Kalvosinnapeista

Mico

Hei,

Olen jostain syystä ihastunut kalvosinnappeihin, mutta vielä on hieman hakusessa "säännöt" niiden käyttöön. Tiedän kyllä minkälaisiin paitoihin niitä laitetaan, mutta sitten siitä eteenpäin en oikein tiedä kuinka "etiketti" sanoo.

Eli onko ihan ok laittaa töihin muunkinlaisia kuin "vakavia" kalvosinnappeja, eli hieman huumorimielisiä. Esim: http://www.olivert.se/fi/tuotteet/kalvosinnapit/urheilu/biljardi-kalvosinnapit.html

Olen töissä pankissa asiakaspalvelijana ja siis asiakkaiden kanssa kanssakäymisissä päivittäin. En halua antaa itsestäni ammattitaidottoman kuvaa, mutta en myöskään liian vakavaa. Olen 27 vuotias ja huumorimiehiä sopivassa suhteessa. Muuten pukeudun pukuun ja kauluspaitaan töihin ja hyvin asiallisesti, mutta pieni "pilke silmäkulmassa" piristäisi ainakin omaa päivääni, vaikka sitten "ei niin vakavien" kalvosinnappien merkeissä.

Mitä siis sanotte te jotka tiedätte asiasta jotain? Kiitollinen avustanne!

/Mico

11

592

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tla1

      Kalvosinnapit ovat oivallinen paikka hiukan leikitellä pukeutumisella ja tuoda omaa persoonaa esiin, jos työ vaatii muuten formaalia pukeutumista. Koruthan eivät miesten pukeutumiseen juurikaan kuulu, joten kalvosinnapit ovat usein se ainoa "sallittu" koristeellinen elementti.

      Hiukan erikoisemmilla ja persoonaasi sopivilla kalvosinnapeilla tuot mielestäni juuri oikealla tavalla esille sitä "pilkettä silmäkulmassasi" ollen samaan aikaan myös se asiallinen pankkitoimihenkilö.

    • Mico

      Kiitoksia vastauksesta tla1. Taidan pistää tilaukseen/ostoslistalle muutaman hieman hauskemmat kalvosinnapit. ;)

      /Mico

      • niku..

        Valitettavan vähän on myynnissä paitoja, joissa voi kalvosinnappeja käyttää. Yleensä vain valkoisia juhlapaitoja. Usein näkee käytettävän kalvosinnappeja paidoissa, joista on tavalliset napit revitty pois. Hirveän näköisiä.


      • tla1
        niku.. kirjoitti:

        Valitettavan vähän on myynnissä paitoja, joissa voi kalvosinnappeja käyttää. Yleensä vain valkoisia juhlapaitoja. Usein näkee käytettävän kalvosinnappeja paidoissa, joista on tavalliset napit revitty pois. Hirveän näköisiä.

        Näin on juu. Omatkin tuplakalvosinpaitani on joko teetetty tai tilattu ulkomailta. En koskaan käytä kalvosinnappeja yksinkertaisten kalvosinten kanssa enkä suosittele sitä muillekaan.


      • jos tyyli sallii....
        tla1 kirjoitti:

        Näin on juu. Omatkin tuplakalvosinpaitani on joko teetetty tai tilattu ulkomailta. En koskaan käytä kalvosinnappeja yksinkertaisten kalvosinten kanssa enkä suosittele sitä muillekaan.

        Eihän niitä voi edes käyttää yksinkertaisen kalvosimen kanssa, ellei niissä ole ylimääräisiä napinaukkoja kalvosinnapeille. Aika turhaahan kalvosinnappien käyttö on noissa, mutta jos ei ole kyseessä kovin vakavamielinen tilanne tai bisnespukeutuminen, kalvosinnappeja voi käyttää yksinkertaisessa kalvosimessa ikään kuin koruina.


    • formaalisti tyylikäs

      Itse suosin silkkisolmuja ihan normaalissakin pukeutumisessa. Paitoja on vaikka muille jakaa, mutta kotimaasta en kurapaitoja osta. Suosittelen lämpimästi esim.

      http://www.tmlewinshirts.eu/ josta olen nyt 5 paitaa tilannut. hinta/laatu vertaansa vailla. Paidat ei siis todellakaan rajoitu vain valkoisiin. Toimitus noin viikon ja äärettömän luotettava liike.

      • .............

        Joo, tuttu paikka. Erittäin hyvä hinta-laatusuhde, varsinkin alennukset roimat ja hyvät tarjoukset (4 paitaa 130e).

        Charles Tyrwhitt myös tuttu, toimitus sieltäkin noin viikon hintaan £8.95.

        Olisi hyvä, jos tälläkin palstalla krakan kuristavuutta ruikuttavat herrat ottaisivat mittanauhan käteensä, mittaisivat kaulansa kaksi sormea kaulan ja mittanauhan välissä, ja ostaisivat oikeankokoisen paidan - mieluiten tietysti oikealla hihan pituudellakin.


      • formaalisti tyylikäs
        ............. kirjoitti:

        Joo, tuttu paikka. Erittäin hyvä hinta-laatusuhde, varsinkin alennukset roimat ja hyvät tarjoukset (4 paitaa 130e).

        Charles Tyrwhitt myös tuttu, toimitus sieltäkin noin viikon hintaan £8.95.

        Olisi hyvä, jos tälläkin palstalla krakan kuristavuutta ruikuttavat herrat ottaisivat mittanauhan käteensä, mittaisivat kaulansa kaksi sormea kaulan ja mittanauhan välissä, ja ostaisivat oikeankokoisen paidan - mieluiten tietysti oikealla hihan pituudellakin.

        Tismalleen samaa mieltä. Solmio ei ole kuunaan kuristanut ketään, paitsi kun onnistuu telemään kaiken päin mäntyä. Eli liian pieni paita. Näyttää kamalalta ja taatusti myös tuntuu.

        Tässä esim. oiva video aiheesta: http://www.youtube.com/watch?v=jIdUkvRDhJs&list=UUbRDX8mAeFZYFcXYNFQSpDg&index=19&feature=plcp


    • Anonyymi

      Moi taas niin paljon

    • Anonyymi

      😃💋❤🥤💃🥂🥃💅👩‍🦳🧓👧👩‍🦰🧒🤷‍♀️🤷‍♂️🍊🍉🍎🍓🍒🍊🍐🥭🍇🍓🍑🍐🥑🍐🍒🍌🍏🍔🍟🥃🍿🍜🍜🥫🍱🥘🍲🍳🧆🥙🌯🥗🥣🍩🍨🍦🎂🍪🍩🍰🍭🍬🍫🥧🧁🥜🍮🍹🍬☕🥛🍶🥂🍵🍻🍺🍷🥤🍹🍸🥤🥃🥂🥂🥃🍴🍽🥄🥢🦀🦀

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 145
      4097
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      112
      3700
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2575
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1595
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      90
      1496
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    Aihe