Naiset tungette profiileihinne liikaa tietoa. Ei ole enää mitään kysyttävää kun kaikki tulee selville profiilistanne. Less is more...Jättäkää jotain epäselvääkin.
Toinen juttu että profiilien naiset vaikuttavat liian täydellisiltä. Ei normiälyllä varustettu mies edes viitsi ottaa yhteyttä, kun profiilin perusteella näkee jo etukäteen että yli-ihminen hakee toista ylli-ihmistä. Vaikka profiilissa sanotaankin että hakee ihan tavallista miestä. Vai onko tällä tarkoituskin karkoittaa kaikki normaalimiehet pois tekemällä niin kova profiili, mihin normaali mies ei edes ota yhteyttä?
Myös tietty argessiivisuus paistaa monesta profiilista.
Huomio naisten profiileista...
31
705
Vastaukset
- !!?
Ei koko elämänkertaa tartte runoilla, mutta sitten on niitä, joilla lukee vain
"otappa selvää". Melkoista lypsämistä sanoisin. Juuri näitä ota selvää tai kysy niin kerron tyyppejä ei kiinnosta edes lähestyä. Liian suuri todennäköisyys, että ei ole mitään puhuttavaa. Parempi, kun on sopivasti juttua. Liian pitkiin teksteihin en ole törmännyt. Noohin, joista saa puolessa välissä kuvan, että ei sovi kylläkin.
- Jaajaajaaa
Kannattaisi ehkä tähdätä niihin oman tasoisiin naisiin? Et kai kuvitellut, että olet itse kaikkien naisten unelmamies? Siellä tosiaan on niitä sinuakin tasokkaampia naisia.
Voin kyllä sanoa, että eipä läheskään kaikkien naisten profiilit ole hyvin tehtyjä tai edes paljon tietoa sisältäviä. Aika monta "ota selvää jos kiinnostaa" -profiilia on tullut vastaan. Enpä ole ottanut yhteyttä, kun profiilissa ei ollut mitään mistä kiinnostuisi.- ap
Mistä mies tietää oman tasonsa?
Mä en todellakaan tiedä, että minkä tasoinen nainen mulle kuuluisi? - Aika helppoa on
ap kirjoitti:
Mistä mies tietää oman tasonsa?
Mä en todellakaan tiedä, että minkä tasoinen nainen mulle kuuluisi?Kyllähän sen nyt osaa vuosien saatossa aika hyvin hahmottaa. Jos et ole se kylän komein ja halutuin kundi, niin tuskinpa ne mallimisut ja kylän kaunottaret ovat tasoasi.
Jos taas seuraa riittää aina kun ulos lähdet ja naiset tulevat aktiivisesti iskemään, niin luultavasti olet keskivertoa halutumpaa seuraa.
Jos et koskaan ole päässyt edes treffeille asti, niin et varmaankaan ole haluttua seuraa nettitreffeilläkään.
Suurin osa tyypeistä on keskivertoja. Sitten on ihan onnettomia tapauksia ja pieni osa niitä joista oikein kilpaillaan. Keskiverto harvemmin nappaa sitä joka kuuluu niihin halutuimpiin.
Miehet ja naiset myös arvostavat eri asioita. Siinä missä esim. korkea koulutus on monille naisille miehen tasoa nostava juttu, miehille naisen koulutus on melko yhdentekevä, eikä nosta naisen tasoa läheskään yhtä paljon. Sen sijaan naisen ulkonäkö tai nuorehko ikä ovat kovaa valuuttaa miesten keskuudessa. - M47-Roadrunner
> Enpä ole ottanut yhteyttä, kun profiilissa ei ollut mitään mistä kiinnostuisi.
Ja olet jättänyt ottamatta yhteyttä kun he eivät ole yhtä tasokkaita kuin sinä?
Joo, näin perusmiehen näkökulmasta juuri tälläinen "tasokkuus"-ongelma pilaa koko nettideittailun tarkoituksen. Mutta... koittakaa pärjätä sillä :)
Olen ihan eri mieltä aloittajan kanssa. Ehkä naisten ei tarvitse panostaa profiileihinsa, kun yhteydenottoja tulee muutenkin. Mutta keltä niitä sitten tulee? Tyhjästä profiilista kiinostuu vain tyhjä mies, jolle riittää, kun vaan olis joku nainen.
Jokin valmis tekstipohja tai muutaman sanan profiili saa aikaan vain sellaisen fiiliksen, että nainen ei tiedä mitä haluaa tai viitsi nähdä vaivaa löytääkseen oikean miehen - mikä tahansa kaksilahkeinen kelpaa. Yhteyttä ottaakseni tarvitsen sellaisen tunteen, että tässä voisi olla naiseni. Ei liian täydellinen, ei naispuolinen versio minusta, mutta yhteistä pitää kuitenkin olla enemmän kuin eroavuuksia.- kttrtyrtxyjx
"Tyhjästä profiilista kiinostuu vain tyhjä mies, jolle riittää, kun vaan olis joku nainen. "
Eiks tämä ole ollut se lähtökohta ennen internettiä?
