70-luvulla syntyneiden

Vanhempaa parempaa

70-luvulla syntyneiden liitot eivät kestä, koska tuo sukupolvi on lapsena saanut kaiken ja kasvanut pullamössöilmapiirissä.

Ihmisen pitäisi vähän ponnistella nuorena niin että osaa aikuisena vastoinkäymisissä ottaa ne voimavarat käyttöön, mitä perhe-elämässä tarvitaan.

31

1139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lpasekasta jupinaa

Osa näistä 70-luvun helmistä kuvittelee, että harrastukset ovat suurta työtä ja suuria vastoinkäymisiä. Viljalti kerrotaan, että kuinka rehkin siinä ja siinä harrastuksessa ja kuinka hankalaa onkaan. On jäkistä ja korista ja lentistä ja heppoja, kaikkea on mutta ah, niin hankalaa.

Jos harrastukset ovat olleet täyttä työtä ihmisen elämässä, niin onkohan päässä jotain vikaa?

• "Jos harrastukset ovat olleet täyttä työtä ihmisen elämässä, niin onkohan päässä jotain vikaa? "

-Ei, jos on siinä onnellisessa asemassa, että on pystynyt muuttamaan harrastuksensa palkkatyöksi. Kuten allekirjoittanut. =)

• avaimet kaulassa

Pitänee siis periä jostain takaisin korkojen kera se aivan kaikki mitä minun olisi kuulunut saada lapsena ja alkaa pullamössöttelemään heti. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

• Kokemus-K

Jaa. No kyllä 80-luvun nuoret saivat vielä paljon enemmän kuin 70-luvun lapset. 70-luvulla ei ollut vielä yleistä matkustella etelään joka vuosi ja vaatteita ei osteltu jokaisen muodin mukaan eikä ravattu Mäkkärissä (kun niitä ei edes ollut). Osa äideistä vielä tekikin itse lapsille vaatteita.
      En siis usko että 70-lukulaisten liitot mihinkään pullamössöön kaatuvat. Ovat vain tulleet siihen ikään jossa yleisimmin erotaan eli ovat 30-40 vuotiaita. Kyllä se 80-lukulaisten sukupolvi tulee sinne erotilastoihin ihan pian, älä huoli...

• Hurrrrjaaa

Kun 70-lukulaisia kuuntelee, niin ei voi kun nauraa, niin lapsellisia juttuja he suustaan päästävät. Kenellä on ollut hankalaa lapsena kun on ollut niin paljon harrastusmenoja ja on pitänyt yrittää olla joukkueen paras. Ja sitten ei ole paikat kestäneet tätä yltiöpäistä urheilurehkimistä. Voi voi kun ei tullutkaan maailmantähteä pullamössöstä, muuten olis tullut mutta kun meni olkapää, jalka, polvi, niska jne.

Osa on vielä tollottanut Kauniita ja Rohkeita iltakaudet ja imenyt siitä parisuhdevinkkinsä, luulevqat että botoksi, kynsilakka, korkokengät ja seksilelut ovat parisuhteen perusta.

• lk2j

Kyllä se 80-luvulla (= nyt 23-32-v) - syntyneiden ikäluokka on ennemminkin sitä pullamössösukupolvea kuin 70-luvulla syntyneet (= nyt 33-42 v).

Ei 70-luvulla ollut kuin 2-3 TV-kanavaa, ei ollut välttämättä omia huoneita, tietokoneita ei ollut vielä keksittykään lapsuudessa, ei ollut kännyköitä. Tosin ei ollut ylipainoakaan ja melkein jokainen harrasti jotakin urheilua. Ulkomaille matkustelukaan ei ollut läheskään kaikkien ulottuvilla.

• No huh huh

70-luvulla syntyneiden vanhemmat kanniskelivat kiloja painavia juppimotoroloita edes takas ja leikkivät finanssineroja samalla kun syöksivät tämän maan velkakierteeseen ja lamaan tuhlaamalla ylettömästi.

Nyt näiden huuhaavanhempien lapsukaiset jotka jouluna saivat ihan kaiken ja lapsena harrastivat itsenä puhki ovat siinä vaiheessa kun on leikitty kotia sen verran ettei enää oikein huvita.

