Aloitin työt vuokrafirman kautta kuljetusliikkelle noin 5kk sitten
Hyviä ja huonoja puolia:
Palkkakaudet menee kuten kuljetusalalla kuuluukin, eli palkkakausi päättyy jokatoienn sunnuntai, ja palkka maksetaan jokatoinen perjantai, aivan kuten kuljetusfirmatkin tekee
Lisät tulee kuten kuuluu, eli yölisät, pyhälisät, lauantailta tuplapalkka, päivärahatkin maksetaan jos tulee pitkä päivä, samaten sairauslomat, kesälomat, pekkaset jne.
Hyvää on myös se, että firma jossa olen töissä, voi sanoa sopimuksen irti vuorafirman kanssa vaikka samana päivänä, mutta vuokrafirmalla on mua kohtaan irtisanomisaika, jonka ajalta on amskettava palkka, vaikka ei töitä olisikaan
Huonoa on se, että en näe koskaan, ikinä milloinkaan firma muita työntekijöitä, johtunee siitä että olen firman ainut "yömies"
Sopimuksessa lukee 80h/2vko mutta tunteja tulee kahteen viikkoon vain 60-70 mutta palkkaa maksetaan vain toteuduneiden tuntien mukaan, mutta ei sillä väliä, liiton kautta sitten ahetaan ne puuttuneet tunnit kun hommat on ohi, eli se 20-10h kahteen viikkoon puolen vuoden ajalta, tekee hyvän "bonuksen" kun lähtee pois firmasta
Huonoa on myös se, ettei makseta mitään "hyvänmiehenlisiä" mutta eipä moni kuljetufirma maksa edes TES:n mukaista palkkaa, eli ei valittamista, ja tosiaan päivässä tulee se 6-7h töitä, mutta kun haen myöhemmin 8h palkat joka päivältä, niin se nostaa hieman tuntipalkkaa
Eli ei ole juuri mitään pahaa sanottavaa
Kokemus vuortyöstä
Turussa hommissa
0
116
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk244122Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin122931Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_111213Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.22900Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.39876PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht115743- 36717
Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport37715- 104657
- 134645