Nyt karsitaan kaikki vähänkin sopivat pois vaatimallla liikaa. No tämäkin on niiiiiiin kulunut aihe, joka on keskusteltu moneen kertaan. Eli naisen vaatimukset, kai toi nyt on sitä.
Ei kai nettideittailun tavoite ole keskustella profiilista. Tai edes se että on jotain mitä keskustella netissä. Eikös nettideittailun tavoite ole löytää kumppani?
- ap
Mulla on ollut profiili 3 viikkoa ja olen saanut 0 viestiä. Olen laittanut 5 naiselle pienen viestin, ihan asiallisen ja olen saanut takaisin 0 viestiä.
Tästä aloituksessa puhutaan. Sun voi olla naisena vaikea ymmärtää kun saat viestejä joista voit valita.
Aika vaikea siis sopia treffejä, kun ei saa mitään kontaktia keneenkään. En ihmettele että moni mies poistaa profiilinsa... - ap
ap kirjoitti:
Mulla on ollut profiili 3 viikkoa ja olen saanut 0 viestiä. Olen laittanut 5 naiselle pienen viestin, ihan asiallisen ja olen saanut takaisin 0 viestiä.
Tästä aloituksessa puhutaan. Sun voi olla naisena vaikea ymmärtää kun saat viestejä joista voit valita.
Aika vaikea siis sopia treffejä, kun ei saa mitään kontaktia keneenkään. En ihmettele että moni mies poistaa profiilinsa...Ja osalle naisista en ole laittanut viestiä ollenkaan, koska heillä tuntuu olevan elämä täynnä jo kaikkea. Liian täydellisiä naisia.
- Pian profiiliton
ap kirjoitti:
Aika vaikea siis sopia treffejä, kun ei saa mitään kontaktia keneenkään. En ihmettele että moni mies poistaa profiilinsa...Olen nainen ja vastaan lähes jokaiseen viestiin lukuunottamatta todella törkeitä viestejä.
Viestittely tyssää kuitenkin nopeasti, jos siinä ei ole mitään vastavuoroisuutta eli jos mies ei millään tavalla osoita olevansa kiinnostunut juuri minusta ja huomioivansa, mitä hänelle kirjoitan.
Tai jos mies vastaa minun tekemään kysymykseen, mutta ei kirjoita mitään muuta. Odotan myös mieheltä aktiviisuutta. Aktiivisuutta ei ole se, että vastaa kysymykseen ja odottaa, että nainen vie keskustelua yksin. Jos miehen vastaukset ovat tuota tasoa, hän on todennäköisesti kasvotustenkin passiivinen ja itsekeskeinen. - Alreadyseen
Pian profiiliton kirjoitti:
Olen nainen ja vastaan lähes jokaiseen viestiin lukuunottamatta todella törkeitä viestejä.
Viestittely tyssää kuitenkin nopeasti, jos siinä ei ole mitään vastavuoroisuutta eli jos mies ei millään tavalla osoita olevansa kiinnostunut juuri minusta ja huomioivansa, mitä hänelle kirjoitan.
Tai jos mies vastaa minun tekemään kysymykseen, mutta ei kirjoita mitään muuta. Odotan myös mieheltä aktiviisuutta. Aktiivisuutta ei ole se, että vastaa kysymykseen ja odottaa, että nainen vie keskustelua yksin. Jos miehen vastaukset ovat tuota tasoa, hän on todennäköisesti kasvotustenkin passiivinen ja itsekeskeinen.Tuo on kovin yleistä minunkin viestittelijöiden kohdalla.
Ensin ei profiilissa kerrota paljon mitään, sitten kirjoitetaan hyvin lakonisesti, ja kun pyytää heitä kertomaan itsestään lisää ja kysyy jotain erikseen, vastataan juuri siihen kysymykseen. Jos päästään niin pitkälle, että sovitaan tapaaminen, sen sopimisen ja tapaamisen välillä ei tapahdu enää senkään vertaa viestittelyä. Tavatessa ei katsota silmiin vaan katse harhailee jossain yläilmoissa. Aivan kuin se olisi hirveää piinaa ja kiire kotiin. Kuitenkin halutaan tavata toisenkin kerran.
Näitä on ollut useampia. En tajua.
- Pian profiiliton
Jos mies lähestyy minua viestillä, jossa lukee vaikkapa, että olen hyvinkääläinen mies, minulla on asunto ja työ, lapset ovat muuttaneet kotoa, kiinnostaako tutustua, ja samaisen miehen kuvattomassa profiilissa ei ole yhtään mitään tietoa, miksi kiinnostuisin?
