Lentopallon tekniikka

aloittelija__

Aloitin aika vasta lentopallon mutta tekniikka ei ole vielä hallussa. Olisiko jollain antaa hyviä vinkkejä esim jalkojen käyttöön tai jotain nettisivuja/videoita joissa olisi neuvoja, kun en itse löytänyt mistään netistä?

7

1321

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastaus4

      Veikkaan, että lähikirjastosi urheiluosastolta löytyy lentopallon alkeisopas. Perustekniikka ei ole muuttunut viimeisen 40 vuoden aikana juuri lainkaan.

    • jojoj

      Noo, ite oon harrastanu 4 vuotta (oon 12v) niin valmentajat painottaa aina, että kädet ei liiku miltei yhtään ja jaloista lähtee kaikki voima. en jaksa selittää enempää :c

    • Lentopalloilija

      Harrastan nyt kahdeksatta vuotta lentopalloa ( oon syntyny -97) ja kannattaa fyysisen treenaamisen lisäksi ajatella tekniikkaa miellekuvien avulla. Voi kuulostaa hölmöltä, mutta auttaa! :)
      Itselläni on iskulyönti kehittynyt paljon tämän vuoden aikana, kun valmentaja kehotti ajattelemaan iskulyöntiaskelia.

      Ja tietysti valmentajalla on vaikutusta asiaan. Viime vuonna oli valmentaja semmonen n. parikymppinen tyttö, ja se ei osannu valmentaa. Tänä vuonna on paljon parempi valmentaja.

      Ja jos oot harrastanut/harrastat vieläkin jotain muuta lajia, niin siitä on varmasti hyötyä. Esim. joku yleisurheilun hyppääminen tai ponnistusta vaativa laji -> auttaa iskulyönnin ponnistuksessa. Tai koripallo tms. -> tarkkuutta pallon käsittelyyn. :)

      Ja älä ota kaikkea liian vakavasti, mutta älä pistä kaikkea leikiksikään :D Toivottavasti innostut ja pidät lajista :)

    • entinenpelaaja89

      Mä oon -89 syntyny nainen ja harrastin aikoinaan lentopalloa noin 6 vuotta.

      Riippuu AINA niin valmentajasta että kuinka hyvin oppii eri tekniikat.. Mulla oli mun harrastamisen aikana 5 eri valmentajaa.. Ja ainakin 2 niistä oli tosi hyviä. Molemmat oli miespuolisia..huomasin ite että naiset ei osaa vaan valmentaa.. Liian lepsuja treenei vetää monesti.

      Parhaimpia osa-alueita mulla oli etukentällä lyönti ja sit syöttö meni aina ok..Muistan aina kun sain vikassa power cup turnauksessa vuonna 2006 kesällä yhen pelin aikana yhteensä 4 ässä-syöttöä.. Siitä jäi niin hyvä fiilis itselle ja muutenkin onnistumiset verkolla jää aina mieleen : ) jos vaikka saikin torjuttua jonkun vaikeen pallon tms.

    • mara2112

      Olen harrastanut lentopalloa 33 vuotta erilaisissa harrastejoukkuissa.
      Perustekniikan oppiminen on asia joka on hyvin tärkeä- Hihalyöti,sormilyönti ja liikkuminen ovat kolme perusasiaa.
      Jalojen käyttö on eritysen tärkeä hihalyönnissä.Tietysti liikkuminen yleensä vaatii jalkojen käyttöä.
      Lentopallosuoritukssa ei olla koskaan suorilla jaloilla vaan jaloilla ohjataan suoritusta hihalyönnissä ja sormilyönnissä..

    • Eikipuueihyötyy

      Oon harrastanu 8 vuotta ja harrastan edelleen (oon 12). Valmentajat aina painottaa jalkojen käyttöä hihalyönnissä ja muissakin. Paras harjote on tämä:

      Juostaan 3 m viivalle ja tehdään yksi kyykky, jonka jälkeen torjuntahyppy verkolle ja sen jälkeen takaperin kuperkeikka, jonka jälkeen isku passista.

    • ------

      iskulyönti = Yleisin hyökkäystekniikka. Palloa lyödään yhdellä kädellä verkon yli. Tarkoituksenmukainen löysä, lyhyt kaarilyönti kulkee nimellä tsekki (engl. check).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4839
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1722
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1326
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1000
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      885
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe