehuvat ja lämpimät ja viileät ja paaljastavaat, vilaautelevat
- primrose4
Jos nyt ei ole omia huolia tai muita huolia, niin toisten vaatteista voi sitten ottaa v..tuksen aiheita. Jo on murheet teilläkin.
- ...
Minusta on mukavaa, kun ihmiset pukeutuvat miten haluavat. Ihan hirveää on sellainen, että kaikilla suunnilleen samanlaiset vaatteet, niin kuin se nyt usein taitaa olla. Mutta kyllä vaateajattelukin tästä avartuu.
- ijuhygfvcd
Etkö tiennyt, että ihmiset nimenomaan haluavat pukeutua niin kuin muut. Erikoist tyypitkin pukeutuvat samalla lailla muiden erikoisesti pukeutuvien kanssa. Täytyy olla aikamoinen tekijä, että tässä vallitsevassa pukeutumiskulttuurissa pystyy nousemaan esiin hyvällä tavalla.
- Mrs ERW
Ei minua ärsytä, joskus vaan vähän naurattaa ihan täydelliset mauttomuudet. Niitä esiintyy yleensä ikäisilläni eli noin 50-vuotiailla. Nuoriso osaa mielestäni pukeutua tosi kivasti ja yhdistellä värejä, tyylejä ja kuoseja vastoin kaikkia vanhoja pukeutumisoppeja.
Joskus täytyy ihan varoa, ettei jää tuijottamaan, kun näkee jonkun tosi hienosti pukeutuneen nuoren naisen tai miehen. Tarkoitan hienolla tässä kokonaisuutta ja persoonallisuutta.
Pakko tässä mainita yksi juttu, joka naurattaa aivan erityisen paljon ja johon törmää toisinaan: verkkarit valkoiset tennissukat lahkeiden päällä. 80-luvun muotia... :) - läskit ja koukut
Mua inhottaa lihavat ihmiset,jotka pukeutuvat liian tiukkoihin vaatteisiin,varsinkin muijat joilla on matalat kireät farkut,joista pursuu maha ja sivumakkarat,yök.
Myös ärsyttää suunnattomasti jos muijalla on korkkarit ja viipottaa mennä polvet koukussa kuin Kaarina Kivilahti konsanaan,eli ei osaa kävellä niillä.- missä on
Suvaitsevuutta isompia kohtaan hei. Minkälainen vaate olisi sitten hyvä heille mielestäsi?
- läskit ja koukut
missä on kirjoitti:
Suvaitsevuutta isompia kohtaan hei. Minkälainen vaate olisi sitten hyvä heille mielestäsi?
No,hyvänen aika sentään:kunnon SOPIVAN kokoiset vaatteet tietenkin.Ei kukaan ole nykyäikana niin köyhä,että on sen takia ostettava liian pieniä vaatteita!
- kevättää
Hoikatkin saa itselleen makkaroita liian pienillä vaatteilla, eikä näytä hyvältä. Pulskan henkilön ei kyllä pidä vetää mitään säkkiäkään päälle, se on kamalan näköistä.
En kyllä varsinaisesti ärsyynny kenenkään pukeutumisesta, ainoastaan miesten lököttävät farkut vähän ärsyttää. Niistä ei näe mitään, ei pebaa, ei reisiä..
- yksinäinen harakka
Enpä tiedä ärsyttääkö mikään tyyli varsinaisesti, mutta kieltämättä lyhyet napapaidat, todella minit hameet, paidat jotka paljastavat puolet tisseistä ja pakarat paljastavat minishortsit ovat mauttomuuden huippu. Kenenkään itseään kunnioittavan ihmisen ei kannattaisi ilotytöltä näyttää pukeutumalla noin..
Minusta nämä värikkäät farkut ,mitkä nyt ovat muotia ja joita täällä on arvosteltu, tuovat mukavaa piristystä kaupungin harmaaseen katukuvaan :) Leopardikuosi voi olla ihan tyylikkäänkin näköinen, kunhan vaate ei itsessään ole mauton (esim. leopardikuosinen huivi mustan takin kanssa). Turkiksia olen aina vihannut, koska turkiseläimiä kohdellaan niin huonosti.. Lenkkarit ja hame yhdistelmä ei ole tyylikkäin mahdollinen, enkä muutenkaan pistäisi urheiluvaatteita kaupungille lähtiessäni.. :) Ballerinatossut ovat mielestäni nättejä eivätkä ne ole mikään pikkutyttöjen vaate..- huhhuh juu
Niinpä. Nuorilla naisilla on minihametta ja minishortsia, sääriä metrikaupalla ja korkkarit kopsottaa. Ollaan muka niin hienoa ja seksikästä, miehet iskee. Pitkät hiukset ja käsilaukkua heilutellaan. :o Juostaan kadun yli ah niin seksikkäänä mukamas.
- ihmettelen myös
huhhuh juu kirjoitti:
Niinpä. Nuorilla naisilla on minihametta ja minishortsia, sääriä metrikaupalla ja korkkarit kopsottaa. Ollaan muka niin hienoa ja seksikästä, miehet iskee. Pitkät hiukset ja käsilaukkua heilutellaan. :o Juostaan kadun yli ah niin seksikkäänä mukamas.
Sitten jotkut laittavat kiharaa ja käkkärää päähänsä, hiukset kasvavat näköjään ilman ongelmia. Vai onko se lisäke.
- hmm.
Muotipukeutujat ärsyttävät. Ei ole itsellä varaa ja näyttäisin lihavalta vain. Melu ärsyttää eniten missä tahansa. ei oikeastaan pukeutuminen yhtä paljoa. Alakulttuuripukeutuminen ärsyttää oikeastaan eniten ja teinimäisyys. Ja liian täti ja setämäinen. Myös kaavut ja kansallispuvut ehkäpä.
- ärsyyntyvä
Mua ärsyttää kaikki. Toisten pukeutuminen, puheet, hajut ihan mikä vaan. Koko ajan joka päivä joka paikassa, missä vaan on toisia ihmisiä, kuljen otsa kurtussa tiuskien ja äristen, koska ärsyttää ihan vitusti. KUULITTEKO, MUA ÄRSYTTÄÄ AINA. Te olette niin saatanan ärsyttäviä.
- miten sitten
Kestätkö tulevaa kumppaniasi?
- ....................
miten sitten kirjoitti:
Kestätkö tulevaa kumppaniasi?
Onko se itsestäänselvyys, että kaikki haluavat/löytävät kumppanin?
- Autsh
Mua ei ärsytä pukeutumisessa mikään, mut tyyliin puhetyylissä ja vielä enemmän tyyliin kirjotustyylissä ärsyttää niinku siis toi sun tyyli.
- aikamatka1
Aika on pysähtynyt. Ihmiset eivät enään vanhene. Isäukko kuuntelee Hip hoppia ja pukeutuu samanlailla mitä minä ja kaverit.
- antimassa
pakko myöntää että mua ärsyttää massapukeutuminen
- on ruumaa
mua ärsyttää kun tundetaan legginssit minisortsijen alle
- lsfjlkwjiwejgei
Näin miehenä arvelen että jos lähtisin tuonne ulos käppäilemään balettitossuissa ja pinkissä prinsessamekossa niin en saisi kovin pitkään vapaalla jalalla tepastella :P Luulen että ärsyttäisi virkavaltaa kovin paljon.
- pöhköpässi
Tässä yksi asia, joka meikäläistä raastaa... Siis ei se, että joku mies menisi ulos ballerinoissa ja pinkkihameessa, vaan se, ettei sen miehen anneta tehdä niin.
Joo joo, kyllä voisi itelläkin pää kääntyä ja ajatus olla tätä luokkaa: "Oikeesti? Uskaltaako joku tehdä noin?" mutta olenkin aina ihmetellyt, miksi naisten on ihan ok pukeutua miestenvaatteisiin, mutta miesten ei todellakaan ole ok pukeutua naistenvaatteisiin, siis mitä vttua... Samaan aikaan puhutaan "tasa-arvoisesta yhteiskunnasta" ja "suvaitsevaisuudesta". - tseh elää
pöhköpässi kirjoitti:
Tässä yksi asia, joka meikäläistä raastaa... Siis ei se, että joku mies menisi ulos ballerinoissa ja pinkkihameessa, vaan se, ettei sen miehen anneta tehdä niin.
