Kuvittelin varaavani aikaa samaan paikkaan missä aikaisemmin olin käynyt, mutta Luna olikin ihan muuta ! Olen käynyt kyseisessä paikassa niin kosmetologilla kuin kampaajallakin ja aina olen saanut ammattitaitoista palvelua. Tälläkertaa varatakseni aikaa kampaajalle löysin ovesta lapun jossa ilmoitettiin Lunan olevan viikkon remontissa... siitäpä se sitten lähtikin !!!
Viikon päästä soitin numeroon varatakseni ajan hiusten värjäykseen. Puhelimeen vastasi mies henkilö. Ihmettelin "vierasta" mieshenkilöä puhelimessa ja kysyin oliko Lunassa omistaja vaihtunut ? Mies vakuutti oleensa aina Lunan omistaja. Parin edestakaisen ja monimutkaisen puhelun jälkeen sain varattua ajan. Kuvittelin puheluiden"sinksailua" remontti kiireeksi enkä niin välittänyt ajanvarauksen monimutkaisuudesta. Kyselin aikaisempaa
kampaajaani ja mies ilmoitti ettei hän ollut enää siellä töissä. Kävisikö joku muu kampaaja ? Ja vastasin " jos teillä oli joku muu hyvä kampaaja". Sain ajan seuraavaksi Torstaiksi. ( Luotin täysin kyseiseen kauneushoitolaan vielä sillä hetkellä, koska olin siellä aina saanut hyvää palvelua ja olinhan minulle valehdeltu puhellimessa, että olin tekemisissä saman kauneishoitola Lunan kanssa ... niinpä niin. )
Tostaina kiiruhdin töidenjälkeen "kampaajalle" Oven avasi taas henkilö joka ei ollut aikaisemmin tuttu ja toivotti hieman huonolla suomenkielellä tervetulleeksi.
Hän näytti kampaajatuolia ja sanoi ystävällisesti ole hyvä. Vieressä seisoi nuori tyttö kampaaja viitan kanssa eikä edes tervehtinyt. Katse oli kokoajan minut tervetulleeksi toivottaneessa naisessa. Tajusin tytön olevan "kampaajani" ja kyseinen "kampaaja"ei puhunut sanaakaan suomea. Tyttö osoittautui venäläiseksi harjoittelijaksi, ja kun kysyin tytön ammattitaidosta sain ympäri pyöreitä vastauksia. Sanoin nyt olevani aika epävarma ja ilmoitin pettymykseni siitä ettei minulle ollut ilmoitettu asiasta. Olin ilmoittanut kuinka vaikea hiuksiani on värjätä jo puhelimessa.
Siinä soiteltiin jo omistajallekkin joka vakuutteli " kampaajan" ammattitaidosta.
Minulle vakuuteltiin kuinka " kampaaja" osaisi asiansa.
Jäin istumaan hämmentyneenä kampaajatuoliin ja hetken ajattelin,että "laittakoon sitten värin"
Istuin siinä tuolissa ja ihmettelin. Koko tämän ajan "kampaajani" istui huoneen toisella laidalla sohvalla värikartta sylissä ja näpläili hiusvärikartan tupsuja. Välillä keskustellen hiljaa venäjäksi tämän toisen henkilön kanssa... mitään ei tapahtunut. Siinä istuin hiukset ponihännällä ja "kampaaja nypläsi väritupsuja sohvalla edelleen. Hän ei ottanut mitään kontaktia, ei katsonutkaan minuun päin. Puhumattakaan, että olisi edes koskenut hiuksiini. Ei häntä kiinostanut nykyinen värini, tai hiuslaatuni, tai niiden kunto... Hän näpläsi tupsuja sohvalla.
Olisikohan koskaan tullut sitä hetkeä, kun sitä väriä olisi kysytty asiakkaalta ??? Vai olisiko hän laittanut vain kumihanskat käteen ja alkanut päätöksensä tehtya lätkimään väriä hiuksiini ??? En jäänyt asiaa odottamaan, vaan nousin tuolistani ja sanoin, etten luota sohvalla edelleen istuvan "kampaajan" ammattitaitoon ja ilmoitin lähteväni pois. Lähtiessäni sain vielä kuulla kuinka on ajanvarauslistat kuukauksiksi täynnä ja kuinka kaikki asiakkeet ovat olleet tyytyväisiä. Ja, että minä olin tehnyt "kampaajan" epävarmaksi. Sellaista meininkiä Lunassa tänäpäivänä... ! Näin meitä suomalaisia yritetään kunnolla kusettaa.... :(
Mä haluan kiittää entistä Lunaa... Ninaa ja Jaanaa. Missä ikinä olettekin toivon teille onnea ja menestystä. Kiitos kaikista ihanista kampaamo ja kosmetologi käynneistä :)
Nykyistä Lunaa en suosittelisi kenellekkään !
Nykyisen Lunan turha "kampaamo" reissu !!! Mikä Pettymys :(
46
3465
Vastaukset
- tiina 24
hm,,,,,,,tyhmä tarina,,ja tyjmä kertomus!
- Ei enää ikinä
Jepppp, aivan käsittämätöntä toimintaa!!
Ihme, että ovat pystyssä vielä ja joku siellä muka edes käy, kun kotisivut ja facebook-sivutkin ovat niin täynnä ala-arvoista suomenkieltä, ettei meinaa edes ymmärtää.
Itse olen taistellut lahjakorttini kanssa, jonka sain syntymäpäivälahjaksi ystäviltäni. Ensinnäkin vastaavat erittäin huonosti puhelimeen ja kun menin paikan päälle eräs arkipäivä klo 16, koko liike oli suljettuna ja kukaan ei vastannut edes puhelimeen.
Lisäksi he vaativat ja vaativat alkuperäistä kuittia. Mielestäni outo käytäntö, kun kun kyse on kuitenkin lahjaksi saadusta lahjakortista.
Kun vihdoin sain alkuperäisen kuitin lahjan ostajalta, sain varattua ajan.
Soittelivat vielä ennen ajanvarausta, että "ollakko tulossa, otta lahjakortti mukaan?". Juuuuuu halooooooooooo, olen tulossa jos ajan olen varannut ja todellakin otan lahjakortin mukaan!! WTF?!?
Samana päivänä kun piti olla aika, sieltä soitettiin, että kampaaja on murtanut kätensä juuri sopivasti edellisenä päivänä ja aika oli peruttava.
En ihan täysillä uskonut tätä ja kun ystäväni kokeili soittaa ja varata hiustenleikkausaikaa testimielessä, sanottiin taas erittäin huonolla suomekielellä, että "LUULEN ettei ole enää hiustenlaikkausaikoja tässä hoitolassa enää ollenkaan"!!!!
Lahjakorttini on kuitenkin 130€ arvoinen, en todellakaan halua sieltä minkäännäköistä palvelua tämän veivaamisen jälkeen, otan summan tuotteina ja juoksen erittäin kovaa karkuun!!!! En todellakaan suosittele tätä hoitolaa kenellekkään!!!
Omistajan tai omistajan ystävien on aivan turha huudella noita tyhmiä kommentteja huonolla suomenkielellä. Ei tosiaan mene läpi, vaihtakaa alaa vaikka pizzanpyörittäjiksi!! - Ei enää ikinä
Uusin käännehän tässä lahjakortti-jupakassa on, että kun kävin heidän liikkeessään vaatimassa rahoja takaisin, he ystävällisesti sanoivat, että juu kyllä käy. En halunnut heidän ylihinnoiteltuja tuotteitaan enkä muita hoitoja, kun eivät kampaamopalveluita enää pystyneet tarjoamaan. Sovittiin, että he soittavat vielä saman päivän aikana ja varmistavat asian.
No kas kummaa, eipä kuulunut mitään ja jouduin itse ottamaan heihin taas kerran yhteyttä. Vastaus oli, että joku soittaa 1,5h päästä, nyt jännityksellä odotamme saisiko tämän jutun jo pulkkaan ja voisi unohtaa koko Lunan olemassaolon! - .........
Niin siis oliko tää nyt Vantaan vai Helsingin Luna vai joku ihan muu?
- ällistynyt
Kyseessä taitaa herttoniemessä oleva Luna
- Ei enää ikinä
Juu Herttoniemenrannassa tämä sijaitsee
- ..........
Kiitos varoituksesta, asun tässä kulmilla ja olin juuri selvittelemässä alueen kampaamotarjontaa. Lunassa pisti silmään huomattavan alhaiset hinnat (esim. tasoitus 15 e) ja nettisivujen amatöörimäinen ulkoasu. Lisäksi vähän nauratti hinnaston kohta " leikkaus opiskelijakortilla 20€ (alle 16v)". Mitä helvettiä, eihän alle 16-vuotias ole mikään opiskelija vaan koululainen. :D Eihän sillä mitään korttia ole. En uskaltanut varata aikaa, onneksi.
- 4789
.......... kirjoitti:
Kiitos varoituksesta, asun tässä kulmilla ja olin juuri selvittelemässä alueen kampaamotarjontaa. Lunassa pisti silmään huomattavan alhaiset hinnat (esim. tasoitus 15 e) ja nettisivujen amatöörimäinen ulkoasu. Lisäksi vähän nauratti hinnaston kohta " leikkaus opiskelijakortilla 20€ (alle 16v)". Mitä helvettiä, eihän alle 16-vuotias ole mikään opiskelija vaan koululainen. :D Eihän sillä mitään korttia ole. En uskaltanut varata aikaa, onneksi.
Ehkä se on halpa koska ne leikkaa asiakkaan opiskelijakortilla?
- omistajan ystävä RUS
suomalaiset Rasistit ,,,mikä vika on ollut,,kuin pyydetty vain kuitti tosite , kuten hoitolassa omistaja muutu,,,, VAIKKA erittäin huono suomea!!!!! mutta ihmiset yrittävät puhua ja tehdä töitä Suomessa,,
ONNEKS ASIAKKAAT TIETÄÄ PAREMMIN sieltä palvelua!!!!!
KATEUS,se perusuomalainen kansantauti,johon valitettavasti ei ole vielä löytynyt lääkettä;( ja kun niin moni."maallikko " luulee,että Yrittäjän elämä on NIIIIN HELPOOO!!! Säälittävää!!!!
Toivoa menestystä kauneushoitola lunaan...- 135788
:-D älä huoli:-D laita sun yritys kiinni ja mene hakemaan rahaa KELAsta :-D Suomalaiset puhuvat ERITTÄIN HYVIN SUOMEA.. maksavat veroja ja tekevät töitä! SULLE VAAN OLE RAUHALISENA JA TYÖTÖN!
- Sivusta seurannut
Tässä tapauksessa ei ole kyse rasismista tai kateudesta.
Kyse on puhtaasti siitä, että asiakas on tyytymätön saamaansa palveluun ja turhaan juoksuttamiseen, pettymyksiin ja odottamiseen.
Jos kestää yli kuukauden saada lahjakortilleen vastinetta (monta turhaa puhelua, puheluiden turhaan odottamista ja monta turhaa käyntiä liikkeessä) on mielestäni jossain vikaa.
Yrittäjän/omistajan kannattaa Suomessa varautua siihen, että kaikki eivät ole aina tyytyväisiä ja huonoakin arvostelua tulee. Mitään ei kannata ottaa henkilökohtaisesti.
Kritiikki kannattaa ottaa rakentavasti vastaan ja parantaa palvelua.
Asiakkaalla on oikeus mielipiteeseensä ja kokemuksesta muille kertomiseen.
Myös hinnasto kannattaa olla hoitolassa, jos asiakas on tulossa valitsemaan tuotteita paikan päälle! (Hinnat soitettiin heille perään puhelimitse)
Yleinen tapahan on, että jos asiakas on tyytymätön, tarjotaan hyvitystä, mutta tässä tapauksessa tarjottiin lahjakortin omistajalle "porttikielto" hoitolaan hänen ollessaan tyytymätön.
Ei kauhean kannattavaa toimintaa, Helsinki on kuitenkin suhteellisen pieni kaupunki ja sana leviää nopeasti.
Toivottavasti lahjakortin omistaja(t) saavat loppujen lopuksi vastinetta 260€ arvoisille korteilleen ja Lunasta voisi kirjoittaa edes jotain positiivista palautetta.
