Voiko mies valita ennemmin järjellä kuin tunteella?

sad angel

Olen todella surullinen ja allapäin erään miehen takia. Miksi sitä pitääkin ihastua niin pahasti johonkin täysin saavuttamattomaan :( Olin kuitenkin niin varma, että mieskin tunsi samoin ja piti minusta todella. Hän kertoikin sen minulle useampaan kertaan. Juuri kun kaikki oli ihanimmillaan, mies kuitenkin katkaisi koko homman. Meidän välillämme oli toki monia esteitä, mm. valtava välimatka joten tuskin suhteestamme olisi muutenkaan mitään tullut. Se mikä minua mietityttää on, että voiko mies todella valita naisen ennemmin järjellä kuin tunteella? Että valitsee sen helpommin saatavilla olevan ja yrittää hänen kanssaan vaikka olisikin paljon tunteita myös toista naista kohtaan?

Itse olen niin tunneihminen ja parantumaton romantikko, että kuuntelen aina ennemmin sydäntä kuin järkeä. En voi ymmärtää miksi mies päätti lopettaa niin lupaavalta tuntuvan jutun, eikä antanut meille edes mahdollisuutta. Pahinta on juuri se, että ei koskaan saanut todella tietää, mitä meillä olisi voinut olla ja sekös jää vaivaamaan mieltä :( Tuntuu, etten millään pääse yli tästä. Eikö miehet tällainen asia jää vaivaamaan ja kaihertamaan mieltä, että mitä olisi voinut olla jos olisi sittenkin yrittänyt? Kuinka voi päästää käsistään jotain sellaista, jota niin paljon halusi? Vai halusiko sittenkään...

35

519

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toivotaan..

Kumma kun miehet ei oo mitään vastanneet. Ne on varmaan joillain muilla saiteilla. Toivon että niillä miehilläkin se sydän tuntee. Ainakin Lauri Tähkä laulaa pauhaavasta sydämestä.. mistä ehkä toivon pilkahdus..

• sininen_sitruuna

Tai sitten niitä tunteita ei ole tarpeeksi... Mene ja tiedä.

• Niin, harvemmin niitä tunteita kai puussa kasvaa. Tarvitaan ihastuminen kiinnostukseen ja rakastuminen pysymiseen. Miksi mies sitten alussa "kiinnostui", jos ei ollut ihastunut? Vastaus: ei ollut kiinnostunut naisesta, vaan naisen jättämisestä, saadakseen huomiota.

• Jos homma katkesi, kun kaikki oli ihanimmillaan, mies todennäköisesti halusi vain satuttaa. En tiedä, oletko niin tyhmä, että romantisoit tuonkin kokemuksesi, mutta jos mies toimii noin, hän haluaa satuttaa.

• sad angel

Asia ei ole niin yksinkertainen ja tuota en kyllä usko, että halusi tahallaan satuttaa. Koko orastavaa suhdetta vaikeutti huomattavasti se, että asumme eri maissa. Voi toki olla, että mies ei sitten kuitenkaan tuntenut tarpeeksi ja olin hänelle vain hetken huvia.

• sad angel kirjoitti:

Asia ei ole niin yksinkertainen ja tuota en kyllä usko, että halusi tahallaan satuttaa. Koko orastavaa suhdetta vaikeutti huomattavasti se, että asumme eri maissa. Voi toki olla, että mies ei sitten kuitenkaan tuntenut tarpeeksi ja olin hänelle vain hetken huvia.

Yleensä ne, jotka haluavat satuttaa, käyttävät tekosyinä hyvin luonnollisen oloisia asioita, kuten välimatkaa. Todellisuudessa nuo ovat vain satuttamisen välineitä.

• .....kun sydän on kulunut vie järki voiton... =)

• my luckystar

...mutta sanotaan että hienoimpia ja tärkeimpiä asioita ei näe silmillään, ne tuntee sydämellään. Hyvää yötä!

• my luckystar kirjoitti:

...mutta sanotaan että hienoimpia ja tärkeimpiä asioita ei näe silmillään, ne tuntee sydämellään. Hyvää yötä!

....sodat syntyvät tunteesta....järki lopettaa ne..... =)

• Kyllä voi! Vaikka olen parantumaton romantikko joudun usein pakittelemaan orastavat tunteeni mm. välimatkan tai erilaisten elämäntilanteiden vuoksi. Päätäni en halua enää hakata seinään, olen tehnyt sitä aivan tarpeeksi yhden miehen osalle.

• No... se onko varovaisuus ja riskinoton puute järkeä vai tunnetta...

Ja voi.

