Mitenkäs naiset, kuinka iso turn off on työtön mies? Enkä nyt tarkoita sellaista joka valittaa kun duunia taikka rahaa ei ole, vaan sellaista jolle se on enemmänkin valinta.
Työtön mies
117
5431
Vastaukset
- Jätän vaan tämän täh
Ei kiinnostaisi yhtään. Vielä voisi ymmärtää jos taloustilanteen vuoksi jäänyt työttömäksi, mutta muuten ei.
Hyi, yök ja okse.- 54h5h45h54h54h4
Eli mieluummin sellainen joka painaa päivät töissä, kuin sellainen joka haluaa viettää saman ajan vaikkapa harrastamalla jotain toisen kanssa?
- vieläkin?
Entä jos sil on rahaa?..Paljon!
- työtönATM
Eipä kiinnosta mennä töihin kun ei paskahommista saa kuitenkaan palkinnoksi kaunista ja puhdasta neitsyttä, eli teininaista.
- Anonyymi
työtönATM kirjoitti:
Eipä kiinnosta mennä töihin kun ei paskahommista saa kuitenkaan palkinnoksi kaunista ja puhdasta neitsyttä, eli teininaista.
Saat läskin kurpan kumminkin.
- sinkku35olen
Olen ollut 11 vuotta samas duunis. Eipä naiset ole halunneet tutustua vaikka olen hyvin toimeen tuleva. Eipä se haittaa, jää enemmän aikaa duuniin ja saa enemmän rahaa. Mulla on tilillä paljon rahaa enkä edes kuluta sitä mihinkään. Voisin ostaa uuden auton heti käteisellä mut ajelen fillarilla siltin. Bensassakin säästää paljon rahaa kun ei ole autoa.
- frftghe54hhdrh
Pointti olikin lähinnä siinä että jos ei välitä rahasta/omaisuudesta vaan arvostaa enemmänkin aikaa.
- Anonyymi
frftghe54hhdrh kirjoitti:
Pointti olikin lähinnä siinä että jos ei välitä rahasta/omaisuudesta vaan arvostaa enemmänkin aikaa.
Kreikan rajalta tulossa helpotusta yksinäisyyteen.
Kaikille halukkaille kosteille ja liukkaille naisille.
Sinkkumiehen kohtaloa ei käy kateeksi.
Työttömän sinkun 40 miehen tulevaisuus on musta aukko.
- Piney
Lyhyesti ja ytimekkäästi? Kyllä.
Miksikö? Koska yleisesti naiset (kyllä, yleistys. se sallittakoon kun mielipiteitä kysytään), saavat sellaisen mielikuvan että mies on laiska, kunnianhimoton tai siipeilijä. Työntekeminen kuuluu yhteiskunnan normeihin.
Työttömyys on hyväksyttävää kun työnteon estää selkeä seikka joka ei johdu henkilöstä itsestään; sairaus, taloustilanne, tausta yms. mutta jos oman valinnan takia on työtön niin sorry, olisi aika iso miinus minulle. Koska itse tykkään elää varojeni mukaan murehtimatta turhia, ilman että joka senttiä lasken ja ulkomaillekin haluan lähteä, en voisi olla työttömän kanssa tuntematta joko syyllisyyttä siitä että itsellä on rahaa ja hänellä ei, tai syyllistäisin häntä kun ei yhdessä voitaisi tehdä mitään kivaa.
Ja jos hänellä olisi kuitenkin rahaa vaikkei töitä tekisikään jäisi mielikuva että hän on laiska kun ei töitä tekisi kun en ainakaan itse tee töitä vain palkan takia, ja saamaton, luultavasti myös kunnianhimoton koska mitä hän voi saavuttaa istumalla kotona kaiket päivät?- frftghe54hhdrh
Niin, helpostihan sitä työtön ajatellaan laiskaksi, kunnianhimottomaksi taikka saamattomaksi. Mutta tarkoitinkin sellaista joka ei ole mitään noista, vaan harrastaa, tekee, opiskelee, sivistää itseään omineen. Muttei halua sitä taloa, mökkiä, autoa jne..
- Totuus
frftghe54hhdrh kirjoitti:
Niin, helpostihan sitä työtön ajatellaan laiskaksi, kunnianhimottomaksi taikka saamattomaksi. Mutta tarkoitinkin sellaista joka ei ole mitään noista, vaan harrastaa, tekee, opiskelee, sivistää itseään omineen. Muttei halua sitä taloa, mökkiä, autoa jne..
'Mutta tarkoitinkin sellaista joka ei ole mitään noista, vaan harrastaa, tekee, opiskelee, sivistää itseään omineen. Muttei halua sitä taloa, mökkiä, autoa jne.. '
Tällaiselle kaverille on naisilla ihan oma nimityskin: luuseri.
Tutkimusten mukaan työtön mies on normaalinaiselle kauhistus. - teen töitä
"Ja jos hänellä olisi kuitenkin rahaa vaikkei töitä tekisikään jäisi mielikuva että hän on laiska kun ei töitä tekisi kun en ainakaan itse tee töitä vain palkan takia, ja saamaton, luultavasti myös kunnianhimoton koska mitä hän voi saavuttaa istumalla kotona kaiket päivät? "
Sinun käsityksesi mukaan sitten varmaan on aika paljon laiskoja. Minä en tekisi töitä, mikäli olisin rikas. En minä nyt saakeli vie tuhlaisi elämääni raatamiseen ja työtekoon, vaan nauttisin elämästäni, mikäli se olisi rahojen puolesta mahdollista. Mielestäni se ei ole mitään laiskuutta, saamattomuutta tai kunnianhimon puutetta, jos on rahaa, eikä siksi tekisi töitä. Elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi, olen siitä kouriintuntuvia esimerkkejä joutunut valitettavasti näkemään. Olen varma, että lähes kaikki ihmiset tekevät työtänsä vain palkan takia.
Mikä sitten on kunnianhimoa sinun mielestäsi? Ei minua ainakaan kiinnosta edetä uralla miksikään herraksi, joka paiskii 16 tuntia vuorokaudessa töitä 6 päivänä viikossa ja jolla ei juuri muuta elämää ole, kuin työ ja kuunnella sekä komennella purnaavia alaisia. Jos tuo on sinun mielestäsi kunnianhimon, ahkeruuden ja "epäsaamattomuuden" määritelmä, niin silloin olen oikein mielelläni laiska, saamaton ja kunnianhimoton. Minulle riittää se, että minulla on säännöllinen, itseäni miellyttävä työ, josta saan sopivasti palkkaa ja työ, mikä ei tule ajatuksiini vapaa-ajalla eikä lomilla, vaan saan vapaani ja lomani viettää aivan rauhassa.
Taidat pitää työtä jonkinlaisena jumalana. Kannatat ilmeisesti myös ilmaista pakkotyötä ja tekisit ilmeisesti itsekin töitä ilman palkkaa, koska et työtäsi tee vain palkan takia? - heikompainpuolustaja
Totuus kirjoitti:
'Mutta tarkoitinkin sellaista joka ei ole mitään noista, vaan harrastaa, tekee, opiskelee, sivistää itseään omineen. Muttei halua sitä taloa, mökkiä, autoa jne.. '
Tutkimusten mukaan työtön mies on normaalinaiselle kauhistus.Tähän pätee muuten täydellisesti sanonta "se on itse joka toista haukkuu "
Vitun säälittävä pelle luuseri pienimuna homo olet kun tuollaista kirjoittelet.
Kato ettet toista kertaa - Anonyymi
Totuus kirjoitti:
Tutkimusten mukaan työtön mies on normaalinaiselle kauhistus.Alinta mahdollista tasoa on työtön peräkammarinpoika. Siipeilevä vässykkä ei normaalia naista kiinnosta. Piste.
- medianomi AMK
Joku rastatukkainen idealisti siellä taas fiilistelee ja haluu tehdä niinku omia juttuja, mutta nainen pitäisi saada.
- eimuilleeletä
Kyllä ollakseen onnellinen täytyy tehdä omia juttuja.
- duunari mies
Mä olin viikon työtön kun mun työ loppus ja mun muija jätti mut sen takia. Sit kun sain uuden duunin viikon päästä niin se halus mut heti takas. No enpäs ottanut enään ja nyt tää mun exä on ite työtön ja asunnoton. Asustelee jossain kaverin nurkissa ja soittelee mulle et haluu takas mun luokse.
- lol
Hahaha
- yksinäinen mies
lol kirjoitti:
Hahaha
Ei se ole naurun asia
- ihan oikein teit
duunari mies! hieman ihmettelen mikset aiemmin huomannut muijasi olevan noin pinnallinen idiootti. mahtoiko suhteenne olla hänen osaltaan osittain näyttelyä ja teeskentelyä?