Semmoista en ole vielä ainakaan muilta kun omistajan ystäviltä nähnyt:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11436099#comment-0- 43567890+
Kaikesta päätellen viestejä kirjoittelee yks ja sama ihminen, joka jostain syystä katsoo aiheelliseksi pistää joka väliin vähintään kolme pilkkua. :D Ehkä toi on joku venäläinen erikoisuus.
- järkevä ihminen :)
Hei!!
Minun mielestä hoitolan luna työntekiät tekevät kaiken huolillisesti ja hyvin.
Olen käynyt sielä jo montakertaa.
Hoitola on siisti ja siaitsee hyvässä paikassa.
Siellä on paljon hyviä hoitoja.
Hoitolassa käy myös julkkiksia jos ette tienneet!!
en ymmärrä miksi haukutte tätä hoitolaa!!
eikö teillä ole mitään muuta tekemistä kun haukkua!:)
onko teillä väliä kuka teitä hoitaa venäläinen,ruotsalainen tai jotkut muut
pää asia on että tulee hyvää palvelua!!
he tekevät hyvää työtä!!
lopettakaa tämä naurettava keksustelu :)
maailma ei pyöri vaan (ei enään ikinä) sinun ypärilläsi!!- Joo, "asiakas"
Hehheh, paikan pitäjä / kaverinsa on näkäjään päässyt suomen opiskelussa jo vähitellen vauhtiin, mutta ihan "vähän" kuitenkin tulee noita virheitä, jotka paljastavat kirjoittajan taustan.
- työntekijät
- huolellisesti
- monta kertaa
- sijaitsee
- kuin
- teille
- pääasia
- keskustelu
- enää
- ympärilläsi
Lisäksi lauseet ja erisnimet muuten alkavat isolla alkukirjaimella, huutomerkkejä on tapana pistää vain yksi kappale, ja pilkkujakin saa käyttää.
Ja sitten vielä kun oikein komenntetaan, että lopettakaa tämä keskustelu, niin eipä ole kovin vaikea arvata, kuka siellä todellisuudessa kirjoittelee.
- Ihan vaan tavis
Onko sillä väliä, käykö julkkiksia vai ei....Onko edes mainitsemisen arvoista????
Voi morjens, jos sillä hoitola elää, niin onnea vaan!
(ps.Onko kyseessä kenties Tuksu ja hänen siskonsa?Asuvat lähistöllä ja lopputuloksestahan tiedämme jo kaiken...)- työharjoit
ха ха ха .ааа это были две толстые вонючие бигемота .сестры;))))))
- 6765655
työharjoit kirjoitti:
ха ха ха .ааа это были две толстые вонючие бигемота .сестры;))))))
Скажите))подарочные карты вернули этим двум клиентам птицей или гамбургером)))))))
- Sairasta touhua
Työharjottelijan kannattaakin haukkua asiakkaitaan täällä :D
Ei toi venäjänkieli ole kauhean vaikea kääntää googlen kautta suomeksi.
Näinhän se venäläinen asiakaspalvelu toimii! Hymyillään tekohymyä ja haukutaan selän takana.
Eli sinne vaan sitten haukuttavaksi kaikki muutkin suomalaiset, Luna haluaa näköjään pitää asiakkainaan vain ystäviään ja muita maanmiehiään.
Eiköhän se konkurssi kohta kutsu :) :)- Fin/russian
Учи русский,а то жиром твой мозг заплыл, и за клиентов не переживай, это не твоя проблема!лучше найди хорошую страницу в интернете как тебе похудеть !и стать похоже на женщину а не на чучело! Женщина должна быть умна и красива!а от тебя воняет как от вонючей пепельницы ! После тебя ни один клиент не захочет зайти в салон красоты! Попроси подругу подарочную карту в сауну))))))))
- Карки
На конкурс вонючих и жирных бегемотов сходи)))думаю получишь приз))))))))
- Карки
Карки kirjoitti:
На конкурс вонючих и жирных бегемотов сходи)))думаю получишь приз))))))))
СМОТРИ НА СЕБЯ В ЗЕРКАЛО!;))))) думаю только салон красоты тебе не поможет:)))))
- Työharjoittelun
Карки kirjoitti:
СМОТРИ НА СЕБЯ В ЗЕРКАЛО!;))))) думаю только салон красоты тебе не поможет:)))))
Я читаю по фински и по русски )))))а вот тебе безмозглой приходиться пользоваться переводчиков))))))а финский я выучу , у меня еще жизнь впереди))))))
- Ei järjen häivää
Ei kyllä tee hyvää liiketoiminnalle hoitolan työntekijän henkilökohtaisuuksiin menevät haukkumiset ihmisistä täällä julkisella palstalla.
- Työharjoittelun
А ты думала что тебе все дозволено!там в салоне клиенты все довольные услугой и ни один не упрекнул финским языком! А ты не зная работников ,как они выполняют свою работу -написала плохо о всем салоне! Кто ты такая?????ноль!! Из за таких как ты еще ни один салон не закрылся))))))так что иди жри гамбургеры:))))
- malmilainen83
Malmilla on yksi kampaamo joka sanoi kun tulin sisään että he ovat venäläinen kampaamo. Parempi niin, että kertovat asian heti kuin että peli menee tälläiseksi kuin näköjään Lunassa.
- Natalja ,hoitola luna
Eilen asiakas kertoi minulle tästä keskustelusta! Kuten sanoin
asiakkaalla on oikeus kirjoittaa oma mielipidensa,jos se on totuus, tai hänen tarinassa on tapahtunut näin kuten hän kirjoittanut ,muuta jos hän kirjoittanut vain oma totuus ,sitten voi viedä tätä asia poliisille ja pyydä korvaus tai sakotta asiakkaat.
Koska yrittäjällä myös on oikeus puolusta oma yritys.
Ensiksi haluaisin kertoa miten oikeasti ollut taistelua "twix" siskokset kanssa,koska he kirjoittaneet vain hänen totuus.
Lahjakortit voimassa vuosi, siskot saaneet lahjakortit varma kesällä ja muistaneet sen lahja vain marraskuussa, mutta omistaja vaihdettu ja sen verran, olin kysynyt kuittitosite.ja sen jälkeen siskot unohtuneet koko juttu noin kolme kuukautta,ja kun voimassaolo lähestyi ,he taas muistivat lahjakortin.
Kuka teille sanoi , että hoitolassa työntekijät istuivat koko pvä lähellä puhelimen ? Hoitolassa ihmiset tekevat töitä!
Parturi-kampaaja oli oma yrittäjä vuokratuolilla.
Eli minulla oli oikeus lähettää teidät etsimassa henkilö joka myi teille sen lahjakortit. ja uskoisin se lopputulos oli teille surullinen!
Mutta,mutta ,
sanonta kertoo .vaikka kuinka paljon teet ihmiselle hyviä asia ,ihminen aina jäi ei kiitollinen!
Suomea
Suomea , aina vaivata suomalaiset:) tiedoksi olen asunut Suomessa 6vuotta, päätin muuttaa suomeen , koska isäni suomalainen ,hyvää tai huono ,mutta puhun suomea ja teen töitä kosmetiikka kaupassa sekä omassa Hoitolassa ja opiskelen edelleen suomea päivä päivältä. mutta mitä osaavat suomalaiset paitsi suomea? PS.
miten näin voisi olla ,että tervehdys ollut huono suomea:) hassu!
Pitää sanoa että suomalaiset naiset tullut kauniisti ulkonäkö, ja osaavat käyttää muoti, koska vaan ulkomaalaiset jotka tuoneet suomeen kauneus ideoita! - Hoitola luna
Natalja ,hoitola luna kirjoitti:
asiakkaalla on oikeus kirjoittaa oma mielipidensa,jos se on totuus, tai hänen tarinassa on tapahtunut näin kuten hän kirjoittanut ,muuta jos hän kirjoittanut vain oma totuus ,sitten voi viedä tätä asia poliisille ja pyydä korvaus tai sakotta asiakkaat.
Ensiksi haluaisin kertoa miten oikeasti ollut taistelua "twix" siskokset kanssa,koska he kirjoittaneet vain hänen totuus.
Lahjakortit voimassa vuosi, siskot saaneet lahjakortit varma kesällä ja muistaneet sen lahja vain marraskuussa, mutta omistaja vaihdettu ja sen verran, olin kysynyt kuittitosite.ja sen jälkeen siskot unohtuneet koko juttu noin kolme kuukautta,ja kun voimassaolo lähestyi ,he taas muistivat lahjakortin.
Kuka teille sanoi , että hoitolassa työntekijät istuivat koko pvä lähellä puhelimen ? Hoitolassa ihmiset tekevat töitä!
Eli minulla oli oikeus lähettää teidät etsimassa henkilö joka myi teille sen lahjakortit. ja uskoisin se lopputulos oli teille surullinen!
Mutta,mutta ,
sanonta kertoo .vaikka kuinka paljon teet ihmiselle hyviä asia ,ihminen aina jäi ei kiitollinen!
Suomea
Suomea , aina vaivata suomalaiset:) tiedoksi olen asunut Suomessa 6vuotta, päätin muuttaa suomeen , koska isäni suomalainen ,hyvää tai huono ,mutta puhun suomea ja teen töitä kosmetiikka kaupassa sekä omassa Hoitolassa ja opiskelen edelleen suomea päivä päivältä. mutta mitä osaavat suomalaiset paitsi suomea? PS.
Pitää sanoa että suomalaiset naiset tullut kauniisti ulkonäkö, ja osaavat käyttää muoti, koska vaan ulkomaalaiset jotka tuoneet suomeen kauneus ideoita!Toi nainen joka kirjoittanut :Nykyisen Lunan turha "kampaamo" reissu !!! Mikä Pettymys :(
oli todennäköisesti tyttöystävä viimeiselle omistajalle,
hiuksia ei voi olla vaikeaa, päinvastoin vain ihminen itse vaikea ja negatiivinen.
Esimerkiksi ,asiakkaan puhelimeen kuulee huonoja Suomi ,mutta silti tehnyt aikavaraus,
tässä tilanteessa luultavasti kampaaja tuntenut negatiiv ja ei halunnut palvela . Hyvää näin pitä tehdä:)Määritä mistä löytää oven ulos! - Finito / hyppy and
Hoitola luna kirjoitti:
Toi nainen joka kirjoittanut :Nykyisen Lunan turha "kampaamo" reissu !!! Mikä Pettymys :(
oli todennäköisesti tyttöystävä viimeiselle omistajalle,
hiuksia ei voi olla vaikeaa, päinvastoin vain ihminen itse vaikea ja negatiivinen.
Esimerkiksi ,asiakkaan puhelimeen kuulee huonoja Suomi ,mutta silti tehnyt aikavaraus,
tässä tilanteessa luultavasti kampaaja tuntenut negatiiv ja ei halunnut palvela . Hyvää näin pitä tehdä:)Määritä mistä löytää oven ulos!voisin kommentoida tää juttu : kohta Venäjä ostaa koko Suomi, ja sitten katsotaan kuka kutsu ketään konkurssi!
Tällähetkellä venäläisiä turisteja tuoda Suomeen tosi paljon rahaa ! - Kieliäkieliä
Natalja ,hoitola luna kirjoitti:
Mutta,mutta ,
Suomea
Pitää sanoa että suomalaiset naiset tullut kauniisti ulkonäkö, ja osaavat käyttää muoti, koska vaan ulkomaalaiset jotka tuoneet suomeen kauneus ideoita!Suurin osa meistä suomalaisista puhuu äidinkielen lisäksi: englantia ja ruotsia. Ja vieläpä ihan sujuvasti :) Mitä muuta kieltä venäläiset osaa, kuin venäjää?
- Aivan aivan:)
Kieliäkieliä kirjoitti:
Suurin osa meistä suomalaisista puhuu äidinkielen lisäksi: englantia ja ruotsia. Ja vieläpä ihan sujuvasti :) Mitä muuta kieltä venäläiset osaa, kuin venäjää?