• //Mies//

"...meidän välillämme oli toki monia esteitä, mm. valtava välimatka joten tuskin suhteestamme olisi muutenkaan mitään tullut."

Jospa se mieskin ajatteli mielessään kuten edesmennyt presidenttimme:

"tosiasioiden tunnustaminen on viisauden alku"

• Miksi ei voisi? Onhan sekin mahdollista.
      Mutta mahdatko nyt ajatella enemmän, liikaakin asioita itsesi kautta? Allekirjoittaisiko tuo mies tuon kaiken; enemmän järjellä kuin tunteella valitsemisen, "valitsee sen helpommin saatavilla olevan ja yrittää hänen kanssaan" ? Eivät miehet ajattele noin. Kun he ovat valintansa tehneet, he ovat valinneet sen oikean, ja sillä selvä. Sitten mennään sillä päätöksellä eteenpäin, tunteet siihen naiseen kohdistaen. Entäpä miltä siitä naisesta tuntuisi, jos kuulisi määritelmäsi: Että hän olisi se, joka oli vain helpommin saatavilla? Tuskin allekirjoittaisi, tuskin näkisi asiaa noin. Hän on se miehen valitsema ja miehen rakastama, koska mies on hänen kanssaan.

• alkup.

Hyviä pointteja, voit olla aivan oikeassa. En ajattele olevani mitenkään korvaamaton ja voi olla, että mies rakastui naiseen. En tosin tiedä, seurustelevatko he nyt oikeasti vai eivät. Minulle mies ei kertonut tästä toisesta naisesta vaan jätti meidän juttumme ikäänkuin ilmaan, vaille vastausta. Aavistin kuitenkin, että olisi toinen nainen tullut kuvioihin ja sain sen tietää toista kautta että näin oli.

Silti tuntuu käsittämättömältä, että mies oli valmis heittämään menemään kaiken sen, mitä meillä olisi voinut olla. Kuinka ihmeessä pääsen tästä yli...olen palasina.

• alkup. kirjoitti:

Hyviä pointteja, voit olla aivan oikeassa. En ajattele olevani mitenkään korvaamaton ja voi olla, että mies rakastui naiseen. En tosin tiedä, seurustelevatko he nyt oikeasti vai eivät. Minulle mies ei kertonut tästä toisesta naisesta vaan jätti meidän juttumme ikäänkuin ilmaan, vaille vastausta. Aavistin kuitenkin, että olisi toinen nainen tullut kuvioihin ja sain sen tietää toista kautta että näin oli.

Silti tuntuu käsittämättömältä, että mies oli valmis heittämään menemään kaiken sen, mitä meillä olisi voinut olla. Kuinka ihmeessä pääsen tästä yli...olen palasina.

Seurustelitteko pitkään?Varmaan aika tekee tehtävänsä, ja seurustelun pituuskin vaikuttaa asiaan. Voimia.

• ...mies valitsee siis oikein ja nainen väärin....vai... =))

• Ap ei tainnut mainita mitään naisen valinnasta. Nainen/naiset ei siis tehnyt mitään valintaa? Odotti vain tuleeko valituksi tai ei? Naisen logiikkaako?Melko passiivinen asenne.

• yybee kirjoitti:

Ap ei tainnut mainita mitään naisen valinnasta. Nainen/naiset ei siis tehnyt mitään valintaa? Odotti vain tuleeko valituksi tai ei? Naisen logiikkaako?Melko passiivinen asenne.

.... ehkä naiset ajattelevat neliulotteisesti kolmiuloitteisessa maailmassa.... =)

• iivar-runoilija kirjoitti:

.... ehkä naiset ajattelevat neliulotteisesti kolmiuloitteisessa maailmassa.... =)

Joo ehkä. Älä multa kysy, mä en ymmärrä naisten ajattelusta mitään..

• yybee kirjoitti:

Joo ehkä. Älä multa kysy, mä en ymmärrä naisten ajattelusta mitään..

.....niin, naisen ei tarvitsekkaan ymmärtää..... kait se on miehien tehtävä...=))

.....niin, naisen ei tarvitsekkaan ymmärtää..... kait se on miehien tehtävä...=))

Niin no miksei, ei kai siitä haittaakaan ole..

• yybee kirjoitti:

Niin no miksei, ei kai siitä haittaakaan ole..

...on siitä haittaa miehelle..... =)

...on siitä haittaa miehelle..... =)

Ai jos ymmärtää. Pahus.. Voihan sitä olla ymmärtämättä.

• yybee kirjoitti:

Ai jos ymmärtää. Pahus.. Voihan sitä olla ymmärtämättä.