Monesti yritän olla ennakkoluuloton ja vastata positiviisesti ja avoimesti tuollaisinkiin viesteihin. Koska mies ei kerro profiilissaan mitään mieltymyksistään eikä viestissään mitään siitä, miksi hän kiinnostui juuri minusta, kysyn useimmiten, että miksi hän päätti lähestyä minua. Ja vastaus on useimmiten, että sulla on ihan kiva profiili. Ja edelleenkään mies ei kerro mitään itsestään, eikä kysy mitään. Seuraavaksi minä kysyn häneltä jotain ja kerron itsestäni jonkun lyhyen asian. Mies ei kommentoi kertomaani ja vastaa suppeasti. Siinä vaiheessa sanon, että kiitos, mukavaa jatkoa sinulle.
Jos profiilissa ei ole yhtään mitään, eikä viestikään kerro mitään, miten voin kiinnostua? Tavoitteenani on löytää kumppani ja tapaan mielelläni melko pian, muutaman viestin jälkeen. Jos viesteissä ei kuitenkaan tieto vaihdu, eikä mies kysy minulta yhtään mitään, homma ei vaan etene.
Omaan profiilini olen yrittänyt kertoa joitain asioita itsestäni, mm. harrastukset ja kiinnostuksen kohteet sekä maininnut, mitä minusta olisi kiva tehdä miehen kanssa (esim. mennä kävelylle).
Monet miehet eivät kuitenkaan edes lue profiiliani (joka ei ole kovin pitkä ja jossa on kuva), vaan lähestyvät tuollaisella tyhjäsisältöisellä viestillä tyyliin moi, mitä kuuluu, haluutko tutustuu, täällä tavallinen mies, lähtökohdat eivät ole kovin hyvät. Erityisesti, jos mies ei lisäksi kysy minulta yhtään mitään.- 20+10
Olen monesti ihmetellyt samaa myös naisen puolelta, että yhteyttä kyllä otetaan, mutta ei kysytä mitään tai millään muulla tavalla aloiteta mitään keskustelua.
Eniten asia on ihmetyttänyt Cityn deitti.netin puolella, jossa minulla on yleensä ollut varsin pitkä ilmoitus, jossa olen kertonut itsestäni monenlaisia asioita, joten ilmoitus sisätää paljon asioita, joista voisi kysyä lisää tai joihin voisi muuten tarttua. Saan siellä naisilta kiitettävästi aina viestejä. Viestit ovat myöskin yleisesti ajateltuna erittäin hyviä siinä mielessä, että ne ovat myös melko pitkiä kuten omakin ilmoitukseni ja lisäksi niissä nainen yleensä kertoo itsestään monenlaisia asioita. Siitä huolimatta minua on ihmetyttänyt, että suurin osa näistä viesteistä keskittyy lähinnä itsestään kertomiseen (viitteitä toki välillä on minuun, etenkin jos toisesta jotain samaa löytyy) ja päättyy tyyliin "Jos kiinnostuit, niin ota yhteyttä." tms. Eli minulle tulee fiilis viestin luettuani, että ikään kuin olisin lukemassa toisen deitti-ilmoitusta ja vastaamassa siihen, koska joudun miettimään kaiken mistä vastausviestiini kirjoitan kun ei ole mitään selkeää asiaa, mistä ainakin kirjoittaisi. Ja samaten myös fiilis, että toinen on epäilevästi kokeilemassa kiinnostuisinko eikä viitsi enempiä keskusteluja aloittaa, vaikka toisaalta onkin kirjoittanut pitkästi ja myös viitaten minuun, joten viesti ei ihan copy-pastekaan ole. Mielestäni olisi siis tosiaankin hyvä, että aloitusviestissä kysyttäisiin jotain tai jotenkin muuten selvästi aloitettaisiin keskustelu jostain asiasta. Tuntuu hieman hassulta, että lähetetään avausviesti, pitkäkin, eikä se sisällä minkäänlaista varsinaista aloitusta keskusteluun. Itse pidän tärkeänä, että aloitan aina keskustelua tai kysyn jotain aloitusviestissäni, jotta toisella olisi helppo lähteä sen kautta vastaamaan minulle. - simppeliä :)
20+10 kirjoitti:
Olen monesti ihmetellyt samaa myös naisen puolelta, että yhteyttä kyllä otetaan, mutta ei kysytä mitään tai millään muulla tavalla aloiteta mitään keskustelua.