Suurin osa tarkoittaa 10%...? tiedän ,että suurin osa suomalaiset ymmärtävät ruotsi, mutta ei osaa puhua! Jos verrattuna esim. vanhat suomalaiset kyllä uskon ,mutta nykyään nuoret ei osaa puhua ruotsia ! Englanniksi suomalaiset puhuvat varma pahempi kun venäläiset puhuvat suomeksi.;) koska kuulin miten suomalaiset sujuvasti puhuvat englantia. Venäjä on tosi ISO MAA! Ja venäläiset jotka asuvat Venäjällä puhuvat venäjäksi sekä englantia, ja jos tarvitse venäläiset heti oppivat muuta kieltä! Minun mielestäni ,nykyään suomalaisille pitää aloittaa pikkuhiljaa oppia venäjä:)
- Opetus
Aivan aivan:) kirjoitti:
Suurin osa tarkoittaa 10%...? tiedän ,että suurin osa suomalaiset ymmärtävät ruotsi, mutta ei osaa puhua! Jos verrattuna esim. vanhat suomalaiset kyllä uskon ,mutta nykyään nuoret ei osaa puhua ruotsia ! Englanniksi suomalaiset puhuvat varma pahempi kun venäläiset puhuvat suomeksi.;) koska kuulin miten suomalaiset sujuvasti puhuvat englantia. Venäjä on tosi ISO MAA! Ja venäläiset jotka asuvat Venäjällä puhuvat venäjäksi sekä englantia, ja jos tarvitse venäläiset heti oppivat muuta kieltä! Minun mielestäni ,nykyään suomalaisille pitää aloittaa pikkuhiljaa oppia venäjä:)
Ja ulkomaalaiset jotka asuvat pysyvästi Suomessa ,osaavat puhua oikeasti ruotsia,suomea,jotkut venäjä,englantia,äidinkieli, ja oikeasti sujuvasti !
Ja jos lisää puhutaan peruskouluopetuksesta / kouluopetuksesta /muut koulutukset :( voi harmi ,Suomessa on hyvin heikko koulutus . - Samaa mieltä
Opetus kirjoitti:
Ja ulkomaalaiset jotka asuvat pysyvästi Suomessa ,osaavat puhua oikeasti ruotsia,suomea,jotkut venäjä,englantia,äidinkieli, ja oikeasti sujuvasti !
Ja jos lisää puhutaan peruskouluopetuksesta / kouluopetuksesta /muut koulutukset :( voi harmi ,Suomessa on hyvin heikko koulutus .Pahat puheet kulkevat pitemmälle ja vauhdikkaammin kuin hyvät. Yksikin pahanpuhuja riittää, joten tosiaan toivoisi, että pysyttäisiin asiassa.
Palaute pitää antaa aina yrittäjälle itselleen.Sekin on hyvä muistaa, että vaikka huutelisi nimettömänä keskustelupalstalla, räikeimmissä tapauksissa saadaan kyllä selville, kenen koneesta jutut ovat lähtöisin.
Tuosta aikojen peruuttamatta jättämisestä olen aivan samaa mieltä; kun varaa yrittäjältä aikaa, saa maksaa siitä, vaikkei ilmaannukaan paikalle. Ja reilusti myöhässä tulijan ei pidä pitää itsestäänselvyytenä sitä, että hänen varaamaansa aikaa voidaan pidentää loppupäästä. Aikataulu se on yrittäjälläkin. - Natalja hoitola luna
Samaa mieltä kirjoitti:
Pahat puheet kulkevat pitemmälle ja vauhdikkaammin kuin hyvät. Yksikin pahanpuhuja riittää, joten tosiaan toivoisi, että pysyttäisiin asiassa.
Palaute pitää antaa aina yrittäjälle itselleen.Sekin on hyvä muistaa, että vaikka huutelisi nimettömänä keskustelupalstalla, räikeimmissä tapauksissa saadaan kyllä selville, kenen koneesta jutut ovat lähtöisin.
Tuosta aikojen peruuttamatta jättämisestä olen aivan samaa mieltä; kun varaa yrittäjältä aikaa, saa maksaa siitä, vaikkei ilmaannukaan paikalle. Ja reilusti myöhässä tulijan ei pidä pitää itsestäänselvyytenä sitä, että hänen varaamaansa aikaa voidaan pidentää loppupäästä. Aikataulu se on yrittäjälläkin.Olen lukenut paljon kritiikki suomi24.fi ,Olen sitä mieltä, että kritiikki on subjektiivinen kirjoitus. Paljon kuulee, että kritiikki on “vain” yhden ihmisen “mielipide”, yleensä silloin kun tuota mielipidettä ei aiotakaan ottaa varten!
Hyvät yrittäjät teillä on oikeus puolustaa myös oma bisnes ,koska ,olette ammattilaisia ja asiakaspalvelu se on vaikein työ.
Kyllä ,asiakkailla on oikeus kirjoitta oma mielipidensä jos se oikeasti tapahtunut ,näin kuten asikas kirjoitänyt,mutta jos asiakas huijari omassa tarinassa ,sitten yrittäjällä on oikeus viedä asia poliisille ja pyydä korvaus asiakkaalta! asiakkaita ei ole oikeutta huutaa teille ja häiritse teille tehdä töitä.
Monet asiakkaat unohtuvat ilmoittaa perustuksia, tai peruivat niin myöhä , sis lähetätte sille asiakkaalle sakot!
Näin pitää tehdä ja sen jälkeen kun ihminen kirjoitta epärehellinen tarinoita hän tiedä, kaikki olemme Ihmisiä! - Kauneushoitola luna
Natalja hoitola luna kirjoitti:
Olen lukenut paljon kritiikki suomi24.fi ,Olen sitä mieltä, että kritiikki on subjektiivinen kirjoitus. Paljon kuulee, että kritiikki on “vain” yhden ihmisen “mielipide”, yleensä silloin kun tuota mielipidettä ei aiotakaan ottaa varten!
Hyvät yrittäjät teillä on oikeus puolustaa myös oma bisnes ,koska ,olette ammattilaisia ja asiakaspalvelu se on vaikein työ.
Kyllä ,asiakkailla on oikeus kirjoitta oma mielipidensä jos se oikeasti tapahtunut ,näin kuten asikas kirjoitänyt,mutta jos asiakas huijari omassa tarinassa ,sitten yrittäjällä on oikeus viedä asia poliisille ja pyydä korvaus asiakkaalta! asiakkaita ei ole oikeutta huutaa teille ja häiritse teille tehdä töitä.
Monet asiakkaat unohtuvat ilmoittaa perustuksia, tai peruivat niin myöhä , sis lähetätte sille asiakkaalle sakot!
Näin pitää tehdä ja sen jälkeen kun ihminen kirjoitta epärehellinen tarinoita hän tiedä, kaikki olemme Ihmisiä!Huomio! kauneushoitola lunassa kamera on asennettu ja tallennetaan kaikki mitä tapahtuu ja voidaan todistaa kenen tarinansa totuus!
- Nyt kaikki lopettaa.
Opetus kirjoitti:
Ja jos lisää puhutaan peruskouluopetuksesta / kouluopetuksesta /muut koulutukset :( voi harmi ,Suomessa on hyvin heikko koulutus .Oisko nyt parempi, että te lunan työntekijät lopetatte täällä asiakkaiden haukkumisen? Kritiikkiä pitäisi pystyä ottaamaan vastaan, eikä haukkua täällä asiakkaita! Eikä varmaan kannata haukkua suomalaista opetusta, kielitaitoa yms.. Maassa maan tavalla. Itselläni on paljon venäläisiä ystäviä ja ovat aivan mahtavia ja ihania, mutta kukaan heistä ei kyllä puhu englantia juuri ollenkaan. Nyt lopetetaan kaikki haukkumiset :) Asoilla on aina kaksi puolta ja yleensä sitä negatiivista palautetta aina väritetään, se ei kuitenkaan maailmaa kaada! Riita poikki ja voita väliin!
- lätiessäni
oot ai ka pöljä ensin tilaat ajan ja sitten vielä häivyt maksamatta ja sitten vielä tuut tänne hakkumaan on silla ruuvit löysällä, kusettaja.
- paka1
Herrajesta! Tyylikkästi hoidatte asiakas palautteet! Huhhuh..
T: Parturi-kampaaja- Natalja N..
Olen omistaja kauneushoitola luna. Teen Viimeinen varoitus kaikille ,jotka kirjoittaa tässä kommentit minun kauneushoitolasta , Jos vielä tässä joku kirjoittaa jotain paha minun hoitolasta ,vien asiaa poliisille!
- Natalja N...
Natalja N.. kirjoitti:
Olen omistaja kauneushoitola luna. Teen Viimeinen varoitus kaikille ,jotka kirjoittaa tässä kommentit minun kauneushoitolasta , Jos vielä tässä joku kirjoittaa jotain paha minun hoitolasta ,vien asiaa poliisille!
laki noudattaa kaikki ihmiset , ei mikä väliä ,oletko yrittäjä vai asiakas! kaikki yritykset on henkilökohtaiset ja ei OLE oikeuttaa kenellekään julkistä netissa oma tarinat ilman lupaa mitään !
- Lopputulokseen
Natalja N... kirjoitti:
laki noudattaa kaikki ihmiset , ei mikä väliä ,oletko yrittäjä vai asiakas! kaikki yritykset on henkilökohtaiset ja ei OLE oikeuttaa kenellekään julkistä netissa oma tarinat ilman lupaa mitään !
Suomessa olemassa viranomaiset toimistot jotka hoitaa asiaa ja harkitsevat ratkaisuja jos asiakkaalle tapahtunut ongelmät yrittäjän kanssa! Omasi mielipideensa sulla oikeus kirjoittaa vaan omalla Profile /omille kavereille /sukulaisille ,,,
- Tää jos joku ei usko
Lopputulokseen kirjoitti:
Suomessa olemassa viranomaiset toimistot jotka hoitaa asiaa ja harkitsevat ratkaisuja jos asiakkaalle tapahtunut ongelmät yrittäjän kanssa! Omasi mielipideensa sulla oikeus kirjoittaa vaan omalla Profile /omille kavereille /sukulaisille ,,,
Netissä saa kirjoittaa kriittisiä arvioita yrityksistä
Oikeusoppineen mukaan ravintola Lehtovaaran omistajalla on hyvin heikot perusteet rikosilmoitukselle. Elinkeinon harjoittajan on siedettävä kovaakin toimintaansa kohdistuvaa kritiikkiä.
Helsinkiläisen ravintola Lehtovaaran omistaja, asianajaja Antero Molander vaatii HIIT:n tutkijalta Herkko Hietaselta 80 000 euron vahingonkorvauksia netissä julkaistusta tekstistä, jossa Hietanen valittelee ravintolassa saamaansa huonoa palvelua.
Turun yliopiston rikosoikeuden professorin Ari-Matti Nuutilan mielestä elinkeinonharjoittajan on siedettävä varsin kovaakin toimintaansa kohdistuvaa kritiikkiä, kunhan tosiasiat pitävät paikkansa.
Kirjoittaja vastaa sisällöstä
Internetissä julkaistut kirjoitukset ovat rinnastettavissa lehtikirjoitukseen sillä erotuksella, että palvelimen ylläpitäjä ei ole vastaavan toimittajan asemassa. Kirjoituksen sisällöstä vastaa ainostaan kirjoittaja.
- Arvostuksenvaraisista seikoista, kuten palvelusta, voi esittää kovaakin kritiikkiä, koska ne eivät ole todennettavissa olevia faktoja. Jos taas annetaan vääriä tietoja vaikkapa hinnoittelusta, niin puhutaan todennettavissa olevista seikoista, Nuutila sanoo.
Hietanen julkisti ravintolalle lähettämänsä reklamaation huonosta palvelusta blogissaan eli nettipäiväkirjassaan elokuussa 2004. Ravintola ei koskaan vastannut hänen tammikuussa 2004 lähettämäänsä reklamaatioon.
Kritiikki on suojattu laissa
Helsingin yliopiston rikosoikeuden professorin Pekka Koskisen mielestä kritiikin kirjoittaminen on lainsäädännössä turvattu.
Kunnianloukkausäännöksessä on arvostelun vapautta tarkoittava poissulkeva säännös.
- Arvostuksenvaraista arviointia ei ole mahdollista arvioida sen mukaan, onko väite valheellinen. Rikoslaissa sanotaan, että halventamisena ei pidetä arvostelua, joka kohdistuu toisen menettelyyn politiikassa, elinkeinoelämässä, julkisessa virassa tai tehtävässä, tieteessä, taiteessa taikka näihin rinnastettavassa julkisessa toiminnassa.
- Tämä rajaussäännös tarkoittaa sitä, että kritiikin vapaudelle on annettava tilaa, Koskinen lisää.
Yritysten ei kuitenkaan tarvitse pelätä, että niiden toiminnasta voi kirjoittaa internetissä mitä tahansa. Vahingonkorvauksia on mahdollista saada, mikäli yrityksen toiminnasta on esitetty vääriä tietoja.
- Kunnianloukkauksen täytyy kohdistua riittävän yksilöidysti yrityksen johtoon. Jos kunnianloukkauksesta aiheutuu yritykselle vahinkoa, on sillä oikeus saada vahingonkorvauksia, Nuutila kertoo.
- Näyttönä ansionmenetyksestä voidaan esittää liikevaihdon kehitys. Se on kuitenkin hankala mittari, koska sen syy-seuraussuhteen todistaminen on vaikeaa, Nuutila jatkaa. - Natalja N....
Tää jos joku ei usko kirjoitti:
Netissä saa kirjoittaa kriittisiä arvioita yrityksistä
Oikeusoppineen mukaan ravintola Lehtovaaran omistajalla on hyvin heikot perusteet rikosilmoitukselle. Elinkeinon harjoittajan on siedettävä kovaakin toimintaansa kohdistuvaa kritiikkiä.
Helsinkiläisen ravintola Lehtovaaran omistaja, asianajaja Antero Molander vaatii HIIT:n tutkijalta Herkko Hietaselta 80 000 euron vahingonkorvauksia netissä julkaistusta tekstistä, jossa Hietanen valittelee ravintolassa saamaansa huonoa palvelua.
Turun yliopiston rikosoikeuden professorin Ari-Matti Nuutilan mielestä elinkeinonharjoittajan on siedettävä varsin kovaakin toimintaansa kohdistuvaa kritiikkiä, kunhan tosiasiat pitävät paikkansa.
Kirjoittaja vastaa sisällöstä
Internetissä julkaistut kirjoitukset ovat rinnastettavissa lehtikirjoitukseen sillä erotuksella, että palvelimen ylläpitäjä ei ole vastaavan toimittajan asemassa. Kirjoituksen sisällöstä vastaa ainostaan kirjoittaja.
- Arvostuksenvaraisista seikoista, kuten palvelusta, voi esittää kovaakin kritiikkiä, koska ne eivät ole todennettavissa olevia faktoja. Jos taas annetaan vääriä tietoja vaikkapa hinnoittelusta, niin puhutaan todennettavissa olevista seikoista, Nuutila sanoo.
Hietanen julkisti ravintolalle lähettämänsä reklamaation huonosta palvelusta blogissaan eli nettipäiväkirjassaan elokuussa 2004. Ravintola ei koskaan vastannut hänen tammikuussa 2004 lähettämäänsä reklamaatioon.
Kritiikki on suojattu laissa
Helsingin yliopiston rikosoikeuden professorin Pekka Koskisen mielestä kritiikin kirjoittaminen on lainsäädännössä turvattu.
Kunnianloukkausäännöksessä on arvostelun vapautta tarkoittava poissulkeva säännös.
- Arvostuksenvaraista arviointia ei ole mahdollista arvioida sen mukaan, onko väite valheellinen. Rikoslaissa sanotaan, että halventamisena ei pidetä arvostelua, joka kohdistuu toisen menettelyyn politiikassa, elinkeinoelämässä, julkisessa virassa tai tehtävässä, tieteessä, taiteessa taikka näihin rinnastettavassa julkisessa toiminnassa.
- Tämä rajaussäännös tarkoittaa sitä, että kritiikin vapaudelle on annettava tilaa, Koskinen lisää.
Yritysten ei kuitenkaan tarvitse pelätä, että niiden toiminnasta voi kirjoittaa internetissä mitä tahansa. Vahingonkorvauksia on mahdollista saada, mikäli yrityksen toiminnasta on esitetty vääriä tietoja.
- Kunnianloukkauksen täytyy kohdistua riittävän yksilöidysti yrityksen johtoon. Jos kunnianloukkauksesta aiheutuu yritykselle vahinkoa, on sillä oikeus saada vahingonkorvauksia, Nuutila kertoo.
- Näyttönä ansionmenetyksestä voidaan esittää liikevaihdon kehitys. Se on kuitenkin hankala mittari, koska sen syy-seuraussuhteen todistaminen on vaikeaa, Nuutila jatkaa.Eli nyt voisin reilusti aloittaa prosessi ja pyydä vahingonkorvaus esim. siskot jotka mustamaalata minun yritystä ja kirjoitaneet paljon valhe omasi tarinoissa. Koska hoitolassa kamerassa tallennetu kaikki tapahtumat. Sitten siskot ja kaikki osallisujat jotka mustamaalata minun yritysta antavat hoitola lunaan arvokas lahjakortti .
- Natalja omistaja
Natalja N.... kirjoitti:
Eli nyt voisin reilusti aloittaa prosessi ja pyydä vahingonkorvaus esim. siskot jotka mustamaalata minun yritystä ja kirjoitaneet paljon valhe omasi tarinoissa. Koska hoitolassa kamerassa tallennetu kaikki tapahtumat. Sitten siskot ja kaikki osallisujat jotka mustamaalata minun yritysta antavat hoitola lunaan arvokas lahjakortti .
todisteet sellaiset :1)kuittitosite oli löytyy vain yhdelle lahjakorttille ,mutta silti oli tarjottu palvelua,
2) lahjakortti oli kirjoitettu vain 130€ summa jossa lukee palvelua koskee hoitoon tai valitseva hoitotuotteet,(EIKÄ parturi-kampaamo palvelua)
3) Siskokset valitsivat palvelua jalkahoito kulmakarvat kestovärjäys ja muotoilua sekä parturi-kampaamo klo 16:00
4) kauneushoitolasta oli soitettu asiakkaalle varmuuden vuoksi ,että järjestä kellonajan tärkeäksi ja lahjakortteja oli pyydetty ottaa mukaan,koska kuititosite oli toimitettu jo aikaisemmin ja jos esim. jäi joku käyttömatta summa tai muutokset sitä voi määritellä LH.