...ymmärtämättömälle miehelle haitta voi olla suurempikin... =)

...ymmärtämättömälle miehelle haitta voi olla suurempikin... =)

Nyt tipahdin kärryiltä..tai veneestä tms.

• yybee kirjoitti:

Nyt tipahdin kärryiltä..tai veneestä tms.

...toisaalta... jos mies yrittää ymmärtää olla ymmärtämättä omaa parastaan, niin siitä voi syntyä myös ymmärrys.... =)

• yybee häipyilee..
        iivar-runoilija kirjoitti:

...toisaalta... jos mies yrittää ymmärtää olla ymmärtämättä omaa parastaan, niin siitä voi syntyä myös ymmärrys.... =)

Ymmärrän :D

• yybee häipyilee.. kirjoitti:

Ymmärrän :D

....oikea vastaus... =)

• Voi. Parempi laittaa peli poikki jo alkuvaiheessa kuin yrittää väkisillä oppia sietämään niitä asioita jotka toisessa ärsyttää/ahdistaa/vituttaa/häiritsee jo alkuvaiheessa... Kyllä ne tunteet uuden kohteen löytää ennemmin tai myöhemmin.

• " kuuntelen aina ennemmin sydäntä kuin järkeä. "

-Takuuvarma tapa törmätä seinään.

• Jaa-a en ole mies, mutta miehien toimintoja itsekin joskus seuranneena ja pohtineena mä luulen, että mies valitsee sen naisen, jonka kanssa uskoo olevan enemmän yhteistä ja elämän antoisampaa. Kuin sen jonka kanssa joku asia tuntuu halttaavan. Jos valinnanvaraa on siis. :) Mieskin kun on kokolailla mukavuudenhaluinen eläin.

Ja jos taas tunteet on jo roihahtaneet ilmiliekkeihin, mieskin kyllä monesti tuntus seuraavan niitä tunteitaan ennen järkeään. Sitten tulee näitä särkynyttä sydäntään itkeviä miehiäkin, joista joskus saamme netistäkin lueskella.

Järkivalintaa tehdään, kun ei tunteet vielä tai enää ole päällimmäisenä johdattelemassa. Eli ennen tai jälkeen roihujen.

Eli win win järki vs tunteet.

• kunhan mietin

Mutta voiko sitä olla täysin onnellinen jos suhde perustuu järkivalintaan...se onkin sitten jo toinen kysymys.

• Herää kysymys pyysikö mies kertaakaan muuttamaan kotimaahansa, olettaisi pyytävän jos tuntee tavanneensa elämänsä naisen.

Toinen kysymys taas kysyy kävitkö kertaakaan miehen luona

Kolmas missä yhteydessä tapasitte?

• hnbyq

Mies valitsi siis toisen naisen joka asui lähempänä. Onko siinä jotain outoa? Jos hän tykkäsi sekä sinusta että siitä toisesta, niin onhan se nyt puhdasta matematiikkaa että jos kahdesta yhtä hyvästä pitää valita niin otetaan se joka asuu lähempänä.

Järkevät ihmiset kuuntelevat sekä aivoja että sydäntä. Siitä harvoin seuraa mitään hyvää jos seuraa vain toista.

• Arpisyän

Minä yritän valita sekä järjellä että tunteella, jos tunnen jotain hyvää vapaata naista kohtaan niin paljon että elämäni muuttuu tuskaiseksi ilman häntä on minusta järkevää koittaa tehdä suhteen eteen voitavansa.

Olen kerran katkaissut suhteen tuollaisessa tilanteessa - ennenkaikkea siksi että nainen työnsi minut pois, tai niin sen järjelläni koin. Sydämeni murtui ja lopetin yhteydenpidon - ja vieläkin kadun kun tein niin.

Olen sittemmin ymmärtänyt että kyseinen nainen ei antanut itsensä tuntea, vaan käytti järkeä. En oikein osaa sanoa olenko siitä katkera vai kiitollinen, koska en tiedä mitä siitä suhteesta olisi tullut, kunhan kunnoitan hänen tahtoaan; hän ei koskaan puolustanut suhdettamme tai asettunut tukemaan sitä henkisesti. Hyvä suhteesta tuskin olisi koskaan tullut jos hän olisi aina järkeillyt tunteensa pois eikä koskaan antanut itsensä rakastaa, joten sikäli ratkaisu saattoi olla oikea ja kohtuullinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      278
      6071
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      1969
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      180
      1760
    4. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1231
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      14
      1195
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      160
      1093
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1066
    8. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      981
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      49
      951
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      942
    Aihe