niin toivoisitko, että moniammatillinen työryhmä kävisi heti kimppuusi selvittämään, mikä sinussa on vikana vai haluaisitko rauhassa katsella uutta duunia?
Jos jäisit työttömäksi,
51
132
Vastaukset
Nuorena kun olin vähän saamattomassa tilassa, niin olisin toivonut, että ne perkeleet tulis kotiovelle tekemään toimenpiteitä ja kattomaan että onko jätkällä kaikki hollilla. Nyt ärsyttäisi rankasti, ärsytti koulun jälkeenkin, kun piti käydä ilmoittautumassa työttömäsksi... vaan onneksi osoi oikea työkkärin täti kohdalle :) Ei pal tarttenu temppuja tehdä. Tai ois muutamat tehnyt mieli tehdä...
Mutta joo rauhassa haluaisin katsella. Ja niin onneksi sain tehdä siis viimeksi.- määmy
Puoliso kuiteski palkkais mut ylisuurel palkal. Huomen vois oikeestaan mennä häntä ilahduttamaan.
- ~cissi~
Sekä että, pystyisin hyvin katselemaan itsekin duunia vaikka työryhmä olisi kimpussa. Niin kauan kun toiminta on ammatillista ja tähtää työllistymiseen, ei ole huomauttamista. Mutta jos yksityisyyttä tai tietosuojaa rikotaan, niin rosikseen mennään se on varma.
omassa rauhassa kattelen uusia paikkoja,
mulle on muutenki sattunu näköjään kivat työkkärin tädit ja sedät ku ei oo aikoihin tullut postisa mittään työehotuksia,
eikä se mittään, mää ehkä löysinki jo yhen..
mur- ?
Siivoomista taasen?
- ?
murriperkele kirjoitti:
sitäpä sitä,
murMiksi joku ylioppilas siivoaa? Mikset opiskele vaikka graafikoksi ja ala tehdä vaikka kuvituksia tai mitä graafikot tekee?
- ....................
? kirjoitti:
Miksi joku ylioppilas siivoaa? Mikset opiskele vaikka graafikoksi ja ala tehdä vaikka kuvituksia tai mitä graafikot tekee?
Liian heikko itsetunto ja pelokas luonne. Haluaa alisuorittaa elämänsä, lymyillä jossain kerrostaloyksiössä ja roikkua netissä, kitata kaljaa ja etäseukkailla.
? kirjoitti:
Miksi joku ylioppilas siivoaa? Mikset opiskele vaikka graafikoksi ja ala tehdä vaikka kuvituksia tai mitä graafikot tekee?
ja sit korkeasti koulutettuna joutus kuitenki tekemään jotain "hanttihommia" jos niitä oman alan töitä ei olekkaan tarpeeksi..
mur- Ieó
.................... kirjoitti:
Liian heikko itsetunto ja pelokas luonne. Haluaa alisuorittaa elämänsä, lymyillä jossain kerrostaloyksiössä ja roikkua netissä, kitata kaljaa ja etäseukkailla.
Murrin aika ei välttämättä ole vielä kypsä. Saattaa hän myöhemmällä iällä julkaista töitään itsenäisenä taiteilijana.
- ?
murriperkele kirjoitti:
ja sit korkeasti koulutettuna joutus kuitenki tekemään jotain "hanttihommia" jos niitä oman alan töitä ei olekkaan tarpeeksi..
murOlisi kuitenkin mahdollisuus tehdä välillä muutakin kuin siivousta? Opiskelu ei koskaan liene turhaa.Eikä graafikko kai mikään korkeakoulutettu välttämättä ole?
- ....................
Ieó kirjoitti:
Murrin aika ei välttämättä ole vielä kypsä. Saattaa hän myöhemmällä iällä julkaista töitään itsenäisenä taiteilijana.
Niinhän sitä aina sanotaan juuh, kaikista elämäntapataiteilijoista.