- Anonyymi
Typerimmät ottavat juuri tuollaisen naisen.
Tyhmä mies ottaa työttömän YH akan lapsineen elätettäväksi. Loppuun jörnityn ämmän jota koko kaupunki on jo jyystänyt.
Idiootti tekee vielä pari lasta lisää maksaakseen lisää hautaan saakka. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Typerimmät ottavat juuri tuollaisen naisen.
Tyhmä mies ottaa työttömän YH akan lapsineen elätettäväksi. Loppuun jörnityn ämmän jota koko kaupunki on jo jyystänyt.
Idiootti tekee vielä pari lasta lisää maksaakseen lisää hautaan saakka.Tuskin kukaan noin pelle on.
- ei ennakkoluuloille
Työttömyyten liitetään aina jotain negatiivisia asioita. Ei oikeastaan edes ajatella millainen se työtön ihminen on, vaan häneen suhtaudutaan vain ennakkoluulojen ja stereotypioiden perusteella. Harva viitsii edes työttömään tutustua. Työttömään liitettyjä stereotypioita ovat:
-Laiskuus
-Päihteiden liikakäyttö
-Kunnianhimon puute
-Psyykkiset sairaudet
-Epäsosiaalisuus
Mutta nämä kaikki ovat piirteitä mitä voi yhtä hyvin olla myös työssä käyvällä ihmisellä. Ja kuten hyvin tiedämme, työntekijä voi olla myöskin laiska ja saamaton.
Useimmille työttömille heidän elämäntilanteensa ei ole valinta. Valtaosa työttömistä haluaisi jotain työtä. Mutta kun ei sitä duunia saa niin helposti. Monesti ahkera ja tunnollinenkin ihminen voi jäädä vuosiksi ilman työtä. Monet korkeasti koulutetutkin ovat työttömiä.
Joten olisi reilua ja hyvä juttu jos työttömillekin annettaisiiin tilaisuus osoittaa millaisia he ovat ihmisinä. Työttömyys ei kerro mitään ihmisen persoonallisuudesta tai asenteista elämään. Niitä jotka valitsevat työttömyyden, on hyvin vähän. Itse olen ollut vuoden ilman työtä ja voin sanoa että todellakin toivon saavani työpaikan, elämä ilman sitä on ankeaa ja mitäänsanomatonta. - ei ennakkoluuloille
Mutta enpä kyllä haluaisikaan olla sellaisen naisen kanssa joka arvostaa ihmistä vain tämän rahojen ja työpaikan vuoksi. Sellainen asenne on kyllä vastenmielinen ja niin pinnallinen. Oikea kumppani arvostaa ihmistä riippumatta tämän työllisyydestä tai omaisuudesta. Harmi ettei tälläisiä naisia juuri taida Suomessa olla vaan monille se tärkein asia on nousujohteinen ura ja iso palkka.
- Myös miehet!
"Mutta enpä kyllä haluaisikaan olla sellaisen naisen kanssa joka arvostaa ihmistä vain tämän rahojen ja työpaikan vuoksi."
Tälläsiä ihmisiä kutsutaan huoriksi.
- sinäsaatsinäet
Hei ollaan samalla aaltopituudella "ei ennakkoluulon" kanssa :))))
Olet avarakatseinen ja suvaitseva ihminen, jolla ei elämänkatkeruuksia painolastina, sitähän se meinaa kun olet sinut itses kanssa.
Menisin mielelläni koulutustani vastaavaan työhön siksihän olen itse kouluttanut itseni. Työpaikat ei aina avaudu siihen sopivalle vaan on olemassanäitä muitakin asioita miksi ihminen saa tai ei saa töitä.- Anonyymi
Kyllä se avautuu...
- kjkjöj....
on turn off, jos omasta valinnastaan elää muiden rahoilla, eikä suunnitelmissakaan tehdä töitä...ei ole turn off, jos ei yrittämisestä huolimatta saa koulutusta vastaavaa/lähes vastaavaa työtä, eli vika ei silloin täysin ole/lainkaan henkilössä itsessään. kuitenkin jossain vaiheessa pitäisi sitten kouluttautua uudelleen tai tyytyä muuhun työhön, mitä saa.
- Mutta näin se menee
Läheskään kaikille ei riitä rahapalkkatyötä. Tulevaisuudessa tilanne vain luultavasti pahenee. Miksi siis tuomita heidät joilla ei ole pakonomaista tarvetta viedä työpaikkaa joltain toiselta, joka tahtoisi vapaata työpaikkaa paljon enemmän? Jos kaikki ihmiset yrittäisivät jatkuvasti hakea palkkatöihin, kilpailutilanne työmarkkinoilla olisi vielä sairaampi kuin nyt... minusta on hienoa jos joku astuu vapaaehtoisesti työmarkkinoilta sivuun ja antaa muille paremman mahdollisuuden saada haluamaansa työtä :) Luusereitako? Päinvastoin. Joskus valtavirrasta poikkeaminen on oikein ja se kysyy rohkeutta ja luonnetta. Toki varmaan ärsyttää kun työttömyysturva kustannetaan verovaroilla, eli pääasiassa palkansaajien eli rahantekijöiden toimesta, mutta kaikki meistä eivät voi olla niitä.
Vai pelkääkö joku että työpaikkojen määrä vähenee, jos joku jättäytyy hakeutumasta niihin? Ihan oikeasti, esittäkää todisteet, joista ilmenee, kuinka passivoituneet työnhakijat ovat pysyvästi karkoittaneet tai hävittäneet normaalipalkkaisia työpaikkoja? Ette muuten löydä niitä, koska työttömyysprosentti määräytyy lähes yksiselitteisesti työpaikkojen määrän ja asukasluvun suhteen mukaan. Toisin sanoen, työttömyysprosentti nousee työpaikkojen määrän laskun myötä, EI laiskojen ja saamattomien kansalaisten!
Vai onko kyseessä asia, jota elämäntapa-materialistit ja kuluttajat isolla koolla eivät vain voi käsittää; vähemmälläkin rahalla voi tulla onnelliseksi. - Mutta näin se menee
Fiksu lukija varmaankin jo hoksasi, että tuossa lopuksi tarkoitin sitaateissa "laiskoja ja saamattomia". Sen leiman kun he niin usein tahtomattaan saavat ja aivan suotta.
- Anonyymi
Kyllä pitää....
- Anonyymi
Mutta näin se menee kirjoitti:
Läheskään kaikille ei riitä rahapalkkatyötä. Tulevaisuudessa tilanne vain luultavasti pahenee. Miksi siis tuomita heidät joilla ei ole pakonomaista tarvetta viedä työpaikkaa joltain toiselta, joka tahtoisi vapaata työpaikkaa paljon enemmän? Jos kaikki ihmiset yrittäisivät jatkuvasti hakea palkkatöihin, kilpailutilanne työmarkkinoilla olisi vielä sairaampi kuin nyt... minusta on hienoa jos joku astuu vapaaehtoisesti työmarkkinoilta sivuun ja antaa muille paremman mahdollisuuden saada haluamaansa työtä :) Luusereitako? Päinvastoin. Joskus valtavirrasta poikkeaminen on oikein ja se kysyy rohkeutta ja luonnetta. Toki varmaan ärsyttää kun työttömyysturva kustannetaan verovaroilla, eli pääasiassa palkansaajien eli rahantekijöiden toimesta, mutta kaikki meistä eivät voi olla niitä.
Vai pelkääkö joku että työpaikkojen määrä vähenee, jos joku jättäytyy hakeutumasta niihin? Ihan oikeasti, esittäkää todisteet, joista ilmenee, kuinka passivoituneet työnhakijat ovat pysyvästi karkoittaneet tai hävittäneet normaalipalkkaisia työpaikkoja? Ette muuten löydä niitä, koska työttömyysprosentti määräytyy lähes yksiselitteisesti työpaikkojen määrän ja asukasluvun suhteen mukaan. Toisin sanoen, työttömyysprosentti nousee työpaikkojen määrän laskun myötä, EI laiskojen ja saamattomien kansalaisten!
Vai onko kyseessä asia, jota elämäntapa-materialistit ja kuluttajat isolla koolla eivät vain voi käsittää; vähemmälläkin rahalla voi tulla onnelliseksi.Pitää vain yrittää...
- Anonyymi
Vai onko kyseessä asia, jota elämäntapa-materialistit ja kuluttajat isolla koolla eivät vain voi käsittää; vähemmälläkin rahalla voi tulla onnelliseksi.Tuomitsen. Rahavirta yhteiskunnan loisille eli elämäntapatyöttömille pitäisi katkaista kokonaan.
- Anonyymi
Vai onko kyseessä asia, jota elämäntapa-materialistit ja kuluttajat isolla koolla eivät vain voi käsittää; vähemmälläkin rahalla voi tulla onnelliseksi.Elämäntapatyöttömyys = muiden ahkerien työssäkäyvien maksamilla verorahoilla loisimista
- M0nna
Valtava turn off. En voisi seurustella sellaisen kanssa, joka valitsee olla tekemättä työtä, maksamatta veroja, ja tukematta Suomen valtiota ja koko tätä suurta järjestelmää. Se on mielestäni silkkaa laiskuutta. Hauskaahan se pelkkä himmailu on, mutta pitäisi kai sitä rahaakin jostain saada, enkä ainakaan ryhtyisi ketään elättämään. Minä raahaan persiikseni töihin, raahaa siis sinäkin.
- 6+3
entä sitten kun itse joudut työttömäksi etkä millään saa uutta tilalle vaikka kuinka yrität? voisitko vielä elää itsesi kanssa kun et omalta osaltasi enää pyöritä tätä suurta järjestelmää?
- jjajajajajajajajaj
No kyllä moni työläinen on valtiolle paljon kaliimpi kuin työtön, maksaa sitten veroja miten tahansa.
- chkeechh
M0nna pelleile lisää XD
- Pienistäpuroista
Ei kande olla kade. Kirjoittajalle tiedoksi, että työttömyyskorvauksesta verottaja vetää pienistä rahoista 25% verot... Joten täytyy säästää ja mennä keräämään marjoja itselle talveksi.
- Anonyymi
Oikein.....
- Anonyymi
6+3 kirjoitti:
entä sitten kun itse joudut työttömäksi etkä millään saa uutta tilalle vaikka kuinka yrität? voisitko vielä elää itsesi kanssa kun et omalta osaltasi enää pyöritä tätä suurta järjestelmää?
Pyöritä päätäsi....
- Anonyymi
Pienistäpuroista kirjoitti:
Ei kande olla kade. Kirjoittajalle tiedoksi, että työttömyyskorvauksesta verottaja vetää pienistä rahoista 25% verot... Joten täytyy säästää ja mennä keräämään marjoja itselle talveksi.
Xd xd.....
- Anonyymi
jjajajajajajajajaj kirjoitti:
No kyllä moni työläinen on valtiolle paljon kaliimpi kuin työtön, maksaa sitten veroja miten tahansa.
Ei kovin älykäs väite tuo 😂😂😂
- Teille tietämättömil
Voihan molo näitä teidän juttuja.
En minä ainakaan ämmien takia niitä töitä tekisi.
Mukava elää yksin vapaana. Työ vie kaiken ajan. Ei jää aikaa elämän nauttimiseen.
Akat puhuu paskoo. Kyllä niille työttömänkin molo kelpaa. Mieluiten iso, paksu molo. Komea mies, älykäs, hyvä puhuja = pilluja piisaa.
Alkakaa gigoloisiksi te hyvännäköiset miehet. Siinä teille ilmainen neuvo.
Pillua ja rahaakin rittää.- nyt on asiaa!
Ensimmäisiä oikeasti fiksuja kommentteja tässä keskustelussa. Idiootit tekee palkkaduunia. Jos on tarpeeksi karismaa, niin gigolous on hyvä valinta. Miksi elättää itsensä jos joku toinen voi tehdä sen?
- Anonyymi
Hyvä.....
- Anonyymi
nyt on asiaa! kirjoitti:
Ensimmäisiä oikeasti fiksuja kommentteja tässä keskustelussa. Idiootit tekee palkkaduunia. Jos on tarpeeksi karismaa, niin gigolous on hyvä valinta. Miksi elättää itsensä jos joku toinen voi tehdä sen?
Raha tekee työtä....
- Että nyt tämmöttä
Niin sanottu laiskuus voi olla puhdasta älykkyyttä. Ainakin minun kohdallani.
Turha se on juosta kaiken mammonan perässä. Lopputulos on kaikille kuitenkin sama. Se on: KUOLEMA!
Kaikilla ei ole sitä haluakaan lisätä omia keenejään. Siinäkin pätee sama lopputuloksen laki. Eli kuolema.
Muutaman sukupolven jälkeen vanhempien keenejä on enää hyvin vähän jäljellä. Kaikki ihmiset lähtöisin afrikan niemimaalta. Eli samoista keeneistä.
Maailman loppu tulee varmasti. Ennemmin tai myöhemmin. Se on varmaa. Mitään ei jää jäljelle.
Voihan sitä naiskennella työttömänäkin aina tilaisuuden tullen jos haluaa.
Kiimaisia pilluja kyllä riittää kaikille uroksille.- Anonyymi
Niin justiinsa.....
- Anonyymi
Suomen hyysäämisvaltio mahdollistaa tuon. USA:ssa asuisit roskapöntössä tai sillan alla. Ja se olis sulle oikein.
- .........
No työttömät mustat miehet ovat olleet aina kuumaa kamaa naisten keskuudessa, joten jokainen voi vetää tuosta oman johtopäätöksensä.
- Valitettavasti tosi
No juuri näin. Tosi on. Osuit naulan kantaan.
Valkoisten naisten mielestä se on hyvinkin onnekasta. Varsinkin suomalaisten.
Jep. - OliVitunPaskaElämä
Valitettavasti tosi kirjoitti:
No juuri näin. Tosi on. Osuit naulan kantaan.
Valkoisten naisten mielestä se on hyvinkin onnekasta. Varsinkin suomalaisten.
Jep.Itse en ole edes yrittänyt iskeä koskaan naista, en kehtaa. Naiset tulevat kyllä iskemään minua, tänäkin vuonna on yritetty noin 20 kertaa. En voi suostua, koska mitä ajattelisivatkaan tällaisesta miehestä, kun niille selviäisi kaikki:
- ikä 30
- töissä viimeks 22-vuotiaana
- elämänhallinta täysin hukassa (mutta en polta enkä käytä mitään päihteitä, edes alkoholia tipan tippaa, ei ole enää syytä, täysin kuivilla jo 15 kk, eli luonteenlujuutta taitaa olla silti)
- ulosotossa yli 800 tuhatta euroa, ja luottotiedot ei koskaan tule takaisin
- ei jaksa enää hoitaa raha-asioitaan, kaikki kirjeet ja laskut poltetaan avaamatta
- ei koskaan seurustellut
- ei koskaan naiskontakteja, ja nämä 2 viimeisintä aiheuttivat sitten nuo muut ja masennuksen/katkeroitumisen omaan elämään, josta ei nousta enää
- mutta muuten tosi hyvännäköinen, elämä vain tuhottu, torjuu kaikki potentiaaliset naiset välittömästi, koska ei luota itseensä, eikä enää usko edes mihinkään, ja miksi pitäisikään, eiköhän tossa ole jo tarpeeksi listaa miksi ei kannata yrittää enää mitään - Alkoholi paha huume
OliVitunPaskaElämä kirjoitti:
Itse en ole edes yrittänyt iskeä koskaan naista, en kehtaa. Naiset tulevat kyllä iskemään minua, tänäkin vuonna on yritetty noin 20 kertaa. En voi suostua, koska mitä ajattelisivatkaan tällaisesta miehestä, kun niille selviäisi kaikki:
- ikä 30
- töissä viimeks 22-vuotiaana
- elämänhallinta täysin hukassa (mutta en polta enkä käytä mitään päihteitä, edes alkoholia tipan tippaa, ei ole enää syytä, täysin kuivilla jo 15 kk, eli luonteenlujuutta taitaa olla silti)
- ulosotossa yli 800 tuhatta euroa, ja luottotiedot ei koskaan tule takaisin
- ei jaksa enää hoitaa raha-asioitaan, kaikki kirjeet ja laskut poltetaan avaamatta
- ei koskaan seurustellut
- ei koskaan naiskontakteja, ja nämä 2 viimeisintä aiheuttivat sitten nuo muut ja masennuksen/katkeroitumisen omaan elämään, josta ei nousta enää
- mutta muuten tosi hyvännäköinen, elämä vain tuhottu, torjuu kaikki potentiaaliset naiset välittömästi, koska ei luota itseensä, eikä enää usko edes mihinkään, ja miksi pitäisikään, eiköhän tossa ole jo tarpeeksi listaa miksi ei kannata yrittää enää mitäänEihän tuossa listassa ole oikeastaan mitään isommin negatiivista. Tuollaisia velkoja ei kyllä kannata yrittääkkään maksaa. Sehän on 800 000 euroa, jos se on oikein. Toivoton maksettava. Tietääkseni velat pitäisi vanheta viidessä vuodessa. Ainakin ennen.
Pelkkää positiivista kaikki. Varsinkin tuo raittius.
Nuori mies ja hyvän näköinen. Kaikki valttikortit ovat käsissäsi.
Itseluottamuksen parantamiseen on monia keinoja. Sitä voi parantaa taatusti ja paljon. Jo tuo raittius on suunnaton aarre.
Ihmettelen vain tuota alkoholin käyttö laususuntoa "ei ole enää syytä".
No mitä ihmeen syytä sitä olisi käyttää koskaan?
Alkoholia ei tarvita koskaan. Ei minkään syyn takia. - Anonyymi
Alkoholi paha huume kirjoitti:
Eihän tuossa listassa ole oikeastaan mitään isommin negatiivista. Tuollaisia velkoja ei kyllä kannata yrittääkkään maksaa. Sehän on 800 000 euroa, jos se on oikein. Toivoton maksettava. Tietääkseni velat pitäisi vanheta viidessä vuodessa. Ainakin ennen.
Pelkkää positiivista kaikki. Varsinkin tuo raittius.
Nuori mies ja hyvän näköinen. Kaikki valttikortit ovat käsissäsi.
Itseluottamuksen parantamiseen on monia keinoja. Sitä voi parantaa taatusti ja paljon. Jo tuo raittius on suunnaton aarre.
Ihmettelen vain tuota alkoholin käyttö laususuntoa "ei ole enää syytä".
No mitä ihmeen syytä sitä olisi käyttää koskaan?
Alkoholia ei tarvita koskaan. Ei minkään syyn takia.Riittääkö se?
- Toinenpaskaelämä
No tässä on toinen työtön mies mutta naista en voisi minäkään ottaa, koska taustani ovat niin synkät. Minäkään en juo alkoholia mutta olin baarissa joku aika sitten ja minua tuli iskemään pari naista, jotka haukuin huoriksi, että pääsin eroon heistä.
Baarissa join muuten vain limpparia :)
- Ikä 24
-Pituus 164cm (ERITTÄIN SUURI MIINUS)
-Ei ammatillista koulutusta
-Olen eläkkeellä, enkä ole siis koskaan tehnyt työtä
-Intti jäi kesken
-Vakavia mielenterveysongelmia = hullu
-Lääkkeitä syön loppuikäni
-Itsetuntoa minulla ei enään ole
-Naiskokemukset vain prostituoiduista
-Kärsin voimakkaista pelko ja ahdistustiloista 24H vuorokaudessa- tryoutsometin
Huoriksi nimittely varmaan parantaa sun tilannetta.
- työtätekevä mies
Ei minusta kukaan tykkää olen sit töissä ollut tai työtön..Naiset rakastuu niihin saa.tanan juoppoihin aina vaan. Kohta mä jää työttömäksi ja alan juopoksi sen jälkeen. Muuten joudun olemaan yksinään loppu elämäni.
- Vilwa
Kyllä siihen työttömyyteen syyt pitää olla. Joko siis niin, että on jäänyt työttömäksi, mutta etsii töitä ns. oikeasti. Tai sitten niin, että on ns. jokin muu ammatti tai intohimo, johon se aika menee. Yleisesti vain joku makaaminen ja lahoaminen kotisohvalla, niin ei ole kiinnostavaa.
- good man
Ei töitä etsimällä löydä. Olin toissä 1996-2011 välillä koko aika ja nyt pari vuotta työtön. Olen mä parit kurssit käynyt tos kevällä ja tehnyt muita juttuja. Velkoja mulla on joku 560 euroa.
- Anonyymi
good man kirjoitti:
Ei töitä etsimällä löydä. Olin toissä 1996-2011 välillä koko aika ja nyt pari vuotta työtön. Olen mä parit kurssit käynyt tos kevällä ja tehnyt muita juttuja. Velkoja mulla on joku 560 euroa.
Fantastista
- Yhteisvastuu
Mulla on oma firma. Teen kaikenlaista mielenkiintoista ja sen rahaliikenteen, verot ym. hoidan firman nimellä.
Edellinen duuni (verokortilla) katosi lomautuksiin ja lamaan. En osaa olla toimeton. Olen luonnostani aktiivinen ja tuottava. Teen tästä niin suuren kuin siitä tulee. Koitan pitää työmäärän kohtuullisena, mutta se ei aina onnistu. Joudun käymään vielä toistaiseksi keikkatöissä rahoittaakseni alun käynnistyksen.
Tähän tuli tilaisuus, jota en anna pois, enkä välitä mitä joku ajattelee tästä.
Ymmärrän periaatteessa jos joku on valinnut työttömyyden, siihen voi olla ties kuinka monta syytä. Mutta toivoisin, että se tehtäis jonkun muun kuin yhteiskunnan tuilla jos on työkuntoinen. Siipeily laikuudesta ei ole reilua. Pelatkoon sitten vaikka pokeria tai osakkeilla työkseen.
Minäkin maksan veroni vaikka tuloni ovat toistaiseksi minimaaliset.
Eläkemaksuja en haluaisi maksaa koska katainen (pienellä) on ryöstänyt jo sen rahakirstun. Aloitin omat säästöni, katsotaan mihin ne riittävät eläkepäivien tullessa. Niitä eläkesäästötilejä ei kannata avata, ne perustuu osakkeisiin ja rahastoihin, jotka eivät ole tuottaneet enää vuosiin. Ne maksut menevät taivaan tuuliin. Loput kreikkalaisille. - Itsensä työllistänyt
Mies joka jää tuleen makaamaan ja työttömäksi pidemmäksi aikaa ei ansaitse saada seksiä.
- lifemocker
ainut vaan, että töihin "ei vaan mennä" tässä maassa...
- Yrittäjä
lifemocker kirjoitti:
ainut vaan, että töihin "ei vaan mennä" tässä maassa...
Ja paskat! Töitä saa aina, jos todella haluaa. Vaan luuserit jääilman töitä pidemmäksi aikaa. Voittajat (siis ne jotka saa kaikki tytöt) löytää aina töitä. Jos ei löydä, niin luo itse.
Excuses, tekosyitä!
Vedä käteen himassas! - 6k7667k67k7k67k776k6
Yrittäjä kirjoitti:
Ja paskat! Töitä saa aina, jos todella haluaa. Vaan luuserit jääilman töitä pidemmäksi aikaa. Voittajat (siis ne jotka saa kaikki tytöt) löytää aina töitä. Jos ei löydä, niin luo itse.
Excuses, tekosyitä!
Vedä käteen himassas!Miksi pitäisi haluta jotain paskahommaa jollei mitään siedettävää ole tarjolla? Siksihän on kansalaisen turvamaksu olemassa.
- eerreer
Yrittäjä kirjoitti:
Excuses, tekosyitä!
Vedä käteen himassas!Trolli Trollersonko siellä?
- Veronmaksajaxyz
6k7667k67k7k67k776k6 kirjoitti:
Miksi pitäisi haluta jotain paskahommaa jollei mitään siedettävää ole tarjolla? Siksihän on kansalaisen turvamaksu olemassa.
Sen takia, että olet itse velvollinen pitämään huolta itsestäsi. Ei muiden kuulu sinusta huolta pitää. Eikö sinua hävetä tuollaiset tokaisut. Mikä tahansa työ pitää ottaa vastaan!
Toivottavasti minun maksamani verorahat eivät päädy sinulle! - 6k7667k67k7k67k776k6
Veronmaksajaxyz kirjoitti:
Sen takia, että olet itse velvollinen pitämään huolta itsestäsi. Ei muiden kuulu sinusta huolta pitää. Eikö sinua hävetä tuollaiset tokaisut. Mikä tahansa työ pitää ottaa vastaan!
Toivottavasti minun maksamani verorahat eivät päädy sinulle!Korvauksilla pidetään huolta juurikin veronmaksajista, jollei kyseistä järjestelmää olisi olemassa teikäkin olisi rullattu, kämppä väännetty yms. jo monta kertaa.
- Punikit kumoon
6k7667k67k7k67k776k6 kirjoitti:
Korvauksilla pidetään huolta juurikin veronmaksajista, jollei kyseistä järjestelmää olisi olemassa teikäkin olisi rullattu, kämppä väännetty yms. jo monta kertaa.
Uskomatonta itsepetosta!
Kyllä lähtökohta pitää olla se, että jokainen kantaa vastuun itsestään. Jos sitten vaikeuksia tulee, niin hjelpataan, muttei kauaa. Kyllä töitä löytyy ja on on tarjolla. On vaan niin helppoa jäädä itsesääliin ja kirkua akkamaisesti: "Voi kun olen surkea kun ei töitä löydy vaikka mieli tekis tehdä..." Ja sitten oikeasti tehdä mitään sen eteen, että töitä löytyisi.
Työttömyystuki pitäisi lyhentää 90 päivää, jonka jälkeen se pitäisi asteittain vähentyä. Naiset voisivat omalta osaltaan ajaa miehiä töihin eikä antaa työttömille. - nnbbvvccxxxz
Punikit kumoon kirjoitti:
Uskomatonta itsepetosta!
Kyllä lähtökohta pitää olla se, että jokainen kantaa vastuun itsestään. Jos sitten vaikeuksia tulee, niin hjelpataan, muttei kauaa. Kyllä töitä löytyy ja on on tarjolla. On vaan niin helppoa jäädä itsesääliin ja kirkua akkamaisesti: "Voi kun olen surkea kun ei töitä löydy vaikka mieli tekis tehdä..." Ja sitten oikeasti tehdä mitään sen eteen, että töitä löytyisi.
Työttömyystuki pitäisi lyhentää 90 päivää, jonka jälkeen se pitäisi asteittain vähentyä. Naiset voisivat omalta osaltaan ajaa miehiä töihin eikä antaa työttömille.Kannattaa mennä katsomaan mestoihin missä tällaista järhestelmää ei ole.
Tuollaisenkin utopistisen ajattelun mahdollistaa se seikka ettei ihmisten tarvitse ryöstää elääkseen. Itse ainakin mieluummin vääntäisin tuollaisen mulkeron kämpän tyhjäksi kuin moppaisin sen lattiat. - Yrittäjä
nnbbvvccxxxz kirjoitti:
Kannattaa mennä katsomaan mestoihin missä tällaista järhestelmää ei ole.
Tuollaisenkin utopistisen ajattelun mahdollistaa se seikka ettei ihmisten tarvitse ryöstää elääkseen. Itse ainakin mieluummin vääntäisin tuollaisen mulkeron kämpän tyhjäksi kuin moppaisin sen lattiat.Voit uskotella itsellesi mitä tahansa, mutta minä pystyn koska tahansa viemään naisesi, koska pystyn tarjoamaan hänelle oikeita, konkreettisia asioita, joilla elämänlaatu oikeasti paranee. Illuusiot puhkeavat aina.
Älä tule koskaan hakemaan minulta duunia!
No sitten kun olisit "rullannut" kämppäni, niin olisiko sinulle hyvä olo. tuntisitko ylpeyttä itsestäsi? Jos teet oikeita töitä, ja olet illalla väsynyt, tiedät ansainneesi leposi ja olet onnellinen. Maailma on aika yksinkertainen. Työ miehen tiellä pitää.
Luonnollisemmassa järjestelmässä pitkäaikaistyöttömäksi lupautuva olisi pelkkää proteiinia voittajille.
Lopeta tuo itsesääli ja itsepetos ja hanki oikeita töitä. - einaripierijapani
Yrittäjä kirjoitti:
Voit uskotella itsellesi mitä tahansa, mutta minä pystyn koska tahansa viemään naisesi, koska pystyn tarjoamaan hänelle oikeita, konkreettisia asioita, joilla elämänlaatu oikeasti paranee. Illuusiot puhkeavat aina.
No sitten kun olisit "rullannut" kämppäni, niin olisiko sinulle hyvä olo. tuntisitko ylpeyttä itsestäsi? Jos teet oikeita töitä, ja olet illalla väsynyt, tiedät ansainneesi leposi ja olet onnellinen. Maailma on aika yksinkertainen. Työ miehen tiellä pitää.
Luonnollisemmassa järjestelmässä pitkäaikaistyöttömäksi lupautuva olisi pelkkää proteiinia voittajille.
Lopeta tuo itsesääli ja itsepetos ja hanki oikeita töitä.Duunari on kuin rivisotilas siinä mielessä ettei sota yhtä miestä kaipaa. Tavallinen duunari ei todellakaan ole mikään voittaja vaan korvattavissa oleva hyödyke, tuon ns. proteiinin lähde siinä missä nautakin. Joka muuta luulee se vasta itsesäälissä rypeekin.
Ainoastaan typerys ajattelee elämänlaadussa olevan kyse rahasta ja omaisuudesta. Minkähän takia moni mies on jätetty yksikseen ruikuttamaan elintasomökkiinsä täynnä "konkreettisia" asioita. - Yrittäjä2
einaripierijapani kirjoitti:
Duunari on kuin rivisotilas siinä mielessä ettei sota yhtä miestä kaipaa. Tavallinen duunari ei todellakaan ole mikään voittaja vaan korvattavissa oleva hyödyke, tuon ns. proteiinin lähde siinä missä nautakin. Joka muuta luulee se vasta itsesäälissä rypeekin.
Ainoastaan typerys ajattelee elämänlaadussa olevan kyse rahasta ja omaisuudesta. Minkähän takia moni mies on jätetty yksikseen ruikuttamaan elintasomökkiinsä täynnä "konkreettisia" asioita.Vanhan kansan sanonta sanoo, että työ miehen tiellä pitää. Tällä lauseella ei ole oikeastaan mitään tekemistä rahan kanssa. Työ pitää ihmisen rehellisenä, aktiivisena, aikataulutettuna, onnellisena, tarkoituksellisena. Työ tekee mahdolliseksi sen, että puolisosta ja lapsista pidetään voi pitää huolta, mikä lienee ihmiselämän tärkein tehtävä.
Ja kyllä se vaan vähän niinkin on, että rahalla voi ostaa elämänlaatua. Ennenkaikkea turvallisuutta ja jatkuvuutta. Hepenet, korut ja lelut ovat sivuseikka.
Rakkaus voi pettää, usko voi pettää, työnantaja voi pettää, mutta on kaksi asiaa jotka eivät petä milloinkaan: työ ja totuus. Elämä on sittenkin aika yksinkertaista. - Anonyymi
Totta
- Anonyymi
Yrittäjä kirjoitti:
Voit uskotella itsellesi mitä tahansa, mutta minä pystyn koska tahansa viemään naisesi, koska pystyn tarjoamaan hänelle oikeita, konkreettisia asioita, joilla elämänlaatu oikeasti paranee. Illuusiot puhkeavat aina.
Lopeta tuo itsesääli ja itsepetos ja hanki oikeita töitä.Hienoa
- Anonyymi
Yrittäjä2 kirjoitti:
Vanhan kansan sanonta sanoo, että työ miehen tiellä pitää. Tällä lauseella ei ole oikeastaan mitään tekemistä rahan kanssa. Työ pitää ihmisen rehellisenä, aktiivisena, aikataulutettuna, onnellisena, tarkoituksellisena. Työ tekee mahdolliseksi sen, että puolisosta ja lapsista pidetään voi pitää huolta, mikä lienee ihmiselämän tärkein tehtävä.
Ja kyllä se vaan vähän niinkin on, että rahalla voi ostaa elämänlaatua. Ennenkaikkea turvallisuutta ja jatkuvuutta. Hepenet, korut ja lelut ovat sivuseikka.
Rakkaus voi pettää, usko voi pettää, työnantaja voi pettää, mutta on kaksi asiaa jotka eivät petä milloinkaan: työ ja totuus. Elämä on sittenkin aika yksinkertaista.Ihanaa
- c8-
khyl työttömänä voi seksii saada mut kunnollinen suhde kunnolliseen naiseen vähä vaikeempi juttu
- Anonyymi
Kyllä
- iokpo+´´´´i8jlb 77
"Pointti olikin lähinnä siinä että jos ei välitä rahasta/omaisuudesta vaan arvostaa enemmänkin aikaa. "
No kun suomi naiset haluu et miehellä on rahaa. Juoppokin joka juo joka viikonloppu kelpaa naisille kunhan sillä on rahaa. Työtön omillaan toimeentuleva sen sijaan ei kelpaa vaikka se ei jois useinkaan vaan harrastais vaikka salilla käyntiä.- uuyyyyyuuuuuyytttyyu
Suurimmalla osalla ei ole massia niin paljon että se tekisi vaikutuksen, ja jos on niin ovat pihejä.
- ::::)
Oikeastaan työttömyys on vaan plussaa monissa tapauksissa. SIlloin on aikaa tehdä mitä vaan, eikä tarvitse välittää velvotteista. Jos on työtön ihan periaatteesta niin sekin on tavallaan viehättävää, ettei mukaudu yhteiskunnan normeihin vaan elää oman tahtonsa mukaan.
Turn off olisi mies joka suhtautuu työhönsä turhan intohimoisesti. Elämässä kuitenkin on niin paljon muitakin asioita kuin työ. - 6743789438902
Monikaan työtön ei kelpaa oikeesti naisille vaikka se olis miten kivaa olla työtön. Naiset on kaikki samanlaisia.
- sanon vaan.
