En keksinyt, minkä otsikon alle tämä asia nyt kuuluisi, mutta kirjoitetaan nyt tänne :-)
Olen ollut samassa työpaikassa useamman jakson määräaikaisena. Ensin vuokratyöntekijänä ja sittemmin vuoden heillä omana työntekijänä. Olin yhden kuukauden ilman töitä ja nyt palkkasivat taas lokakuun alusta takaisin töihin. Satuin nyt sairastumaan ja minulle kerrottiin, että koska olen ollut alle 30 päivää työsuhteessa, saan sairaspäiviltä 50 % palkkaa. Se ei tietty muuta sitä, että olen sairaana millään tavalla, mutta onko tosiaan niin, että olenkin taas ns, uusi työntekijä? Tämä mietityttää mua myös muutamien muiden etujen kohdalla (liittyvät nekin terveydenhoitoon); tietyt edut tulevat meillä "voimaan" kun on ollut yli vuoden työsuhteessa. Olen kyllä ollut, mutta nyt tässä tuli yhden kuukauden työtön jakso välille.
Useita määräaikaisuuksia, uusi työntekijä?
1
173
Vastaukset
- Pissittiinkssut?
Tuota, sinähän olit jollain muulla alunperin, vuokratyöntekijä kun olit.
Ja tämän yrityksen omana vasta nyt viimeisen vuoden plus sen mitä kerkisit uutta erkseen tehtyä määräaik. suhdetta olla...
Itse olen ollut 6,5 kk pätkän määräaik- ja työn katkeamatta tulee nyt vuosi lisää sen päälle toisessa määräaik. ja pomo kertoi että ensi vuodeksi tehdään soppari...
Omat edut on oikeet lomat, ja kun olen ns. tuntilainen, minä en saa saikkurahaa ollenkaan ruksi ruudussa tarv. kuts. yhtä aikaa kuin määräaik.
Homma pelaa, kun ei sairasta.
Yhteensä 10 vrk olen sairastanut, korvauksetta... virustauteja. Kuumeisia.
Mikäli olet välillä työtön, niin aloittanuthan sinä olet. Eri juttu, jos työsuhteet seuraa toisiaan katkeematta.
Minun tilinauhoissani lukee aloituspäivämääränä se ensimmäisen työsuhteeni 1. päivä.
Pidä puolesi, kun teet soppareita! Nykyajan tauti pätkiä kaikki niin, että työläinen ei "ansaitse" mitään etuja, ja saa normityön tarjoomaa lain suojaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea
Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa3309219Säästäminen on typerää, muistakaa äänestää demareita
Säästäminen on typerää, koska aiheuttaa vain talouden taantumista ja lopulta tappaa potilaan. Demareiden tapa on satsat845731Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka
jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur3415270SDP:n budjetin peruskivi: "Rahaa nimittäin on!"
Demarien talouspolitiikan ydin on usein tiivistetty klassiseen meemiin: rahaa on, kunhan se on jonkun muun rahaa. Vuoden813686Sara Sieppi umpirehellisenä Amazing Race -kulissien takaisesta elämästä
Sara Sieppi oli mukana Amazing Race Suomi -realityssä. Somevaikuttajalla oli takana raskasta aikaa ja isoja suruja, eikä33122Poliisien suosikkipuolueet ylivoimaisesti: Kokoomus ja persut
samoin on armeijan henkilöstön kanssa. Sen sijaan sekä vihreät, vasliitto ja SDP ovat hyljeksittyjä puolueita poliisien662693Sdp, Vihreät ja vasemmistoliitto muuttumassa naisten puolueiksi?
Sdp 64 % naisia, vihreät 70 % naisia ja vasemmistoliitto 60 % naisia. Ilmankos ne puolueet ajaa autoilevien kantasuomal652650Herkkua vai hötöä? Kaksi Beck-leffaa tällä vkolla tv:stä
Beck-elokuvat tuntuvat olevan suomalaisten makuun. Tällä viikolla televisiosta tulee kaksi ruotsalaista taidonnäytettä,42452Hatunnosto! Mari Hynynen (os. Perankoski) ja Jouni Hynynen auttavat vähäosaisia upealla tavalla!
Hatunnosto! Mari ja Jouni Hynynen ovat Vailla vakinaista asuntoa ry:n uudet kummit. Hynysiä motivoi halu lisätä ymmärr72388- 1132356