Eniten asia on ihmetyttänyt Cityn deitti.netin puolella, jossa minulla on yleensä ollut varsin pitkä ilmoitus, jossa olen kertonut itsestäni monenlaisia asioita, joten ilmoitus sisätää paljon asioita, joista voisi kysyä lisää tai joihin voisi muuten tarttua. Saan siellä naisilta kiitettävästi aina viestejä. Viestit ovat myöskin yleisesti ajateltuna erittäin hyviä siinä mielessä, että ne ovat myös melko pitkiä kuten omakin ilmoitukseni ja lisäksi niissä nainen yleensä kertoo itsestään monenlaisia asioita. Siitä huolimatta minua on ihmetyttänyt, että suurin osa näistä viesteistä keskittyy lähinnä itsestään kertomiseen (viitteitä toki välillä on minuun, etenkin jos toisesta jotain samaa löytyy) ja päättyy tyyliin "Jos kiinnostuit, niin ota yhteyttä." tms. Eli minulle tulee fiilis viestin luettuani, että ikään kuin olisin lukemassa toisen deitti-ilmoitusta ja vastaamassa siihen, koska joudun miettimään kaiken mistä vastausviestiini kirjoitan kun ei ole mitään selkeää asiaa, mistä ainakin kirjoittaisi. Ja samaten myös fiilis, että toinen on epäilevästi kokeilemassa kiinnostuisinko eikä viitsi enempiä keskusteluja aloittaa, vaikka toisaalta onkin kirjoittanut pitkästi ja myös viitaten minuun, joten viesti ei ihan copy-pastekaan ole. Mielestäni olisi siis tosiaankin hyvä, että aloitusviestissä kysyttäisiin jotain tai jotenkin muuten selvästi aloitettaisiin keskustelu jostain asiasta. Tuntuu hieman hassulta, että lähetetään avausviesti, pitkäkin, eikä se sisällä minkäänlaista varsinaista aloitusta keskusteluun. Itse pidän tärkeänä, että aloitan aina keskustelua tai kysyn jotain aloitusviestissäni, jotta toisella olisi helppo lähteä sen kautta vastaamaan minulle.Antoisaa keskustelua voi käydä myös täysin ilman kysymyksiä: kommentoiden toisen kertomuksia ja vastineeksi kertoa oman kokemuksensa asiasta siirtyen luontevasti johonkin läheiseen aiheeseen, josta toinen voi jälleen jatkaa.
Huomaathan, eihän tässäkään ketjussa ole juurikaan kysymyksiä. Vain kommentteja ja asian johdattelua alkuperäisestä toisiin. 20+10 kirjoitti:
Eniten asia on ihmetyttänyt Cityn deitti.netin puolella, jossa minulla on yleensä ollut varsin pitkä ilmoitus, jossa olen kertonut itsestäni monenlaisia asioita, joten ilmoitus sisätää paljon asioita, joista voisi kysyä lisää tai joihin voisi muuten tarttua. Saan siellä naisilta kiitettävästi aina viestejä. Viestit ovat myöskin yleisesti ajateltuna erittäin hyviä siinä mielessä, että ne ovat myös melko pitkiä kuten omakin ilmoitukseni ja lisäksi niissä nainen yleensä kertoo itsestään monenlaisia asioita. Siitä huolimatta minua on ihmetyttänyt, että suurin osa näistä viesteistä keskittyy lähinnä itsestään kertomiseen (viitteitä toki välillä on minuun, etenkin jos toisesta jotain samaa löytyy) ja päättyy tyyliin "Jos kiinnostuit, niin ota yhteyttä." tms. Eli minulle tulee fiilis viestin luettuani, että ikään kuin olisin lukemassa toisen deitti-ilmoitusta ja vastaamassa siihen, koska joudun miettimään kaiken mistä vastausviestiini kirjoitan kun ei ole mitään selkeää asiaa, mistä ainakin kirjoittaisi. Ja samaten myös fiilis, että toinen on epäilevästi kokeilemassa kiinnostuisinko eikä viitsi enempiä keskusteluja aloittaa, vaikka toisaalta onkin kirjoittanut pitkästi ja myös viitaten minuun, joten viesti ei ihan copy-pastekaan ole. Mielestäni olisi siis tosiaankin hyvä, että aloitusviestissä kysyttäisiin jotain tai jotenkin muuten selvästi aloitettaisiin keskustelu jostain asiasta. Tuntuu hieman hassulta, että lähetetään avausviesti, pitkäkin, eikä se sisällä minkäänlaista varsinaista aloitusta keskusteluun. Itse pidän tärkeänä, että aloitan aina keskustelua tai kysyn jotain aloitusviestissäni, jotta toisella olisi helppo lähteä sen kautta vastaamaan minulle.Toistan edellisen kommenttini: Siis onko tavoitteena kirjeenvaihto netissä vai potentiaalisen kumppanin löytyminen? Jos kiinnostus on molemminpuolinen (toinen vastaa profiiliin ja profiilin haltija kiinnostuu kirjoittajasta) niin ei kai siinä enää tarvitse KEKSIÄ jotain kysymyksiä tai väen väkisin aloittaa keskustelua jostain asiasta? Vai miksi pitäisi? Miksi ei voisi alkaa TOIMIA? Kaksi ihmistä, jotka ovat kiinnostuneita toisistaan => osoitetaan kiinnostus, sovitaan tapaaminen, tutustutaan.
Kamalan vaikealta kuulostaa tuollainen kysymysten ja keskustelunaiheiden keksiminen...- 20+10
simppeliä :) kirjoitti:
Antoisaa keskustelua voi käydä myös täysin ilman kysymyksiä: kommentoiden toisen kertomuksia ja vastineeksi kertoa oman kokemuksensa asiasta siirtyen luontevasti johonkin läheiseen aiheeseen, josta toinen voi jälleen jatkaa.
Huomaathan, eihän tässäkään ketjussa ole juurikaan kysymyksiä. Vain kommentteja ja asian johdattelua alkuperäisestä toisiin.Ymmärsit edellisen viestini väärin. En perää keskusteluissa vain kysymyksiä. Keskustelu toisaankin etenee hyvin myös ilman kysymyksiä ja tiedostan sen toki hyvin itsekin :) Pointtini tuossa edellä oli se, että iso osa noista saamistani aloitusviesteistä eivät ole sisältäneet mitään varsinaista keskustelun aloitusta. Ne ovat olleet enemmänkin vain itsensä esittelyä, joissa on vain lyhyesti välissä viitattu joihinkin asioihin profiilissani, jos jotain samaa on löytynyt kirjoittajasta itsestään. Eli jos olen esim. maininnut profiilissani pelaavani sulkapalloa, niin toinenkin on maininnut pelaavansa sitä ja samoin ehkä jostain muusta asiasta ja sitten loppun se "Jos kiinnostuit, ota yhteyttä.". Sen sijaan, että voisi samasta aiheesta kirjoittaa muutaman lauseenkin vaikka tyyliin:
"Kerroit pitäväsi myös sulkapallosta. Olen itsekin pelannut sitä muutaman vuoden ja tykkään kovasti. Olin juuri myös sulkapallokurssilla, jossa sai hyvää lisäoppia. Kauanko olet itse pelannut? Kuka tietää vaikka päädytään vielä verkon vastakkaisille puolillekin ;)".
Tuon tyypiisestä toinen saa jo helpommin vaikka kuinka paljon kirjoitettavaa takaisin. Ja ennenkaikkia tulee fiilis, että toinen oikeasti haluaa heti aloitusviestin perusteella tutustua ja kirjoitella. Sen sijaan että pitäisi jonkun lähes vain itsensä esittelyn perusteella keksiä kirjoitettavaa, kun toinen ei ole aloittanut mitään varsinaista juttua. Osaan toki vastata niihin esittelyihinkin ja niin olen tehnytkin ja monien kanssa käynyt jopa treffeilläkin kun keskustelu on sitten lähtenyt käytiin. Tarkoitin vain, että fiilis kirjoittamisen aloittamiseen ei ole näiden osalta ollut kovin ihmeellinen, koska koen itse joutuvani sen aloituksen tekemään, vaikka toinenhan on lähestynyt minua.
Kysymyksiä ei siis tarvitse olla ja toivoisinkin, että moni muukin osaisi kommentoidta keskusteluissa toisen sanomisia. Itse pyrin aina kommentoimaan jotain, jos jostain jotain kirjoitettavaa löytyisi, enkä vain vastaile kysymyksiin tai siirry johonkin uuteen aiheeseen. Valitettavasti olen törmännyt hyvin paljon myös siihen, että vastapuoli ei juurikaan kommentoi kirjoittamiani asioita ja pääasiassa vastaukset tulevat kysymysteni kautta. Kerran olin kirjoitellut erään naisen kanssa jo muutamia viestejä ja minusta alkoi tuntua, että hän lähinnä vastailee kysymyksiini ja kertoilee jotain omia juttujaan ohessa. Päätin kokeilla ja vastasin normaalisti ja kommentoin edelleen hänen kirjoituksiaan ja toin aiheisiin jotain lisää, mutta en kysynyt mitään. Kuten jo ennalta arvasin, ei hänestä kuulunut sen jälkeen enää mitään. - ------------------
simasuuneiti kirjoitti:
Toistan edellisen kommenttini: Siis onko tavoitteena kirjeenvaihto netissä vai potentiaalisen kumppanin löytyminen? Jos kiinnostus on molemminpuolinen (toinen vastaa profiiliin ja profiilin haltija kiinnostuu kirjoittajasta) niin ei kai siinä enää tarvitse KEKSIÄ jotain kysymyksiä tai väen väkisin aloittaa keskustelua jostain asiasta? Vai miksi pitäisi? Miksi ei voisi alkaa TOIMIA? Kaksi ihmistä, jotka ovat kiinnostuneita toisistaan => osoitetaan kiinnostus, sovitaan tapaaminen, tutustutaan.