Miten työtön vois kelvata kun ei työssä olevakaan tavallinen mies ei kelpaa. Naiset tosiaan on kaikki samanlaisia nirsoja ja ennakkoluuloisia. Naiset luulee että työtön on automaattisesti tyhmä tai juoppo joka ei saa töitä tai ei halua töitä.
Suomalaiset naiset nyt on vaan sellasii et niitä voi lukee helposti ja tietää mitä ne haluaa.- gotta work
Naisvihaltasi et varmaan lukenut aloitustakaan? Tyyppihän sanoo että hänelle kyseessä on valinta. Eli itse valinnut niin. Tämä taas ei ole mitenkään kovin viehättävää.Ennemmin katselisin miestä joka valittaa ettei saa töitä ja haluaa töihin.
- Anonyymi
gotta work kirjoitti:
Naisvihaltasi et varmaan lukenut aloitustakaan? Tyyppihän sanoo että hänelle kyseessä on valinta. Eli itse valinnut niin. Tämä taas ei ole mitenkään kovin viehättävää.Ennemmin katselisin miestä joka valittaa ettei saa töitä ja haluaa töihin.
Asiaa
- nowayhose
Joo aika iso turnoff kyllä.Jos mies sanoo olevansa työtön niin sen takia ei tulisi pakkeja, mutta jos sanoo että olen työtön, koska en halua/huvita tehdä ja muuten kyllä saisi töitä, niin joo ei kyllä kiinnostaisi.
- 14+11
Perustelkaa miksi? Mun mielestä omituinen syy hylätä jos mies olisi muuten täysin ok.
- Päivi
14+11 kirjoitti:
Perustelkaa miksi? Mun mielestä omituinen syy hylätä jos mies olisi muuten täysin ok.
Perustelut ovat itsestäänselvyyksiä: Rakastaminen on sitä, että toisesta pidetään huolta ja että toiselle annetaan laadukas elämä. Työtön on perin itsekäs jos kuvittelee, että hänen pelkkä seuransa ruokkii ja täyttää pyhällä hengellä.
Mies ei ole ok, jos ei hae töitä. Oikea mies tienaa eikä syyttele muita. Oikea mies ei etsi tekosyitä vaan tekee sen mitä miehen pitää tehdä. Ei mitään akkamaisia rutinoita ja selityksiä!
Herää pahvi! - 66555444433333222211
Päivi kirjoitti:
Perustelut ovat itsestäänselvyyksiä: Rakastaminen on sitä, että toisesta pidetään huolta ja että toiselle annetaan laadukas elämä. Työtön on perin itsekäs jos kuvittelee, että hänen pelkkä seuransa ruokkii ja täyttää pyhällä hengellä.
Mies ei ole ok, jos ei hae töitä. Oikea mies tienaa eikä syyttele muita. Oikea mies ei etsi tekosyitä vaan tekee sen mitä miehen pitää tehdä. Ei mitään akkamaisia rutinoita ja selityksiä!
Herää pahvi!Ei työttömän tarvitse nälkää nähdä jos on vähänkään järkevä. Jos työttömyys kerran on valinta niin ei siinä mitään selitellä, moni työssäkäyvä valittaa huomattavasti enemmän kaikesta.
- Anonyymi
66555444433333222211 kirjoitti:
Ei työttömän tarvitse nälkää nähdä jos on vähänkään järkevä. Jos työttömyys kerran on valinta niin ei siinä mitään selitellä, moni työssäkäyvä valittaa huomattavasti enemmän kaikesta.
Aivan
- Anonyymi
66555444433333222211 kirjoitti:
Ei työttömän tarvitse nälkää nähdä jos on vähänkään järkevä. Jos työttömyys kerran on valinta niin ei siinä mitään selitellä, moni työssäkäyvä valittaa huomattavasti enemmän kaikesta.
Kaikki tuet pitäis lakkauttaa elämäntapalaiskureilta
- työtön/työssäkäyvä
Tässä on hyvä kirjoitus työttömyydestä. Siinä sanottiin, että harvemmin tulee ajateltua esimerkiksi sellaista, että työtön on voinut olla vaikka vielä ihan vähän aikaa sitten, ennen työttömyyttään vaikka projektipäällikkö.
http://www.hs.fi/ihmiset/Työtön skarppaa/a1380259273316
Tuskin se projektipäällikkö ihmisenä juuri muuttuu sen jälkeen, vaikka työtön olisikin.
Mutta tämän palstan keskustelijoiden logiikalla työtön on automaattisesti ATM ja työssäkäyvä YTM.- Yrittäjä2
Minusta tässä menee nyt puurot ja vellit sekaisin edelliseltä kirjoittajalta.
Työttömäksi joutuminen itsessään ei ole tuomittavaa. Sehän voi todellakin johtua seikoista, joilla on ääääärimmäisen vähän tekemistä itse työttömän kanssa. Amerikasta voi tulla desantti, romuttaa firman arvon, jotta firma sitten myydään tämän kaverin tosiasialliselle työntantajalle ja samalla rationalisoidaan 5 000 ihmistä työttömäksi.
Tuomittavaa on se, että suostuu jäämään työttömäksi, että hyväksyy tilanteen. Tuomittavaa on se, ettei AKTIIVISESTI yritä löytää töitä. Mistä johtuu, että meillä on huonoimpinakin aikoina yli 30 000 työpaikkaa täyttämättä? Se johtuu siitä, että monet työttömättömät kuvittelevat työstä kieltäytymisen olevan heidän oikeutensa. He unohtavat, ketkä todellisuudessa maksavat hänen elämisensä.
Mies joka itkee, ettei saa töitä, ei ansaitse sääliä pätkääkään. Töitä on tarjolla koko ajan. Jalat ovat tukevasti ilmassa, jos ottaa asenteen: "Mutku ei se o niinku mun juttu...".
Lisäksi on kylmä totuus, joka ei ole mielipide. Jos tarjonta on suurempi kuin kysyntä, niin hinnan täytyy laskea. Muun uskotteleminen on utopiaa ja lasku lopulta lankeaa lapsillemme.
Suomessa on yli 200 000 pkt-yritystä, joiden rekrytointia estää eniten työvoiman verot ja muut sivukustannukset. Noilla veroilla sitten maksetaan työttömyyskorvauksia. Homma vaan kusee nykymenolla taloudelllisesti niin yrittäjän kuin valtionkin kannalta eikä aja ihmisiä töihin. Yritystoiminnan on oltava kannattavaa! Muutoin se loppuu.
Varmaankin paras konsti on tuo luonnonmetelmä: Naisten pitää antaa vain työssäkäyville miehille. Kyllä siinä viisari äkkiä osoittaa uuteen työpaikkaan.
Ymmärrättekö, että nykyisellä maailmanmenolla meiltä ei enää kysytä. Joku seuraavista joustaa aina lopulta: rahan arvo, palkat, työllisyys, verot. Vasemmistolaisesti ajattelevat hallitukset ovat aina antaneet jouston mennä työllisyyteen tosiasiassa. Symptomeja ruokitaan, mutta tautia ei korjata. Ei sillä lailla terveeksi tule. - rrrrttttyyyyuuuuiiii
Yrittäjä2 kirjoitti:
Minusta tässä menee nyt puurot ja vellit sekaisin edelliseltä kirjoittajalta.
Työttömäksi joutuminen itsessään ei ole tuomittavaa. Sehän voi todellakin johtua seikoista, joilla on ääääärimmäisen vähän tekemistä itse työttömän kanssa. Amerikasta voi tulla desantti, romuttaa firman arvon, jotta firma sitten myydään tämän kaverin tosiasialliselle työntantajalle ja samalla rationalisoidaan 5 000 ihmistä työttömäksi.
Tuomittavaa on se, että suostuu jäämään työttömäksi, että hyväksyy tilanteen. Tuomittavaa on se, ettei AKTIIVISESTI yritä löytää töitä. Mistä johtuu, että meillä on huonoimpinakin aikoina yli 30 000 työpaikkaa täyttämättä? Se johtuu siitä, että monet työttömättömät kuvittelevat työstä kieltäytymisen olevan heidän oikeutensa. He unohtavat, ketkä todellisuudessa maksavat hänen elämisensä.
Mies joka itkee, ettei saa töitä, ei ansaitse sääliä pätkääkään. Töitä on tarjolla koko ajan. Jalat ovat tukevasti ilmassa, jos ottaa asenteen: "Mutku ei se o niinku mun juttu...".
Lisäksi on kylmä totuus, joka ei ole mielipide. Jos tarjonta on suurempi kuin kysyntä, niin hinnan täytyy laskea. Muun uskotteleminen on utopiaa ja lasku lopulta lankeaa lapsillemme.
