Avokämmenellä poskelle?

SilmäSilmästäJa...

Nainen saa lyödä miestä avokämmenellä poskelle, jos mies töhöilee, mutta jos mies lyö avarin, niin se on tuomittavaa väkivaltaa. Miksi?

Kysymys miehille: Oletko saanut läimäisyn naamaan naiselta ja miten olet reagoinut? Kuinka moni miespuoleinen kaverisi on saanut läimäisyjä naiselta naamaan?

Kuinka moni mies vastanneista on läimäissyt naista naamaan?

50

2551

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nollatoleranssi

      Miksi muka nainen saisi lyödä miestä? Kummankaan lyöminen ei ole oikein. En ole koskaan lyönyt miestä eikä kukaan mies ole lyönyt minua.

      Jos mies löisi minua, suhde päättyisi siihen samantien. Minä en aio pelätä parisuhteessa, että milloin mies lyö seuraavan kerran. Jos parisuhteessa joku asia ottaa päähän, niin siitä KESKUSTELLAAN eikä aleta mätkiä turpaan. Parisuhdetta ei hoideta myöskään sillä tavalla, että vedetään pää täyteen ja aletaan nälviä, pilkata ja ilkkua toista.

      • täält lätisee

        Minä kyllä läväytän miestäni päin turpaa ellei se oo just niinkin pitää. T.ulla


    • Olen saanut läimäisyn! Tosin pyysin sitä yhdeltä kamunaiselta, kun halusin tietää miltä se (siis super-YTM:nä olo) tuntuu ja hän suostui. Olin myöskin vähän juovuksissa silloin.

      • Ruoskat ja kahleet

        S/M-Lordi se vaan pyytää naisia lyömään itseään ja haaveilee Eija-Riitta Korholan alistamaksi joutumisesta...


      • Ruoskat ja kahleet kirjoitti:

        S/M-Lordi se vaan pyytää naisia lyömään itseään ja haaveilee Eija-Riitta Korholan alistamaksi joutumisesta...

        Eija-Riitta saisi vähän läpsäistäkin hellästi kämmennellä poskelle tai piiskata vähän tuhmaa poikaa!


    • thi x

      Mitä tarkoitat miehen töhöilyllä? Tuntemattoman naisen kopelointia baarissa? Tuossa tilanteessa mies ansaitsisi jo kunnon pieksennän miesten toimesta.

    • pahoja kokemuksia

      En ole saanut naamalle, mutta olen saanut takapuolelle. Kyseessä oli joku jättimäinen satakiloinen viisikymppinen tupakkaprinsessa. Herkkänä runopoikana olin vain hiljaa ja hymyilin hänelle, mutta sydämessäni tuntui pahalta. Tuntui aivan kuin minut olisi raiskattu. En tuntenut itseäni sen jälkeen enää neitsyeksi.

      Kerran myös yksi humalainen kaunis tyttö yritti väkisin syliini koko ajan ja jouduin työntämään häntä koko ajan pois. Ei välittänyt yhtään siitä, että sanoin, etten pidä tällaisesta toiminnasta.

      Miettikää siis naisetkin, millaisia psyykeen ongelmia aiheutatte miehille toiminnallanne. Olemme samanlaisia ajattelevia ja tuntevia ihmisiä kuin tekin.

    • paree niin

      Tosinaisten kannattaakin suunnistaa muualle ettei joudu tietämättään neitimäisten miesten (jotka eivät muuten taida arvostaa niitä runopoikiakaan) nilkkien 'traumojen' aiheuttajiksi.

      • pahoja kokemuksia

        En saanut tästä tekstistä mitään selvää.


    • paree niin

      Kyllä siitä saa selvää jos vähän edes viitsii yrittää.

      • pahoja kokemuksia

        Jotain sellaista ehkä irtosi, että olen nilkki, koska seksuaalista itsemääräämisoikeuttani on loukattu.


    • just noticed

      Siis siitä sun ekasta tekstistä käsitti että halveksit iäkkäitä ja ylipainoisia naisia ja vedit vielä jonkun herkän oman puolen esiin( eli sen runosielusi) jota loukattiin niin groteskisti. Voi voi naisena kun luin sitä niin tuli vaan mieleen että olitko kuinka tosissasi. Mutta sellaisia ovat kyllä miehetkin naisia kohtaan että tölväistään vähän mitä sattuu ja kuvitellaan että olis jotkut tsäänssit, vaikka tilanne on jo muutenkin tarpeeksi korni ja koominen. No sellaisia hassuja tilanteita varmaan on lukemattomia tuolla suomalaisessa yöelämässä muitakin. Jotkut naiset vaan lopettaneet melkein kokonaan yöbaareissa käymisen itseni mukaanlukien, kun siellä aina ne samat tyypit notkuu.

      • pahoja kokemuksia

        Aloin halveksia häntä vasta tuon teon jälkeen. Siksi noin halveksiva sävy tekstissäni. Eikä hän tietenkään ollut pariutumismielessä millään lailla minun sektorillani, koska olin tuolloin normaalipainoinen ja savuton 26-vuotias. Toki normaalisti myös pidän tupakoivia ja ylipainoisia hieman tympeinä ihmisinä, koska heitä ei kiinnosta oma terveys, jonka tulisi olla jokaisen henkisesti terveen ihmisen tärkein asia.


