Ylityö

Pekkasdsadsadasd

Tällästä kyselisin, elikkäs: minulla on työsopimus johon merkattu 35h/vko ja olen vakituinen no teinpä tuossa työkaverin vkl tunnit, koska hän ei pystynyt niitä menojen vuoksi tekemään ja asia oli ok kun soitettiin pomolle ja kysyttiin voidaanko ne esim siirtää minulle. Elikkäs kuuluuko minulle noista yli 40 viikkotunnin jälkeisistä tunneista ylityö korvausta?

4

156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pomopomopomo

      Näillä tiedoilla hieman vaikea sanoa..

      Esim. omissa töissä se menisi niin että kaveri tekis ne tunnit takas.

      Eihän työkaverit voi keskenään sopia että hei nyt pistetään rahoiksi ole sinä seuraava vkl. pois voin tehdä ne överinä..
      Meilläkin voi sopia keskenään vaihtoja kysymättä pomolta.
      Kaveri muuten tekee seuraavan viikonlopun minulle eikä se hetkauta kummankaan palkkaa yhtään. Teen sille sitten kun se tarvii vapaata takas.
      Ois muuten hieno homma,jos noi vois överinä tehä,, mut jos pomo on ekaksi toiselle myöntänyt vapaan ja tarvitaan siihen joku ylitöinä tekemään niin sehän on sitten selvä.

      Jos ylitöinä maksetaan niin toki kuuluu saada korvaus kaikesta yli menevästä.

      Osa menee varmaan lisätöinä eli yksinkertainen palkka osa 50% korotuksella, mutta ei ole tuntimääriä eikä mikä ala mahdoton tietää.

    • ~c

      Riippuu tasoittumisjaksosta, millä aikavälillä viikkotyötuntien pitää tasoittua. Eikö tuon ylityökorvausasian olisi voinut pomolta samalla kysyä, kun kysyitte, onko ok että teet työkaverin vuoron?

    • 12312ww

      Myöhään vastaan, mutta kerronpa kuitenkin. Ylityö lähtee aina työnantajan aloitteesta. Toki voit itse kysyä ylitöitä ja työnantaja sanoo kyllä jolloin saat ylitöinä.

      Tuo sinun tapauksesi on vain toisen henkilön tuuraamista. Teit kaverisi tunnit jolloin hänen tulisi maksaa fyrkat omasta palkastaan sinulle.

      Meilläkin on näitä tuurauksia tehty ja työkaveri pulittanut rahat tuuraajalle eikä mitään ylitöitä ole maksettu.

    • 33

      Yleensä tuo hoituu niin, että työkaverisi tekee sinulle saman määrän tunteja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4153
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3744
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2598
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1737
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1595
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1501
    Aihe