Kerro missä nimessä rukoilet, millä nimellä rukoillaan, pyydetää apua;
Esim:
Herran Vapahtajan Messiaan nimeen ja Hänen sovitoveren asioon turvaten;
Toimiiko?
Rukouksesta....
2
<50
Vastaukset
Hei
Mieleeni tulee Raamatun ohje "hengessä ja totuudessa." Joh 4:23-24.
Tämä on tärkeä. Henki ohjaa ja vilpitön mieli että on vakavissaan ja tarkoittaa mitä sanoo ja myös haluaa toimia itse asioiden eteen.
Ettei tyhjiä litanioita. Matt 6:5.
Kuinka ? Joitakin ohjeita;
Luuk 11:2
Matt 6:6, 18:19-20, 21:22, Jaak 5:16, 1 Tess 5:17.
Jumalalle voi puhua kuin hyvälle ystävälle. Kuitenkin tietenkin on hyvä muistaa auktoriteettiin tietty kunnioitus ettei aivan huoletta "sinuttele" kuin vertaistaan.
Ihminen on kuitenkin luotu eikä Luojan kanssa samalla tasolla siis sillä tavalla.
Jumala haluaa ihmisen pelastusta ja parasta. Ihmisellä pitää olla tahto sellaiseen vakaa. Ihminen voi pyytää tuota pelastusta ja kun sen 100-101% tosissaan vakavissaan tarkoittaen pyytää voi olla varma että se jonakin kauniina päivänä on totta. Jumala alkaa työn ihmisessä johon ihminen askel askeleelta sitten yhtyy tahdossa. Jumala näin mahdollistaa ja auttaa asiassa.
Jumalan Pyhä Henki aikaansaa ihmisen kääntymyksen ja pelastuksen.
yst. jari## Kerro missä nimessä rukoilet, millä nimellä rukoillaan, pyydetää apua; ##
Jeesus kehotti osoittamaan rukoukset Isä Jumalalle. Rukousilla yhteinen perusta.
Matt. 6:9 : Rukoilkaa te siis näin: -- Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi . . .
"Isä meidän" -rukous :
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Matt. 6:1&rnd=1347695922522
7 "Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja.
Jeesuksen tähden / ansiosta ja Jeesuksen kautta rukoukset tietenkin menevät.
Rukoilemme hädässä ja haaveissa. Kiitos ja ylistys on rukouksen jalointa muotoa.
" Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi", Fil. 4:6
Äänettömät huokauksetkin kuullaan, mutta itsemme takia äänenkäyttö on tärkeää.
Kun olemme varmoina asiastamme, eli kun tiedämme, että näin ja näin on Herran tahto, voimme - uskon määrän mukaan - suorastaan KÄSKEÄ, käskeä asioissa, "vuorta siirtymään". Jeesuksen Krkistuksen niemessä tietysti.
Ap. t. 3:6
Niin Pietari sanoi: "Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan: Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy."
Ap. t. 16:18
Ja tätä hän teki monta päivää. Mutta se vaivasi Paavalia, ja hän kääntyi ja sanoi hengelle: "Jeesuksen Kristuksen nimessä minä käsken sinun lähteä hänestä". Ja se lähti sillä hetkellä.
Sak. 4:7
Mikä olet sinä, suuri vuori, Serubbaabelin edessä? Lakeudeksi sinä! Hän on paneva paikoillensa huippukiven huutojen kaikuessa: "Suosio, suosio sille!"
Mark. 11:23
Totisesti minä sanon teille: jos joku sanoisi tälle vuorelle: 'Kohoa ja heittäydy mereen', eikä epäilisi sydämessään, vaan uskoisi sen tapahtuvan, minkä hän sanoo, niin se hänelle tapahtuisi.
VILPITTÖMÄSTI JA HARTAIN MIELIN
Jaak. 5:16
Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.
Mark. 11:25 : Ja kun te seisotte ja rukoilette, niin antakaa anteeksi, jos kenellä teistä on jotakin toistansa vastaan, että myös teidän Isänne, joka on taivaissa, antaisi teille anteeksi teidän rikkomuksenne."
Niinhän se oli jo vanhain liittojen aikoihin . . .
Ps. 51:17 (51:19) : Jumalalle kelpaava uhri on särjetty henki; särjettyä ja murtunutta sydäntä et sinä, Jumala, hylkää.
Antti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761219
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132867- 84803
- 51748
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?47644Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä305562Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55559Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t232557- 51539
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7510