Kamalan vaikealta kuulostaa tuollainen kysymysten ja keskustelunaiheiden keksiminen...En tiedä muiden kirjoittajien tilanteesta, mutta omastani sen verran, että en omista autoa enkä edes ajokorttia eikä rahatilanteenikaan ole kovin hyvä tällä hetkellä. Joten en kyllä lähtisi tuosta vaan parin lyhyen viestin jälkeen jonnekin 100-150 km:n päähän tapaamaan miestä. Kyllä sitä haluaisi tutustua hieman enemmän.
Eri asia sitten, jos mies olisi samasta kaupungista. Mutta toistaiseksi en ole löytänyt yhtään kiinnostavaa profiilia omasta kotikaupungistani (vaikka se on Suomen viiden suurimman kaupungin joukossa). - Kohta profiiliton
simasuuneiti kirjoitti:
Toistan edellisen kommenttini: Siis onko tavoitteena kirjeenvaihto netissä vai potentiaalisen kumppanin löytyminen? Jos kiinnostus on molemminpuolinen (toinen vastaa profiiliin ja profiilin haltija kiinnostuu kirjoittajasta) niin ei kai siinä enää tarvitse KEKSIÄ jotain kysymyksiä tai väen väkisin aloittaa keskustelua jostain asiasta? Vai miksi pitäisi? Miksi ei voisi alkaa TOIMIA? Kaksi ihmistä, jotka ovat kiinnostuneita toisistaan => osoitetaan kiinnostus, sovitaan tapaaminen, tutustutaan.
Kamalan vaikealta kuulostaa tuollainen kysymysten ja keskustelunaiheiden keksiminen...Pointtini on se, että toisesta on vaikea kiinnostua, jos hänen profiilinsa on tyhjä ja tylsä, eikä hän osoita minua kohtaan mitään muuta kiinnostusta kuin lähettää sen mitäänsanomattoman viestin. Tämä kertoo yleensäkin henkilön tavasta kommunikoida.
Olen joskus mennyt treffeille ex tempore, vaikka viestit ovat olleetkin tällaisia "tyhjiä" ja usein olen saanut huomata, ettei henkilö kasvotustenkaan osaa käydä vuoropuhelua. En voisi kuvitellakaan aloittavani suhdetta miehen kanssa, jolla ei ole minkäänlaisia kommunikointitaitoja.
Tavoitteeni ei missään nimessä ole kirjeenvaihto. Muutama viesti riittää, jos ne ovat fiksuja ja eteenpäinvieviä. - nykyseukkausta
simasuuneiti kirjoitti:
Kamalan vaikealta kuulostaa tuollainen kysymysten ja keskustelunaiheiden keksiminen...Kyllä se lähempi ja syvällisempi tutustuminen hoidetaan aina
livenä. Netissä vain kiinnostutaan ihmisestä ja jos se kiinnostus
on molemminpuolista, niin silloin siirrytään pois netistä ja jatketaan
sitä hommaa muualla. Aika monet kylläkin nykyään haluaa vain
"nettiseuraa", jonka kanssa kirjoitellaan mukavia, mutta ei koskaan
tavata nenäkkäin. Ehkä se on tapa sekin seurustella ja styylata
nykyään. Amerikoissa on paljon sellaisia pariskuntia, jotka elää
sitä suhdettaan vain virtuaalisesti ja seukkaavat netissä.
Jopa kihlautuvat ja viettävät virtuaalihäitäänkin netissä, muiden
nettikavereiden ollessa onlinessa paikalla todistamassa sitä onnea
ja autuutta. - sisältö on pop
Kohta profiiliton kirjoitti:
Pointtini on se, että toisesta on vaikea kiinnostua, jos hänen profiilinsa on tyhjä ja tylsä, eikä hän osoita minua kohtaan mitään muuta kiinnostusta kuin lähettää sen mitäänsanomattoman viestin. Tämä kertoo yleensäkin henkilön tavasta kommunikoida.
Olen joskus mennyt treffeille ex tempore, vaikka viestit ovat olleetkin tällaisia "tyhjiä" ja usein olen saanut huomata, ettei henkilö kasvotustenkaan osaa käydä vuoropuhelua. En voisi kuvitellakaan aloittavani suhdetta miehen kanssa, jolla ei ole minkäänlaisia kommunikointitaitoja.
Tavoitteeni ei missään nimessä ole kirjeenvaihto. Muutama viesti riittää, jos ne ovat fiksuja ja eteenpäinvieviä.Itse sain vastikään lähes tyhjältä profiililta viestin, jossa kommentoitiin minun profiilistani uusien asioiden kokemisesta. Kuulemma mies oli samanlainen. Viesti loppui kysymykseen, nappasiko.
No jaa-a... Mihin olisi pitänyt tarttua? Profiili lähes tyhjä, ei mitään persoonasta kertovaa tiedossa. Itse viesti oli vähän, no, kouluttamattoman tyypin kirjoittamaa, vaikka väittikin yliopisto/korkeakouluopintoja olevan. Edellinen on tosin joskus koodikieltä sille, että on käynyt parilla kurssilla AMK:ssa ja lopettanut kesken tai osallistunut avoimen yliopiston kurssille...
Koska profiilin perustiedoissa oli kuitenkin itselleni pari tärkeää (ja harvinaista) pointtia, päätin vastata. En vain oikein tiennyt, mitä. Lopuksi kommentoin juuri näitä tärkeitä perustietoja ja kommentoin myös sitä, etten tietysti voi vielä tietää, nappasiko - että sehän on asia, josta pitäisi ottaa selvää. Kun täytyy muutenkin natsata kuin pelkästään miehen kirjoittaman ominaisuuden perusteella.
Viestistä tuli omasta mielestäni hieman kömpelö. Tasoltaan samaa luokkaa kuin saatu viesti, eli aika tylsä. Miehestä ei sittemmin kuulunut mitään.
Veikkaan, etten menettänyt mitään. :) Etukäteen tosin jo huvittaa tämä: jos päätän lisätä kuvani profiiliin, olen aika varma, että sama heppu tulee taatusti kolkuttamaan uudestaan profiilia. Sitten on jo aika myöhäistä. Pinnallisuus ei paljoa kiinnosta. - Alreadyseen
Jospa miehet katsovat vain pituuden, että nainen ei ole heitä pitempi, ruumiinrakenteen ja hiusten värin?
Samat tyypit on tuosta sisällöstä päätellen viestitelleet minunkin kanssa. Ja itse olen toiminut aika samalla tavalla kuin Pian profiiliton. Saavat siitä sitten varmaan aiheen kirjoittaa, että kaikki naiset ovat tuollaisia, kyselevät kaikkea turhaa ja höpöttävät itsestään.
- pitkätprofiilit
Mä luen paljon mieluummin pitkiä profiileja kuin sellaisia, missä on kaksi sanaa, jos sitäkään. Suomi24:ssa pystyy kirjoittamaankin max sellaisen 2000 merkkiä pitkän esittelyn, niin en en ole vielä törmännyt sellaiseen, joka olisi tuntunut liian pitkältä.
Oma profiilini on melko pitkä, ja siinä olen mm. maininnut erittäin selkeästi, että en ole kiinnostunut ihmisistä, jotka laittavat viestinä vain "mitä kuuluu" tai "mitäs teit viikonloppuna." Sen verran saatan antaa mahdollisuutta, että profiilin vilkaisen, ja jos se on hyvä (harvoin on. Oikeastaan yhdelläkään tällaisella mitäkuuluu-kirjoittajalla ei ole ollut paljon tekstiä profiilissa) saatan vastata. Mutta jos profiili on tyhjä tai parisanainen, en vastaa. Myös jos saan pidemmän viestin joltain ihmiseltä, vilkaisen hänen profiilinsa, ja silloinkin valitettavasti niukkasanainen profiili voi olla se piste, että päätän olla vastaamatta.
Syy miksi jätän helposti vastaamatta, jos ihminen ei anna itsestään mitään tietoa, on että olen epäluuloinen ihminen ja en oikeastaan pidä viestittelystä, niin haluan heti alkuunsa vähän pystyä arvioimaan, onko mitään mahdollisuutta, että meidän välillemme voisi jotain kehittyä.
Livenä sitä tottakai vasta kunnolla voi tutustua, ihminen voi olla aivan päinvastainen kuin mitä on netissä (tämäkin koettu kantapään kautta), mutta viestittelyllä saa vähän edes kuvaa että kannattaako vaivautua. - ewshjtjhrws
Tarvitseeko sitä nyt kauheaa listaa kysymyksiä ollakaan? Parasta vuorovaikutus on silloin, kun ei juuri tarvitse juurikaan kysellä, vaan voi kertoa omia näkökulmiaan ja kokemuksiaan asioihin. Tajunnanvirta ja se, että yksi aihe johtaa toiseen, on sitä parasta kommunikaatiota. Jos minulle vastaisi joku liudalla kysymyksiä pikemmin kertomatta itsestään (josta ideaalitapauksessa selviää, miksi päätti vastata juuri minulle) , kokisin sen pelkästään tungettelevana ja kaikkea muuta kuin kiinnostavana.
- jhjhgjhgjghjg
Mies laittaa viestin usealle naiselle, ei pelkästään sinulle. Sinä olet yksi vaihtoehdoista.
Samoin nainen saa profiiliinsa useita tarjouksia, joten puntit on tasan. - Pian profiiliton
jhjhgjhgjghjg kirjoitti:
Mies laittaa viestin usealle naiselle, ei pelkästään sinulle. Sinä olet yksi vaihtoehdoista.
Samoin nainen saa profiiliinsa useita tarjouksia, joten puntit on tasan.Niinpä niin. Näitä "copy-paste"-aloituksia tulee aina silloin tällöin. Mies höpöttää niitä näitä itsestään, mutta ei kerro oikeastaan mitään. Yhdelläkin oli viestin vasemmassa reunassa ne väkäset, joista näkee, että teksti on kopioitu Suomi24:n viesteistä. Tähän copypasteittatuun viestiin ei ole lisätty mitään, joka osoittaisi, että viesti on juuri minulle. Miksi kiinnostuisin?
Ei tarvita "kauheea listaa" kysymyksiä, kuten ewshjtjhrws tuossa mainitseekin, mutta viestittelyssä pitäisi olla jotain viittauksia toisen lähettämään viestiin, edes jotain pientä vihjausta siihen suuntaan, että on lukenut viestin ja kiinnostunut siitä, mitä toinen kirjoittaa. Ei se ole mitään vuoropuhelua, että kirjoittaa pelkkää tajunnan virtaa vailla mitään yhteyttä aloitettuun keskusteluun. Vuoropuhelu voi syntyä näinkin:
Nainen: Olin eilen poimimassa mustikoita Porvoossa. Siellä on todella hyvät marjametsät. Tänään olen menossa uimahalliin. =>
Mies: Minäkin pidän metsässä liikkumisesta ja marjojen poimimisesta. Käyn yleensä Pohjois-Espoon marjametsissä. Uimisharrastus olisi kiva aloittaa uudestaan. Nuorempana kävin useinkin uimassa. Missä hallissa käyt?
Jotenkin tuntuu siltä, että useimmat miehet eivät tätä vaan hiffaa ja kirjoittelevat täysin irrallisia juttuja tai pelkästään vastaavat esittämääni kysymykseen, eivätkä kirjoita lisää. Jossain vaiheessa kyllästyn olemaan ainoa aktiivinen osapuoli keskustelussa ja lopetan kirjoittelun.
On myös niitä tapauksia, jotka kerta toisensa jälkeen kysyvät mitä kuuluu. Keskustelu ei johda yhtään mihinkään. Jos ehdotan tuollaiselle henkilölle tapaamista, hän tavallisesti katoaa.
- kaikenlaista tietoa
Mies 50 kertoo profiilissaan tietävän klitoriksen paikan. Voi mitä elämän
viisauttaa tällä herrakaisella onkaan. - ettätällästä
Olen yrittänyt kertoa itsestäni olennaisen,tehnyt aika "agresiivisen" profiilin,kyllä turhat siitä sitten karsiutuu,näin tarkoituskin jos on tietynlainen elämän asenne.
Mutta jos tämä asenne kiinnostaa,.sitten sieltä kyllä löytyy vaikka hempeyttä yllinkyllin.. mutta eikö profiilit juuri pitäisi olla näköisiä.. ei mitään liipalaapaa!!!
JA sitten joku "eksyy" ja viestii .. olen kyllä sitten ensin kysynyt että oletkos nyt ihan
varma?? Jos eroavaisuuksia.. mutta kyllä mahdollisuuden aina antanu jos hippasenkaan tuntunut siltä ja edes keskustelu taitoinen.. kiitos :) - ei viitti enää
Ei kai kukaan oleta, että nuo nettideittiprofiilit olisivat jotenkin rehellisiä? Kaikki yrittää esittää olevansa parempia ja täydellisempiä kuin todellisuudessa onkaan. Jos on profiilissaan rehellinen, kukaan ei kiinnostu. Tärkeintä on saada sukat pyörimään jalassa tai pitää viedä jalat alta. Netissä se on vaikeaa, koska pitäisi olla ns. paperilla valioyksilö. Helpompi on viedä naisilta jalat alta livenä yökerhossa kuin netissä. Riittää kun on vaan oma itsensä.
- Pian profiiliton
Profiilini on kyllä kaikin puolin rehellinen, mutta tietenkään en siinä kaikkea kerro. Ketä kiinnostaisikaan tietää ennen ensimmäistä tapaamista, että minulla on heinäallergia, leukaani tulee silloin tällöin finnejä ja että minulla on toisinaan rahapula. Ei se mitään epärehellisyyttä ole, etten kaikkea kerro.
Olen laittanut profiiliini sellaisia mieltymyksen kohteita ja harrastuksia, joista toivon minusta kiinnostuvan miehenkin pitävän. Luonteet saavat olla erilaisia, mutta jotain yhteisiä kiinnekohtia pitää olla: em. asioiden lisäksi tai ohella joku näistä: suurin piirtein samanikäinen, tekee jotain samansuuntaista työtä (esim. kun itse olen b-to-b-myyjä, voi olla, ettei yhteistä säveltä löytyisi vaikka hyönteistutkijan kanssa, vaikka eihän sitä koskaan tiedä), on lapsia, kuten minullakin jne.
Se on epärehellisyyttä, jos valehtelee jotain, esim. ikänsä, pituutensa, painonsa tai vielä pahempaa: siviilisäätynsä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2625582- 1282366
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi2582109Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill641874- 1801700
Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1911571- 551453
- 641395
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.751331- 1191201