- Ieó
Murri on kai samanikäinen kuin Sofi O, mutta jälkimmäinen on paskantärkeä. Mitä hän tietää elämästä muuta, kuin yliopistojen käytävät?
ja täällä taas "ihmistuntija" selittää,
mää menin aikoinaan lukioon vain koska en silloin 16-vuotiaana vielä tiennyt miksi haluan isona.
enkä mää tiiä vieläkään,
mut sitä tavallista arkista työtäkin pittää tehä, ei pelkällä taiteilulla elä.
sitä paitsi me asutaan kaksiossa :P
mur- (=)
murriperkele kirjoitti:
ja täällä taas "ihmistuntija" selittää,
mää menin aikoinaan lukioon vain koska en silloin 16-vuotiaana vielä tiennyt miksi haluan isona.
enkä mää tiiä vieläkään,
mut sitä tavallista arkista työtäkin pittää tehä, ei pelkällä taiteilulla elä.
sitä paitsi me asutaan kaksiossa :P
murAiotteko hankkia lapsia? =)
- ..............
Ieó kirjoitti:
Murri on kai samanikäinen kuin Sofi O, mutta jälkimmäinen on paskantärkeä. Mitä hän tietää elämästä muuta, kuin yliopistojen käytävät?
Epäilen,että Sofi ei ole opiskellut sitäkään mitä Murri. Mistä olet saanut päähäsi,että kirjailijat ovat korkeakoulutettuja?
Sofin paskantärkeys on tullut menestyksestä tai on ollut aina luonteeltaan tuollainen. - Ieó
.............. kirjoitti:
Epäilen,että Sofi ei ole opiskellut sitäkään mitä Murri. Mistä olet saanut päähäsi,että kirjailijat ovat korkeakoulutettuja?
Sofin paskantärkeys on tullut menestyksestä tai on ollut aina luonteeltaan tuollainen.Lukeehan se tuolla Wikiwoossa. Eihän kouluttamattoman ihmisen kirjoja edes julkaista. Onkohan Arja Tiainen ollut siinä suhteessa viimeinen...
? kirjoitti:
Olisi kuitenkin mahdollisuus tehdä välillä muutakin kuin siivousta? Opiskelu ei koskaan liene turhaa.Eikä graafikko kai mikään korkeakoulutettu välttämättä ole?
olis varmaan,
tällä hetkellä mää en ainakaan olis valmis palaamaan koulunpenkille
eikä silti, oon mää joskus jonkunlaista kuvitushommaa pohtinutkin
lähinnä sivutyönä..
nyt vaan on taas päällä se valkoisen paperin kammo ettei piirtämisestä tuu mitään,
ja kauhia haloo.
ehän mää vielä ole edes saanu sitä työtä.
prkl.................... kirjoitti:
minen ole edes sitä.. :P
mur- ..............
Ieó kirjoitti:
Lukeehan se tuolla Wikiwoossa. Eihän kouluttamattoman ihmisen kirjoja edes julkaista. Onkohan Arja Tiainen ollut siinä suhteessa viimeinen...
Älä nyt puhu paskaa. Koko ajan julkaistaan. Sofin paskantärkeys tuskin johtuu koulutuksesta. Tuskin on opinnoissaan mitenkään erityisen menestynyt.
- Ieó
Sofin paskantärkeys on tullut menestyksestä tai on ollut aina luonteeltaan tuollainen.Mistä Oksanen ja Tiainen keskustelisivat keskenään?
- Tää tojota ei lähe liikkeelle.- - Ieó
Älä nyt puhu paskaa. Koko ajan julkaistaan. Sofin paskantärkeys tuskin johtuu koulutuksesta. Tuskin on opinnoissaan mitenkään erityisen menestynyt.
Ei julkaista, koska se olisi häpeäksi kirjailijaliittolaisille.
- ................
Ieó kirjoitti:
Ei julkaista, koska se olisi häpeäksi kirjailijaliittolaisille.
Ota selvää asioista. Eikä tässä mistään liitoista ollut puhe, vaan julkaisusta.
- Ieó
................ kirjoitti:
Ota selvää asioista. Eikä tässä mistään liitoista ollut puhe, vaan julkaisusta.
Olen ottanut. Liitto = julkaisu...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Finlandia-palkinto - ..................
Ieó kirjoitti:
Olen ottanut. Liitto = julkaisu...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Finlandia-palkintoJa mitä finlandiapalkinto tähän liittyy? Ja jos nuo kaikki voittajat ovat korkeakouluopiskelleita, niin minä olen Jules Verne.
- Ieó
.................. kirjoitti:
Ja mitä finlandiapalkinto tähän liittyy? Ja jos nuo kaikki voittajat ovat korkeakouluopiskelleita, niin minä olen Jules Verne.
Ja minä Huulio Iglesias!
*kutittaa leuan alta*
Finlandiapalkinnolla tahdotaan näyttää, keillä on oikeuksia ja keillä ei. - ............
Ieó kirjoitti:
Ja minä Huulio Iglesias!
*kutittaa leuan alta*
Finlandiapalkinnolla tahdotaan näyttää, keillä on oikeuksia ja keillä ei.Eli siis keillä?
- Ieó
............ kirjoitti:
Eli siis keillä?
No korkeastikoulutetuilla on omat pienet piirinsä, joihin ei mettäpöhlöillä ole asiaa. :)
- ...............
Ieó kirjoitti:
No korkeastikoulutetuilla on omat pienet piirinsä, joihin ei mettäpöhlöillä ole asiaa. :)
Finlandiapalkinnon saajat eivät ole kaikki korkeakoulutettuja, kirjailijat eivät ole kaikki korkeakoulutettuja... Ei ole loogista ajattelusi nyt ollenkaan eikä liity kirjallisuuteen. Tunnet jonkun vittumaisen korkeakoulutettu-piirin, johon olet halunnut, mutta et ole päässyt ja nyt näet jostain syystä kirjailijat samana vittumaisena piirinä. Oliko siellä piirissä vielä joku Sofi Oksasen näköinen tai oloinen nainen?
- Ieó
............... kirjoitti:
Finlandiapalkinnon saajat eivät ole kaikki korkeakoulutettuja, kirjailijat eivät ole kaikki korkeakoulutettuja... Ei ole loogista ajattelusi nyt ollenkaan eikä liity kirjallisuuteen. Tunnet jonkun vittumaisen korkeakoulutettu-piirin, johon olet halunnut, mutta et ole päässyt ja nyt näet jostain syystä kirjailijat samana vittumaisena piirinä. Oliko siellä piirissä vielä joku Sofi Oksasen näköinen tai oloinen nainen?
Ei kosketa minua mitenkään. Kunhan tarkkailen etäämpää tämän ryhmän touhuja. :)
- ....................
Ieó kirjoitti:
Ei kosketa minua mitenkään. Kunhan tarkkailen etäämpää tämän ryhmän touhuja. :)
Mutta miten tämä ryhmä liittyy kirjailijoihin?
- Ieó
Mutta miten tämä ryhmä liittyy kirjailijoihin?
No. Kirjailijat juuri ovat se ryhmä!
- ....................
Ieó kirjoitti:
No. Kirjailijat juuri ovat se ryhmä!
Miten voi olla, kun eivät ole edes korkeakoulutettuja. Ovat kuitenkin vittumaisia vai? Tunnetko montakin kirjailijaa? Ja kaikki vittumaisia?
- Ieó
Miten voi olla, kun eivät ole edes korkeakoulutettuja. Ovat kuitenkin vittumaisia vai? Tunnetko montakin kirjailijaa? Ja kaikki vittumaisia?
Onhan siellä kirjailijoiden joukossa joku 'stipendiaattikin' (köyhä&kouluttamaton) Näön vuoksi. :) Että tyhmiä luulevat näin jymäyttävänsä. :)
- ................
Ieó kirjoitti:
Onhan siellä kirjailijoiden joukossa joku 'stipendiaattikin' (köyhä&kouluttamaton) Näön vuoksi. :) Että tyhmiä luulevat näin jymäyttävänsä. :)
Vähemmän on korkeakoulutettuja. Keskiasteen koulutusta eniten varmaan. Poliiseja, toimittajia, yrittäjiä, työttömiä, muusikoita jne.
Eipä tuo auta, ei.
Oli 3 kk jollain "mikä tulee minusta isona" kurssilla. Vähän jäi taskuun.