Suomessa on yli 200 000 pkt-yritystä, joiden rekrytointia estää eniten työvoiman verot ja muut sivukustannukset. Noilla veroilla sitten maksetaan työttömyyskorvauksia. Homma vaan kusee nykymenolla taloudelllisesti niin yrittäjän kuin valtionkin kannalta eikä aja ihmisiä töihin. Yritystoiminnan on oltava kannattavaa! Muutoin se loppuu.
Varmaankin paras konsti on tuo luonnonmetelmä: Naisten pitää antaa vain työssäkäyville miehille. Kyllä siinä viisari äkkiä osoittaa uuteen työpaikkaan.
Ymmärrättekö, että nykyisellä maailmanmenolla meiltä ei enää kysytä. Joku seuraavista joustaa aina lopulta: rahan arvo, palkat, työllisyys, verot. Vasemmistolaisesti ajattelevat hallitukset ovat aina antaneet jouston mennä työllisyyteen tosiasiassa. Symptomeja ruokitaan, mutta tautia ei korjata. Ei sillä lailla terveeksi tule.Kyllä se taitaa olla niin että monet yrittäjät hoitavat sen valituksen, itketään veroista, maksuista jne. joita koitetaan kiertää. Samaan aikaan hyödynnetään surutta esim. harjoittelijoita tekemään ilmaiseksi töitä josta vieläpä kehdataan laskuttaa, sekä kinutaan kaikki mahdolliset tuet mitä vaan saadaan.
Ja mistähän tuo 30000 vapaata työpaikkaa on revitty? Ja vaikka tuo liioiteltu 30000 työpaikkaa jostain ihmeestä täyttyisikin, niin siltikin jäisi sellaiset 300000 työtöntä ilman.
Asia on aivan selkeä, halutaanko elää turvallisessa ja siistissä yhteiskunnassa vai ei. - Yrittäjä2
rrrrttttyyyyuuuuiiii kirjoitti:
Kyllä se taitaa olla niin että monet yrittäjät hoitavat sen valituksen, itketään veroista, maksuista jne. joita koitetaan kiertää. Samaan aikaan hyödynnetään surutta esim. harjoittelijoita tekemään ilmaiseksi töitä josta vieläpä kehdataan laskuttaa, sekä kinutaan kaikki mahdolliset tuet mitä vaan saadaan.
Ja mistähän tuo 30000 vapaata työpaikkaa on revitty? Ja vaikka tuo liioiteltu 30000 työpaikkaa jostain ihmeestä täyttyisikin, niin siltikin jäisi sellaiset 300000 työtöntä ilman.
Asia on aivan selkeä, halutaanko elää turvallisessa ja siistissä yhteiskunnassa vai ei.Voi voi mitä paskaa...
Et näköjään tiedä yrittämisestä tuon taivaallista.
Nykyinen tilanne on kannattamaton paitsi yrittäjille myös valtiolle. Suomen valtio velkaantuu nyt paljon nopeammin kuin koskaan aiemmin. Tällä menolla ei mene kuin muutama vuosi ja olemme Kreikan tasolla!
Turvallinen yhteiskunta! Siitä juuri nyt ei ole. Elämme velaksi kuplassa.
Kyllä tyhmemmänkin pitäisi ymmärtää, että jos kokonaisveroasteemme on luokkaa 47%, niin kovin paljoa ei jää tilaa bisnekselle. Ja pitäisi ymmärtää, että jos julkisen sektorin osuus BKT:stä on yli 50% niin jokaisen oikeaa lisäarvoa tuottava saa vetää perässään paitsi toisen julkisen sektorin työntekijän myös kummankin lapset ja eläkeläisvanhemmat.
Näin ei voi jatkua. Tämä ei ole mielipide. Se on fakta.
30 000 avointa työpaikkaa [http://tilastokeskus.fi/til/atp/] - xxx333xxx666
Yrittäjä2 kirjoitti:
Voi voi mitä paskaa...
Et näköjään tiedä yrittämisestä tuon taivaallista.
Nykyinen tilanne on kannattamaton paitsi yrittäjille myös valtiolle. Suomen valtio velkaantuu nyt paljon nopeammin kuin koskaan aiemmin. Tällä menolla ei mene kuin muutama vuosi ja olemme Kreikan tasolla!
Turvallinen yhteiskunta! Siitä juuri nyt ei ole. Elämme velaksi kuplassa.
Kyllä tyhmemmänkin pitäisi ymmärtää, että jos kokonaisveroasteemme on luokkaa 47%, niin kovin paljoa ei jää tilaa bisnekselle. Ja pitäisi ymmärtää, että jos julkisen sektorin osuus BKT:stä on yli 50% niin jokaisen oikeaa lisäarvoa tuottava saa vetää perässään paitsi toisen julkisen sektorin työntekijän myös kummankin lapset ja eläkeläisvanhemmat.
Näin ei voi jatkua. Tämä ei ole mielipide. Se on fakta.
30 000 avointa työpaikkaa [http://tilastokeskus.fi/til/atp/]Huomaa ettei yrittäjä ole nähnyt maailmaa oma, pikkuriikkisen, kuplansa ympärillä. Ota pää pois perseestäsi ja haukkaa happea paskan jauhamisen sijaan.
Turvallinen, kyllä. Meillä ei tarvitse pelätä mennessään automaatille tai pysähtyessään punaisiin valoihin. Minneköhän luulisit köyhien menevän jollei heillä olisi perusturvaa, olisihan se kiva laittaa jokaiseen ikkunaan paksut kalterit ja pihalle alipalkatut vartijat aseiden kanssa.
Se on kyllä totta että turvonnutta byrokratiakoneistoa pitäisi supistaa, mutta se ei tapahdu tekemällä lisää rajoituksia vaan juurikin päinvastoin. Kumpikohan olisi halvempaa, tarjota ihmisille perusturva suoraan ja vai ylläpitää turhan suurta järjestelmää
Ja se on aivan turha väittää etteivätkö yrittäjät käyttäisi kaikkea mahdollista hyväkseen, perustelunaan juuri verot yms. mutta juurikin näin aiheuttaen niiden nousua. - muutostuleekyllä
xxx333xxx666 kirjoitti:
Huomaa ettei yrittäjä ole nähnyt maailmaa oma, pikkuriikkisen, kuplansa ympärillä. Ota pää pois perseestäsi ja haukkaa happea paskan jauhamisen sijaan.
Turvallinen, kyllä. Meillä ei tarvitse pelätä mennessään automaatille tai pysähtyessään punaisiin valoihin. Minneköhän luulisit köyhien menevän jollei heillä olisi perusturvaa, olisihan se kiva laittaa jokaiseen ikkunaan paksut kalterit ja pihalle alipalkatut vartijat aseiden kanssa.
Se on kyllä totta että turvonnutta byrokratiakoneistoa pitäisi supistaa, mutta se ei tapahdu tekemällä lisää rajoituksia vaan juurikin päinvastoin. Kumpikohan olisi halvempaa, tarjota ihmisille perusturva suoraan ja vai ylläpitää turhan suurta järjestelmää
Ja se on aivan turha väittää etteivätkö yrittäjät käyttäisi kaikkea mahdollista hyväkseen, perustelunaan juuri verot yms. mutta juurikin näin aiheuttaen niiden nousua.Jos, ne menis vaikka Irakiin, eikä oottelis että muut maksaa niiden elämisen?
- diipadaapaduu82
Ihan sama mulle enää mikä on turn ohfia ja mikä ei.. ne ei ole ikinä tyytyväisiä :) eikä ole juuri pillua kummempaa kivaa annettavaa lopulta suhteessa ollessa. Mä ollu työttömänä nyt kohta 5v. Tuona aikana siittäny varmuudella ainaki 2 lasta. Olin kyl töissä vuoden täs välissä.. itsekseen olo parasta! Ei ole paineita kö geenit viety ja sen verta montaa nainu et ihan sama enää saako pillua enää :) en pahemmi jakss vaivautua asuan etee mitää tekee. Nyt työtön ja asunnoton. Majailen metsässä ja käyn välillä kerää marjoja ja myyn. Ongin kaloja ja nautin kiireettömyydestä :) puuhailen kaikkee pientä yms ja välillä kattoo vauvaa <3
Saatan olla luuseri monenki mielestäku en tienaa rahaa toisten taskuun.. pörjään näin hyvin.
I dont care.
Naiset lähinnä rakastas itseään.niin mäkin nykyään itseäni vain.
En jaksa sitä vitun diipadaapaa naisten kansbja työssä itteesä retuuttamista jonku arvostuksen takia. Lol! - työ.on.paskaa
Hullua raataa töissä jonkin "kunnian" takia. Minä sanon sitä vedätykseksi.
