Millainen on käytännön menettely jos seurakunnan jäsen haluaa tehdä Herralle testamentin?
Testamentti Jumalalle
29
76
Vastaukset
Oletan, että tarkoitat varallisuuden lahjoittamista kirkolle. Siinä tapauksessa kannattaa ottaa yhteys kirkon talousjohtajaan Harri Saariseen. Häneltä saat ohjeet. P. 03 3611 274. Kannattaa myös pyytää asiantuntijan apua, koska kyse on lakiasiasta.
- Uskossa Jeesukseen
Timo, miten minun pitäisi toimia, kun ajattelin mainita testamentissäni, että ensin päältä otettaisi kymmenykset adventti seurakunnan tarpeisiin ja sitten loput jaettaisiin kolmen lapseni kesken?
Miten se käytännössä tapahtuu?
Omaisuutta on yhteensä sellaiset 70 000 €
Tiedän että rahat menevät kokonaisuudessaan Herrantyöhön adventtikirkon kautta. - melkein tytär
***Kannattaa myös pyytää asiantuntijan apua, koska kyse on lakiasiasta. ***
Hyvän neuvon annoit Timo.
- ikä painaa
----"Oletan, että tarkoitat varallisuuden lahjoittamista kirkolle."----
No en tietenkään tarkoittanut mitään kirkkokuntaa, vaan tarkoitin nimenomaan Herraa=Jumalaa.
T. Flink ei osaa erottaa Herraa ja USA:sta lähtöisin olevaa uususkonnollisuutta toisistaan?
Testamenttaan rahani ja omaisuuteni köyhille, kuten Jeesus itse kehoitti.
Lahjoitan siis omaisuuteni suoraan kohteeseen, nälkää näkeville perheille uskontoon ja kultturiin katsomatta. Voin jo nyt eläessäni luopua pikkuhiljaa kaikesta.
Kirkot ovat äveriäitä liikelaitoksia, joille ei pitäisi antaa sentin senttiä.- !:!:!
Miksi kyselet!!!!!!!
- "Iloista antajaa"
Jumala rakastaa:
****Lahjoitan siis omaisuuteni suoraan kohteeseen, nälkää näkeville perheille uskontoon ja kultturiin katsomatta. Voin jo nyt eläessäni luopua pikkuhiljaa kaikesta.***
Kohteita riittää. Ota selvää köyhistä perheistä ja vie lahjoituksesi heille suoraan. Leipäjonoissa käy yleensä työttömiä ja varattomia, samoin kodittomien yömajat ovat yleensä huonompiosaisten käytössä.
Kohteita riittää, suomessakin on paljon köyhyyttä.- Esim. käytännöstä
Myös helsinkiläinen eläkeläinen Kerttu A (nimi muutettu) oli testamentannut omaisuutensa Suomen Adventtikirkolle. Se ei kuitenkaan riittänyt kirkolle, vaan se havitteli Kertun omistamaa Lohjalla sijaitsevaa kesähuvilaa adventtinuorten leirikäyttöön. Ensin ehdotettiin lahjoitusta, mutta kun se ei käynyt eläkeläiselle, päädyttiin vuokrasopimukseen.
Lukija lukee käräjäoikeuden päätöksestä "Minulle sanottiin, että saan itse tehdä mitä minä haluan siellä mökillä ja olla siellä milloin minä haluan - tämä ei toteutunut"
Adventtikirkon pappi toi vuokrasopimuksen Kertulle valmiiksi kirjoitettuna ja talousjohtaja Halosen allekirjoituksella varustettuna.
Lukija: "Ei ollut kenenkään kanssa keskustelua ennen sopimuksen allekirjoittamista, se oli minulle ihan vieras, kun se tuotiin. Katsoin vähän ja luin ja sanoin, että minä luotan teihin sen takia, kun olette uskovaisia miehiä . En ymmärtänyt sopimusta, luotin sokeasti uskonveljiini. He eivät yhtään selitelleet minulle, mitä siellä on".
Sopimuksen sisältö valkeni Kertulle vasta myöhemmin.
Lukija: "Se tuli yllätyksenä, järkytyin täysin".
Kerttu oli luopunut kesäpaikastaan 10 markan suuruista elinikäistä vuokrakorvausta vastaan. Pientä eläkettä saavan Kertun maksettavaksi jätettiin sähkö- ja kaasulaskut, tie- ja jätemaksut, kiinteistövero sekä vakuutukset. Sähköä kului adventtinuorten käytössä paljon, kolmen vuoden sähkölaskut nousivat jo 23 000 markkaan.
MOT: ...noudattaako tämä kulujako mielestänne kristillisen jaon periaatteita?
Halonen: "Me olemme antaneet tämän asian hoidon lakimiehelle, mä en mielelläni lähde näihin yksityiskohtiin tässä vastaamaan".
MOT: Tämähän on juridisesti jo yhdessä tuomioistuinasteessa ratkaistu tämä asia, mutta nyt kysyn ihan moraalietiikan kannalta?
Halonen: "-" - leimakirveskö
Esim. käytännöstä kirjoitti:
Myös helsinkiläinen eläkeläinen Kerttu A (nimi muutettu) oli testamentannut omaisuutensa Suomen Adventtikirkolle. Se ei kuitenkaan riittänyt kirkolle, vaan se havitteli Kertun omistamaa Lohjalla sijaitsevaa kesähuvilaa adventtinuorten leirikäyttöön. Ensin ehdotettiin lahjoitusta, mutta kun se ei käynyt eläkeläiselle, päädyttiin vuokrasopimukseen.
Lukija lukee käräjäoikeuden päätöksestä "Minulle sanottiin, että saan itse tehdä mitä minä haluan siellä mökillä ja olla siellä milloin minä haluan - tämä ei toteutunut"
Adventtikirkon pappi toi vuokrasopimuksen Kertulle valmiiksi kirjoitettuna ja talousjohtaja Halosen allekirjoituksella varustettuna.
Lukija: "Ei ollut kenenkään kanssa keskustelua ennen sopimuksen allekirjoittamista, se oli minulle ihan vieras, kun se tuotiin. Katsoin vähän ja luin ja sanoin, että minä luotan teihin sen takia, kun olette uskovaisia miehiä . En ymmärtänyt sopimusta, luotin sokeasti uskonveljiini. He eivät yhtään selitelleet minulle, mitä siellä on".
Kerttu oli luopunut kesäpaikastaan 10 markan suuruista elinikäistä vuokrakorvausta vastaan. Pientä eläkettä saavan Kertun maksettavaksi jätettiin sähkö- ja kaasulaskut, tie- ja jätemaksut, kiinteistövero sekä vakuutukset. Sähköä kului adventtinuorten käytössä paljon, kolmen vuoden sähkölaskut nousivat jo 23 000 markkaan.
Halonen: "Me olemme antaneet tämän asian hoidon lakimiehelle, mä en mielelläni lähde näihin yksityiskohtiin tässä vastaamaan".
MOT: Tämähän on juridisesti jo yhdessä tuomioistuinasteessa ratkaistu tämä asia, mutta nyt kysyn ihan moraalietiikan kannalta?
Halonen: "-"Tuo on liian paksua valhetta ja solvausta, asia ei ole lähelläkään totuutta.
- Katso itseäsi<
Halonen: "-"Omapahan oli asiansa ja tyhmyytensä, jos tuo asia edes noin meni? Pahoin epäilen tuota sepustustasi muutetuksi ja liioitelluksi. Miksi aina tämä sama tapaus, eikö ole muita?
Sitäpaitsi, se mummo kuoli varmasti onnelisempana, kun jos olisi ottanut rahakirstun päänsäaluseksi hautaan.
Nuo tuollaiset toisen seurakunnan mokien esille tuomoiset osoittaa sinussa olevan vain kaunaisuutta ja panetteluhenkeä. - melkein tytär
Halonen: "-""Esim.käytännössä":lle:
Viestisi oli henkilöihin kohdistuvaa herjausta ja vainajan häväistystä, on ylläpidon asia poistaa asiattomat toisiin ihmisiin kohdistuvat loukkaukset. Minä pyysin poistoa.
## ----"Oletan, että tarkoitat varallisuuden lahjoittamista kirkolle."----
No en tietenkään tarkoittanut mitään kirkkokuntaa, vaan tarkoitin nimenomaan Herraa=Jumalaa. ##
KUN luopuu omaisuudestaan Herrassa ts. rukousmielellä kyselee Isä Jumalalta Kristuksen nimessä so. Kristuksen kautta, mikä on siunattu menettely, niin ei ole huolta sitten enää, menevätkö varat oikeaan kohteeseen, sillä ne menevät, vaikka mahdollisia polkuja on lukuisia.
Kun näet Kristuksen tähden testamenttaa, niin oikea kohde on köyhät ja oikea kohde on seurakuntatyö ja oikea kohde on lähetystyö ja moni muu sijoituskohde.
