Kuin korkea teidän syke on juostessa? Itse olen aloittaja juoksija ja juoksen n. 8,7km tunnissa. Tavoitteena on juosta 10km/h. :) Sykkeeni juostessa on 170 ja voi huidella jopa yli 180. Sykemittarin kuntotestin mukaan kuntoni on todella hyvä. Leposykkeenikin on aika korkea, hieman yli 70...
Ja olen 21-vuotias nainen ja normaalipainoinen.
Juoksu & syke
14
585
Vastaukset
- Papin Mulkku
Mulla aerobinen syke 127 anaerobinen 152, maximi 172,
Kevyet lenkit juoksen 100-130, sitte kehittävät treenit 135-152, vetotreenit 140-160 - hölkkämölkkä
Tuo 170-180 on ensinnäkin liian korkea kunnon kohotuksen kannalta aerobiseen liikkumiseen.
Tuo leposykekin voisi olla parempi ikäsi huomioiden.
Itse 31v ja leposyke 48, en ole urheilija. - Samassa jamassa ollu
Aloitin itse juoksemaan pitkästä aikaa loppukeväästä. Koko kesän juoksentelin ilman sykemittaria.
Sitten tuli penikkataudin takia taukoa ja siinä samalla hankin sykemittarin. Tauon jälkeen juoksin suunnilleen samalla vauhdilla kuin ennenkin
Sykkeet oli aika kovat, samaa tasoa kuin nuo sinun.
Ajattelin ensin että minulla on vaan korkeammat sykearvot, että miten joku muka voi juosta jollain 140 sykkeillä ilman löntystelyä. Sitten aloin juoksemaan tarkoituksella alemmilla sykkeillä ja kappas vaan: se auttoi.
Vauhti alkaa olemaan taas samaa luokkaa, mutta syke on huomattavasti alempi kuin ennen. Ilmeisesti juoksin koko ajan liian korkeilla sykkeillä, niin peruskestävyys ei edes kehittynyt kunnolla.
Koitappa siis itsekin tiputtaa niitä sykkeitä joksikin aikaa, vaikka se tarkoittaisikin naurettavan hidasta vauhtia. Kyllä sinä myöhemmin ehdit taas vauhtia lisätä. - aloittaajuoksua
Kiitoksia neuvoista! Kävelenkö välillä jos syke meinaa nousta liikaa? En saa pidettyä 140 sykettä hölkkäämällä, vaikka menisin kuinka hidasta tahtia tahansa. Syke vaan nousee koko ajan :/ Mikä syke olisi hyvä kunnon kehityksen kannalta?
- bjutgc
Ei haittaa vaikka kävelee koko lenkin, kunhan ei aina. Välillä saa juosta kovillakin sykkeillä, mutta enemmän niitä matalalla sykkeellä ja pitkään. Myös intervalleja kannattaa tehdä heti harrastuksen alusta alkaen, mutta harvemmin..
- ghhghjnn
bjutgc kirjoitti:
Ei haittaa vaikka kävelee koko lenkin, kunhan ei aina. Välillä saa juosta kovillakin sykkeillä, mutta enemmän niitä matalalla sykkeellä ja pitkään. Myös intervalleja kannattaa tehdä heti harrastuksen alusta alkaen, mutta harvemmin..
sehä laskee aikanaan annat vaan mennä jos tulee lepotilassa hengästymisiä lyhennä lenkkiä
- male 30
Juoksusyke 125-195. Leposyke 40-60.javascript:void(0);
- aloittaajuoksua
Kiitoksia neuvoista! Onko siis ok, että pidän sykkeen maksimissaan 150? Olen tainnut treenailla liian kovilla sykkeillä... jaksaako sitten paremmin juosta kun syke on laskenut?
- jkplhcklk
semmosta kevyttä tulee juoksusta voi jo nenän kautta hengitellä
käy poluilla ja pururadoillaki on raskaampaa ku maa antaa vähän peris
mukavampaaki
- einari pitopohja
lenkeillä yleensä siinä 150-165 (vk) ja 140-150 (pk) puolimaralla keskisyke 171 ja max 191- ihmettelin itsekkin korkeita sykkeitä. ikää yli 40 v ja mies - en kylläkään edes sipannut. leposyke about 50. Näillä mennään, mutta pk lenkkejä olisi syytä tehdä enemmän ja alemmilla tasoilla, mutta tulee vaan juostua turhan kovilla sykkeillä treenatessa - älä sorru samaan !!!
- aloittaajuoksua
Kävin tänään lenkillä ja hölköttelin niin hitaasti kuin pääsin! syke oli koko ajan 140-150 välillä. Mutta oli mahdotonta saada sykettä pysymään 150 alla joten välillä piti kävellä, jotta syke pysyi aisoissa... Myöhemmin voi haaveilla juoksusta kun on ensin oppinu hölköttelemään oikein! :D Ehkä siitä johtuu,että kuntoni ei ole juuri noussut kun olen treenannun liian raskaasti. Ei kunto siitä nouse ja keho vaan rasittuu.Olen treenannut nyt vajaa 3 kuukauden ajan.
- himo runkkari kjcgj
sähän voisit laitella kuvia edistymisestäsi meille
eri asuissa
- aloittaajuoksua
eheei! en tahdo tuottaa pettymystä ;D ehkä sitten JOS jonain päivänä kroppa on esittely kelpoinen nniin ehkä sitten ;) siihen tosin voi mennä aikaaa.... silloinkin blurraisin naaman, jotta kateelliset ihmiset ei tulisi mukiloimaan minua kadulla ;D
- -%%-
Nojoo.. Tavan kuntoilian tai kuten nämä kukkakepit sanoo fitnesjuoksian vinkkelistä katsottuna sykemittari on kiva apuväline kehityksen seurantaan, mutta huono isäntä juoksemisen suunitteluun.
Ihan alkuun kannattaa optella tuntemaan se oma kroppa ja hölkätä vain tuntemuksen mukaan. Jos ei jaksa juosta pitkään ja hengästyy niin ettei voi puhua (vaikka itsekseen) niin hiljentää tahtia. Jos vauhti on hiljainen eikä jaksa pitkään, niin tasaa välillä hengityksen kövelemällä.
Ei siinä kauaa mene että löytää itselleen sopivan tahdin ja jaksaa juista tunnin .. Kohta puolitoista.
Ei kuntojuoksu mitään rakettitiedettä ole. Muutako tossua toisen eteen niin se alkaa sujumaan ihan itsekseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k502224Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut82922Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11904Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖23874- 68863
Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt51821Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me117816Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu49749Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu9743vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22733