- työtön40vmies
On kamalaa olla työtön. Olin töissä vuodesta 1995 joulukuusta vuoteen 2014 toukokuun loppuun. Sen jälkeen jotain pikkuhommia olen tehnyt. Ei meinaa työttömänä keksi tekemistä paitsi salilla käymistä ja kalastusta. Nykyään kokemus ei ole mitään kun hakee töitä, se merkkaa että kuka tekee halvimmalla ja kuka pyytää vähiten palkkaa. Naiset ei innostu työttömästä miehestä yhtään.
- töissä41vmies
Itse olen 41v ja 90-luvulla ainut ns. vakituinen työ oli mainostenjakajan homma vuonna 1990-91. Muuten koulussa, opiskelemassa, työttömänä, pätkä- tai osa-aikatyössä. Varsinkin ne osa-aikahommat oli hyviä kun tuli rahaa ja oli vapaa-aikaakin. Itse saan kyllä ajan kulumaan harrastusten parissa ilman töitäkin mutta olen ollut vuodesta 2006 lähtien vakituisessa työssä eli nyt 10 vuotta ja kyllä välillä muistelen kaiholla niitä työttömyysvuosia kun oli vapaa-aikaa. No tällä hetkellä on kesälomaa vielä jäljellä joten nyt on hyvä olla mutta töihin on taas palattava parin viikon päästä.
Työn hyvä puoli on tietysti parempi toimeentulo kuin työttömänä. Jos lotossa voittaisin niin en tekisi töitä.
- dhdhhdskisis
Ei miehen työttömyys haittaa, jos on muuten yritteliäs eikä lamaantunut ja kehittänyt mielenterveysongelmia työttömyyden vuoksi.
Työ on kyllä tärkeä asia, mutta ei kaikki kaikessa. Suurempi turn off on mies, jolle työ on kaikki kaikessa ja joka uhraa kaikkensa sen vuoksi. Sellainen herkemmin romahtaakin, jos työt yllättäen loppuvatkin.
Paras on mies, joka on valmis tekemään töitä, mutta ei hinnalla millä hyvänsä ja koko elämänsä markkinoille myyden. - Anonyymi
Koukussa?
- Anonyymi
Minua ei haittaisi, riippuen kuitenkin siitä millainen mies on muuten ja hänen kokonaistilanteestansa. En arvioi ihmisiä sen perusteella, tekeekö hän jotain työtä vai eikö tee. En ole niin pikkumainen ihminen. Kaikkein vähiten siedän sellaisia kapeakatseisia yhteiskunnan aivopesemiä työorja-laumasieluja, joiden mielestä oravanpyörässä juokseminen ja raataminen on se ainut oikea tapa elää, ja jotka mittaavat koko ihmisarvoa pelkästään sen perusteella, tekeekö ihminen työtä vai ei. Sellaisista pysyn kaukana. Tykkään erikoisista ja älykkäistä ihmisistä, jotka pystyvät ajattelemaan omilla aivoilla, tekevät asiat omalla tavalla. Ja tietäkää, että työttömyyteen voi olla lukemattomia syitä.
- Anonyymi
Kiinnostaisi kysyä, että miksi olet valinnut työttömyyden? Perustelut työttömyyteen varmaan vaikuttaisivat siihen, mitä mieltä asiasta olisin.
- Anonyymi
Ei haittaisi jos olet itse tyytyväinen tilanteeseen.
- Anonyymi
Kyllä saat tehdä työtä ,,,,
- Anonyymi
Työttömälle ei pillua
- Anonyymi
Juu, minkälainen mulkvisti tahansa saa olla, kunhan vaan tekee OIKEAOPPISESTI TYÖTÄ.
- Anonyymi
Ei ne työt tekemällä lopu...
Hullu saa olla muttei tyhmä...
Tyhmä paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä....
Eikös se näin mennyt? - Anonyymi
Olisi iso turn off. Naisen palkat muutenkin pienempiä joten naisen palkalla hyvin harvoin pystyisi elättää lapset, maksaa auton ja omakotitalon ja elättää miestä siihen päälle.
En lähtisi sellaiseen. - Anonyymi
Teemu Selänne, ei taida olla hommia, mutta vienstiä olisi, ellei olisi vaimoa.
Tämä on kaksipiippuinen juttu. Toisaalta raha tuo jonkin verran sitä turvaa, että saa maksettua laskut ja vuokran, jos asuu vuokralla ja saa ostettua esim. uusia kodinkoneita, jos tarvitsee vanhojen hajotessa, mutta toisaalta raha saa jotkut myös ahneiksi ja riitelemään. Ja sitten taas jotkut työssäkäyvät haluaisivat enemmän vapaata ja aikaa omille harrastuksille ja olla joskus pitempiäkin aikoja pois töistä, mutta sitten taas on ihmisiä, joiden mielestä täytyy aina vaan paahtaa. Täytyy työpäivän jälkeenkin tiskata, imuroida, pestä isot kasat pyykkiä, paahtaa salilla, mennä hikilenkille ja joiden mielestä ei saisi oikein katsoa telkkaria tai kuunnella musiikkia tai mennä vaikka teatteriin tai kahville jonnekin, kun se on laiskuutta. Jos on mökki, niin sielläkin täytyy jatkuvasti työskennellä, hakata halkoja, raivata risukkoa, haravoida eikä saisi istua terassilla tai laiturilla kahvikuppi kädessä ja katsella maisemia, vaikka olisi lomalla.
Eli työpaikka on sikäli hyvä, että saa enemmän rahaa ja myös sosiaalisia kontakteja ja sikäli huono, jos muuttuu liikaa työnarkomaaniksi eikä osaa höllätä edes vapaapäivinä ja lomilla ja jos asenne on se, ettei ihminen ole mitään ilman työntekoa. Itse en kauhistu, jos joku on työtön, sillä suurin osa työttömistä hoitaa virastoasiansa, harrastaa, on kiinnostunut eri asioista mitä maailmassa tapahtuu, sivistää itseään esim. itse opiskelemalla tai sitten käymällä erilaisilla kursseilla ja he saattavat myös enemmän tai vähemmän päivittää ansioluetteloaan ja tehdä työhakemuksia. Ja kaikille ihmisille raha ei vain ole se maailman ylin asia. Sitä on hyvä olla jonkun verran, mutta minusta iso rahamäärä saattaa tehdä ihmisestä myös ahneen. Ei enää riitä se vanha auto, jolla on vuosia ajettu, vaan pitää olla joku todella hieno, pitää ostaa luksus lomamökki, luksustalo, saada paljon lomamatkoja ulkomaille jne. Tyylinsä kullakin ja hyvä niin, mutta minulle kelpaa ihan tavallinen elämä, en halua mitään sellaista, jossa mulle auto, lomamatkat, vaatteet, laukut, talo, opiskelu-ja työpaikka olis vaan joitain statussymboleita. Jos isosta palkasta ja/tai perinnöstä yms. huolimatta pystyy säilymään maanläheisenä, niin se on tosi hyvä asia. Silloin ei haittaa vaikka on sitä rahaa, mutta jos asiat lähtee lapasesta se on huono. Sama asia työttömänä olemisessa. Heti jos asiat lähtee niinsanotusti lapasesta eli ei hoida virastoasioitaan, laskujaan, ei käy ulkona kuin hyvin harvoin, ja kärjistettynä ei käy suihkussakaan kuin tosi harvoin, niin sekin on huono.Jokainen voi valita kulkemansa polun itse. Ei ole minun tehtäväni sanella miten toisten tulee elää. Tosin elämänpolkuun liittyy joitakin seikkoja, joita on hyvä osata, esim. laskujen maksu ajallaan, asunnon pitäminen edes yleissiistinä (en itsekään ole siivousintoilija, mutta en myöskään halua asua asunnossa mikä on kuin suoraan pommin jäljiltä), huolehtiminen tavaroista, joita omistaa kuten vaatteista, kodinkoneista yms. Ja jos on lapsia tai lemmikkejä, niin heistä huolehtiminen. Muu elämäntapa on sitten asia erikseen.
- Anonyymi
Itse olen ollut koko ikäni (n.35v) työttömänä pääosin omasta tahdosta, koska olen äärimmäisen laiska ja mukavuudenhaluinen mies, joka pitää siitä, ettei juuri koskaan tarvitse tehdä mitään mikä ei itseä miellytä. Olen aina elänyt joko eri naisten tai yhteiskunnan siivellä. En ole komea, mutta olen pannut yli sataa naista, eli seuransaanti ei koskaan ole ollut ongelma. Iso kulli löytyy, se selittää osaltaan osa naisista vain tykkää kaltaisistani rentuista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1384178- 892029
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152011Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi591643Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541462Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1341427VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1001338- 741246
- 981161
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1181070