      • 456979428cn
        pahoja kokemuksia kirjoitti:

        Aloin halveksia häntä vasta tuon teon jälkeen. Siksi noin halveksiva sävy tekstissäni. Eikä hän tietenkään ollut pariutumismielessä millään lailla minun sektorillani, koska olin tuolloin normaalipainoinen ja savuton 26-vuotias. Toki normaalisti myös pidän tupakoivia ja ylipainoisia hieman tympeinä ihmisinä, koska heitä ei kiinnosta oma terveys, jonka tulisi olla jokaisen henkisesti terveen ihmisen tärkein asia.

        Voin hyvin ymmärtää, miltä sinusta tuntuu. Olen kokenut vastaavaa miesten taholta niin monesti ja yleensä nämä humalaiset ovat täysin välinpitämättömiä siitä, että heidän käytöksensä on loukkaavaa. Ihmisillä on reviirinsä, jota tulisi kunnioittaa.


      • pahoja kokemuksia
        456979428cn kirjoitti:

        Voin hyvin ymmärtää, miltä sinusta tuntuu. Olen kokenut vastaavaa miesten taholta niin monesti ja yleensä nämä humalaiset ovat täysin välinpitämättömiä siitä, että heidän käytöksensä on loukkaavaa. Ihmisillä on reviirinsä, jota tulisi kunnioittaa.

        Toki tarkoituksella kärjistin tuossa ja yritin olla vähän provosoiva, eli raiskattu olo ei sentään ollut. Silti nykyäänkin joskus noita tapahtumia ajattelen ja ne tuntuvat hyvin negatiivisilta, vaikka niistä on jo vuosia. Onneksi en ole kaunis nainen. Baareissa en käy, osittain siksi, että niissä varmaan joutuisi kokemaan lisää vastaavuuksia vanhempien naisten toimesta.


    • one experience

      Ok. Tupakointi on kyllä metkaa siitä että ns.henkisesti terve ihminen sitä tekee. Yleensä se onkin vain selvä merkki siitä että elämässä on tekijöitä jotka aiheuttaa stressiä ja siksi se on niin yleistä. No, toivotaan että säästyt vastaisuudessa epäsuhtaisilta nais-kokemuksilta tai että suhtautuisit niihin jotenkin huumorilla, koska tilannekomiikkaa on kuitenkin yllättävän paljon monessakin tympeän oloisessa asiassa.

    • Suuri Isä

      Miehet ja naiset ovat erilaisia. Nainen saa läväyttää miestä, mutta mies saa paneskella ja nainen ei.

      Ja yleensä avokämmentä tarjoava nainen on kunnollinen, lutka harvemmin miestä läväyttää.

    • jämpti On

      Se on jo vähän koosta (massasta) kiinni. Jos iso 'kaveri' lyö 'pienempäänsä' naista tai miestä niin onhan se aika raukkamaista touhua. Ei mies silloin arvosta naista jos paneskelee toisaalla, joten ei käy semmonen peli. Turha siinä on naista nöyryyttää ja alistaa sellaisessa 'suhteessa'.

    • RRRRRuma

      Olen hieman keskivertoa rumempi nainen (tai korkeintaan keskiverto ulkonäöltäni). Silti olen saanut osakseni kopelointia, puristelua, hiplaamista ja esimerkiksi "vahingossa" rintojani on kosketettu. Kerran jopa peppuani on läimäytetty, kun jonotin baaritiskillä. En pidä tuollaisesta käytöksestä. En halua, että kukaan loukkaa minun vartaloani. Tämän vuoksi en käy enää baareissa, yökerhoissa, kapakoissa, pubeissa tai missään muussakaan sellaisessa.

    • Herkkä ATM

      Minua ala asteella yksi tyttö läimäytti poskelle koska kehtasin puhutella häntä. Hän oli sellainen ylemmällä luokalla oleva kovistyttö, jota kai pidettiin kauniina ja haluttavana. En edes sanonut mitään törkeää. Läimäytyksen jälkeen ymmärsin paikkani, enkä ole enää naisia puhutellut.

    • Hassua, että tämä keskusteluketju on eilen nostettu takaisin pinnalle. Uutisissa nimittäin kerrotaan tapauksesta, jossa teinilikka on hakannut pikkupojan. Seurauksena teinipojat ovat joukolla sakinhivuttaneet teinilikkaa. Ilta-Sanomien kommenttiosasto kertookin taas kaiken: kansan mielestä pojan voi hakata (ja itse asiassa lähtökohtaisesti epäillään ja siitä suorinta tietä faktaksi ylentäen tiedetään että pikkupoika on syyllinen siihen että tyttö löi), ei siinä mitään. En nyt tietenkään puolustele poikaporukan kostoa, varsin säälittävää varsinkin porukalla lähteä hakkausretkelle, kritisoin tässä lähinnä aikuisten hyväksyvää asennetta toisten harjoittamaa väkivaltaa kohtaan ja sitä, miten mies on aina oletusarvoisesti syypää kaikkeen pahaan mikä kohtaa muita ja miestä itseään.

      • Aukotonta logiikkaa

        Jos on ok lyödä miestä, koska mies on jotenkin provosoinut sen, niin sitten on varmaan myös ok raiskata nainen, koska nainen on provosoinut sen.


      • mies.

        Suomen laki on sen verran perseestä että jos lyöt jotain niin saat jotain 40 euroo sakkoa oli sitten nuori tai vanha, nainen tai mies. Eli ei kummoinenkan rankku tule jos hakkaa jonkun. Tuo poikaporukka tietää että nuhteluilla siitä selviää eikä se kiinnosta niitä pätkääkän jos jäävät kiinni.
        Mätä yhteiskunta tää on ja tilee aina olemaan.


    • lifemocker

      ei saa löydä. kumpikaan kumpaakaan.

      jos kuitenkin näin virheellisesti olettaa, niin turha sitten itkeä kun mies lyö takaisin. samat säännöt toimivat kumpaankin sukupuoleen

    • mies.

      En ole koskaan lyönyt naista mitenkään avarilla tai muuten. Nainen kerran on mua laimäissyt ja otinkin sitten eron. Se on minusta väkivaltaa vaikka nainenkin sen tekisi ja mielestäni lain mukaan se on kans väkivaltaa josta voi nostaa syytteen. Kavereista en tiedä onko niitä lyöty.

    • ei väkivaltaa

      Joka kerta ku joku jotain avokasta koittaa antaa, niin lataan nyrkillä
      täysin katsomatta onko kohde mies,nainen,lapsi. Muo ei vaan läpsitä/lyödä enää ikinä minkään tekosyyn tai asian varjolla. En myöskään oleta saavani keneltäkään vapaakierrosta läpsimällä itse, niin ettei toinen läpsisi takaisin.

      • lifemocker

        juurikin näin


    • SJWpaskaa

      Vanha lanka mutta vastataan silti. Nyrkistä on tullut useaan otteeseen, päätä hakattu lattiaan, heitelty raskailla esineillä, revitty ja riuhdottu. Kaikki aina anteeksi annettu mutta aina vain pahentui. Jotkut ämmät on hulluja, syytin itseäni näistä asioista pitkään.
      Puhumattakaan siitä ettei mistään asioista kerrottu, aina kerrottiin valkoisia- tai vähemmän valkoisiavalheita. On petetty, on läpsitty, on tehty vaikka mitä. Ensinmäisessä suhteessa läppäsin takaisin kun varoitin ensin monta kertaa että jos läpsit vielä niin läppäsen takaisin, tietysti SJW tuli minun kimppuun aiheesta.
      ((SJW = Social Justice Warrior))
      M30

    • No mua jos joku nainen lyö, niin käännyn kannoillani ja katoan. Ja sitä ei tarvia anteeksipyydellä, en anna. Takaisin en lyö, koska jos vajoan samalle tasolle, niin sitten olen pettänyt itseäni, enkä antaisi sitä itselleni anteeksi.
      Väkivalta on heikkoutta.

      • mansikkakakkua

        Kyllä mun on myönnettävä huitaisseeni muutaman kerran tuntematonta miestä avokämmenellä poskelle, todella hyvä jos mies siitä syystä katoaa maisemista! Olen myös kahdesti saanut palutteen... samanlaisen sivalluksen... Toisella kerralla en päässyt edes vastaamaan suusanallisesti, kun toiset miehet puuttuivat tilanteeseen ja sitä sai mitä ansaitsikin... jätin homman sikseen ja poistuin paikalta.
        Eikä mulla tulis mieleenkään anteeksi pyydellä; omaa käytöstäni!

        Kyllä mulla mielestäni on ollut oikeus siihen korvapuustiin... mun fyysistä ja psyykkistä olemustani on silloin luokattu, kopeloinnilla ja vielä jotain härskiä ehdotusta/vihjailua siihen.
        Pitäisikö siinä vain hymyillä ujosti... usko unelmiisi, ei onnistu multa enää siinä vaiheessa esittää kainoa neitoista. Kyllä silloinkin olen hillinnyt jo itseäni; kun mies korvapuustilla selviää!
        Mieleni kun on usein tehnyt oikein nyrkkiä käyttää, tai olan yli heittää lattiaan... tai katuun,
        EN mä ole mikään yleinen nainen... sellaista kuvaa en ole edes koskaan antanut itsestäni.


      • naisetonväkivaltaisiaaa

        http://www.iltalehti.fi/viihde/2015102820562511_vi.shtml

        Iltalehti näki ennakkoon kohutun jakson Yökylässä Maria Veitola -ohjelmasta

        - Ehdin Ristomatin ja Anun kotiin ennen kuin Anu oli itse paikalla, Maria muistelee Iltalehdelle.

        Aiemmin Veitola kertoi ohjelman lehdistötilaisuudessa tunnelman olleen Ristomatti Ratian kanssa hyvä, mutta muuttuneen, kun Anu tuli taloon.

        - Se muistutti kunnon koulukiusaamishetkeä.

        Ullanlinnan hienostokaupunginosassa sijaitsevaan kotiinsa palatessaan Anu Saagim komentelee ja käskyttää Mariaa.

        - Saatte mennä laittamaan keittiöön alkupaloja ennen kuin menemme ulos. Minä juon samppanjaa, Anu Saagim osoittaa jaksossa sanansa paitsi Marialle myös Ristomatti Ratialle.

        Sitten Saagim muuttaakin mielensä ja huutaa muotoilija-aviomiehelleen:

        - Tule tänne, Ristomatti! Annan sen muijan laittaa itse kaikki jutut!

        Ristomatti Ratia yrittää rauhoitella tilannetta.

        - Älä nyt. Anu! Anu! hän korottaa ääntään, mutta turhaan.

        Ratia sai puolelleen myös tv-katsojien sympatiat.

        – Ohhoh, aikamoisen jyrän alle on Ristomatti Ratia itsensä ajanut, käyttäjä @ViiviVuorinen ihmetteli.

        – En yhtään ihmettele että Risto-Matti on ihan fine tämän asumisjärjestelyn kanssa @Sanna_Rasanen kommentoi.

        Kun Maria pyytää Ristomattia ottamaan asiaan kantaa, tämä tuumaa ykskantaan, että Marian kannattaa totella hänen vaimoaan.

        - Mene nyt laittamaan, jos et halua riidellä, Ristomatti kehottaa

        Ristomatti selittää ohjelmassa, että Anu Saagimia ei kannata haukkua. - Jos läheiset ihmiset mollaavat häntä, tulee turpaan.


      • alfanainenn

        Oletko alfanaaras? Näistä merkeistä tunnistat

        Viihdeuutiset 9.7.2016, 19:30 · Terhi Piiroinen

        https://www.stara.fi/2016/07/09/oletko-alfanaaras-naista-merkeista-tunnistat/

        Eläinmaailmassa alfayksilöt ovat lauman johtajia. Myös ihmisillä on luonnollinen tarve muodostaa hierarkioita, joiden huipulla on joko alfauros, alfanaaras tai peräti alfapari. Alfanaaraat pääsevät usein yhteisössä johtavaan asemaan sosiaalisten kykyjensä, ulkonäkönsä tai muiden myönteisten ominaisuuksiensa avulla. He ovat haluttuja seksikumppaneita.

        Alfanaaraat ovat luonnollisen itsevarmoja, heillä on paljon seuraajia ja he vetävät hyviä asioita puoleensa magneetin tavoin. Alfanaaraiden elämä on toimiva paketti, joka ei murene kasaan vastoinkäymisistä. Alfanaaras on ihailtavassa tasapainossa jokaisen elämänalueensa suhteen.

        Alfanaaraiden ei tarvitse keplotella tai lahjoa muita saadakseen haluamaansa. Ihmiset kunnioittavat näitä voimanaisia, jotka pääsevät elämässä eteenpäin puhtaasti henkilökohtaisten ominaisuuksien avulla. Alfanaaras puhuu asioista suoraan ja jopa raa’an rehellisesti. Supernaiset eivät pelkää tosiasioita tai niiden myöntämistä.

        Voimanaiset eivät hätkähdä kritiikistä, vaan ottavat opikseen palautteesta. Kaiken toiminnan perustana on heidän järkkymätön maalaisjärkensä, joka pitää asenteen nöyränä. Alfanaaraat tietävät oman tyylinsä, eivätkä tunne tarvetta trendien seuraamiseen. Ainoa ketä vastaan alfanaaras elämässään kilpailee on hän itse.

        Alfanaaraat osaavat kävellä pois huonosta parisuhteesta, vahingoittavasta ystävyydestä tai epäreilusta työpaikasta. He eivät anna ikävien tilanteiden haitata heidän hyvinvointiaan, vaan kääntävät kaiken voitoksi. Heidän ei tarvitse käyttää muita ihmisiä hyväksi, koska pystyvät omalla panoksellaan saavuttamaan kaiken haluamansa. Ongelmat ratkotaan usein alfanaaraiden ideoiden pohjalta, koska he eivät sorru asioiden monimutkaistamiseen.

        Kun itsevarma ja jalat maassa oleva alfanaaras päättää jotain, sitoutuu hän asiaansa täysillä. Hän ei kuitenkaan pidä itseään kuolemattomana tai voittamattomana, ja tietää omat heikkoutensa. Historia on alfanaaraiden oppimisprosessi, jonka avulla he pystyvät selviytymään tulevaisuudesta vieläkin paremmin.

        Lähde: Thought Catalog


    • Harryboy96

      En ole saanut avokämmenestä, mutta jos saisin niin läimäyttäisin takaisin. Tasa-arvo.

    • humulittuja

      Minulle se on esileikkiä. Mitä kovemmin vetäsee avarilla sen kovempaa seksiä nainen kaipaa.
      Monesti naiset on äkäisiä ihan muista syistä, juurikin seksin puutteesta. Tämä vain kumuloituu avariksi.
      Naiset eivät välttämättä tiedosta tätä avarin ja seksin yhteyttä mutta parin varvin jälkeen asia selviää.
      Eli käytetään ehdollistamis metodia, ja hyvin toimii.

    • Eituomittu

      Läimäisin kerran miestä poskelle ja jouduin oikeuteen.

    • naisetonväkivaltaisia

      Kun nuoren kanadalaisen Linda Evengelistan väitettiin 1990-luvun alussa sanoneen, ettei nouse sängystä alle 100 000 markan päiväpalkan, syntyi käsite supermalli.

      Ja Linda Evangelista oli maailman ensimmäinen sellainen. Tuolloin malleille maksettiin yhtä hyvin kuin elokuvatähdille. Sadan tuhannen markan kerhoon – Big Six – luettiin Cindy Crawford, Claudia Schiffer, Christy Turlington, Naomi Campbell ja Tatjana Patitz. Nuo samat tytöt kuin George Michaelin musiikkivideolla Freedom.

      Kun nämä naiset 1990-luvun lopulla kulkivat cat walkinsa päähän ja lopettivat mallinuransa – miljonääreinä – supermalliuden uskottiin olevan loppu. Lehtien kansia koristivat filmitähtien kuvat mallien sijaan: Jennifer Anistonit ja Lopezit veivät malleilta leivän suusta. Vuonna 1998 Linda Evangelista joutui Vogue-lehden mukaan alentamaan palkkiotaan, koska hänen esiintymisensä muotinäytöksessä Portugalissa oli epätasaista.

      Muotiteollisuus vannoi, ettei antaisi enää koskaan mallien hallita itseään. Sillä supermallit olivat itsekin tajunneet olevansa SUPER. Vogue raportoi limusiineista matkaavista malleista, jotka potkivat kuljettajaa piikkikorollaan niskaan ollessaan tyytymättömiä tämän ajotapaan.

      “Minulle yksi vaikutusvaltainen mainostoimistojohtaja sanoi, että kaikki kyllästyivät supermallien oikkuiluun. En usko, että supermalleja enää syntyy. Enkä usko, että nykyajan parhaimmat mallit tienaavat läheskään yhtä paljon kuin parhaimmat 1980-luvulla”, suomalaisen Fondi-mallitoimiston johtaja Eeva Ketola todistaa.

      Mutta supermallisukupolven myötä syntyi sukupolvi nuoria naisia, jotka halusivat olla aivan kuin supermallit. Supermalleja.

      Malleiksi haluavia tyttöjä ei ole ollut koskaan niin paljon kuin nyt. Ja kun kilpailu on kova, vain parhaimmat pärjäävät.

      “Mallit eivät ole koskaan olleet näin laihoja. Erityisesti näytösmallit ovat riukuja. Cindy Crawford olisi nykystandardeilla liian lihava näytösmalliksi: hän ei mahtuisi näytösvaatteisiin”, Ketola kertoo.

      http://www.city.fi/tyyli/mallielamaa/392

      • naisillaeikäytöstapojaa

        Vogue raportoi limusiineista matkaavista malleista, jotka potkivat kuljettajaa piikkikorollaan niskaan ollessaan tyytymättömiä tämän ajotapaan.

        -------------------

        https://www.studio55.fi/tositarina/article/yksinaisten-suomalaismiesten-tuska-en-ole-koskaan-edes-pitanyt-naista-kadesta-jos-yritan-lahestya-nauretaan-pain-naamaa/6095592

        Livenä jos yritän lähestyä naisia, niin nauretaan päin naamaa ja käsketään painumaan helvetin kauas. Vaikka olen absolutisti enkä polta, en silti kelpaa kenellekään. En hakkaa naisia enkä ketään muutakaan, omaan hyvät käytöstavat ja olen kaikille ystävällinen.


      • naisetvaativatmieheltäää

        12 asiaa, jotka todellinen herrasmies tekee toisin kuin muut miehet

        Lifestyle > Tunteet Julkaistu 23.05.2016

        http://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet/artikkeli/12-asiaa-jotka-todellinen-herrasmies-tekee-toisin-kuin-muut-miehet/5908156

        Mistä tunnistaa todellisen herrasmiehen?

        Todellinen herrasmies ei käytä puvuntakkia tai ole sliipannut hiuksiaan taakse, koreile tai hienostele.

        Herrasmies tarkoittaa nykyisin hieno-, tahdikaskäytöksistä (usein myös hyvin pukeutunutta) miestä. Herrasmiehen piirteitä ovat hienostuneet käytös-, seurustelu- ja pöytätavat, kohteliaisuus ja ylimyksellinen eleganssi.

        Lähde: Kielitoimiston sanakirja, Historian sanakirja

        Ei, todellinen herrasmies on kaikkea muuta kuin ulkonäkönsä tai hienostuneet käytöstavat.

        Todellinen herrasmies osoittaa käyttäymisellään, asenteellaan ja luonteellaan olevansa sanojensa mittainen mies.

        Millaisia piirteitä nykykpäivän herrasmiehellä on?

        1. Herrasmies kunnioittaa kaikkia

        Todellinen herrasmies käyttäytyy kaikkia kohtaan kunnioittavasti ja kohteliaasti – sukupuolesta tai iästä riippumatta. Kunnioittava asenne lisää vetovoimaa, mutta herrasmies ei käytä tätä piirrettä hyväkseen oman mielihyvänsä tyydyttämiseksi tai omaa etuaan ajatellen.

        Hän ei ainoastaan kunnioita kumppaniaan, vaan myös kaikkia vastaan käveleviä ihmisiä – myös luontoa ja elämää.

        2. Herrasmies tukee unelmiasi

        Herrasmies tukee kumppaninsa ja läheistensä unelmia ja elämäntavoitteita, vaikka niiden toteuttaminen ei olisikaan helppoa. Herrasmies uskoo sinuun. Hän ei seiso unelmiesi tiellä, vaan kannustaa sinua – mutta hän ei myöskään toteuta unelmiasi puolestasi.

        3. Herrasmies on rehellinen ja avoin

        Herrasmies ei pelaa pelejä muiden tunteilla. Hän on avoin ja rehellinen. Hänen kanssaan ei tarvitse arvuutella, mitä hän nyt ajattelee tai onko tässä jokin koira haudattuna. Kissa- ja hiirileikit eivät kuulu herrasmiehen repertuaariin.

        4. Herrasmies ei hylkää sinua vaikeina aikoina

        Ihmissuhteissa on nousuja, laskuja, hyviä ja huonoja hetkiä. Herrasmies ei pelkää koettelemuksia, eikä missään nimessä hylkää sinua vaikeina hetkinä.

        5. Herrasmies on kohtelias

        Ei tarvitse olla erityisen hienostunut ollakseen asiallinen ja kohtelias. Kohtelias käyttäytyminen sekä tilannetaju ovat hänellä verissä.Hän ei myöskään pakota tai painosta sinua mihinkään.

        6. Herrasmies pitää ovia auki

        Herrasmies osaa käytöstavat. Kyse ei ole siitä, että miehen pitäisi pitää ovea auki naisille: ei, vaan herrasmies pitää ovea kaikille auki – kirjaimellisesti ja metaforallisesti. Jos hän on ensimmäisenä jonossa, hän avaa oven ja päästää takana olevan henkilön ensin sisään. Toisin sanoen hän ottaa muut ihmiset huomioon.

        7. Herrasmies osaa tehdä kompromisseja

        Herrasmies osaa tehdä kompromisseja etenkin onnellisen parisuhteen eteen. Herrasmies ottaa kumppaninsa tunteet ja toiveet huomioon, ja on valmis joustamaan. Hän ei myöskään tyrmää muita ja heidän mielipiteitään, vaan on valmis kuuntelemaan mitä vastapuolella on sanottavanaan.

        8. Herrasmies on feministi

        "Feminismi" sanana ei herätä paniikkia tai silmien pyörittelyä. Herrasmies on sitä mieltä, että sekä naisten että miesten tulisi olla tasa-arvoisia. Ja siksi herrasmies on yksi vahvimmista feministeistä.

        9. Herrasmies on aina valmis auttamaan muita

        Herrasmies on valmis auttamaan aina muita, läheisiä ja tuntemattomia. Herrasmies on luonnostaan kiltti, välittävä ja osaa osoittaa sen hyvillä teoilla.

        10. Herrasmies pistää perheen kaiken edelle

        Olisi kyse sitten kumppanista, vanhemmista, sisaruksista tai läheisistä ystävistä, herrasmies pitää heitä aina ykkösenä elämässään. Perhe on hänelle kaikki kaikessa.

        11. Herrasmiehen teot puhuvat puolestaan

        Herrasmies on se, joka toiminnallaan pyrkii tekemään hyvää – ei aja omaa etuaan. Pienillä päivittäisillä teoilla on jo suuri merkitys.

        12. Herrasmies ei ole pelkästään “hyvä jätkä”

        Herrasmies ei ole "hyvä jätkä", "hyvä tyyppi", "hieno mies". Ja hän ei myöskään kuvaile itseään niin.

        ”Hyvät tyypit” ovat usein keikareita, jotka hermostuvat, jos he eivät saakaan mitä haluavat. Tämä näkyy esimerkiksi deittailussa tai ihmissuhteissa: aluksi esitetään kohteliaita ja välittäviä, mutta huonolla hetkellä todellinen luonne paljastuu. Ja silloin siitä on herrasmies kaukana.


      • mygirlsss

      • tsekkaaaiteess

    • naisetonväkivltaisiaaa

      2.7.2008

      http://anna.fi/liikunta-ja-terveys/kotilaakari/hyva-mieli/naisen-vakivalta-kun-nainen-lyo

      Naisen väkivalta – Kun nainen lyö

      Naisten väkivaltaisuutta on vaikea tunnistaa ja tunnustaa. Silti kaunotar ja hirviö voivat asua samassa persoonassa. Pirttihirmuille naureskellaan, vaikka väkivalta on aina vahingollista.

      Kun nainen lyö tai riehuu, hänet on perinteisesti nähty uhrina. Vaikea lapsuus, huono parisuhde, rankka elämäntilanne tai hormonimyrsky.

      – Naisten ymmärtäminen liian kapeasti ei auta ketään. Eteenpäin päästään, kun tunnustetaan molempien sukupuolien kyky niin rakkauteen kuin kauheuksiin. Myös naisten on kannettava vastuu väkivaltaisista teoistaan, psykologi Hannele Törrönen Ensi- ja turvakotien liitosta tähdentää.

      Törrönen on vetänyt kolmen vuoden ajan Vaiettu naiseus -projektia, joka pyrkii tunnistamaan, nimeämään ja hoitamaan naisten väkivaltaa. Tyypillisin avunhakija on ollut keski-ikäinen työssä käyvä nainen, joka on lyönyt miestään.

      Havahtuminen raju kokemus

      Naisten väkivaltaisuudesta on alettu puhua vasta viime vuosina. Kun aihe on nostettu julkisuuteen, tekoja on tullut ilmi entistä enemmän. Uhrit ovat ilmeisesti saaneet rohkeutta hakea apua, vaikka miehet kaihtavat edelleen tekemästä rikosilmoitusta naisensa väkivaltaisuudesta.

      Ensi- ja turvakotien liitossa on huomattu, että valtaosa naisten väkivallasta on aluksi fyysistä, mutta keskustelujen edetessä taustalta paljastuu myös henkisen väkivallan muotoja, kuten yletöntä mustasukkaisuutta, rajoittamista, mitätöintiä, jyräämistä, raivokohtauksia, uhkailua ja pelottelua.

      – Havahtuminen omaan väkivaltaan voi olla raju kokemus. Joillekin naisille oman henkisen väkivallan tunnistaminen on tullut yllätyksenä. Naisen on syytä huolestua, jos huomaa voivansa huonosti ja kohdistavansa pahan olonsa läheisiin joko fyysisen tai henkisen väkivallan muodossa. Tai jos lähipiiri huomauttaa väkivaltaisesta käytöksestä.

      Fyysistä ja henkistä

      Lähes kaikissa kulttuureissa pätee sääntö, että fyysinen aggressio on tyypillisemmin miesten laji.

      Miesten väkivalta on siis näkyvämpää ja siksi myös paremmin tilastoitu. Miehet ovat tekijöitä vakavissa lähisuhderikoksissa, mutta silti lähisuhteissa tapahtuneista törkeistä pahoinpitelyistä vajaa puolet on naisten tekemiä. Äidit esimerkiksi pahoinpitelevät lapsia siinä missä isätkin.

      Verbaalisessa aggressiossa eli huutamisessa ja uhkaamisessa ei ole sukupuolieroja, mutta epäsuora aggressio on naisten alaa. Esimerkiksi pahan puhuminen takanapäin ja manipulointi ovat naisille ominaisia väkivallan muotoja.

      – Vaikka henkinen väkivalta saattaa kuulostaa vaarattomalta, se on pitkään jatkuessaan uhrille tuhoisaa. Naisilla ei ole oikeutta lieviin väkivallan tekoihin, sillä kaikki väkivalta on tuomittavaa.

      Silti voi olla vaikea vetää rajaa henkisen väkivallan ja normaalien ristiriitojen välillä. Milloin riitely saa väkivaltaisia piirteitä?

      – Tavallinen riitely, jossa kuunnellaan toista, ei ole väkivaltaa. Mutta, jos riitaan liittyy toistuvasti pakottavaa vuorovaikutusta, haukkumista, syyttelyä, nimittelyä ja toisen ilmatilan kaventamista, ollaan vaarallisilla vesillä.

      Hän haluaa kiinnittää huomiota myös naisten harjoittamaan seksuaaliseen väkivaltaan. Nainen voi yhdellä katseella mitätöidä miehen seksuaalisuutta tai halveksia kumppaninsa kyvykkyyttä vertaamalla tätä muihin miehiin.

      Avuttomuutta ja ahdinkoa

      Mutta mikä saa naiset lyömään, potkimaan ja tönimään? Tai miksi heistä tulee perhetyranneja ja ilkimyksiä?

      – Ylisukupolvinen väkivalta on tyypillistä projektimme asiakaskunnalle. Monet ovat olleet itse uhreja eivätkä osaa käyttää muita konsteja kuin väkivaltaa. Taustalla on syvää avuttomuutta, ahdinkoa, yksinäisyyttä ja epätoivoa.

      Traumatisoituneiden naisten ainoat tunteet ovat yleensä viha, katkeruus ja toivottomuus. Väkivalta voi olla reaktio hylkäämiseen, pettymykseen, suruun tai nolatuksi tulemiseen.

      Usein väkivaltaisen perimän kantajilla aggressioon kietoutuu itsetuho ja päihteiden käyttö. Yhtä tarinaa ei silti ole, vaan jokaisella on omansa.

      Väkivallan voi käynnistää myös liialliset paineet, jotka ovat vaatineet suorittamaan elämää hammasta yhteen purren. Jos nainen ei koe selviävänsä perheen, uran ja ulkonäkövaatimusten paineessa, kynnys väkivallan käyttöön voi madaltua. Myös alkoholin käyttö alentaa kynnystä.

      – Nyt tarvittaisiin liikettä, joka armahtaisi naisia elämään omannäköistään elämää eikä kurkottamaan mahdottomien ihanteiden perään. Hyvään elämään ei tarvita sitä kaikkea, mitä media pitää tyrkyllä.

      jatkuu...

      • naisetonväkivaltaisiaaa

        Miehet sietävät pitkään

        Ensi- ja turvakotien liiton Miesten keskuksesta apua hakevista miehistä joka kymmenes kertoo joutuneensa puolisonsa pahoinpitelemäksi. Väkivalta on ollut lyömistä, tönimistä, uhkailua, mitätöintiä ja nimittelyä.

        – Miehet saattavat sietää väkivaltaa hyvinkin pitkään, sillä he pelkäävät eroa ja lasten menettämistä. He turvautuvat ammattiapuun vasta, kun ero näyttää väistämättömältä, kehittämispäällikkö Jussi Pulli Miesten keskuksesta huomauttaa.

        Miesten kertoman mukaan henkinen väkivalta tuntuu pahemmalta kuin lyönnit. Jatkuvan myrskyuhan alla eläminen on stressaavaa ja pelottavaa, koska kotirauha voi järkkyä milloin vain.

        Miehet eivät koe naisen fyysistä väkivaltaa kovin uhkaavana, koska he selviävät tilanteista usein pitämällä naista kiinni. Jotkut lyövät kuitenkin takaisin. Lähisuhdeväkivalta onkin usein molemminpuolista. Perheenjäsenet voivat olla sekä uhreja että tekijöitä.

        Miehet kuvailevat väkivallan kohteeksi joutumistaan häpeälliseksi ja hämmentäväksi asiaksi. Häpeä estää kohtaamasta omat tunteensa ja aiheuttaa muutoksia minäkuvassa.

        – On aikamoinen kolaus maskuliinisuudelle, jos mies ei koe pystyvänsä takaamaan perheen turvallisuutta. Moni väkivallan kohteeksi joutunut ei usko menneensä naimisiin väkivaltaisen naisen kanssa.

        Yksi ongelma on, ettei miehen kertomaa välttämättä uskota, koska viranomaiset eivät halua nähdä naista väkivaltaisena.

        Kun raja lähestyy

        Miesten keskuksessa on nähty, että pariskunta voi sokeutua omassa kriisissään ja alkaa pitää väkivaltaa osana suhdetta.

        – Mutta väkivalta ei kuulu parisuhteeseen. Sekä miehen että naisen pitää tunnistaa suhteessa ilmenevä väkivalta ja lähteä purkamaan sitä, Jussi Pulli neuvoo.

        Hän toivoo, että apua haettaisiin viimeistään siinä vaiheessa, kun ollaan väkivaltaisen käytöksen rajalla. Siinä kriittisessä saumassa keskusteluapu voisi katkaista negatiivisen kehän syntymisen. Kun väkivallan raja on ylitetty, kynnys on jatkossa matalampi.

        – Jos suhteessa on jo väkivaltaa, sen ääneen lausuminen auttaa etääntymään vaikeasta tilanteesta. Kun ongelmista puhutaan, ihmisen sisällä lähtee aina jotakin liikkeelle. Parhaita tuloksia syntyy, jos kaikkia osapuolia pystytään auttamaan. Myös lapset voivat olla väkivallan kokijoita tai näkijöitä.

        Pulli toivoo, että väkivaltakeskustelusta ei tulisi sukupuolten välistä taistoa. Auttajat eivät ole miesten tai naisten asialla, vaan hyvinvoinnin asialla. On tärkeä nähdä sekä mies että nainen perheen voimavarana.

        Puuttumisen toivo

        Väkivaltaan puuttuminen ei ole aina helppoa, sillä kaikki naiset eivät tunnista tai tunnusta aggressiivisuuttaan. Vaiettu naiseus -projektissa on mietitty, onko naisten vaikeampi myöntää väkivaltaisuuttaan kuin miesten, kun aihe on ollut yhteiskunnassa perinteisesti tabu.

        Vaikka väkivaltaa esiintyy kaikissa sosiaaliluokissa, on syrjäytymisvaarassa olevilla miehillä suurin riski joutua puolison pahoinpitelemäksi. Elämä väkivaltaperheissä voi olla hyvin sekasortoista, jolloin ei löydy sanoja kuvailemaan kaikkea kurjuutta.

        – Jotkut naiset voivat olla niin lukkiutuneita omaan vihaansa, että he eivät myönnä tai kadu väkivaltaansa vaan näkevät sen oikeutettuna, Törrönen huomauttaa.

        Kriisityön tavoitteena on saada väkivaltainen asiakas kiinnostumaan keinoista, joilla aggressioita voi hillitä ja omia reaktioitaan ymmärtää.

        – Väkivaltaiseen käytökseen pitää puuttua, vaikkei muutoksia heti näkyisikään. Kun ihminen uskaltaa ajatella ja ottaa selvää aggressiivisuudestaan, hän voi oppia pois väkivaltaisista tavoista. Prosessiin voi liittyä paljon surua ja vihaa, mutta niiden takaa aukeaa toivo.

        Ensi- ja turvakotien liitto ry

        Miesten keskus

        Asiantuntijana psykologi Hannele Törrönen, Ensi- ja turvakotien liitto ja kehittämispäällikkö Jussi Pulli Miesten keskus.

        Teksti: Ritva-Liisa Sannemann


    • verietkyyneleet
    • uusirastiii
    • kolmeeeee
    • gladiatoorrr
    • glladiatorr
    • TappeluTappelu

      Mies ei saa koskaan lyödä naista, mutta voihan ottaa mallia amerikasta: Jos nainen lyö miestä, niin mies voi kostaa sen lyömällä kermakakun naisen naamaan. Amerikassa myös yleensä kahden naisen väliset riidat selvitetään niin, että toisella naisista tai molemmilla naisilla on kermakakut naamassa

    • "Kysymys miehille: Oletko saanut läimäisyn naamaan naiselta ja miten olet reagoinut?"

      Olen. Hämmästyin. Vastasin lievällä psyykkisellä väkivallalla. Naisen naama oli hapan.

      "Kuinka moni miespuoleinen kaverisi on saanut läimäisyjä naiselta naamaan?"

      En tiedä.

      "Kuinka moni mies vastanneista on läimäissyt naista naamaan?"

      En ole. Mikäli naiset kannattaisivat todellista tasa-arvoa, niin sallisivat miehen läimäistä takaisin. Nainen lentäisi pitkin seiniä jos mäjäyttäisin avokämmenellä päähän. Ei olisi mikään sankariteko, mutta se olisi tasa-arvoa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      2819
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2021
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1825
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe