Aloitin aika vasta lentopallon mutta tekniikka ei ole vielä hallussa. Olisiko jollain antaa hyviä vinkkejä esim jalkojen käyttöön tai jotain nettisivuja/videoita joissa olisi neuvoja, kun en itse löytänyt mistään netistä?
Lentopallon tekniikka
7
1408
Vastaukset
- vastaus4
Veikkaan, että lähikirjastosi urheiluosastolta löytyy lentopallon alkeisopas. Perustekniikka ei ole muuttunut viimeisen 40 vuoden aikana juuri lainkaan.
- jojoj
Noo, ite oon harrastanu 4 vuotta (oon 12v) niin valmentajat painottaa aina, että kädet ei liiku miltei yhtään ja jaloista lähtee kaikki voima. en jaksa selittää enempää :c
- Lentopalloilija
Harrastan nyt kahdeksatta vuotta lentopalloa ( oon syntyny -97) ja kannattaa fyysisen treenaamisen lisäksi ajatella tekniikkaa miellekuvien avulla. Voi kuulostaa hölmöltä, mutta auttaa! :)
Itselläni on iskulyönti kehittynyt paljon tämän vuoden aikana, kun valmentaja kehotti ajattelemaan iskulyöntiaskelia.
Ja tietysti valmentajalla on vaikutusta asiaan. Viime vuonna oli valmentaja semmonen n. parikymppinen tyttö, ja se ei osannu valmentaa. Tänä vuonna on paljon parempi valmentaja.
Ja jos oot harrastanut/harrastat vieläkin jotain muuta lajia, niin siitä on varmasti hyötyä. Esim. joku yleisurheilun hyppääminen tai ponnistusta vaativa laji -> auttaa iskulyönnin ponnistuksessa. Tai koripallo tms. -> tarkkuutta pallon käsittelyyn. :)
Ja älä ota kaikkea liian vakavasti, mutta älä pistä kaikkea leikiksikään :D Toivottavasti innostut ja pidät lajista :) - entinenpelaaja89
Mä oon -89 syntyny nainen ja harrastin aikoinaan lentopalloa noin 6 vuotta.
Riippuu AINA niin valmentajasta että kuinka hyvin oppii eri tekniikat.. Mulla oli mun harrastamisen aikana 5 eri valmentajaa.. Ja ainakin 2 niistä oli tosi hyviä. Molemmat oli miespuolisia..huomasin ite että naiset ei osaa vaan valmentaa.. Liian lepsuja treenei vetää monesti.
Parhaimpia osa-alueita mulla oli etukentällä lyönti ja sit syöttö meni aina ok..Muistan aina kun sain vikassa power cup turnauksessa vuonna 2006 kesällä yhen pelin aikana yhteensä 4 ässä-syöttöä.. Siitä jäi niin hyvä fiilis itselle ja muutenkin onnistumiset verkolla jää aina mieleen : ) jos vaikka saikin torjuttua jonkun vaikeen pallon tms. - mara2112
Olen harrastanut lentopalloa 33 vuotta erilaisissa harrastejoukkuissa.
Perustekniikan oppiminen on asia joka on hyvin tärkeä- Hihalyöti,sormilyönti ja liikkuminen ovat kolme perusasiaa.
Jalojen käyttö on eritysen tärkeä hihalyönnissä.Tietysti liikkuminen yleensä vaatii jalkojen käyttöä.
Lentopallosuoritukssa ei olla koskaan suorilla jaloilla vaan jaloilla ohjataan suoritusta hihalyönnissä ja sormilyönnissä.. - Eikipuueihyötyy
Oon harrastanu 8 vuotta ja harrastan edelleen (oon 12). Valmentajat aina painottaa jalkojen käyttöä hihalyönnissä ja muissakin. Paras harjote on tämä:
Juostaan 3 m viivalle ja tehdään yksi kyykky, jonka jälkeen torjuntahyppy verkolle ja sen jälkeen takaperin kuperkeikka, jonka jälkeen isku passista. - ------
iskulyönti = Yleisin hyökkäystekniikka. Palloa lyödään yhdellä kädellä verkon yli. Tarkoituksenmukainen löysä, lyhyt kaarilyönti kulkee nimellä tsekki (engl. check).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1666733
- 562048
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes482014- 541182
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3521180Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se541157Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141051Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79950Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384938Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14927