Kurssinvetäjän mielestä maailma olisi parempi jos tappaisin itseni. Tein valituksen, valituksen käsittelijä oli kurssin vetäjän puolella. Lisäksi kurssin vetäjä uhkaili kirjoittavansa raporttiin, etten ole halukas etsimään töitä.
Olin kolmen kuukauden sisällä kuukauden työharjoittelussa kahdessa eri paikassa (kaksi viikkoa per kerta) ja toisesta sain "Kutsuessa töihin" sopimuksen, sanallisesti. Tosin firman pomo yritti pimittää kesälomarahani.
Kuulopuheiden mukaan alueella oli myös toinen kurssi työttömille, missä kurssin vetäjä raivosi "Teistä ei ikinä tule mitään, koska ette pysty saamaan itsellenne edes yhtä työpaikkaa!" varmaan piristävää.- kuka
siivojaperse!
En ole tarvinut moniammatillista työryhmää eikä mulle ole sitä koskaan työkkäristä edes tuputettu. Olen kohdannut suht fiksuja tai fiksuja virkailijoita. Siksees en myöskään ole vielä koskaan saanut työkkärin kautta ainuttakaan työpaikkaa, vaan itse etsimällä ja hakemalla.
En halua minkäänlaisia työryhmiä kimppuuni, siinä pyörityksessä menee vaan hermot.
Haluan katsastella rauhassa ja etsiä työpaikkani itse. Näin olen tehny tähänkin saakka ja aina olen onnistunut.
Mulla on tapana tehdä asioita omaan tahtiin, enkä jaksaisi tehdä jatkuvaa tilannekatsausta jollekkin ulkopuoliselle.Mulla on aika tarkka käsitys siitä mitä haluisin sitten tehdä ja minkälaisiin töihin/yrityksiin hakisin töihin. On tuota "joutunut" miettimään viimeisen 4 vuoden aikana moneen otteeseen. Eli rauhassa haluisin kattella ja kysellä...
Neljä vuotta sitten mulla oli toimistolla 9 kollegaa.
Nyt saa olla ihan itsekseen ja tehdä puolella teholla....- Palstan väki
Richartti kirjoitti:
Neljä vuotta sitten mulla oli toimistolla 9 kollegaa.
Nyt saa olla ihan itsekseen ja tehdä puolella teholla....Missäs ne kollegat on nyt?!
Palstan väki kirjoitti:
Missäs ne kollegat on nyt?!
Vähitellen niit on irtisanottu ja sitä mukaa ovat sitten siirtyneet muihin hommiin kuka minnekin. 2 taitaa olla tällä hetkellä kortistossa ja yks on päässyt eläkeputkeen.
Aivan sama mitä haluaa. Jos yhteiskunta maksaa niin sitte sitä ollaan yhteiskunnalla töis ja tehdään niinkuin viranomaiset käskee.
- ilmaistyöntekijä 3.
Juu orjana on kiva olla.
ilmaistyöntekijä 3. kirjoitti:
Juu orjana on kiva olla.
Joutuuko Suomessa muka tekemään jotain ilman rahaa? Ei joudu.
- puskalisko
ajatusvirhe. Yhteiskunnalle maksaa se, että se järjestää niitä vitun lässynlääkursseja. Menemättä jättäminen ja protestoiminen välittää sen aiheellisen viestin, että ei tuhlata rahaa tähän pelleilyyn.
- nyt jo töissä
Itse jouduin kurssille opettelemaan työnhakua ja tekoa. VOi VIDDU 15 vuotta työelämää takana, eli aivan turha rasti. Siellä sitten opeteltiin ihan puhelimen käyttöä ja aamulla heräämistä. Lisäksi oli kuunneltava ihan tupauunojen kukkahattutätien suoraan sanottuna ihan pimeitä luentoja. Sain töitä itse ja ilmaisin paikassa isoon ääneen jonkun 5 minuuttia kuinka naurettava koko kurssi on.
- puskalisko
haluaisin, että minulle esitettäisiin tuo kysymys, jotta saisin itse valita kumpaa vaihtoehtoa kannatan.
Ilman minun lupaani ja tahtoani yhtään mikään työryhmä ei ala mylläämään elämääni.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3858458Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1732810- 131152
- 76998
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta61903- 25896
- 55863
- 64832
- 46806
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss72792