Miehet ramppaa Virossa halvan viinan ja vitun perässä ja naiset bodypumppingissä, lapsia otetaan huostaan enemmän kuin koskaan ennen. Johtuiskohan siitä että näillä elintason pilaamilla pikkuenkeleillä on elämässä ensimmäistä kertaa hankaluuksia?

Ja sitten vielä ihmetellään, miksi lasten huostaanotot ovat kasvaneet niin roimasti? meillä on kasvattamassa sukupolvi, jolla ei ole päässä muuta kuin hiuslakkaa.

• huuuuhaaa
        No huh huh kirjoitti:

70-luvulla syntyneiden vanhemmat kanniskelivat kiloja painavia juppimotoroloita edes takas ja leikkivät finanssineroja samalla kun syöksivät tämän maan velkakierteeseen ja lamaan tuhlaamalla ylettömästi.

Nyt näiden huuhaavanhempien lapsukaiset jotka jouluna saivat ihan kaiken ja lapsena harrastivat itsenä puhki ovat siinä vaiheessa kun on leikitty kotia sen verran ettei enää oikein huvita.

Miehet ramppaa Virossa halvan viinan ja vitun perässä ja naiset bodypumppingissä, lapsia otetaan huostaan enemmän kuin koskaan ennen. Johtuiskohan siitä että näillä elintason pilaamilla pikkuenkeleillä on elämässä ensimmäistä kertaa hankaluuksia?

Ja sitten vielä ihmetellään, miksi lasten huostaanotot ovat kasvaneet niin roimasti? meillä on kasvattamassa sukupolvi, jolla ei ole päässä muuta kuin hiuslakkaa.

Äläpä yleistä sinun mielipidettä vai oletko itse sitä syntyluokkaa?Pitää kait pohja olla syytteille vai tekikö sinun vanhemmat näin?En usko olevani huuhaavanhempi joten sinä puhut itsestäs?

• papalle luettavaa

http://fi.wikipedia.org/wiki/X-sukupolvi

X-sukupolvi on sana, jonka tarkoitus on kuvata 1980-luvulla nuoruuttaan elänyttä ja 1980- ja 1990-luvuilla aikuistunutta sukupolvea[1]. Käsite on peräisin kanadalaisen kirjailijan Douglas Couplandin kirjasta Tuntematon sukupolvi (Generation X: Tales for an Accelerated Culture).

X-sukupolveen kuuluvat vuosina 1964–1979 syntyneet ikäluokat, eli ne ikäluokat, joiden opiskeluihin tai työelämään astuminen osuu 1990-luvun vaihteeseen osuneeseen lamaan. Sukupolven yhteisiä suuria kokemuksia olivat Neuvostoliiton romahtaminen, Berliinin muurin murtuminen, Yhdysvaltojen nousu maailman ainoaksi supervallaksi, 1990-luvun lama ja massatyöttömyys sekä globalisaatio. Monia X-sukupolven edustajia yhdistää lapsuudessa tai nuoruudessa koettu vanhempien avioero[1].

Suhteellisen turvatun lapsuuden ja nuoruuden jälkeen X-sukupolvi on kohdannut jatkuvia vaikeuksia; he astuivat työelämään vaiheessa, jossa työttömyys pysyi vuosikausia 15–20 % tasolla ja jolloin pätkätyöt, tilapäistyöt ja epätyypilliset työsuhteet yleistyivät ja perinteiset vakituiset ja pysyvät työsuhteet pitkälti harvinaistuivat. X-sukupolven elämää on myös leimannut työpaikkojen ja tuotannon häviäminen halpojen työvoimakustannusten maihin, kohoavat asumiskustannukset joita inflaatio ei enää tasoita, sekä tuloerokuilun leveneminen.lähde?

Siinä missä suuria ikäluokkia on sanottu viimeiseksi moderniksi sukupolveksi, joiden elämää on leimannut jatkuva optimismi ja kehitysusko, X-sukupolvea on pidetty ensimmäisenä postmodernina sukupolvena, jonka elämää leimaa pessimismi ja epäluottamus tulevaisuuteen[1]. 1990-luvulla monia rock-yhtyeitä jopa leimattiin X-sukupolven edustajiksi ja muun muassa Nirvana-yhtyeen keulahahmoa Kurt Cobainia pidettiin sen äänitorvena.
      Sisällysluettelo

1 X-sukupolvi Suomessa
      2 Aiheesta populaarikulttuurissa
      3 Katso myös
      4 Viitteet

X-sukupolvi Suomessa

X-sukupolven suomalaisena pamflettina pidetään usein Osku Pajamäen kirjoittamaa kirjaa Ahne sukupolvi - Suurten ikäluokkien perintö, jossa hän peilaa X-sukupolven elämää suurten ikäluokkien elämään.

Vuorineuvos ja telakanjohtaja Martin Saarikangas kutsui vuonna 1993 Suomessa X-sukupolvea myös "pullamössösukupolveksi". Suurten ikäluokkien mielestä käsite kuvaa, kuinka nuoriso elää helppoa elämää ja syö pullamössöä. Suurten ikäluokkien mielestä pullamössösukupolvi saa kaiken hyvän valmiina. He vaativat hyvää, mutta eivät ole itse valmiita tekemään asioiden hyväksi mitään. Pullamössösukupolvi on myös uusavuton joidenkin vanhempien ikäluokkien edustajien mielestä.

Kirjailija Mika Wickström kertoo saaneensa vaikutteita Sukupolvi X -romaanilleen muun muassa Generation X -yhtyeestä, jonka keulakuvana tunnettiin 1980-luvulla Billy Idol.

• suuret huuhaaikäluok

Suuret ikäluokat leikkivät nykyään ikinuorta ja ramppaavat etelän lämmössä. sama sukupolvi on myös puhdistanut kansallisomaisuuden itselleen, jota sitten matkoilla kulutetaan, etti vaan lapsille jää mitään.

Ennen oli isovanhempia, jotka auttoivat omia lapsiaan, nykyään on vaan näitä itsekkäästi nauttivia suuriin ikäluokkiin kuuluvia ikiteinejä, jotka eivät nuoria auta, eivät taloudellisesti eivätkä ajallisesti.

Niinkö luulette, että kun vanhenette, tulemme teitä katsomaan vanhainkotiin? Ettehän tekään auttaneet meitä kun sitä pyysimme.

• luat käyttää omaa
        suuret huuhaaikäluok kirjoitti:

Suuret ikäluokat leikkivät nykyään ikinuorta ja ramppaavat etelän lämmössä. sama sukupolvi on myös puhdistanut kansallisomaisuuden itselleen, jota sitten matkoilla kulutetaan, etti vaan lapsille jää mitään.

Ennen oli isovanhempia, jotka auttoivat omia lapsiaan, nykyään on vaan näitä itsekkäästi nauttivia suuriin ikäluokkiin kuuluvia ikiteinejä, jotka eivät nuoria auta, eivät taloudellisesti eivätkä ajallisesti.

Niinkö luulette, että kun vanhenette, tulemme teitä katsomaan vanhainkotiin? Ettehän tekään auttaneet meitä kun sitä pyysimme.

http://puheenvuoro.uusisuomi.fi/sites/default/files/imagecache/biggest/domain-10683/kuvat/ikarakenne.png

Vanhuksia riittää.

• vad har hänt?
    • vbfdggh

Jollain on menny vähän Motorolat sekaisin ja vuodet.

-70 luvulla EI todellakaan ollut mitään moroloja saatika isoja niitä.