Jos esim. epäröit, onko adventtikirkko sittenkään oikea kohde, mutta kuitenkin lahjoitat tai testamenttaat niinkuin antaisit HERRALLE - se tulee oikeaksi kohteeksi ja varat tekevät Herran työtä siellä tavalla taikka toisella.
Älkää nyt ymmärtäkö minua väärin, mutta karrikoiden sanoen - jos a-kirkko olisi kovasti pielessä, niin varojen antaminen sinne NIMENOMAAN JA YKSINOMAAN Herran nimessä, vaikuttaa parantavasti siellä.
Koloss. 3:23
Mitä teettekin, tehkää se täydestä sydämestä,
niin kuin tekisitte sen Herralle ettekä ihmisille.
24 Muistakaa, että saatte Herralta palkan, osuutenne perinnöstä.
Palvelkaa Herraa Kristusta.
25 Väärintekijä saa maksaa tekemänsä vääryyden,
sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä.
Antti- ahneen loppu
Kirkkokin voi harjoittaa ahneuden syntiä?
Palkka paimen jättää laumansa sanotaan Sanassa.
Millainen srk on se joka ei pidä huolta omista jäsenistä jotka ovat köyhiä?
Viekottelevat lisää maksukykyisiä jäseniä?
2. Piet. 2:14
heidän silmänsä ovat täynnä haureutta eivätkä saa kylläänsä synnistä; he viekoittelevat horjuvia sieluja, heillä on ahneuteen harjaantunut sydän; he ovat kirouksen lapsia.
Sananl. 28:27
Joka köyhälle antaa, se ei puutteeseen joudu; mutta joka silmänsä häneltä sulkee, saa kirouksia paljon.
- Viisaita neuvoja
Adventtikirkko Suomessa tulee saamaan harjoittamansa vääryyden vuoksi kirouksen päälleensä ja on jo sen saanutkin. Jumala on oksentanut adventtikirkon jo kauan aikaa sitten pois suustaan. Adventtikirkko on tullut kirosanaksi ja pilkkalauluksi pakanoidenkin suussa. Adventtikirkko on nykyään itse Babylon.
Kutsu kuuluu siis adventisteille, jotka vielä ovat Adventtikirkon jäseniä:
"Lähtekää siitä ulos te Minun kansani, ettette tulisi heidän harjoittamiin synteihin ja vääryyksiin osalliseksi."Adventtikirkko ei ole yhtään huonompi kuin mikätahansa kirkkokunta suomessa.
Etkö sinä toisten päälle kirousta lausuva pelkää edes Jumalaa? Sillä sinä joka toisia tuomitset kiroukseen, tuomitset itse itsesi kirotuksi. Jumala olkoon sinulle armollinen!
Adventtikirkko on Raamatullisin ja Jeesukseen Lunastajanaan täysin luottava yhteisö, jossa on vain tosi uskossa olevia jäseniä.
Adventtikirkon jäseneksi ei tulla, vaan päästään uudestisyntymän ja uskonsa Kristukseen tunnustamisen kautta.- adventistin suusta
Sirkka-Iita kirjoitti:
Adventtikirkko ei ole yhtään huonompi kuin mikätahansa kirkkokunta suomessa.
Etkö sinä toisten päälle kirousta lausuva pelkää edes Jumalaa? Sillä sinä joka toisia tuomitset kiroukseen, tuomitset itse itsesi kirotuksi. Jumala olkoon sinulle armollinen!
Adventtikirkko on Raamatullisin ja Jeesukseen Lunastajanaan täysin luottava yhteisö, jossa on vain tosi uskossa olevia jäseniä.
Adventtikirkon jäseneksi ei tulla, vaan päästään uudestisyntymän ja uskonsa Kristukseen tunnustamisen kautta."Adventtikirkon jäseneksi ei tulla, vaan päästään uudestisyntymän ja uskonsa Kristukseen tunnustamisen kautta."
Valheellasi on "Sirkka-Iita" lyhyet jäljet.
Adventtikirkon jäseneksi voi kuka hyvänsä tulla ja oikeastaan seurakuntien pastorit siihen kilpaa kehottavat ja ovat valmiita tinkimään kaikesta, kunhan vain yhden "ihmispoloisen" saisivat kastaa adventtikirkon jäsenkirjoihin kuuluvaksi.
Syykin on yksinkertainen:
Väki harvenee seurakunnista Suomessa ja uusia maksajia täytyy saada hinnalla millä hyvänsä ja keinoja kaihtamatta. Muuten pastorin virkoja joudutaan entisestään karsimaan.
