Kuka oikeasti tykkää kun mies siivoaa

meandmymate1981

Tämä ei ole ns trolli ! En tykkää Kun mies tekee kaikki kotityöt minun poissa olessani esim tänäänkin kun jouduin töihin , siellä sitä on taas muka laitettu koti kivaan kuntoon mutta joka kerta minun on järjesteltävä asiat lähes poikkeuksetta uudelleen , olen monet monituiset kerrat sanonut että älä tee kotitöitä ,

Eli tykkäättekkö kanssa sisaret siitä että mies tekee kotityöt ?

Toki pitäisi olla onnellinen kun niitä peräkamarin poikia on paljon joille äiti on aina tehnyt kaikki ja mitään ei osata

Ja en tykkää kun se lähes alastomana siivoaa, siitä on romantiikka kaukana

25

1472

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2 + 12

Vaikka et tykkää, voisit edes käyttäytyä kunnioittavasti. Puolison jälkien "korjaaminen" on alhaista. Jos et siedä miehen järjestystä, muuta toiseen asuntoon.

• tämäkinvieläeivoioll

Mikä olisi sen ihanampaa kuin kotitöistä pitävä mies, siis pitää kotitöistä eli haluaa ja on mielissään kun saa tehdä kotitöitä, olis unelmaa.

• tasa-arvo

Miehellä on yhtäläinen oikeus päättää kotinne järjestyksestä kuin sinulla. Miehellä on myös oikeus siivota siinä kuin sinullakin. Sinä et voi yksin päättää yhteisen kotinne järjestyksestä, etkä voi määräillä aikuista ihmistä, mitä hän saa kotonaan tehdä. Sitäpaitsi eihän siivoamisessa tarvitse olla romantiikkaa. Mutta jos et kestä katsoa miestäsi lähes alastomana, on jotain kyllä pielessä.

• vaihdetaanko?

Oot sä ihan tosissasi? Jos olet, niin laita miehesi meille siivoamaan. Mä kyllä mielelläni katselen lähes alastonta miestä siivoushommissa. Saa se mun lakanatkin pöllyttää ja mut. Osaako laittaa ruokaakin? Sulla on jokaisen naisen unelma kotona ja sulle ei kelpaa mikään. Laitan sitten oman mieheni vaihdossa tulemaan sulle. Suorastaan pelkää imuria ja moppia.

• kiitti!!!!

Kyllä nauratti kun luin tän vaihdetaanko? kirjoituksen

• meandmymate1981

Voi kuulostaa hyvältä mutta ei se kuule sitä ole haluan että pyyhkeeet ja lakanat on viikattu tietyllä tavalla , näyttää siistimmältä kun avaa kaapin, joo kyllä osaa tehdä ruokaa on asunut sinkkunaa vusia joten osaa tehdä , anna osoite niin lähetän .

• vaihdetaanko?
        meandmymate1981 kirjoitti:

Voi kuulostaa hyvältä mutta ei se kuule sitä ole haluan että pyyhkeeet ja lakanat on viikattu tietyllä tavalla , näyttää siistimmältä kun avaa kaapin, joo kyllä osaa tehdä ruokaa on asunut sinkkunaa vusia joten osaa tehdä , anna osoite niin lähetän .

Leikki leikkinä ja pylly pois tyynyltä. Mä vaan koetin herätellä sua. Tuli sun kirjoituksesta mieleen, ettet arvosta yhtään miehesi tekemisiä. Mitä se haittaa, jos joku esine on väärällä paikalla tai pyykit väärin viikattu miehen siivouksen jäljeltä? Älä ole noin pikkumainen. Lopettaa sen siivouksen ja kokkauksen kokonaan ja sitten sä huudat, että saat tehdä kaiken itse ja yksin. Vai sekö on sun tarkoitus?

Näin keski-ikäisen naisen silmin katsottuna on harmi ettei nuoremmat naiset osaa arvostaa kotitöitä tekevää miestä. Sehän helpottaa sun arkea tavattomasti ja jää aikaa ja potkua muuhunkin, esim. seksiin. Teillä ei ilmeisesti ole lapsia? Ootahan, niitä kun tulee, niin teillä ei ole siistiä hetkeäkään ellet koko ajan harjan varressa riehu lapsi käsivarrella.

