Poikani on vätys

yx äiti

Hänen isänsä lähti vieraan naisen matkaan ja hän on varttunut siskojen kanssa.

Miten nainen voisi opastaa poikalastaan?

Miten teen hänestä miehen?

20

326

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pahan pistit.

      En kyllä osaa sanoa mikä deftistä voisi miehen tehdä.

    • Näytä deftille

      naisen kuva ja sano: pane näitä mutta älä itse ole tuollainen

    • osa 1

      Step 1: LOPETA PASSAAMINEN JA HYYSÄÄMINEN!

      Sillä pääsee jo aika pitkälle. Laita poika kotitöihin, kuten kuuluukin. Opeta kohtelemaan naista kuin herrasmies (kai sinä tiedät, miten naista kuuluisi kohdella?). Siinä on ihan riittävästi mieheksi opiskelua.

      Miehisyyttä ei ole junttimainen käytös ja lihaksilla rehvastelu. Se on vain idiotismia.

      • Mitä sinulla on

        TheOnea vastaan??


      • idiootit ei natsaa

        Eiei! Poika pitää opettaa metsästämään ja kaatamaan puita. Herrasmiesten tavoilla pärjäävät vain taskuvarkaat ja muut luikerot. Kun pojasta kasvaa itsetietoinen juntti, jolla on hyvät lihakset raameina, niin se on siinä:)


      • Mikä..
        idiootit ei natsaa kirjoitti:

        Eiei! Poika pitää opettaa metsästämään ja kaatamaan puita. Herrasmiesten tavoilla pärjäävät vain taskuvarkaat ja muut luikerot. Kun pojasta kasvaa itsetietoinen juntti, jolla on hyvät lihakset raameina, niin se on siinä:)

        luonnon tuhoamisessa ja eläinten tappamisessa on miehekästä? Mieti nyt modellia ja ratikkaa, heillä kummallakin on rakastava nainen, vaikka ovat juuri päinvastaista (ratikalla pumpattava paula ja modellilla satakiloinen saattohoitaja)


      • :)
        Mitä sinulla on kirjoitti:

        TheOnea vastaan??

        :)
        Kuinka tulikaan mieleen


    • Its too late:.!1%#?+

      .

      vilistä ei enää saa miestä

      .

    • No ei se isäkään aina välttis mikään miehen malli ole. Riippuu mitä sä itse miehenä pidät ja miehen malliksi haluat?

      Jos sulla on jotakin odotuksia siitä millainen on mies ja millainen on sopiva miehen malli, niin eikös ne ole sun odotuksia vaan? Eihän poika välttis niitä sun mallejasi kaipaa kasvaakseen mieheksi. :)

      • Ja hei lapset osaa kompensoida. Kun ne näkee jotain mistä ne pitää, ne ottaa omakseen. Näkeehän se poika ympärillään erilaisia miehiä, joista se voi omaksua asioita joita se haluaa omaksua. Siitä tulee sellanen ihminen ja mies kun tulee.

        Äitinä sä voit turvata lapses elämää ja tarjota oman käsitykses elämästä, mutta se lapsi kuitenkin itse ottaa vastaan elämästä mitä se haluaa ottaa vastaan. Ei lapsista tule vanhempiensa jatkeita kuitenkan, vaikka kuinka olis haluja että poika ois kuin isänsä ja tytär kuin äitinsä. Niil on oma persoona ja omatkin halut elämää kohtaan. :)

        Eikä se tarkoita että niistä siksi huonompia ihmisiä miehiä tai naisia tulis, jos perusasiat on kuitenkin kunnossa. Kotona on välitetty ja tuettu kun lapsi semmosta tarvii ja kaipaa. Sillä on koti mihin mennä omana itteään ilman pelkoa että kun ei hänestä tullut kirvesmiestä kuten isästä, ei kotiin ole menemistä. :)


      • ssi~
        voopotin kirjoitti:

        Ja hei lapset osaa kompensoida. Kun ne näkee jotain mistä ne pitää, ne ottaa omakseen. Näkeehän se poika ympärillään erilaisia miehiä, joista se voi omaksua asioita joita se haluaa omaksua. Siitä tulee sellanen ihminen ja mies kun tulee.

