Sairasloma ja vapaapäivä

kysympävaan

Jos sairasloma osuu vapaapäivälle ja olen terve niin saanko liikkua ja mennä miten haluan, koska se ei ole työpäivä?

4

8423

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päiväksiparantunut?

Jos olet terve, et tarvitse sairauslomaa. Jos olet lääkärintodistuksen mukaan silloin työkyvytön, niin kannattaa vähän harkita, mitä tekee. Nimittäin työnantaja voi muuten olla sitä mieltä, että koko sairausloma olikin aiheeton ja jää sairausajan palkka saamatta.

Tässä on esimerkkejä:
      "Joskus myös työntekijän oma toiminta sairausloman aikana voi kyseenalaistaa poissaolon oikeutuksen, esimerkiksi jos hänet tavataan työskentelemästä omakotityömaalla, liikkumassa normaalisti kaupungilla tai urheilemassa. Työntekijä ei saa toiminnallaan vaarantaa parantumistaan. Sairasloma ei sinänsä estä esimerkiksi ulkoilemista. Sairaslomaoikeuden väärinkäyttönä ei ole lehtien haravointi, kotitaloustöiden tekeminen tai sukulaisten vähäinen auttaminen. Työnantaja voi kieltäytyä sairausajan palkan maksamisesta siinä tapauksessa, että hän voi osoittaa työntekijän syyllistyneen sairauslomaoikeuden väärinkäyttöön." Lainaus löytyi täältä http://keskustelu.suomi24.fi/node/10882912

• kysympävaan

Sairaspäiviä oli 3 ja 2 niistä työpäiviä. Sanoin lääkärille,että mulla on vain 2 päivää töitä,että ei sitä kolmatta tarvitse pistää.. Niin se sanoi,että sillä ei oo mitään käytännön merkitystä...

Eli se on mun vapaapäivä niin luulis,että saan touhuta jos olen terve.

• sairastuvainen

Jos teillä ei tarvitse lääkärintodistusta 3 päivän sairaslomasta, niin silloin ei kannata edes esittää sitä todistusta, vaan ilmoittaa olevansa sairas vain ne kaksi päivää. Jos pitää esittää lääkärintodistus, niin silloin se vapaapäiväkin menee sairaspäiväksi. Sillä on merkitystä vasta sitten, jos sairaus sattuisi uusiutumaan 30 päivän sisällä niin, että joutuu lopuksi palkattomalle sairaslomalle päivää aikaisemmmin kuin muuten. Ainakin meidän tessissä on niin.

• c~~

Työnantajan kannalta asialla ei ole merkitystä, koska se ei maksa sinulle palkkaa siltä päivältä.

Jos se olisi ollut työpäivä, olisit tietysti mennyt töihin kun olet jo terve, lääkärintodistuksesta huolimatta. Eikös.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks

Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann
      Maailman menoa
      301
      2376
    2. Olen niin kesken

Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys
      Ikävä
      16
      1770
    3. Teidän persujen pitäisi välillä miettiä kuinka Suomen talous saataisiin kuntoon

Ja lopettaa tuo tyhjänpäiväinen maahanmuuttajista höpöttäminen. Teillä on sentään rahaministerin salkku tällä kierroksel
      Maailman menoa
      61
      1438
    4. Tietääkö joku ylläpidosta?

Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi
      Sinkut
      219
      1396
    5. Minkä ikäinen

Minkä ikäinen on kaipauksesi kohde?
      Ikävä
      90
      1342
    6. Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)

Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä
      Ikävä
      185
      1175
    7. Martina ei mennyt naimisiin

IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva
      Kotimaiset julkkisjuorut
      143
      1003
    8. TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."

Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p
      Tanssii tähtien kanssa
      20
      990
    9. Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva

joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v
      Ikävä
      60
      983
    10. Kaninkolojen vaikutus?

Vinkki sinkkumiehille: jos haluatte kunnollisen täysijärkisen naisen, niin kaivautukaa ulos kaninkoloistanne ja parantak
      Sinkut
      167
      938
    Aihe