• 17+16
        meandmymate1981 kirjoitti:

Mene hoitoon. Ihan tosissaan, sinulla on mielenterveysongelma noiden viikkausvaatimustesi kanssa.

• Unread

Mun mielestä on ihanaa, kun mies kokkaa ja tiskaa. Ärsyttää vaan se, että tiskaus on yleensä aika hutaisten tehty. Tai jos hän pyyhkii pölyt vaikka TV:stä, niin pyyhkii vaan sen ruudun, ei laitoja tai päällistä. En ymmärrä näitä miehen logiikan juttuja. Että eikö voisi kerralla tiskata tai pyyhkiä pölyt hyvin, jotta mun ei tarvitsisi mennä perästä ja tehdä sama homma uudestaan. Mutta on suuri helpotus arkena, kun useimmiten mies kokkaa päivällisen.

• jkbkjbjkb

Vaadit liikoja, itse olen kiitollinen jos ei nyt sentään ihan hirveätä määrää LISÄTYÖTÄ aiheuttaisi. Olen oppinut sietämään sen että pölyt ovat pyyhkimättä joka toiselta hyllyltä, pitää ajatella positiivisesti ja keskittyä siihen että onpahan siitä sitten edes osa pyyhitty, iten ei tarvii.... Mutta nyt viimeksikin löysin esimerkiksi saviset kumpparini kaapinpohjalle kerätyn rojukasan päälimmäisenä, tietenkin pitkän villakangastakin helmojen päältä. Eli takin hinkkaus edessä, jos pestä haluaa niin pesulaanhan se pitää viedä....

Joskus tulee vähän suurempaakin tuhoa, vaivaa ja rahanmenoa noissa isommissa projekteissa ihan vaan siksi kun mies ei viitsi mitään suunnitella, irrottaa, suojata, siirtää, vaihtaa vaatteita jne. Jos olen paikalla niin en itse oikein varsinaisesti ehdi tekemään mitään koska aikani menee asioiden järjestämisessä siihen malliin että kun työ tulee tehtyä siten ettei tulisi ihan hirveästi niitä tuhoja samalla, ts. juoksen miehen perässä ja olen jonkinlainen statisti jonka panos luonnollisestikin arvioidaan kohtuullisen yhdentekeväksi todellisen tekijän rinnalla.

Mutta kuten tässäkin on todettu ja tullaan vielä toteamaan, miehen toimet ovat yläpuolella kaiken neuvomisen, kehua ja ylistää pitää yli äyräiden ja kytätä ei saa. Itse kysymykseen, kyllä silti tykkään että mies tekee edes jotain. Kestäähän se ilo edes sen aikaa kunnes en löydä jotain omalta ja/tai loogiselta paikaltaan vaan avaan jonkun toisen kaapin oven ja saan syliini rojukasan sekä ne mahdolliset tuhot korjattavakseni. Ja mies on kyllä nopea siivoamaan, se täytyy tunnustaa. Kai kaikki olisivat jos vaan survoisivat kamat johonkin summassa....

• shamaani_75

Tämä on niin kakspiippunen (vai riittääköneekään kaksaan piippua) juttu. Meillä mies pesee pyykkiä, kokkaa, tiskaa, siivoaa... MUTTA: koskaan ei oo tehty sitä viimistä silausta, että ilkiäis vieraita kuhtua.. ja pyykinpesussa on vaattet menny sekasi, ja saa kissojen ja koirien avulla ettiä omansa.... ja joku vois tähänki heti kommentoida, että parempi se, ku sohvapottu.. ja hmmmmmmmmmmm... ihan kait tuo "turjake" on parempi ku semmonen "lahna" joka ei persiittänsä hetkauta yhteisten asioitten hyväksi.. mutta ne vaatteet vois löytyä vähemmälläki etsinnällä... :D

• Minn85.

Niin.. Ite tykkään siitä, kun yhdessä siivotaan. Ja niin se joka viikko meneekin. Imurointi on sellanen homma, minkä haluan ite tehdä. No, joskus mieskin ehkä, mutta kyllä ite ennemmin sen teen. Ja pesen pyykin, mutta kuivumaan laitetaan yhdessä. Ennen kun meillä oli tiskikone, niin mies hoiti tiskit yleensä. Tasapuolisesti siis meillä toi siivoominen menee, molemmilla ne omat osa-alueensa.

Meillä mies on se, ketä tekee ruuan. Tai no, häärin siinä apukokkina tiellä jos tarvitsee.:D

• Siistiä??

Meillä mies tekee kaikkia kotitöitä. Asunut kanssa sinkkuna yli 10-vuotta.

Mikä estää neuvomasta nätisti miten haluat pyyhkeiden olevan viikattuna kaapissa?

Meillä isäntä kysyi melkein heti, miten haluan, että pyyhkeet, lakanat ja yms. ovat viikattuna kaapissa. Näytin hänelle ja sen jälkeen ei ole tarvinut siita huomauttaa. Hän taisi nähdä heti alussa ilmeestäni, että nyt ei mene niin kun minä haluaisin.

Siivous sujuu jopa tarkemmin häneltä, kun minulta.

• zoooland

Juha taas pelleilee! Aina tietää hyvin kuka kirjoittaja on kyseessä, sillä hän käyttää liikaa välilyöntiä.

• Relaaaa

Mä tavallaan ymmärrän aloittajaa. Oon ennen seurustellut ns normaalien miesten kanssa mutta nykyinen on tosi pedantti ihminen. Tykkään itse tehdä asiat kunnolla ja hyvin kun ne teen mutta en jaksa pitää koko ajan järjestystä yllä. Mies siis nalkuttaa! Mä oon tän nyksän kans oppinut ymmärtään kuinka hirveää naistenkin nalkutus on! Mieluummin oikeesti tekisin kaiken itse yksin AINA kun kuuntelisin sitä..
      Oon muutenkin paljon rennompi ihmisenä kuin mies ja se ei oo pelkästään hyvä asia, vaikka joskus onkin.

• Älä ole nipo

Logiikkaa: Hommat tehty eri tavalla, mutta tulos on sama= siisti koti. Mikä mättää?

Asennevamma jos yrittää pitää langat omissa käsissä. Sellaiseen ei pysty muukuin kontrollifriikki. Se sekin on tietynlainen persoonallisuushäiriö.

Jos on probleema vieläkin niin tee lista(tai ota kuva esim. miten liinavaatteet ovat järjestyksessä kaapissa), että miten SINUN mielestä pitää asiat olla järjestyksessä. Jos mies on sopeutuvainen niin hän oppii sinun tyylisi ja kaikki ovat tyytyväisiä. WIN-WIN tilanne siis. Mutta älä ihmettele jos saat vastaanpanemista ja tyytymättömyyttä vain sinun "oikeanlaisen toimintasi" takia.

• 69 / 64

Rajallinen ajatusmaailmani ei ulotu tekstiileihin. Eikä sitä ole ehdoteltukaan.

Kaikkea muuta teen ja olen tehnyt ilman kehoitusta.

• 69 / 64

Siivoovan miehen mielipide.

Vaimoni on aivan ilmeisen tyytyväinen panokseeni eikä hänellä ole mitään syytä valehdella sen sanoessaan.

Normaalisti touhuamme yhdessä.
      Minä aloitan raskaammista vaiheista, huonekalujen siirtelystä ja mattojen käsittelystä.
      Vaimo aloittaa imuroinnin.
      Minä jatkan ja vaimo siirtyy moppaukseen.
      Minä jatkan ja vaimo häipyy näköpiiristä touhuamaan jotain omiaan.
      Minä kantelen matot jotka vaimo levittelee.
      Lopuksi nostelen kalut paikoilleen.
      Ei tämä ole aiheuttanut mitään närää.

Vaimon ollessa pois muutaman kerran vuodessa, teen suursiivouksen.
      Värisokeana enj saa mattoja osumaan oikeille paikoilleen mutta ei sekään ole aiheuttanut muuta kuin hyväntahtoista hynyilyä.

Mistään muusta en ole saanut managementtia kuin ruuan laitosta.
      Vastaan ruokahuollosta marketista lieden kautta pöytään.
      Heti alkuun, vuosia sitten, vaimo sanoi, ettei meillä ukko heilu keittiössä munasillaan.
      Eipä tuo ole muuten huomautellut.

Ps. Koskaan, loma tai matkallaolon aamuna vaimo ei ole tehnyt aamiaista. Minä herään noin tuntia aikaisemmin.

• Nähnyt olen

Totta puhuen, minä säilyttäisin kodin rooleissa paljon entistäkin, sillä silloin nainen oli nainen ja mies mies.

Ollaanko nyt menossa suuntaan, että naiset ovatkin ottamassa miehen roolin, haluatko nainen todella muuttua mieheksi, sillä hyvin paljon se muuttaa muutakin asiaa jos siihen nainen menee.
      Eikä mieskään oikein ole mies jos se koko ajan luuttuaa ja on kuin nöyrä alamainen, eipä se taida oikein pitkään viehättää.

Joten olkaapa naiset naisia, kuten Niskavuoren emäntä, annatte mihen olla mies, mutta pidätte ohjat käsissä.
      Jos ette satu tietämään, niin näissä ababeissakin on, nainen hunnun alla lopulta onkin se joka johtaa, hän vain antaa periksi sen kaavun alla olemisen.
      Mutta kun joskus näette mitä kaavun alle voi kätkeytyä, se onkin yllätys.
      Sieltä yleensä löytyy hyvin ylväs, kaunis nainen, joka on puettu viimeisen muodin mukaan, naiset ovat osanneet ottaa osansa oikein.
      Kannattaa muuten käydä siellä katselemassa ostospaikkoja missä on naisten vaatteita, ovat ylellisä ja arvokkaita paikkoja. Siellä johdellaan naista hyvin.

• EiRooleille

Mitä vikaa siinä on ettei suhteessa ole rooleja?
        En minä mies ole mutten se perinteinen nainenkaan sillä en suostu siihen. Minä en ole mikään piika, joka hoitaa kodin ja mahd. lapset yksin ja mies on se, joka siellä töissä ramppaa.

Ehei. Me siivoamme miehen kanssa yhdessä, tiskit pesee kone, laittaa kumpi ehtii tiskit koneeseen ja pois koneesta. Ei ole sellaista, että minä laittasin koska olen nainen ja se olisi naisen homma.
        Mieskin kun on pitkään ollut sinkku, osaa laittaa ruokaa, siivota ja muuta niin ei yllättäen halua olla passattavana, mikä taas sopii minulle. Tottakai vuorotellen hemmotellaan toisiamme mutta ei toinen ole mikään palvelija.

Jos lapsia saisimme niin sekään ei käy, että vain minä sen kersan kanssa häärin loppuunpalamisen uhallakin. Miehet yleensä sitten tulevat kuvioihin kun lapsi osaa kävellä ja puhua, muutoinhan ei kiinnosta useimpia. Katsonkin, että mikäs omani on miehiään ennen kuin lasta pistetään alulle.

• 69 / 64
        EiRooleille kirjoitti:

Mitä vikaa siinä on ettei suhteessa ole rooleja?
        En minä mies ole mutten se perinteinen nainenkaan sillä en suostu siihen. Minä en ole mikään piika, joka hoitaa kodin ja mahd. lapset yksin ja mies on se, joka siellä töissä ramppaa.

Ehei. Me siivoamme miehen kanssa yhdessä, tiskit pesee kone, laittaa kumpi ehtii tiskit koneeseen ja pois koneesta. Ei ole sellaista, että minä laittasin koska olen nainen ja se olisi naisen homma.
        Mieskin kun on pitkään ollut sinkku, osaa laittaa ruokaa, siivota ja muuta niin ei yllättäen halua olla passattavana, mikä taas sopii minulle. Tottakai vuorotellen hemmotellaan toisiamme mutta ei toinen ole mikään palvelija.

Jos lapsia saisimme niin sekään ei käy, että vain minä sen kersan kanssa häärin loppuunpalamisen uhallakin. Miehet yleensä sitten tulevat kuvioihin kun lapsi osaa kävellä ja puhua, muutoinhan ei kiinnosta useimpia. Katsonkin, että mikäs omani on miehiään ennen kuin lasta pistetään alulle.

Samaa mieltä roolittomuudesta.
        Yhteinen talous, yhteiset puuhat, yhteiset velvollisuudet.

Minun perusajatukseni on yrittää elää siten, että elinkumppanillani olisi mahdollisimman mukavaa.
        Ei se tarkoita vapaamatkustajaa vaan sitä, että kaveri tuntee itsensä halutuksi ja tärkeäksi.
        Kummasti on löytynyt vastakaikua.

Meidän puuhamme ovat jakautuneet täysin olosuhteiden ja tilanteiden mukaan.
        Vaimo on joskus ollut todella tiukoilla mutta koskaan en ole kuullut valitusta.
        Olen tajunnut tilanteen muutenkin.

Sen verran roolijakoa on, ettei vaimo laske minua tekstiilien kimppuun. Saattaisin kuulemma tuhota ne.
        Omat paitani ja housuni kyllä silitän ja parsin lempisukkani.

Aikanaan en sormellanikaan puuttunut vauvojen hoitoon.
        Vaimo oli vuosikaudet kotona tenavien kanssa.
        Vieläkään en uskalla ottaa lapsenlastani syliini. Pelkään, että se hajoaa, putoaa tai muuta hallitsematonta.
        Olen silti syvästi kiintynyt.

Tuossa edellä kertomani aamiaisjuttu on totta. En maininnut sen johtuvan minun itsekkyydestäni.
        Kertomani järjestely on järkevä ja käytännöllinen.
        Oleellista on se, että vaimo nauttii siitä silmin nähden.
        Mitättömällä vaivalla kaverille mielihyvää!

Ruuan laitto, suunnittelu, ostokset, valmistus ja kattaus ovat harrastukseni jota pääsin toteuttamaan vasta kotiuduttuani kokonaan palkkatyöstä.
        Siivouksen suhteen en voisi sohvalla maaten katsoa vaimon raadantaa.
        Ulos lähtökään ei auttaisi koska tietoisuus painaisi kuitenkin.

Ps. Omasta pojastamme on polvi parantunut. Kaikkien kotonamme näkemiensä touhujen lisäksi hän osallistuu vauvan hoitoon täysipainoisesti.

• ,,,,,,,,,,,,,,,

Oma mieheni on mitä miehekkäin, vaikka tasapuolisesti kotityöt hoidammekin. Ei se miehekkyys ja naisellisuus mikään kotityöasia ole, tämä näkökanta jaksaa minua aina ihmetyttää. En tunne mitään vetoa junttimieheen, joka ei suostu osallistumaan kotitöihin, koska pitää niitä naisten töinä. Harva muukaan nainen varmasti. Ja aika moni järkevä mies ei edes suostuisi siihen että nainen on huushollerska.

Voin kertoa, ettei mikään ole sen seksikkäämpää, kuin kotitöitä tekevä mies. Tulee heti mukava fiilis, kun on mies, joka haluaa huolehtia yhteisestä kodista, tehdä yhteisten asioiden eteen jotain. Jaksaa taas itsekin, kuin jos pitäisi hampaat kiristellen yksin tehdä kaikki.

Ensimmäisen lapsen saatuamme olin niin äidinvaistoissani, etten meinannut pystyä jättämään lasta ollenkaan isällensä, mutta mies suorastaan pakotti minua lähtemään yksin ovesta ulos, hetkeksi irtaantumaan ja rentoutumaan. Ehkä mieleenpainuvin, rakastettavin, seksikkäin hetki yhteiselämämme aikana. Seksikäs tässä yhteydessä on ehkä vähän kulmia kohottava ilmaisu, mutta se todellakin oli yksi sellainen lähentävä, toista enemmän vain haluava teko.

Me olemme tässä yhteiskunnassa, näissä puitteissa. Me emme ole kaapuyhteiskunnassa. Hyvä asia toki että sielläkään nainen ei ole aina täysin alistettu ja poljettu, se kertoo oikeastaan enemmän vain siitä, että ei sielläkään miehetkään halua sellaista, niiden säännösten alla on vain pakko elää. Se ei minuun uppoa alkuunkaan, että siellä olisi ihmisillä parempi olla. He vain elävät niissä ahtaissa puitteissa niin hyvin kuin se suinkin on mahdollista. Turha siis ihannoida kovin.

Meillä Suomessa ei keskinäistä kunnioitusta ja tasa-arvoa tarvitse häpeillä, ihmiset ovat ihmisiä eikä toistensa alistamia ja määräysvallan alla. Ollaan ylpeitä siitä. Se ei tarkoita että seksuaalisesti oltaisiin jotenkin kuohittuja - jos joku liittää seksuaalisuutensa siihen valtaleikkiin, joka on perinteisten miesten ja naisten töiden sanelema, niin voisi olla seksuaaliterapian paikka.

• ,,,,,,,,,,,,,,,,,

No siis tavallaan ymmärrän. Minulla on ihana mies, joka tekee kaikkia kotitöitä, mutta tunnistan kyllä tuon ärsytyksen, kun jotain on tehty "väärin". Olen kuitenkin ottanut sen itselleni kasvun paikkana, että siedän vähän eri tavalla tehtyä. Hutaisten imurointi ei haittaa, kun ei meillä ole pölyallergikkoja. Seuraavalla kerralla imuroin sitten itse huolellisemmin. Ja saattaahan se mies taas omalla kerrallaan imuroida jonkun toisen jutun paremmin, näkee asiat vähän korkeammalta, joten huomaa lamppujen päälliset ym. Meillä on lapsia, enkä tosiaankaan halua antaa esikuvaa siitä että kotityöt kuuluvat vain äidille, vain naisille. Kaikki lapset sukupuolesta riippumatta myös siivoavat, ja siedän tietysti heiltäkin huolimattomuutta näin aluksi, kevyesti ohjailen, että miten sitä imuria kannattaa liikutella jne. Miehelle saatan sanoa ollessani lähellä että ne (vaikka pyyhkeet) kuuluvat tuohon paikkaan, löytyy siitä helpommin. Mutta jos hän on laittanut ne huomaamattani väärään paikkaan, en ala nalkuttaa.

Samoin siedän tietysti sitä että mies korjaa ja huomauttaa minua. Minä meillä paremmin kyllä kestänkin kritiikin, minusta on vain kiva, että mies sanoo miten jokin asia kannattaisi tehdä kätevämmin. Ja kun jompi kumpi sanoo jostain, niin on siihen toisella oikeus sanoa vaikka että minusta olisi kätevämpi, että näitä säilytetään tässä, syystä että x. Ei meillä tuollaisista asioista tosissaan riidellä, joskus saatetaan leikillään alkaa nipottamaan toisillemme ja nokittelemaan, mutta se on todellakin leikkiä se.

• Huiskis

No mutta, sehän on ihan kivaa, kun mies siivoaa. Hän on huikean paljon nopeampi kuin minä:
      Minulla menee huolelliseen imurointiin yli tunti, mutta hän tekee sen vartissa.
      Minä viikkaan pyykkejä kaappiin monta kertaa hitaammin, hän survaisee ne sinne hetkessä.
      Minulla menee pesuhuoneen pesuun ainakin tunti (kaakelit yms.), mutta mies selviää siitäkin vartissa.
      Ikkunanpesu se vasta hidasta onkin, mutta ei miehelle!
      Jne.

Sitten vain pitää olla laittamatta rillejä päähän, niin ei erota tarkasti työn laatua...

• pikkumyy57rm

Minä kyllä tykään että mies tekee kotitöitä,olis mukavaa kun olisi ruoka valmiina kun tuun kotiin ...mutta se rajoituu siihen että hän imuroi kerran viikossa kun olen töissä sillä itse en jaksa mitään tehdä työpäivän jälkeen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5253
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5054
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4124
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3610
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3208
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2791
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1914
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1790
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1628
    Aihe