Joo joo, kyllä voisi itelläkin pää kääntyä ja ajatus olla tätä luokkaa: "Oikeesti? Uskaltaako joku tehdä noin?" mutta olenkin aina ihmetellyt, miksi naisten on ihan ok pukeutua miestenvaatteisiin, mutta miesten ei todellakaan ole ok pukeutua naistenvaatteisiin, siis mitä vttua... Samaan aikaan puhutaan "tasa-arvoisesta yhteiskunnasta" ja "suvaitsevaisuudesta".No, naisia ja miehiä nyt ei vain kohdella samalla lailla, ei siinä sen kummempaa. Naiset saavat samanlaisista henkirikoksista puolisen vuotta lyhempiä tappotuomioita kuin miehet, ihan vain sukupuolen perusteella. Jos isä tappaa lapsensa, hän joutuu yleensä vuosikausiksi linnaan, mutta jos äiti tekee saman, hän saattaa selvitä 4 kk ehdollisella, koska laki tunnustaa äidin masennuksen, muttei isän. Onko se sitten ihmeellistä, että nainen saa kulkea kadulla miesten vaatteissa, mutta jos mies kulkee naisten vaatteissa, niin joku soittaa hyvin äkkiä hätänumeroon?
- selvä pyy
pöhköpässi kirjoitti:
Joo joo, kyllä voisi itelläkin pää kääntyä ja ajatus olla tätä luokkaa: "Oikeesti? Uskaltaako joku tehdä noin?" mutta olenkin aina ihmetellyt, miksi naisten on ihan ok pukeutua miestenvaatteisiin, mutta miesten ei todellakaan ole ok pukeutua naistenvaatteisiin, siis mitä vttua... Samaan aikaan puhutaan "tasa-arvoisesta yhteiskunnasta" ja "suvaitsevaisuudesta".Miehen vaate on neutraali vaate, se ei korosta sukupuolta. Se ei myötäile vartaloa, vaan neutraloi sukupuoliset tunnusmerkit. Siksi se sopii miehille ja naisille.
Naistenvaate, joka korostaa lantiota (=leveä helma) ja tyttömäisyyttä (röyhelöt) korostaa sukupuolta eli naiseutta. Siksi se on naurettava mihen päällä.
Tämä ei siis ole - päinvastoin kun luulit - tasa-arvokysymys. - ....................
selvä pyy kirjoitti:
Miehen vaate on neutraali vaate, se ei korosta sukupuolta. Se ei myötäile vartaloa, vaan neutraloi sukupuoliset tunnusmerkit. Siksi se sopii miehille ja naisille.
Naistenvaate, joka korostaa lantiota (=leveä helma) ja tyttömäisyyttä (röyhelöt) korostaa sukupuolta eli naiseutta. Siksi se on naurettava mihen päällä.
Tämä ei siis ole - päinvastoin kun luulit - tasa-arvokysymys.Hameessa on miehen peleillä ja vehkeillä enemmän tilaa killua ja housut osuvat naisilla paremmin kohdalleen. Jos housut ja hame keksittäisiin tänä päivänä, hame tulisi miehille ja housut naisille.
- Senkus kävelet
Mistä vetoa, niin ihan vapaasti saisit kävellä. Virkavallalla muutakin tekemistä, kuin ärsyyntyä hameestasi.
- pysyn kotona
Eipä sitä uskalla mennä enää mihinkään nykyään kun näyttää olevan näitä vaatteiden ja ulkonäön kyttääjiä ja arvostelijoita joka paikassa.
- kaikista ärsyttävin
ja oikeastaan ainoa raivostuttava tyyli on se, jota löytyy jokaiselta pissikseltä
ja vähän vanhemmaltakin naiselta; H&M feikkinahkatakki, legginssit ja tennarit.
Kuvitteleeko ihmiset olevansa rock-henkisiä kyseisellä pelle-lookilla??????
Jätkät myös pitää kyseistä feikkitakkia ja tennareita.
USKOKAA JO IHMISET, ETTÄ SE FEIKKITAKKI ON HELVETIN NAURETTAVA!!!!!!
EI SE TEISTÄ MITÄÄN ROKKARIA TEE HERRANJUMALA!!!!!
Tuo kyseinen setti löytyy n.99% teinixeistä ja suurelta osaa aikuisista.
arvatkaa räjähdinkö nauruun, kun eräs pissis sanoi olevansa
rockabilly henkinen edellämainitulla pukeutumisella????!!!!!!!xD
Itse olen rockabillyä 80-luvulta saakka kuunnellut ja se on iso osa
elämääni. Pidin kakaralle pitkän saarnan asian tiimoilta.
Kyllä kakaralla meni turpa tukkoon ja nolostui tajutessaan olevansa feikkipelle.
Feikkejä en siedä tippaakaan. - Mikko 44
Helposti ärsyttäminen ja ei ärsyttäminen sekoitetaan toisiinsa. Viehekalastuksessa käytetään kalaa ärsyttäviä vieheitä tarkoituksena saada kala tarttumaan koukkuun.
Jos joku aikuinen mies on menossa vaikka naamiaisiin Batman asusteet päällä niin ei se naisia kaupungilla ärsytä. Päinvastoin pidetään jälkeenjääneenä.
Tuollainen naamiaisasu saattaa toimia naamiaisissa missä on omanlaisensa pukeutumiskoodi mutta ei se toimi kaupungilla.
Mikäs nyt on pukeutumisen tarkkoitus. Antaa toivottu kuva ihmisestä vai antaa ei toivottu kuva ihmisestä?
Eiköhän tästä ollut tässä.- .........
Joskus laitoin silkkihuivin lippalakin alle käytännön syistä - ja sain palautetta että se oli ruma, taatusti olikin, tein sen tuulisen ilman tähden.
Älkää huudelko sitten jos olette sitä mieltä saa pukeutua ihan miten vaan.
Ruudulliset housut ja yksivärinen paita tai päinvastoin, osaan tyylitajun kun on sellainen paikka, enkä sano ääneen jos jollakulla on maastokuvioidut housut ja kirjava paita. Siis erivärisinä.
Muistuu mieleen menneinä vuosina kun Hymylehdessä oli juttu naisesta joka riisuutui kävellessään ja tunki vaatteet kassiin - keskellä päivää, ihmiset katselivat mutteivät sanoneet mitään.
- my hornes
näkisittepä pariskunta ystäväni,toinen on rekkalesbon näköinen ja toinen kehitysvammainen siis fyysisesti,ei henkisesti. Akka pukeutuu kuin vankilasta karannut raiskaajarekkalesbo ja ukko kuin 10 vuotias pikkukakara, sininen lasten haipaita monesti näkyy sen päällä ja ruskeat kapea lahkeiset housut,jotka on vedetty melkein korviin asti:D
- One word:
Seventy seven million dollars made
From watchin' me cum under the sun
Under my vacation
Shootin' my jizzy jizzum, the woody
Has rissy rizen
I ain't gettin' paid to entertain your birthday showers
Rockin' my porno tape for hours and hours
Clitoris's are fearin' me it's bigger than Ron Jeremy
'Cause it's them ass cheeks, that make my ass weak
And I've been runnin' with the blue balls since last week
And if you ask me, I'll be glad to speak until we get butt naked
And break it down with Nasty
Get, get naked
Come on baby make it hot
Get, get naked
Ride the cock till you hit the spot
Get, get naked
Come on baby make it hot
Get naked
Roof roof, doin' it doggy style
Bow wow wow yippy yo yippy yay
Bow wow wow yippy yo yippy
The little Geisha hoe from Tokyo, aho said she could blow
Ten dollas love me long time in a limo, for really doh
I'm just try in to fly with the flows, freak up some hoes
Blow up the shows, make a little dough
As if you didn't know back to the strip club
Freakin' up some ho ho's
Swingin' my ding-a-ling it ain't no thing
It's those intergalactic ho's who come down
In those space probes five green hyenas
Representin' with no clothes
Mix Master Mike, Mix Master Mike
Makin' the pussy tight
No jimmy no gimme no lust
In the methods of mayhem we trust
It's a must so rip off yer clothes and expose yer bust
'Cause it's them ass cheeks, that make my ass weak
And I've been runnin' with the blue balls since last week
And if you ask me, I'll be glad to speak until we get butt naked
And break it down with nasty
Get, get naked
Come on baby make it hot
Get, get naked
Get, get naked
Come on baby make it hot
Get naked
You only love me when you want punanny
Queen bitch, red lipstick
The all black harlot call me black Barbie
Fuck a blow job, it's a motherfuckin' hobbie
Under 7 inches, aye sorry
Minute men, I can't fuck wit them
I like to ride the cock till you hit the spot
Uhh, come on baby make it hot
Got a Convertible, drop the top
Before we do a thing, I want the diamonds and the rings
The furs, the minks, the jewels, the links
You know I'm freaky, so ya got to eat me
And I know you hate it but, uh
Get naked
You ain't lickin' this
You ain't stickin' this, we don't want the dick
Fuck the cunt games, you girls can't complain
And I ain't leavin' til you're sleepin' on the cum stains
You ain't lickin' this
You ain't stickin' this, we don't want the dick
Fuck the cunt games, you girls can't complain
And I ain't leavin' til you're sleepin' on the cum stains
Get, get naked
Come on baby make it hot
Get, get naked
Get, get naked
Come on baby make it hot
Get naked - KALLE KELLO
Itse olen kanssa miettinyt, mitä hittoa se kenellekään kuuluu kuka mitenkin pukeutuu. Jokainen pistää oman mieleisensä hynttyyn niskaan ja missä viihtyy, oli sitten lihava tai laiha, pitkä tai pätkä. En kuitenkaan ole koskaan nähnyt missään tilaisuuksissa epäasiallisesti pukeutuneita, joten kyllä täällä osataan/tiedetään olla myös asiallisia.
Mutta nämä urputtajat ovatkin niitä koirankakkavalittajia, jotka suureen ääneen suut vaahdossa valittaa asiasta kun asiasta. Ovat varmaan juuri sellaisia ihmisiä, jotka eivät uskalla tehdä mitään pelossa, että joku arvostelee heitä. Nämä ovat niitä huonon itsetunnon omaavia ihmisiä. - Oikaisu...
Miten niin kanssa miettinyt? Sinähän niin luulet. Toisien takiahan sitä pukeudutaan eikä itsensä takia. Paitsi lapset puetaan.
- Vaatteetko kaunistus
Ihminen on luotu alun vaatteitta,Ja vaatteet myöhemmi teettivät hänelle toiset ihmiset kalastaakseen hänen rahojaan.Kaikki eivät ole ttyytyväisiä saatavilla oleviin vaatteisiin ja on ihmisiä myös jotka provosoivat muita vaatteillaan. vaatteilla tuodaan myös esiin politiikkaansa ja uskonnollisuuttaan ja ammattejaan.Eli ihmiset lokeroidaan vaatteilla.Ihminen on kuitenkin luotu vapaaksi omine mahdollisuuksineen ja kauniimpi hän on vaatteitta luojan auringon alla.Kaikki nurinkurisuus tuulee paholaiselta ja sen kannattajilta.Ei Jumala ole paha,kannattaa varoa häntä syyttelemästä.Paholainen sotkee päitämme hyvinvoinnissamme kuten sotki Eevankin pään Paratiisissa.Jumala loi myös järjen päähämme ymmärtääksemme hyvän ja pahan erot.Paholainen tunkeutuu joka rakoon,joten tukkikaa sen kulut aivoituksillanne.Eläimet luotiin iloksemme,ja ovat myös ilman vaatteita.
- huivit hartioilla
-80 luvulla oli muodissa iso huivi hartioilla ja nuoretkin piti näin. Eli ihminen on laumassa elävä.
- savotar5
Minä näen punaista kun pienet tytöt/naisten alut kävelevät legginsit jalassa ja turhan liian lyhyt paita päällä jonka seuraksena heidän kamelinvarpaansa vilkkaavat puolelle kansalle. Ei mene minun järkeeni tämä pukeutumis tyyli, kyllä itsekin pidän legginsejä mutta laitan kuitenkin hameen tai pitkän paidan päälle jotta ei koko haaraväli vilka jokaiselle vastaantulijalle! Pitäisi vanhempien kiinnittää vähän enemmän huomiota lastensa pukeutumiseen, varsinkin kun 10-14 vuotiaat pikkutytöt pukeutuvat näin! Jokaisenhan oma asia se on mitä päälleen laittaa mutta jos vanhemmat ne vaatteet vielä päälle ostavat niin jonkin näköinen päätös valta asiassa täytyisi olla heilläkin! Omalle lapselleni en tuommoista pukeutumistyyliä toivoisi, en halua mielellään että oma lapseni on vanhojen pervojen setien märkienunien haave!
- ..................
Miksei sedillä saisi olla haaveita?
- tavallinen heppu
Eihän nuo muitten vaatteet ärsytä, sama mitä ihmiset päällensä pistävät, poikkeuksena tietysti jotkut tilaisuudet kuten hautajaiset mitä jo mainittukin.
Mun mielestä on jopa toivottavaa että ihmiset pukeutuisivat hyvin erillaisesti kuin muut, vetäisivät vaikka villahousut päähän, mua ainakin naurattaisi ja sehän vaan pidentäis ikää ;-)
Joo, eli ei pukeutumien ärsytä. - Hameisti
Hame ilman legginssejä on mitä suosin vaikka mies olenkin :) Joku tuolla aikaisemmin sanoikin, etä misten pukeutumisen pitää mennä aina normeihin ja se on totta ja niin pitää pukeutua jos ei ihan halua turpiinsa kadulla. Samat oikeudet kaikille pukeutumiseen ja ihmettelyt pois.
- Ei taskuvarkaille
Täytyykin näin kesän tullen kaivaa taas vyölaukku esiin. Se jos mikä vasta tyhjäpäitä ärsyttääkin.
- iydfgdhgfdgf
On pukeutustyylejä (esim. sukkahousut housuina), jotka järkyttävät. Sitten on vaatteita, jotka laittavat vihaksi (esim. turkikset).
Jälkimmäisessä ei varsinaisesti ole kyse tyylistä, vaan tuon henkilön alhaisesta moraalista. Ensimmäinen on vain shokkireaktio mutta jos saa kiksejä selluliitti pakaroidensa ja pikkuhousujensa esittelystä, niin siitä vaan :D - mutta kun se
ssaatanan H&M feikkitakki, joka löytyy kaikilta prkele!!!!!!!!!!!!!!
- nauran kanssasi
ehkä se on sukua sille samalla raivolle tai vihalle mitä jotkut tuntevat kun muilla on erimerkkiset puhelimet tai tietokoneet?
- :)))
samalle, ei samalla :)
- Ei lävistyksiä!!
:))) kirjoitti:
samalle, ei samalla :)
Vaikea sitä tunnetta on selittää. Arvostan vain ihmisen ulkonäössä luonnollisuutta aika pitkälle. Mielestäni tatuoinnit ja lävistykset pilaavat kauniin ihon ja naamataulun, samoin kuin myös räikeät hiusvärit saavat kauniitkin hiukset näyttämään epäluonnollisilta. Nykyään en niinkään ärsyynny jonkin tyylistä vaan ainoastaan ihmettelen, mikseivät ihmiset edes yritä näyttää viehättäviltä ja
eleganteilta.
Samaa mieltä ^^
- smokinhotnot
Seuraavaksi luettelemani asiat eivät ensimmäistä lukuun ottamatta ärsytä minua, vaan pikemminkin herättävät minussa huvitusta tai kummastusta.
1. Alatyylin mukainen pukeutuminen. Ei muuta kuin yksi kysymys, miksi? Itsekin ihailen eräänkin genren musiikkia, mutta miksi sen pitäisi määritellä tyylini saati persoonani...
2. Leopardikuosi. Herättää mielikuvan jostain 80-luvulta asti tupakkaa polttaneesta ja samoin pukeutuneesta rouvashenkilöstä - hot. Not.
3. Legginsit hameen, mekon tai shortsien kanssa - tai mikä parasta ilman mitään näistä. Yhdistä crocseihin ja olet valmis kesän rientoihin!
4. Ed Hardyn aidot tai feikit vaatteet. Martina Aitolehti anyone?
5. Hipsterityyli, "aitous" ja muotibloggaus. No tämä vajoaa askartelupaskartelujeesustelusarjaan, ei niinkään muotiin ja pukeutumiseeen. Mutta muotiahan tämä viimeinen edelleen on... - Womaninblac
Värikkäät tai pastelliväriset farkut jotka kulkevat nykyään muodissa, näkee eripuolella ihmisillä punaisia, keltaisia, kirkkaan vihreitä ja sinisiä, liloja ja ... vittu _pinkkejäkin_ '' farkkuja jotka eivät edes farkut ole vaan Ginan kahdenkympin hetirepsahtavat legginsit. Juuja sitten ärsyttää kiilakorot ihan suunnattomasti, ne on vaan niin rumia, hyi, hyi ja HYI. Ja myös jotkut takit joissa on vyö, siis ulkotakit.... Ensin tuli kylpytakit ja sitten tuli... En edes sano. :D Tuubitopit kakaroilla ja '' tissiliivit '' vilkkuu. Lippikset käyvät hermoille. Niin myös liian isot huivit ja hiustenpidennykset niissä. Perseväliin menevät lökärit. Kamelinvarvaslegginsit. Semmoset t-paidat missä on hapsuhihat. ITSELEIKELLYT LEGGINSIT.. Jotkut retromummutyyli farkkutakit joita on salee hingattu johkin vuolukiveen ja kakskytvuotta käytetty. Perussuomalainen äijä farkkujen kanssa jotka repsahtanut ja tuurilla kuset housussa. Housut jotka on tarkoitettu olla myötäilemättä ja ne kuitenkin tunkee sinne anaaliin asti. Kulahtaneet farkut ja polvipussit ja ruttuperse käy hermoille. Glitteriä ja pinkkiä, aijaij kun verisuoni katkeaa. En ymmärrä miksi kaikki on tällaisia vitun hirviöitä nykypäivänä? : http://www.google.fi/search?q=johanna tukiainen&um=1&ie=UTF-8&hl=fi&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=WG6CUf6kM87Y4QT024DgDg&biw=1022&bih=469&sei=XG6CUdSLB8iL4gSG1IGgBA#imgrc=X5Cm3fzokoSWIM:;bL_CMzyWtHInaM;http://img835.imageshack.us/img835/7513/35669g.jpg;http://murobbs.plaza.fi/yleista-keskustelua/529453-johanna-tukiainen-155.html;540;720
Tuli pitkä linkki, kun ei onnistunut lyhyemmän linkin laitto. Olen avautunut. Kiitän. - Ei mitenkään
Jep, olet oikeassa, miksi ärsyyntyä jonkun toisen jostain, vähän yhtä löysä ajatus kuin myötähäpeä. Ärsyyntyminenhän kertoo vain omasta suvaitsemattomuudesta ja mielen ahtaudesta, kun ei anna kaikkien erilaisten kukkien kukkia.
Joskus joku juttu, pukeutuminen tai muu, voi aiheuttaa huvitusta, mutta senkin tulee täysjärkisellä olla hyväntahtoista ja kohteliasta. - Lääkkeet
Eniten ottaa päähän ihmiset, joiden on tarve olla puuttumassa toisten asioihin ja pukeutumiseen. Luulevatko he, että heidän pukeutuminen ja elämä on täydellistä, epäilen aina jotakuta ottaa päähän heidänkin vaatetus. Eikö ole helpompaa antaa ihmisten olla sellaisia kun ovat.
- jaah?!
No ilmoitus asiattomasta viestistä on jätetty. Ei ole kovin reilua, että Suomi24-Luotsi-herjaaja-käyttää sivullisten kuvia ja identiteettejä Suomi24-etusivulla Suomi24-palstakeskusteluviitteessä. Onko muuten kunnianloukkaus mua kohtaan, jos kommentoin Suomi24:a tätä keskustelua, kun näen esimerkiksi oman siskoni naaman sotketun aloitukseen ( tietäen, etä se ei ikinä Suomi24:n ehtisi keskustelemaan), missä on sitten samaa linkkiä isompaa kuvaa klikatessa kuitenkin joku mallitoimiston ihan vitun ruman näköinen akka, eli jos tän foorumin luotsit käyttää vääristelevää identiteettiä ja jos he valehtelevat keskustelijoiden identiteeteistä?