        Äitinä sä voit turvata lapses elämää ja tarjota oman käsitykses elämästä, mutta se lapsi kuitenkin itse ottaa vastaan elämästä mitä se haluaa ottaa vastaan. Ei lapsista tule vanhempiensa jatkeita kuitenkan, vaikka kuinka olis haluja että poika ois kuin isänsä ja tytär kuin äitinsä. Niil on oma persoona ja omatkin halut elämää kohtaan. :)

        Eikä se tarkoita että niistä siksi huonompia ihmisiä miehiä tai naisia tulis, jos perusasiat on kuitenkin kunnossa. Kotona on välitetty ja tuettu kun lapsi semmosta tarvii ja kaipaa. Sillä on koti mihin mennä omana itteään ilman pelkoa että kun ei hänestä tullut kirvesmiestä kuten isästä, ei kotiin ole menemistä. :)

        Mä en myös ymmärrä tota mallioppimista. Kasvava poika oppinee eroista, siitä millä tavalla huomaa olevansa erilainen kun tarhan, koulun ja kodin naiset kiinnostuksenkohteiltaan, reaktioiltaan, fysiikaltaan. Porkkanansiemenestäkin kasvaa porkkana, vaikka sen laittaa perunapeltoon kasvamaan.


      • ssi~ kirjoitti:

        Mä en myös ymmärrä tota mallioppimista. Kasvava poika oppinee eroista, siitä millä tavalla huomaa olevansa erilainen kun tarhan, koulun ja kodin naiset kiinnostuksenkohteiltaan, reaktioiltaan, fysiikaltaan. Porkkanansiemenestäkin kasvaa porkkana, vaikka sen laittaa perunapeltoon kasvamaan.

        Eroista toisiin ihmisiin joo ja niistä tuntemuksista mitä ne eroavaisuudet hänessä aiheuttaa. Mielenkiinnon kohteista myös, asiat jotka kiinnostaa vetää puoleensa ja muovaa myös elämäntyyliä ja ajatusmaailmaa. Kuten joku joka vanhemmistaan poiketen kiinnostuu vaikkapa urheilusta ja alkaa pyörimään urheilun parissa, on aikas todennäköistä että hänen ajatusmaailmansa ja kokemusperänsä poikkeavat isosti vanhemmistaan, jotka eivät koskaan ole olleet kiinnostuneita urheilusta.

        Esimerkiksi.

        Toki geenipeirmässä tulee jotain perimääkin. Jotain opittua ja omaksuttua, mutta aika paljon jotain mikä poikkeaa vanhemmistakin.

        Itestä ainakin on juuri jännintä joskus nähdä mimmoinen persoona omasta lapsesta tulee. Kyllä hänessä varmaan jotain isäänsä ja äitiänsäkin on, mutta ihan takuulla omiakin ominaisuuksiaan ja luonteenpiirteitään ja mieltymyksiään, jotka poikkeaa meistä vanhemmista. Ja mua se ei haittaa, enemmänkin kiinnostaa.

        Itellä ei oo semmosta mitä mun pitäs saada lapseen istutettua, kun se että oppis itse ajattelemaan tekojaan ja sen seurauksia. Valintojaan ja niiden seurauksia.
        Et saisin luotua sellaiset välit, että hän kokee ja tietää omien vanhempien olevan turvallisia ja meille on aina hyvä tulla omaan kotiin semmosena kun on. Noh jos me ollaan, ainakin pyritään olemaan. :)

        Mä en halua luoda paineita kasvaa meidän jatkeeksi tai tekemään meistä ylpeitä jollain suorituksilla. Tai muutakaan sellaista, kun vaan ite onnistuis tarjoamaan turvalliset eväät ja hyvät välit. Maailma on muuten avoin. :)


      • voopotin kirjoitti:

        Eroista toisiin ihmisiin joo ja niistä tuntemuksista mitä ne eroavaisuudet hänessä aiheuttaa. Mielenkiinnon kohteista myös, asiat jotka kiinnostaa vetää puoleensa ja muovaa myös elämäntyyliä ja ajatusmaailmaa. Kuten joku joka vanhemmistaan poiketen kiinnostuu vaikkapa urheilusta ja alkaa pyörimään urheilun parissa, on aikas todennäköistä että hänen ajatusmaailmansa ja kokemusperänsä poikkeavat isosti vanhemmistaan, jotka eivät koskaan ole olleet kiinnostuneita urheilusta.

        Esimerkiksi.

        Toki geenipeirmässä tulee jotain perimääkin. Jotain opittua ja omaksuttua, mutta aika paljon jotain mikä poikkeaa vanhemmistakin.

        Itestä ainakin on juuri jännintä joskus nähdä mimmoinen persoona omasta lapsesta tulee. Kyllä hänessä varmaan jotain isäänsä ja äitiänsäkin on, mutta ihan takuulla omiakin ominaisuuksiaan ja luonteenpiirteitään ja mieltymyksiään, jotka poikkeaa meistä vanhemmista. Ja mua se ei haittaa, enemmänkin kiinnostaa.