Pastoreiden mielilause epäröivälle kasteehdokkaalle onkin:
"Kyllä ne asiat sitten myöhemmin kirkastuvat, vaikka et niitä nyt ehkä oikein ymmärtäisikään." Se ei todellakaan mene näin. Siksipä monille asiat eivät ole koskaan kirkastuneet sillä lailla kuin adventtikirkon pastori asian itse ymmärtää.
Monet hakevatkin vain seurakunnista juttuseuraa itselleen ja vähät välittävät muusta. adventistin suusta kirjoitti:
"Adventtikirkon jäseneksi ei tulla, vaan päästään uudestisyntymän ja uskonsa Kristukseen tunnustamisen kautta."
Valheellasi on "Sirkka-Iita" lyhyet jäljet.
Adventtikirkon jäseneksi voi kuka hyvänsä tulla ja oikeastaan seurakuntien pastorit siihen kilpaa kehottavat ja ovat valmiita tinkimään kaikesta, kunhan vain yhden "ihmispoloisen" saisivat kastaa adventtikirkon jäsenkirjoihin kuuluvaksi.
Syykin on yksinkertainen:
Väki harvenee seurakunnista Suomessa ja uusia maksajia täytyy saada hinnalla millä hyvänsä ja keinoja kaihtamatta. Muuten pastorin virkoja joudutaan entisestään karsimaan.
Pastoreiden mielilause epäröivälle kasteehdokkaalle onkin:
"Kyllä ne asiat sitten myöhemmin kirkastuvat, vaikka et niitä nyt ehkä oikein ymmärtäisikään." Se ei todellakaan mene näin. Siksipä monille asiat eivät ole koskaan kirkastuneet sillä lailla kuin adventtikirkon pastori asian itse ymmärtää.
Monet hakevatkin vain seurakunnista juttuseuraa itselleen ja vähät välittävät muusta.Saathan sinä minua haukkua valehtelijaksikin, ei se minua haittaa, sillä vain Jumala tuntee sisimpäni, et sinä.
Minä puhuin totta! Tiedän että adventtikirkossa kastetaan tänäkin päivänä vain ne ihmiset, jotka uskovat Jeesukseen Kristukseen Lunastajanaan.- Adventisti
"Viisaita neuvoja":lle
Ota sinäkin Jeesus matkatoveriksesi, niin saat rauhan ja vapauden.
Kun syytäjähenki poistuu sinusta.
Et silloin enää etsi syitä toisista, vaan oma vajavaisuutesi paljastuu sinulle ja elämäsi tärkeimmäksi asiaksi tulee Jeesus Kristus, sillä vain Hänessä on pelastus.
- Voi huuto!
Viisaita sanoja ja neuvoja, mutta luuletko, että Suomen Adventtikirkko niminen yhdyskunta ja sen palkolliset ovat valmiita tekemään parannusta?
Eivät ole, eivätkä koskaan tule kääntymään vääryyksistään.
Ulkokultaisuus adventtikirkon sisällä on paatumuksen ohella niin syvällä, että Juamalakin on yksinkertaisesti hyljännyt adventismin.
Adventtikirkolle on käynyt samoin kuin Israelin kansalle aikanaan.
He palvovat Jumalaa vain huulillaan, mutta sydän on Hänestä kaukana.- Lunastajani elää
"Voi huuto!":lle
Sinulle itsellesi solvaaja, joka työksesi toisia tuomitset: "on käynyt samoin kuin Israelin kansalle aikanaan. He palvovat Jumalaa vain huulillaan, mutta sydän on Hänestä kaukana." - Adventistiko
"Voi huuto!" Sinulle itsellesi!
Se adventistien ulkokullaisuus on vain sinun korviesi välissä.
Adventistit ovat ystävällisiä ja asiallisia uskovaisia, he eivät mene toisten kirkkokuntien foorumeille heitä syyttämään.
Ellen pahoin erehdy, niin itse olet katkeroitunut ja uskosi jättänyt, pahoin manipuloitu VLÄ:läinen?
- mitä se todistaa
"Viisaita neuvoja" kirjoitti:
"Adventtikirkko on tullut kirosanaksi ja pilkkalauluksi pakanoidenkin suussa".
Niinhän itse Jumalakin on kirosana ja pilkkalaulu pakanoiden suussa. On se nähty tälläkin palstalla, mitä laulua esim "iloinen nauraja" laulaa.>>> On se nähty tälläkin palstalla, mitä laulua esim "iloinen nauraja" laulaa.
Ylistän ylpeästi jumalatonta elämäntapaa ja kehotan ihmisiä vapauttamaan mielensä. Kun mieli on vapaa, elämä maistuu mukavasti. Adventismi on kauhea taakka kannettavaksi. Siitä pitää päästä pikaisesti eroon!!! Hahahaha! :-D
T: Iloinen nauraja- vai puhutko omiasi
iloinen_nauraja kirjoitti:
>>> On se nähty tälläkin palstalla, mitä laulua esim "iloinen nauraja" laulaa.
Ylistän ylpeästi jumalatonta elämäntapaa ja kehotan ihmisiä vapauttamaan mielensä. Kun mieli on vapaa, elämä maistuu mukavasti. Adventismi on kauhea taakka kannettavaksi. Siitä pitää päästä pikaisesti eroon!!! Hahahaha! :-D
T: Iloinen naurajaKauanko olet Adventismi-nimistä taakkaa kantanut? Kai sinulla omakohtaista kokemusta on, koska tiedät sen niin varmaksi sanoa kauheaksi?
- vai onks se kaiku?
>>> On se nähty tälläkin palstalla, mitä laulua esim "iloinen nauraja" laulaa.
T: Iloinen naurajaJa iloisen naurajan laulu jatkuu...
Vaikuttaa siltä, että laulussasi ei ole muuta kuin tuo kertosäe. vai puhutko omiasi kirjoitti:
Kauanko olet Adventismi-nimistä taakkaa kantanut? Kai sinulla omakohtaista kokemusta on, koska tiedät sen niin varmaksi sanoa kauheaksi?
>>> Kauanko olet Adventismi-nimistä taakkaa kantanut?
En ole koskaan ollut adventisti, mutta olen tarkkaillut sivusta mitä tuo kamala uskonto tekee ihmisille.
>>> Kai sinulla omakohtaista kokemusta on, koska tiedät sen niin varmaksi sanoa kauheaksi?
Kyllä on. Olen ollut tarkkailijan roolissa ja todennut, että kyseessä on erittäin tuhoisa kultti. Siitä pitää päästä eroon mahdollisimman nopeasti!! Olemme jo saaneet kylliksemme pappien katalista valheista!!!
T: Iloinen nauraja- vapaudu taakastasi
>>> Kauanko olet Adventismi-nimistä taakkaa kantanut?
En ole koskaan ollut adventisti, mutta olen tarkkaillut sivusta mitä tuo kamala uskonto tekee ihmisille.
>>> Kai sinulla omakohtaista kokemusta on, koska tiedät sen niin varmaksi sanoa kauheaksi?
Kyllä on. Olen ollut tarkkailijan roolissa ja todennut, että kyseessä on erittäin tuhoisa kultti. Siitä pitää päästä eroon mahdollisimman nopeasti!! Olemme jo saaneet kylliksemme pappien katalista valheista!!!
T: Iloinen naurajaMitäs ne ovat sinulle valehdelleet? Pura nyt patoutumasi oikein kunnolla, niin tulee sitten taas parempi olo.
- sitä vain
Sitä samaa tarkoittaa kuin Israelin kansalle muinoin annettiin kirous.
Hekin tulivat aikanaan ns. pakanoiden keskuudessa pilkkalauluksi ja kirosanaksi. - Totuus esiin
Huomaatteko kuinka ns. aventistit "nousevat takajaloillen" kun heidän yhteisöstään tuodaan epäkohtia esiin?
Alkaa armoton henkilöpilkka ja tekopyhiä kirjoituksia nousee kuin sieniä sateen jälkeen.
He vain puolustelevat kirkkokuntansa harjoittamaa "haureutta ja riettautta" ja yrittävät samalla peittää omankin paatuneisuuden.
Noh! Tämä kaikki vain osoittaa, että adventismista esiin tuodut epäkohdat ovat täyttä totta, jopa useimmat adventistijäsenet sen itsekkin tietävät ja tunnustavat omassa piirissään.
Ulospäin on kuitenkin annettava ruusuinen kuva, vaikka sitten hampaita kiristellen ja lokaa heittäen.
Onneksi ei tarvitse kuulua mihinkään näistä kieroista lahkoista. Herralle kannattaa tehdä testamentti jo heti uskoontullessa. Tai oikeastaan sitä ei tarvitse tehdä, koska Herran on maa ja kaikki mitä siinä on. Jos ajattelee omistavansa täällä jotakin, niin kannattaa heti luovuttaa kaikki Herralle. Asunto, rahapussi, auto, lapset ym. Siis koko elämä. Säästyy monilta murheilta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761219
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132867- 84803
- 51748
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?47644Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä305562Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55559Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t232557- 51539
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7510