Siellä huutelee selvästi joku x-y-z-sukupolven edustaja

• rautalankaaaa

voi kun motorolat tuli 80-luvulla jolloin näiden 70-lukulaisten lapset olivat hyvässä teini-iässä

eiköhän ne juppiiskät ja äibät niitä ekoja raahanneet mukanaan

pitääkö tässä vielä selittää kaikki rautalangasta, kun eihän sitä älliäkään ole

ei auta kielikurssit eikä pullamössö

• hjaloooooo
        rautalankaaaa kirjoitti:

voi kun motorolat tuli 80-luvulla jolloin näiden 70-lukulaisten lapset olivat hyvässä teini-iässä

eiköhän ne juppiiskät ja äibät niitä ekoja raahanneet mukanaan

pitääkö tässä vielä selittää kaikki rautalangasta, kun eihän sitä älliäkään ole

ei auta kielikurssit eikä pullamössö

70-luvun lapset...........................80-luvun teinit------------------

• ::::::::::::::::::::
      • Mamma joraa pappa

• MINÄ minä MINÄ
        Mamma joraa pappa kirjoitti:

http://eok.fi/eok/index.php?option=com_content&task=view&id=427&Itemid=65

Lapsiperheet voivat huonosti, koska vanhemmat ovat ikiteinejä. miten tällaiset lapselliset narsistiset pennut voisivat kasvattaa terveitä lapsia, kun koko aika menee oman itsekkään egon ylläpitämiseen?

Mitä nuorena oppii sen vanhana taitaa.

jos on oppinut olemaan täysin itsekäs niin mitä sitä muutakaan osaa

• Beauty nad the...

Aika moni näistä ottaa elämänmallinsa Cosmopolitanista, ja ulkomaille ostoksille, ihan niinkunin lehtessäkin on.

• Vai niin

Ja pöh.

Itse olen syntynyt 70 luvulla, perheessä jossa vanhemmat raatoi duunareina ja eli kunnon kansalaisina.
        Meidät lapset pidettiin kurissa ja itse TIENASIMME viikkorahamme tekemällä kotitöitä.
        Näillä omilla rahoillamme saimme harrastaa, eipä ne riittäneet kuin vähäisiin harrstuskertoihin kuussa. Opimme että raha ei kasvanut puussa.

yt teen työtä ja elätän aikuisena sekä itseni että perheeni.
        Mies on syntynyt eri vuosikymmenellä , kun on minua vanhempi, hänen sukupolkvensa ei ole tottunut itse elantoaan tienaamaan kuten minä..heille kaiken maksoivat vanhemmat ja isovanhemmat.

• Voi äly näitä
        Vai niin kirjoitti:

Ja pöh.

Itse olen syntynyt 70 luvulla, perheessä jossa vanhemmat raatoi duunareina ja eli kunnon kansalaisina.
        Meidät lapset pidettiin kurissa ja itse TIENASIMME viikkorahamme tekemällä kotitöitä.
        Näillä omilla rahoillamme saimme harrastaa, eipä ne riittäneet kuin vähäisiin harrstuskertoihin kuussa. Opimme että raha ei kasvanut puussa.

yt teen työtä ja elätän aikuisena sekä itseni että perheeni.
        Mies on syntynyt eri vuosikymmenellä , kun on minua vanhempi, hänen sukupolkvensa ei ole tottunut itse elantoaan tienaamaan kuten minä..heille kaiken maksoivat vanhemmat ja isovanhemmat.

Tienasit kotitöillä? Minä tienasin oikeilla töillä enkä ruinunnut kotitöistä rahaa, ne tehtiin avuksi vanhemmille ilman palkkaa. Täs taas nähtiin miten hemmotellut kakarat luulee kotitöitä työksi.

• töttörööttis
        Voi äly näitä kirjoitti:

Tienasit kotitöillä? Minä tienasin oikeilla töillä enkä ruinunnut kotitöistä rahaa, ne tehtiin avuksi vanhemmille ilman palkkaa. Täs taas nähtiin miten hemmotellut kakarat luulee kotitöitä työksi.

Niin no minkähän ikäisistä lapsista voisi olla kyse? Jos olit 10v., tuskin teit ns. oikeita töitä. Viikkorahaa saattoi saada 5 markkaa ja sillä sitten innosta tutisten ostettiin jotain. Tosin moni laittoi säästöpossuun, silloinhan vielä säästämisen opettaminen oli tärkeää. Terveisin Entinen Kultapossukerholainen

Ps. niin, 15v. ikäisenä mentiin oikeisiin töihin ja sittenhän viikkorahat loppuikin kun tienasi jo itse.

• avaimet kaulassa

Hahhah! :-D Melkoisia sekopäitä taas liikenteessä...

• Todella hämmästynyt

Hyvähän se on aina syyttää vanhempiaan kaikesta, mutta olisko jo aika ottaa se oma järki käyttöön ja miettiä, miten vanhempanne sen elaltksen ja koulutuksen teille antoi, mitä aiotte omille lapsillenne antaa.

Kyllä se vaan niin oli että monen vanhemmat tekivät todella kuusipäiväisen työviikon ja sen lisäksi kotityöt, eipä siinä juuri harrastettu.
      On hyvin ikävää nähdä sen aiheuttaneen, että vanhemmat antoivat eille senkin mitä eivät olleet ikinä itse saaneet, kouluttaakseen teidät paremmin palkatuiksi työntekijiksi.

Onko todella nyt niin, että kiittämättämyys on avanhempien palkka ja nähdä vielä kuinka laitatte elämänne täysin renttaliksi, eroatte, juopottelette, käytätte huumeita ja ruoskitte lapsenne ja hylkäätte heidät.

Onko mikään päivä tullut mieleen, mihin lapsenne joutuvat koulukäymättöminä ja unohdettuina ihmisinä, kun itse vietätte sitä ikuista nuoruutta vaihtaen kumppaneita. Hukkaatte kaiken lapsiltanne.

• avaimet kaulassa

No jaa, ketäköhän asiasta sitten pitäisi loppujenlopuksi syyttää jos meidän kasvatuksemme on muka todella niin retuperällä? ;-)

Noin niinkuin muuten, suhteellisen harhaiset käsitykset näyttää olevan 70-luvulla syntyneiden lapsuudesta koko "eläkeläiskerholla" tässä ketjussa. On tainneet sitten juuri näiden kirjoittajien perheissä olla juuri kuvailtu meininki kun ei kerran muusta tiedä. Olisiko sitten ehkä kannattanut tehdä jotenkin toisin kun noin kiukuttaa?

Mutta älkää olko yhtään huolissanne sen puolesta, lapsia ei ole eikä tule yhä useammille. Kun katsos pitäisi olla ensin se turvattu taloudellinen tilanne ja vakityö jotta pystyisi lapsista huolehtimaan. No sehän ei tule enää onnistumaan, pelkkää osa-aikaista, vuokratyöpaikkaa, määräaikaista, pätkää hyvin monille, tai sitten työttömyyttä ja ilmaista työtä. Ja neljänkympin lähestyessä pitää ruveta jo miettimään ajan ja terveyden riittävyyttä ja riskejä jos vaikka siihen mennessä duuniasiat saisikin järjestykseen.

• ----

Kaikempa saanut,olen ollut töissä 24 vuotta,eläke rupesi kertymään vasta 23 vuotiaana.Kaikempa olen tienannut itse autokortista alkaen.Kieltämättä töitä on tullut tehtyä liikaa nuorempana.Kyllä tuota vapaa aikaa tänä päivänä kaipaa ei tule ylitöitä tehtyä.Nuorille sen verran,kannattaa opetella ruumiillisen työnkin teko.Ei jokaiselle mahda olla johtajan paikkoja eikä tietokoneen korpullakaan maha täyty.Itse hankittu raha on parempaa kuin peritty tai kerjätty.Ikävä kyllä selkä,yms.on mennyt töitä tehdessä.Taisi tämä ns.vapaa kasvatus tulla käytäntöön -80 lopulla,miten paljon se asia vaikutti liittoihin.Kannattaisi muistella sen ajan lasten, miten lietsoivat eripuraa vanhempien välille?No olen väärä ihminen arvostelemaan asioista,kun en ole vielä kerennyt itseäni härnännyt puolisolla enkä lapsilla.Oisko kun on sinut itsensä kanssa niin näyttää ikinuorelta.Ja kaikille terveisiä."Tee toisille siten,kun haluat toisten tekevän sinulle".

• Syy yhteiskunnassa

Ei ne kestä minkään muunkaan sukupolven liitot, koska ihmisten ei ole enää pakko pysyä yhdessä oli perhe-elämä kuinka kaoottista hyvänsä.

Ihan turhaa syyllistää jotain sukupolvea, yhteiskunnan murros ja kaikki mitä siihen liittyy on vaan ihan liikaa ihmisille, missään ei ole enää sitä turvallista satamaa, mihin päänsä kallistaa, vaan aina pitää vaan suorittaa ja jaksaa.

• Naljailu ja riitely

Niin suorittaa, jaksaa ja kilpailla kaikessa.
      Ei ole oikein ihmisä kohtaan yrittäjien taholta tuhota koko suomalainen yhteiskunta noilla vaatimuksilla, joilla yksi ottaa voiton.

Kaikesta on tehty liian kallista, joillekin maksetaan ihan hirveita palkkioita. Ne ovat aivan kohtuuttomia, sillä jokaisella on smanmittainen vuorokausi.
      Kukaan pomo ei tee yrityksestä yksin tuottavaa laitosta, kyllä ne työntekijät sen tekevät. Kukaan ei yksin myy tuotteita ulkomaille.

Joten aivan kotuutonta jostakin myymmistä maksaa jokin bonus prosenttiosuuksina.

Etenkin pörssifimojen kohfalla, talouden syklit muuttavat kursseja, tämä ylin pomo ei todellakaan tee yhtään mitään.

Yritykset voisivat paljon paremmin jos jaokaiselle maksettaisiin vain kuukausipalkka, sellainen että sillä elää. Yhtiön tuotosta jätettäisiin aina osa pahojen päivien varalle, eikä jjaettaisi osakkieden omistajille, kyllä heidänkin pitöisi järkiintyä.

Kaikki turha mainostaminen pois. Firma puhuu itsestään paljon paremmin sillä, että sitä voidaan arvostaa.

Julkisen talouden puolella, tarkistetaan turhat pois, mutta turvtaan paremmin, lasten, vanhyústen ja koulutuksen tarpeet.
      Kulttuuripuolella pitää tulla alaspäin ja katsotaan tarkkaan tarvitemusperusteet.
      Nytkin on vaalit tulossa, puolueet ovat toreilla ja turuilla jakamassa, kuka puurioa, kuka makkaraa, kuka karkkeja.

Näitä mitään ei ole tarve jakaa.
      Jotenkin hallinto ei toimi, kun puolueet koko ajan riitelevät ja nalkuttavat toisilleen kuin vähä-älyiset.
      Tarpeempaan on se, että jokaiseen tehtävään valitaan henkilö, joka on asiantuntija.

Nytkin olisi kaikilla ehkailla oltava vähintäänkin kansantouden opinnoista todistus ja mieluimmin ainakin ammattikorkekoulutasoinen vähintään, sitten on tarvetta juristeista, ekonomeista, lääkäreistä, sairaanhoitajista, sosiitityöntekijöistä ja eri ammattikunnista, jotka ymmärtävät tarpeet erilaisiin kohteisiin.

Ei valtuustoihin ja eduskuntaan tarvita kylähulluja ja saarnaajia. Tarvitaan tietoa ja taitoa.

Järkipeli kaiken hoitoon, eikä jatkuva naljailu ja riitely.

• En mä ainakaan ole saanut. Meillä oli aina rahasta tiukkaa, hyvä kun ruokaa sai. Turhaa yleistystä.

• "70-luvulla syntyneiden liitot eivät kestä,"

-Olen sitten ilmeisesti poikkeus joka vahvistaa säännön! ;)

• nbbbbvb

jollakin on näköjään jotain vastaan 70-luvulla syntyneitä...:) . Itse ole syntynyt tasan vuonna -70 ja kyllä omat lapset nauraa ja ihmettelee kuinka "alkeellista" elämää minun kotona elettiin.

En jaksa enenmpää alkaa kirjoittamaan mutta pullamössöily oli siitä elämästä kyllä kaukana...

Hyvää syksyä kaikille :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3095
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2865
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2105
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1565
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1328
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1250
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe