Fillarivalaisimen hankinta venynyt luvattoman pitkään. Olen kysellyt kavereilta kokemuksia ja suurimmalla osalla vaikuttaa olevan Magicshinen tai Lumilightin valaisinsarja. Olen selaillut nettiä ja yrittänyt tehdä teknistä vertailua. Magicshinesta löytyy hirmuisesti ulkomaista materiaalia ja Lumilightista pelkästään kotimaista materiaalia. Lumilightista sanotaan, että pakettien osat on kasattu "parhaista osista" mutta en löydä mistään tietoa mitä nuo osat ovat. Olen tonkinut nettiä monta iltaa mutten löydä mistään mitään mainintaa edes akusta, muista osista puhumattakaan. Listan tai kuvien perusteella asia ei minulle ainakaan selviä. Ei viitsisi ostaa mitään huttua koska noihin mainospuheisiin ei todellakaan ole luottoa.
Olisin tosi kiitollinen jos joku asiaa ymmärtävä kertoisi noista osista tai eroista. Mitä olen ymmärtänyt niin Magicshine on Kiinalainen tuote, mutta toi Lumilight on ainakin minulle arvoitus. Voihan valotehoa olla kovasti mutta onko takana laatua? Lähes 200 euroa on aika iso investointi. Pahoittelen jos tämä tieto on jossain saatavilla, mutta itse en kyllä löydä mitään.
Lumilight
4
1215
Vastaukset
- Valoa riittää
http://www.ebay.com/itm/120992187126?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649
Osta tuo, maksaa reilut 15€ ja on laadultaan hyvin lähellä noita mainitsemiasi valoja. Eikö lie samoja valoja mutta ilman noita merkki mainintoja.
Tuommosia ollut käytössä itelläni ja veljillä parin vuoden ajan ja ongelmia ei ole ollut. Ensimmäisestä alkaa satojen latausten jälkeen akku huononemaan, mutta se kait nyt on jo ymmärrettävää.
Ja vaikka hajoiskin vuotta aikasemmin ei uuden ostamine teen kukkaroon yhtä suurta lovea kuin nuiden mainitsemiesi valojen uusiminen, eikä mielipaha ole niin suuri jos sattuu jostain syystä särkymään tai häviämään.
Ja valotehoa vähintäänkin riittävästi myös täysin pimeille tieosuuksille.
Pahoittelut nyt kun en vastannut suoranaisesti kysymykseesi, mutta toin järkevämmän vaihtoehdon esille ;)- Nivuset tulessa
Hei,
Kiitos vastauksestasi. Valitettavasti ei ole kokemusta noista ulkomaan seikkailuista. Hinta on liian hyvä ollakseen totta. Täytyy sanoa etten ole kyllä itse valmis ihan noin radikaaliin tuotteeseen. No, täytyy hetki katsella jos löytyisi apuja.
- Garmin-12
Sekä Magischine että Lumilight ovat kiinalaisia niin kuin liki kaikki kuluttajaelektroniikka tänä päivänä. Ero lienee se, että se Lumilight on länsimaalaisen firman speksaama tuote ja sitten sen mukaan Kiinassa valmistattunut ne. Ensi mainittu on pure china kamaa, eli Suomessa (ja yleensä muuallakin länsimaissa) siitä käytetään useimmiten nimeä "Riistovalaisin/valo"
Lue lisää näistä fillarivaloista sieltä kunnon palstalta, eli Fillarifoorumilta ja tästä säikeestä:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?20366-Syksy-tulee-valoa!
Tuo säie lähti liikkeelle jo vuonna 2005 ja voi edelleenkin hyvin, siis päivittäin siellä on näistä fillarivaloista juttua.- Ai sponsoroitu juttu?
Jopa on tuubaa!
Käytiin reilu vuosi sitten tsekkaamassa varuste.net myymälässä toi Lumilight Biker 1400 valaisinsarja. Pyydettiin myyjältä näytesarja ja meinattiin kuolla nauruun. Sieltähän löytyi Magicshinen MJ-872 sarjan kamat sisältä. Myyjä meni lievästi sanottuna vaikeaksi. Toi oli hieno kommentti, että taskulamput.fi on speksannut tuotteen ja valmistuttanut sen Kiinassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713095
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201565- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51328Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181250
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232