Olen käyttänyt tähän asti rintsikkakokoa 75a, kunnes näin sovituskopissa mittataulukon jossa kerrottiin miten rinnankoko lasketaan. Ajattelin tarkistaa että mikä se on No, mittasin siis rinnan alta, ja se oli 67,5!!Eli oon käyttäny pari vuotta väärän kokosia. Yhdet 70a kokoiset ensirintsikat mulla oli jäljellä ja kokeilin niitä nyt ja ne on liian pienet (eivät mene ``ylös saakka ja rinta tulee pois sieltä``). Nämä 75a kokoset on ollut sopivan tuntusia, mut oudoksuttaa silti käyttää niitä jos kerran mitta rinnan alata on 67,5!!! Kummastuttaa tämä näin, että pitääkö mun käyttää sitten kokoa 75a, jos kerran muutakaan ei voi!!! En ymmärrä tätä juttua. Ja kun mittasin rintsikoitten kanssa rintojen päältä oli se 81, eli koon olisi oltava 70a.... !!?? Osaako joku neuvoa, onko tässä joku juttu... siis olisko jotain välimuotorintsikoita ja millaiset oudoille tapauksille =)
Välimuotorintsikoita oudoille tapauksille!!??
9
1455
Vastaukset
- laihatyttö
Lisyksenä tähän että pienenä (8tai9v)kun olin joissain tutkimuksissa todettiin että mulla on poikkeavan muotoinen rintakehä....Eli jos se vaikuttaa jotenkin...enmpä tiiä en,ihmettelempä vaan, oonkohan ainut jol ei ole rintakokoa ollenkaan :)
- karpal0
Itse olin just tulossa kirjoittamaan tänne viestiä samasta aiheesta :D
Mietin vaan että onkohan eri merkkien välillä kokoeroja. Itellä ainakin tuntuu toisinaan että A-kuppi on sopiva (Kapp Ahlin liiveistä varsinkin) mutta esim lindexiltä ostettaessa liian isot.
Yleensä myös topatut tuntuu vielä enemmän liian isoilta.
Kummallista. Mutta hei, kohtalotovereita siis on (: - Dragonella
karpal0 kirjoitti:
Itse olin just tulossa kirjoittamaan tänne viestiä samasta aiheesta :D
Mietin vaan että onkohan eri merkkien välillä kokoeroja. Itellä ainakin tuntuu toisinaan että A-kuppi on sopiva (Kapp Ahlin liiveistä varsinkin) mutta esim lindexiltä ostettaessa liian isot.
Yleensä myös topatut tuntuu vielä enemmän liian isoilta.
Kummallista. Mutta hei, kohtalotovereita siis on (:että merkeistä ja valmistusmaasta johtuen liivit voivat olla erikokoisia vaikka merkitty samankokoisiksi.
Suosittelen kuitenkin käyttämään niitä, mitkä tuntuvat hyvältä päältä. Ei sillä kokomerkinnällä väliä, vaan omalla hyvällä ololla.
- Eevuska
Kokoeroja voi eri merkkien välillä olla, mut mun mielestä sun kannattaa käyttää sellasia liivejä mitkä tuntuvat susta parhaimmileta. Jos mittataulukko sanoo sulle kooksi A70 mut A75 tuntuu susta hyvältä niin käytä sitten niitä! Tärkeintä on kuitenkin et ne istuu sun päälle, ei oo liian pienet eikä liian suuret ja et tunne oloosi ahdistavaksi! Mullakin on tällä hetkellä parit eri koot jotka on erimerkkisiä ja kummatkin tuntuu hyviltä joten ei sillä niin väliä! Muista et mittataulukotkin voi erehtyä joskus!
- figura
Tiesitkö, että rintaliiveissä peräkkäiset koot vastaavat toisiaan? Eli 75A:n ja 70B:n kuppikoko ovat kokolailla samat. Suosittelisin sinulle, että koikeilet myös tuota 70B:tä, vaikka se ehkä isolta kuulostaakin.
- -uni-
siis kuppihan ei ole samankokoinen siis 70a ja 75a ei ole saman kokoinen vaan 75a ja 70b kuppi on saman kokoinen. Elikkä osta ihmeessä 70b!!! tais olla sekavakin selitys =D
- laihatyttö
Se 70b on tosiaan kokoni!!Sovitin vaatekaupassa niitä ja ovat juuri sopivia( ei ainakaan ole löysä)... Kiva kun tietää oikean kokonsa viimein. Luulin että on pakko olla A kuppi kun olen niin laiha :)! mutta hyvä näin. Ja tosiaan tosta mittaustuloksesta ei näköjään saa luotettavaa tietoo....
- meitsi
Eihän niistä ikinä tiedä sovittamatta... Mun koko on yleensä 80A mutta mallista riippuen se voi olla 75-85 ja kuppikoko AA-B. Aika hyvin osaan jo arvioida mallin perusteella pitäisikö ottaa normaalia isompaa vai pienempää kokoa mutta joskus joutuu sovittamaan tosi montaa kokoa. Niin ja joskus on kummallista kun pienempi olisi liian pieni mutta seuraava koko on jo aivan liian suuri...
Koskakohan Suomeen asti rantautuvat puolikkaat koot vai onkohan täällä liian vähän kysyntää? Ehkä vain olen liian tarkka rintsikoitteni koosta, käyttäähän tutkimusten mukaan suurin osa suomalaisista naisista vääränkokoisia liivejä! ;)
Lindexin liivien kupit ovat minunkin mielestäni isommat kuin muilla merkeillä.
Sitä en kyllä ymmärrä kun monet väittävät kivenkovaan että heidän kokonsa on joku yksi tietty ja kieltäytyvät koittamasta rinnakkaiskokoja. Osaako joku kertoa mistä se johtuu? Erään tuttuni koko on (kuulemma) 70DD, sanoo ettei mistään löydä siitä koosta liivejä mitkä sopisivat mutta kieltäytyy sovittamasta muita kokoja!- meitsi
Sain sen tutun mikä väitti olevansa 70DD mittaamaan itsensä ja tulos oli 85B. Että ei ihme jos ei ikinä löytänyt sopivia rintsikoita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389