Jos syöt runsaasti hiilihydraatteja

kj.mattila

syöt enemmän kuin kulutat ja lihot.

45

308

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • slimtoslim

Ai jaa, no minä oon todella solakka, vaikka syön kaikkea ja runsaasti hiilihydraatteja.

• Ruokaympyrä

Ihan sama se on rasvassakin. Jos syöt liikaa lihot. Tai ihan missä tahansa ruoka-aineessa. Yli kulutuksen syöminen lihottaa.

• Kuitenkin olet vähähiilihydraattiset ruokavaliot palstalla sunnuntaina 22.07 etsimässä tietoa terveellisestä laihduttamisesta. Ei tänne hoikat tule.

• Ruokaympyrä

Ei, ku mä olen nauramassa sun tyhmille jutuille, jonka jälkeen mua lopulta alkaa suututtaa sun tyhmyys.

• slimtoslim

En etsinyt tietoa laihduttamisesta, kun olen jo alipainon rajalla. Lueskelin muiden asioiden takia vaihtoehtoisesta syömisestä. Sitä paitsi tämä vähähiilihydraattinen ruokavalio ei ollut edes ainoa, josta etsin tietoa..

• Liana
        slimtoslim kirjoitti:

En etsinyt tietoa laihduttamisesta, kun olen jo alipainon rajalla. Lueskelin muiden asioiden takia vaihtoehtoisesta syömisestä. Sitä paitsi tämä vähähiilihydraattinen ruokavalio ei ollut edes ainoa, josta etsin tietoa..

Kannattaa välttää rasvaa

• Liana
        Liana kirjoitti:

Kannattaa välttää rasvaa

Jaaha, Balleriina Lutuunen iski tosi nopeasti. Varastetut nimimerkit ovat hänen erikoisalaansa.

• Liana kirjoitti:

Jaaha, Balleriina Lutuunen iski tosi nopeasti. Varastetut nimimerkit ovat hänen erikoisalaansa.

Balleriina tunnetaan palstalla jo vuosien ajan tuhansien nimimerkkien trollina.

• 1+12

Paljonko on runsaasti hiilihydraatteja?

• Virallisissa suosituksissa sanotaan että hiilareita pitäisi syödä yli puolet päivän ravinnosta eli 50-60%. Se on ehdottomasti paljon ja kaikki vähentäminen siitä alaspäin on positiivista kehitystä.

• 20+17

Tuo ei kerro mitään vielä. Jos syö 1800kcal päivässä, 50% on 225g hiilaria. Jos syö 3000kcal, sama 225g on enää 30%. Eli mikä sitten on runsaasti hiilaria?

• Veijon mummo

Paljonko hiilihydraatteja on pellillisessä pullaa?

Mattilahan "noudatti" virallisia suosituksia ja söi illassa jopa pellillisen pullaa ja sokerinhimossa piti vielä yöllä hipsiä salaa hillopurkille.

• Ruokaympyrä

Jep, 50% vihanneksia=hiiilihydraatteja. Itsekin kehut syöväsi kilon kasviksia päivässä, niin eikös siitä sitten tule tuo 50% ja syöt virallisten suositusten mukaan??

• 20+17 kirjoitti:

Tuo ei kerro mitään vielä. Jos syö 1800kcal päivässä, 50% on 225g hiilaria. Jos syö 3000kcal, sama 225g on enää 30%. Eli mikä sitten on runsaasti hiilaria?

Minä syön hiilareita n. 80g päivässä ja se riittää mainiosti. Mihin niitä sokereita enempää tarvitaan. Yli 200g on varmasti aivan liikaa.

• peltoklenkku
        kj.mattila kirjoitti:

Minä syön hiilareita n. 80g päivässä ja se riittää mainiosti. Mihin niitä sokereita enempää tarvitaan. Yli 200g on varmasti aivan liikaa.

Mutta sinä tankkaatkin sitten rasvaa ja sen vuoksi olet vanhentunut ennenaikaisesti.

• iskender-kebab
        kj.mattila kirjoitti:

"Minä syön hiilareita n. 80g päivässä ja se riittää mainiosti. Mihin niitä sokereita enempää tarvitaan. Yli 200g on varmasti aivan liikaa. "

Ja sehän jo nähtiin sitten Mattilankin kohdalla mihin tuo hiilarifobia johti. 200 grammaa hiilihydraattia vastaa noin 800 kilokaloria kun keskimääräinen tarve on tasoa 2000 kilokaloria päivässä. Kun vain skarppaa sen verran että syö hyviä hiilihydraatteja osana terveellistä ruokavaliota ja ei syö määräänsä enempää niin ei tarvi miettiä turhanpäiväisiä asioita kuten kuinka monta grammaa hiilaria menee päivässä.

• iskender-kebab kirjoitti:

"Minä syön hiilareita n. 80g päivässä ja se riittää mainiosti. Mihin niitä sokereita enempää tarvitaan. Yli 200g on varmasti aivan liikaa. "

Ja sehän jo nähtiin sitten Mattilankin kohdalla mihin tuo hiilarifobia johti. 200 grammaa hiilihydraattia vastaa noin 800 kilokaloria kun keskimääräinen tarve on tasoa 2000 kilokaloria päivässä. Kun vain skarppaa sen verran että syö hyviä hiilihydraatteja osana terveellistä ruokavaliota ja ei syö määräänsä enempää niin ei tarvi miettiä turhanpäiväisiä asioita kuten kuinka monta grammaa hiilaria menee päivässä.

Kasviksista, marjoista ja maitotuotteista saa sen verran hiilareita mitä VHH-ruokavaliolla tarvitaan. Ei tarvitse syödä viljatuotteita, perunaa eikä sokerisia hedelmiä.

• aperotb0q4i ´0
        kj.mattila kirjoitti:

No niitä tarvitaan esimerkiksi aivotoimintaan: 140 gr/vrk!

• wietbjq´90tq4

Kai nyt hiilihydraateillakin on eroja kuten jo pelkillä sokereillakin (glukoosi, fruktoosi, laktoosi jne). Esim. suurissa täysjyväkaurahiutaleissa hiilidyraatteja 100 grammassa on 56, joista sokeria peräti 1,1 grammaa. Kuituja on 10 gr, proteiinia 14 gr ja rasvaa 7,5 grammaa: glykeeminen indeksi on mainio. Rikotuissa täysjyväohrasuurimoissa 100 grammassa sokeria on huimat 0,4 grammaa ja ravintokuituja 11 gr, samoin kuin proteiineja, rasvaa 2gr. Mua hämmästyttää, jos kaikki hiilihydraatti katsotaan samanarvoiseksi´/yhtä arvottomiksi ja vaarallisiksi. Okei, uuniperuna lienee melko puhdasta glukoosia samoin kuin ranskanleipä, valkoinen riisi ja lötköksi keitetty valkoinen pasta lämpimänä. Ja tiedän, kaikille suomalaiset viljat eivät sovi kuten ei myöskään laktoosi. Lähdenkin tästä ohran, tofun ja kasvisten voimin juoksulenkille.

• Wheat belly

Kyllä toki! On nopeita ja vielä nopeampia hiilihydraatteja! Ja määrä ratkaisee usein!

Kaurahiutaleissa on näitä pikakaurahiutaleita enkä pidä niistä. Ohrajyvät sen sijaan ovat hyviä, nimenomaan ne oikeat vanhanaikaiset, joita haudutetaan uunissa pitkään! Niitähän jopa karppaajatkin syövät!

Viljoissa on sitten muita juttuja, joiden takia niitä voi miettiä.

Tässä muuten tänään ilmestyneessä lehdessä juttua uudesta "muotidieetistä", joka tietysti on taas toimittajan omaan kuvitelmaa. Wheat belly on tunnettu muutamia vuosia... Se on osasyy siihen, että vehnää vältetään vhh:lla.

http://www.iltasanomat.fi/laihdutus/art-1288503271278.html

• Wheat belly kirjoitti:

Kyllä toki! On nopeita ja vielä nopeampia hiilihydraatteja! Ja määrä ratkaisee usein!

Kaurahiutaleissa on näitä pikakaurahiutaleita enkä pidä niistä. Ohrajyvät sen sijaan ovat hyviä, nimenomaan ne oikeat vanhanaikaiset, joita haudutetaan uunissa pitkään! Niitähän jopa karppaajatkin syövät!

Viljoissa on sitten muita juttuja, joiden takia niitä voi miettiä.

Tässä muuten tänään ilmestyneessä lehdessä juttua uudesta "muotidieetistä", joka tietysti on taas toimittajan omaan kuvitelmaa. Wheat belly on tunnettu muutamia vuosia... Se on osasyy siihen, että vehnää vältetään vhh:lla.

http://www.iltasanomat.fi/laihdutus/art-1288503271278.html

Viljatuotteet eivät kuulu VHH-ruokavalioon.

• 17+19
        kj.mattila kirjoitti:

Viljatuotteet eivät kuulu VHH-ruokavalioon.

Korjaus: Viljatuotteet eivät kuulu sinun noudattamaasi VHH-ruokavalioon. Et voi puhua kaikkien suulla.

• Kaikkea kohtuudella

Olen itse laihduttanut tähän mennessä n. 9 kiloa syömällä kaikkea, mutta kohtuudella, eli niin proteiineja, hiilihydraatteja, enemmän ja vähemmän - mieluummin vähemmän - rasvaisia ruokia kuin kaikkea muutakin, ja yllätys yllätys olen laihtunut...Käsittääkseni en ole mnettänyt lihaksianikaan yhtään enempää vaikka ruokavalioni pitää sisällään paljon muutakin kuin rasvaa. Silti olen täällä lukemassa fanaattisia kirjoituksia ainoasta oikeasta laihduttajalle terveellisestä ruokavaliosta, ja juuri nyt alan olla normaalipaoinossakin. Syömisten tarkkailun lisäksi olen lisännyt liikuntaa, mikä sekin auttaa laihtumisessa.

• Minäkin yritin aikani syödä kaikkea kohtuudella mutta ei se auttanut. Vasta kun vähensin hiilihydraatit minimiin niin laihduin 20 kiloa.

• Ruokaympyrä
        kj.mattila kirjoitti:

Minäkin yritin aikani syödä kaikkea kohtuudella mutta ei se auttanut. Vasta kun vähensin hiilihydraatit minimiin niin laihduin 20 kiloa.

Kyllä meillä muilla se kohtuullisesti syöminen auttaa.

• Muilla meillä
        Ruokaympyrä kirjoitti:

Kyllä meillä muilla se kohtuullisesti syöminen auttaa.

Meillä muilla taas kohtuullisella syömisellä läskiä ei kertynyt, mutta vatsavaivat vaivasivat.

Siksi olen vhh:lla.

• pahakarppi121
        kj.mattila kirjoitti:

Minäkin yritin aikani syödä kaikkea kohtuudella mutta ei se auttanut. Vasta kun vähensin hiilihydraatit minimiin niin laihduin 20 kiloa.

"Minäkin yritin aikani syödä kaikkea kohtuudella mutta ei se auttanut. Vasta kun vähensin hiilihydraatit minimiin niin laihduin 20 kiloa"

Niin. Söit (ja joit) kohtuullisen paljon kaikkea hyvälle maistuvaa eli missä on paljon rasvaa ja sokeria. Valikoivasti muistelemalla ja hiuksia halkomalla siitäkin syömisestä (ja juomisesta) voi kuvitella, että se oli lautasmallin mukaista (vaikka tosiasiassa oli kaikkea muuta). Nyt olet päässyt makeanhimostasi antautumalla täysin rasvanhimon valtaan. Ei tässä oikein ole muille esimerkin mallia.

• Artoj.

Kehoittaisin jokaista lukemaan James Bralyn ja Ron Hogganin kirjan
      "VAARALLISET VILJAT", jos hiukankin on epätietoutta omasta terveydestä ja terveyden tilasta sekä on muutenkin halua kartuattaa tietoutta terveydentä. Minä juuri luin kyseisen teoksen ja täytyy sanoa, että monella näyttää olevan aika suuret aukot tiedoissa. Jäkäteään kylläkin ilman tiedon jyvää.
      Viljat todellakin on iso ongelma monen ihmisen terveydessä.
      Viljat ovat syylisiä yli 150 eri sairauteen

• Kaupan Täti

Mattilan päivitetty foto hesarissa on oiva todiste VHH:n vaarallisuudesta.

Ukkeli on tv pikku 2 :sen Ransu koiran näköinen hehehehehehe

• Ruokaympyrä

Ei saa haukkuu Ransuu. Ransu on kingi. =)

• Ruokaympyrä

Ton kommentin jälkeen sun on turha valittaa, et ihmiset haukkuu sua. Ite kun näytät alottavan haukkumisen.

• Ruokaympyrä kirjoitti:

Ton kommentin jälkeen sun on turha valittaa, et ihmiset haukkuu sua. Ite kun näytät alottavan haukkumisen.

Luehan tarkkaan kuka tässäkin ketjussa aloitti haukkumisen. Minä vaan annan samalla mitalla takaisin.

• Kaupan setä

Kaupan täti ei taida ymmärtää mistä puhuu?
        Minä pääsin Mattilan tavoin, kuten monet muutkin irti verenpaine lääkityksestä muutettuani teolliset rasvat luononrasvoihin noin pari vuotta sitten.
        Tulin juuri kotiin kolmen viikon risteilyltä. Jossa ruoka oli erinomaista. Tuli syötyä yli kulutuksen, koska lihoin matkalla 800 g. Hiilihydraateihin (leipä pasta pizza)) en koskenut juurikaan. Verenpaineeni alko nousta pahasti puolessavälissa risteilyä johtuen luultavasti rasvoista, koska sielä käytettiin ainoastaa kasvisöljyjä ruuan valmistuksessa. Loppumatkasta minua alkoikin ällöttää kasvisöljyjen maku.
        KASVIÖLJYT eivät ole ihmisen ravintoa.
        Toinen asia; Sielä oli paljon älyttömän lihavia ihmisiä. Kaikki he näkyivät syövän ohjeiden mukaan, koska ovat varmaankin lääkäreittensä tarkkailun alaisina.
        Elikä heidän aamiaisensa poikkeuksetta sisälsi muroja, kevyt maitoa ja leipää elikä niin sanotusti terveelisesti. Hiilihydraatteja kun pitää syödä ohjeiden mukaan.
        Käy jotenkin noita ihmisiä sääli, koska jos he muuttaisivat ruokavalionsa vähähiilihydraattiseksi, niin elämä voisi näyttää valoisemmalta.
        Mutta kaltaisesi ovat sitä mieltä, että heitä on ohjeistettu oikein.

• Ruokaympyrä
        kj.mattila kirjoitti:

Luehan tarkkaan kuka tässäkin ketjussa aloitti haukkumisen. Minä vaan annan samalla mitalla takaisin.

Ehtisin muuten ottaa Print screen-kuvan,koska tiesin, että poistat viestin.

• Ruokaympyrä
        Kaupan setä kirjoitti:

Minä pääsin Mattilan tavoin, kuten monet muutkin irti verenpaine lääkityksestä muutettuani teolliset rasvat luononrasvoihin noin pari vuotta sitten.
        Tulin juuri kotiin kolmen viikon risteilyltä. Jossa ruoka oli erinomaista. Tuli syötyä yli kulutuksen, koska lihoin matkalla 800 g. Hiilihydraateihin (leipä pasta pizza)) en koskenut juurikaan. Verenpaineeni alko nousta pahasti puolessavälissa risteilyä johtuen luultavasti rasvoista, koska sielä käytettiin ainoastaa kasvisöljyjä ruuan valmistuksessa. Loppumatkasta minua alkoikin ällöttää kasvisöljyjen maku.
        Toinen asia; Sielä oli paljon älyttömän lihavia ihmisiä. Kaikki he näkyivät syövän ohjeiden mukaan, koska ovat varmaankin lääkäreittensä tarkkailun alaisina.
        Elikä heidän aamiaisensa poikkeuksetta sisälsi muroja, kevyt maitoa ja leipää elikä niin sanotusti terveelisesti. Hiilihydraatteja kun pitää syödä ohjeiden mukaan.
        Käy jotenkin noita ihmisiä sääli, koska jos he muuttaisivat ruokavalionsa vähähiilihydraattiseksi, niin elämä voisi näyttää valoisemmalta.

Tekstistä päätellen olet IL:n AHJ. Jos olet, niin reissusi koski Havaijia ja kakki tietää, miksi jenkit ovat lihavia. Colat, sipsit, karkit, MD-mättö ja liikkumattomuus aiheuttavat jenkkien, ja myös suomalaistenkin, läskit. Ei hiilihydraatit.

• pahakarppi1
        Kaupan setä kirjoitti:

"Toinen asia; Sielä oli paljon älyttömän lihavia ihmisiä. Kaikki he näkyivät syövän ohjeiden mukaan, koska ovat varmaankin lääkäreittensä tarkkailun alaisina."

Jokainen syö ihan oman tahtonsa mukaisesti eikä minkään "ohjeiden" perusteella. VHH-hihhuli on VHH-vihhuli vaikka kookosöljyssä paistaisi ja paljastaa itsensä juuri näillä absurdeilla jutuilla tiukasti "ohjeiden" mukaan syövistä kanssaihmisistä. On fakta että ylipainoisten syömiset on keskimäärin hyvin kaukana lautasmallista. Lääkäri muuten näkee potilaitaan vain vastaanotolla eli keskimäärin puoli tuntia vuodessa. 99.99% ajastaan potilas ei ole minkäänlaisessa lääkärin tarkkailussa syömistensä suhteen.

Näkikö kaupan setä paljonkin lekureita siellä risteilyllä nuuskimassa mitä kaikkea ihmiset syö?

• kaupan setä
        pahakarppi1 kirjoitti:

"Toinen asia; Sielä oli paljon älyttömän lihavia ihmisiä. Kaikki he näkyivät syövän ohjeiden mukaan, koska ovat varmaankin lääkäreittensä tarkkailun alaisina."

Jokainen syö ihan oman tahtonsa mukaisesti eikä minkään "ohjeiden" perusteella. VHH-hihhuli on VHH-vihhuli vaikka kookosöljyssä paistaisi ja paljastaa itsensä juuri näillä absurdeilla jutuilla tiukasti "ohjeiden" mukaan syövistä kanssaihmisistä. On fakta että ylipainoisten syömiset on keskimäärin hyvin kaukana lautasmallista. Lääkäri muuten näkee potilaitaan vain vastaanotolla eli keskimäärin puoli tuntia vuodessa. 99.99% ajastaan potilas ei ole minkäänlaisessa lääkärin tarkkailussa syömistensä suhteen.

Näkikö kaupan setä paljonkin lekureita siellä risteilyllä nuuskimassa mitä kaikkea ihmiset syö?

Niin ettei kannata noudatta VHH hihhuleiden ohjeita? Aha.
        ------------99.99% ajastaan potilas ei ole minkäänlaisessa lääkärin tarkkailussa syömistensä suhteen.----------
        Tämä systeemi voi olla Suomassa mutta ei sielä missä minä asun.
        Käsitykseni mukaan Suomessa pistetään rahaa per henkilö eniten maalimassa sairaanhoitoon. Siitä huolimatta hoito on yksi heikonpia maalimassa. Ja sinäkin sitä puolustat henkeen ja vereen.
        Ei ole edes saatu aikasiksi kunnollista oma lääkäri järjestelmää, mikä toimii meilä oikein hyvin.
        Sairas luvut ovat ehkä tästä johtuen maaliman huippuluokkaa.
        Varmaan olet ylpeä sitä, kun niin kovasti puolustat.

• qöoetjbmp

No joo, mut eräät kuluttavatkin liikunnalla niin runsaasti, etteivät hiilihydraatit tahdo edes riittää. :). Hiilihydraattien välttely sopii sohvaperunoille.

• ei sohvaperuna

Minulle taas ravainen ruoka tekee sen pahan ja tukalan olon. Jos syön esim. kokolihapihvin, oloni ei ole lainkaan hyvä ja kevyt, vaan ikävä. Eli mieluummin syön niitä marjoja, hedelmiä, kalaa, kanaa ja muuta kevyempää, koska niistä tulee se hyvä olo. Vaikka syönkin kovasti epäterveellisesti (?), kolestrolini, hemoklobiinini, varensokerini ja muut veriarvoni ovat kunnossa... Harrastan myöskin liikuntaa :) Ymmärrän kyllä, jos joku jättää viljat ja muut pois siksi, ettei se vaan sovi elimistölle, muttei kaikille sovi myöskään rasvainen ruoka.

• Meillä on kasvanut jo sukupolvia jotka ovat eläneet koko elämänsä Pekka Puskan käynnistämässä rasvahysteriassa ja eivät ole tottuneet syömään terveellisiä rasvoja vaan ovat hiilihydraattiriippuvaisia. Pitäisi opetella taas syömään luonnollisia rasvoja.

• ei sohvaperuna

Entäs se liikunta? Liputatte vain tuon rasvan puolesta...

• Ei peruna ei

Liikunta toki on aina hyvästä! Paitsi yht'äkkinen rääkki ylilihavalle.
        Mutta liikunta ei ole se ainoa tie laihtumiseen, vaan laihtuminen alkaa kokonaisvaltaisesta elämätapamuutoksesta, johon liikunta tulee kuin hiipien, kun olo kohenee ja paino vähenee. Liikunta ei ole pakkopulla, vaan se on luonnollinen tie kunhan olotila paranee!

• ei sohvaperuna
        Ei peruna ei kirjoitti:

Liikunta toki on aina hyvästä! Paitsi yht'äkkinen rääkki ylilihavalle.
        Mutta liikunta ei ole se ainoa tie laihtumiseen, vaan laihtuminen alkaa kokonaisvaltaisesta elämätapamuutoksesta, johon liikunta tulee kuin hiipien, kun olo kohenee ja paino vähenee. Liikunta ei ole pakkopulla, vaan se on luonnollinen tie kunhan olotila paranee!

Ei ainoa, mutta kyllä silläkin osuutensa on...Eli karppaamallakin saa itsensä lihotettua, jos syö rasvaa yli kulutuksen. Eikö se ole ihan sama kaikessa, vaikka olisi kuinka terveellistä tahansa, niin ei mitään mielin määrin voi syödä?

• ei sohvaperuna kirjoitti:

Ei ainoa, mutta kyllä silläkin osuutensa on...Eli karppaamallakin saa itsensä lihotettua, jos syö rasvaa yli kulutuksen. Eikö se ole ihan sama kaikessa, vaikka olisi kuinka terveellistä tahansa, niin ei mitään mielin määrin voi syödä?

Karppaamalla ei syödä yli kulutuksen koska nälkä lähtee rasva ja proteiinipitoisilla aterioilla pienemmillä annoksilla ja nälkä pysyy poissa pitkään eikä kaloreita tarvitse laskea.

• Ei peruna ei
        ei sohvaperuna kirjoitti:

Onhan se MAHDOLLISTA lihoa karppaamalla. Varsinkin laihat lihovat, jos on liian laiha. Mutta jos todellakin jättää ne höttöhiilarit, niin laihtuu. Karppaajia on melko paljon eri maissa ja aina on joukossa joku, joka ei laihdu. Mutta he ovat kuitenkin poikkeuksia ja jopa melko harvinaisia.

Minulla ei itsellä on kokomusta ylipainosta, mutta silti laihduin (jättäessäni viljat) noin 3 kg ja vähän vielä lisää, kun oli stressiä. Se pari kiloa tuli takaisin, kun stressi helpotti ja ruokahalu palasi, mutta tuo 3 kg on pysynyt melko tarkkaan. Tiedän siis mistä puhun. Rasvaa syömällä ei liho, mutta en ala kiistellä, kun sitä ei ole vielä tutkittu tarpeeksi. Rasvan kanssa syödyt nopeat hiilarit taas takaavat lihomisen!

Tuo on melko helppoa itsekin kokeilla: syö pari viikkoa vähän enemmän erilaisia rasvoja, sopivasti proteiineja, mutta ei lainkaan nopeita hiilihydraatteja. Katso paljonko lihoit?! Itse kokeilin lähes täysin ilman liikuntaa.

En siis ala väitellä asiasta onko kalori aina kalori, mutta tehdyt tutkimusket esiemrkiksi maitorasvoista painonhallinnan apuna osoittavat, että ainakin sopii epäillä tuota teoriaa. Vaikka se hyvin järkeenkäypä onkin. Elimistömme vain on niin monimutkainen, että ei tiedetä sen kaikkia hienouksia ja säätelyjärjestelmiä. Ruuansulatuksessakin on mukana hormoneja ja välittäjäaineita ja entsyymejä... pieni tasapainoero jossain saattaa olla monta kiloa vyötäröllä.

Kuten Mattila provosoivasti alla totesi, on totta, ettei vhh:lla tule helposti "pikkunälkä" ja ahmimishimo, kun veren sokeri pysyy tasaisena ja kun proteiinit ja rasvat ovat antaneet kylläisyyshormoneille vinkin pitää ihminen muissa puuhissa... Siihen juttu perustuu.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      51
      2254
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      25
      998
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      952
    4. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    5. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      873
    6. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      54
      863
    7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      121
      842
    8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      773
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      753
    10. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      749
    Aihe