        Itellä ei oo semmosta mitä mun pitäs saada lapseen istutettua, kun se että oppis itse ajattelemaan tekojaan ja sen seurauksia. Valintojaan ja niiden seurauksia.
        Et saisin luotua sellaiset välit, että hän kokee ja tietää omien vanhempien olevan turvallisia ja meille on aina hyvä tulla omaan kotiin semmosena kun on. Noh jos me ollaan, ainakin pyritään olemaan. :)

        Mä en halua luoda paineita kasvaa meidän jatkeeksi tai tekemään meistä ylpeitä jollain suorituksilla. Tai muutakaan sellaista, kun vaan ite onnistuis tarjoamaan turvalliset eväät ja hyvät välit. Maailma on muuten avoin. :)

        Jonkunlainen oikeudentaju olis kans kiva jos semmosen oppis. :) Miten ihmisien kanssa ollaan ja kuinka muita osaa kunnioittaa, vaikkei he samanlaisia olekkaan kuin itse.


      • ssi~
        voopotin kirjoitti:

        Jonkunlainen oikeudentaju olis kans kiva jos semmosen oppis. :) Miten ihmisien kanssa ollaan ja kuinka muita osaa kunnioittaa, vaikkei he samanlaisia olekkaan kuin itse.

        Uskon, että rakkautta saaneella lapselle kehittyy kyllä jonkinlainen sisäinen oikeudentaju, mutta se, että oppisi ajattelemaan tekojensa seurauksia, onkin jo isompi haaste :) ainakin kun itseäni ajattelen niin siltä tuntuu..


      • ssi~ kirjoitti:

        Uskon, että rakkautta saaneella lapselle kehittyy kyllä jonkinlainen sisäinen oikeudentaju, mutta se, että oppisi ajattelemaan tekojensa seurauksia, onkin jo isompi haaste :) ainakin kun itseäni ajattelen niin siltä tuntuu..

        Niin no lähinnä syy ja seuraussuhteen tajua tässä peräänkuulutin, en vaan osannut sitä muotoilla heti oikein. :) Oppis kuitenkin itse funtsailemaan ja löytämään ratkaisut. Oppimaan erheistään ja kehittymään ihmisenä.

        Toiset kun ei opi semmostakaan koskaan ajattelemaan, miksi aina sattuu päähän, kun sitä lyö seinään.


    • Lorella.

      Et sinä tee poajsta miestä, pojasta kehittyy vähitellen aikuinen mies.

      Kaverit, kaverien isät antaa mallia, sukulaiset, ja kaikki miehet jotka tuttava/ystäväpiiriin kuuluu.
      Myöhemmin muut opiskelukaverit.

      Äidin malli on tärkeä lapselle, ettei ota kumppanikseen ketään vastuuntunnotonta.

    • Love and peace

      Näytä hänelle vahvan ja itsenäisen naisen malli, olemalla itse vahva, välittävä ja itsenäinen. Mutta muista myös näyttää ja puhua tunteista. Poikalapselle pitää näyttää että tunteet ja hän yksilönä ovat ok. Eikä hyväksyntää tarvitse tienata vaan jokainen on arvokas jo olemassaan. Ja usko häneen. Sinun ei tarvitse, etkä voi olla mies. Vaan ole arvoistasi kiinni pitävä ihminen. Jos kotona on uskallettu välittää ja rakastaa, niin poikasikin (todennäköisemmin) uskaltaa.

      Äläkä hanki siihen isäpuolta vain siksi että hän on mies ja ehkäpä miehen malli. Vaan jos rakastut ja se se sopii teille (pojallesi ja sinulle). Se on nyt teidän juttu ja pojan on hyvä tuntea olevansa turvassa ja että sinä välität teidän rauhasta, turvasta ja rakastavasta kodista. Jos se sinun uusi suhde epäonnistuu siinä teidän kotona, olet uhrannut itsesi ja poikasi omien halujesi vuoksi. Joka taas ei ole vahvan ja itseään arvostavan vanhemman malli. Terve itserakkaus antaa pojalle mallin terveestä arvostuksesta itseään ja toista kohtaan. Lojaliteettiä. Että suhteessa ollaan aviopuolisona, ihmisenä ja vanhempana.

      Mies valitsee itselleen myöhemmin äitiään muistuttavan naisen.

    • voiv.

      Vätys? Voi ei! Mikä sanamuoto äidin suusta tai siis näppikseltä.

    • Anonyymi

      Anna pillua aina pyydettäessä ja muulloin

    • Anonyymi

      Opeta poika paneen.

      Anna runkkua, pillua ja laastit irti!

      Kyllä pojasta vähitellen panomies tulee!!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9059
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      385
      3750
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2785
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      86
      2635
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2485
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2484
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      151
      1767
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1592
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1550
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe