mitä Taviuinti kuluttaa.
Tiedän että kyseessä on lyhyt aikainen rasitus, joten kcal kulutusta hankala / vaikea laskea.
Kylmä kuitenkin lisää uintiliikkeistä johtuvaa kulutusta, kyse kun on koko kehon lämmön laskemisesta. Taitaa olla aihe jota ei ole tutkittu.
Koko kehon verisuonet supistuvat kohtalaisen voimakkaasti kylmässä vedessä. Liikkuminen vedessä on vesihierontaa koko vartalolle. Molemmista, jo ilman lämmitystä saunassa, jää parin tunnin vaikutus koko vartaloon.
.
Onko kukaan löytänyt mistään, jotain tietoa asiasta?
Olen yrittänyt löytää
4
300
Vastaukset
- ex-noviisi
Kyllä kylmäuinnista jää vaikutus kauemmaksikin aikaa kuin pari tuntia, ainakin minulla. Ei varmaankaan ole tutkittu, kuinka paljon kuluttaa. Varmaan aika lailla, toisaalta kylmän vaikutus on niin lyhytaikainen. Sekunteja, tai korkeintaan minuutteja kerrallaan. Lisäksi lihasten lämmittely ennen ja jälkeen avannon kuluttaa sen oman osansa. Muistan kun ekan kerran kävin avannossa, tuli aivan valtava hiilarin tarve, ja söin järkyttävät määrät hiilaria. Toisella kertaa ei tullut enää sellaista vaikutusta.
- .
Jokainen tavallaan. Minä uin kerralla 5min. Olen tarkastanut uinti matkat laskemalla sopivalla nopeudella 60 on aina minuutti.
Rannalle on 2,5 km siinä jo lämpenee tosin ihan juuri herättyäni en useimmiten käy minulla on matala verenpaine. - uimalakki
Varmasti kuluttaa kaloria, ainakin sapuska maistuu uinnin jälkeen hyvin.
Hei !
Ei se mitään kuluta, mutta hetkellisesti verenkierto saa liikettä jolla on terveydelle toki suotuisa vaikutus. Laskee verenpainetta ja vahvistaa sydäntä, laskee pulssia.
Karaisee jossakin määrin ja helpottaa ´stressiä/ parantaa yöunta.
yst, t. Jari Laurila
http://jarinhotelli.blogspot.com
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1486207
- 431624
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes351211- 45978
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.320963Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13879Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se45873Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384846Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75835Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14827