Kenelle tankotanssi sopii

tölli

Mietiskelin tuossa, että onko monet kokeilleet tankotanssia?
Haluaisin kokeilla kuntoilumielessä, mutta en oikein tiedä miten se soveltuu vähän pyöreähköille kavereille :D:D
Onko aloittelijoille tarkoitetut kurssit tosi rankkoja vai pärjääkö peruskuntoinen tunnilla vaikka löllöjä onkin vähän kerääntynyt reisiin ja vähän muuallekin.

2

377

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eliza...

Oon käyny muutaman kerran tankotanssissa. Kuvailisin itteeni normaalikokoiseksi, eli esim. reisissä on kyllä vähän ylimääräistä tavaraa :D Pysyin itse asiassa paremmin tangolla kuin kaverini, joka on suht pienikokoinen. Ilmeisesti se "ylimääräinen läski" auttoi tarrautumaan paremmin siihen tankoon :D Toisaalta olen kyllä harrastanut liikuntaa monta vuotta ja lihaskuntoa löytyy, joten sain hyödynnettyä voimaa eri liikkeiden tekemiseen... Mutta kyllä siellä todellakin pärjää! Alkeistunneilla yleensä aluksi harjoitellaan pyörimistä ym... Joten ehdottomasti kokeilemaan, se on tosi hauskaa, kun ottaa "treenin" huumorimielellä :)

• n.25.hki

itse olen täysin hurahtanut tankotanssiin! olen aiemmin harrastanut aerobickiä, mikä oli todella tylsää ja "normaalia" tanssia, mutta tankotanssi kyllä vie voiton.

tankotanssin voi todellakin aloittaa, vaikka olisi pyöreä. alkeistunneilla voi treenailla peruspyörähdyksiä ja kun on valmis voi mennä haastavammille tunneille. lajissa kehittyy todella nopsaan ja kunto kasvaa, kun siinä mennään omalla painolla ja joutuu käyttämään koko kroppaa. laji on myös todella palkitsevaa, kun joka tunnilla oppii jotakin uutta tai onnistuu tekemään liikkeitä paremmin.

ykköstason tunneilla saattaa olla niitäkin, jotka ovat jo pidempään harrastaneet lajia ja ainakin siellä missä minä käyn opettajat antavat liikkeistä eri variaatioita, niin, että kaiken tasoiset pääsevät mukaan.

Itse olen kiinteytynyt todella paljon tämän lajin aloitettua. Suosittelen!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      613
      2261
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      27
      1116
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      108
      1112
    4. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      5
      954
    5. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      865
    6. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      86
      855
    7. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      89
      762
    8. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      759
    9. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      725
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65