- vieraiden vaatteet
Laittaako joku muka oikeesti näin paljon energiaa VIERAIDEN ihmisten vaatteiden katseluun, kuin jotkut ärsyyntyjät tässä keskustelussa? :'''D
Mun elämää ei oo ikinä pilannu se, mitä jollakin ihan satunnaisella vastaantulijalla on ollut yllään, jokainen vetäkööt ne vermeet niskaan, joista ite tykkää, noin niinkuin ninnannunnan siviilissä siis. Työpaikalla sitten työvaatteet ja erilaisissa juhlatilaisuuksissa etikettipukeutuminen, tietenkin.. Kenenkään häihin tai ristiäisiin on aika rumaa mennä verkkarishortseissa ja bikinin yläosassa... Mutta tässähän puhuttiinkin ihan "katupukeutumisesta", käsittääkseni? - Stylish!
Arkipäivänä vaatetukseeni kuuluu reisitaskuhousut, kesällä ne ovat vain polvikorkuiset. Ruukaan pitää sandaaleissani korkeita sukkia ja sukathan pitää olla valkoiset. Paidalle on sinänsä aivan sama. Pidän yleensä nuorekkaita printtipaitoja, nehän on in? Joissa lukee esim. ESPRIT tai YOLO tai vaikka PUMA. Joku näistä. Kivoja lyhyitä ja ytimekkäitä lausahduksia, mitä ikinä meinaavatkin. Epäilyttää tosin tuo "PUMA" onko se puuma naisille?
Toinen asia mikä kuuluu normaali vaatetukseeni on villaliivit. Talvella vain tietenkin. Semmoinen kiva golfteema ruudukko. Muilla kun on käsilaukku, minä pidän vyölaukkua! Näpsäkän näköinen ja käteväkin. Toinen juttu mikä minusta on aika siistin näköistä on aika pitkähiaisesta t-paidasta jääneet rusketusraidat ja sitten pidänkin vähän lyhyempihiaista. On trendikästä olla molemipia värejä! Eiks juu.
On kyllä kamalan ärsyttävää jotkut jotka ei tiedä nykyaikaisesta ja modernista pukeutumiskulttuuristamme mitään, ja kulkevat täysin omia polkujaan. Pitäisi sitä jo ihmisen osata yhteiskuntamuottiin mahtua. Mutta joo, ilmoitelkaa mulle millon napapaidat on taas in. - .....
Melkein lauta kaverini laittaa tuubimekon alle topatut bikinit, kyllä ärsyttää. Vihaan suurentelua....
- sdklasdf
Wedding Dresses Prom Dresses www.weddingdressesmore.com offer 2013 Wedding Dresses, Bridesmaid Dresses, Evening Dresses ,2013 Prom Dresses ,Flower Girl Dresses And Mother Of The Bridal Dresses. www.weddingdressesmore.com 2013 spring wedding dresses at www.weddingdressesmore.com offer 2013 Wedding Dresses,Bridesmaid Dresses, Evening Dresses,2013 Prom Dresses ,Flower Girl Dresses And Mother Of The Bridal Dresses.
- kaias
Minua ei varsinaisesti ärsytä muiden pukeutuminen, mutta onhan minulla silmät päässä ja jotkut jutut nyt ei vaan silmää hivele. Onko se jotenkin ihmeellistä. Tavallista keskustelua muodista ja tyylistä. En minä tee sen kummempia johtopäätöksiä ihmisestä pukeutumisen perusteella, enkä todellakaan valitse seuraani sen perusteella, mutta onhan kaikilla oikeus keskustella siitä mitä ei itse ikinä pukisi päälleen.
- diipadaapaa1
naisia ärsyttää toisten naisien pukeutiminen (esim minishortsit) koska nehän ei kaikkien päällä hyvältä näytäkkään ;) puhuisin kateellisuudesta
- Tolppajalateitykkääm
Nyt päästiin asian ytimeen. Naiset 'paheksuvat' aina muilla ikätovereillaan asuja jotka eivät heille itselleen ruumiinrakenteen vuoksi käy... Tarkkailkaapa!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2364600Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763035- 472463
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451767- 251613
- 781439
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851285PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69938
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894