5) sinä päivänä siskokset piti tulla klo 16:00 (heistä oli varattu jokaisille noin 1,5t)
6)silloin , kun saimme tekstiviesti parturi-kampaajalta ,että sairauden vuoksi hän ei tuu töihin, olemme heti ottaneet yhteyttä siskokset kanssa ja oli puhuttu:kun näin on tapahtunut,siirtääkö varaus joku muu päivään tai käytetään osasumma tänään? Mihin siskokset vastanneet :KYLLÄ,kyllä ollaan silti tänään klo 16.00 tulossa!
7)klo 16:00 kun siskokset tullut ja yhtäkkiä he sanoivat: eivät halunneet palvelua,koska aamulla oli peruttu parturi-kampaamo palvelua!
Ja oli sovittu soitellaan ja ratkaistaan asia eteenpäin. Siskokset oli aina hiljaa ja ei koskaan sanoneet,että sen tilanne outo !
8) siskokset käyneet hoitolassa ja yhdessä valitsimme hoitotuotteet ja tuotteet oli toimitettu postitse! Kyllä,kiitos tyytyväisiä vastanneet siskokset ja molemmat puolet olivat aivan ystävällisiä ja kohteliaita!
Mutta miksi , sen jälkeen huijari omasi tarinassa ? Ja kirjoitaneet liika huonoja juttuja ? - Natalja omistaja
Natalja omistaja kirjoitti:
todisteet sellaiset :1)kuittitosite oli löytyy vain yhdelle lahjakorttille ,mutta silti oli tarjottu palvelua,
2) lahjakortti oli kirjoitettu vain 130€ summa jossa lukee palvelua koskee hoitoon tai valitseva hoitotuotteet,(EIKÄ parturi-kampaamo palvelua)
3) Siskokset valitsivat palvelua jalkahoito kulmakarvat kestovärjäys ja muotoilua sekä parturi-kampaamo klo 16:00
4) kauneushoitolasta oli soitettu asiakkaalle varmuuden vuoksi ,että järjestä kellonajan tärkeäksi ja lahjakortteja oli pyydetty ottaa mukaan,koska kuititosite oli toimitettu jo aikaisemmin ja jos esim. jäi joku käyttömatta summa tai muutokset sitä voi määritellä LH.
5) sinä päivänä siskokset piti tulla klo 16:00 (heistä oli varattu jokaisille noin 1,5t)
6)silloin , kun saimme tekstiviesti parturi-kampaajalta ,että sairauden vuoksi hän ei tuu töihin, olemme heti ottaneet yhteyttä siskokset kanssa ja oli puhuttu:kun näin on tapahtunut,siirtääkö varaus joku muu päivään tai käytetään osasumma tänään? Mihin siskokset vastanneet :KYLLÄ,kyllä ollaan silti tänään klo 16.00 tulossa!
7)klo 16:00 kun siskokset tullut ja yhtäkkiä he sanoivat: eivät halunneet palvelua,koska aamulla oli peruttu parturi-kampaamo palvelua!
Ja oli sovittu soitellaan ja ratkaistaan asia eteenpäin. Siskokset oli aina hiljaa ja ei koskaan sanoneet,että sen tilanne outo !
8) siskokset käyneet hoitolassa ja yhdessä valitsimme hoitotuotteet ja tuotteet oli toimitettu postitse! Kyllä,kiitos tyytyväisiä vastanneet siskokset ja molemmat puolet olivat aivan ystävällisiä ja kohteliaita!
Mutta miksi , sen jälkeen huijari omasi tarinassa ? Ja kirjoitaneet liika huonoja juttuja ?tänään katsoin koko juttu joka oli tallennettu kamerassa ,sieltä kaikki kuulosta näkyy tosi hyvin!
- lunaluna
Olet täys kaheli. Mene nyt kiireenvilkkaa hoitoon. " Luna oli ihan muuta ja joku vieras mies puhui puhelimessa." Ajatella.
Kai sen paikan nimi oli Se Sama Luna ja osoite kun kerran osasit mennä.
" Hän näpläsi tupsuja sohvalla.
Olisikohan koskaan tullut sitä hetkeä, kun sitä väriä olisi kysytty asiakkaalta ??? Vai olisiko hän laittanut vain kumihanskat käteen ja alkanut päätöksensä tehtya lätkimään väriä hiuksiini ??? En jäänyt asiaa odottamaan, vaan nousin tuolistani ja sanoin, etten luota sohvalla edelleen istuvan "kampaajan" ammattitaitoon ja ilmoitin lähteväni pois. Lähtiessäni sain vielä kuulla kuinka on ajanvarauslistat "
"lue mitä kirjoitit jos tajuat
Täällä haukut liikettä ja kampaajaa vaikket antanut edes mahdollisuutta.
Sinut pitäisi laittaa edesvastuuseen ja suomi 24 myös.
Laittakaa oikeusjuttu vireille ja voitatte varmasti - Okeuteen
Tehkää rikosilmoitus tai siviilikanne ja suuret vahingon korvausvaatimukset, koska nämä kirjoitukset aiheuttavat teille suurta taloudellista haittaa suuria summia menetyksiä on teillä on senvuoksi oikeus korvauksiin. Mimmi tulee saamaan sakkoja ja nimensä julkisuuteen. Näitä datoja on helppo tutkia.
Miljoona luokkaa saa korvauksia tälläisistä kirjoituksista vähintään kun on elinkeinosta kyse. Julkaisemisista ovat lehtitalot joutuneet maksamaan todella paljon, tosin useat ovat maksaneet ne vapaaehtoisesti, ettei heidän myyntinsä vaan kärsi ja tiedän mistä puhun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h292350- 1282293
- 1582054
- 351650
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue201648- 511037
- 86995
- 18939
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To24932- 114904