Valaiskaa tyhmää..

-J-

Innostuin tosta kuntopyörästä kun on noi ilmat mitä on.. niin, haluisin jotain mielipiteitä kuinka pohjalla mun kunto on.. eli pyöräilin 45min, 24km.. Kiitos jos joku vastaa :) Ja toivotaan jatkossa parempia ulkoilu ilmoja..

17

11020

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuntoilija

On tuo polkupyörällä ihan hyvää kyytiä.Mutta mikä oli olosi lenkin jälkeen.Olitko puhki ja miten olit palautunut,tuo asia kertoo hieman paremmin kuntotasostasi.Kuinka pitkiä lenkkejä teet eli tarkoitan kuin paljon pidempään pystyt tai luulisit pystyväsi pitämään tuota vauhtia.Itse en ole kovin usein nopeuttani testannut mutta tuollainen 50km menee ainakin tuota sinun vauhtiasi nippa nappa.Itsestään ei kannata ottaa liian usein kaikkia irti ettei tule ylikuntoon tai muuten motivaatio katoa pyöräilyyn.Joskus on kyllä ihan hyvä joku testi tehdä.10km:n testilenkki riittää tuon testin tekemiseen ihan hyvin.Mieluummin niin että etsit hyvän 5km:n pätkän jonka menet edestakaisin ja katsot kuinka pian meni ja toistat tuon lenkin sitten taas kun tuntuu että pitäisi se kuntotaso tietää.

• TSe

käytetystä vastuksesta.

Elikkä oliko kyseessä ylämäki- vai alamäkiajo?

• Kuntoilija

Tulkitsin kysymyksen täysin väärin.Sorry.Ajattelin että oliko kysyjä polkupyörällä tuon ajan polkenut ja kiinnostunut kuntopyöräilystä sitten myöhemmin kun kelitkin on mitä on.Tosiaan,käytetystä vastuksesta kuntopyörällä tuon tuloksen hyvyys riippuu.Tekemällä saman mittaisen pyörälenkin selviää kuinka todenmukainen tuo aika on.Jos menee samaan aikaan ja palaudut vielä kohtuullisen pian niin hyvä on kuntosi.

• -J-

Aivan.. vastus sellanen keskiraskas 6. Kaloreita paloi 360..

• Kuntoilija
        -J- kirjoitti:

Aivan.. vastus sellanen keskiraskas 6. Kaloreita paloi 360..

Olen myös kuntopyörää käyttänyt nimenomaan talvelle harjoittelun korvikkeena.Itselläni on tuollainen vähän vanhempi magneettivastuksella varustettu Tunturi F400 kuntopyörä.Tein tuolla kuntopyörällä vähintään 40km:n treenejä ja vastusta säädin aina 10min välein 5-10 välillä.Aikaa minulla kului keksimäärin n.1t6min ja kaloreja n.750kcal.Totuus on ainakin minun kuntopyörällä että vastuksen saa laittaa kyllä aika kireälle että ollaan edes lähellä oikeaa pyöräilyä.Millään tapaa turhaa kuntopyöräily ei ole päinvastoin.Lisäämällä vaikkapa treenin pituutta kuntopyörällä saadaan hyötyä enemmän irti.Eri asia on kuinka kauan viihtyy kuntopyörän päällä.Itse olen parhaimmillaan ollut jotan 2,5tuntia ja se alkoi olemaan jo varsin puuduttavaa.Nykyään on varsin asiallisiakin kuntopyöriä tai oikeastaan puhutaan ergometreistä kun puhutaan järeämistä kuntopyöristä.Niistä löytyy wattejakin eli vastusta jo likemmäs 1000 joka kyllä riittää tyydyttämään vaativammankin tarpeet.

• Kuntoilija
        Kuntoilija kirjoitti:

Olen myös kuntopyörää käyttänyt nimenomaan talvelle harjoittelun korvikkeena.Itselläni on tuollainen vähän vanhempi magneettivastuksella varustettu Tunturi F400 kuntopyörä.Tein tuolla kuntopyörällä vähintään 40km:n treenejä ja vastusta säädin aina 10min välein 5-10 välillä.Aikaa minulla kului keksimäärin n.1t6min ja kaloreja n.750kcal.Totuus on ainakin minun kuntopyörällä että vastuksen saa laittaa kyllä aika kireälle että ollaan edes lähellä oikeaa pyöräilyä.Millään tapaa turhaa kuntopyöräily ei ole päinvastoin.Lisäämällä vaikkapa treenin pituutta kuntopyörällä saadaan hyötyä enemmän irti.Eri asia on kuinka kauan viihtyy kuntopyörän päällä.Itse olen parhaimmillaan ollut jotan 2,5tuntia ja se alkoi olemaan jo varsin puuduttavaa.Nykyään on varsin asiallisiakin kuntopyöriä tai oikeastaan puhutaan ergometreistä kun puhutaan järeämistä kuntopyöristä.Niistä löytyy wattejakin eli vastusta jo likemmäs 1000 joka kyllä riittää tyydyttämään vaativammankin tarpeet.

http://www.kettlerusa.com/page85.html tuossa linkissä voisi olla ihan asiallinen peli kuntopyöräilyyn jota olen vähän itsekkin ajatellut.Ihan tuota 1000wattia ei tehoa löydy mutta riittävästi kuitenkin.

