En keksinyt, minkä otsikon alle tämä asia nyt kuuluisi, mutta kirjoitetaan nyt tänne :-)
Olen ollut samassa työpaikassa useamman jakson määräaikaisena. Ensin vuokratyöntekijänä ja sittemmin vuoden heillä omana työntekijänä. Olin yhden kuukauden ilman töitä ja nyt palkkasivat taas lokakuun alusta takaisin töihin. Satuin nyt sairastumaan ja minulle kerrottiin, että koska olen ollut alle 30 päivää työsuhteessa, saan sairaspäiviltä 50 % palkkaa. Se ei tietty muuta sitä, että olen sairaana millään tavalla, mutta onko tosiaan niin, että olenkin taas ns, uusi työntekijä? Tämä mietityttää mua myös muutamien muiden etujen kohdalla (liittyvät nekin terveydenhoitoon); tietyt edut tulevat meillä "voimaan" kun on ollut yli vuoden työsuhteessa. Olen kyllä ollut, mutta nyt tässä tuli yhden kuukauden työtön jakso välille.
Useita määräaikaisuuksia, uusi työntekijä?
1
112
Vastaukset
- Pissittiinkssut?
Tuota, sinähän olit jollain muulla alunperin, vuokratyöntekijä kun olit.
Ja tämän yrityksen omana vasta nyt viimeisen vuoden plus sen mitä kerkisit uutta erkseen tehtyä määräaik. suhdetta olla...
Itse olen ollut 6,5 kk pätkän määräaik- ja työn katkeamatta tulee nyt vuosi lisää sen päälle toisessa määräaik. ja pomo kertoi että ensi vuodeksi tehdään soppari...
Omat edut on oikeet lomat, ja kun olen ns. tuntilainen, minä en saa saikkurahaa ollenkaan ruksi ruudussa tarv. kuts. yhtä aikaa kuin määräaik.
Homma pelaa, kun ei sairasta.
Yhteensä 10 vrk olen sairastanut, korvauksetta... virustauteja. Kuumeisia.
Mikäli olet välillä työtön, niin aloittanuthan sinä olet. Eri juttu, jos työsuhteet seuraa toisiaan katkeematta.
Minun tilinauhoissani lukee aloituspäivämääränä se ensimmäisen työsuhteeni 1. päivä.
Pidä puolesi, kun teet soppareita! Nykyajan tauti pätkiä kaikki niin, että työläinen ei "ansaitse" mitään etuja, ja saa normityön tarjoomaa lain suojaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1175935Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453863Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503285Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4682719Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681730Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321403- 871396
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151346Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1561272- 771268