• Aika Härski

Tottakai kuntosi olisi hyvä jos olisit polkenut tuon matkan tuohon aikaan. Vaan kun et ole jos olet pyöräilyn vasta aloittanut. Tietää nimittäin keskinopeutta 32km/h. Yksin ajettaessa ei onnistu aloittelijalta.Puolen vuoden treeni alle niin voisi jopa mennä läpi. Oikea aikasi on todennäköisesti 55-57min/24km.

• -J-

Sellanen aika tuli.. :( en mä mitään kuseta.. Ja miksi se ei yksin onnistuisi?

• KSi

SISÄLLÄ POLJETTU, EIKÖ SE TULLUT JO SELVÄKSI!!!

• roope

Älä hermostu, samanlaisia huuhaa kirjoituksia palstalla on ollut aiemminkin monia. Mahdollisesti sama tyyppi, joka naatiskelee kirjoituksistaan.
        Lähtöasetelma jo oli toivoton: Kuntopyörä 45 min, 24 km.., vastus 6, kaloreita 360.
        Kuntopyöränsä (josko sellaista edes on?) mittari todennäköisesti kertoo lukemina matkan ja hetkellisen nopeuden. Molemmat lukemat ovat pelkästään viihteellisiä, eikä niillä ole mitään yhteyttä todellisen pyöräilemisen kanssa.
        Kulutus "kaloreita 360.." on lapsellisen pieni. Todennäköisesti kirjoittaja tarkoitti 1000 kertaa suurempaa lukemaa - 360 kcal. Kertomatta myös jää, mistä mittarista kyseinen lukema on peräisin.
        Hupsista, ja ajoaika muutui 45 min:sta 57 minuuttiin. Sillä tavalla.

Oletetaan; ajaja 70 kg, maantiepyörä, kaloreita kuluu 360 kca yli peruskulutuksen, ajoaika 45 min, tasainen maasto, asfaltti, ei tuulta.
        Tämä vastaisi suoritustehona n.140 W ja nopeutena n.27km/h.
        Jos ajoaika kuitenkin oli 57 min, niin silloin olisi ajoteho n.110 W ja nopeus n.24km/h.
        Maastopyörällä ajettaessa nopeuksista pitää vähentää n.3 km/h.

Jos ikä on yli 60a, niin tulokset ovat varsin hyviä, mutta parikymppiselle, terveen harjoittelemattoman mieshenkilön tasoa.

• -J-
        roope kirjoitti:

Älä hermostu, samanlaisia huuhaa kirjoituksia palstalla on ollut aiemminkin monia. Mahdollisesti sama tyyppi, joka naatiskelee kirjoituksistaan.
        Lähtöasetelma jo oli toivoton: Kuntopyörä 45 min, 24 km.., vastus 6, kaloreita 360.
        Kuntopyöränsä (josko sellaista edes on?) mittari todennäköisesti kertoo lukemina matkan ja hetkellisen nopeuden. Molemmat lukemat ovat pelkästään viihteellisiä, eikä niillä ole mitään yhteyttä todellisen pyöräilemisen kanssa.
        Kulutus "kaloreita 360.." on lapsellisen pieni. Todennäköisesti kirjoittaja tarkoitti 1000 kertaa suurempaa lukemaa - 360 kcal. Kertomatta myös jää, mistä mittarista kyseinen lukema on peräisin.
        Hupsista, ja ajoaika muutui 45 min:sta 57 minuuttiin. Sillä tavalla.

Oletetaan; ajaja 70 kg, maantiepyörä, kaloreita kuluu 360 kca yli peruskulutuksen, ajoaika 45 min, tasainen maasto, asfaltti, ei tuulta.
        Tämä vastaisi suoritustehona n.140 W ja nopeutena n.27km/h.
        Jos ajoaika kuitenkin oli 57 min, niin silloin olisi ajoteho n.110 W ja nopeus n.24km/h.
        Maastopyörällä ajettaessa nopeuksista pitää vähentää n.3 km/h.

Jos ikä on yli 60a, niin tulokset ovat varsin hyviä, mutta parikymppiselle, terveen harjoittelemattoman mieshenkilön tasoa.

Elikkä olen 22v nainen, paino 85kg.. Ja jos mun lukemat on jo ihan toivottomia, niin mikäköhän toi mun kuntopyörä sit on.. (?) Merkki on kettler manta ja mittarissa on aika, kalorit ja kilometrit.. Enkä ole mikään huuhaa kirjottelia, ja aikani on ollut koko ajan se 45min!! Turha varmaan kuvitella että täältä saisi koskaan asiallisia vastauksia.. :( Ja todennäköisesti kun toni on sit heikko ja toivoton.. Kiitos kaikille asiallisille vastaajille!!!

• vähemmän huuhaata
        -J- kirjoitti:

Elikkä olen 22v nainen, paino 85kg.. Ja jos mun lukemat on jo ihan toivottomia, niin mikäköhän toi mun kuntopyörä sit on.. (?) Merkki on kettler manta ja mittarissa on aika, kalorit ja kilometrit.. Enkä ole mikään huuhaa kirjottelia, ja aikani on ollut koko ajan se 45min!! Turha varmaan kuvitella että täältä saisi koskaan asiallisia vastauksia.. :( Ja todennäköisesti kun toni on sit heikko ja toivoton.. Kiitos kaikille asiallisille vastaajille!!!

rekisteröidy fillari-lehden keskustelupalstalle, niin saat todennäköisesti, no ei aina nii järkevää keskustelua, mutta taatusti viidyttävämpää.

• Kuntoilija
        -J- kirjoitti:

Se kuinka hyvä kuntosi on niin ei selviä tuosta matkaan käytetystä ajasta tai edes kulutuksesta.Tärkeämpiä tietoja ovat rasituksen aikainen syke ja mitenkä palaudut treenistä.Onko sinulla mahdollisuutta sykemittarin käyttöön,vai onko kuntopyörässäsi tuota ominaisuutta?.Sanoisin että treenistäsi saat paljon tehokkaamman jos säädät sykkeesi perusteella vastusta.

• roope
        -J- kirjoitti:

Ei onnistu hämäys, ei sitten alkuunkaan. Kysyessään kannattaa olla tarkkana, että antaa yksiselitteisen, täydellisen ja todellisuutta vastaavan kysymyksen.

Annan sinulle tehtävän. Etsi tämän keskustelupalstan kahdelta viimeisimmältä sivulta vähintään kolme eri nimimerkkiä, joilla on kirjoitelmissaan samoja kirjoitus- ja kielioppivirheitä kuin sinulla. Kerro mihin tulokseen päädyit.

• -J-
        Kuntoilija kirjoitti:

Se kuinka hyvä kuntosi on niin ei selviä tuosta matkaan käytetystä ajasta tai edes kulutuksesta.Tärkeämpiä tietoja ovat rasituksen aikainen syke ja mitenkä palaudut treenistä.Onko sinulla mahdollisuutta sykemittarin käyttöön,vai onko kuntopyörässäsi tuota ominaisuutta?.Sanoisin että treenistäsi saat paljon tehokkaamman jos säädät sykkeesi perusteella vastusta.

Pyörä on kyllä aika aataminaikainen, ei siinä sellasia hienouksia ole :)
        Täytyy varmaan kysyllä jos joku kaveri lainaisi sykemittaria, tai käydä salilla tekemässä jonkin sortin kuntotesti..

• TSe
        roope kirjoitti:

Ei onnistu hämäys, ei sitten alkuunkaan. Kysyessään kannattaa olla tarkkana, että antaa yksiselitteisen, täydellisen ja todellisuutta vastaavan kysymyksen.

Annan sinulle tehtävän. Etsi tämän keskustelupalstan kahdelta viimeisimmältä sivulta vähintään kolme eri nimimerkkiä, joilla on kirjoitelmissaan samoja kirjoitus- ja kielioppivirheitä kuin sinulla. Kerro mihin tulokseen päädyit.

Ajele ensin itsesi lämpöiseksi (puoli tuntia) ja nosta pulssi vaikkapa 160:een. Lopeta ajaminen (vain kevyttä pyöritystä) ja katso kellosta kuinka kauan kuluu kunnes pulssi on laskenut neljäsosan eli pudonnut 120:een. Jos alle minuutissa putoaa, niin kunto on ok!

Mielestäni tämä testi sopii hyvin pyöräilijälle. Tosin se vaatii pulssimittarin.

Toinen, rankempi testi on ns Harwardin steppitesti. Siinä noustaan korokkeelle neljän minuutin ajan ja lasketaan sykemäärä sen jälkeen.

Mielestäni ihmisellä on jo hyvä kunto jos ylipäätään jaksaa nousta penkille neljä minuuttia. Se on yllättävän pitkä aika. Netistä varmaan löytyy ohjeet jne

Tämä testi ei vaadi pulssimitaria, vain kello tarvitaan. Pulssi on helppo laskea neljän minuutin ramppaamisen jälkeen, takaan sen.

• Riffi
        roope kirjoitti:

Aivan jees suoritus J!!! ja Rooooooooope, koita nyt hyvä mies ottaa vähän kevyemmin tätä keskustelupalsta meininkiä. Ei taida olla oikee paikka kitistä joka helvetin KIELIOPPIvirheistä... Otappa kesän kunniaksi grillimakkara pois hanurista ja anna muidenkin hengähtää..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      239
      4613
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      76
      3055
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2463
    4. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1767
    5. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      28
      1703
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      79
      1451
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      85
      1285
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      143
      965
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      948
    10. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      894
    Aihe